Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Ronde 102

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 30 maart 2019 10:10
Op zondag 31 maart kan je kijken naar de special De ronde 102. Geen enkele wielerwedstrijd doet de harten van wielerliefhebbers en bij uitbreiding heel Vlaanderen sneller slaan dan De ronde van Vlaanderen. Daarom geeft deze special, voor het derde jaar op rij, een unieke blik achter de schermen van de afgelopen editie van deze bijzondere wedstrijd.

De ronde 102 toont alle hoogtepunten van de sportieve strijd in barre weersomstandigheden, van de nervositeit aan de start in Antwerpen tot de ontlading aan de aankomst in Oudenaarde. De special volgt onder andere Wout Van Aert tijdens de voorbereiding van zijn allereerste deelname aan De ronde, en ook de ploegleiders, verslaggevers, supporters en het publiek tijdens de koers. De ronde 102 toont alle hoogtepunten van de wedstrijd en nog veel meer in dit bijzonder spannend verslag van de belangrijkste wielerwedstrijd van Vlaanderen.

De ronde 102: zondag 31 maart om 22.00u op Eén
Slimmerd 30 maart 2019 10:33
Klopt het dat er komende week ook een aantal malen Vive le Velo is in aanloop naar? Zo ja, weet jij wanneer?
Sub Culture 30 maart 2019 10:37
Maandag, dinsdag, woensdag en donderdagavond.
Exacte uur zal variëren vermoed ik, doorgaans rond 22u.

Met Extra Time: Koers, De Kleedkamer, Vive Le Vélo en De Ronde 102 is ik denk er wel genoeg voer voor wielerliefhebbers de komende week..
rustdag 30 maart 2019 10:38
Slimmerd 30 maart 2019 10:48
tvm 30 maart 2019 11:17
Heerlijk al die aandacht voor de Ronde.
Ik vraag me ondertussen af wat meer waard is: eenmaal de ronde winnen of pak em beet drie koersen als de Omloop, de E3 en GW? (Ervan uitgaande dat dit de enige WT-koersen zijn die je dan uiteindelijk op je palmares hebt staan. Persoonlijk zou ik voor de tweede optie kiezen.
Horsie is back 30 maart 2019 14:05
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
Geen enkele wielerwedstrijd doet de
> harten van wielerliefhebbers en bij uitbreiding
> heel Vlaanderen sneller slaan dan De ronde van
> Vlaanderen.

Wordt heel Vlaanderen uitgebreid, Sub of moet Horsie ook voor advies naar Eric Scherder? grinning smiley
Kuiperberg 30 maart 2019 14:14
Kan het aan mij liggen ? Maar wanneer is de laatste regeneditie geweest van de RvV ? Lijkt al wel een tien tot vijftien jaar of langer geleden. Geldt eveneens voor Parijs&Roubaix ?
Ook de komende editie lijkt weer een droge wedstrijd te worden. Een natte RvV heeft voor mij toch meer een heroïsch karakter dan alle die zonnige edities.
Anony 30 maart 2019 14:18
Er zijn recent nog wel wat miezerige edities geweest hoor, zeker bij aanvang. Maar in de finale regende het dan niet of weinig.
Ik vind een Ronde bij mooi lenteweer vaak wel tof, terwijl het zeker in Roubaix met nat weer extra heroïsch wordt.
Curzio 30 maart 2019 15:19
De eerdere registraties vond ik een geweldige toevoeging aan de wielerbeleving. Jammer dat ze zo moeilijk doen over het vrijelijk beschikbaar stellen, maar verder niets dan lof voor dit staaltje wielermarketing.
Sub Culture 30 maart 2019 17:38
Laatste natte Roubaix is volgens mij de editie van 2002, met de ontbolstering van Boonen, toen nog voor US Postal rijdend, werkelijk een eeuwigheid geleden dus.
Anony 30 maart 2019 20:43
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatste natte Roubaix is volgens mij de editie van
> 2002, met de ontbolstering van Boonen, toen nog
> voor US Postal rijdend, werkelijk een eeuwigheid
> geleden dus.


In 2005, bij Boonens eerste, lag het ook nog goed nat. Maar dan wel van de dagen daarvoor.
tvm 30 maart 2019 22:02
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatste natte Roubaix is volgens mij de editie van
> 2002, met de ontbolstering van Boonen, toen nog
> voor US Postal rijdend, werkelijk een eeuwigheid
> geleden dus.

Klopt.
Het jaar daarvoor was ook nat. Ik herinner me nog dat Servais Knaven solo als eerst de wielerbaan op kwam en wat schoonmaakmiddel gebruikte om de sponsor goed zichtbaar te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/03/2019 22:03 door tvm.
rustdag 31 maart 2019 20:00
Bedankt Sub..... wordt weer genieten vanavondthumbs up
rustdag 01 april 2019 08:30
De Ronde 102 was echt weer geweldig in elkaar gezet.wat een heerlijke tv, kan hier echt uren naar kijken...
lodjan 01 april 2019 20:42
Clavan 01 april 2019 21:10
Ik heb nog wel even met mijn hand in broekje gezeten bij het zien van Jose Been.... jummie mummy
Sub Culture 01 april 2019 21:49
Wat is dat jaar na jaar een heerlijk kijkstuk.
Uiteraard blijven de beelden van de ploegleiders het mooiste.
Mocht voor mijn part twee uur langer duren.
Slimmerd 04 april 2019 23:41
Spijtig dat men ene Smeets aan tafel wilde in de laatste uitzending.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen