Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

102nd Giro d'Italia Etappe 21

Gepost door rustdag 
rustdag 01 juni 2019 17:43


Verona › Verona 17km








13:40-16:53 | km ––0,0/–17,0 | Start: Verona
13:56-17:07 | km ––9,5/––7,5 | Kat. 4/ZZ: Torricelle (4,5 km à 4,6%, max. 9,0%)
14:04-17:15 | km –17,0/––0,0 | Ziel: Verona
Opmerking: De tijden hebben betrekking op respectievelijk de eerste en laatste starter















Klassement:

1 1 - CARAPAZ Richard Movistar Team 20 89:38:28
2 2 - NIBALI Vincenzo Bahrain Merida 1:54
3 4 ▲1 LANDA Mikel Movistar Team 2:53
4 3 ▼1 ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma 3:16
5 5 - MOLLEMA Bauke Trek - Segafredo 5:51
6 6 - LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 7:18
7 7 - MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 7:28
8 8 - YATES Simon Mitchelton-Scott 8:01
9 9 - SIVAKOV Pavel Team INEOS 9:11
10 12 ▲2 ZAKARIN Ilnur Team Katusha Alpecin 12:50




Startlijst: [www.procyclingstats.com]

Eurosport: 13:15

Stream [cyfostreams.com] NED

[cycling.today] ENG



=================================================================


Starttijden Nederlanders

13:54 – Ramon Sinkeldam (Groupama-FDJ)
14:08 – Tom Leezer (Jumbo-Visma)
14:23 – Jos van Emden (Jumbo-Visma)
15:02 – Antwan Tolhoek (Jumbo-Visma)
15:26 – Koen Bouwman (Jumbo-Visma)
16:34 – Bauke Mollema (Trek-Segafredo)

Starttijden Belgen

14:10 – Jenthe Biermans (Katusha-Alpecin)
14:15 – Victor Campenaerts (Lotto Soudal)
15:04 – Tosh Van der Sande (Lotto Soudal)
15:14 – Thomas De Gendt (Lotto Soudal)
15:24 – Jan Bakelants (Sunweb)
15:28 – Pieter Serry (Deceuninck-Quick Step)

Starttijden top-10

16:19 – Ilnur Zakarin (Katusha-Alpecin)
16:22 – Pavel Sivakov (Ineos)
16:25 – Simon Yates (Mitchelton-Scott)
16:28 – Rafał Majka (BORA-hansgrohe)
16:31 – Miguel Ángel López (Astana)
16:34 – Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
16:37 – Primož Roglič (Jumbo-Visma)
16:40 – Mikel Landa (Movistar)
16:43 – Vincenzo Nibali (Bahrain Merida)
16:46 – Richard Carapaz (Movistar)

Alle starttijden: [wielerflits-wpuypigxmvanblj7abke.stackpathdns.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2019 21:02 door rustdag.
opoeepo 01 juni 2019 17:50
Carapaz komt ten val in de afdaling en kan niet verder.
Nibali komt ziek aan de start en stapt halverwege af.
Roglic haalt Landa in vlak voor een lastige bocht en beiden gaan onderuit.
Mollema wint de Giro.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2019 18:13 door opoeepo.
lodjan 01 juni 2019 17:52
Kan helaas niet: Roglic start vóór Landa.
opoeepo 01 juni 2019 17:55
lodjan 01 juni 2019 18:08
Roglic op 3.16. Hij heeft 10 seconden tijdstraf gekregen. Vanwege duwen door Sloveense fans?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2019 18:20 door lodjan.
Cecchini 01 juni 2019 18:12
Verona - Verona

Door onze Volkskok Onno Kleyn

In Verona eten ze paard, maar pasta met ui en ansjovis is ook geliefd

Een daverende finale vandaag, allegro con fuoco, pal naast de fameuze Romeinse arena waar ik (met duizenden anderen) opera’s heb gezien. Aidagaat er elk jaar, La Traviata, Carmen, ToscaenIl Trovatore vullen het dit seizoen aan. En na elke openluchtvoorstelling stromen rond middernacht de terrassen op het Piazza Brà vol met mensen die een drankje drinken of nog een maaltijd eten. Wat staat er op het menu in Verona? Allereerst paardenvlees. Er doet een ronkend maar op niets berustend verhaal de ronde over de Ostrogotische koning Teodorik de Grote, die in de 5de eeuw een slag won van de Germaan Odoaker en verordonneerde dat alle gesneuvelde paarden aan de uitgehongerde bewoners van Verona gegeven moesten worden. Nou ja, die slag vond wel plaats, maar de rest is een verzinsel. Het beroemdste gerecht vandaag de dag is de pastissada di cavallo, een stoofpot, maar ook de sfilacci di cavallo zijn lekker, gedroogd en tot vezeltjes uit elkaar gehamerd dons van vlees; het bekroont pasta’s en risotto’s. Voorts at ik er een sappige veulenkotelet, maar daarmee overschrijd ik voor velen vast een morele grens, vanwege ‘edel dier’ en dan ook nog jong. De kenmerkende pasta van Verona is bigoli, een soort verse dikke spaghetti. Je eet het met van alles (col mussobijvoorbeeld: gehaktsaus van ezel), maar zeer populair is met ui en ansjovis. Een kenmerkende toevoeging die recht uit de Middeleeuwen komt is het toevoegen van wat kaneel en gember.

BIGOLI CON LE ACCIUGHE
Pasta met ui en ansjovis, hoofd gerecht voor 4 personen.



3 flinke uien, fijngesnipperd
4 eetl. olijfolie
8 ansjofilets (op olie, blik of pot)
snufje kaneelpoeder
1 theel. gemberpoeder
400 g bigoli of dikke spaghetti

Smoor op laag vuur de uien in de olie zonder ze te laten kleuren, tot ze helemaal gaar zijn, in circa 15 minuten. Het toevoegen van 2 eetlepels water helpt. Doe er dan de ansjovisfilets bij en laat ze helemaal uit elkaar vallen en oplossen in de saus. Proef en breng op smaak met kaneel (heel voorzichtig!), gember en flink versgemalen zwarte peper – zout zal vanwege de ansjovis niet nodig zijn. Kook de pasta al dente in ruim water met 10 gram zout per liter. Bewaar een kop kookwater en giet de pasta af. Meng goed met de saus en gebruik zo nodig wat kookwater om droogte te voorkomen. Kaas toevoegen is streng verboden
lodjan 01 juni 2019 18:34
Ja, het is bevestigd.
Siem 01 juni 2019 20:10
Als Freire deze niet wint, weet ik het ook niet meer.
Wanny 01 juni 2019 20:45
Roglic gaat nog naar plek 3 en dat is t. Weinig spanning verder.
opoeepo 01 juni 2019 21:09
Waarom krijgt Lopez dan geen bonificatie?
Curzio 01 juni 2019 21:14
Hij had even voor de vorm met z'n handje moeten wuiven.
Curzio 01 juni 2019 21:15
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2019 21:15 door Curzio.
Curzio 01 juni 2019 21:15
Beter laat dan nooit, de haai heeft het inmiddels ook door: Carapaz is de sterkste
opoeepo 01 juni 2019 21:19
Is meer iets voor Melania.
Curzio 01 juni 2019 22:18
Maar die doet het niet voor de vorm
Curzio 01 juni 2019 22:23
Ik denk toch dat bijvoorbeeld Contador zich deze grote ronde niet had laten ontglippen. Geldt ook voor Froome. Of dat die in elk geval een concurrent niet zoveel ruimte hadden gegeven met het oog op een andere concurrent.
Nelis! 01 juni 2019 23:17
Nibali heeft hier toch wel een beetje de winst in een grote ronde laten liggen. In elk geval had hij het veel spannender kunnen maken.

Landa was goed. Wellicht dondert hij nog het podium af, maar hij komt uiteindelijk wel ongeveer uit op de plek waar hij hoort.

Roglic had ik, op basis van zijn voorseizoen en de tijdritten veel meer van verwacht. Lijkt er toch wel op dat ze met Roglic hun huiswerk niet goed hebben gedaan bij Jumbo. Zo oppermachtig wekenlang, maar dan in de beslissende weken van het doel dit seizoen niet dat kunnen leveren wat er in potentie in had gezeten, dat is een fout. Bovendien in vergelijking met de ploegen van zijn opponenten echt een matige ploeg om hem heen. Willen ze een grote ronde gaan winnen, dan moeten ze echt wat gaan doen.

Mollema gewoon goed, top voor zijn niveau. Meer zit er gewoon niet in. Sympathieke jongen, lelijke fietsstijl. De vijfde plek gun ik hem van harte.

Lopez, waarom toch altijd pech? Frustrerend hoor.

Carapaz, oppermachtig. Gewoon topniveau, hoewel ik Froome en Dumoulin nog iets sterker acht. En Roglic en Bernal in potentie ook.
tvm 01 juni 2019 23:59
Nibali heeft het wellicht weggegeven, maar ook eens ten koste van Kruijswijk gekregen, nietwaar?
ton duk 02 juni 2019 08:27
Dank je , Cecchini , voor deze orginele dagelijkse bijdrage van uwes
gr
De zwarte trui 02 juni 2019 12:22
De impact van zijn vallen (mn die eerste) moet je niet onderschatten. En normaal had hij met Gesink en De Plus een redelijke ondersteuning gehad.

Nibali zal zich idd (achteraf) wel voor zijn kop kunnen slaan; gegokt en verloren.

Een slottijdrit kan dus ook heel saai zijn (hopelijk wordt dit een Valentijntje). Een passend slot van deze editie van de Giro. Een sterke ploeg én een sterke kopman doen dat met een grote ronde.
Anony 02 juni 2019 13:37
Hopelijk toch nog die Belgische ritzege vandaag.
Een stunt van Nibali zou ik ook leuk vinden, maar dat is schier onmogelijk.
ton duk 02 juni 2019 13:48
Zit er een tunnel in?
Gr
Slimmerd 02 juni 2019 13:52
Fluitend natuurlijk die rotzege
Slimmerd 02 juni 2019 14:14
Uitslag

1. Haga 22'07
2. Campenaerts 22'11
3. De Gendt 22'13
4. Caruso 22'16
5. Ludvigsson 22'18
6. Cerny 22'18
7. Bilbao 22'24
8. Cattaneo 22'27
9. V. Nibali 22'30
10. Roglic 22'33

Zakarin 22'43
Majka 22'47
Landa 23'04
Sivakov 23'04
Yates 23'07
Mollema 23'10
Carapaz 23'19
Lopez Moreno 23'27



19 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 17:09 door Slimmerd.
Horsie is back 02 juni 2019 14:28
Terwijl niemand kijkt, rijdt Carapaz zich deze Giro de geschiedenisboeken in.
Terwijl Horsie kijkt, rijdt Victor zich ongezien aero de tijdritoverwinning tegemoet.

Net als Clement steekt Horsie zijn hand (na 22:11) niet in het vuur...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 14:41 door Horsie is back.
MarkV 02 juni 2019 14:41
Maar net sneller dan Cerny, lijkt me geen onklopbare tijd.
Anony 02 juni 2019 14:44
Jammer Victor.
Slimmerd 02 juni 2019 14:46
Dit is toch gewoon slecht en niet jammer?
Curzio 02 juni 2019 15:02
Genoeg enema maar te weinig stamina.
Frederik D. 02 juni 2019 15:12
En dan blijkt Mollema stijf te staan van de doop. Net als de rest. Het hele peloton wordt gearresteerd. Zie de rest op Netflix.
Anony 02 juni 2019 15:23
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is toch gewoon slecht en niet jammer?


Waar slaat dit nu weer op? Sinds wanneer sluit 'jammer' uit dat het 'slecht' is?

Ik vind het jammer dat hij vandaag niet wint vanwege een ondermaatse prestatie, want het was een goeie kans.

Geen idee waarom mijn reactie zo vreemd is, dat je er de start van een discussie in ziet.
ton duk 02 juni 2019 15:47
Als ik Anony en Slimmerd combineer kom ik uit op jammerlijk slecht maar dat is ruim overdreven
De zekerheid op winst blijkt bij Campenaerts een utopie hoe graag de meesten dat hier ook zien ….


Is het trouwens ook gewoon niet logisch dat er na zijn fenomenale UURrecord er na 3 weken Giro een klad in zit ?
gr
opoeepo 02 juni 2019 15:59
Een zekerheid, die er volgens Campenaerts zelve ook maar een saaie bedoening van zou maken.
Ondermaats is het ook niet. Hij wordt hier zeer waarschijnlijk tweede.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 16:53 door opoeepo.
MarcoV 02 juni 2019 15:59
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik Anony en Slimmerd combineer kom ik uit op
> jammerlijk slecht maar dat is ruim overdreven
> De zekerheid op winst blijkt bij Campenaerts een
> utopie hoe graag de meesten dat hier ook zien
> ….
>
>
> Is het trouwens ook gewoon niet logisch dat er na
> zijn fenomenale UURrecord er na 3 weken Giro een
> klad in zit ?
> gr

Precies, zelfs Campenaerts is geen machine, lijkt me logisch dat het zoveel weken na het uur iets minder is. En de vorige tijdrit was ook meer in de buurt van het en een uur ..
MarcoV 02 juni 2019 16:05
Nooit-winnaar Caruso (steengoed renner) onderweg sneller dan Haga ...
opoeepo 02 juni 2019 16:16
Damiano redt het niet.
rustdag 02 juni 2019 16:50
Mollema 15de op 32 sec
Slimmerd 02 juni 2019 16:50
In de regie aandacht voor een ieder, behalve Bauke (enige top-10 renner die we niet zien aan het tussenpunt)
opoeepo 02 juni 2019 16:54
Dat is De Mol wel gewend.
rustdag 02 juni 2019 16:55
Pure Wraak van de Rai smiling smiley
Slimmerd 02 juni 2019 16:55
Bij tussenpunt pakt Roglic een seconde of 20 op Landa
Slimmerd 02 juni 2019 16:58
Nibali iets sneller dan Roglic, maar dit is wel allemaal iets langzamer dan Haga
rustdag 02 juni 2019 17:00
Mooie tranen (Bij haga)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 17:01 door rustdag.
Slimmerd 02 juni 2019 17:04
Eindstand AK

1. Carapaz
2. Nibali
3. Roglic
4. Landa
5. Mollema
6. Majka
7. Lopez Moreno
8. Yates
9. Sivakov
10. Zakarin
El Chaba 02 juni 2019 17:06
Sterker nog, de hele tijdrit niet één keer in beeld geweest. Echt een schande!
stoempert 02 juni 2019 17:15
Best wel strijd gezien en een aardige winnaar maar al met al een vrij magere Giro met een draak van een eerste week. Bernal en Dumoulin out, een aantal onderspresterende kopmannen, de Tour zou zomaar spannender kunnen worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 17:33 door stoempert.
Fcdh 02 juni 2019 17:18
Hele mooie overwinning van Haga en toch een verrassende pleister op de wonden voor Sunweb.
Zo aan het eind van een ronde zie je in een tijdrit toch vaak veel klassement renners van voren en zo ook nu. Roglic met een hele matige tijdrit en dat zegt alles over zijn conditie. Verkeerd gepiekt of zullen de 2 valpartijen hier een groot aandeel in gehad hebben? Al met al zal die gezien de laatste week uitermate tevreden zijn met het podium.

Giro om heel snel te vergeten wat mij betreft. Op naar de tour over een aantal weken.
Cecchini 02 juni 2019 17:23
Zo'n zwakke tijdrit van Carapaz (en hij deed echt wel zijn best op de wijze waarop ie aan het stoempen was) maakt deze Giro tot een zeer ondermaatse.

Ik moest ook lachen toen Karsten Kroon Sunweb de grootste tegenvaller noemde van deze Giro maar toen zijn collega zei dat dit toch zeer wel voor Quick Step gold, was hij daar helemaal niet mee eens want Viviani had toch eigenlijk een etappe gewonnen (niet) en het zwakke optreden van Jungels ging hij maar helemaal aan voorbij.

God wat was ik blij dat Haga de etappe toen won.
opoeepo 02 juni 2019 17:25
Misschien is voor Roglic drie weken vijf dagen te veel.

Chad Haga = Pietje Bel.
opoeepo 02 juni 2019 17:29
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sterker nog, de hele tijdrit niet één keer in
> beeld geweest. Echt een schande!


Zijn finish missen is wel straf. Anderzijds is Mollema de gehele Giro niet in beeld geweest.
Slimmerd 02 juni 2019 17:44
Huldigen ze bij de Tour ook altijd eerst de gele trui en daarna pas de andere truien?
Krijg nu het gevoel dat straks deze arena al leeg is terwijl Ackermann, Ciccone, Lopez Moreno, Cima e.d. nog gehuldigd moeten worden
Kuiperberg 02 juni 2019 18:01
Mollema deed zijn naam eer aan. Hij was vandaag de Mol. Verder een Giro om snel te vergeten. Wel heel mooi voor Haga.
Prikdude 02 juni 2019 18:08
Rozijn Carapaz, karwats. De Giro van de zweep die er nooit over ging. De Ecuadoriaan mag naar Ineos en over twee jaar nog eens een ritje winnen in de Tour de l'Ain. Carrière meer dan geslaagd. Lekker uitbollen en een vilten hoedenzaak in het centrum van Quito beginnen. Volgend jaar Pedrero op het podium?

De winnaar kan dan de uitstraling van een ingedroogde druif hebben, gelukkig bedeelden wereldtoppers als Benedetti, Nans Peters en Cima de annalen nog met wat tenminste op papier sterke verhalen. Was dat ook niet de Giro dat Marcel Wyss een rit won?

Een ondenkbare toekomstvraag omdat deze Giro de tand des tijds niet zal doorstaan. Niet omdat Carapaz wellicht niet alleen maar meer rode bloedlichaampjes heeft omdat hij in het nest van een Andescondor geboren is en niet omdat Masnada en Ciccone de indruk wekten dat ze het liefst een 6 weken durende Giro hadden gehad en ook niet omdat Molano reeds voor het einde van de Giro als dopinggeval is vergeten, doch gewoon omdat het allemaal zo onkijkbaar nietszeggend was, dat de afgelopen drie weken als een in de hersenen zwevende zeepbel niet morgen, maar vandaag, rond een uur of 20:00, ineen zullen spatten. Memoriae mors mori.

Een grote ronde als een snelwandelwedstrijd. Zolang de renners maar met een been op de grond bleven en de toeschouwers katatonisch. Wie deze Giro toch per se wil onthouden zal dat doen aan de hand van de C. Van PolanC, RogliC, Cataldo, Cima, Carapaz, Cattaneo, Conti, Carthy, Cesare, Caruso, Chaves, Capecchi, Ciccone en Chad. Ook door juist het ontbreken van campionissimo's, classic cartouches en courage, maar bovenal door de C van Coma, waarin de gehele wielerwereld drie weken lang verkeerd heeft.
lodjan 02 juni 2019 19:37
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 19:38 door lodjan.
lodjan 02 juni 2019 19:38
A: Tour
B: Vuelta
C: Giro
rustdag 02 juni 2019 20:16
GIRO 2019: DIT ZIJN DE WINNAARS EN DE VERLIEZERS

[www.wielerflits.nl]
Horsie is back 02 juni 2019 21:29
The Undertaker sighs:" @Prikdude", wat moet er op de grafsteen voor de zojuist overledene staan? Crap, zeker. grinning smiley

Intussen spooky action at a distance.

'Doe maar"
'Is dit alles?"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2019 21:46 door Horsie is back.
Luijt 02 juni 2019 22:49
Bauke ijzersterke ronde. Bijna ongeëvenaard in vaderlandse Girogeschiedenis.
Luijt 02 juni 2019 22:52
Wat bedoel je Lodjan?
Cecchini 02 juni 2019 23:46
Kan niet in de schaduw staan van de Giro's van Breukink, Kruijswijk en Dumoulin. Een hele degelijke daar niet van, maar geil werd ik er niet van
Nomath 03 juni 2019 00:05
Ik keek naar de Giro door de bril van Eurosport. In het algemeen ben ik wel content met het commentaar van Jeroen en Karsten behalve als het over landgenoten gaat. Dan praten ze met meel in hun mond. Vandaag zei Karsten bijvoorbeeld dat Jos van Emden een belangrijke steun van Roglic was. Ik heb die Van Emden in de koninginnenetappe nooit in beeld gezien, net zomin als de andere Jumbo-Visma renners. Roglic stond er in de derde week geheel alleen voor. Een heel zwak ploegje! De beste knecht van Roglic was Mollema.
opoeepo 03 juni 2019 00:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan niet in de schaduw staan van de Giro's van
> Breukink, Kruijswijk en Dumoulin. Een hele
> degelijke daar niet van, maar geil werd ik er niet
> van


Achter die drie en de onverzettelijke viervoudig paarse trui winnaar Johan van der Velde,
komt Bauke dus uit op een prachtige vijfde plaats.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2019 00:36 door opoeepo.
Horsie is back 03 juni 2019 01:16
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan niet in de schaduw staan van de Giro's van
> Breukink, Kruijswijk en Dumoulin. Een hele
> degelijke daar niet van, maar geil werd ik er niet
> van

Een beetje zunig, Cecchini. En je spreekt ook al een beetje over de grens, ziet Horsie. smiling smiley
ton duk 03 juni 2019 07:52
Je kan van Leezer , Martens en van Emden zeggen dat ze in ieder geval in week 1,5 er (mede) voor hebben gezorgd dat Roglic geen tijd verloor...
Kuss , Bouwman en Tolhoek is categorie "ze hebben hun best gedaan" maar die best zette weinig zoden aan de dijk ....
Met name Tolhoek viel mij erg tegen...

Mollema redt wel vaker meubelen...
gr
Fcdh 03 juni 2019 08:47
Martens heeft de eerste anderhalve week aardig wat werk verzet op heuvelachtig en bergachtig terrein en v.Emden vooral in de vlakke etappes in de finale Roglic van voren gehouden. Voor de rest heb ik de ploeg amper positief zien opvallen.

Het is eigenlijk treurig als je voor giro winst gaat en je moet constateren dat je knechten onder kunnen hebben gepresteerd. Kuss, Tolhoek en Bouwman hebben bergop allen al veel beter gepresteerd in het verleden en waren totaal niet in vorm. Gelukkig was hun contractverlenging al binnen voor de giro. Bij iedere andere ploeg zie je met de leiderstrui aan wel 1 iemand boven zijn kunnen presteren maar dat was hier duidelijk niet het geval.
De Plus is de enige verzachtende omstandigheid.
Ook Roglic verkeerd gepiekt waar een aantal hier al bang voor waren. Uiteindelijk nog een redelijk verdienstelijke podiumpleken en 2 etappezeges maar daar kwamen ze niet voor. Overall een 7?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2019 08:51 door Fcdh.
Eindhovuh 03 juni 2019 09:06
Mollema inderdaad bijzonder knap, absoluut zijn topniveau gehaald. Maar nooit in de buurt van het podium of een ritoverwinning. Daardoor wordt het nooit memorabel.
Hier was iedereen boos over het wegblijven van de camera's bij zijn tijdrit(ook discutabel), maar het zegt wel iets over hoe ze in het buitenland ertegenaan kijken.
Waarmee ik zijn prestatie echt niet wil bagatelliseren.
Eindhovuh 03 juni 2019 09:08
De slottijdrit bewijst voor mij dat Roglic te vroeg top was. Dat hij hier niet wint komt dus niet alleen door een heel sterk Movistar, maar ook omdat hij zelf in de laatste week niet meer top was.
Toch een beetje jammer.
Curzio 03 juni 2019 09:18
Of dat hij bergop in een grote ronde nog nét niet goed genoeg is. Want ook in week 2 heeft hij bergop geen indruk gemaakt.
Orakel 03 juni 2019 09:37
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij iedere andere ploeg zie je met de leiderstrui aan wel 1 iemand boven zijn
> kunnen presteren maar dat was hier duidelijk niet het geval.



Klopt, ze hadden de roze trui ook niet.
Heisenberg 03 juni 2019 09:45
Volgens mij is hij zelf elke bergrit achter (of in dezelfde tijd als) Carapaz, Nibali en Landa geëindigd. Alle winst kwam uit de tijdritten of de rit waarin Dumoulin viel.
Eindhovuh 03 juni 2019 10:07
Vorig jaar in de Tour was hij wel heel sterk bergop. Dus dat hij bergop niet goed genoeg zou zijn is volgens mij niet waar. De echte vorm ontbrak.
Simeone 03 juni 2019 10:13
Movistar top gepresteerd, Landa weer terug op niveau en was in mijn ogen de strekste( pech in de 1ste week) en een sterke ploegmaat!
Carapaz verdiende winnaar maar zie dit als eenmalige uitschieter.

Nibali, was ok maar de sleet komt erop.

Roglic goede eerste 2 weken maar zakte wat weg en een te zwakke ploeg in het gebergte!

Mollema zoals we hem het liefst zien zwoegend naar een 5de stek!

Superman Lopez en Astana met de sterke ploeg Bilbao, Izagirre en Cataldo, zeer zwak ( na zo'n voorjaar)

Yates en Michelton-Scott, idem Lopez en Astana
ton duk 03 juni 2019 10:41
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
. Uiteindelijk nog een redelijk
> verdienstelijke podiumpleken en 2 etappezeges maar
> daar kwamen ze niet voor. Overall een 7?

äls "ze"hadden gezegd dat "we" voor podium kwamen...dan zou het een 8 zijn geweest ?
Vind 7 toch wel streng hoor...
gr
Pyama 03 juni 2019 11:03
Wel apart dat je ronde met 3 ritzeges, een 2e plaats en een top 10 GC plaats "zeer zwak" kan zijn.

Lopez had natuurlijk minimaal top 5 moeten rijden maar heeft wel heel veel pech gehad met zijn fiets (door materiaal of externe omstandigheden).
el:equipo 03 juni 2019 11:13
Klopt. Veel te streng. Eerste keer podium in een grote ronde in 9(?) jaar voor de ploeg!
Door zijn sterkte optreden dit jaar en zijn vlammende openingstijdrit ging Roglic van titelkandidaat naar DE topfavoriet. En dat in een veld met Nibali, Dumoulin, Yates en een sterk Movistar-blok. Dan valt podium tegen. Terwijl Roglic met 2x dagwinst en zijn eerste podium simpelweg een prachtige prestatie neerzet.

De andere renners een voldoende, 6,5, waarbij de kanttekening dat het bergop gewoonweg ondermaats was.
Roglic en daarmee ook het resultaat voor Jumbo Visma: 8,5
Cecchini 03 juni 2019 11:22
Er zijn meerderen hier die vinden dat Landa de beste was. Zeker niet. Een AK renner, die in de proloog van 8 km al 1.07 min verspeelt en in de 2e tijdrit ruim 3 minuten, waar volgens mij geen pech bij zat heeft geen enkel recht om te claimen dat hij eigenlijk hier had moeten winnen. Lopez heeft her en der wat pech gehad, maar deze roept dat op één of andere klunzige manier ook altijd over zichzelf af.

Eens met Pyama, dat je natuurlijk niet van een zeer zwak Astana kunt spreken met 3 etappe zeges, de Witte Trui, en een top 10 klassering. Alleen viel Lopez Moreno toch tegen, om wat voor reden dan ook.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2019 12:28 door Cecchini.
Cecchini 03 juni 2019 11:24
Ze hadden natuurlijk George Bennet moeten oproepen. Een renner die tegen de top 10 van een AK van een Grote Ronde aanzit, maar ze vonden de Ronde van California kennelijk belangrijker. Bennet liet daar zien, dat hij bergop met de beteren omhoog kan.
ton duk 03 juni 2019 11:28
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze hadden natuurlijk George Bennet moeten
> oproepen. Een renner die tegen de top 10 van een
> AK van een Grote Ronde aanzit, maar ze vonden de
> Ronde van California kennelijk belangrijker.
> Bennet liet daar zien, dat hij bergop met de
> beteren omhoog kan.

Nee , Jumbo (en in ieder geval de grote baassponsor) vindt de TdF met Kruijswijk (en Groenewegen) terecht veel belangrijker
gr
Curzio 03 juni 2019 11:30
Ook alleen maar de laatste twee ritten. Op Alpe d'Huez werd hij achtergelaten door Dumoulin/Thomas en door Nibali, die gevallen was, nog op sleeptouw genomen.
MarkV 03 juni 2019 12:16
Het zal geen toeval zijn dat Landa iedere keer in dit soort situaties komt.
Hij was bergop wellicht net zo goed als Carapaz en Nibali of misschien iets beter, maar een ronde is meer dan bergop rijden en van er bovenuit steken was ook weer geen sprake van. Hij had alleen kunnen winnen als ze hem nog wat meer hadden laten rijden dan ze nu met Carapaz deden.

Als je een theoretisch klassement opmaakt met Landa en Carapaz andersom in die 14e etappe dan wint Nibali en eindigt Carapaz nog steeds een half minuutje vóór Landa.
Orakel 03 juni 2019 12:49
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn meerderen hier die vinden dat Landa de
> beste was. Zeker niet.


Juist.

Carapaz verloor al 47 seconden in de 3e etappe (sprintersrit) en heeft zijn 'pech' gewoon gehad.
Landa zelf was gewoon niet goed genoeg over drie weken. Hij had een goede 3e week, maar een grote ronde gaat ook over week 1 en 2.

Bovendien heeft Landa redelijk veel mogen aanvallen voor een renner die mede de roze trui van een ploeggenoot verdedigt.
In zowel etappe 13 (de etappe van Zakarin) als afgelopen zaterdag kon Landa geen verschil maken met Carapaz die hem overduidelijk niet wilde counteren.

Dat Carapaz als niet-tijdrijder gewoon een Giro wint die gemaakt leek voor de klimmende tijdrijders is erg knap, maar de Ecuadoraan wordt nog steeds wat onderschat.
valse trage 03 juni 2019 12:51
Uitstekende analyse! thumbs up. Een soort Sastre, die Carapaz. Hij was goed en werkelijk alles zat voor hem mee. Ik kan me niet voorstellen dat hij nog eens een grote ronde wint. Podium in de Vuelta misschien nog eens. Landa van de regen in de drup.
Horsie is back 03 juni 2019 12:55
Fazit van Horsie.

De GIRO dan toch een eendagsvlieg?. De wierook gratis ter beschikking gesteld door dit onovertroffen wielerprikbord is opgedroogd.
In het moderne wielrennen is de race zwaarder maken naarmate renners steeds vermoeider worden not done en leidt tot insubordinatie (Waar is Sub, alles goed?).
Horsie is nu eenmaal een groot voorstander van wielrennen in uitgeruste toestand en niet in uitgebluste toestand, opdat le petit-mort langer genietbaar wordt.

Het wielerprikbord van dit moment verkeert in een midlifecrisis. Verwend, blasé. Bauke Mollema, de belezene en motoren watcher par excellence, krijgt nauwelijks meer de handen op elkaar. De opstand van de gele hesjes, waaronder the Wannabees van Andy Warhol die the Game of Thrones geredigeerd willen zien.
Wielrennen in de traditionele vorm is niet meer genoeg. Er moet een Ben Hurry Up sausje over heen. Jammer genoeg heeft Horsie geen kookvriendin, anders zou hij nog meer genoten hebben van de recepten welwillend ter beschikking gesteld door ons aller "geile" Cecchini.

Tussendoor zette een data-imperialist zich te kijk en verdween met de noorderzon.
"Ons eigen data-imperialist" uit Rotjeknor bleef nu ver verwijderd van deze Arena, al zag Horsie een teken van leven. Het begrip "insane" kwam voorbij. Pas MAL.

Het leven gaat verder en het hoofdmaal van deze zomer (voordat Dafne in Doha opdraaft, duurt nog wel even) moet dan toch maar de TDF worden.
Heeft Froome zijn toevalsgenerator op orde en hoe sportief wraakzuchtig, zonder MMA wel te verstaan, is Tom Dumoulin nog? Moeten we op het Yvonne van Gennip effect hopen? Of blijkt alles, zoals het altijd al was, niet wat het lijkt. Reclimb that bridge after it's gone.

Disclaimer: Wereldfietsdag en Horsie heeft een rustdag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2019 12:57 door Horsie is back.
JW 03 juni 2019 13:13
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt. Veel te streng. Eerste keer podium in een
> grote ronde in 9(?) jaar voor de ploeg!
> Door zijn sterkte optreden dit jaar en zijn
> vlammende openingstijdrit ging Roglic van
> titelkandidaat naar DE topfavoriet. En dat in een
> veld met Nibali, Dumoulin, Yates en een sterk
> Movistar-blok. Dan valt podium tegen. Terwijl
> Roglic met 2x dagwinst en zijn eerste podium
> simpelweg een prachtige prestatie neerzet.
>
> De andere renners een voldoende, 6,5, waarbij de
> kanttekening dat het bergop gewoonweg ondermaats
> was.
> Roglic en daarmee ook het resultaat voor Jumbo
> Visma: 8,5

Dat vind ik, de hele (tegenvallende) Giro in beschouwing genomen toch een eerlijker oordeel.
Arsimo 03 juni 2019 14:36
Waarom Carapaz een uitschieter?

Verre van een toptijdrijder, maar bijzonder stabiel over drie weken, behoorlijk explosief en niemand die hem er af rijdt in de bergen. Als hij dit niveau houdt en mogelijk zelfs nog wat betert in de a.s. 2 jaar dan zie ik hem uiteindelijk een indrukwekkendere erelijst opbouwen dan Quintana bijvoorbeeld.

Zeker als de tendens blijft dat de invloed van tijdritten in grote ronden beperkt blijft. Want deze Giro mag dan nog 60km tijdritkm's gehad hebben, ze waren voor klimtypes nog relatief gunstig - kort en met hellingen. Als de tijden van de 50+ km langere vlakke tijdritten voor de bergen en de 30+ km vlakkige tijdrit na de bergen terugkomen dan wordt het wat anders, maar zolang dat uitblijft zie ik Carapaz nog wel vaker op een grote ronde podium komen en wellicht ook nog een of twee keer op de mooiste plaats.
Kuiperberg 03 juni 2019 14:51
Mogelijk zijn we ook verwend geraakt de laatste jaren. De Giro kende een paar jaar achtereen, prachtige strijd en mooie etappes. Dit jaar was het gewoon allemaal net niet - saaie en veel te lange etappes, weinig echte spanning in de bergetappes en aardige man die Carapaz, maar voor het grote publiek ook niet echt een aansprekende winnaar.
lodjan 03 juni 2019 22:42
Oh, dat de Giro dit jaar een C-rondje was (zie prikdude hierboven) en dat de Vuelta dan een B-rondje is en dat de Tour nog steeds op 1 staat.
Horsie is back 04 juni 2019 21:12
The Giro ain't over until the PC has spoken.

Dus bij 74 kg, FTP 6,4w/kg (uur) en Vo2 max 93 ml/kg/min. PC=100%.
Mocht U niet gelijk aan twee van deze drie kwalificaties kunnen voldoen, niet gelijk naar de hulplijn bellen, maar Horsie raadplegen.

Op basis van 7 "belangrijkste" beklimmingen 2019: Carapaz 92%; Nibali 90% en Roglic 89%.
Op basis van 9 "belangrijkste" beklimmingen 2018: Froome 91%; Dumoulin 91%.

Disclaimer: Horsie is niet zelf aan het rekenen geslagen, maar heeft een effectief crawler net.
Luijt 04 juni 2019 22:03
De Vuelta boven de Giro plaatsen. Dat kan niet, ook al zouden er alleen trimmers rijden in Italië.
Luijt 04 juni 2019 22:05
Disclaimer: ze hebben nu zn frame in zn hol gedouwd.
lodjan 04 juni 2019 22:07
Eens hoor, de normale volgorde is Tour, Giro, Vuelta.
Alleen voor deze keer had ik de Giro op C vanwege Prikdudes post en Vuelta begint phonetisch met een B.
Horsie is back 04 juni 2019 22:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Disclaimer: ze hebben nu zn frame in zn hol
> gedouwd.

How the crystal ball is flying, bare naked, out of Luijt's venster op de wereld.
Curzio 05 juni 2019 08:40
Leuk statistiekje.
Luijt 05 juni 2019 18:17
Stats 05 juni 2019 22:47
In het Wiel van AD zat in de tijdrit in de auto bij Haga/Sunweb. Ze kondigden aan dat er een video vanuit dat perspectief online zou komen, maar tot op heden heb ik nog geen video gevonden van tijdrit. Iemand wel iets gezien?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen