Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema: AK of ritten kapen

Gepost door Remko II 
Remko II 29 mei 2019 09:44
Een GT zal hij nooit winnen, een top 3 zit er volgens mij ook niet in. Maar als je zijn prestaties op een rijtje zet is hij toch een van de meest succesvolle ronderenners die NL in de afgelopen 30 jaar heeft gehad. Dus wat mij betreft blijven strijden voor een plek in de top 5 t/m 10 i.p.v. ritten kapen. Wat vindt u? (niet specifiek nu voor de Giro, maar in algemene zin)

Vaakst top 10 per Nederlandse renner sinds 2000:
1. Kruijswijk 6x
2. Gesink & Mollema 5x
3. Dumoulin 4x
4. Kelderman 3x
5. Ten Dam 2x
4. Boogerd, Poels & Oomen 1x



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2019 10:21 door Remko II.
ton duk 29 mei 2019 10:05
Strijden voor AK
Mollema's AK is voor mij nu nog de enige reden om de Giro te volgen
gr
Cecchini 29 mei 2019 10:07
In dat geval zou ik me dan gewoon beperken tot Olympia's Tour
Adje Wijnands 29 mei 2019 10:07
Als je vijfde staat ga je natuurlijk voor het klassement.
Vortax 29 mei 2019 10:12
Algemeen klassement! Hij heeft immers al een Tour en Vuelta etappe gewonnen, maar ook een semi-klassieker als San Sebastian. Een etappezege zou niet een enorm verschil maken voor zijn palmares.
Eindhovuh 29 mei 2019 10:14
Als je zoals nu 5de staat moet je daarvoor gaan lijkt me.
Met hangen en wurgen nr 10 terwijl je al veel vaker top 10 hebt gereden zou ik voor een rit gaan.
ton duk 29 mei 2019 10:14
en de SPIE Internationale Junioren Driedaagse die afgelopen weekend is verreden
Ik heb uwes daarmee maar niet lastig gevallen...
gr

ps: Cees Bol heeft in 2016 OT gewonnen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2019 10:37 door ton duk.
Curzio 29 mei 2019 10:27
De eeuwige wederkeer der dingen.
Wanny 29 mei 2019 10:58
Ritten kapen klinkt altijd zo makkelijk. Alsof je als top 10 klassementsman zomaar even ritten kunt winnen in de grote rondes. We zagen bij Gesink dat je niet zomaar een ritje wint als je geen sprinter bent.

Is de keuze niet eerder zelf klassement rijden of knechten voor een mooi salaris. Met mogelijk ooit als bonus een ritje winnen. Zoals een Nieve.
opoeepo 29 mei 2019 11:22
Blueprint 29 mei 2019 11:31
Dat lijkt mij inderdaad ook de beste optie. Er zijn er maar weinig die puur voor rittenkapen een kopmansalaris kunnen vangen.
MarkV 29 mei 2019 11:48
Een zoveelste 5e of 8e plaats zou juist geen verschil maken, niet eens genoemd worden aan het einde van zijn carrière. Laat staan over 20 jaar als er eens terug gekeken wordt op Mollema of als hij zijn kleinkinderen verteld over wat opa vroeger gedaan heeft.
Een rit in elke grote ronde winnen wel.

Uiteraard weet je dat van tevoren niet, met ietwat meer geluk had hij nu 4e kunnen staan en hoefde er maar één topper weg te vallen om wel op het podium te komen. Als je 5e staat moet je er wel voor blijven gaan. Maar ik zou liever Ciccone dan Mollema zijn in deze Giro.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2019 11:51 door MarkV.
De zwarte trui 29 mei 2019 12:46
Nog méér geluk dan het uitvallen van Bernal en Dumoulin?

Rit in de Giro erbij om het trio te vervolmaken heeft in mijn ogen meer waarde dan een extra top 10 plek.
JW 29 mei 2019 14:14
Appels en peren vergelijken.
Er zijn ritoverwinningen die historisch zijn. Maar dat zijn er maar weinig.
De rest is leuk voor het scorebord.

Een goed AK is altijd een prestatie.
Alleen al een hele ronde lang attent op elk terrein, en goed op elke discipline moeten zijn. Zonder één dag even rustig aan kunnen doen.
We zijn als Nederlanders de laatste tien jaar extreem verwend.
Bovendien: het blijft toch leuk om in de etappes die er echt toe doen landgenoten mee te zien doen ?
predator 29 mei 2019 14:28
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog méér geluk dan het uitvallen van Bernal en
> Dumoulin?
>
> Rit in de Giro erbij om het trio te vervolmaken
> heeft in mijn ogen meer waarde dan een extra top
> 10 plek.

Eens, hij moet nu voor een Girorit gaan. Stond hij top 3 zou het anders zijn.

In het algemeen: wel voor klassement gaan, maar ook voor eventuele ritzege (wat hij nu ook doet overigens)
Ridder Kale Knikker 30 mei 2019 08:10
Ik vind de term 'ritten kapen' al zo helemaal niks, klinkt zo populistisch en ook zo eenvoudig.
Daarnaast haalt Mollema alles uit zijn carrière, hij loopt zijn pad op zijn eigen bijzondere wijze en wil deze Giro laten zien dat hij nog tussen de grote meneren staat. Petje af voor Bauke! Ontzettend knap dat hij zo hoog staat in het Algemeen Klassement. Als hij daarnaast de kans krijgt om nog voor een ritoverwinning te strijden dan zal Bauke dat met ferme doen. Hup Bauke!
Orakel 30 mei 2019 09:27
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou liever Ciccone dan Mollema zijn in deze Giro.


Maar zou je liever Ciccone zijn, of liever Zakarin?
Aerts 30 mei 2019 23:42
Klassement uiteraard. Rittenkapers zijn b-artiesten. En die kunnen best vermakelijk zijn, maar voor mij is kwaliteit belangrijker.
Horsie is back 31 mei 2019 00:02
AK rijders kapen uiteraard etappes. Zo heeft Roglic al twee etappe's gekaapt. Zou ie zich even moeten laten afzakken om dan vervolgens weer een etappe (3e) te kapen? Maar dan is hij toch weer een AK rijder? De logica van Horsie, wen er maar aan zingt Anouk.

Wel klasse van Luijt, dat ie zich niet laat verleiden tot commentaar.
Luijt 01 juni 2019 00:59
Uiteraard wat Aerts zegt.
Eenieder die vindt dat Mollema zn plek 5 zou moeten inwisselen voor een etappezege snapt t niet.
Luijt 01 juni 2019 01:04
Of Enzo Leijnze in Zwitserland gisteren. Ik vermoei niemand ermee....
Slimmerd 01 juni 2019 08:48
Hij kan natuurlijk ook gewoon het AK kapen
El Chaba 01 juni 2019 15:18
Helemaal mee eens.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen