Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Schokkend: Wim de Craene blijkt Michel Wuyts imitator!

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 01 april 2019 13:56
Onze eigen Wim maakt een verdienstelijk debuut als imitator van Michel Wuyts in de immer serieuze HP de Tijd.

Vlaamse voorjaarsklassiekers: Michel Wuyts hoopt op een Belg

Het Vlaamse klassiekerseizoen is in volle gang. Met de Ronde van Vlaanderen in aantocht is het tijd om nu vast een eerste (voor)balans op te maken met de grootste kenner van de voorjaarsklassiekers sinds Briek Schotte.

Meneer Michel Wuyts, dit moet voor u de mooiste tijd van het jaar zijn.
‘Het is schitterend. Het mooiste aan die Vlaamse koersen is dat ze bijna volledig in Vlaanderen worden verreden.’
Hoe heeft u de laatste koersen beleefd? Prachtig, open wedstrijdverloop, schitterend weer, verdiende winnaars – ik kan me voorstellen dat u in uw nopjes bent?
‘Zeker weten. Wel spijtig dat er geen Belg won. Dat hadden die wedstrijden echt verdiend.’
We zien dat wedstrijden steeds vaker vroeg worden opengebroken door de grote coureurs. Is dat een trend waarvan u verwacht dat-ie zich zal doorzetten?
‘Dat zal van de Belgen afhangen. Kijk, het is natuurlijk mooi dat steeds meer buitenlanders naar Vlaanderen komen afzakken omdat ze denken hier een kans te maken bij ons. Maar je ziet ook: als slijkje bij kasseitje komt, zullen de mannen van hier altijd nog een streepje voor hebben.’
Gent-Wevelgem was een schitterende koers. Verdiende winnaar?
‘Een Noor, hè.’
Ja, knap hè?
‘Ik vind persoonlijk dat Kristoff wat te vet staat.’
Als hij té vet zou staan, zou hij dan Gent-Wevelgem kunnen winnen?
‘Kennelijk. Ik vermoed dat er iets aan het parkoers mankeerde.’
Verder nog renners die indruk op u hebben gemaakt de laatste weken?
‘Van Aert natuurlijk. Van Avermaet. Naesen, die vliegt. Gilbert blijft altijd Gilbert. Keukeleire is sterk. Benoot gaat nog verbeteren. Dries van Gestel.’
Wie?
‘Theuns en Stuyven ook, al hebben die zondag pas voor het eerst wat gepresteerd. Komt ook door de ploeg waar ze in zitten.’
In wat voor ploeg zitten ze dan?
‘In een niet-Vlaamse. Daar ga je al. En dan verder Maarten Wynants, Lampaert, Ludwig de Winter, Jasper Philipsen is nog heel jong. Piet Allegaert verwacht ik ook van voren. Gianni Vermeersch start niet, maar dat wil niet zeggen dat hij geen goede prestatie gaat neerzetten. En Jurgen Roelandts rijdt sterk.’
Die heb ik om eerlijk te zijn dit voorjaar nog niet veel gezien.
‘Omdat hij zich wegsteekt. Jurgen gaat erbij zijn als de forcing gevoerd wordt. En zondag wordt het één enorme forcing. Zondag is de hoogmis.’
Er is nog niet vaak een Ronde van Vlaanderen geweest met zo veel favorieten die aan elkaar gewaagd leken.
‘Dat klopt. Had ik Sep Vanmarcke al genoemd?’
Nee. Maar die reed vrijdag in de sloot en moest vervolgens naar het ziekenhuis.
‘Dat kan hem net die frisheid opleveren die anderen in de finale tekort komen.’
Wie stellen er vooralsnog teleur?
‘Dan denk ik in de eerste plaats aan de buitenlanders. Niet dat ik er veel van had verwacht, maar toch.’
Wat denkt u van Sagan?
‘Die zal er staan zondag, zeker, maar strijden tegen mannen als Debusschere en De Vreese zal er misschien net te veel aan zijn.’
Ik dacht zelf aan renners als Van der Poel, Trentin, Jungels, Stybar, Mohoric, Langeveld, Bettiol, Terpstra, Kragh Andersen, Oss, Stannard…
‘Dat die nu af en toe eens meespelen om de zege, zou je de nivellering van de voorjaarskoersen kunnen noemen. Zeker Van der Poel en Stybar kunnen zondag een eind komen, zij zijn namelijk halve Belgen en dat helpt. Maar de Ronde is echt nog een ander paar mouwen. Daarin komen de echte voorjaarscoureurs automatisch bovendrijven. En die spreken nu eenmaal Nederlands, al is het dan soms met een gek accent. Ik ga ervan uit dat het toch weer de Vlaamse namen zijn die we zullen horen, zondag.’
Hoe komt dat, denkt u?
‘Gewoon, omdat ik ze de hele tijd ga noemen.’
Is het geen slechte zaak voor het aanzien van de voorjaarskoersen, als alleen lokale renners een kans maken?
‘Ik denk dat het vooral iets zegt over de zwaarte van de koersen, dat op de wegen bij ons nu eenmaal de sterksten overblijven.’
Tot nog toe zijn de Vlaamse voorjaarswedstrijden gewonnen door een Tsjech, een Luxemburger, een Noor en twee Nederlanders.
‘Mij zegt dat niets. Als ik naar mijn eigen commentaar luister, waren de Belgen de afgelopen weken volkomen superieur.’
Tot slot: één naam voor zondag.
‘Ik twijfel tussen Maes en Keisse, maar kies toch voor Stijn Vandenbergh. Als journalist moet ik natuurlijk objectief zijn, maar als je heel diep in mijn hart kijkt, zul je zien dat ik hoop op een Belg.’



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2019 14:06 door Ridder Kale Knikker.
Slimmerd 01 april 2019 14:20
Tjappie2 01 april 2019 14:28
'Jurgen gaat erbij zijn als de forcing gevoerd wordt. En zondag wordt het één enorme forcing. Zondag is de hoogmis.' vind ik oprecht erg mooi. Omdat ik hoop dat het waar is (van die forcing, niet per se van Roelandts).
Eindhovuh 01 april 2019 14:52
Best heel aardig.
Tinuz 01 april 2019 15:05
Het mag nog net in Belgekkistan, nationalistische gevoelens in de sport. De Vlamingen klampen zich er krampachtig aan vast, met het hoofd diep in het Coxydsche zand gestoken. Leve de Vlaming.
ton duk 01 april 2019 15:30
Ach, uiteindelijk gaat het om het Bruto Nationaal Geluk ????
Gr
MarkV 01 april 2019 15:55
Wuyts zou een of andere Vlaming nog wel het superlatief "sterke mens" gegeven hebben.
Nog net niet sterkste mens van de wereld, zoals ze hun variant van de slimste wel noemen. Uiteraard is de slimste mens van de wereld een bekende Vlaming, dat spreekt voor zich.
Frederik D. 01 april 2019 16:57
Ik voel me zeer gebelgd door dat koeterwaals. Maar men kan mij alles diets maken, zeker als het met de Franse slag gebeurd en ik nog niet uitgerust ben.
Sjorsoll 01 april 2019 18:41
Grappig.

Door Frank Heine trouwens.
El Chaba 01 april 2019 18:49
Ik vind er weinig aan.
Niet superslecht, dat niet, maar voortdurend op hetzelfde gaspedaal trappen. Vergelijkbaar met veel artikelen in De Speld..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2019 18:49 door El Chaba.
Cecchini 01 april 2019 20:51
Ja zuurpruim El Chaba weer hoor. Nog nooit een lacher op zijn hand gehad. Zo'n mannetje dat altijd elk feestje komt verpesten met zijn eeuwige chagrijn. We nodigen hem wel altijd uit, maar je begint toch langzamerhand twijfelen of je dat nog een keer doet. Blijf dan aub weg, als je er toch geen flikker aan vindt. Zit waarschijnlijk ook elke week mokkend naar de luizenmoeder te kijken
Sub Culture 01 april 2019 21:41
Ja, dat zal El Chaba leren, even gedecideerd kritiek ventileren.
Hoe durft hij in hemelsnaam!?
Sub Culture 01 april 2019 21:47
Het mag duidelijk zijn dat Frank Heijnen destijds (of nog altijd) geabonneerd was op Humo (satirisch weekblad in Vlaanderen) waar tot een aantal jaar geleden steevast soortgelijke interviews stonden met diezelfde Wuyts.
Vaak werd ook Boonen er in betrokken in een homo-erotische sfeer.

Bij wijlen zo prettig dwaas, ik meen af en toe hardop in de lach te hebben geschoten.

Frank rekent natuurlijk op de genade van de onwetendheid bij het Nederlandse publiek, maar deze Belg herkent plagiaat maar al te goed.
Cecchini 01 april 2019 22:54
Wat ben jij toch een gezegend mens.
Sjorsoll 02 april 2019 01:24
Mag hij toch zeggen? Net alsof jij elke keer een vrolijke noot bent.
Ridder Kale Knikker 02 april 2019 07:40
Frank Heinen zal vast geïnspireerd zijn, net zoals ieder mens ergens zijn inspiratie vandaan haalt. Zeker als het mens bezig is met schone kunsten. Ik lees hem graag, hij heeft erg grappige pretentieloze stukjes en deze onwetende Brabander geniet daar volop van.
Ridder Kale Knikker 02 april 2019 07:44
Over smaak valt niet te twisten toch? Dus prima dat je er niet veel aan vindt, ikzelf moest er smakelijk om lachen.
El Chaba 02 april 2019 11:24
Fijn dat je jezelf weer eens belachelijk maakt, hoef ik dat niet te doen..
El Chaba 02 april 2019 11:28
Inderdaad.
Vind het (uiteraard) ook prima dat anderen er smakelijk om moeten lachen.
Helaas waart er hier ook een oude zuurpruim rond, die het niet kan hebben als je een andere mening dan de zijne hebt. Treurig, maar ik ben 'm inmiddels gewend..
ton duk 02 april 2019 17:15
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> I
> Helaas waart er hier ook een oude zuurpruim rond,
> die het niet kan hebben als je een andere mening
> dan de zijne hebt.

Eens
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2019 17:16 door ton duk.
veluweracer 02 april 2019 19:11
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja zuurpruim El Chaba weer hoor. Nog nooit een
> lacher op zijn hand gehad. Zo'n mannetje dat
> altijd elk feestje komt verpesten met zijn eeuwige
> chagrijn. We nodigen hem wel altijd uit, maar je
> begint toch langzamerhand twijfelen of je dat nog
> een keer doet. Blijf dan aub weg, als je er toch
> geen flikker aan vindt. Zit waarschijnlijk ook
> elke week mokkend naar de luizenmoeder te kijken

Met dat muizenloeder van hem.
El Chaba 02 april 2019 19:18
Sterk, Ton, ik weet wat je bedoelt.. winking smiley (dubbele bodem).
Maar toch, als je echt goed hebt gelezen, gaat het mij niet om een andere mening..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2019 19:19 door El Chaba.
diravi 02 april 2019 20:06
Jij moet altijd héél goed gelezen worden. Natuurlijk omdat jij héél belangrijke dingen schrijft. Zo nu en dan kun je héél boos worden op zij die jou niet goed lezen.
Frederik D. 02 april 2019 20:32
Nou, nou, op zijn manier is El Chaba best onderhoudend, hoor. Maar je hoeft hem niet te lezen. Ik lees hem wel en vaak met plezier. smiling smiley
Luijt 02 april 2019 23:20
Ja, wee je gebeente!
Arsimo 03 april 2019 09:45
- Ik ga ervan uit dat het toch weer de Vlaamse namen zijn die we zullen horen, zondag.’
- Hoe komt dat, denkt u?
- Gewoon, omdat ik ze de hele tijd ga noemen.

Haha, dit stukje is echt droog grappig.
El Chaba 03 april 2019 20:10
Andere Peter 04 april 2019 22:12
Aardig stukje zonder hilarisch te worden.

Ik stoor mij nooit aan de aandacht voor Vlamingen op de VRT. Ik heb altijd het idee dat ik daar te gast ben en dat ik niet meteen tot de doelgroep behoor. Merkwaardig VRT-Calimerogedrag vind ik wel al heel lang de reflex om buitenlanders te adopteren. Dan wordt Tyler Farrar als Gentenaar gezien en van de 'minzame' Carlos Sastre wordt de Vlaamse fanclub in de studio uitgenodigd. Dat ze zich associëren met grensgevallen als Dumoulin, Van der Poel of Verstappen vind ik begrijpelijk. Maar o wee als Karl Vannieuwkerke erachter komt dat die Bernal in 2007 een tussenlanding op Zaventem heeft gemaakt...
Luijt 04 april 2019 23:52
Fijn dat je er weer bent Petrus
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen