Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman niet naar de Giro

Gepost door rustdag 
rustdag 05 april 2019 10:55
Tom Dumoulin zal in de Giro d’Italia niet kunnen rekenen op Wilco Kelderman. Die laatste is inmiddels succesvol geopereerd aan zijn gebroken sleutelbeen, maar is niet op tijd hersteld om aan de start te staan van La Corsa Rosa.


Kelderman kwam in de vijfde etappe van de Ronde van Catalonië zwaar ten val. De ronderenner reed in de finale op kop van het peloton, toen hij weggleed in een bocht. De 28-jarige renner viel hard op de grond, waardoor hij niet direct kon opstaan. Uiteindelijk moest hij worden afgevoerd naar het ziekenhuis.

Diezelfde avond kwam Team Sunweb met het nieuws naar buiten dat Kelderman een gebroken sleutelbeen heeft opgelopen. Daarnaast kampt de renner met een breukje in de nekwervel. De klimmer is enkele dagen geleden succesvol geopereerd aan zijn sleutelbeen, maar hij zal nog aan enkele medische onderzoeken worden onderworpen.
rustdag 05 april 2019 10:57
,,Ik ben natuurlijk erg teleurgesteld dat ik weer een groot deel van mijn seizoen mis”, zegt Kelderman die zijn sleutelbeen en een nekwervel brak.

,,Zijn sleutelbeen geneest goed en nu moeten we afwachten hoe het gaat met zijn nekwervel. Als dat goed gaat moet hij nog vijf weken in het gips waardoor de Giro te vroeg komt”, zegt teamdokter Anko Boelens.
Kuiperberg 05 april 2019 11:57
Derde jaar achter elkaar, voor een groot deel van het wielerjaar uitgeschakeld. Chronische pechvogel...
Tinuz 05 april 2019 12:07
Shit. De enige die hem adequaat kan vervangen bij Sunweb is Oomen. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Cecchini 05 april 2019 12:13
Nou laten ze dat maar niet veranderen. Dumoulin gaat natuurlijk gewoon meedoen met de Tour. Met een ploeg van Dumoulin, Kelderman (als hij vooraf niet ergens weer onderuit valt), Oomen, Matthews, Soren Kragh Andersen, etc. hebben ze een mooie basis.

Terwijl het erop lijkt dat Tom Dumoulin zijn pijlen op de Giro d'Italia richt, zegt wielerjournalist Raymond Kerckhoffs dat 2019 juist het jaar is om de Tour de France te winnen.
Kerckhoffs adviseerde Team Sunweb maandagavond in L1mburg Centraal.

Nieuwelingen
"Ga met z'n allen om de tafel om de boel nog een keer te evalueren en kom tot de conclusie dat 2019 dé kans is om de Tour te winnen." Volgens Kerckhoffs heeft de Maastrichtenaar qua keuze voor parcours gelijk, maar is het deelnemersveld in de Ronde van Italië sterker dan die in de grote Franse ronde. "Het is maar net de vraag hoe sterk de nieuwelingen Primož Roglič, Egan Bernal en de broertjes Simon en Adam Yates dan zijn. In maart won Bernal Parijs-Nice en in de Tirreno reden Roglič, Adam Yates en Jakob Fuglsang met gemak bij Dumoulin weg."

Tourwinnaars op retour
Volgens de wielerkenner zijn de tourwinnaars van de afgelopen vier jaar op hun retour. "Chris Froome en Geraint Thomas zijn over hun top heen. Zij zijn op dit moment ver weg van hun oude niveau." Daarnaast begrijpt Kerckhoffs niet dat Dumoulin met een 'B-ploeg' naar Italië wordt gestuurd, terwijl er voor de Ronde van Frankrijk een A-ploeg paraat staat. "Het is te hopen dat Dumoulin de eerste dagen van de Giro vol voor de ritzeges gaat en zich vervolgens voorbereidt op de Tour."
Voordat de Maastrichtenaar zijn kansen beproeft in de Giro heeft hij nog één wedstrijd op kalender staan. Op 28 april verschijnt Dumoulin aan de start van Luik-Bastenaken-Luik. Het startschot van de Giro klinkt op 11 mei.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2019 12:14 door Cecchini.
Tinuz 05 april 2019 12:18
Voor de Tour ziet de line-up er dan goed uit inderdaad.
Lijkt me ook dat je niet meer moet gaan schuiven met Oomen.
Tusveld stond ook op de rol voor de Giro. Is daar al meer over bekend na z'n val in P-N? Die was bovendien redelijk goed bezig.
El Chaba 05 april 2019 13:01
Ik ben het helemaal eens met Kerckhoffs. Ongelofelijk dat ze er bij Sunweb kennelijk nog steeds anders over denken.
Eindhovuh 05 april 2019 13:36
Pure geldkwestie. Ze krijgen dik betaald om in de Giro te starten,
Simeone 05 april 2019 14:28
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben het helemaal eens met Kerckhoffs.
> Ongelofelijk dat ze er bij Sunweb kennelijk nog
> steeds anders over denken.


Sunweb heeft de afgelopen 2 jaar bewezen met beperkte middelen na Sky de beste resultaten te behalen
in de Grote Ronde's!

Ze genieten al het vertrouwen en dat een Kerckhoffs na Tirreno al in paniek raakt en tevens Thomas na 1jaar al
afschrijft zegt meer iets over hem en dat "krantje "waar hij voor werkt!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2019 14:33 door Simeone.
Slimmerd 05 april 2019 14:37
Kerckhoffs, de Driessen van het wielrennen (lees dramatische journalisten)
Meneer 60% 05 april 2019 14:41
Nu is het makkelijk praten. Ze hebben de keuze een paar maanden terug gemaakt. Toen had nog niet elke andere renner dat gedaan, laat staan dat er bekend was dat de Giro-kanshebbers in het voorseizoen zoveel indruk zouden maken.
rustdag 05 april 2019 15:14
Tinuz 05 april 2019 15:28
Visbeek doet een beetje alsof er ruime keuze is, maar volgens mij beperkt deze zich tot Roche en Oomen, als vervanger van Kelderman.
Dan wordt het ongeveer zo in de Giro denk ik:
Dumoulin
Bakelants
Vervaeke
Hamilton
Haga
Power
+ 2 van
Tusveld (?)
Roche
Oomen
opoeepo 05 april 2019 16:27
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
>(lees
> dramatische journalisten)


Daar begin ik niet aan.
El Chaba 05 april 2019 17:07
Er is toch niet mis mee om naar aanleiding daarvan het programma te wijzigen? Dat een paar hard core wielerliefhebbers hier de Giro een mooiere koers vindt dan de Tour (ik ook) wil toch niet zeggen dat de Tour niet verreweg de meeste sportieve én commeriële uitstraling heeft..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2019 18:48 door El Chaba.
PassoEira 05 april 2019 18:34
Beter zo dat Kelderman de Giro niet haalt want de kans is heel groot is dat hij daar ook weer valt en staan ze met een man minder. Toen ik vroeger bij de toenmalige amateurs koerste viel me al op dat het vaak dezelfde zijn die bij een valpartij betrokken zijn. Kan als oorzaken met oogkleppen fietsen of een mindere fietsvaardigheid hebben.
Dat is natuurlijk bij de profs niet anders.Vernam van een ex-prof dat met name bij Gesink en Kelderman een mindere vaardigheid een rol zou spelen.
Sub Culture 05 april 2019 18:38
Mss moet Kelderman dan maar nooit meer koersen want de kans zal altijd groot zijn dat hij valt..
opoeepo 05 april 2019 20:45
Dumoulin wint de Giro
Kelderman wint de Tour.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen