Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De praatprogramma's week 3

Gepost door Curzio 
Curzio 21 juli 2019 10:01
Gisteren kwam Marianne Vos goed uit de verf in Vive le Vélo, zeker vergeleken met De Avondetappe de dag ervoor.
Sub Culture 21 juli 2019 10:16
Eerder deze week de Avondetappe nog eens een kans proberen te geven maar zag Thijs Zonneveld zitten en dan is dat meteen zappen geblazen.
Snap ook niet dat daar altijd een of andere kerel staat bij een ploegbus die dan het hele programma door nietszeggende interventies mag doen die werkelijks niks bijdragen aan het geheel.

In Vive Le Vélo selecteren ze echt slechte gasten.
Zo'n Nys die er het ene na het andere cliché mag uitpersen is tenenkrommend.
Sammy Neyrinck lijkt op weg het wereldrecord slowmotions in reportages te verbreken.
Maarten 'what do you think of Wout van Aert' Van Gramberen kan vierkant mijn kloten kussen.
En Karl VNK lijkt iets te gretig te willen appelleren aan een Nederlands publiek met et opvoeren van zo'n Marijn De Vries, qui?
Die Nederlandse milf die er eergisteren zat vond ik wel fraai, wel niet gehoord wat ze zei.
En Bram 'AN aub' Tankink komt schijnbaar ook weer terug dus dan kan ik VLV ook weer een paar daagjes skippen.
Cecchini 21 juli 2019 10:44
Je hebt een zwaar leven.
valse trage 21 juli 2019 11:08
Inderdaad, ik heb er eens op gelet omdat je er altijd zo over zeikt. Je hebt helemaal gelijk: die Sammy Neirinck-slowmotions zien werkelijk niet te hakken.
Eddy Veen 21 juli 2019 11:44
Thijs Zonneveld is voor mij juist een reden om niet te zappen. Ik heb andere allergieën, Eric Corton bijvoorbeeld. De slechtste aflevering aller tijden qua gasten is wat mij betreft die met Ireen Wüst en Pauline van Deudekom. Vader en zoon van der Poel zijn altijd leuk. Verder zou ik graag renners uit mijn jeugd zien aanschuiven: Jan Raas (komt nooit natuurlijk), Gerben Karstens, Hennie Kuiper, Jo de Roo, noem maar op. Liever geen politici, al was Buma wel leuk. Wielrensters zijn vaak saai, vrouwelijke journalisten interessanter.
Wanny 21 juli 2019 11:47
Sowieso zou er iedere uitzending een ouwe rakker bij moeten zitten. Kuiper inderdaad, Karstens. Mannen met mooie oude verhalen.
Horsie is back 21 juli 2019 11:52
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eerder deze week de Avondetappe nog eens een kans
> proberen te geven maar zag Thijs Zonneveld zitten
> en dan is dat meteen zappen geblazen.
> Snap ook niet dat daar altijd een of andere kerel
> staat bij een ploegbus die dan het hele programma
> door nietszeggende interventies mag doen die
> werkelijks niks bijdragen aan het geheel.
>
> In Vive Le Vélo selecteren ze echt slechte
> gasten.
> Zo'n Nys die er het ene na het andere cliché mag
> uitpersen is tenenkrommend.
> Sammy Neyrinck lijkt op weg het wereldrecord
> slowmotions in reportages te verbreken.
> Maarten 'what do you think of Wout van Aert' Van
> Gramberen kan vierkant mijn kloten kussen.
> En Karl VNK lijkt iets te gretig te willen
> appelleren aan een Nederlands publiek met et
> opvoeren van zo'n Marijn De Vries, qui?
> Die Nederlandse milf die er eergisteren zat vond
> ik wel fraai, wel niet gehoord wat ze zei.
> En Bram 'AN aub' Tankink komt schijnbaar ook weer
> terug dus dan kan ik VLV ook weer een paar daagjes
> skippen.

Doet Sub hier een persiflage van Toon Hermans?
Hij strooide al het snoepgoed door de kamer heen. Zeg dan in welke hoek je het strooit.
Horsie is back 21 juli 2019 11:55
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thijs Zonneveld is voor mij juist een reden om
> niet te zappen. Ik heb andere allergieën, Eric
> Corton bijvoorbeeld. De slechtste aflevering aller
> tijden qua gasten is wat mij betreft die met Ireen
> Wüst en Pauline van Deudekom. Vader en zoon van
> der Poel zijn altijd leuk. Verder zou ik graag
> renners uit mijn jeugd zien aanschuiven: Jan Raas
> (komt nooit natuurlijk), Gerben Karstens, Hennie
> Kuiper, Jo de Roo, noem maar op. Liever geen
> politici, al was Buma wel leuk. Wielrensters zijn
> vaak saai, vrouwelijke journalisten interessanter.

Horsie heeft juist een aversie tegen allergieën.
Cecchini 21 juli 2019 12:08
AUB geen Karstens. Allereerst zeer ingenomen met zichzelf en altijd paraat met overdreven sterke verhalen waar zelfs Theo Koomen nog een puntje aan kon zuigen. Kuiper is veel te aardig en komt moeilijk uit zijn woorden (het stotteren nooit kwijtgeraakt), Joop is en blijft saai. Lubberding moet de vaste analist zijn i.p.v. Nelissen. Wat zou Henk gisteren weer kwaad zijn geweest toen Bennett en De Plus slechts een minuutje na Pinot over de streep kwamen. Als je éénmaal je werk hebt gedaan moet je volgens Henk peddelend naar de finish. De Plus en Bennett hebben notabene geen klassement te verdedigen.

Opvallend is, dat Erik Dekker nooit ergens te gast is. Ook hij stotterde een beetje, maar communicatief vond ik hem altijd sterk overkomen. Wat doet ie tegenwoordig eigenlijk ? Naamgenoot Thomas is overigens als analist best te pruimen.
Clavan 21 juli 2019 12:10
Buma is een vreselijke enge christen hond. Met alle respect natuurlijk.
Slimmerd 21 juli 2019 12:24
Is deze Tour al bij Vive la Velo geweest, tegelijk met Wauters. Was een aangename uitzending, maar heb niet onthouden (of is niet besproken) wat hij tegenwoordig doet.
ton duk 21 juli 2019 12:38
Ok niet geheel on topic maar ik kijk nu voor het eerst deze Tour Eurosport
Ik mocht zowaar lachen om Traksel mbt onderwerp het veroveren /belegeren van kastelen...eerst het bordje van de ander leeg eten smiling smiley
gr
Curzio 21 juli 2019 12:43
Het item met die twee mannen in een busje die de op het asfalt geschilderde penissen een andere vorm geven bij De Avondetappe was top. Koefnoen voorbij.

En in reactie op Sub Culture: volgens mij doel je op Herman van der Zandt (aka Herman de schermman), die mijns inziens de beste reportages maakt bij de ploegbussen van alle drie de programma's. Echte liefhebber, fijne stijl ook.
El Chaba 21 juli 2019 13:11
Het probleem wat 'wij' vaak hebben met die praatprogramma's - en ook met commentators - hebben is misschien (mede) vanwege het feit dat 'wij' hard core wielerfans zijn die (veel) meer weten van de materie dan de gemiddelde kijker, waardoor we ons logischerwijze ook sneller en meer ergeren aan de incompetentie van de makers, presentatoren en/of de gasten.
ton duk 21 juli 2019 13:14
Eens en dat hou ik ook altijd in gedachte. Het programma is Mevr v Zetten uit Tiel op haar lijf geschreven
gr
Horsie is back 21 juli 2019 13:47
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het probleem wat 'wij' vaak hebben met die
> praatprogramma's - en ook met commentators -
> hebben is misschien (mede) vanwege het feit dat
> 'wij' hard core wielerfans zijn die (veel) meer
> weten van de materie
dan de gemiddelde kijker,
> waardoor we ons logischerwijze ook sneller en meer
> ergeren aan de incompetentie van de makers,
> presentatoren en/of de gasten.

Horsie werd ineens wakker.

Op aanraden van Curzio gisteren een goed stuk van The Move gekeken. Als je ook daar het veelvuldig gebabbel, het drinken van te sterke koffie, Max L. met zijn Eddie Murks, even buiten beschouwing laat, dan hou je zo'n beetje over wat El Chaba voor ogen staat. Ook nog die rare hoedjes weg, en die man, die vroeger weliswaar heel uitgeslapen was, maar nu niet uitgeslapen oogde. Dan houden we alleen de zwevende George Hincapie over. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2019 14:27 door Horsie is back.
Slimmerd 21 juli 2019 13:49
In alle eerlijkheid, is het niet zo dat wij denken meer te weten van de materie?
El Chaba 21 juli 2019 14:00
Nee, dat is ook echt zo, in het algemeen dan. Anders was bijvoorbeeld een Ducrot allang ontslagen wegens vele klachten. Nu klaagt (bijna) niemand, omdat ze niet in de gaten hebben hoeveel onzin hij uitkraamt.
lodjan 21 juli 2019 14:17
Hij koerst nog steeds veel en geeft lezingen en clinics voor bedrijven.
Tjappie2 21 juli 2019 14:28
Had de milf in kwestie ook een naam?
Slimmerd 21 juli 2019 14:29
Renate Verhofstadt
De zwarte trui 21 juli 2019 15:33
En wat vond je van de Belgische rensters die er gezeten hebben? De veldrijdster van 45 kg spande de kroon wat betreft niks zeggen. Maar ook de Belgische kampioene op de weg had niet veel te melden. Gelukkig was Bella Renate van de partij. Die heeft wél wat te vertellen en is prettig om naar te luisteren en kijken. Komende week gaat de vrouw van Serge Pauwels zeker ook weer aanschuiven bij Karl? Die heeft ook niks te melden.
El Chaba 21 juli 2019 16:07
Precies, zo is het..
Curzio 21 juli 2019 17:16
Tuurlijk weten wij er meer van. Gisteren zeiden ze bij De Avondetappe dat de Tourmalet het dak van de Tour was.
Sub Culture 21 juli 2019 21:36
Die vrouw van Serge Pauwels mag van mij elke dag aanschuiven.
Akkoord wat betreft de veldrijdster en de Belgische kampioene (kan zelfs niet op de namen komen)
Maar dat heb je dan met die geforceerde insteek naar het vrouwenwielrennen toe
Sjoerd102 21 juli 2019 22:04
Kijk zelf ook dagelijks Tour de limbourg. Mis die eigenlijk in de bovenstaande posts
Kuiperberg 22 juli 2019 13:11
Gisteren zat bij Vive le Velo een mooie blondine (ex-miss Rani de Koninck) die alleen maar lachte en verder niets inhoudelijk te vertellen had. Tenenkrommend.

Vive le Velo kan mij dit jaar amper bekoren, ben het dan ook geheel eens met Sub Culture.

Ook de vragen zijn over het algemeen voor de hand liggend.. Hoe lang volg je de TdF al, wie is je favoriet en fietste jezelf vroeger ook ? Gaat werkelijk nergens over.
Doe mij maar gasten zoals Stef Clement of die gekke Lubberding. Kennis van zaken en originele invalshoeken.
Cecchini 22 juli 2019 13:25
Maar die ex-miss kan niet slechter zijn geweest dan Gert Jaocobs bij Tour du Jour de gisteravond. De overtreffende trap van tenenkrommend, en daarbij ook nog eens die lachwekkende vrouw aan zijn zijde om het verhaal helemaal af te maken.
Horsie is back 22 juli 2019 14:36
Bij 24:14 moeten stoppen want nature calls. In the podcast The Move heeft het nog niemand gehad over Cruiseaway. Odd.
valse trage 22 juli 2019 14:41
Zeker weten wij meer. Gisteren Herbert terwijl de helikopter een vale gier in de telelens heeft : "dat is een visarend geloof ik" eye rolling smiley
MarkV 22 juli 2019 15:21
Armstrong is er van overtuigd dat Kruijswijk de Tour wint.
Curzio 22 juli 2019 17:22
smileys with beer

"Herbert en het vermoeden van een visarend"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2019 17:23 door Curzio.
Horsie is back 22 juli 2019 17:35
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Armstrong is er van overtuigd dat Kruijswijk de
> Tour wint.

Horsie hoefde inderdaad maar 8 minuten te wachten.
Tejay van Garderen kwam ermee op de proppen en daarop zei Lance Armstrong inderdaad dat Steven Kruijswijk zou gaan winnen.
Tejay haalde herinneringen op aan de tijd doorgebracht in Alphen aan den Rijn en stipte de lotgevallen van (slowstarter) Kruijswijk aan.
De zwarte trui 23 juli 2019 01:48
Iemand het olijke duo Dekker en Kroon 'fout overhemd verplicht' bij Jinek gezien? Partypoeper Dekker plaatste mooie kanttekeningen bij Kruis zijn inmiddels mythische 3e week "hij verliest wel altijd tijd op de uiteindelijke winnaar".
Cecchini 23 juli 2019 01:55
Ja Erik Dekker en Kroon hebben vanavond alle ethische kledingvoorschriften/codes bij Jinek ernstig overschreden. Naamgenoot Thomas zat weer in Dionne. Dit voor de niet kijkers onder ons.
Pyama 23 juli 2019 07:20
In Dionne? En dat was op NPO?
Slimmerd 23 juli 2019 08:22
Liever een foute blouse dan elk woord van G. Jakobs. Geen vaste gast meer, maar blijkbaar is de telefooncirkel van RTL zo beperkt, dat hij er toch veel te vaak aanwezig is.
Sub Culture 23 juli 2019 08:24
José De Cauwer was eenzame top gisteren.
Prachtige verhalen.
Mag van mij elke dag aanschuiven.
Cecchini 23 juli 2019 10:32
Sorry Pyama, het was erg laat vannacht, en ik had geloof ik een wijntje of 2 teveel op. Mijn excuses ook aan Dionne en Thomas.
Horsie is back 23 juli 2019 11:18
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iemand het olijke duo Dekker en Kroon 'fout
> overhemd verplicht' bij Jinek gezien? Partypoeper
> Dekker plaatste mooie kanttekeningen bij Kruis
> zijn inmiddels mythische 3e week "hij verliest wel
> altijd tijd op de uiteindelijke winnaar".

Behalve een grapje was het niet veel olijkheid bij Karsten. Ander medium en er waren nu ook geen dieren te spotten en met 3 over één topic blijft lastig. Marijn de Vries stal wat Horsie betreft de show. Duurde voor die experts wel lang voordat er iets gezegd werd over de terugkerende fysieke ongemakken bij Steven, die zijn opkomst vertraagde. Enige Hollandse benepenheid natuurlijk door Lance Armstrong te omarmen, nu hij Kruijswijk als winnaar ziet. Marijn twitterde dit al op 7 juli 2019. Het is deze week van code geel tot code gele trui. En dan Eva, die direct aangaf, dat ze het goed had begrepen. Niet alleen Bauke is belezen, maar Markies de Sade is favoriete auteur bij topwielrenners.
ton duk 23 juli 2019 22:51
Goh, zelfs in Casa de Papel kijken ze de Avondetappe...
Gr
Horsie is back 23 juli 2019 23:29
Trappen en niet zeiken was de gevleugelde uitspraak van de dag.
Maar tja, de urinekleur moet wel worden gecheckt op gehydrateerd wezen. Dus de kleur van Pils en niet van Belgisch Bier. No pun intended.
Horsie parafraseert hier vrij op wat hij eerder las.

De term ratrace, die ook door Prof Genetica Hidde Haisma werd gebruikt in de Avondetappe kan in de prullenmand.
Horsie zag toch echt een gendoping muis 4,9 km ver tippelen, terwijl een normale muis al uren terug had afgehaakt.

Maar het beeld van de dag was toch de hond, die uit de kattenbak werd gelaten en linea recta weg sprintte om met een koninklijke duik het meer in te springen.
Eddy Veen 24 juli 2019 22:48
Slechte tafelbezetting bij de avondetappe. René Froger, dat verzin je toch nietconfused smiley
Slimmerd 25 juli 2019 09:44
Vervaecke dus ook weg bij Sunweb als je hem zo hoort bij Vive le Velo
Cecchini 25 juli 2019 09:57
Ook niet bepaald een stoere jongen, als je hem zo hoort praten. Hij heeft me dunkt ook geen contractverlenging verdiend met zijn prestaties, de afgelopen 2 jaar. Een groot aantal DNF's en voor de rest ook nauwelijks in het oog springende resultaten.
ton duk 25 juli 2019 10:02
Een van de vele Belgische Rondetalenten die voortijdig "sneuvelt"...vooralsnog
gr
Curzio 28 juli 2019 16:38
De vrijdaguitzending van de Avondetappe, met drie (oud) wielrenners aan tafel, was erg fijn. Ook soort van therapeutisch, vooral dat begin met Ten Dam die het allemaal goed weet samen te vatten.
ton duk 28 juli 2019 17:14
En dan gewoon de zaterdaguitzending vanuit de tuin van Joop.
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen