Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2019»106th Tour de France (2.UWT)Stage 11 » Albi › Toulouse (167k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 16 juli 2019 18:15




Vertrek 13.35
Verwachte aankomst 17.30

Albi


Toulouse



Parcours aldus Wielerflits

De dag na de eerste rustdag heeft de ASO gekozen voor een (relatief) korte maar vlakke etappe. Albi was al de uitvalsbasis voor de rustdag en hier begint ook de elfde etappe. Het lijkt op het eerste gezicht een rit voor de sprinters.
Albi is een grote studentenstad met meer dan zesduizend studenten die verspreid zijn over achttien verschillende hogeronderwijsinstellingen. Lilian Calmejane van Total Direct Energie zal zich er thuis voelen, Albi is namelijk zijn woonplaats. Na een kus en een zwaai naar familie en vrienden vertrekt het peloton vanuit Albi in zuidwestelijke richting naar Toulouse.

Dat gebeurt niet in een rechte lijn, maar wel via twee mooie extra lussen. Onderweg liggen twee klimmetjes: de Côte de Tonnac (3,6 km aan 4,9%) en de Côte de Castelnau de Montmiral (2,5 km aan 3,8%) zullen geen indruk maken. In Gaillac is halverwege de rit de tussensprint.

Naarmate Toulouse nadert blijft het parcours een beetje golven. Met de Pyreneeën voor de deur zullen de toppers voor het klassement de benen sparen, maar misschien dat een puncheur nog probeert om de meute te verrassen in de slotfase. Zes kilometer voor de streep wordt Toulouse al binnengereden, waarna aan kilometerpaal 167 de finish is getrokken. Of Toulouse een sterke band heeft met de Tour? Nou, in de allereerste editie in 1903 was er al een finish in de roze stad. Ville rose, omdat op veel gebouwen in de stad en daaromheen gebruik wordt gemaakt van rode bakstenen, die in het felle zonlicht allemaal roze worden.

Maar helaas voor de Italianen in het peloton zal in Toulouse niet gestreden worden om een roze trui. Wat wel op het spel staat is de ritwinst. De slotkilometer is allesbehalve rechtdoor. Er zitten nog twee behoorlijke bochten naar links in, niet haaks, maar positionering kan hier zeker invloed hebben op het eindresultaat. Pas vijfhonderd meter voor de finish kun je de eindstreep zien. De winnaar treedt in de voetsporen van Mark Cavendish, die in 2008 in de regen won.

Algemeen Klassement

1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 43h 27' 15'' - B : 24'' -
2 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 43h 28' 27'' + 00h 01' 12'' - -
3 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 43h 28' 31'' + 00h 01' 16'' - -
4 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 43h 28' 42'' + 00h 01' 27'' - -
5 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 43h 29' 00'' + 00h 01' 45'' - -
6 ENRIC MAS 25 DECEUNINCK - QUICK - STEP 43h 29' 01'' + 00h 01' 46'' - -
7 ADAM YATES 101 MITCHELTON - SCOTT 43h 29' 02'' + 00h 01' 47'' - -
8 NAIRO QUINTANA 61 MOVISTAR TEAM 43h 29' 19'' + 00h 02' 04'' - -
9 DANIEL MARTIN 121 UAE TEAM EMIRATES 43h 29' 24'' + 00h 02' 09'' - -
10 GIULIO CICCONE 133 TREK - SEGAFREDO 43h 29' 47'' + 00h 02' 32'' B : 14'' -



Cecchini 16 juli 2019 18:28
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Martien Kokkelkoren 118-ste in de Tour van 1992

In mijn herinnering zat nog een "Akkefietje Kokkelkoren" verborgen, en wat is het internet toch heerlijk, dat je dat weer boven water weet te krijgen. Nooit meer slapeloze nachten als je ergens niet meer op kunt komen



Martien Kokkelkoren heeft weg naar boven gevonden
“Tour de France was het hoogtepunt in mijn leven”

NOORDWIJKERHOUT – Soms heeft succes een keerzijde en er is niemand die dat beter weet dan Martien Kokkelkoren (39). Zijn hoogtijdagen op het fietsgebied beleefde de getalenteerde Noordwijkerhouter in de eerste helft van de jaren ’90. Na zijn ontslag doorstond Kokkelkoren een aantal moeilijke jaren, waarin hij zichzelf weer moest vinden. Pas aan het begin van dit jaar heeft hij voor het eerst weer de fiets gepakt en is zelfstandig naar Italië gefietst: “Nu fiets ik weer elke dag en zie de kracht in mijn benen terugkeren: het is een heerlijk gevoel!”

Door Joep Derksen

Kokkelkoren begon op zijn tiende met het fietsen en gaf hiervoor alles op. Dit leidde hem tot het allerhoogste wat je in de wielersport kunt bereiken: deelname aan de Tour de France. “De Tour was het hoogtepunt in mijn carrière: als tienjarige had ik al de droom om deze te rijden, maar ik wist niet of ik het zou halen. Je bent pas een echte beroepsrenner als je de Tour hebt gereden en uitgereden. En dat lukte mij dus als jongste (22) renner van het hele peloton!”

Hij verhaald: “Ik was een aanstormend talent. Voordat ik echt ging fietsen zat ik op voetbal, maar ik kon er heel slecht tegen als iemand anders verzaakte in het team, terwijl ik goed speelde: dan had ik er echt de pleuris in. Ik ben vervolgens begonnen met fietsen; was minder goed dan veel van mijn leeftijdsgenoten, maar zette er alles voor opzij. Tot mijn pubertijd gebeurde het dat de getalenteerde jongens gemakkelijk wonnen en ik gelost werd. Ik reageerde hier op door nog meer te trainen. Na de pubertijd reden die goeien niet meer vooraan en zij hadden ook nooit geleerd om te trainen. Vanaf dat moment begon ik wedstrijden te winnen. Op mijn 17de won ik de koers Luik-La Glaiche, waar ik veel grote namen als Joop Zoetemelk versloeg.”

Leiderstrui
Deze prestatie bracht hem in de nationale selectie en hij mocht naar de Ronde van Italië: “Hier won ik de eerste etappe, waardoor ik gelijk in de leiderstrui mocht rijden.” 1989 was een goed jaar voor Kokkelkoren: “Toen won ik tien grote koersen en als tweedejaars amateur kreeg ik al een profcontract bij Jan Raas. Op mijn 21ste zat ik in het Raas-team samen met mannen als Steven Rooks, Frans Maassen en Jelle Nijdam.” In 1992 reed Kokkelkoren veel wedstrijden: “Luik-Bastenaken-Luik reed ik goed en ook de Ronde van Spanje reed ik uit. Het NK dat jaar reed ik zo goed, dat Raas na afloop op me af kwam en zei: ‘Ik zie je donderdag’. Het bleek dat ik naar de Tour de France mocht. Die Tour is voor mij heel goed gegaan en ik won bijna de etappe naar Bordeaux. Alleen floepte Harmeling net over me heen in de sprint. Als afsluiting van dat jaar heb ik het WK gereden: het was een zwaar programma voor een fietser op heel jonge leeftijd.”

Wolken
Donkere wolken pakten zich samen boven Kokkelkoren: “Die winter raakte ik in een dip. Ik begon een paar weken later met trainen, mocht minder wedstrijden rijden en kreeg het gevoel dat ik op een zijspoor werd gezet.” Plotseling was het fietsen voorbij: “Op mijn twintigste moest ik stoppen: samen met Wilco Zuiderwijk en Erik van der Raed werd ik ontslagen omdat we tegen de orders in afstapten in de Tour de Limousine. De rechtzaak heb ik gewonnen, maar door de negatieve publiciteit kwam ik nooit meer bij een ander team terecht. Toen het fietsen definitief voorbij bleek, kwam ik in een zwart gat terecht en ik kon me niet handhaven in de maatschappij. Tot het ontslag kreeg ik 1.000 kaartjes met mijn verjaardag en Kerst, maar toen ik prof af was, kreeg ik van niemand meer een kaartje. Van het ene op het andere moment is alles afgelopen en de manier waarop ik ontslagen werd heb ik nooit kunnen verwerken. Ik leefde helemaal voor de sport en na het ontslag wist ik niet waar ik moest beginnen om mijn leven op te pakken. Ik maakte ruzie met mijn familie, ging uit met vrienden en vol gas op stap. Ik moest gewoon de feromonen van het fietsen voeden.”

Hij botste ook keihard tegen de werkelijkheid op: “Toen ik nog wielerprof was, hoefde ik nooit de rekening te betalen als ik uit eten ging. ‘Jij bent Kokkelkoren’, werd er dan gezegd. Ik was niet iemand die naast mijn schoenen ging lopen, maar in die zwarte periode was er ook niemand die me hielp, bijvoorbeeld met het aanbieden van een baan. Dan word je rancuneus en lamlendig en dat heeft een paar jaar geduurd met vele dieptepunten.”

Doping
De wielerwereld lijkt onlosmakelijk verbonden te zijn met doping. De een na de andere (oud)renner gaf vorig jaar toe dat ze prestatieversterkende middelen hebben gebruikt. Wat vindt Kokkelkoren van de strijd tegen doping? “Ze zijn nu goed bezig met de strijd tegen doping. Jonge renners kunnen nu ook meestrijden in de wedstrijden bij de klassiekers, terwijl het voorheen een strijd was tussen alleen maar de dertigplussers. Er zijn nu veel meer verschillende winnaars en dat maakt het spannender.”

Heeft Kokkelkoren zelf doping gebruikt in zijn profcarrière? “Ik heb mezelf altijd heel goed verzorgd. Indertijd heb ik in de winter ook wel een kuur gehad om te herstellen en ook heb ik Cortizon genomen, omdat dit toen nog kon buiten het wielerseizoen om. Ik stond toen onder doktersbehandeling: je gaat niet harder rijden van Cortizon, maar hersteld wel beter van geleverde inspanningen.” Wordt er op dit moment nog doping gebruikt? “De Raboploeg was geen dopingploeg, maar ik steek voor niemand mijn hand in het vuur. In die jaren was het vrij spel waar het doping betrof, ook met EPO.”

Sportmasseur
Na zijn ontslag vond Kokkelkoren weer langzaam de weg naar boven: “Ik heb drie jaar bij mijn vader in de zaak gewerkt en vervolgens vijf jaar bij de beroepsbrandweer op Schiphol. Daarna wilde ik de zaak van mijn vader overnemen, maar de gemeente wil het bedrijf niet op de huidige locatie hebben. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe carrière: ik ben gediplomeerd sportmasseur, maar wil ook beginnen in de offshore. Het zou ook heel fijn zijn om in de wielersport terug te keren, bijvoorbeeld als vertegenwoordiger in sportmaterialen.”
Hij mijmert: “Die vier jaar bij de profs komt nooit meer terug en is ook niet meer te evenaren. Ik was helemaal lijp van het fietsen en voor de nabije toekomst hoop ik dat ik mijn ding vind, waar ik mee aan de slag kan gaan. Het wordt nu wel hoog tijd, dat ik tegen zoiets aanloop: ik heb alles bijgelegd met mijn ouders en alle contacten zijn weer hersteld. Nu sta ik met beide benen op de grond, heb de ergste narigheid achter de rug en weer bezig om de berg naar boven te beklimmen.”
posted by Joep J.B. Derksen

Cecchini 16 juli 2019 18:32
In een interview met Joop Zoetemelk over zijn tijd als ploegleider las ik in het NRC zijn oordeel over die onverkwikkelijke affaire. Hoor en wederhoor staan hoog in het vaandel bij Cecchini.

Dieptepunt in zijn tweede carriere was de muiterij van drie coureurs in het najaar van 1993. Martin Kokkelkoren, Wilco Zuijderwijk en Eric Vanderaerden maakten in de Ronde van Limousin misbruik van de zachte hand van Zoetemelk. Zij richtten vernielingen aan in een hotelkamer en dwongen een soigneur met hen naar België terug te rijden. De ploegleider bleef aanvankelijk in het ongewisse. De renners werden op staande voet ontslagen. Bijna vier jaar later blijkt Zoetemelk nauwelijks onder de indruk van het wangedrag. “Ik heb geleerd dat je je anders moet gedragen. Dat heeft meer met opvoeding dan met respect te maken. Een kraan van een badkamer hoor je niet te vernielen. Een ongeluk kan altijd gebeuren. Dan herstel je de schade en is het klaar. Dit was pure opzet, uit frustratie misschien.”





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2019 18:33 door Cecchini.
Frederik D. 16 juli 2019 21:09
Blijft een prachtfiguur, onze Joop. Maar uiteraard vergeven we Kokkelkoren zijn uitspatting en gunnen hem veel voorspoed. Hotelkamers nopen tot vandalisme. Verveling ...
MarcoV 16 juli 2019 21:24
de eerste auteur heeft duidelijk thuis z'n recordje afgeluisterd en iets als 'Eric van der Raed', 'tour de limousine' en 'La Glaiche' verstaan en dat maar overgetypt … (afgezien daarvan wel een lezenswaardig stukje)
Blueprint 16 juli 2019 21:26
Het wordt wel weer eens tijd voor een ritzege van Jumbo-Visma.
Horsie is back 16 juli 2019 21:40
Joop Zoetemelk op de foto, die luistert naar een donderspeech. Maar van wie en spreekt die ook Frans, non-?
MarkV 17 juli 2019 10:27
Wat zijn de gegevens van dat laatste knikje op 4km voor de streep? Niet genoeg om een Groenewegen in de problemen te brengen?
opoeepo 17 juli 2019 10:45
1 Kilometer á 2,5 - 3%.

Rik Zabel - DNS
El Chaba 17 juli 2019 11:37
Het is mij volstrekt onduidelijk waarom hotelkamers nopen tot vandalisme. Verveling? Gewoon triest, asociaal gedrag..
Slimmerd 17 juli 2019 12:00
Dat wordt weer alleen koersen voor Offredo dus
Frederik D. 17 juli 2019 12:24
Een jaar of wat geleden namen mijn vrouw en ik op doorreis een hotelkamer om te overnachten. Zat je daar 's avonds je op je hotelkamer te vervelen. En uit verveling zei ik tot mijn vrouw: nu begrijp ik waarom popartiesten hotelkamers slopen, uit verveling. Het gesprek tussen mijn vrouw en mij hierover werd gezellig zodat we ons minder verveelden. Het spreekt dat we ook tegen elkaar zeiden: maar wij zijn zo niet, wij slopen niet de boel van anderen en ook niet van onszelf. En dat is ook de houding van Joop: zoiets doe je niet want zoiets dien je niet te doen, punt. Ik ben altijd al tegen vandalisme geweest. Maar soms wil ik begrijpen waarom anderen wel de vandaal uithangen.

Overigens, die Eric Vanderaerden kon er wat van. Misschien was hij de gangmaker van het gebeuren. En was Kokkelkoren een meeloper.

In elk geval, fijn dat ook jij tegen vandalisme bent. Een teken van innerlijke beschaving. En zo schat ik ook Joop in: innerlijk beschaafd.
Ron de Renner 17 juli 2019 13:49
Vlucht van de dag ontstaat al na 5m koers: Rossetto, Calmejane, Perez en A. De Gendt.
Slimmerd 17 juli 2019 13:49
Calmejane, Rossetto, A. De Gendt en Perez zijn de gelukkigen vandaag



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 13:49 door Slimmerd.
ton duk 17 juli 2019 13:50
Winnaar met De Gendt alweer bekend..
gr
Bummetje 17 juli 2019 13:55
Dat zou wel een gigantische verrassing zijn voor iemand die tot dusver geen profzeges behaalde.
MarcoV 17 juli 2019 14:02
meest interessante is dat er eens een duo (Cofidis) in de kopgroep zit. En Arkea voelt zich met het verzamelde palmares van Greipel en Barguil blijkbaar te goed of is helemaal hopeloos slecht voor dit werk?
(was lang zoeken om ook maar enige conclusie te trekken ...)
JW 17 juli 2019 14:17
Volgens veel voorbeschouwingen zou dit een uitgelezen etappe voor de aanvallers moeten zijn.
Om dat waar te maken zou er een grote kopgroep moeten komen, zonder renners hoog in het klassement. Waardoor de spintploegenmoeite zouden hebben te controleren.
Helaas niets van dat alles.
De eerste aanval meteen de juiste, met als resultaat een klein ongevaarlijk groepje vooruit.
Al wèèr een gemiste kans voor de aanvallers en ploegen die het daarvan moeten hebben.
Jammer.
JW 17 juli 2019 14:36
Yep. Met die Gen(d)ten is het net als met varkens: allemaal gelijk, maar de één is iets gelijker.
Ron de Renner 17 juli 2019 14:57
Welke voorbeschouwingen waren dat dan? Overduidelijke rit voor een massasprint dit.
Anony 17 juli 2019 15:01
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens veel voorbeschouwingen zou dit een
> uitgelezen etappe voor de aanvallers moeten zijn.


Da's gek, ik las net overal dat het een pure sprintersetappe was terwijl ik graag wou geloven dat er een kansje voor vluchters was.
Orakel 17 juli 2019 15:13
Goede vluchters bewaren natuurlijk hun benen voor morgen. Daarom is het gek dat Calmejane in de kopgroep zit.
Wanny 17 juli 2019 15:17
Die heeft misschien ook wel op zijn flikker gekregen dat er wat meer van hem verwacht wordt.
Tinuz 17 juli 2019 15:33
Och, och, zet ik verdorie even Herbie & Maarten aan en hoor ik van Ducrot dat Shell de wereld vervuilt, en dat "klimaatverandering" toch echt heus wel waar is heur, van sloofje Herbert. Nee, Ducrot, Shell zorgt ervoor onder andere dat jij je decadente commentaarsbaantje hebt, en Herbie, klimaat verandert al meer dan 4 miljard jaar en is het al sinds mensenheugenis warm en droog in het Zuiden van Frankrijk inde zomermaanden!

De NPO agitprop draait door, zelfs tijdens de sport. Kwalijke zaak.
Anony 17 juli 2019 15:39
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goede vluchters bewaren natuurlijk hun benen voor
> morgen. Daarom is het gek dat Calmejane in de
> kopgroep zit.


Die vertrok vandaag voor eigen volk, en rijdt dit jaar en zeker deze Tour naar zijn normen vrij belabberd rond.
Slimmerd 17 juli 2019 15:56
Jij bent toch de eerste die Leon van Bon gelooft
Slimmerd 17 juli 2019 15:58
Bol zou vandaag de sprinter van dienst zijn bij Sunweb.

Wuyts vindt dit uitermate vreemd met Matthews in de ploeg, je weet wel die Wuyts die vindt dat Philipsen en Van Aert ook hun eigen ding behoren te doen.
Slimmerd 17 juli 2019 16:03
Nog 72km, 2'13
Sub Culture 17 juli 2019 16:03
Heeft Wuyts nooit gezegd wat betreft massasprints.
Slimmerd 17 juli 2019 16:09
Mbt Philipsen zeker
JW 17 juli 2019 16:25
Ja. Dat moet ik ook niet doen sad smiley
Slimmerd 17 juli 2019 16:52
Nog 36km, 1'22
Slimmerd 17 juli 2019 17:01
We liggen weer eens op de grond, zwaarste slachtoffer lijkt Terpstra (die nog altijd op de weg zit)
Slimmerd 17 juli 2019 17:01
Opgehouden o.a. Bol, Benoot, Quintana, Porte, Ciccone, Stuyven
Slimmerd 17 juli 2019 17:03
Lijkt me een DNF te worden voor Terpstra.
rustdag 17 juli 2019 17:04
Ja triest voor hem
Slimmerd 17 juli 2019 17:04
Nizzolo ook stevig gevallen
Slimmerd 17 juli 2019 17:05
Quintana en Porte weer in peloton.

Nog 26.5km
ton duk 17 juli 2019 17:06
Nos zegt dat ie tog weer vertrokken is
Gr
ton duk 17 juli 2019 17:07
Tja, luister dan ook niet naar Herbert
Abondon
rustdag 17 juli 2019 17:07
ton ga in de hoek staan
rustdag 17 juli 2019 17:08
Balen voor Terpstra

grote foto [pbs.twimg.com]
Pyama 17 juli 2019 17:09
Jazeker wel. Kristoff en Philipsen moeten de rollen maar eens omdraaien is een van zijn stokpaardjes.
Mbt Van Aert en Groenewegen heeft hij het een keer gesuggereerd maar wat minder duidelijk.
ton duk 17 juli 2019 17:10
Ik lig op een hoekbank....
Gr
rustdag 17 juli 2019 17:10
Slimmerd 17 juli 2019 17:15
Nog 19km, 45" voor de vier voorop.

Ciccone, ook gevallen en leek me flink last te hebben, rijdt met Langeveld en Nizzolo op al meer dan 6 minuten
Slimmerd 17 juli 2019 17:23
Nog 13km, 22".

T. Martin, Asgreen en Monfort laten lopen.
Slimmerd 17 juli 2019 17:26
Een versnelling van A. de Gendt vooraan, Perez er meteen vanaf. 300 meter later is De Gendt in het spoor van de motard vertrokken.

Nog 10km, 38"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:26 door Slimmerd.
Slimmerd 17 juli 2019 17:27
Val van De Buyst in peloton, valt in de greppel na een zetje
Slimmerd 17 juli 2019 17:28
Nog 8km, 41" voor A. de Gendt
rustdag 17 juli 2019 17:30
Slimmerd 17 juli 2019 17:32
Onder het vod van de 5km, 15"
Slimmerd 17 juli 2019 17:33
Niet veel later is A. de Gendt gegrepen
Slimmerd 17 juli 2019 17:34
Nog 4km, Jumbo-Visma met vijf man op kop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:34 door Slimmerd.
Pyama 17 juli 2019 17:34
Ik vind dit ook vreemd met het oog op groen.
Slimmerd 17 juli 2019 17:35
Nog 2km, nog prima drie man voor Groenewegen.

Katusha op kop
Slimmerd 17 juli 2019 17:37
2. Groenewegen

O.a. door een tegenvallende Jansen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:39 door Slimmerd.
Slimmerd 17 juli 2019 17:37
Slimmerd 17 juli 2019 17:38
1. Ewan
2. Groenewegen
3. Viviani
4. Sagan
5. Debusschere
6. Colbrelli
7. Philipsen
8. Bol
9. Kristoff
10. Barguil



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:40 door Slimmerd.
rustdag 17 juli 2019 17:39
die jumbo noor liet wel heel makkelijk lopen
Pyama 17 juli 2019 17:39
Wat was dat voor zet tegen Bonifazio. Die ziet hier een top 3 vervliegen.
Wanny 17 juli 2019 17:40
Sprints met Groenewegen vallen toch wat tegen tot op heden.
Slimmerd 17 juli 2019 17:43
Zet van wie ? Heb het zelf gemist, want kijk vooral naar de voorkant van de sprint.

Edit: zie nu in de herhaling, trapt hij niet door zijn versnelling heen ofzo?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:47 door Slimmerd.
Anony 17 juli 2019 17:44
Ze verdelen de koek mooi. Verdiende zege voor Ewan.
ton duk 17 juli 2019 17:52
Je hoopt en verwacht een extra versnelling maar die missen we ………
gr
Slimmerd 17 juli 2019 17:54
Ik verwacht dan weer geen afhakende Jansen op 1.2km terwijl Van Aert zijn beurt 10 meter later beëindigd.

Slim daarna van Morkov om op 900 meter al af te geven waardoor Teunissen al op kop kwam



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 17:54 door Slimmerd.
ton duk 17 juli 2019 17:55
Slimmerd Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Slim daarna van Morkov om op 900 meter al af te
> geven waardoor Teunissen al op kop kwam

Die was smoking smiley
gr
rustdag 17 juli 2019 17:56
Door die actie, pakt Groenewegen niet de zege.
ton duk 17 juli 2019 18:05
Dat gevoel heb ik ook maar Ewan heeft toch wel zijn zeer verdiende overwinning
gr
Pyama 17 juli 2019 18:06
Lijkt erop of uit zn klikpedaal na contact met Ewan
ton duk 17 juli 2019 18:10
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bol zou vandaag de sprinter van dienst zijn bij
> Sunweb.

Wel typisch dat de NOS beelden toonde waarbij Bol de suggestie wekte om mee te willen in de ontsnapping
Poort was echter dicht en dat maakte een renner van de boevenbende handtastelijk duidelijk...….Bol in de berm...
gr
JdB 17 juli 2019 18:21
Die had eerder al van Aert afgelost met een kopbeurt en was vervolgens weer in het treintje gegaan. Maar had blijkbaar niet veel meer over. En moest ook nog knokken voor zijn plekje met Morkov.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 18:22 door JdB.
De zwarte trui 17 juli 2019 18:21
Alweer? Dat was van voor de rustdag neem ik aan?
rustdag 17 juli 2019 18:23
Ja dat wel... hij krijgt een kans en hij pakt hem
Nelis! 17 juli 2019 18:25
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Och, och, zet ik verdorie even Herbie & Maarten
> aan en hoor ik van Ducrot dat Shell de wereld
> vervuilt, en dat "klimaatverandering" toch echt
> heus wel waar is heur, van sloofje Herbert. Nee,
> Ducrot, Shell zorgt ervoor onder andere dat jij je
> decadente commentaarsbaantje hebt, en Herbie,
> klimaat verandert al meer dan 4 miljard jaar en is
> het al sinds mensenheugenis warm en droog in het
> Zuiden van Frankrijk inde zomermaanden!
>
> De NPO agitprop draait door, zelfs tijdens de
> sport. Kwalijke zaak.

Oh dan hebben ze eindelijk iets zinnigs gezegd. Maar ja, dat is voor sneu FvD volk een boodschap waarmee ze niet geconfronteerd wensen te worden. Liever hun eigen asociale leventje voortzetten zonder geluiden dat het misschien ietsje minder mag.
Wanny 17 juli 2019 18:26
Jumbo rijdt alsof ze 5 man hebben voor de sprint voorbereiding. Maar het zijn er maar 3. Daarom wint Groenewegen niet. Jansen zat al stuk.

Ze missen een kapitein die de jonge gasten vertelt wat t goede moment is. Martin zou dat moeten kunnen.
Nelis! 17 juli 2019 18:27
De sprint van Jumbo liep niet zoals zou moeten. Teunissen hield het erg lang vol, maar kwam gewoon veel te vroeg op kop. Zonde, want Groenewegen had dit gewoon kunnen winnen.

Ik moet wel nogmaals lachen om het commentaar hier op de Lotto ploeg...
Horsie is back 17 juli 2019 18:33
De meest voor de hand liggende reden is voor Horsie toch de aanname, dat Dylan Groenewegen momenteel niet superieur genoeg is om bij voorbaat het voordeel van Caleb Ewan (hungry, 260w bonus en dan ook nog eens in het zog) te pareren.

Overigens had Viviani met 71,7 km/h verreweg de hoogste topsnelheid voor Ewan met 69,8 km/h en Groenewegen 68,7 km/h.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2019 18:39 door Horsie is back.
Slimmerd 17 juli 2019 18:38
Hij kopt ook een mobiele telefoon van een 'supporter'..

Heb zelf niet echt het idee dat hij maar op gelijke hoogte is geweest met Ewan, net aan tot zijn achterwiel, maar verder niet.
Wanny 17 juli 2019 18:42
Groenewegen lijkt me ook niet op zijn allerbest inderdaad
Anony 17 juli 2019 18:43
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens had Viviani met 71,7 km/h verreweg de
> hoogste topsnelheid voor Ewan met 69,8 km/h en
> Groenewegen 68,7 km/h.


Die verloor de sprint op twee plekken: in de laatste bocht, en dan bij het aanzetten van Groenewegen (waar hij zich aan beide kanten even liet insluiten).
opoeepo 17 juli 2019 18:51
Goh, dat dat Shell toch alweer 4 miljard jaar bestaat.
Cyclad58 17 juli 2019 18:57
Die bocht werd superieur gerond door Teunissen. Daar wint Ewan al min of meer de rit door perfect in het spoor van de 2 Jumbo's te blijven. De rest was meteen al kansloos.
Wanny 17 juli 2019 18:59
Mooie lead out van Jumbo voor Ewan dus.
Slimmerd 17 juli 2019 19:00
En gezien het feit dat hij compleet zonder lead-out zat, meestal toch een sterk punt bij Deceuninck.
Sub Culture 17 juli 2019 19:18
Leuk voor de Lotto's!
Zoals Benoot aanhaalde Ewan mss wel de beste sprinter in deze Tour.
Heisenberg 17 juli 2019 20:27
Deed me denken aan Freire. Die kon ook vaak goed profiteren van de trein van de topfavoriet.
Fcdh 17 juli 2019 20:31
Had Morkov 100 meter langer op kop gereden dan had Groenenwegen gewonnen. Teunissen kwam nu net te vroeg op kop en Groenenwegen moest net te vroeg aan.
Toch wel aardig gezien van die Morkov al zat Viviani daarna op een gaatje.
veluweracer 17 juli 2019 21:25
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die bocht werd superieur gerond door Teunissen.
> Daar wint Ewan al min of meer de rit door perfect
> in het spoor van de 2 Jumbo's te blijven. De rest
> was meteen al kansloos.

Zelfs die ene die in de bocht nog aan de rechterkant er onder door probeerde te komen moest stevig afremmen.
Pyama 17 juli 2019 21:26
Je bedoelt RJvR?
Anony 17 juli 2019 22:26
Dit was de laatste etappe van Jasper Philipsen. Goeie beslissing.
ton duk 18 juli 2019 07:47
Ja,dat heb ik al eerder geschreven...maar ja, wie moet anders "achter" de ontsnapping aan
Achteraf denk ik dat TJV.NL gisteren had moeten bluffen en de achtervolging aan anderen ( Lotto vooral) had mogen laten
gr
Sub Culture 18 juli 2019 08:19
Prima Tour gereden idd.
Hopelijk gunnen ze hem nu voldoende rust de komende weken.
Wanny 18 juli 2019 09:20
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja,dat heb ik al eerder geschreven...maar ja, wie
> moet anders "achter" de ontsnapping aan
> Achteraf denk ik dat TJV.NL gisteren had moeten
> bluffen en de achtervolging aan anderen ( Lotto
> vooral) had mogen laten
> gr

Had gewoon De Plus mee laten draaien. En zeker niet al het gewicht op de schouders nemen. Of anders Van Aert ipv Martin. Die laatste rijdt misschien iets minder hard in de sprintvoorbereiding, maar tactisch beter. Van Aert rijdt sterk, maar niet altijd slim. Gisteren reed ie zijn ploegmaat de vernieling in, waardoor Teunissen het te snel moest overnemen.

Maar wellicht hebben ze zichzelf ook wat overschat na de successen van de laatste weken. Ik weet ook niet wat de ploegleiding heeft gezegd. Die dachten misschien ook wel dat ze met 2 man dik 5 kilometer konden controleren.
Curzio 18 juli 2019 12:27
Alsjeblieft zeg. Misschien een idee om je eerst eens in de materie te verdiepen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen