Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rustdag GIRO II

Gepost door ton duk 
ton duk 27 mei 2019 08:20
Voor al uwes bedenkingen op rustdag II
[wielerprikbord.nl] ter vermaak en motivatie
gr
Wanny 27 mei 2019 08:23
Eerste 2 weken slaapverwekkend. Laatste 3 dagen behoorlijk vuurwerk. Jammer dat de Nederlanders niet echt meedoen voor het podium of om etappewinst. Wat dat betreft waren we aardig verwend de laatste jaren.
Remko II 27 mei 2019 08:43
stel je eens voor, een jaar of tien geleden. Er strijdt een Nederlander mee voor een top 10 notering in een GT, wat een ongekende weelde!
el:equipo 27 mei 2019 09:06
Remko II Schreef:
-------------------------------------------------------
> stel je eens voor, een jaar of tien geleden. Er
> strijdt een Nederlander mee voor een top 10
> notering in een GT, wat een ongekende weelde!


In mijn herinnering behaalde Gesink toen dikke top 10 noteringen in grote rondes
ton duk 27 mei 2019 09:08
2010 stak Mollema zijn 1e hand op in een GR...12e Giro..om (meen ik) 3 seizoenen later in de TdF het Bau-Lau-effect te creeren..
gr
Snorfietser 27 mei 2019 09:19
Heb het idee dat de val en achterstand van Roglic enkel kwamen doordat hij niet op zijn eigen fiets zat. Ik hoop dat Carapaz en Nibali de vorm van de afgelopen dagen door kunnen trekken en voorsprong kunnen pakken op Roglic, zodat er tot de laatste etappe wordt gestreden. Hoewel het defensieve koers en van Roglic wellicht verstandig is (Yates blies zichzelf vorig jaar op), vind ik het niet leuk om naar te kijken. Ik heb toch meer sympathie voor types als Carapaz, Nibali, Landa en Yates. Hopen dat die laatste 2 nog een mooie aanval kunnen doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2019 15:06 door Snorfietser.
Slimmerd 27 mei 2019 09:41
Ik hoop toch niet dat Carapaz nog meer tijd pakt op wie dan ook, want dan is er dus geen spanning meer op de slotdag



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2019 09:42 door Slimmerd.
Pyama 27 mei 2019 10:03
Ik verwacht ergens wel een sprong van Yates en Lopez waarbij Landa meespringt.
Carapaz rijdt dan niet. Nibali en Roglic gaan weer loeren.
Geen Caruso of Pozzovivo in de buurt. Lopez pakt de etappe en Landa het rose. Tijdrit begint met de twee Movistars bovenaan.
Slimmerd 27 mei 2019 11:03
Dat scenario lijkt me zeker tot de mogelijkheden behoren, zal beetje afhangen waar Majka dan zit natuurlijk....
Heisenberg 27 mei 2019 11:13
Ik denk dat inmiddels Carapaz de grootste kanshebber voor de eindzege is. Zijn vorige tijdritten waren meer dan redelijk (14 en 11). Ik denk dat Nibali en Roglic meer op Carapaz gaan letten dan op elkaar. Maar ik verwacht niet dat ze het tij nog gaan keren.
Cecchini 27 mei 2019 11:14
De Giro waar Roglic en Nibali door het eindeloos geloer naar elkaar, de zege schenken aan een derde (nota bene meer dan 3 minuten weggegeven !!). Dat zou wel eens de eindconclusie kunnen zijn. De lof hier voor maffiabaas Nibali voor zijn strijdbaarheid deel ik dan ook niet.
El Chaba 27 mei 2019 11:51
Ik ook totaal niet!
Eindhovuh 27 mei 2019 12:08
Ik durf nog geen voorspelling te doen. Ik heb het idee dat we de werkelijke verhoudingen nog niet echt goed hebben gezien. wanneer gaat iedereen eens echt voluit. Hopelijk morgen.

Over Mollema mag je alleen maar zeggen dat hij fantastisch rijdt en een echte klassementtopper is. (alle nuances over hoe knap hij rijdt, met courage en tegelijk niet meer echt mee kan met de toppers zoals hij dat vroeger wel kon, waardoor plek 9 a 10 het hoogst haalbare zal blijken, gooi ik overboord)
Ridder Kale Knikker 27 mei 2019 12:08
Het is een vervelend alpha-mannetje en hij deugt uiteraard voor geen meter. Maar daar zit de wielergeschiedenis vol mee en eerlijk is eerlijk: ik moet ook om hem lachen en vind zijn winnaarsmentaliteit zeer aanstekelijk. Een goeie vervelende klootzak dus in mijn ogen, irritant maar je kunt eigenlijk ook weer niet van hem houden.
Eindhovuh 27 mei 2019 12:11
Ik vind Nibali een fijne coureur met een mooie diverse erelijst die die van iedere Nederlander uit de geschiedenis overstijgt.
Nibali rijdt alleen om te winnen, en neemt het risico om daardoor te verliezen. Mooi.
(Hij zal overigens ongetwijfeld harstikke fout zijn qua dopin e.d.)
Adje Wijnands 27 mei 2019 12:22
Carapaz oogt erg sterk maar ik moet nog zien hoe hij met zijn veranderde status omgaat. Hij straalt wel heel erg “mijn Giro kan nu al niet meer stuk” uit.
Als Roglic en Nibali stoppen met hun kaartspelletje en de koers afstemmen op Carapaz ben ik benieuwd of hij nog veel tijd kan pakken. Zeker nu de Gavia vervalt.
Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooie ontknoping. Yates gaat het vast een keer van ver proberen en als Movistar eindelijk eens iets laat zien dat op ploegtactiek
lijkt kan Landa de reddende engel voor Carapaz blijken te zijn.
Tinuz 27 mei 2019 12:23
Je mag verwachten dat de klassementstoppers allemaal tegelijk aan de Mortirolo beginnen morgen. En dat is geen klim om te wachten of speculeren.
Mollema rijdt niet podiumrijp, maar doet het toch heel aardig. Plek 8 kan hij op deze manier binnenhalen, en als hij nog een extra slinger vindt dan kan wellicht top 5. Dat lijkt me een prima prestatie.
Clavan 27 mei 2019 12:41
WF:
Volgens Pavel Sivakov voerde Movistar gisteren het tempo stevig op, toen Primož Roglič kampte met mechanische pech in de etappe naar Como. Op het moment dat de Sloveen een probleem had met zijn derailleur, schakelden de ploegmaats van leider Richard Carapaz een tandje op.

De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport heeft vraagtekens gezet bij de fietswissel van Primoz Roglic in de vijftiende etappe van de Giro d’Italia. In de editie van maandag speculeert de krant over dat er iets mis zou zijn met de fiets van de Jumbo-Visma-renner.

Roglic moest tijdens de etappe van fiets wisselen en op het rijwiel van Antwan Tolhoek zijn weg vervolgen. De fiets van Roglic ging volgens ploegleider Addy Engels op het dak van de tweede volgwagen, maar zag nooit de finish volgens de krant, die dit verdacht vindt.

‘De tweede volgwagen is nooit over de finish gekomen en niet eens op de parkeerplaats bij de bussen gezien. Waarom? Waar is deze heen gegaan? Wat was er mis met Roglic’ fiets? Is deze wel gecontroleerd door de UCI?’, vraagt La Gazzetta zich af. De UCI controleert de laatste maanden naast renners ook streng op de fietsen. Onder meer het gebruik van motortjes moet hiermee worden uitgebannen.

De krant zet zelfs vraagtekens bij de tijdritzege van Roglic in de Giro d’Italia van 2016. ‘Het is niet de eerste keer dat hij van fiets moet wisselen in de Giro. In de tijdrit van de Giro van 2016 moest hij ook van fiets wisselen. Hij won die dag
Adje Wijnands 27 mei 2019 13:39
Aan dit soort stemmingmakerij kan zelfs de Telegraaf nog een puntje zuigen.
Tjappie2 27 mei 2019 13:58
Grappig inderdaad hoe verschillend wielervolgers naar renners kunnen kijken. Voor mij is Nibali een van de grootste helden van het peloton.
ton duk 27 mei 2019 14:06
Kroon is begonnen : die vroeg zich live in de uitzending af waar de fiets van Roglic gebleven was ....
gr
Horsie is back 27 mei 2019 14:25
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grappig inderdaad hoe verschillend wielervolgers
> naar renners kunnen kijken. Voor mij is Nibali een
> van de grootste helden van het peloton.

Dat is niet grappig meer. Dat is gewoon Tjappie2.
Nibali heeft veel grinta, maar of die Sloween met als tussenvoegsel Innuendo Sjef en Innuendo La Gazzetta, een mindere held zou zijn, waagt Horsie te betwijfelen.
Maar het is weer tijd om naar buiten te trekken.
Curzio 27 mei 2019 14:27
Maar dat ging erover dat die fiets niet te zien was, wat inderdaad merkwaardig was, dat is iets heel anders dan wat hierboven wordt gesuggereerd.
Clavan 27 mei 2019 14:38
Kapsalon

Verwarm de oven voor op 200 °C. Bak de frites in ca. 25 min. in de oven goudbruin. Verhit ondertussen een koekenpan met antiaanbaklaag en bak de shoarma zonder boter of olie in 8 min. bruin en gaar. Schep de friet in de aluminium schaal en schep de shoarma erop. Verdeel de kaas over de shoarma en zet ca. 5 min. in de oven tot de kaas is gesmolten. Halveer ondertussen de komkommer in de lengte en snijd in plakjes. Snijd de tomaten in dunne plakken. Neem de schaal uit de oven en verdeel de sla, tomaat en komkommer erover. Besprenkel met de knoflooksaus.

Combinatietip:
Lekker met sambal.
Tjappie2 27 mei 2019 14:48
thumbs up

Beste recept van deze Giro.
Eindhovuh 27 mei 2019 14:55
Heeft Horsie aandelen Roglic? spinning smiley sticking its tongue out
Koppizoektwachtwoord 27 mei 2019 14:59
Eens! En het kan ook met vega 'shoarma'.
Snorfietser 27 mei 2019 15:09
Zie nu pas dat die laatste tijdrit maar 17 KM is, dan moet het verschil inderdaad niet groter worden.
Cecchini 27 mei 2019 15:21
ton duk 27 mei 2019 15:57
Curzio Schreef:
, dat is iets
> heel anders dan wat hierboven wordt gesuggereerd.

Tuurlijk maar misschien is dat zo ook bij die "journalist" Gazette begonnen...
Zo van :waar is de fiets tot Roglic wisselt wel heel vaak....

Waar was Rasmussen tot waar is de fiets van Roglic....
gr
rustdag 27 mei 2019 15:57
GIRO 2019: BEELDEN UIT VOLGWAGEN JUMBO-VISMA NA PLASPAUZE DUIKEN OP


[www.wielerflits.nl]
ton duk 27 mei 2019 16:00
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lekker met sambal.

Alles is lekkerder met sambal. aldus vrouw DUK
gr
Tjappie2 27 mei 2019 16:08
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------

> Alles is lekkerder met sambal. aldus vrouw DUK
> gr

Dan hoop ik voor je dat je niet te vaak oraal verwend wordt.
JW 27 mei 2019 17:12
Ik heb toch wel bewondering voor de manier waarop Roglic met tegenslag omgaat.
Zowel gisteren tijdens de etappe als na afloop.
Ik hoop dat hij morgen weer helemaal fit is, en gewoon weer op weg gaat naar de leiderstrui.
Orakel 27 mei 2019 17:12
Wordt door velen gezegd dat Carapaz het in de schoot geworpen kreeg, maar dat is te weinig eer voor de man.

“Hij was verreweg de beste klimmer in deze tweede week. Hij moest ervoor vechten en hij pakte die tijd. In het wielrennen krijg je niet zoveel dingen gratis” aldus Roglic.
El Chaba 27 mei 2019 17:30
Ik mis nog de dun gesneden, rode uienringen bovenop bij de sla, tomaat en komkommer..
Luijt 27 mei 2019 18:17
Ik wel, topgozer!
Curzio 27 mei 2019 19:19
Eigenlijk doet Carapaz deze Giro een beetje wat Yates vorig jaar deed. Destijds werd er op de prik vrij nadrukkelijk gewezen op het risico van een instorting. Bij Carapaz blijft dat vooralsnog achterwege. Niettemin is de man nog maar 25 en betwist hij pas zijn 2e grote ronde op dit niveau (dus meedoend voor de prijzen). Een scenario waarin hij er een keer flink doorzakt is helemaal niet zo onwaarschijnlijk.
ton duk 27 mei 2019 19:33
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> ton duk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Alles is lekkerder met sambal. aldus vrouw DUK
> > gr
>
> Dan hoop ik voor je dat je niet te vaak oraal
> verwend wordt.

Alles is lekkerder met sambal, aldus Ton DUK
gr
El Chaba 27 mei 2019 19:34
Je bent waarschijnlijk in de war met De Volkskrant..
Curzio 27 mei 2019 19:39
Die persconferentie (te vinden op wielerflits) is echt wel de moeite om even te kijken. De man is de stabiliteit zelve. Zijn toon mag wat saai lijken, maar hij zegt zinnige dingen en ontwijkt op een slimme manier kritiek op z'n ploegleiders.
rustdag 27 mei 2019 19:46
[www.youtube.com]

[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2019 19:46 door rustdag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen