Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT) Stage 17 » Pont du Gard › Gap (200k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 23 juli 2019 19:42


Vertrektijd 12.25
Aankomst ongeveer 17.25



Pont du Gard


Algemeen Klassement
1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 64h 57' 30'' - B : 30'' -
2 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 64h 59' 05'' + 00h 01' 35'' - -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 64h 59' 17'' + 00h 01' 47'' B : 4'' -
4 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 64h 59' 20'' + 00h 01' 50'' B : 24'' -
5 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 64h 59' 32'' + 00h 02' 02'' - -
6 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 64h 59' 44'' + 00h 02' 14'' - -
7 MIKEL LANDA MEANA 65 MOVISTAR TEAM 65h 02' 24'' + 00h 04' 54'' B : 4'' -
8 ALEJANDRO VALVERDE 62 MOVISTAR TEAM 65h 02' 30'' + 00h 05' 00'' - -
9 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 65h 03' 03'' + 00h 05' 33'' - -
10 RICHIE PORTE 131 TREK - SEGAFREDO 65h 04' 00'' + 00h 06' 30'' - -
Cecchini 23 juli 2019 19:42
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Tino Tabak - 18e (!!) in deTour de France van 1972 (winnaar Eddy Merckx)



De Volkskrant besteedde een jaar of negen geleden dit artikel aan Tino Tabak, en de journalist van dienst zei, dat alleen zijn naam was bijgebleven. Maar ja dat is het juist, en daarom twijfelde ik of Tino Tabak recht doet aan de definitie Vergeten Tourrenner, want ja zeg nou zelf zo'n mooie wielernaam vergeet je toch nooit meer, maar daarnaast was Tino niet zo'n slechte renner. Hij is 18e geworden in deTour van 1972 (met in de top 10 o.m. Eddy Merckx, Felice Gimondi, Raymond Poulidor, Joop, Lucien van Impe, Bernard Thevenet, Joaquim Agostinho). Maar door zijn korte en beperkte carriere en zijn nogal opvallende levenswijze zetten we Tino maar eens in het "zonnetje"

Een verleden tijd die nooit voltooid zal zijn

Dopinggevallen behoren tot de verleden tijd, zei Alberto Contador in een interview met Bild. Woensdag publiceerde de Duitse krant het vraaggesprek met de wielrenner en voordat iemand een smalende opmerking kon maken over zoveel stelligheid, behoorden de dopinggevallen alweer tot de tegenwoordige tijd.
In de tussenliggende tijd werd in het Olympisch Stadion een documentaire over de vroegere coureur Tino Tabak vertoond. Diens opzienbarende leven is in beeld gebracht door twee journalisten van RTV Noord-Holland. Zondagavond zendt de regionale zender het portret uit.

Van Tabak was me eerlijk gezegd alleen zijn naam bijgebleven. Het wielrennen heeft om duistere redenen een patent op gekke namen. Tabak was de zoon van naar Nieuw-Zeeland geëmigreerde Nederlanders. Zijn talent voor fietsen was zo groot dat hij terugkeerde om hier een professionele loopbaan op te bouwen. Aanvankelijk beloofde dat wel wat te worden. Tabak werd in 1972 Nederlands kampioen en in datzelfde jaar behaalde hij de achttiende plaats in het klassement van de Tour de France. Maar daarna was Tabak eigenlijk alweer verleden tijd. Terwijl het Nederlandse wielrennen opbloeide, verschoof hij steeds meer naar de marge om er in 1977 voorgoed in op te lossen.

Overigens richten de documentairemakers Klaas Jan Bos en Fred Segaar zich vooral op de rauwe persoon die Tino Tabak was. Ze zochten hem op in Nieuw-Zeeland. Na zijn carrière keerde Tabak terug om er, 64 jaar oud inmiddels, te gaan werken in een slachthuis. In Nederland liet Tabak een verwoest gezinsleven achter. Zoon Paul getuigt daarvan voor de camera, zijn dochter en ex-vrouw kunnen dat nog niet aan.

Tabak was een onbehouwen egoïst. De stimulerende middelen, die hij als wielerprof én daarna gebruikte, versterkten dat karakter alleen maar. Een pakhaas heette zo'n coureur vroeger in het métier, al kun je in zijn geval beter spreken van een pakbull. Na de vertoning vroeg iemand in het Olympisch Stadion zich af of ze een type als Tabak in de huidige tijd kunnen intomen. Tegenwoordig worden renners immers zoveel beter begeleid. Daardoor zou het buitensporige dopinggebruik nu tijdig gesignaleerd zijn.

Het antwoord op die vraag bleef een beetje hangen tussen oorzaak en gevolg. Een karakter verander je niet en een impulsieve avonturier als Tabak had toch zijn weg wel gevonden naar verboden vruchten.

Maar misschien lag het antwoord wel besloten in wat toen nog grammaticaal gezien toekomende tijd was. Om vier uur 's nachts Nederlandse tijd zouden de internationale persbureaus vanuit het WK-hoofdkwartier in Australië het nieuws melden over Alberto Contador. Hij zou dus van een verboden vrucht hebben gesnoept, al klinkt clenbuterol niet bepaald naar snoepen.

De begeleiding, waarop die meneer in het Olympisch Stadion doelde, is er heus niet alleen om de topsporter voor zijn eigen ongeluk te behoeden. Zeker in het wielrennen draait begeleiding vooral om risicobeheersing en dan zijn andere belangen in het geding. Wat er ook is gebeurd, die 21ste juli in Pau, deze begeleiding heeft gefaald. Of ze zijn niet voorzichtig genoeg geweest in de prestatiebevordering, of ze zijn niet voorzichtig genoeg geweest bij de maaltijdbereiding.

Dat laatste, Contadors verhaal over de prestatiebevorderende biefstuk, deed me denken aan het drama rond PDM bijna twintig jaar geleden. In de Bretonse stad Quimper moest de complete wielerploeg ziek, zwak en misselijk opgeven. De Tour was halverwege en Erik Breukink lag op koers naar de eindzege.

De collectieve opgave deed alarmbellen rinkelen, ook al omdat PDM een bepaalde reputatie had opgebouwd. Ploegleider Jan Gisbers voelde zich zo in het nauw gedreven dat hij bedorven kip de schuld gaf.

Van Tabak naar kip naar biefstuk. Wielrennen is onvoltooid verleden tijd. Daarom verafschuwen sommigen de sport, daarom hebben anderen haar bijzonder lief.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2019 20:11 door Cecchini.
Anony 23 juli 2019 22:20
Laatste kans voor allrounders.
Slimmerd 23 juli 2019 22:28
Laatste kans voor de types Van Avermaet inderdaad, zie eerlijk gezegd ook een berg rappe mannen (Matthews, Sagan, Trentin) mee gaan in de vlucht. Het lijkt me geen etappe om te controleren, dus een grote kopgroep met een flinke marge naar de streep
opoeepo 23 juli 2019 22:48
Waar dan Meurisse in blijkt te zitten, die plots op 23 sec. van de gele trui staat.
Erik S. 23 juli 2019 23:07
Toch interessant om weer eens over mijn voormalig buurman te lezen. Het boek heb ik, zelf gekocht in Nieuw-zeeland, tijdens een vakantie.

Toen ik een jaar of 16/17 was nog een aantal keer met Tino getraind toen hij zich richtte op de triatlon. Trainde zich een klap in de rondte om in Almere de hele triatlon te kunnen doen. Het had mij niets verbaasd als hij daar, ondanks zijn abominabele zwemkunsten hoog zou zijn geëindigd. Zou zijn ja. Kort voor de wedstrijd liep hij een zweepslag op. Eigenlijk wel typisch tragisch voor de persoon.
opoeepo 23 juli 2019 23:10
DNS: Bol, LL Sanchez
Eddy Veen 23 juli 2019 23:19
Sunweb zonder Nederlandersconfused smiley
Cecchini 24 juli 2019 01:05
Door Peter Winnen



Derde Tourweek, zes renners kunnen nog winnen. Wat een luxe voor de wielerliefhebber. De spanning is te snijden, de zomer is nog lang niet voorbij. Verlost is de Touradept van de gortdroge optochten zoals die door Team Sky volgens script werden opgedist. Dodelijk voor de aandacht was de air van onaantastbaarheid. Nog dodelijker de reële onaantastbaarheid

Toch vond ik die optochten wonderbaarlijk. En dan doel ik vooral op de derde Tourweek. Hoe goed het script er ook uitziet, de acteurs moeten wel overeind blijven. Ga er maar aanstaan, als auteur van een spanningsloos feuilleton. Met veel geld zijn goede kopmannen en knechten te koop, het is waar, maar ook die hebben een eindig lichaam. Ik bedoel, na twee weken Tour is er geen lichaam meer te vinden dat zonder haperingen functioneert.

De ploeg van de marginal gains was grootmeester op het schaakbord. Hier werd een loper ingeleverd, daar een toren gespaard. Ach, ik heb geen verstand van schaken. Marginal gains of niet, de Tour is een trog die met beleid moet worden leeggevreten. Daar was Sky heel goed in.

Was? Ineos is het vervolg op Sky. Andere geldschieter, zelfde acteurs, zelfde scriptschrijver.

Op de jongste rustdag riep de grote manager van Ineos, Sir Dave Brailsford, de Tour vast uit tot winnaar: onvoorspelbaarheid is het hoogste goed in de sport. Moet je nagaan, Brailsford die al die jaren allergisch was voor onvoorspelbaarheid, maakt zich ineens druk om het lot van de wielersport in het algemeen, en van de Tour in het bijzonder.

Met Brailsford weet je het nooit. Of hij lult uit zijn nek, of er zit een plan achter. Het zou zomaar kunnen dat hij met de portemonnee van de rijkste man van Engeland die momenteel ook zijn geldschieter is, brexiteer Sir Jim Ratcliffe, eindelijk aan zijn idealen toekomt: winnen is leuk, maar nog leuker is de strijd. Zeg maar de flauwe, gedateerde olympische gedachte.

Los van idealen denk ik dat Sir Jim Ratcliffe zonder in Monaco te hoeven bezuinigen op een stukje vlees, dan wel privéjet het hele Tourcircus als hobby zou kunnen bestieren.

Terug naar de werkvloer. Brailsford stelt dat Julian Alaphilippe de tactiek van Ineos heeft ondergraven. Wie had gedacht dat deze jongen na twee weken nog altijd in het geel zou rijden. Alaphilippe is in geen plan te vangen. Ja, de logica zegt dat hij op zeker moment moet instorten. Maar ondertussen staat hij anderhalve minuut voor op de nummer twee en dat maakt alles gecompliceerd. Behalve met de ingecalculeerde concurrentie moet er rekening worden gehouden met een vogel die zo vrij is dat hij in geen enkel plan past.

Vrije vogels passen nooit in een plan. Het is kennelijk de eerste keer dat Brailsford door een vogel wordt geïnspireerd.
ton duk 24 juli 2019 07:36
-----------------------------------------------------
> Door Peter Winnen
>
>
Brailsford stelt dat
> Julian Alaphilippe de tactiek van Ineos heeft
> ondergraven.

Het lijkt mij dat de afzonderlijke deelnemers in de INEOS-optocht gewoon per individu minder zijn....of ze hebben alles gepland voor donderdag t/m zaterdag
gr
Slimmerd 24 juli 2019 08:04
Kan prima, want dan eindigt die toch weer op 24 minuten in Parijs
Ron de Renner 24 juli 2019 09:30
Zondag zaten ze wel gewoon met 3 man bij de laatste 10 in de favorietengroep. Alleen zijn ze in de breedte veel minder dan vorige jaren. Toen had je nog wel eens 6 Sky mannen bij de laatste 25. Castroviejo en Moscon vallen tegen, en geen idee wat er met Kwiatkowski aan de hand is.
Simeone 24 juli 2019 09:47
Het is voor Astana te hopen dat Lutschenko zijn goede vorm de aankomenede dagen kan verzilveren!
Anders wordt het wel een armoedige Tour voor de ploeg die in het voorjaar vele Rondjes domineerde.
ton duk 24 juli 2019 10:00
Tis ook niet dat Ineos al 's een schifting heeft doorgevoerd...Tot nu toe vooral FDJ, Movistar en Astana in de bergen
gr
Blueprint 24 juli 2019 10:04
Ze missen Froome.
ton duk 24 juli 2019 10:14
wat natuurlijk de grootste slok van de borrel is...
gr
Johan 24 juli 2019 10:15
Met Bernal zouden ze wel een schifting kunnen doorvoeren lijkt me. Maar die was afgelopen weekend nog geen kopman.
In de Alpen zal dat anders zijn.
Fcdh 24 juli 2019 10:41
Toch is Bernal bergop ook niet zo dominant zoals we hem dit jaar en vorig jaar wel al in de kleinere etappekoersen hebben gezien.
Denk toch dat Thomas nog steeds de kopman is aangezien hij er ook nog beter voorstaat in het klassement en toch al het nodige bewezen heeft in 3 weken koers.
Onder aan de streep natuurlijk een zegen voor de wielersport de iets mindere dominantie van Ineos deze tour.
Bummetje 24 juli 2019 11:03
Helemaal eens met je laatste zin! Verder denk ik dat Bernal sterker gaat zijn dan Thomas in de Alpen. Thomas heeft zich ook slechts 1x bewezen over drie weken. Wat dat betreft kun je bij vrijwel de hele top 6 vraagtekens zetten. Alleen Pinot en Kruijswijk laten al een paar jaar zien steady klassementen te kunnen rijden over 3 weken.
JW 24 juli 2019 11:16
Inderdaad, die mindere dominantie is een zegen voor de wielersport. En zeker voor deze Tour.
Maar het team zat de laatste bergrit inderdaad weer met drie man bij de laatste tien, spaarde in de laatste ritten zijn krachten (Tour-ervaring ?), en lijkt me nog steeds de ploeg die in de laatste Tourweek de regie zal voeren.

Mijn geloof in Jumbo-Visma is de afgelopen dagen niet groter geworden.
Dat ligt niet aan het rijden van Kruijswijk en zijn twee helpers. Steven lijkt me beter dan ooit, en ligt nog steeds vol op koers voor het podium.
Maar of het hoogmoed, domheid, zelfoverschatting is van zijn ploegleiders ? Ze maken foute keuzes, dat lijkt me zeker. Het was fout dat Jumbo zich zondag j.j. verantwoordelijk voelde voor het afremmen van het Movistar-offensief (terwijl Ineos en FdJ lekker toekeken). En het was in mijn ogen belachelijk hoe ze zich gisteren in het peloton gedroegen: alsof ze de belangrijkste sprintersploeg (zonder klassementsbelangen) waren. Ik snap niet hoe je deze week van de uitputting (dat was het al, maar met de huidige hitte nog meer) zó kunt beginnen. Het idee dat het combineren van al die belangen juist positief uitwerkt voor de ploeg kan rap veranderen als de krachten opraken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 11:18 door JW.
Slimmerd 24 juli 2019 11:21
Dus als Kruijswijk donderdag, vrijdag of zaterdag er zelf doorzakt als andere favorieten gaan (kan Pinot bergop de hele Tour al niet volgen), gaan we T. Martin de schuld geven omdat hij gisteren lekker op kop heeft gereden voor een etappezege?
opoeepo 24 juli 2019 11:29
De teamdiscipline bij Ineos lijkt me dezelfde als bij SKY.
Zoals Froome in 2012 sterker was dan Wiggins, is Bernal nu misschien wel sterker dan Thomas,
maar die blijft kandidaat-winnaar nummer één.
Een Brit in het geel én een Columbiaan in het wit levert Ineos per saldo ook meer
publiciteit op dan een Columbiaan in het geel.
Vraag is of de zegen leidt tot een zege.
Blueprint 24 juli 2019 11:41
Ik weet niet of Kruijswijk beter dan ooit is, zie weinig verschil met vorig jaar. Hij is niet in staat geweest om zijn concurrenten echt pijn te doen of om bergop een serieuze aanval te plaatsen. Voorlopig schat ik hem op de vijfde plek in voor het eindklassement.
Horsie is back 24 juli 2019 11:44
De rol van wijze uil is nog steeds op het lijf geschreven van JW.
Dus de winnaar komt uit het viertal Thibaut > Thibout > Thibou > Hibou? De achternaam van de uil is al bekend.
MarkV 24 juli 2019 11:50
Kruijswijk beter dan ooit? Hij is nu echt niet zo goed als in de Giro die hij zou gaan winnen of het jaar daarvoor.
En zoals Blueprint terecht zegt, ook niet significant beter dan vorig jaar. Ik denk zelfs eerder iets minder, maar dat het algemene niveau vorig jaar hoger lag (betere Thomas, Froome en Dumoulin beter dan Pinot en Buchmanns van deze wereld)
JW 24 juli 2019 12:07
Vind je ?
Uiteindelijk zal hij het zelf moeten afmaken.
Taak van de ploeg-(leiding) vind ik na de Tourmalet simpel: volledige prioriteit voor de klassementskansen van Kruijswijk..
Zoals ook Ineos en FdJ alleen voor de klassementskansen gaan.
opoeepo 24 juli 2019 12:08
Afgaande op het moyenne (na etappe 16) ontlopen 2018 en 2019 elkaar niet veel:
41,357km/h tegen 41.272km/h.
Slimmerd 24 juli 2019 12:23
Ineos en Groupama kwamen vooraf met één doel, het AK, Jumbo-Visma startte deze Tour met de ambities om ritten te winnen en een AK met Kruijswijk. Zolang dat 2e doel dan 3e staat, zie ik geen probleem je eerste doel na te blijven jagen of moeten ze straks op de Champs ook allemaal om Kruijswijk heen blijven rijden?
Slimmerd 24 juli 2019 12:26
Gelukkig ook nog even ruim 7 km neutralisatie vandaag.

Van Avermaet, Costa zijn al twee renners die duidelijk vooraan lijken te zitten
Eindhovuh 24 juli 2019 12:31
Dat lijkt me voor de man in de gele trui wel gepast ja smileys with beer
Horsie is back 24 juli 2019 12:37
Hoe uitzonderlijk gisteren de max temperaturen waren blijkt nog eens uit het staatje van @Velofacts. Het record van de TDF 35.7 gr C uit 2015 verbeterd tot 38.4 gr C.
Nu zijn er altijd plekken (Vuelta, TDU) waar het nog heter is geweest, maar het gaat er per saldo natuurlijk om hoe goed de warmte is te verteren.

Zou een 200 km wedstrijd door de Limburgse Heuvels (TDF) vandaag of morgen wel in ongewijzigde vorm doorgaan?
Hiero is het nu 34.0 gr C. Dit loopt vandaag op tot plaatselijke recordhoogte, al woont Horsie niet in Warnsum.

Het zou goed zijn als in de komende dagen behalve wattages (neergaande lijn) ook de kerntemperaturen (opgaande lijn) in beeld zouden worden gebracht.
rustdag 24 juli 2019 12:38
Linke afdaling op het eind.....
Slimmerd 24 juli 2019 12:40
Cecchini 24 juli 2019 12:41
Tot nu toe heeft niemand Pinot kunnen volgen, zoals vorig jaar tot 2 dagen voor het eind van de Giro niemand S. Yates kon volgen.
rustdag 24 juli 2019 12:42
Het is de afdaling waar thomas de bocht uit vloog, tegen een paal een aantal jaar geleden
Slimmerd 24 juli 2019 12:43
Wiggins vertelt net van de motor op Eurosport dat het een andere, bredere afdaling is dan toen
rustdag 24 juli 2019 12:44
Dan klopt mij info niet.... smiling smiley
Slimmerd 24 juli 2019 12:47
Of Wiggins weet niet waar die over praat..

Maar aangezien er een groep gaat lopen hoeven al die al mannen niet volle bak te dalen lijkt me
Slimmerd 24 juli 2019 12:48
Een renner of 30 vormen de eerste kopgroep, Quintana is mee
rustdag 24 juli 2019 12:51
Normaal niet, maar een aanval in de afdaling zou ook zomaar kunnen. Ik zie het geel dat wel proberen.
Orakel 24 juli 2019 12:51
33 renners met een halve minuut voorsprong.

X. Meurisse 195 WGG
+ 28' 25''
B. Mollema 136 TFS
+ 37' 54''
J. Herrada 154 COF
+ 46' 24''
G. Van Avermaet 111 CCC
+ 58' 43''
N. Roche 148 SUN
+ 59' 25''
J. Stuyven 138 TFS
+ 01h 10' 41''
S. Henao Montoya 125 UAD
+ 01h 11' 16''
M. Trentin 107 MTS
+ 01h 11' 41''
G. Izaguirre Insausti 75 AST
+ 01h 20' 57''
R. Costa 124 UAD
+ 01h 25' 44''
S. Clarke 93 EF1
+ 01h 25' 51''
D. Teuns 47 TBM
+ 01h 26' 00''
E. Boasson Hagen 201 TDD
+ 01h 37' 00''
T. De Gendt 164 LTS
+ 01h 38' 47''
P. Perichon 156 COF
+ 01h 39' 58''
O. Fraile Matarranz 73 AST
+ 01h 44' 30''
N. Politt 186 TKA
+ 01h 44' 34''
B. King 205 TDD
+ 01h 52' 36''
A. Pasqualon 197 WGG
+ 01h 57' 30''
M. Schär 117 CCC
+ 02h 00' 38''
T. Skujins 137 TFS
+ 02h 07' 36''
J. Keukeleire 165 LTS
+ 02h 11' 03''
D. Oss 16 BOH
+ 02h 15' 30''
N. Berhane 152 COF
+ 02h 20' 41''
S. Bystrøm 123 UAD
+ 02h 24' 47''
A. Perez 155 COF
+ 02h 26' 05''
V. Laengen 127 UAD
+ 02h 33' 24''
M. Nielsen 77 AST
+ 02h 35' 40''
C. Juul Jensen 106 MTS
+ 02h 36' 33''
A. Gougeard 36 ALM
+ 02h 37' 29''
L. Pöstlberger 17 BOH
+ 02h 39' 32''
K. Asgreen 22 DQT
+ 02h 51' 48''
T. Scully 96 EF1
+ 02h 55' 49''
191.80 k



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 12:52 door Orakel.
Slimmerd 24 juli 2019 12:52
Total Direct en Arkea hebben de slag gemist, knap op een kopgroep van 33, en werken nunin het peloton.

Verschil pas 25"
Slimmerd 24 juli 2019 12:54
Er zit op zeker een Movistar in die groep, die lijkt trouwens verdacht veel op Quintana, maar ze geven nu Oliveira als 34e koploper.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 12:55 door Slimmerd.
Curzio 24 juli 2019 12:55
Het gaat er ook om hóe je dat doel najaagt. Als je Martin spaart dan kan die Grondahl Jansen en Teunissen bevoorraden, of je kan zelfs Grondahl Jansen zelf opofferen voor het bevoorraden en wel Martin gebruiken voor de controle. Maar nu heb ik Bennett zien bevoorrraden en De Plus op kop zien rijden, waarmee je dus de facto je gehele team gebruikt voor een kans op een sprintzege die je al hebt, terwijl de strijd om de echte knikkers van het AK nog volop bezig is.
Kuiperberg 24 juli 2019 12:55
Qua hitte zitten we in Nederland nu flink hoger dan bij de TdF. voor Gap wordt vanmiddag zelfs regen voorspelt - temperatuur 31 graden.

Hier in het oosten des lands is het inmiddels 35 graden...moet er niet aan denken om nu op de fiets te beulen..
Orakel 24 juli 2019 12:56
Letour vult aan tot 34: Nelson Oliviera is het van Movistar.
rustdag 24 juli 2019 12:57
Ze krijgen het nooit dicht.
Slimmerd 24 juli 2019 12:57
Arkea en Total Direct lijken het niet te kunnen, voorsprong naar de 40"
Slimmerd 24 juli 2019 13:07
Cofidis (4): Berhane, Herrada, Perez en Perichon
UAE (4): Bystrom, Costa, Henao en Laengen
Astana (3): Cort Nielsen, Fraile en Izagirre
Trek (3): Mollema, Skujins en Stuyven
BORA (2): Oss en Pöstlberger
CCC (2): Schär en Van Avermaet
DDD (2): EBH en King
EF Education (2): Clarke en Scully
Lotto (2): De Gendt en Keukeleire
Mitchelton-Scott (2): Juul-Jensen en Trentin
Wanty (2): Meurisse en Pasqualon
AG2R: Gougaerd
Bahrein: Teuns
Deceuninck: Asgreen
Katusha: Politt
Movistar: Oliveira
Sunweb: Roche
Slimmerd 24 juli 2019 13:08
Cort Nielsen al weggevallen wegens lek.

Grellier wappert er in het peloton van af, daar waar Sunweb ook lijkt te gaan werken...
Slimmerd 24 juli 2019 13:11
1'21 inmiddels, lijkt me dat de veer in het peloton straks definitief breekt.
Slimmerd 24 juli 2019 13:14
Arkea, Groupama, Ineos, Jumbo-Visma en Total Direct de ploegen die niet mee zijn in de vlucht.
Die laatste ploeg rijdt nog steeds op kop van het peloton.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 13:17 door Slimmerd.
Slimmerd 24 juli 2019 13:17
1'45 verschil met vijf man van Total Direct op kop van het peloton
Slimmerd 24 juli 2019 13:38
Verschil bijna 3 minuten, Total Direct rijdt nog op kop, maar het tempo komt niet aan dat van de voorste 33
Slimmerd 24 juli 2019 13:44
En de veer breekt, ruim 51km afgelegd in het eerste uur.

Nu op naar het kwartier voorsprong
Sub Culture 24 juli 2019 13:45
Na ruim 2 weken Tour, zo'n gemiddelde in het eerste startuur en dat bij ruim 40°... is toch compleet onverantwoord?
Anony 24 juli 2019 13:49
Pfoeh, als Greg wil winnen moet hij met een aantal serieuze namen afrekenen. Er zal er wel weer eentje sterker zijn. Hopelijk speelt de hitte in zijn voordeel.
Horsie is back 24 juli 2019 13:49
Meanwhile..
Vroeger won Chris Froome altijd op één been.

Dat gaat hij nu weer proberen. Hij oefent alvast. Filmpje op zijn twitteraccount.
Heisenberg 24 juli 2019 14:05
Ik hoop het niet.
Eindhovuh 24 juli 2019 14:16
Ik hoop op Mollema. Anders mag Greg van mij winnen.
Sub Culture 24 juli 2019 14:24
Na zware rit en vermoeidheid zo ver in de Tour bij anderen die normaliter sneller zijn dan hem kan hij volgens mij iedereen in deze kopgroep wel aan in een sprint.
Horsie is back 24 juli 2019 14:33
Suggereert LeMonde nu, dat de aftocht van Rohan Dennis niet veel anders is dan een burn-out, een redelijk vaak voorkomend verschijnsel onder "normale" burgers?
Een burn-out is niet de eerste verklaring, waarmee TDF renners op de proppen komen.
Horsie is back 24 juli 2019 14:54
Horsie luistert en kijkt nu naar de NOS. Toch wel verstandige taal van die Ducrot over het hitteplan, nietwaar El Chaba? Of stijgt het Horsie naar de bol?
ton duk 24 juli 2019 14:59
Het zou grappig zijn als de ASO nu voor donderdag t/m zaterdag de ritten inkort en een 5-tal beklimmingen schrapt....
gr
Horsie is back 24 juli 2019 15:12
Nu maakt Stef Clement toch een foutje. Geraint Thomas crashte gisteren, niet omdat hij wat water over zich heen gegooid kreeg, maar met één hand rijdend, plotseling op een cruciaal moment voor het ingaan van een rechterbocht te maken kreeg met een haperende dérailleur of wellicht verspringing van de ketting. Aldus CW Weekly.
Horsie is back 24 juli 2019 15:14
JW 24 juli 2019 15:18
Yep.
Het regent katten en honden.
Dat frist op !
JW 24 juli 2019 15:21
nog 80 km, 12'46"
Sub Culture 24 juli 2019 15:25
Zou een moord plegen om nu een plensbui te mogen ervaren.
Kuiperberg 24 juli 2019 15:25
Hier niet Gilze-Rijen 39,1 graden the finger smiley
opoeepo 24 juli 2019 15:33
Kwartiertje van geel. Hup Xandro.
JW 24 juli 2019 15:34
`t Is allemaal wat.
De wegen zullen glad worden door de regen.
Ik hoop dat iedereen gaaf aan de finish komt
Sub Culture 24 juli 2019 15:49
Dat schijnt hier morgen ook soortgelijke temperaturen te zullen worden.

Maar dat ligt niet aan het klimaat hoor want in 1540 was het ook eens zo warm..
Cecchini 24 juli 2019 16:00
Het lijkt op Sporza de Vuelta wel, de voorbeschouwingen op het EK en OS zijn al in volle gang, en Dylan Theuns gaat qua persoonlijkheid op voor de Jurgen van de Broek award.
Curzio 24 juli 2019 16:02
JW 24 juli 2019 16:05
In tegenstelling tot veel andere jaren heb ik dit jaar weinig Tour op Sporza gezien.
Ik had vaak het idee dat de koers, en dan zeker de strijd om het AK, ze weinig lijkt te interesseren.
Storende interviews op belangrijke momenten, veel geleuter over koersen die nu niet gereden worden, enz. enz.
Horsie is back 24 juli 2019 16:11
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat schijnt hier morgen ook soortgelijke
> temperaturen te zullen worden.
>
> Maar dat ligt niet aan het klimaat hoor want in
> 1540 was het ook eens zo warm..

België doet het op dit moment beter met 40.3 gr C.
El Chaba 24 juli 2019 16:14
Trentin niet denk ik.
Anony 24 juli 2019 16:22
Een derde van de groep rijdt weg, met onder meer Trentin, Greg, Oss, Izagirre, Gougeard ... Lotto heeft zich laten verrassen.
Anony 24 juli 2019 16:24
Oss, Asgreen, Izagirre, Scully, Trentin, Laengen, Skujins, Perichon, Gougeard, King en Van Avermaet.
Nog 28 kilometer, deze tien lijken een beslissende kloof te slaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 16:29 door Anony.
veluweracer 24 juli 2019 16:27
Wat een waanzin om Fofonov te beboeten voor het voorzien van zijn renners met ijs gevulde panty's.
Anony 24 juli 2019 16:30
Versnelling Trentin, Gougeard er als een baksteen uit, Perichon met de moed der wanhoop mee.
De (bijna uittredende) Europese kampioen lijkt mij de te kloppen man.
Ron de Renner 24 juli 2019 16:33
Er zijn een aantal ploegen daar met de verkeerde man erbij.
Anony 24 juli 2019 16:41
Versnellingen van GVA en Asgreen kosten King, Perichon en Laengen de kop.
Anony 24 juli 2019 16:42
Trentin solo. Gevaarlijk. Enkel de teruggekeerde Perichon reageert.
Anony 24 juli 2019 16:46
De vogel is gaan vliegen.
Anony 24 juli 2019 17:04
1. Trentin
2. Asgreen +37
3. Van Avermaet +41
4. Mollema
5. Teuns
6. Izagirre
7. Oss + 44
8. Perichon +50
9. Skujins
10. Herrada +55



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 17:07 door Anony.
Heisenberg 24 juli 2019 17:06
17 ritzeges
4 x Jumbo
4 x Mitchelton
3 x Lotto
3 x Deceuninck
1 x Bora
1 x Bahrain
1 x FDJ
rustdag 24 juli 2019 17:08
Gaan ze Tony Martin eruit gooien. Ik ben bang van wel
Anony 24 juli 2019 17:09
Costa komt, met De Gendt, binnen op bijna zes minuten.
Blijf me erover verbazen hoe hard die is weggezakt de laatste jaren. Op de tramadool?
ton duk 24 juli 2019 17:09
Blijft lachen met onze Mollema op tv... Hitte? Ik vond het lekker zo
Gr
ton duk 24 juli 2019 17:11
Handen aan het stuur gehouden lijkt me een verzachtende omstandigheid
Geen idee waar dat omging... Inmiddels wel
Ineos wilde daar gaan fietsen waar TJV.NL al reed...tja
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 17:38 door ton duk.
PVW 24 juli 2019 17:11
Wat is er gebeurd?
rustdag 24 juli 2019 17:14
Curzio 24 juli 2019 17:50
Handen aan het stuur en ik denk zelfs geen echt contact (Rowe leek ook nauwelijks onder de indruk), dus eruit gooien lijkt me wat veel, maar blijft merkwaardige actie van der Tony en zal zeker een fikse boete opleveren (terecht).
Curzio 24 juli 2019 17:53
Welnee, als je zijn niveauverschil van toen en nu wil verklaren met verboden middelen dan moet dat wel wat meer zijn geweest dan Tramadol. Maar soms is topsport ook gewoon ongrijpbaar: waarom presteren Bardet, Adam Yates en Quintana niet? Wie het weet mag het zeggen.
Ron de Renner 24 juli 2019 18:09
Rowe uiteindelijk juist diegene die zijn handen niet thuis houdt....

nos.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 18:10 door Ron de Renner.
opoeepo 24 juli 2019 18:30
Luke is looking for a row.

Met Tony Martin nota bene, de meest hoffelijke en beminnelijke renner in het peloton.
Horsie is back 24 juli 2019 19:03
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rowe uiteindelijk juist diegene die zijn handen
> niet thuis houdt....
>
> [url=https://nos.nl/tour/video/2294913-bekijk-het-
> gebakkelei-tussen-martin-van-jumbo-visma-en-rowe-v
> an-ineos.html]nos.nl[/url]

Op de Apenrots is doorgaans weinig plek. Op het WK Zwempodium was er ook heibel rondom [b]Sun[/b]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 19:04 door Horsie is back.
Yannick 24 juli 2019 19:26
Luke Rowe en Tony Martin uit de tour gezet , ze doen er alles om een Fransman de tour te laten winnen
Cyclad58 24 juli 2019 19:29
Zwaar overdreven. Een straf is op zijn plaats, maar uitsluiting vind ik nergens voor nodig.
ton duk 24 juli 2019 19:32
Categorie wielersport in diskrediet gebracht en slecht voorbeeld voor de jeugd...……...maar ik noem 't categorie zwaar overdreven / lachwekkend
gr
Wanny 24 juli 2019 19:35
De knechten van Kruijswijk zijn niet allemaal even slim bezig.
Cyclad58 24 juli 2019 19:36
De knechten van Bernal en Thomas ook niet, om de eenzijdigheid qua meningsvorming eens op te heffen.
Wanny 24 juli 2019 19:52
Dat zal Kruijswijk minder erg vinden.
Sub Culture 24 juli 2019 19:58
Belachelijke conclusie.
Op basis van de beelden vind ik het evenwel een overtrokken beslissing, maar heeft natuurlijk niks te maken met Pinot of Alaphilippe, dan ben je echt Calimero.
Andere Peter 24 juli 2019 20:07
De straf vind ik aan de zware kant, maar wel begrijpelijk. Martin gaat ver, voor het oog van de camera. De straf is volgens mij wel in lijn met het aantrekken van de discipline dat we de laatste jaren wel vaker hebben gezien.

Een pro-Frans complot slaat helemaal nergens op.
ton duk 24 juli 2019 20:32
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De straf is volgens mij wel in lijn met
> het aantrekken van de discipline dat we de laatste
> jaren wel vaker hebben gezien.

Vorige week zijn er boetes uitgedeeld voor zo ongeveer hetzelfde ( Met Bol was nog gevaarlijker) . Blijkbaar waren dat laatste waarschuwingen
gr
JW 24 juli 2019 20:34
Inderdaad. Belachelijk zware straf.
Er gebeurde helemaal niet veel.
stoempert 24 juli 2019 20:44
Eerste aanzet lijkt te zijn Rowe die Kruijswijk behoorlijk lomp uit de Visma trein drumt. Daar reageert Martin op, wat te opvallend in beeld. Erg zware straf maar niet absurd.
Prikdude 24 juli 2019 20:48
Volstrekt logische beslissig. Niet omdat dít nou zo heel erg was, maar omdat het stante pede afgelopen moet zijn met al die apen (brute bruten!) die renners, die wél willen koersen of gewoon harder rijden, naar eigen goeddunken de greppel in rijden. Dat opstoppen (gewoon: obstructie) is koersverpestend, gevaarlijk en pathetisch. Al die janetten in het peleton vinden het maar normaal.

Wel wat wrang dat twee klassementsploegen nu slachtoffer worden van de vooral ergerlijke trend bij sprintteams (al valt Jumbo onder beiden).
D.R.E. 24 juli 2019 20:55
Wat was hier anders aan dan dat asgreen bij bol deed?
opoeepo 24 juli 2019 21:08
Zo'n jury is natuurlijk veel belangrijker dan de koers of, nog erger, de renners.
JW 24 juli 2019 21:23
Ik denk dat je nog maar eens goed moet kijken naar die beelden.
In mijn beleving hinderde Rowe Kruijswijk in de Jumbotrein. Een hele rare move, ik kon me voorstellen dat Toni dat corrigeerde.
Een stukje opvoeding voor een ploeg die meent dat de hele weg hen toebehoort.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 22:04 door JW.
ton duk 24 juli 2019 21:29
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> In mijn beleving hinderde Row Kruijswijk in de
> Jumbotrein.

Dat meldde Stef Clement al snel na de finish. Het bijna (laten)vallen van Kruijswijk door Rowe was de aanleiding
gr
JW 24 juli 2019 22:04
Dat interview heb ik gemist, maar dan klopt mijn waarneming blijkbaar.
Beide teams hebben overlegd en gaan waarschijnlijk samen in beroep.
Ridder Kale Knikker 25 juli 2019 01:08
Inmiddels is er een heel lieve mea culpa video gemaakt en gaan beiden flink door 't stof. Ze houden elkaars handjes nog net niet vast. Ondanks de doorzichtigheid van deze schuldbelijdenis hoop ik van harte dat de jury overstag gaat. De kans lijkt me echter heel klein.
opoeepo 25 juli 2019 01:19
Boete voor hun koersgedrag.
Flinke schorsing voor die weerzinwekkende video.
Slimmerd 25 juli 2019 07:43
Dat lijkt me echt een zwaktebod van de UCI
Aerts 25 juli 2019 09:45
Toch benieuwd als je de namen vervangt met Gaudu en Bardet of ze dan dezelfde beslissing hadden genomen.

Ik hou ervan als mensen je aanspreken of je gedrag ipv meteen de politie bellen. Dus wat Martin deed vind ik prima. Gewoon je collega's opvoeden. Dat Thomas dat niet leuk vindt is ook begrijpelijk. Dus ik vind niks aan de hand, zelfs geen boete waardig. Dat voorbeeldfunctie gelul heb ik ook niks mee. En eigenlijk geeft Tony ook het goede voorbeeld, als je in de materie verdiept.
Slimmerd 25 juli 2019 09:48
Het is de UCI die ze uit koers haalt, niet de ASO
Andere Peter 25 juli 2019 10:45
Dit leek mij nog wel ietsje gekker, ietsje nadrukkelijker alleen maar welbewust elkaar hinderen. Ik heb niet alles gezien vorige week hoor. IK snap wel dat er ergens een grens moet worden gestel. Het gaat over veiligheid. Verantwoordelijken staan dan niet graag iets oogluikend toe.
Andere Peter 25 juli 2019 10:47
Natuurlijk nonsens dat Tony op welke manier dan ook een goed voorbeeld geeft, aan wie dan ook.

ASO heeft hiermee niets van doen. De jury's zijn al heel lang internationaal samengesteld.
ton duk 25 juli 2019 11:11
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Natuurlijk nonsens dat Tony op welke manier dan
> ook een goed voorbeeld geeft, aan wie dan ook.

Het opkomen voor uwes kopman / collega / vriend / onbekende is natuurlijk altijd een goed voorbeeld
gr
Andere Peter 25 juli 2019 11:34
Het is een goed voorbeeld als het ook op de juiste manier gebeurt. Ietsje minder had wel gekund hoor.
Ron de Renner 25 juli 2019 11:57
Bepalende factor voor het uit koers zetten was denk ik dat ze het voor de voeten van een aantal toeschouwers doen.
El Chaba 25 juli 2019 13:00
De jury is natuurlijk wel te gast bij de ASO. Zelfs al zouden ze niet bewust beslissingen nemen in het voordeel van de ASO (lees: de Franse favorieten), dan speelt het onbewust altijd wel mee. Niets menselijks is hen vreemd hoor.

En zelfs al vind je de straf terecht (ik niet overigens), dan kun je moeilijk verdedigen dat het geen willekeur is. Kijk bijvoorbeeld eens wat Asgreen met Bol deed, dat was wellicht nog een graadje erger, maar daar werd niets meegdaan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 13:03 door El Chaba.
ton duk 25 juli 2019 13:09
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
Kijk bijvoorbeeld eens wat
> Asgreen met Bol deed, dat was wellicht nog een
> graadje erger, maar daar werd niets meegdaan.

Meen dat voor het "blokkeren" van de weg deze TdF 3x een boete is gegeven (incl aan Asgreen)
gr
valse trage 25 juli 2019 13:56
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> De jury is natuurlijk wel te gast bij de ASO.
> Zelfs al zouden ze niet bewust beslissingen nemen
> in het voordeel van de ASO (lees: de Franse
> favorieten), dan speelt het onbewust altijd wel
> mee. Niets menselijks is hen vreemd hoor.
>
> En zelfs al vind je de straf terecht (ik niet
> overigens), dan kun je moeilijk verdedigen dat het
> geen willekeur is. Kijk bijvoorbeeld eens wat
> Asgreen met Bol deed, dat was wellicht nog een
> graadje erger, maar daar werd niets meegdaan.

Precies! En het is deze willekeur, dit ad hoc op-je-strepen-staan van zo'n jury dat me zo mateloos irriteert.
valse trage 25 juli 2019 13:57
Helemaal mee eens Aerts. Als het 2 Fransen waren geweest, was er hooguit een geldboete geweest. Internationale jury of niet...
Andere Peter 29 juli 2019 08:42
Ik heb hier nog over zitten denken. Ik vod een boete niet zwaar genoeg. Je moet een duidelijk voorbeeld stellen. Uit koers neen is wel weer erg definitief.

Waarom niet een live te geven 10-minuten-strafbankje-straf? Een beetje zoals de F1 dat doet in seconden. Rowe en Martin na het verdict van de jury 10 minuten lang met de benen op de grond terwijl het peloton doorrijdt,.In de etappe kunnen ze hun dwarsbomende rol niet meer spelen. Ze moet wel doorrijden en het kan nog flink aanpoten worden om op tijd te zijn. Ironie: dan worden de ruziënde kindertjes juist gedwongen om samen te werken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen