Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Een schwalbe bij het wielrennen.

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 04 april 2019 19:55
De schwalbe

Vrij bizar. En wie is het?
tvm 04 april 2019 20:13
Ik weet niet wie het is, maar ik weet wel dat dit oude beelden zijn. Vorig seizoen of daarvoor.
lodjan 04 april 2019 20:32
Vorig seizoen:

Een schwalbe in het wielrennen, dat zie je niet vaak. In de eerste etappe van de Ronde van Noorwegen lijkt een renner van de Poolse ploeg CCC Sprandi Polkowice betrokken bij een valpartij. Maar als je de beelden goed bekijkt, speelt er zich een hilarisch tafereel af.

In de chaotische slotfase richting Horten werd het peloton opgeschrikt door een aantal valpartijen. Op een rotonde op minder dan 3 kilometer van de finish was het weer zover. De 27-jarige renner Pawel Bernas maakte van de gelegenheid gebruik om zich op zijn achterste neer te planten en een korte rustpauze in te lassen. Bernas liep uiteindelijk als 114de binnen op enkele minuten van winnaar Groenewegen. Maar omdat de 'valpartij' gebeurde binnen de laatste drie kilometer werd de Pool geen tijdsverlies aangerekend. Slim gezien, dat wel.
veluweracer 04 april 2019 20:53
Neem aan dat hij hiervoor wel ontslagen is.
Tinuz 04 april 2019 21:29
Nauwelijks een schwalbe te noemen volgens mij. Beetje beduusd, verwachtte in de schrikreactie allicht meer dan het uiteindelijk was.
Bovendien krijg je binnen de 3 km ook als je wordt opgehouden door een val toch de tijd van de groep waar je op dat moment inzat? Die regels weet ik niet precies.
lodjan 04 april 2019 21:43
Nee hoor, hij rijdt nu in de WT voor CCC.
MarkV 05 april 2019 00:40
Hij speelde geen enkele rol in het klassement dus wat maakt hem dat tijdsverlies uit?
veluweracer 05 april 2019 01:14
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee hoor, hij rijdt nu in de WT voor CCC.

Dan heeft de ploegleiding die beelden vast nog nooit gezien.
lodjan 05 april 2019 06:46
Het was de eerste etappe. Dan doet iedereen nog mee in het klassement.
PassoEira 05 april 2019 10:43
Mooie actie , slim gedaan????????
Sjorsoll 05 april 2019 11:29
Zeker!!!!!!!!!!!!!!!
MarkV 05 april 2019 12:06
Slechts op papier
diravi 06 april 2019 08:30
Bernal waarschijnlijk ook niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen