Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ruimte voor een 2e Nederlandse Pro-continentale ploeg?

Gepost door Wim 
Wim 18 mei 2015 20:12
Net als vorig jaar scoort Nederland prima in de .2 koersen. Afgelopen weekend werden er 3 eindklassementen gewonnen (Oomen, Bol & Lammertink) en behaalde Ockeloen ook nog een 2e plaats in Luxemburg.
Hoewel er nog niet gewonnen is, presteert Roompot in de breedte redelijk goed. 2/3 van de renners heeft inmiddels een top-10 klassering behaald in de .1 eendaagswedstrijd of etappe in een etappekoers.

Daarom de vraag; is er in Nederland ruimte voor een tweede pro-continentale ploeg?

En zo ja, welke renners komen daarvoor in aanmerking?
Ik heb hier alvast een lijstje voor gemaakt:
- Reinders, Van Rhee, Brusselman, Hoekstra, Poutsma (Piels)
- Bol, Van Zandbeek, Vermeltfoort (De Rijke)
- Havik, Bovenhuis, Lammertink (SEG)
- Eising, Kouwenhoven, Riesebeek (Metec)
- Ockeloen, Schoonbroodt (Parkhotel)
- Oomen, Havik, Tusveld (Rabobank)
- Ruijgh (Vastgoedservice), Wippert en Koning naar Europa.

En natuurlijk het belangrijkste, welk bedrijf zou hier geld in willen steken?
ton duk 18 mei 2015 20:17
Tietema en Gerts (BMC) zou ik ook nog toevoegen
maar nee,geen ruimte....1 WT, 1PCT en dan nog stuk of 4 à 5 goede "amateur"ploegen is voor dit kleine land ruim genoeg
gr
Quarantanove 18 mei 2015 20:27
Een 2e ploeg van dat niveau is er in NL toch al.
Lotto-Jumbo is weliswaar officiëel een PT-ploeg maar ontstijgt het niveau van een PCT-ploeg niet.
Rudy t. 18 mei 2015 20:35
In theorie allemaal leuk en aardig maar de praktijk leert toch dat het nog wel een stapje is van de .2 koersen naar een hoger niveau. Bij roompot rijgen ze nou niet bepaald de uitslagen aaneen.

Oomen en ockeloen moeten prof worden en dat zal wel gebeuren. Lotto heeft inmiddels alle herintreders wel zo'n beetje opgepikt dus kunnen mss eens een neo erbij pakken.

Probleem met roompot is een beetje dat de neo's een twee jarig contract moeten hebben (toch??). Dan is er weinig ruimte voor nieuwelingen. De winnaar van de Tc wordt prof. Mss Reinders dan? Verder vraag ik me af of er veel nieuwe renners bij kunnen. Eversdijk zou ik ook wel een plekje gunnen..

En ruijgh? Dat is een grapje van je?
malheur 18 mei 2015 20:52
nee & niemand

Beter 1 goede van vele versplinterde
Ger 18 mei 2015 21:50
ja. Goede renners genoeg die een kans verdienen. Al hebben ze dan nog geen overwinning toch doet Roompot het goed. Beter 2 dan 1.
Blueprint 18 mei 2015 21:58
Nee, ik denk het niet. Natuurlijk zijn er enkele renners die een niveau hoger aankunnen, maar zo rijden er wellicht ook een paar rond die het profniveau toch niet blijken te hebben en een stapje terug zullen moeten doen. Als je ziet dat Roompot er in de grotere koersen totaal niet aan te pas komt en ook in .HC en .1 koersen nog niet echt uitblinkt, dan hoeft er niet nog een profploeg bij op dit moment.
El Chaba 18 mei 2015 22:08
Pro-continentaal zeker niet, één is ruim zat, we hebben tenslotte ook nog acht continentale ploegen.

Wel is het jammer - om niet te zeggen vreemd - dat Roompot zoveel renners heeft gehaald met vergelijkbare kwaliteiten (vooral c-sprinters en d-sprinters) en dat bijvoorbeeld Jasper Ockeloen niet is gehaald. Nu hebben ze helemaal niemand die in de bergen mee kan. Nee, ook De Maar niet en Hoogerland lijkt nu echt vergane glorie te zijn (ook al zal dat deels buiten zijn schuld zijn).
malheur 18 mei 2015 22:15
Kan je mij in een elevator-pitch uitleggen hoe Roompot het precies goed doet? Verder dan de uitstekende lobby kom ik zelf namelijk niet echt.
Cyclad 18 mei 2015 22:35
Dat zou zeker kunnen. Goede renners genoeg

De namen die je noemt zijn okay, al zou ik liever Wippert een niveau hoger zien en Ruijgh zie ik niet zo zitten, maar da's persoonlijk.
Ik mis ook Floris Gerts en Matthijs Eversdijk, Jeff Vermeulen en Johim en Tim Ariesen.

Roompot? Bij Roompot rijden jongens rond die intrinsiek zeker niet beter zijn dan veel van de door Wim genoemde renners.
Inderdaad zijn Hoogerland en Honig vergane glorie, zijn Marc de Maar (laat zich dit seizoen nog wel zien) en Huub Duijn prima renners en hebben talenten als Maurits Lammertink en Dylan Groenewegen al mooie dingen laten zien. Samen met de 3 Kreders en de piepjonge sprinter André Looij een aardige basis om op voort te boduren.
Overwinningen heeft Roompot nog niet behaald, maar wel heel goodwill gekweekt door hun aanvallende en attractieve manier van koersen.
Roompot kiest daarbij bewust voor een stevig programma en mijdt de 1.2 en 2.2.-koersen. Topsport Vlaanderen rijdt de kleinere koersen bijvoorbeeld wel, die win je toch wat makkelijker (zie GP Criquelion van afgelopen weekend).
Van mij krijgt Roompot voorlopig een dikke voldoende, die overwinning komt wel. Maurits Lammertink was er in Duinkerken verduiveld dichtbij en voor Raymond Kreder en/of Dylan Groenewegen zal het op een goede dag ook eens raak zijn.
Tip voor Roompot de nabije toekomst, want die 2e PCT-ploeg komt er toch niet: Haal Jasper Ockeloen en Matthijs Eversdijk binnen. 2 klimmers die aan Roompot heel wat zullen toevoegen. Sam Oomen mag ook, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat Oomen volgend seizoen bij Lotto-Jumbo rijdt, zeker na zijn magistrale overwinning in Frankrijk afgelopen wekend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2015 22:37 door Cyclad.
Pyama 18 mei 2015 23:39
Roompot mag de schoenen van Topsport Vlaanderen nog niet poetsen. Je lijkt hier nu iets anders te suggereren Cyclad.
Tweede pct. Ploeg een absoluut nee. Twee Nederlandse ploegen in de marge vind ik al te veel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2015 23:39 door Pyama.
Cyclad 19 mei 2015 06:41
Nee,dat zeg ik zéker niet. Ik zeg alleen dat Roompot de teller van de 0 had gekregen als het net als Topsport Vlaanderen zich ook in de 1.2-koersen had laten zien.
Verder niet overdrijven, het zijn alleen Jelle Wallays en Edward Theuns die het mooie weer maken bij TV, verder is de ploeg qua renners echt niet beter dan Roompot.
Walnoot 19 mei 2015 10:06
Verder niet overdrijven, het zijn alleen Kristoff en Rodriguez die het mooie weer maken bij Katusha, verder is de ploeg qua renners echt niet beter dan Jumbo.

...
Snorfietser 19 mei 2015 10:11
Vraag me al een aantal jaar af waarom Ockeloen nooit de stap naar PCT heeft gemaakt. Hoop dat hij de kans volgend jaar nog krijgt, aangezien hij volgend jaar toch al relatief oud is voor een neo.
Blueprint 19 mei 2015 12:52
Zakarin, Spilak en Moreno zijn inderdaad wel van het niveau Ten Dam, De Weert en Bennett...
Arsimo 19 mei 2015 12:55
En dan vergeten we nog de renner met de mooiste zege van Katoesja dit seizoen.. (nee niet RVV, maar een andere kasseienkoers, die normaal wat saai is maar dit jaar juist niet) en waar o.a de LottoNL-Jumbo kopman zich op stukbeet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2015 12:56 door Arsimo.
Walnoot 19 mei 2015 13:29
Sinds wanneer zijn dat de beste renners van Jumbo? Ik zat meer te denken aan een vergelijking met Kelderman, Gesink, Vanmarcke.

Denk dat je mijn punt wel berijpt...
Blueprint 19 mei 2015 13:47
Natuurlijk wel, TSV is gewoon een klasse beter dan Roompot.
Walnoot 19 mei 2015 14:06
En Katusha een klasse beter dan Lotto, vooral vanwege de twee kopmannen. Aldus mijn vergelijking...
El Chaba 19 mei 2015 15:21
Continentale ploegen lonken naar Drielandenomloop-winnaar Eversdijk

Drie Nederlandse Continentale-ploegen zijn geïnteresseerd in de 22-jarige Matthijs Eversdijk. De clubrenner van DRC De Mol won begin deze maand geheel verrassend de zware Drielandenomloop, die deel uit maakt van de Topcompetitie. Naar alle waarschijnlijkheid maakt hij in juni al de overstap naar een van de teams.

Interesse na Drielandenomloop
Na de zware eendagskoers in Limburg heeft de in Wilhelminadorp (Zeeland) geboren Eversdijk met drie ploegen uit het Continental-circuit contact gehad. Voor het seizoen 2016 liggen er aanbiedingen van Jo Piels, Join-S|De Rijke en Parkhotel Valkenburg voor hem klaar, weet WielerFlits. Met deze ploegen zijn er inmiddels gesprekken gevoerd. “Deze drie teams zijn voor Matthijs erg aantrekkelijk en passen goed bij zijn kwaliteiten”, denkt Eversdijks ploegleider Raymond van der Vlies. “Hij is een goede allrounder. Een sterke klimmer, zowel in het hooggebergte als op de kortere heuveltjes. Hij kan in Vlaanderen mee over de kasseien. Maar ook op het vlakke weet Matthijs hoe hij moet winnen, zo bewees hij zaterdag. Hij kan eigenlijk alles, een mooie renner wat dat betreft. Wat wil een ploeg nog meer?” Afgelopen zaterdag soleerde Eversdijk ook naar de winst in de Zuid-Hollandse Eilandentour, een wedstrijd over 165 kilometer.

Eind 2014 aangeboden bij diverse Continentale teams
Een saillant detail is dat ploegleider Van der Vlies van DRC De Mol aan het einde van vorig seizoen Eversdijk – en ook Jasper Ockeloen, die inmiddels rijdt voor Parkhotel Valkenburg – heeft aangeraden bij een aantal Continental-ploegen. “Ik heb met een aantal ploegen om de tafel gezeten, samen met Jasper”, vertelt Van der Vlies. “Naderhand vroegen diezelfde ploegen of ik nog meer talenten wist. Na een tijdje heb ik Matthijs aangeboden. Hij liet tijdens een aantal wedstrijden zien dat hij zo veel talent had; ik vond dat hij een stapje hogerop moest. Maar op dat moment zaten de ploegen helaas allemaal al vol. Daarnaast was het ook een aardig onbekende renner natuurlijk. Ik heb toen tegen Matthijs gezegd dat hij maar met de benen moest antwoorden. Maar dat hij dat op déze manier zou doen, had niemand verwacht.”

[www.wielerflits.nl]
Blueprint 19 mei 2015 16:02
Katusha is in de breedte ook heel wat sterker met mannen als Paolini, Zakarin, Spilak, Chernetskiy, Moreno en Caruso.
Walnoot 19 mei 2015 17:13
Inderdaad, dat is zo als je de kopmannen wegstreept bij Jumbo, anders valt het reuze mee. Dat is juist mijn punt.

Al rijden de Jumbo's dramatisch tot nu toe dit seizoen. Maar Kelderman, Gesink, Vanmarcke, Hofland, Kruijswijk zijn echt niet zoveel minder dan degenen die je noemt (sowieso misschien een goed plan om Chernetskiy uit dat rijtje te halen). Net zoals de naamlozen van Roompot hetzelfde niveau halen als de naamlozen van Topsport Vlaanderen als je bij de laatste de toppers wegstreept.
Andere Peter 24 mei 2015 18:08
Grappig dat iedereen een vraag over ruimte voor zo'n ploeg interpreteert als uitnodiging om rijtjes namen van NL renners te maken. Dat is helemaal niet bepalend. De vragen die ertoe doen gaan over mogelijk beschikbaar kapitaal en over de winstgevendheid van een investering n zo'n ploeg (tov andere investeringen).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen