Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 18 » Embrun › Valloire (208k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 24 juli 2019 19:32




Vertrektijd 11.10
Verwachte aankomst 17.15



Bahamontes op de Galibier

Algemeen Klassement
1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 69h 39' 16'' - B : 30'' -
2 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 69h 40' 51'' + 00h 01' 35'' - -
3 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 69h 41' 03'' + 00h 01' 47'' B : 4'' -
4 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 69h 41' 06'' + 00h 01' 50'' B : 24'' -
5 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 69h 41' 18'' + 00h 02' 02'' - -
6 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 69h 41' 30'' + 00h 02' 14'' - -
7 MIKEL LANDA MEANA 65 MOVISTAR TEAM 69h 44' 10'' + 00h 04' 54'' B : 4'' -
8 ALEJANDRO VALVERDE 62 MOVISTAR TEAM 69h 44' 16'' + 00h 05' 00'' - -
9 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 69h 44' 49'' + 00h 05' 33'' - -
10 RICHIE PORTE 131 TREK - SEGAFREDO 69h 45' 46'' + 00h 06' 30'' - -

Cecchini 24 juli 2019 19:32
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Martin van den Borgh (34-ste in de Tour van 1960) en Dick van Enthoven (34-ste in de Tour van 1963)


Dick Enthoven


Martin van de Borgh

Op mijn speurtocht naar Nederlandse Tourrenners kwam ik 2 namen van renners tegen, die i.t.t. Tino Tabak wel erg onopvallende namen hebben en geen palmares bijeen hebben gereden, en daardoor waarschijnlijk perfect voldoen aan de criteria die ik had toebedacht aan de vergeten Nederlandse tourrenner, en laat ik die 2 (Martin van den Borgh en Dick Enthoven) nu juist in één artikel van voetbaljournalist Marty Verkamman in dagblad Trouw tegenkomen. Dit artikel kan trouwens niet beter mijn romantische/nostalgische gevoelens voor het wielrennen en de Tour in het algemeen verwoorden.

Wielrenners gaan in het echt drie keer zo hard als op televisie.
Door Matty Verkamman/ Trouw (2005)

Veel wielerkoersen heb ik in mijn leven niet gezien. Tussen de eerste en de tweede zat ongeveer acht jaar verschil en ze werden allebei gewonnen door Joop Zoetemelk. De eerste was in 1965 -maar het kan ook 1966 zijn geweest- en het betrof Joops afgetekende zege in de fameuze amateurronde van Oud-Vossemeer. (De plaatselijke visboer schonk leuke premies bij enkele tussensprintjes en de kruidenier bleef hier natuurlijk niet bij achter). In 1973 zag ik met eigen ogen Joop op de boulevard van Scheveningen de proloog van de Tour de France winnen. Het was er een drukte van belang en Fred Racké had die dag meer last van opwinding dan onze Joop zelf, die toen zeker gelijk had met zijn cliché dat Parijs nog ver was.


Twee wielerwedstrijden zien en twee keer dezelfde man met de bloemen er vandoor zien gaan - wielrennen leek mij ergens een saaie sport. Maar wielrennen prikkelde als kind ook erg mijn fantasie. Jan Cottaar deed voor de radio verslag van de Tour de France en pas vele decennia later hoorde ik dat hij de finish een uurtje later overdeed en dan voor de radio net deed alsof het rechtstreeks was. Een kwartier later stond ik met alle vriendjes voor het raam van de patatzaak om de hoek naar de uitslag te kijken. Wat was je opgelucht door de mededeling dat alle Nederlanders binnen waren! En helemaal opgewekt was je wanneer je vernam dat Martin van de Borgh 43ste was geworden, in vergelijking met een dag eerder was dat toch maar mooi een verbetering van 31 plaatsen. En Bas Maliepaard (uit Willemstad, de stad van onze voetbaltegenstander Kogelvangers, de groen-witte leeuwen die een rechtsbuiten met één arm hadden) was van 91 naar 63 gegaan -óók een hele stap voorwaarts. Een dag later was het feest compleet, want we hadden in ons protestante stadje goede katholieke vrienden. Die mensen lazen het Brabants Nieuwsblad en in tegenstelling tot het dagblad Trouw deed die roomse courant gelukkig wel aan de Tour. De etappe-uitslag stond er volledig in en nog heb ik de plakboeken met de verslagen van alle Touretappes vanaf 1960. (Prachtige foto's met heerlijke bijschriften: 'Ondanks het feit dat de vier Nederlandse renners deze Tour de France in verschillende ploegen rijden, zoeken ze elkaar voor de start van de etappe toch nog even op. Op de foto van links naar rechts Jan Janssen, Dick Enthoven, Ab Geldermans en Huub Zilverberg').

Later ging ik ook plakboeken maken van het WK wielrennen. In mijn onwaarschijnlijke creativiteit maakte ik van het WK 1967 in Nederland een boek met op de omslag een regenboogtruitje, dat ik vervaardigde uit de oude lappendoos. De meeste interesse had ik voor het stayeren. De Spanjaard Timoner was 46, maar hij zag er uit als 73 en alle stayers + hun gangmakers waren oplichters - daar kwam het zonder meer op neer. De Belg Proost won en de buurman zei: 'We nemen er nog één.'




Zaterdag dacht ik aan dit alles, toen ik weer eens bij een wielerwedstrijd was. Zowaar won ditmaal niet Joop Zoetemelk, maar Bram de Groot. Het ging om de Delta Profronde. Ik stond op de tribune gezellig te kletsen met mijn buurman Hennie Kuiper en als wielerleek verbaasde ik me: wielrenners gaan in het echt drie keer zo hard als op televisie. Ze gaan werkelijk met een rotvaart over de weg. Ongelooflijk, dat in deze prachtsport niet veel meer ongelukken gebeuren. Ook sinds zaterdag begrijp ik niets van wielrennen, maar ik zou er inmiddels wel meer van willen weten. Bij de volgende wedstrijd hoop ik op de tribune naast Jan Raas te zitten. Maar Peter Post is ook goed.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 01:06 door Cecchini.
Sub Culture 24 juli 2019 19:58
Morgen begint de Tour.
Slimmerd 24 juli 2019 21:17
En wat voor één, een driedaagse waar De Panne alleen maar van kan dromen.

Wel prettig dat we de Tour eindigen zonder ook maar één col op Luke Rowe-tempo.

Benieuwd welke ploeg morgen het bal opent op de één na laatste klim!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2019 21:17 door Slimmerd.
Yannick 24 juli 2019 21:25
Valverde of landa
Horsie is back 24 juli 2019 22:01
Het topic afvalkoers krijgt nu zijn ware betekenis.
JW 24 juli 2019 22:01
Net als Eurosport zenden NOS en Sporza de etappe integraal uit.
Gelukkig geen reclameblok als net de beslissende ontsnapping tot stand komt.
Kuiperberg 24 juli 2019 22:09
Jumbo nog met zes renners. Ten opzichte van andere teams toch een flinke aderlating. Movistar en FDJ zijn bijvoorbeeld nog compleet. Ik verwacht snel offensief rijden van Movistar.
Erwina 24 juli 2019 22:32
Anony 24 juli 2019 22:52
Beestachtige rit. Ik hoop dat Alaphilippe de droom ook hier nog staande kan houden. Hoe meer spanning, hoe liever.
Slimmerd 24 juli 2019 23:05
Al mocht Alaphilippe er doorheen zakken, dan wil het niet zeggen dat het met de spanning gedaan is.
Anony 24 juli 2019 23:07
Ik herhaal: hoe meer spanning, hoe liever.
Nergens impliceert mijn uitspraak dat het dan met de spanning gedaan zou zijn.
Kuiperberg 24 juli 2019 23:07
Haha, Rene Froger bij de Avondetappe. Hij was overgestapt van het hardlopen naar het fietsen. Geen reclame voor afslanken door fietsen. De beste man was behoorlijk gegroeid..
De zwarte trui 25 juli 2019 00:31
Dát verzet van Bahamontes! Een 44x23 zoiets lijkt het (of nog groter) en dan een onverharde Galibier over... (tuurlijk ze deden het nog vroeger met een vast verzet, zoals de foto bij het stukje van Cecchini bewijst, maar toch.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 00:37 door De zwarte trui.
Horsie is back 25 juli 2019 01:31
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dát verzet van Bahamontes! Een 44x23 zoiets lijkt
> het (of nog groter) en dan een onverharde Galibier
> over... (tuurlijk ze deden het nog vroeger met een
> vast verzet, zoals de foto bij het stukje van
> Cecchini bewijst, maar toch.)

Met 44x23 kwam je toen overal nog wel tegen op. Een pedaalomwenteling van 4 m en bij 80 rpm dus 19,2km/h.
Ze deden er dan ook hun tijd over, gelet ook op hun zware karretjes.
Op de L'Angliru hoorde je toen alleen nog conversaties van klimgeiten. Mijn oom op de Galibier moet al opletten met oversteken. Wanneer komen wij aan de beurt?

Niettemin blijven de tijden op de Mont Ventoux van Charly Gaul 62:09 en een halve minuut langer van Federico Bahamontes indrukwekkend.
Horsie is back 25 juli 2019 01:35
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Net als Eurosport zenden NOS en Sporza de etappe
> integraal uit.
> Gelukkig geen reclameblok als net de beslissende
> ontsnapping tot stand komt.

U bedoelt net zoiets als de cipier die de Rembrandt moet bewaken en na een koppetje koffie glazenwasser merkt, dat R van Rijn is vertrokken.
opoeepo 25 juli 2019 02:19
DNS: S. Kragh Andersen.
Bummetje 25 juli 2019 06:40
Vandaag moet het gebeuren! Als we iets hebben geleerd uit de Pyreneeën is het wel dat Alaphilippe in langere bergetappes minder in zijn element is dan in kortere explosieve ritten. Morgen en zaterdag fietsen ze niet verder dan 130km, dus vandaag moet hij uit het geel! Hopelijk beseffen ineos, fdj en jumbo dit ook en wordt het al oorlog op de izoard.
Fcdh 25 juli 2019 06:54
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> DNS: S. Kragh Andersen.

Die deelt ook al het gehele seizoen mee in de malaise van die ploeg.
Wat is daar in godsnaam aan de hand vraag je je dan af? Als ze dan eindelijk op de fiets zitten komen ze geen steek vooruit. Toch dat ketonen verhaal waar ze niet aan meedoen?
Blueprint 25 juli 2019 10:05
Zitvlakblessure.
Orakel 25 juli 2019 10:06
Het niet gebruiken van ketonen lijkt mij zeker mee te spelen. Zie ook Bardet. Of de Dauphine tijdrit waarin Dumoulin zegt (in die documentaire 'de machinekamer') dat hij winst verwacht en dat vervolgens Van Aert en 42 seconden onder duikt...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 10:07 door Orakel.
MarcoV 25 juli 2019 10:10
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het niet gebruiken van ketonen lijkt mij zeker mee
> te spelen. Zie ook Bardet. Of de Dauphine tijdrit
> waarin Dumoulin zegt (in die documentaire 'de
> machinekamer') dat hij winst verwacht en dat
> vervolgens Van Aert en 42 seconden onder duikt...

die opmerking van Dumoulin in die documentaire leek me enkel een manier om wat verkapt over z'n materiaal te klagen, en totaal geen echte overtuiging dat hij winst verwachte. Hij keek er ook bij als een oorwurm.
Bovendien reed Dumoulin ook nog met een stuk iets in z'n knie, er wordt een beetje (te?) veel aan ketonen gelinkt nu ...
Pyama 25 juli 2019 10:18
Dit is toch het eerste jaar op Cervelo. Bij overstap naar nieuw materiaal zie je vaak problemen. Dennis bij Merida. Astana elk jaar.
Cervelo heeft ook niet (meer) zo'n goede reputatie.
Sub Culture 25 juli 2019 10:22
Bij Bardet ligt ook gewoon aan de onwil bij zijn ploeg (of zichzelf) om te investeren in het tijdrijden.
FD Jeux heeft reuzenstappen gezet en manifesteerde zich al meteen tussen de grote jongens op dag 2 van de Tour daar waar Bardet al anderhalve minuut kreeg aangesmeerd.

Vraag me af in hoeverre de Franse parcoursbouwers het aantal individuele tijdritkilometers nog gaan blijven marginaliseren.
Zeker nu blijkt dat Alaphilippe en Pinot zich er makkelijk in manifesteren.

Van mij mag er gerust weer een extra tijdrit in.
Orakel 25 juli 2019 10:32
[www.youtube.com] op 44:45 dan kan iedereen zelf oordelen.
JW 25 juli 2019 10:34
Dopingcontrole Jumbo, een uur voor de start.
lodjan 25 juli 2019 10:38
Prima hoor, mits ze ook de andere ploegen controleren. Desnoods de komende twee dagen.
Slimmerd 25 juli 2019 10:43
Zoals het hoort!
Orakel 25 juli 2019 10:44
Vroeger was de truc om met een infuus water/na-cl de bloedwaarden naar onderen bij te stellen. Hoe dichter je op de start controleert, hoe lastiger zo'n infuus wordt. Dus heel logisch om dat te doen en hopelijk houden ze dat er in (bij alle toppers). Hopelijk geen lange sanitaire stop vlak na de start, dat zou verdacht zijn cool smiley
Hangmat 25 juli 2019 10:50
Het was een bloedcontrole...
Andere Peter 25 juli 2019 10:51
Daarom was hij natuurlijk gaan fietsen, lijkt mij. Hardlopen met overgewicht is bij hoge leeftijd niet zo fijn voor alle lichamelijke schokdempers.
Walnoot 25 juli 2019 10:51
Toch wel jammer, die 50 kilometers die het duren van de top van de Izoard om weer echt te gaan klimmen. Ze mogen mij verbazen, maar denk niet dat iemand van de goedgeplaatste renners een vroege aanval durft te doen. Verwacht eigenlijk dat een kopgroep met mindere goden het gaat halen (hup Mollema, die top 10 in!) en dat er bij de favorieten hooguit op de flanken van de Galibier zelf wat oorlog wordt gemaakt. Dan zakker er misschien nog een of twee door het ijs maar verder verwacht ik geen verschillen.
Andere Peter 25 juli 2019 10:54
Ook als ze de andere ploegen niet allemaal controleren, is deze controle goed. Controles zijn preventief. Je hoeft niet op alle snelwegen tegelijk een snelheidscontrole uit te voeren om toch tot een rechtvaardige controle te komen. Het moet wel random en onaangekondigd zijn.
MarkV 25 juli 2019 10:56
Ik zie Landa of Valverde wel iets doen eigenlijk en Movistar heeft daarvoor vast al 12 andere renners vooruit gestuurd om ze op te wachten.
Andere Peter 25 juli 2019 10:59
Dat biedt juist de kans voor een 'Movistartje'. De achilleshiel van Alaphilippe is niet alleen een lange etappe met lange klimmen, maar vooral zijn hooggebergteploeg. Van Baarle en Kwiatkowski vooruit (misschien schuift Gaudu mee, of Bennett/De Plus). Bernal die op het 2000m-punt op de Izoard Alaphilippe lost. Pinot kan vrijwel zeker volgen. Op de top wachten Van Baarle en Kwiatkowski. Alaphilippe geïsoleerd. Moet al in de afdaling en in het dal in het rood rijden. Thomas met Poels lachend in diens wiel. Eens kijken of Ineos zoiets durft. De ploeg is er best geschikt voor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 11:02 door Andere Peter.
Ron de Renner 25 juli 2019 11:00
Als je ploegmaats vooruit hebt, hoeft zo'n tussenstuk niet af te schrikken. Landa pakte daar de vorige bergrit juist flinke winst. En Andy Schleck deed hier zijn fameuze aanval in 2011. Toen volgens mij exact dezelfde route van Izoard naar Galibier (alleen met finish bergop toen).

Zowel de Izoard als de Galibier eindigen heel steil, dus wel gunstig om daar een late aanval door te trekken naar de afdaling (idealiter met wachtende ploegmaats na de top).
Slimmerd 25 juli 2019 11:01
De eerste zes zullen niet aanvallen op de Izoard, ploegen als Ineos, Groupama en Jumbo zullen daar wel tempo rijden om vooral Alaphilippe alvast te isoleren. Maar vanaf plek 7 zullen er toch wel een paar iets willen doen met deze klimmen boven 2000m
Slimmerd 25 juli 2019 11:01
Is over het algemeen niet echt de manier van koersen van Sky/Ineos
Inigo 25 juli 2019 11:02
Ook bij Alaphilippe en bij Ineos. Niet bij Pinot.
Bron Thomas Sijtsma twitter
Slimmerd 25 juli 2019 11:04
Alaphilippe al om 6.30 uur gewekt voor bloedcontrole
Slimmerd 25 juli 2019 11:05
Misschien vindt Groupama het niet zo boeiend dit klagend en al aan de pers te vertellen. Maassen stelt zich echt op als amateurtje.
Andere Peter 25 juli 2019 11:06
Dat stip ik denk ik ook aan: 'eens kijken of Ineos dat durft.' Maar individueel moeten de renners dit prima kunnen.

Laten we eerlijk zijn: de vaste Sky-manier van temporijden slaagt ook minder goed dan in andere jaren. Lang niet zo indrukwekkend. Uit een ander vaatje tappen, dus. Het 'dal' als bondgenoot. Het is ook maar de vraag of ze met dat temporijden Alaphilippe het meest pijn doen.
Slimmerd 25 juli 2019 11:08
Ineos heeft hun manier van koersen eigenlijk nog niet eens geprobeerd. Meestal begon een andere ploeg (Astana, Movistar, Groupama, Jumbo-Visma) al met koersen op één der klimmen.

Ik zou het mooi vinden als Ineos het eens anders probeert dat de strijd in het peloton zou doen toenemen.
Orakel 25 juli 2019 11:10
Ik denk dat het vooral niet slaagt omdat:
- andere ploegen dit nu voor hun opknappen (De Plus, Gaudu).
- de kopman Thomas net wat minder is, zodat hij een voorsprong niet kan consolideren.
Bummetje 25 juli 2019 11:12
Integraal op Sporza vandaag smiling bouncing smiley
JW 25 juli 2019 11:20
En het peloton is vertrokken.
Zonder Rowe en Martin.
Cecchini 25 juli 2019 11:22
Herinneringen aan Joost Posthuma. Hoe zou het met Joost zijn ?
Sub Culture 25 juli 2019 11:26
Joost mag he... laat maar
Walnoot 25 juli 2019 11:27
Ja, goed idee, Pinot, Bernal en Kruijswijk die in de afdaling proberen van Flipje weg te rijden. Dat zijn juist de renners die een sterke ploeg hebben en voor wie het een goed plan lijkt om gewoon de koers hard maken en het op de slotklim te proberen.

Movistar zal het inderdaad wel proberen, maar die mannen doen er niet echt meer toe in het klassement. Voor de top 6 is het een groot risico om zoiets uit te halen. Als het mislukt heb je onnodig krachten verspeelt. En als ze sterk genoeg zijn om vroeg te gaan, zijn ze waarschijnlijk ook wel sterk genoeg om op het eind een groot genoeg verschil te maken.
ton duk 25 juli 2019 11:29
mezelf afvragend wat die herinnering dan is...kom ik bij Erwin Nijboer uit...hoe zou het met Erwin zijn ?
gr
Slimmerd 25 juli 2019 11:30
DNS Pöstlberger
Slimmerd 25 juli 2019 11:35
Ineos lijkt zowaar van zinnen om iemand mee te sturen in de vlucht, er is iig één renner die voorlopig op alles reageert (denk Moscon te herkennen), maar voorlopig komt er nog niets en niemand weg.

Beginnen bijna aan eerste klimmetje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 11:37 door Slimmerd.
Andere Peter 25 juli 2019 11:36
Daarom moet Thomas degene zijn die in het wiel van Alaphilippe blijft. Dat moet hij kunnen houden. Kan hij dat niet houden, dan is alles om zeep voor Thomas.
Andere Peter 25 juli 2019 11:37
Akkoord. Ze hoeven het niet eens te initiëren. Ze kunnen ook meegaan met de aanval van de iets kleinere klassementsploegen.
Slimmerd 25 juli 2019 11:44
Erviti en Cosnefroy moeten al lossen op het eerste klimmetje
Slimmerd 25 juli 2019 11:48
Lutsenko en Perichon als eerste over de top, de voorsprong is nog erg beperkt.

Op maar de tussensprint, Gougaerd en Bonifazio ook al gelost.
Cecchini 25 juli 2019 11:59
Joost reed zich die dag helemaal kapot voor Andy Schleck. Ergens op een NOS site vond ik dit terug

Leopard-Trek was de grote winnaar tijdens de achttiende etappe van de Tour de France. Andy Schleck profiteerde van het goede werk van ploeggenoten Joost Posthuma en Monfort. Een prestatie waar ploegleider Brian Nygaard zeer trots op was.

En op zijn eigen website

De vijfde keer dat Joost de Tour rijdt is de meest succesvolle, de renner speelt een belangrijke rol in het veiligstellen van maar liefst twee podiumplaatsen voor zijn kopmannen Andy en Frank Schleck. Joost is aanjager van de enige ritwinst in de Tour van 2011. De renner zit in een vroege ontsnapping en is voor Andy Schleck de springplank naar de overwinning op de Galibier.
ton duk 25 juli 2019 12:02
thumbs up en smileys with beer (we moeten volgens het hitteplan blijven drinken )
gr
rustdag 25 juli 2019 12:11
De tickets zijn weer duur vandaag
Slimmerd 25 juli 2019 12:13
Lutsenko, Kämna, Impey en A. Yates nu met een kleine 20", maar in het peloton nog geen rust
Slimmerd 25 juli 2019 12:16
De Gendt neemt er nog een paar mee op sleeptouw en Sagan wil daarachter ook nog mee
Ron de Renner 25 juli 2019 12:19
Zo'n hoog tempo op dat constante vals plat zal toch ook goed in de benen kruipen.
Slimmerd 25 juli 2019 12:20
Heerlijk, heerlijk, breken wordt straks ook echt breken
Inigo 25 juli 2019 12:21
Prachtige etappe, nu al.
Slimmerd 25 juli 2019 12:22
Val met Ewan en Poels, laatste al weer op de fiets
Slimmerd 25 juli 2019 12:23
Richting de tussensprint blijft het tempo enorm hoog, Bernard en Benoot al naar de kopgroep gesprongen en meer is op komst
Orakel 25 juli 2019 12:25
Lutsenko ramt al een uur op kop, die rookt zichzelf op.
Slimmerd 25 juli 2019 12:25
Renner of 40 nu met 17"
Slimmerd 25 juli 2019 12:25
Quintana weer mee, Van Baarle namens Ineos
Slimmerd 25 juli 2019 12:27
Wellens mee, niemand in klassement voor groen denk zo snel gezien
Slimmerd 25 juli 2019 12:28
Van Avermaet, 2x Jumbo, 3x Movistar
Slimmerd 25 juli 2019 12:28
20" met het peloton bij de tussensprint
Slimmerd 25 juli 2019 12:30
Nog 160km, het peloton lijkt het gat op de 33 koplopers weer dicht te rijden
Orakel 25 juli 2019 12:39
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 12:39 door Orakel.
Orakel 25 juli 2019 12:39
Nu zijn ze weg.

N. Quintana 61 MOV
+ 09' 30''
R. Bardet 31 ALM
+ 27' 33''
G. Van Avermaet 111 CCC
+ 39' 10''
A. Lutsenko 76 AST
+ 39' 23''
A. Yates 101 MTS
+ 41' 42''
S. Henao Montoya 125 UAD
+ 52' 41''
J. Bernard 132 TFS
+ 59' 18''
G. Izaguirre Insausti 75 AST
+ 01h 01' 28''
M. Cherel 32 ALM
+ 01h 01' 37''
M. Woods 98 EF1
+ 01h 08' 09''
M. Frank 34 ALM
+ 01h 14' 27''
P. Perichon 156 COF
+ 01h 20' 38''
D. Van Baarle 8 INS
+ 01h 23' 05''
L. Kämna 145 SUN
+ 01h 26' 12''
N. Politt 186 TKA
+ 01h 27' 24''
T. Benoot 162 LTS
+ 01h 30' 11''
A. Bettiol 92 EF1
+ 01h 30' 27''
S. Geschke 114 CCC
+ 01h 32' 30''
A. Amador 63 MOV
+ 01h 33' 16''
D. Impey 105 MTS
+ 01h 41' 40''
D. Caruso 42 TBM
+ 01h 53' 22''
S. Pauwels 115 CCC
+ 01h 56' 35''
A. Moinard 217 PCB
+ 02h 05' 39''
T. Wellens 168 LTS
+ 02h 05' 53''
M. Teunissen 87 TJV
+ 02h 07' 02''
P. Ourselin 174 TDE
+ 02h 09' 25''
S. Rossetto 157 COF
+ 02h 16' 03''
N. Arndt 142 SUN
+ 02h 18' 09''
C. Juul Jensen 106 MTS
+ 02h 24' 27''
J. De Buyst 163 LTS
+ 02h 25' 01''
C. Verona Quintanilla 68 MOV
+ 02h 31' 09''
M. Ladagnous 55 GFC
+ 02h 45' 31''
A. Jansen 85 TJV
+ 02h 56' 48''
M. Richeze 27 DQT
+ 03h 00' 23''
El Chaba 25 juli 2019 12:40
De kopgroep:

Tim Wellens (BEL)
Daryl Impey (ZAF)
Lennard Kämna (DUI)
Adam Yates (GBR)
Tiesj Benoot (BEL)
Christopher Juul-Jensen (DEN)
Amund Grøndahl Jansen (NOO)
Julien Bernard (FRA)
Greg Van Avermaet (BEL)
Damiano Caruso (ITA)
Sergio Henao (COL)
Nikias Arndt (DUI)
Matthieu Ladagnous (FRA)
Maximiliano Richeze (ARG)
Romain Bardet (FRA)
Amaël Moinard (FRA)
Gorka Izagirre (SPA)
Michael Woods (CAN)
Paul Ourselin (FRA)
Jasper De Buyst (BEL)
Serge Pauwels (BEL)
Pierre-Luc Périchon (FRA)
Carlos Verona (SPA)
Mikaël Chérel (FRA)
Alberto Bettiol (ITA)
Mathias Frank (ZWI)
Simon Geschke (DUI)
Andrey Amador (CRI)
Nairo Quintana (COL)
Alexey Lutsenko (KAZ)
Mike Teunissen (NED)
Nils Politt (DUI)
Dylan van Baarle (NED)
Orakel 25 juli 2019 12:40
Ze hebben iets meer dan een minuut, circa 25 kilometer voor de klim.
Slimmerd 25 juli 2019 12:58
ton duk 25 juli 2019 13:10
Paul Orselin...dat wieisdatnuweer mij zelfs in de TdF kan overkomen ?
gr
El Chaba 25 juli 2019 13:12
6'06" alweer 7,5 km verder.
Slimmerd 25 juli 2019 13:14
Zowel de kopgroep als het peloton zitten op de Vars, benieuwd hoeveel de kopgroep gaat winnen op deze klim (zie niemand hier overnemen van Asgreen, Lampaert en Viviani)
Pyama 25 juli 2019 13:22
Je schrijft zijn naam ook verkeerd en was 2 dagen geleden lang mee in de kopgroep.
Slimmerd 25 juli 2019 13:24
En volgens mij ook in week 1 al actief in een vlucht, maar ja en staat geen HOL achter zijn naam hè
El Chaba 25 juli 2019 13:27
Dat heet ook wel bewustzijnsvernauwing..
ton duk 25 juli 2019 13:30
Voor een deel wel en niet meer actief in wielerspelen (en dus minder bezig met uitslagen)
Toen ik zijn palmares van de laatste jaren bekeek , begreep ik 't wel weer
gr
tvm 25 juli 2019 13:33
Simon Yates was in de aanval, nu zit uiteindelijk zijn broer vooraan. Mocht Simon komende dagen alsnog een rit winnen, is hij dan de eerste niet-sprinter sinds Erik Dekker in 2000 die 3 ritten in een tour wint? (en vooruit, ook zonder een (ploegen)tijdritoverwinning gerekend).
Slimmerd 25 juli 2019 13:38
Gelukkig met Bardet iemand die nog wel puntjes wil sprokkelen, komt hier boven na Wellens. Nu kijken of ze Wellens, toch geen klimwonder, op de Izoard achter kunnen laten en meer een rasklimmer naar de bollen kan gaan
valse trage 25 juli 2019 13:39
Wat een waardeloze sprokkelprijs is die bolletjestrui geworden...
Slimmerd 25 juli 2019 13:41
Nog 80 punten op de komende twee cols, als je twee keer eerste bent, da's meer dan Wellens nu heeft
Walnoot 25 juli 2019 13:42
Nibali toen hij de Tour won. Froome heeft het ook weleens gedaan. Armstrong ook, maar die tellen officieel niet meer?
valse trage 25 juli 2019 13:43
Ja, maar de Izoard zal Wellens ook nog wel binnen hengelen…
Inigo 25 juli 2019 13:44
Vind de strijd om de bollen boeiender dan die om de groene trui (welke strijd om de groene trui? juist)
valse trage 25 juli 2019 13:48
Welke strijd om de bollen? Alleen Wellens rijdt er voor. Ja, voor de groene trui idem. Het is sowieso al belachelijk dat je bij sprintetappes meer punten krijgt.
Walnoot 25 juli 2019 13:48
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een waardeloze sprokkelprijs is die
> bolletjestrui geworden...

Dat gezeur hoor je elk jaar, maar uiteindelijk is het echt wel een uitzondering als de bollen niet door een smaakmaker van de Tour gewonnen worden. Laatste twee jaar Alaphilippe en Barguil, die beiden twee bergetappes wonnen. Het jaar daarvoor Majka wat smakeloos, maar Majka is natuurlijk geen krabber bergop. Die won hem een paar jaar eerder ook en toen was het wel dik verdiend. Ook in de jaren daarvoor was het bijna altijd een klasbak die bergop mooi weer speelde.

Tot nu toe is het met Wellens kraak noch smaak, maar de Tour is nog niet voorbij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 13:54 door Walnoot.
Ron de Renner 25 juli 2019 13:50
Zal van het tempo in de groep afhangen. Zodra het bergop een beetje hard gaat deze Tour moet Wellens eraf.
valse trage 25 juli 2019 13:52
Ja daar heb je gelijk in. In de Tour wordt de bergtrui gelukkig lang niet altijd door een sprokkelaar gewonnen.
Sub Culture 25 juli 2019 13:57
Wellens zal zelf de eerste te zijn om toe te geven dat er al rechtmatigere renners aanspraak hebben gemaakt op de bollentrui.
Maar de publiciteit die hij nu al bijna een hele Tour meepakt voor zijn ploeg als bollenman is onbetaalbaar voor een ploeg als de Lotto's.
rustdag 25 juli 2019 13:59
Toen had hij nog 1 knecht sad smiley Bennett lijkt klaar

Het lijkt nu mee te vallen,maar het was een harde klap



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 14:12 door rustdag.
Slimmerd 25 juli 2019 14:03
Dat spreekt niemand tegen lijkt me
Walnoot 25 juli 2019 14:05
Absoluut. Typisch ook voor de broodrenner Tim Wellens. Rijden voor de kruimels en de overblijfselen van gisteren terwijl anderen er met de verse stukken vandoor gaan. Daar kan je respect voor hebben. Ik niet heel veel.

Voordat ik weer als een hater gebrandmerkt word: het lijkt me verder een sympathieke jongen. Zover ik heb gezien, staat hij altijd klaar voor fotootjes met toeschouwers en handtekeningen.
ton duk 25 juli 2019 14:16
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
>Typisch ook voor de broodrenner Tim
> Wellens. Rijden voor de kruimels en de
> overblijfselen van gisteren

maar ook met inmiddels al een mooie erelijst waarbij deze bergtrui ook aardig bij gaat hangen
gr
Orakel 25 juli 2019 14:35
Er wordt nog geen aanstalten gemaakt Alaphilippe te kraken.
JW 25 juli 2019 14:39
Bennett heeft volgens mij na lang achtervolgen weer aan kunnen sluiten.
Avermaet en Bernard vormen de kopgroep, de poursuivants al op bijna 2 minuten.
Peloton nog steeds op DQS-tempo, op bijna 9 min.

Ieder houdt zijn kuit droog. Laatste deel van de Izoard zou slagveld kunnen worden.
Slimmerd 25 juli 2019 14:39
In de kopgroep wordt ook geen aanstalten gemaakt bij Van Avermaet en Bernard te komen
Sub Culture 25 juli 2019 14:41
Asgreen gisteren een 'snipperdagje' genomen, maar vandaag weer trouw op kop.
rustdag 25 juli 2019 14:41
JW 25 juli 2019 14:45
Dat "slagveld" verwacht ik vooral in het peloton.
Landa met name, met bijna een halve ploeg vooruit.
Ideaal in die hele lange tocht naar de Lautaret.
Ik ben benieuwd welke favorieten met hem mee kunnen.
Anony 25 juli 2019 14:46
Tja, Greg bewijst dat hij gewoon een goeie Tour rijdt, alleen blijft winnen moeilijk.

Nogmaals chapeau aan Viviani. Al zal het hem weer de sprintzege in Parijs kosten.
Ron de Renner 25 juli 2019 14:48
Zo, das een serieuze lap van Movistar.
Orakel 25 juli 2019 14:48
81 km van de streep, het gaat starten in het 'peloton'.
Ron de Renner 25 juli 2019 14:50
Kwiatkowski weer rap eraf. Was dus geen sparen vorige week.

Thomas en Bernal hebben alleen nog Poels over volgens mij.

edit: Net nu ik het zeg zijn we die ook kwijt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 14:52 door Ron de Renner.
Inigo 25 juli 2019 14:52
Gaudu ook eraf
Inigo 25 juli 2019 14:52
En van Baarle in de ontsnapping
Ron de Renner 25 juli 2019 14:53
Poels weer terug. Nog een man of 20 in de favorietengroep, met de drie Jumbo's.
Orakel 25 juli 2019 14:54
Soler rijdt er 2 minuten af in een paar kilometer.
Ron de Renner 25 juli 2019 14:58
Wel nog Reichenbach en Molard voor Pinot zo te zien.
El Chaba 25 juli 2019 15:03
Blijft het feit dat de drie zeges van Dekker nog bijzonderder zijn, aangezien hij geen enkele echte specialiteit had (sprinten, tijdrijden, punchen of klimmen).
Ron de Renner 25 juli 2019 15:03
Bernard verliest weinig op de mannen erachter. Lijkt me alleen niet zo slim waar hij nu mee bezig is. Wellens nergens meer te zien, dus zonder opzienbarende remonte geen punten voor hem hier.
El Chaba 25 juli 2019 15:04
Orakel 25 juli 2019 15:11
Soler is uitgepierd, voorsprong kopgroep circa 5 minuten.
Ron de Renner 25 juli 2019 15:13
Je zou nu toch een aanval van Landa verwachten of anders hoger tempo van Valverde. Wat was anders het punt hiervan, en van de mannen vooruit?
Inigo 25 juli 2019 15:14
Caruso pakt punten voor Bardet en Bernard.

Alaphilippe rijdt achteraan in de groep der favorieten, maar niet duidelijk waarom
Inigo 25 juli 2019 15:15
Geen aanval. Top Izoard bereikt
rustdag 25 juli 2019 15:19
MarkV 25 juli 2019 15:20
Zinloze onderneming, enige dat ze hebben bereikt is dat Quintana niet helemaal terug in het klassement kan komen.
rustdag 25 juli 2019 15:22
Dat zal de reden dus zijn winking smiley
Orakel 25 juli 2019 15:23
Alweer + 5:30
Ziet er naar uit dat de boni's op de top van de Galibier niet voor de ak-mannen zal zijn.
JW 25 juli 2019 15:28
Niet mee eens dat er niets is gebeurd.
De slijtageslag duurt t/m Val Thorens, en daar was de beklimming van de Izoard een belangrijk onderdeel van.
ton duk 25 juli 2019 15:35
Kan niet constant kijken....zag vBaarle , volgens mij , voorin aansluiten maar ben 'm nu weer "kwijt " ??
gr
Bummetje 25 juli 2019 15:36
Bardet na vandaag de bollen. Het is hem gegund!
rustdag 25 juli 2019 15:38
Hij zit er weer bij idd
El Chaba 25 juli 2019 15:43
Chapeau inderdaad, ongelofelijk wat hij hier onbaatzuchtig voor de ploeg doet. En dan te weten dat hij volgend jaar de ploeg verlaat, maakt het extra bijzonder. Al heel lang fan van Viviani en hieruit blijkt maar weer waarom..
Anony 25 juli 2019 15:56
Greg het gat gemaakt voor Pauwels, die met Benoot, Lutsenko, Woods, Kämna en Chérel een half minuutje wegrijdt van de rest.
Anony 25 juli 2019 16:02
Andere goeie klimmers keren weer terug, Greg nog steeds vlakbij terwijl Wellens al overboord is. Wordt moeilijk, voor de bollen.
JW 25 juli 2019 16:12
Ineos heeft al op de Izoard het tempo overgenomen op kop. En leidt op de beklimming van de Lautaret nog steeds.
Groep gele trui is weer stevig gegroeid.
Pyama 25 juli 2019 16:17
Ik heb geen beeld (werk) maar klinkt als een saaie boel.
Sub Culture 25 juli 2019 16:19
Even geheel terzijde maar wat een adembenemende omgeving.
Slimmerd 25 juli 2019 16:31
Tempo namens Ineos en het is weer saai
Inigo 25 juli 2019 16:32
Iedereen is bang voor Val Thorens. Flipke vindt het allemaal prima zo.
predator 25 juli 2019 16:33
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb geen beeld (werk) maar klinkt als een saaie
> boel.

Klopt
Inigo 25 juli 2019 16:36
van Baarle bepaalt het tempo, ik zie Poels niet meer
Slimmerd 25 juli 2019 16:36
@JW, blij dat afwachten en dat Ineos-tempo...
Slimmerd 25 juli 2019 16:37
Alaphilippe de grote winnaar na vandaag als men zo laf blijft, rijdt nog weg in de afdaling als hij wilt
rustdag 25 juli 2019 16:37
De Plus lijkt me niet veel beter te kunnen.
Inigo 25 juli 2019 16:38
Wel erg gezapig tempo nu. Valverde gaat vooraan even lachen voor de camera
Slimmerd 25 juli 2019 16:39
Sub Culture 25 juli 2019 16:39
Fantastisch hoe Van Baarle zich heeft ontwikkelt tot klimmer.
Anderzijds veelzeggend dat hij na een vlucht nog altijd het tempo aan het bepalen is.
Kan de rest gewoon niet beter?
rustdag 25 juli 2019 16:40
Gaan ze aanvallen in de afdaling Brrrrrr
Inigo 25 juli 2019 16:40
Inigo 25 juli 2019 16:41
Quintana loopt ook aardig uit en staat nu op ~4 min in virtuele klassement. For what it's worth
predator 25 juli 2019 16:42
El Chaba 25 juli 2019 16:45
Heb toch het idee dat Van Avermaet dit jaar iets minder is dan voorgaande jaren. Nog steeds heel goed, maar niet echt top, top meer.
Is dat de leeftijd die nu gaat spelen? Toch al 34 jaar inmiddels..
Slimmerd 25 juli 2019 16:45
Klimmer? Verliest enkel maar tijd om alles daarvoor
predator 25 juli 2019 16:47
Ook Thomas gaat
Orakel 25 juli 2019 16:48
Bernal pakt 40 seconden. Mas krijgt het niet dicht. Geeft Kruijswijk de winstkansen op?
rustdag 25 juli 2019 16:48
Alaphilippe kan idd weleens tijd pakken in de afdaling
Anony 25 juli 2019 16:49
Alaphilippe op kraken. Ai ai ai.
rustdag 25 juli 2019 16:50
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 16:50 door rustdag.
Anony 25 juli 2019 16:51
Julian op twintig seconden op de top. De afdaling kan hem redden.
Hoeveel de rest achter heeft op Bernal is niet meteen duidelijk. Ongeveer een halve minuut, schat ik.
rustdag 25 juli 2019 16:51
Je kan ook een Kruis door Kruis zetten, voor Tour winst



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 16:51 door rustdag.
predator 25 juli 2019 16:51
Iedereen in de afdaling nu
Slimmerd 25 juli 2019 16:51
En rijdt zo een prima rot voor kopman Alapahilippe
Anony 25 juli 2019 16:52
Bernal <25"> Gr. Pinot-Thomas <20"> Alaphilippe
Inigo 25 juli 2019 16:53
Inderdaad. Pinot, Buchmann, Thomas en Bernal allemaal sterker.
Anony 25 juli 2019 16:56
Alaphilippe is terug bij de groep voor hem. Nu nog dichter komen op Bernal. Die rijdt er een halve minuut voor.
rustdag 25 juli 2019 16:56
Kruis is ook geen topper in de afdaling
Anony 25 juli 2019 16:57
Ik zou het ontzettend heerlijk vinden mocht Alaphilippe nog tijd pakken op Thomas en co.
Inigo 25 juli 2019 16:57
Thomas gaat zich morgen moeten opofferen voor Bernal...
Slimmerd 25 juli 2019 16:57
Kan iemand die move van Thomas verklaren?
Slimmerd 25 juli 2019 16:58
Zoals misschien wel de hele Tour, maar leve de kansloze oranjebril
Inigo 25 juli 2019 16:58
En dat lijkt te gaan gebeuren
Anony 25 juli 2019 16:58
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Thomas gaat zich morgen moeten opofferen voor
> Bernal...


Overmorgen. Ik weet niet of morgen zwaar genoeg is om (grote) verschillen te maken.
Anony 25 juli 2019 16:59
Greg de prijs van de strijdlust. Mooi, en verdiend.
Anony 25 juli 2019 16:59
rustdag 25 juli 2019 17:00
Slimmerd 25 juli 2019 17:01
confused smiley

Genieten van je treurigheid.

Lutsenko vanaf ongeveer kilometer 1 aangevallen, niet weggeweest uit de eerste 20 in de rit



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 17:01 door Slimmerd.
Anony 25 juli 2019 17:03
Mooie zege voor Quintana.
Met bloed op het shirt.
Anony 25 juli 2019 17:04
Wie het kleine niet eert. Greg al twee dagen vol in de aanval, en verschillende zaken ondernomen in de etappe vandaag.

Maar geniet maar hoor. Ben er alleen van overtuigd dat jij de treurigheid belichaamt in deze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 17:05 door Anony.
Slimmerd 25 juli 2019 17:05
1. Quintana
2. Bardet 1'35
3. Lutsenko 2'28
4. Kämna 2'58
5. Caruso 3'00
6. Benoot 4'46
7. Woods
8. Bernal
9. Pauwels
10. Kruijswijk 5'18



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 17:12 door Slimmerd.
Hangmat 25 juli 2019 17:07
Ik vind eigenlijk ook dat Lutsenko de titel meer verdient.
Anony 25 juli 2019 17:08
Bernal verovert 31".

Edit: 32 zelfs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 17:12 door Anony.
predator 25 juli 2019 17:10
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan iemand die move van Thomas verklaren?

Filipi kraken
Slimmerd 25 juli 2019 17:11
Net voor de top.. Bernal was daar al prima mee bezig
Slimmerd 25 juli 2019 17:13
Dat vindt toch iedereen, de rit van gisteren laten meetellen zoals Anony....
Inigo 25 juli 2019 17:14
Als Poels vandaag een betere dag had gehad en/of Thomas had zich op de Galibier op kop gezet ipv nog kilometers lang het tempo van van Baarle aan te houden hadden ze veel meer op Flipke kunnen pakken. Maar ja, het blijft INEOS dat liever Thomas zal zien winnen dan Bernal.
stoempert 25 juli 2019 17:19
Zit niemand op overschot maar toch weer verspilde kans om Flip de nek om te draaien. Bij Ineos durven ze ook niet te kiezen.
JW 25 juli 2019 17:24
Euh, tsja, euh...
JW 25 juli 2019 17:27
Dat lijkt me dan weer wat sombertjes.
De bergen duren tot en met Val Thorens.
En de prijzen worden op de meet verdeeld (Parijs is nog ver.....)
Kruijswijk wat mij betreft nog steeds op koers voor het podium smoking smiley
Inigo 25 juli 2019 17:33
Alaphilippe werd op de Galibier nog geduwd door verzorger eigen team:

[twitter.com]
Eddy Veen 25 juli 2019 17:36
Dat moet wel uitsluiting betekenenwinking smiley
Wanny 25 juli 2019 17:40
Kruijswijk kan toch nog altijd behoorlijk volgen. De mannen rondt hem lijken allemaal sterker, maar toch staat ie er nog prima tussen. Hij zal maar net 1 of 2x topbenen hebben de komende 2 dagen en dan kan er nog veel gebeuren.

Zoals de verhoudingen lijken, verwacht ik hem eerder op plek 5 of 6. Dat zou toch teleurstellend voor hem zijn.
Horsie is back 25 juli 2019 17:46
Wordt vandaag het dak van het Prikbord bereikt? Al meer dan 3000 views. Nairo 2000 zonder heimwee, want was van 2058m naar 2642m verreweg het snelste.
Ongetwijfeld hebben we topsport gezien maar het is ook wet wat cosmetisch. Net zoals de temperatuurrecords. Dit was dus Ketonic deel 1.
opoeepo 25 juli 2019 17:53
Volgende week gaan ze Alaphilippe er definitief opleggen.
MarkV 25 juli 2019 17:56
In San Sebastian?
El Chaba 25 juli 2019 18:06
Tinuz 25 juli 2019 18:09
Kruijswijk is zich warm aan het rijden voor de Vuelta. Het wordt Alap of Bernal deze Tour. De andere gegadigden rijden als dooie mussen rond.
Frederik D. 25 juli 2019 18:13
Nog zo'n dag voor Quintana en Bernal en zij eindigen als eerste en tweede in deze Tour met Alaphilippe als grimas trekkende derde. Thomas vier, Kruijswijk vijf. Pinot net geen vijf maar toch heel mooi zes.
Frederik D. 25 juli 2019 18:15
Ik zag een gevaarlijke duw waarbij ik dacht: duw Alaphilippe niet omver. Maar goed, een tijdstraf van tien secondes zou terecht zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 18:16 door Frederik D..
opoeepo 25 juli 2019 18:17
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> In San Sebastian?


Nee, die is voor Bauke.
Sub Culture 25 juli 2019 18:19
Totaal onverantwoorde duw van een verzorger nota bene.
Terwijl die duw niks aan het resultaat van vandaag zou veranderen, integendeel, het bracht hem bijna uit evenwicht.
Clavan 25 juli 2019 18:23
Kruiswijk trekt de sprint aan voor Groenewegen op de champ elysee. Er valt een gaatje en Kruiswijk pakt 5 seconden en komt op het podium.
Inigo 25 juli 2019 18:25
Dat was niet dezelfde duw
Sub Culture 25 juli 2019 18:27
Ah, die is mij dan ontgaan.
Ja, kut voor Alaphilippe, maar tijdstraf lijkt mij dan wel gepast, geldboete, daar lachen ze eens mee.
Slimmerd 25 juli 2019 18:29
Quintana krijgt natuurlijk geen ruimte meer, Bardet en Caruso gaan strijden om de bollen.
De Movistar-boys gaan proberen nog top-5 te halen.
Slimmerd 25 juli 2019 18:29
Podium der losers, net 6e?
opoeepo 25 juli 2019 18:41
Bauke lekker uitgerust vandaag. Die gaat morgen voor de zege.
El Chaba 25 juli 2019 19:12
Hoogstens een boete van een paar 100 euro en strafpunten in het puntenklassement..
JW 25 juli 2019 19:13
Ik heb de koers vandaag ook gevolgd maar dat alle mannen rond Kruijswijk sterker leken dan hem is niet mijn beleving.
Bernal leek vandaag de sterkste van de groep, Ala de zwakste. Morgen kan hij verlies in de slotklim niet meer in de afdaling compenseren. En zijn team wordt er ook niet frisser op. Ik zou nog steeds geen geld op hem zetten, maar erg knap dat hij nog steeds stand houdt.

Buchmann, Pinot en Kruijswijk leken me vandaag weinig voor elkaar onder te doen. Hun teams kraken soms (Bennett, Gaudu,...) , maar in de achtervolging op Thomas stonden ze hun mannetje. Ook Kruijswijk, die eerst een gaatje leek te moeten toestaan, maar later bij de voorsten van de dalers reed.

Ineos en Movistar lijken de gevaarlijkste blokken. Maar de Movi's staan nog steeds vrij ruim achter. Thomas steekt voorlopig niet boven zijn concurrenten uit. Benieuwd of Bernal morgen nòg een keer weg kan rijden van de rest.


De koers van vandaag viel misschien een beetje tegen. Maar het landschap was weer grandioos. En dat maakte het gebrek aan spanning gedurende het middendeel van de koers toch meer dan goed.
El Chaba 25 juli 2019 19:13
Sub Culture 25 juli 2019 19:18
Perfecte samenvatting.
tvm 25 juli 2019 19:23
Ik denk dat Bernal vandaag de allesbeslissende move heeft gemaakt. Ervan uitgaande dat Ala nog zal kraken de komende dagen. Alleen egoïsme van Thomas kan hem nog in de weg staan. Bernal is bergop sterk genoeg om de aanvallen van de overige concurrenten te pareren en kan zelfs uitlopen.

Wat zeker kan is dat Thomas morgen of overmorgen zelf aanvalt en zodoende Bernal dwingt te blijven zitten. Alleen dat kan de gele trui nog ontnemen bij de Colombiaan.
JW 25 juli 2019 19:26
Quintana en Pinot zijn betere klimmers, en zouden in de marge van hun strijd om het podium ook nog voor de bollentrui kunnen gaan. met de twee finales die voor de boeg liggen lijkt de kans dat ze veel punten oprapen groot.
Terwijl Bardet en Caruso niet mee kunnen met de beste klimmers.
JW 25 juli 2019 19:31
Bennett is in de afdaling van de Galibier voor de tweede keer ten val gekomen. Daar was geen beeld van.
Hij voelt zich niettemin fit genoeg om morgen weer voor Kruijswijk te werken !
JdB 25 juli 2019 19:36
Het voordeel hiervan was dat er veel knechten afhaakten. Daardoor was er later personeel tekort om tijd terug te winnen op Quintana. Dat zullen ze zo niet hebben bedacht, maar was handig voor Movistar.
Frederik D. 25 juli 2019 19:52
Fijne vent, Bennett. Altijd bereid om te werken. smiling smiley Desnoods zonder fiets als bidongever in het publiek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 19:54 door Frederik D..
Fcdh 25 juli 2019 20:22
En heeft die Alaphilippe al een tijdstraf gekregen?
Verder een beetje een tegenvallende rit maar aan de andere kant ook te begrijpen, geen aankomst bergop en nog 2 hele zware etappes op komst.
Overigens vrij bizar hoe die Buchmann stil aan het meeschuiven is die zie ik de tour in extremis nog wel winnen op de Val thorens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 20:22 door Fcdh.
lodjan 25 juli 2019 21:00
Alleen 500 Zwitserse Francs boete.
ton duk 25 juli 2019 21:15
Sinds Juli 2017...…..
gr
Inigo 25 juli 2019 21:26
En Don Lefevre boos op Zonneveld, altijd mooi
Sub Culture 25 juli 2019 22:01
Wat een laag bij de grondse opmerking van Lefevere op twitter en oogst meteen bijval van Bruyneel.
Beetje tragikomisch om te zien, ook al is het tegen Zonneveld, die ik bijzonder matig vind in alles wat hij zegt en schrijft.

Zonneveld had er wel beter niet op gereageerd.
Luijt 25 juli 2019 22:21
Bruyneel en Lefevere, logisch dat die Thijs niet pruimen.
Luijt 25 juli 2019 22:21
Was Mart er nog maar voor deze lieden
tvm 25 juli 2019 22:32
[sportnieuws.nl]

Link naar relletje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2019 22:36 door tvm.
Curzio 25 juli 2019 22:36
Toch een bijzonder sterk nummer van Quintana. En ook van Bernal. Kruijswijk rijdt voor het podium maar niet voor winst, dat bleek vandaag heel duidelijk. Spijtig maar waarschijnlijk wel reeel.

Het duo Wuyts/DeCauwer was vandaag ook bijzonder goed op dreef, het mag gezegd worden. De derde week en ze zijn los.
Anony 25 juli 2019 22:47
De straf die aan Alaphilippe/QuickStep is gegeven is reglementair de juiste. Dat is aangetoond in Vive le Vélo.
Verder weinig stijlvol van Lefevere en Bruyneel. Zouden beter moeten weten, zeker die eerste.
Sub Culture 25 juli 2019 23:09
West-Vlaemsche boerenzonen hé
Anony 25 juli 2019 23:34
Ja, anderzijds de misschien wel strafste teammanager in de moderne geschiedenis van de wielersport. Met zodanig veel (levens-)ervaring dat wat meer nuance of stijl in een reactie wel wensbaar is. Het is natuurlijk een gevoelsmens met impulsen, maar hij is zodanig sterk in peoplemanagement met zijn crew en renners, dat dit ook wel een stuk beter mocht. Of het nu om Zonneveld gaat of niet.

Bruyneel boeit me al heel wat minder.
Cecchini 25 juli 2019 23:41
Thomas Dekker die bij de avondetappe gehakt maakte van Quintana, omdat hij zijn Movistar ploeg op de Tourmalet, die keihard op kop reed, niet had ingelicht dat hij geen benen had. Ik kan me iets soortgelijks herinneren ooit in de Ronde van Romandië toen Thomas Dekker in de leiderstrui rondreed, en zijn ploeg achtervolgingswerk deed. Toen ze waren opgesoupeerd stapte Dekker bij het begin van de slotcol doodgemoedereerd af. Slechte benen, en zijn ploegmaten in verbazing achterlatend.
opoeepo 26 juli 2019 00:37
Als je een Porsche hebt, dan is fietsen maar behelpen, natuurlijk.
Fcdh 26 juli 2019 07:05
Gok dat er vandaag een column uitgaat over hoe Alaphilippe weer eens geholpen werd in de afdaling door de motoren?
Het waren zelfs zijn eigen woorden "volgde de motor".

Heerlijk gefrustreerde reacties van Lefevre en Bruyneel. Vanuit de eerste nog wel te begrijpen in emoties maar het belang van de 2e?
Mislukte coureur? Hebben ze wel een puntje natuurlijk maar doet helemaal niet ter zake en zet je standpunt geen kracht bij haalt het eerder onderuit.
Maargoed Jose en Michel moeten morgen in al die uren weer wat hebben om over te praten dus is deze social media battle wel wat.
lodjan 26 juli 2019 09:10
Lefevere is toch zelf ook een mislukte coureur?
Sub Culture 26 juli 2019 09:52
In Vlaanderen vertalen dit soort akkefietjes zich dan als
'Lefevere snoert Nederlandse analist de mond'
'Harde Lefevere zet Nederlander op twitter op zijn plaats'

Want aan de Pater Familias van de wielersport wordt uiteraard niet getornd en ze willen er niet aan denken exclusieve interviews met Alaphilippe, Evenepoel etc.. te moeten mislopen.
valse trage 26 juli 2019 12:45
Inderdaad, vandaag gaat het gebeuren. En anders morgen. Wel verdulleme, misschien wordt het voor het eerst sinds Lemond-Fignon weer KOERS op de Sjamselisjee!!!
Cecchini 26 juli 2019 13:06
En wat was een afsluitende tijdrit op de Champs Elysees dan een mooie apotheose zijn geweest.
MarkV 26 juli 2019 13:11
Alaphilippe die nips geel verliest en het weer terugpakt door bonificaties in de massasprint in Parijs. Ik teken voor zo'n scenario!
opoeepo 26 juli 2019 13:22
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lefevere is toch zelf ook een mislukte coureur?


De glorieuze winnaar van Kuurne-Brussel-Kuurne een mislukt coureur??
lodjan 26 juli 2019 13:44
Prikdude 26 juli 2019 13:58
Nee, ontzettend saai juist. Tegenwoordig kun je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de winnaar dan wel berekenen.
valse trage 26 juli 2019 14:11
Ja, dat zou pas echt legendarisch zijn. DE Tour van Alaphilippe! (Daarna nog een keer WK worden en hij is voor altijd een legende)
Cecchini 26 juli 2019 14:15
Daar dacht Lemond toch anders over
veluweracer 26 juli 2019 14:22
De prestatie van Bardet was niet mis.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen