Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 19 » Saint-Jean-de-Maurienne › Tignes (126.5k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 25 juli 2019 23:34




Vertrektijd 13.45
Verwachte aankomsttijd 17.30




Algemeen Klassement
1 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 75h 18' 49'' - B : 30'' -
2 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 75h 20' 19'' + 00h 01' 30'' - -
3 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 75h 20' 24'' + 00h 01' 35'' - -
4 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 75h 20' 36'' + 00h 01' 47'' B : 4'' -
5 THIBAUT PINOT 51 GROUPAMA - FDJ 75h 20' 39'' + 00h 01' 50'' B : 24'' -
6 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 75h 21' 03'' + 00h 02' 14'' - -
7 NAIRO QUINTANA 61 MOVISTAR TEAM 75h 22' 43'' + 00h 03' 54'' B : 18'' -
8 MIKEL LANDA MEANA 65 MOVISTAR TEAM 75h 23' 43'' + 00h 04' 54'' B : 4'' -
9 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 75h 24' 22'' + 00h 05' 33'' - -
10 ALEJANDRO VALVERDE 62 MOVISTAR TEAM 75h 24' 47'' + 00H 05,58

Cecchini 25 juli 2019 23:36
Vergeten Nederlandse Tourverslaggevers



Joop Zoetemelk. De Wieltjeszuiger. Hier kan je alleen maar, alles wat je op je hoofd hebt, hoeden, petten, mutsen, diep voor afnemen. Chapeau, chapeau, chapeau.

Laat ik het anders zeggen: de Tour, is dat een vrouw?

Jij als, en wat ben je dan? Ja. Toch? Juist. Jij als expert, mag ik je vragen: Je wordt straks gehuldigd door duizenden knotsmalle Nederlanders. En Jan Smit. Dat moet een heerlijk gevoel zijn.

En ik noem nog een naam: Cavendish. Wie is dat denkt u? Bakkerszoon. U wist dat niet, ik wel.

Goedzo. Iets anders nu, mensen thuis: een debiel. Een ontiegelijke gek. Maar toch, een fenomenale mafkees. En we gaan nog eens kijken naar een, en u weet dit nog niet, een gek.

En nu moet u goed opletten. En kijk dat geslepen gezicht. Die gek roept: merci, senk joe, de groeten. Buig het hoofd en schaam u. Patat!. Hier kan je alleen maar, alles wat je op je hoofd hebt, hoeden, petten, mutsen, diep voor afnemen.

Hier: een naakte vrouw. Een strieker, zoals dat heet, ja en ook dat is de tour, en ook dat is rennen.

Zijn wij wel zo goed?





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 00:00 door Cecchini.
Anony 26 juli 2019 00:06
Ik denk dat ik de etappe toch wat heb onderschat, als ik dit profiel bekijk. De Iseran zelf is 'maar' 13 kilometer, maar eigenlijk is dat gewoon dik 40 kilometer klimmen met bijna 1500 hoogtemeters.

Als Alaphilippe dit overleeft, is dat opnieuw een stunt. Het zou hem kunnen redden dat het om een korte etappe gaat en het onheil zich voornamelijk in de eerste helft bevindt, maar toch. Hup Lulu! En anders hup Thibaut! Maar wellicht wordt het toch gewoon iemand van INEOS.
Cecchini 26 juli 2019 00:17
Column Peter Winnen

Willen ze Alaphilippe uit zijn gele trui jagen, dan moet er toch ­minimaal vijf cent tegenaan gesmeten worden


Ik ben al uren met het televisiescherm verkleefd – ja, het schatgraven wordt van begin tot eind de ether in geslingerd. Dit is het eerste deel van het Alpendrieluik. Ze koersen als zotten, de gewezen ­podiumkandidaten die eerder geleden verlies proberen om te zetten in het kleinere geluk van de dagzege ­(Quintana, Bardet). En vijf minuten daarachter het voorzichtige graven van de podiumkandidaten

Podiumkandidaten zijn centenneukers. Ze geven niks uit als er niet een halve cent rendement tegenover staat. Dit klinkt onsympathiek, maar is het niet. In het ­moderne wielrennen wordt er nu eenmaal op de halve cent afgerekend.

Waar ben ik intussen? Niet ver van de top van de ­Galibier. Van voren lijkt Quintana anderhalve cent in een demarrage te investeren om zijn verlies in het klassement ten bedrage van viereneenhalve cent enigszins te compenseren.

Hoe mooi is wielrennen op onmenselijke dagen. ‘Geen centje pijn’, zo gaat het Nederlands gezegde, maar dat gezegde heeft nooit aan de Tour deelgenomen. Op een lange dag over tweeduizenders als de Col de Vars, Col d’Izoard en Col du Galibier, is het dringen op de aandelenmarkt van de zuurstofvoorziening.

Bernal, investeert één, mogelijk twee cent in een demarrage. Het Colombiaanse wonderkind van Ineos neemt een serieuze optie op het hoogste schavot van de Tour. Ploegmaat (en titelverdediger) Geraint Thomas zet de achtervolging in. Wat is dit? Wedden dat Thomas later zal spreken van een tactische manoeuvre. Dat zijn actie bedoeld was om de concurrentie te testen. Of een andere smoes. Zo gaat dat bij een wisseling van generaties en niet te vergeten bij de aanscherping van talent. Wat het ook is, er zal vanavond nog lang over vergaderd worden bij Ineos. Duidelijk is dat het vacuüm gezogen Sky-blok van weleer luchtlekken vertoont.

Ik bekijk de koppen van de klassementsrenners op de top van de Galibier. Grauw is de kleur van de maskers en zo hoort het. Op Bernal na ontsnapt niemand aan ­zichtbare slijtage. Niemand heeft een cent uitgegeven, toch zijn de beurzen leeg.

En Alaphilippe? Hij kraakt, maar niet heus. Willen ze deze jongen uit zijn gele trui jagen moet er toch ­minimaal vijf cent, zeg maar gerust een dubbeltje ­tegenaan gesmeten worden.

Alaphilippe heeft zijn gele droom allang opgegeven. Dat is zijn kracht.
opoeepo 26 juli 2019 01:05
Meanwhile, bevestigt papa Quintana de overgang van zoon Nairo naar Arkea.
Barguil kan morgen al vast een handje toesteken.
Horsie is back 26 juli 2019 01:06
32 graden Celsius om middernacht. Nie dagewesen. Horsie is geheelonthouder en constateert, dat er in de TDF nog een volstrekt unieke situatie kan ontstaan.
De verwachting is toch, dat Julian Alaphilippe het morgen niet helemaal gaat redden en zo is het zeer wel denkbaar, dat zaterdag in de lange klim naar Val Thorens vijf renners alles op tafel moeten leggen.om een voorsprong bergop te behalen, die maximaal het equivalent van de lengte van nauwelijks anderhalf voetbalveld vormt
Buchmann niet eens meegerekend, maar dan met zeg maximaal twee voetbalvelden achter elkaar.

Maar gezien de 2000 m grens, hoe arbitrair volgens de Wet van Nomath ook, zou toch alles moeten wijzen op de gedoodverfde winnaar, Egan Bernal.

Na Ketonic deel 1, volgt nog deel 2 en deel 3.
Maar eerlijk gezegd verdenkt Horsie de moderatoren op M 87 ervan Dumoulin en Froome te hebben laten struikelen om ons dit scenario voor te kunnen schotelen.

Horsie begrijpt van de veelgeplaagde Gerrit, dat het vandaag ook tegen de 39 graden Celsius kan worden.
Dat is ook Horsie te machtig al was het alleen maar om anderen niet de schrik op het lijf te jagen. Dus moet Horsie wel gluren naar de ontknoping.
Sub Culture 26 juli 2019 06:37
Om het met Sven Nys te zeggen

Als het vandaag niet lukt, gaan ze morgen zeker iets proberen.
Alaphilippe kan het geel in Parijs meebrengen, maar dan moet hij vandaag en morgen wel standhouden.
Als Kruijswijk deze Tour nog wil winnen moet hij zeker afstand nemen van de rest.
De prijzen worden aan de meet uitgedeeld.
Het is een spannende Tour er kan nog veel gebeuren.
Ook Bernal heeft een crossverleden want die reed in zijn jeugd op weg naar school al eens over onverharde wegen.
Wie nog iets in de tank heeft zal het verschil bergop moeten maken.
JW 26 juli 2019 08:09
Frederik D. 26 juli 2019 08:23
Kortom, al is er sprake van veertig graden dooi, het kan vriezen of het kan dooien.

.
Curzio 26 juli 2019 08:31
Dat stuk na de L'Iseran is bloedlink voor de klassementsmannen. Movistar zal op zeker wat ondernemen, maar Ineos denk ik ook. Het is dus zaak voor Jumbo-Visma om één van de twee klimknechten vooruit te sturen. Gisteren konden ze het nog oplossen met Amund Grøndahl Jansen zelf, maar vandaag is een type met een tengerder bouw nodig. Dus dan is de spoeling dun en is het te hopen dat Bennett okay is.
De zwarte trui 26 juli 2019 09:37
Sven ben jij het?
Sub Culture 26 juli 2019 09:50
Vandaag begint de Tour.
Dan wel morgen.
Luijt 26 juli 2019 09:51
Mooie rit met lelijke finish. De Iseran van de zuidkant. Op 10km van de top gaan raad ik aan.
Sub Culture 26 juli 2019 09:57
Hoe technisch is de afdaling van de Iseran?
ton duk 26 juli 2019 10:00
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gisteren konden ze
> het nog oplossen met Amund Grøndahl Jansen zelf,

en Teunissen...
gr
Curzio 26 juli 2019 10:02
Zei Sven maar zulke zinnige dingen.
Ron de Renner 26 juli 2019 10:06
Dat tussenstuk is maar 28km, en allemaal naar beneden. Het enige echte bijtrap stuk is maar een km of 8. Wel een deel waar een Alaphilippe achterstand kan goed maken maar ik denk niet dat er daar voor de rest veel verschillen ontstaan.
Curzio 26 juli 2019 10:13
Ik denk dat je in die afdaling ook in het voordeel bent als je niet alleen zit. Zeker een Kruijswijk. Dus dan is het tussenstuk al 26,5 km.
Inigo 26 juli 2019 10:27
Ook aardig wat lange tunnels in de afdaling
JW 26 juli 2019 10:51
Het Mauriennedal was lang één van mijn favoriete ski-gebieden. Meer dan 1200 km piste op één (goedkope) skipas. Met verscholen pareltjes als Bonnevalle sur Arc.
Ook voor zomervakantie een prachtig gebied, met lawines aan mooie bloemenweiden en ongenaakbare rotsen. Espace Killy is walhalla voor off-piste skiërs.
Koers of geen koers, de regie zaL ongetwijfeld weer mooie beelden opdissen.

In de avondetappe schijn gisteren beweerd te zijn dat Kruijswijk vandaag moet gaan aanvallen, als hij deze Tour nog wil winnen.
Het lijkt me onjuist, de klim naar Val Thorens is m.i. de ideale klim voor Steven. In één lange rush alle concurrenten eraf rijden, en boeken toe. Tour fini !
Nog een dagje wachten dus...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 13:09 door JW.
Anony 26 juli 2019 11:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag begint de Tour.
> Dan wel morgen.


Ik vermoed dat je stiekem hoopt dat ze nooit begint.
Orakel 26 juli 2019 11:21
De waan van de dag, he? Kruijswijk is een slechte daler, dus een aanval op donderdag was zinloos. Die energie kan je beter sparen. Natuurlijk is het niet te voorspellen of het vandaag of morgen lukt, maar qua tactiek en koersinzicht is het aanklampen en energie sparen slim. Stel Kruijswijk weet morgen te winnen met 10 seconden voorsprong en boni's dan win je gewoon de Tour. De kans op dit succes is misschien maar 5-10% maar in andere scenario's is die kans nog kleiner.
JW 26 juli 2019 11:39
Wat voor Kruijswijk geldt geldt ook voor zijn concurrenten: vroeg of laat zul je uit je schulp moeten kruipen en moeten aanvallen.
En àls je aanvalt dan bij voorkeur meteen een beslissende slag uitdelen.

Ineos en Movistar kunnen de sterkte van hun ploeg optimaal benutten door ook vandaag aanvallen te lanceren. Bovendien hebben ze beide twee ijzers in het vuur.
Pinot, Buchmann en Kruijswijk kunnen vandaag, als ze zich heel sterk voelen, op de slotklim aanvallen. En anders maar liever nog een dagje wachten.
Alaphilippe heeft het het gemakkelijkst: hij hoeft "alleen maar" te volgen.
Inigo 26 juli 2019 11:43
Overigens lijken de laatste 2 km redelijk vlak/vals plat? In het voordeel van een groepje, lijkt me, en zal misschien aanvallers afschrikken.
ton duk 26 juli 2019 11:45
Movistar zal een rol spelen maar toch nooit voor Geel met resp 4,5 en 6 minuten achterstand ?
gr
JW 26 juli 2019 11:52
Helemaal vlak, van Tignes le Lac naar Val Claret, langs de oever van een meertje.
Zo kort dat het m.i. geen rol speelt.
Inigo 26 juli 2019 11:57
Alleen als ze voor de lange aanval gaan en de andere teams (Ineos, Jumbo Visma) naar Quickstep gaan kijken.. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, het is Alaphilippe persoonlijk die gebroken moet worden, niet het team.
Fcdh 26 juli 2019 12:00
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat voor Kruijswijk geldt geldt ook voor zijn
> concurrenten: vroeg of laat zul je uit je schulp
> moeten kruipen en moeten aanvallen.
> En àls je aanvalt dan bij voorkeur meteen een
> beslissende slag uitdelen.
>

Dat ligt er natuurlijk maar net aan of je voor winst aan het rijden bent of voor een podium.
In het geval van Kruijswijk is de kans op succes (podium) denk ik groter door aan te klampen dan door aan te vallen met oog op winst met een groter risico om dan alsnog van het podium te lazeren. Puntje bij paaltje verwacht ik dat hij bij allebei de scenario's de winst en podium gaat mislopen. Toch is het genieten deze tour met alles nog zo dicht bij elkaar op het einde en ook weer om een Nederlander vooraan te zien.
JW 26 juli 2019 12:10
Vrij bijzonder aan deze Tour is m.i. ook het gerote aantal kandidaten voor podium dat in deze fase zó aan elkaar gewaagd is.
Je moet niet één concurrent in de gaten houden maar vijf. Bovendien is er geen enkel team dat ècht dominant is.
Dat is toch complex.
Cecchini 26 juli 2019 12:15
Kortom Boxmeer is nog ver.
Kuiperberg 26 juli 2019 12:20
Kruijswijk redt het niet. Zit niet in zijn aard om aan te vallen. Heeft in zijn hele carrière amper koersen gewonnen. Hij wacht, en wacht totdat het te laat is.
opoeepo 26 juli 2019 12:24
Vorig jaar de Tour gevolgd?
Johan 26 juli 2019 12:35
Toen was hij geen kopman, dus is ander verhaal.
Stümpert 26 juli 2019 12:47
Ik snap die roep dat hij moet aanvallen niet zo. Vorig jaar heeft hij ook aangevallen en dat was geen succes. Sterker nog, ik kan me geen aanval van hem herinneren die ooit wat heeft opgeleverd. Volgens mij is hij het meest gebaat bij een verschroeiend tempo op de voorlaatste en laatste klim, zodat de meesten er al af liggen of aan de limiet zitten/zichzelf opblazen en dat een kleine tempoversnelling van hem genoeg is om het verschil te maken.
valse trage 26 juli 2019 12:48
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk redt het niet. Zit niet in zijn aard om
> aan te vallen. Heeft in zijn hele carrière amper
> koersen gewonnen. Hij wacht, en wacht totdat het
> te laat is.


Mwa, er zijn er waarschijnlijk gewoon net een paar iets beter... Hoop desalniettemin erg dat hij het podium haalt. Misschien nog op de Sjamselizee!
Blijft koffiedik kijken. Na de Pyreneeen riep iedereen dat Pinot de te kloppen man was. En na gisteren roept iedereen dat Bernal de te kloppen man is. Je bent op dit moment zo goed als je laatste inspanning.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 12:49 door valse trage.
opoeepo 26 juli 2019 12:58
Johan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen was hij geen kopman, dus is ander verhaal.


Ja, toen stond hij zesde op een onoverbrugbare 13 sec. achter Roglic.
Ook in de Giro, die hij moest winnen reed hij in het roze door aan te vallen.
Johan 26 juli 2019 13:02
Kijkend naar deze Tour ligt een aanval allesbehalve voor de hand.
valse trage 26 juli 2019 14:17
Mijn lievelingsscenario (podium) op dit moment is:

1) Alaphilippe 2) Bernal 3) Kruijswijk. Alaphilippe houdt 'm! Stevie De Commando die vanwege zijn onverzettelijkheid Thomas 1 seconde voorblijft, en daarmee super tevreden op het podium staat te glimmen. Pinot 5e op 3 sec. van Kruijs.
JW 26 juli 2019 14:38
Het eerste colletje zit erop.
Straks nog zo een.
Alsof de lange klim naar de Iseran niet genoeg is heeft de ASO nog een paar gemene kuitenbijters als voorafje bedacht.
Een beestachtige etappe,
Nog geen echte afscheiding, viertal nog steeds kort voor het peloton.
rustdag 26 juli 2019 14:39
Romain Bardet al in de problemen
Inigo 26 juli 2019 14:42
Inderdaad, ze hadden ook prima over de doorgaande weg kunnen rijden. Net als gisteren begin van de etappe zeer interessant.
El Chaba 26 juli 2019 14:42
Vincenzo Nibali (ITA)
Pello Bilbao (SPA)
Jesús Herrada (SPA)
Daniel Martin (IER)

hebben 16".
rustdag 26 juli 2019 14:43
Pinot bij de dokter
JW 26 juli 2019 14:43
Grote groep op weg naar de koplopers, 35 sec daarachter.
3 x Movistar, Reichenbach, Molle ma en De Plus.
Groep gele trui op 53 sec.
Pinot bij de dokter ! Wespensteek in dijbeen ?
JW 26 juli 2019 14:45
Ziet er helemaal niet goed uit voor Pinot.
Zou doodzonde zijn als hij er op deze manier uit moet.
rustdag 26 juli 2019 14:46
Gaat hij stoppen? ploegmaats rijden gewoon door
JW 26 juli 2019 14:47
Al een minuut achter groep gele trui.
JW 26 juli 2019 14:48
2 minuten al, het lijkt over en uit.sad smiley
Kuiperberg 26 juli 2019 14:49
Pinot..spierblessure?? Is voorbij..
JW 26 juli 2019 14:50
•Uran, Barguil, G. Martin, Reichenbach, Lutsenko, Mollema, Mas, De Plus, Konrad, Woods, Soler, Izagirre, Van Baarle, Gallopin, Caruso, S. Yates, Amador, Gesbert, Wellens voorop.

Groep gele trui op 45 sec.
rustdag 26 juli 2019 14:50
De plus ook mee
Ron de Renner 26 juli 2019 14:50
Wat vreselijk voor Pinot dit sad smiley. Wat mij betreft de beste renner van deze Tour die er nu uit valt.
Bummetje 26 juli 2019 14:51
Wat een slagveld nu al. Hup Valverde!
rustdag 26 juli 2019 14:51
Uran. linke shit
Ron de Renner 26 juli 2019 14:52
Uran en Valverde mee, die op 4 minuten van het podium staan. Ze zullen dus moeten blijven rijden. Uran leek me gisteren overigens één van de sterksten op de Galibier.
Inigo 26 juli 2019 14:54
Klopt, zat voor Kruijswijk bijv.
Fcdh 26 juli 2019 14:57
Pinot doodzonde, heerlijke coureur die altijd aanvallende intenties heeft.
Leuke ontwikkeling verder met de kopgroep met o.a. Valverde en Uran die nog redelijk dicht in het klassement staan.
Vanuit Jumbo oogpunt natuurlijk de beste man mee in de kopgroep.
Fcdh 26 juli 2019 15:00
Pinot stapt huilend van de fiets de auto in.
JW 26 juli 2019 15:01
Voordeel: vandaag geen kopgroep dik vooruit, maar strijd tussen de sterksten !
Pinot DNF
Inigo 26 juli 2019 15:02
Zeer sneu. Wat had ik het hem gegund deze Tour te winnen..
Kuiperberg 26 juli 2019 15:05
Aderlating voor de koers. Heel jammer dat Pinot is afgestapt.
predator 26 juli 2019 15:06
Anony 26 juli 2019 15:09
Ontzettend jammer voor Pinot. Had een heel mooie eindwinnaar geweest, maar zijn gestel wil niet mee. Heb me die bedenking net gemaakt, dat hij wellicht conditioneel zo in orde is dat hij zijn lichaam in de vernieling heeft gereden. Dat moet vreselijk aanvoelen.

Beklijvend beeld ook, die opgave in tranen.
Inigo 26 juli 2019 15:10
Schijnt knie ergens tegenaan gestoten te hebben
JW 26 juli 2019 15:11
Gisteren al. Probleem was bij de ploeg bekend. Vandaag kijken of het nog lukte, schijnt het.
valse trage 26 juli 2019 15:11
Wat een pech voor Pinot! Shitzooi...
Eddy Veen 26 juli 2019 15:12
Parijs is nog ver.
JW 26 juli 2019 15:13
Buchmann heeft nog bijna zijn hele ploeg bij zich, Kruijswijk zal vandaag veel zelf moeten doen. En hopen dat De Plus en Bennett het heel lang volhouden.
Frederik D. 26 juli 2019 15:28
Iedereen hier vindt het jammer dat de smaakmaker Pinot de Tour moest verlaten. Toch heel sportief van de lieden alhier. Voor de Tour een aderlating, de opgave van Pinot.
lodjan 26 juli 2019 15:33
Zeker jammer, hij verdiende een podium. Mijn voorspelling van vóór de Tour komt niet meer uit (1 Bernal, 2 Pinot, 3 Kruijswijk).
pl0rk 26 juli 2019 15:47
Die Karl van de Bertele is ongeveer net zo irritant als reclame bij Eurosport.
Wanny 26 juli 2019 15:54
Ah, van Tom Steels mogen ploegen voortaan duwers klaar zetten op de bergen.
Pyama 26 juli 2019 15:55
Ach, hij vertelt wel iets over de koers van achteren. De dooddoeners mag hij wel thuis laten idd.
Pyama 26 juli 2019 15:56
Dat zei hij toch niet? Hij wil er geen woorden aan vuil maken maar erkende dat het verboden is.
shake 26 juli 2019 16:06
Vreemde tactiek van Ineos en Movistar. Renners mee in kopgroep waarvan dan een deel zich laat terugzakken in de klim.
Kuiperberg 26 juli 2019 16:06
Kruijswijk zit teveel achterin...
Anony 26 juli 2019 16:06
En bovendien is dat duwtje van gisteren in niets te vergelijken met bijvoorbeeld het moment van Roglic. Er is volgens het reglement geoordeeld gisteren, kous af.
Ron de Renner 26 juli 2019 16:11
De favorieten lopen in. De boni's bovenop gaan nu ook nog een rol spelen.
Ron de Renner 26 juli 2019 16:17
Schuift nu wel op.
Anony 26 juli 2019 16:20
Ai ai ai Alaphilippe. De droom spat langzamerhand aan diggelen.
Anony 26 juli 2019 16:22
Bernal wint de Tour. Schrijf maar op.
Ron de Renner 26 juli 2019 16:22
Kruijswijk is dik in orde vandaag. Alleen is Bernal nog beter.
Inigo 26 juli 2019 16:26
Bernal moet nu niet omkijken en gewoon volle bak doorknallen, anders is Thomas de lachende
Ron de Renner 26 juli 2019 16:27
Als De Plus tot de top mee kan, is dat natuurlijk wel een fijn voordeel ten opzichte van éénling Bernal
Inigo 26 juli 2019 16:28
Zeer mooi getimed van de Plus, want hier is een kort vlakker stukje op de Iseran.
Inigo 26 juli 2019 16:31
Barguil moet vandaag maar voor wat troost zorgen voor de Fransen, want het is verschrikkelijk voor Pinot, Alaphilippe en Bardet ook niet al te best voor de bollen.
Inigo 26 juli 2019 16:33
Intussen een enorme hagelbui in de afdaling!
rustdag 26 juli 2019 16:33
Kruis pakt teweinig op het Geel
Ron de Renner 26 juli 2019 16:34
Opeens is de spanning voor de eindzege vrijwel helemaal weg.
rustdag 26 juli 2019 16:34
Inigo 26 juli 2019 16:35
Duidelijk ook dat Buchmann voor podium rijdt ipv winst
Orakel 26 juli 2019 16:38
Laat Kruijswijk 5 boni’s liggen?
Bernal op pole, maar we zijn er nog niet.
Ron de Renner 26 juli 2019 16:39
Nee, Yates en Bargul zaten er nog voor.
Orakel 26 juli 2019 16:43
Neutralisatie!
Anony 26 juli 2019 16:45
Dit is ook erg zonde voor Alaphilippe. Maar wel knap van de organisatie.
Johan 26 juli 2019 16:47
Ron de Renner 26 juli 2019 16:47
Hij was ook niet echt aan het inlopen, en het steile deel van de afdaling zat er al bijna op.
Eindhovuh 26 juli 2019 16:47
Jij denkt dat hij op de laatste klim niet nog minuten zou verliezen?
Orakel 26 juli 2019 16:47
Belachelijk.
Je kunt geen klassement maken op 40 km van de finish.
Renners rijden gedoseerd.
Anony 26 juli 2019 16:49
Het was sowieso wel heel moeilijk ja, dat klopt.
Inigo 26 juli 2019 16:49
Precies... Kruijswijk, Thomas en Buchmann rijden op tempo de Plus om die in de afdaling te houden
Anony 26 juli 2019 16:49
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Belachelijk.
> Je kunt geen klassement maken op 40 km van de
> finish.
> Renners rijden gedoseerd.


Vind het op dat vlak ook jammer, maar de veiligheid van de renners gaat natuurlijk voor alles. Wegen liggen écht barslecht.
Ron de Renner 26 juli 2019 16:50
Ja, heel apart dit. Kruijswijk laat nota bene op de laatste 25m voor de top nog een seconde of 5 liggen met het aandoen van zijn jack.
El Chaba 26 juli 2019 16:50
Je denkt dat hij in de afdaling meer had goed gemaakt dan hij in de slotklim zou hebben verloren? Tot aan de neutralisatie had hij maar liefst twee seconden teruggepakt op Bernal en Yates. Deze beslissing is juist een zegen voor Alaphilippe..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 16:51 door El Chaba.
predator 26 juli 2019 16:51
Ducrot spoort echt niet. Veiligheid renners is toch het belangrijkste.
Johan 26 juli 2019 16:52
Wat een onzin. Deze afloop kent louter verliezers.
Behalve Bernal dan. Triest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 16:53 door Johan.
Erik S. 26 juli 2019 16:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je denkt dat hij in de afdaling meer had goed
> gemaakt dan hij in de slotklim zou hebben
> verloren? Tot aan de neutralisatie had hij maar
> liefst twee seconden teruggepakt op Bernal en
> Yates. Deze beslissing is juist een zegen voor
> Alaphilippe..

Dat idee heb ik ook.
Inigo 26 juli 2019 16:54
Morgen wordt het overigens ook Zeer slecht weer...
Johan 26 juli 2019 16:54
Schrap die ook maar dan.
Tot volgend jaar.
Eindhovuh 26 juli 2019 16:57
Als Kruijswijk vol door rijdt op de iseran is verschil kleiner met Bernal. Nu wilden ze de Plus aan boord houden net voor de top.
Bernal lacht het hardst en Ala mag ook niet klagen.
Zonde zonde zonde. Was zo’n mooie etappe.
predator 26 juli 2019 16:57
Johan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schrap die ook maar dan.
> Tot volgend jaar.

Zeg je vanaf je bank. Koekkoek.
Anony 26 juli 2019 16:57
Over de tijdsopname kan je discussiëren.
Over de neutralisatie op zich niet. Die beelden zeggen genoeg. Levensgevaarlijk.
Inigo 26 juli 2019 16:58
Eens, neutralisatie enige juiste beslissing. Maar dit heeft aardig wat gevolgen. Wint Alaphillipe hier podium mee, of juist niet (had hij terug kunnen komen en aan kunnen vallen?). Wint Bardet hier de bergtrui mee?
Ron de Renner 26 juli 2019 16:59
Daar is iedereen het wel over eens, denk ik. Die tijdsopname voel nu heel cru. Aan de andere kant is het enige alternatief om de hele etappe te schrappen en dat is net zo goed oneerlijk.
El Chaba 26 juli 2019 17:01
Heb je de beelden wel gezien? Zo ja, dan spoor je echt niet..
Ron de Renner 26 juli 2019 17:02
Kruijswijk leek me vandaag trouwens ook beter dan Thomas, dus ook wat dat betreft pech dat hij die niet nog had kunnen aanvallen op de slotklim.
Wanny 26 juli 2019 17:02
Je kunt toch niet in de afdaling beslissen dat de finish op de top was.

Blunder van de tourdirectie. Hadden eerder moeten beslissen.
Johan 26 juli 2019 17:02
Dit had je toch aan kunnen zien komen?
Ze vertrokken 3 uur geleden.
Had dan parkoers gewijzigd of zo.
Dit is pure koersvervalsing.
Eazster 26 juli 2019 17:03
De renners zullen wel minder kwaad zijn als ze achteraf de wegen (ijszwembad ) zien ,hoe het erbij ligt. Neutralisatie van de koersdirectie dapper , maar eerlijkst lijkt me deze etappe te schrappen en geen tijdswaarneming op de Iseran te nemen,hoe anticlimax ook.
Inigo 26 juli 2019 17:04
Nu ik erover nadenk: eens
Anony 26 juli 2019 17:05
Dus, beetje algemene conclusie:

- neutralisatie mbt de veiligheid: perfect
- teruggrijpen naar een moment eerder in de wedstrijd om als aankomst/tijdsopname te dienen: voelt heel verkeerd aan
Clavan 26 juli 2019 17:09
Op de radio wordt verteld dat de koers nog niet officieel is stopgezet.
Pyama 26 juli 2019 17:09
Tour dagje verlengen en morgen deze etappe weer rijden.
Horsie is back 26 juli 2019 17:09
Historische hitte in een kikkerland en een TDF etappe geneutraliseerd door an weather event. Toeval?
Clavan 26 juli 2019 17:09
Het probleem is dat er nu, zelfs met de auto, niet doorheen te komen is.
Pyama 26 juli 2019 17:10
In beeld staat steeds course arretee
arki 26 juli 2019 17:10
Inderdaad ze hadden veel eerder aan moeten geven dat er top van de Iseran lag. Elke beslissing is nu onrechtvaardig. Kruijswijk had dan zeker een stuk korter gezeten.
rustdag 26 juli 2019 17:11
The day's course has been called due to adverse weather conditions, rider times have been taken at Col de l'Iseran.
???? La course est arrêtée à cause des conditions climatiques. Les temps sont pris en haut du Col de l'Iseran.#TDF2019
Orakel 26 juli 2019 17:11
Etappe schrappen en morgen (met Pinot) weer vertrekken smileys with beer
rustdag 26 juli 2019 17:11
Kruis rijdt niet vol naar de top
opoeepo 26 juli 2019 17:12
Zijn we er weer ingetuind!
Anony 26 juli 2019 17:13
Meesterzet van Pinot, die alsnog morgen mag starten en plots als herrezen de Tour naar zijn hand zet!

A Madiot can dream.
Anony 26 juli 2019 17:20
Voor mensen die niet live keken:



predator 26 juli 2019 17:21
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruis rijdt niet vol naar de top

Heeft de meeste pech nu inderdaad. Dit had de organisatie eerder moeten bedenken.
JW 26 juli 2019 17:22
Enorme sja-os ! En desillusie.
Je kunt je afvragen wie de grootste gedupeerden zijn van deze onvermijdelijke stop.

Alaphilippe, die in de afdaling bezig was in te lopen op zijn achtervolgers ?
Het lijkt me toch dat hij vooral blij mag zijn. Ook als hij weer bij de groep Thomas was gekomen zou hij in de zware klim naar Tignes vrijwel zeker op grote achterstand worden gereden. Nu houdt hij kans op het podium.

Bernal ? Die liep verder uit in afdaling, maar het is de vraag of hij in de klim voorop had kunnen blijven.
Thomas ? Die zat op fluweel in het wiel van de Jumbo's, met een ploeggenoot voorop.

Movistar ? Maakte niet de indruk dat ze in de finale nog wat goed konden maken.
Buchmann ? Die gaf nog steeds geen enkele krimp, had vandaag stevige slag kunnen slaan.

Jumbo ? Kruijswijk ? Had vandaag een prima dag, en geweldige steun van zijn twee ploeggenoten. Vooral De Plus was sterk vandaag, als onderdeel van het opgestelde plan. Zoals hij rustig zijn jasje aantrok op de top, leek hij nog veel over te hebben.
Na Bernal maakte hij vandaag op mij de meeste indruk. Jammer.
Wanny 26 juli 2019 17:24
Wat dan weer wel goed is, is dat de aanvaller beloond wordt.
Horsie is back 26 juli 2019 17:28
Horsie besluit nogal eens iets niet te plaatsen. Het moet tenslotte niet te gek worden.
Maar voor onderstaand relaas toch maar een uitzondering maken?

Het begrip Avalanche is in Alpen landen bepaald geen loos begrip.
Nu zijn ook de kikkerlandjes aan de beurt. Drie dagen achtereen boven het absolute aller tijden temperatuurrecord.
On topic: Kruijswijk moet zich vandaag revancheren voor de mini avalanche, die hij in 2016 in de Giro veroorzaakte.
valse trage 26 juli 2019 17:31
Zoals hierboven al vermeld: hadden ze aan de voet van de Iseran de knoop al maar doorgehakt en doorgegeven dat de finish op de top zou liggen. Maar wat gebeurd is, is gebeurd. En Ducrot is een complete mongool...
valse trage 26 juli 2019 17:32
Robobas 26 juli 2019 17:33
Hadden ze de tijdsverschillen op de Iseran kunnen gebruiken om aan de voet van de laatste klim opnieuw te starten? Of was dat organisatorisch onmogelijk? Ik had toch graag de strijd willen zien.
JW 26 juli 2019 17:33
Helemaal eens !
Kan ook gewoon zondag, in plaats van dat overbodige defilé.
valse trage 26 juli 2019 17:35
Lijkt me in de praktijk bijna niet te doen, zeker als daar geen draaiboek voor is. Moet je de renners ook weer eerst laten warmrijden om het een beetje 'gezond' te houden?
opoeepo 26 juli 2019 17:36
Laat ze maar oppassen met die sneeuwschuiver, Uran komt er aan.
Blueprint 26 juli 2019 17:36
Met terugwerkende kracht de finish op de top van de voorlaatste col leggen is pure competitievervalsing. Kruijswijk en Buchmann hadden dan echt niet De Plus het tempo laten bepalen met de bedoeling om hem in de vallei nog in te zetten. Natuurlijk was Bernal de sterkste, maar eenmaal ingerekend door mannen die niet zelf vol hadden hoeven te rijden, had ik het nog moeten zien. Hele etappe schrappen leek me een beter idee, maar de wegen van de jury zijn ondoorgrondelijk. En dan nog boni's ook, alsof de farce nog niet erg genoeg was...
JW 26 juli 2019 17:37
Op het moment dat ze aan de voet van de Iseran waren moest die bui volgens mij nog losbarsten.
De jury moest in heel korte tijd een besluit nemen, en hoezeer ik er ook van baal: die lijkt mij het minst slechte besluit.
valse trage 26 juli 2019 17:39
Helemaal mee eens. Goede beslissing om de koers af te gelasten, maar de rest komt allemaal wel heel geïmproviseerd over.
Pyama 26 juli 2019 17:39
+1. Landa had zich ook duidelijk gespaard.
stoempert 26 juli 2019 17:39
Dat was natuurlijk volstrekt onmogelijk. Ook doorfietsen was een totale nachtmerrie geworden. Teleurstellend maar de enige juiste beslissing.
valse trage 26 juli 2019 17:41
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> +1. Landa had zich ook duidelijk gespaard.

Inderdaad, dat is nog wel het allerergste!
opoeepo 26 juli 2019 17:48
Neutralisatie was de enige keus. Maar om nou op een eigenlijk toch willekeurig gekozen
plaats in de koers eindtijden te noteren... Dat klopt niet.
Frederik D. 26 juli 2019 17:52
Ik ben voor een extra tijdrit van 30 km aanstaande zondag in Parijs. En na een uur of drie een rit van 50 km door Parijs. Dus een etappe A en een etappe B. Maar ik denk niet dat ik enige bijval zal krijgen, zeker niet van de organisatie.
rustdag 26 juli 2019 17:53
Dit zijn de beelden waarover word gesproken

[twitter.com]
opoeepo 26 juli 2019 17:56
Zie ik daar nu Uran's petje bovendrijven?
Nelis! 26 juli 2019 17:59
Tja stel je voor dat ze de hele daguitslag schrappen, dan staat Alaphilippe alsnog in het geel en dan is heel dit prikbord niet meer te houden...
JW 26 juli 2019 18:01
Als je zo veel mogelijk recht wilt doen aan de inspanningen van de renners vandaag moet je die "kunstmatige" finish zo ver mogelijk in de koers leggen.
De streep op de top was volgens mij het laatste punt waar de tijden waren opgenomen.
Ik baal ervan want ik had Steven vanavond graag in de gele trui gezien. Hij had niet voor niets deze klim veel keren geoefend.
Maar elke andere beslissing was m.i. meer onterecht geweest.
Na alle inspanningen van vandaag kun je toch niet doen alsof er niks gebeurd is ?
El Chaba 26 juli 2019 18:09
Eens.
Dit is de minst slechte beslissing.
opoeepo 26 juli 2019 18:09
Natuurlijk niet, maar nu heeft één er voordeel van en ander(en) nadeel.
En dan pakt het natuurlijk voor allesvreter en koers-vernietiger SKY/Ineos weer precies goed uit.
Gelukkig dan weer niet voor smiecht Yates, die waarschijnlijk wel weer op
huichelachtige wijze had gewonnen.
predator 26 juli 2019 18:10
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit zijn de beelden waarover word gesproken
>
> [twitter.com]
> 736671232

Had graag Ducrot er doorheen zien rijden.....
lodjan 26 juli 2019 18:18
Ook hier zouden de (ex-)veldrijders in het voordeel zijn.
El Chaba 26 juli 2019 18:30
En Alaphilippe..
PVW 26 juli 2019 18:32
+1
Moet er niet aandenken dat deze tijdsverschillen niet door gerekend zouden worden. Zou een enorme smet werpen als dan zondag alaphillipe e tour zou winnen.
ton duk 26 juli 2019 18:35
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik baal ervan want ik had Steven vanavond graag in
> de gele trui gezien. Hij had niet voor niets deze
> klim veel keren geoefend.

Met mijn kansloze oranjebril heb ik toch een meter of 20 gedacht...…..
gr
opoeepo 26 juli 2019 18:36
Vanavond een extra hapje ketonen en Ineos gooit morgen de koers op slot.
Parijs is niet ver meer.
Goozzer 26 juli 2019 18:39
Maar wie voor- of nadeel zou hebben gehad, is natuurlijk pure speculatie. Het enige dat we zeker weten is dat Bernal iedereen vrij duidelijk uit de wielen heeft gereden. Tijdsverschillen nemen op de Iseran doet wat dat betreft het meeste recht aan het koersverloop, de krachtsverhoudingen en geleverde inspanningen. Perfect is het uiteraard niet, maar m.i. veruit de meest rechtvaardige beslissing. Mogelijk tactisch rijden, plannen die men gehad zou hebben (voor zover men zich er op zou beroepen, want dat valt volgens mij wel mee) en andere smoezen en theorieën, daar kunnen we natuurlijk niet veel mee. De hele rit schrappen, en Alaphilippe terug in het geel hijsen, zou wat mij betreft hoe dan ook absurd zijn..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 18:39 door Goozzer.
Eazster 26 juli 2019 18:39
Maar elke andere beslissing was m.i. meer onterecht geweest.
Na alle inspanningen van vandaag kun je toch niet doen alsof er niks gebeurd is ?

Dit is toch ook een onderbuikgevoel dat er spreekt,...omdat er zoveel inspanningen zijn gedaan?!.
Dat kan toch nooit aangedragen worden voor een geldige reden voor een waardige "officieuze "uitslag.
El Chaba 26 juli 2019 18:39
Van de organisatie natuurlijk wel. Vergeten wie de tijdrit heeft gewonnen? winking smiley
Nomath 26 juli 2019 18:48
Verschillen op de top van de Iseran worden doorberekend. Bernal heeft nu de gele trui.
Tov de redenering dat Kruijswijk daardoor benadeeld is omdat hij het tempo van De Plus wilde volgen naar de col, kun je ook stellen dat Thomas benadeeld is omdat hij zich daar in moest tomen.
We zullen morgen hopelijk wel zien wie de sterkste is.

Pinot schijnt gisteren ook al last gehad te hebben van zijn dijbeenblessure die hij in Gap opliep, volgens Madiot in l’Equipe..
opoeepo 26 juli 2019 18:55
Ik begrijp de wetten der commercie en publiciteit, maar als ik Bernal was geweest had ik de gele trui vandaag
en morgen maar even links laten liggen.
MarkV 26 juli 2019 19:07
Welnee, als Alaphillipe nou in een ravijn te pletter was gevallen wel maar nu toch niet joh.
Orakel 26 juli 2019 19:37
Vorig jaar aan de voet Alpe had Kruijswijk iets van 4 minuten?
“Hij reed iedereen uit het wiel”.
Curzio 26 juli 2019 20:02
Tuurlijk niet. Dan besteel je Bernal van een tourzege. De onderlinge verhoudingen waren redelijk duidelijk.
Curzio 26 juli 2019 20:04
opoeepo 26 juli 2019 20:16
Bestelen van een tourzege? Gewoon morgen in zijn Ineos-truitje rijden en na de
etappe het geel aantrekken.
Sub Culture 26 juli 2019 20:24
Correcte beslissing van de Tourdirectie.
Frustratie bij diverse renners, teams ook perfect te begrijpen.

Het is mooi dat we op die rare planeet die we met z'n allen kapot maken, de natuur bij wijlen toch de bovenhand haalt.
lodjan 26 juli 2019 20:25
Tinuz 26 juli 2019 20:34
Meneer de pastoor heeft gesproken. Al eens stilgestaan bij bijvoorbeeld het aantal levens (mens, dier) dat natuurgeweld gekost heeft door de tijden heen? Leven van eens mens betekent je aanpassen aan de natuur, dat is altijd zo geweest en zal morgen niet anders zijn. :-) C'est la vie.
Pyama 26 juli 2019 20:36
Toch is het raar. Het klassement voor geel is een optelsom van de daguitslagen. Plus nog ergens een doorkomt op een berg tussendoor waar geen officiële uitslag van is.
opoeepo 26 juli 2019 20:37
Maar het klimaat moet natuurlijk niet aan ons wielerplezier komen.
Walnoot 26 juli 2019 20:47
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tot aan de neutralisatie had hij maar
> liefst twee seconden teruggepakt op Bernal en
> Yates.

Tja, als je die tijdmetingen in de afdaling serieus gaat nemen... Kruijswijk zat voorop bij de favorieten, die daalde echt niet sneller dan al die renners die Alaphilippe aan het oprapen was. Op de manier waarop er gedaald werd, ging Alaphilippe gewoon terug in de groep Thomas zitten voor de slotklim.
lodjan 26 juli 2019 20:50
Walnoot 26 juli 2019 20:56
Bernal inrekenen? Tijdens de podiumceremonie dan waarschijnlijk? Je denkt toch niet dat ze in 10km valsplat naar beneden anderhalve minuut goedmaken op Bernal? In mijn ogen is Bernal de verliezer. Die ging twee minuten los zijn zonder gedoe. Bardet uiteraard de grote winnaar. Gelosten zoals Quintana mogen ook zeker niet klagen. Potentieel is de enige grote verliezer Yates. Die had het weleens klaar kunnen spelen door gewoon te volgen bij Bernal.
Fcdh 26 juli 2019 21:05
Anti-climax!

Doorrijden was natuurlijk niet mogelijk maar dit is echt een blunder van de organisatie die zijn weerga niet kent. Je kunt toch niet met terugwerkende kracht een finish ergens leggen terwijl je al kilometers verder bent? Ze hadden een paar kilometer voor de streep al moeten zeggen op de top ligt de finish want toen zagen we ookal de beelden van de sneeuwschuiver op tv.

Is dit botte pech of weer typisch Nederlands? Jumbo was bezig met een formidabele etappe en natuurlijk konden Buchmann en Kruijswijk beter (waar Thomas zo op het oog het erg lastig had 3 km onder de top).
Had het wel willen zien met nog een afdaling voor de boeg, een vlak stukje en nog een behoorlijk pittige slotklim waar Buchmann, Kruijswijk en Thomas het nog met een knecht afkonden moest Bernal het 40km alleen doen. Froome-achtige solo als je dan aan de originele finish nog meer dan een minuut voorsprong had op de 3 genoemde heren.

Hoop dat morgen de meubelen nog gered kunnen worden zodat Bernal alsnog bij iedereen wegknalt, Alaphilippe er weer doorheen zakt met minimaal 1,5 minuut en de heren het uit mogen zoeken voor het podium.

bah! nasmaak

btw zal wel in Kruijswijk zijn carrière passen als hij morgen op een paar seconden na het podium niet haalt ten faveure van Alaphilippe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 21:07 door Fcdh.
Slimmerd 26 juli 2019 21:09
Morgen maar 60km, Roseland onbegaanbaar
D.R.E. 26 juli 2019 21:12
Slecht nieuws voor kruiswijk
rustdag 26 juli 2019 21:13
ja balen, man man

Start om 14:30
Curzio 26 juli 2019 21:18
En dan valt Thomas als eerste aan en zit Bernal ineens gevangen in ploegentactiek.
Fcdh 26 juli 2019 21:23
Kunnen ze nou nergens anders een col ertussen gooien? Met een heel peloton 1 col opknallen is natuurlijk een hele andere inspanning.
Doodzonde dit van een mooie Tour tot vandaag.
Hopelijk wel een wijze les voor de organisatie om in het vervolg sneller een beslissing te nemen en een soort van backup draaiboek klaar te hebben liggen voor sleuteletappes met cols boven de 1500m. De Giro organisatie kan hierover meepraten.
Curzio 26 juli 2019 21:28
Pfff inderdaad. Goed nieuws voor Flipje. En ook voor Bardet: alle bergpunten behalve die van de slotklim zijn ook geschrapt. Dus er zijn nog zes renners voor de bollen. Hup Bernal!
Curzio 26 juli 2019 21:31
Het weer in berggebieden kan heel snel veranderen en ook heel plaatselijk zijn. Kan je bij de start al voorzien dat deze hagelbui dit effect gaat hebben op het parcours?
Wielrennen vindt plaats in de openbare ruimte en dus kunnen dit soort dingen gebeuren. Het hoort ook bij de koers. Over een paar jaar herinneren we ons juist deze etappe het beste.
Fcdh 26 juli 2019 21:38
Nee natuurlijk kun je dit niet voorzien bij de start wel kun je de finish veel eerder verleggen.
Of wou je zeggen dat die sneeuwschuiver net 10 seconden aan de gang was toen we de eerste beelden zagen op Sporza? Achja koe in zijn kont kijken maar zoals gezegd hoop dat de organisatie hiervan leert.
Curzio 26 juli 2019 21:48
Lag die sneeuw daar niet al langer? Ze waren ook al een tijdje voor deze etappe bezig om de weg van de L'iseran sneeuwvrij te maken. Het grote probleem was vooral het water dat in korte tijd was gevallen en de modder. Ik denk niet dat je hiervan veel kan leren. Behalve dat het eens in de 20 jaar eens voor kan komen dat er een etappe moet worden geneutraliseerd vanwege weersomstandigheden.
Horsie is back 26 juli 2019 21:54
In het kader van epic had toch gemakkelijk kunnen worden beslist de resterende 25 km rechtsomkeert te maken. Rechts van de weg en de dalers met moderne communicatiemiddelen verwittigen dat er tijdelijk sprake zou zijn van spookrijders. Alleen ghostrider Alaphilippe zou bezwaar kunnen maken. Forza Julian.
Slimmerd 26 juli 2019 21:54
Kuiperberg 26 juli 2019 21:59
Op weerplaza kon je tijdens de beklimming van de Iseran al zien dat er een zwaar buiengebied zich aan het opbouwen was. Niks aan te doen. Godzijdank kwam de bui niet direct tijdens de afdaling naar beneden. Die modderstromen zijn levensgevaarlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 22:17 door Kuiperberg.
opoeepo 26 juli 2019 22:02
In de toekomst gaat dit geen uitzondering zijn.
Andere Peter 27 juli 2019 04:12
Een perfecte beslissing was niet te nemen. Dit was de minst slechte, ook tav tijdsopname. Aanvaller Bernal wordt beloond. Wordt de terechte Tourwinnaar/ Kruijswijk heeft een beetje extra pech tov sommige anderen.
Cyclad58 27 juli 2019 09:49
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen