Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

106th Tour de France (2.UWT)Stage 20 » Albertville › Val Thorens (130k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 26 juli 2019 21:17




Vertrek 13.35
Verwachte aankomsttijd 17.45


Algemeen Klassement
1 EGAN BERNAL 2 TEAM INEOS 78h 00' 42'' - B : 8'' -
2 JULIAN ALAPHILIPPE 21 DECEUNINCK - QUICK - STEP 78h 01' 30'' + 00h 00' 48'' B : 30'' -
3 GERAINT THOMAS 1 TEAM INEOS 78h 01' 58'' + 00h 01' 16'' - -
4 STEVEN KRUIJSWIJK 81 TEAM JUMBO - VISMA 78h 02' 10'' + 00h 01' 28'' B : 4'' -
5 EMANUEL BUCHMANN 12 BORA - HANSGROHE 78h 02' 37'' + 00h 01' 55'' - -
6 MIKEL LANDA MEANA 65 MOVISTAR TEAM 78h 05' 17'' + 00h 04' 35'' B : 4'' -
7 RIGOBERTO URAN 91 EF EDUCATION FIRST 78h 05' 56'' + 00h 05' 14'' - -
8 NAIRO QUINTANA 61 MOVISTAR TEAM 78h 05' 59'' + 00h 05' 17'' B : 18'' -
9 ALEJANDRO VALVERDE 62 MOVISTAR TEAM 78h 07' 07'' + 00h 06' 25'' - -
10 RICHIE PORTE 131 TREK - SEGAFREDO 78h 07' 10'' + 00h 06' 28''

Cecchini 26 juli 2019 21:18
Parcours wordt morgen ingekort tot 60 km. De Cormet de Roselend wordt er uit gehaald.
Cecchini 26 juli 2019 21:18
Vergeten Nederlandse Tourrenners - Cees Lute - 67 ste in de Tour van 1965 (winnaar Felice Gimondi)



In mijn bestudering van de Giro 'd Italia was ik zijn naam al eens tegengekomen, omdat hij daar zomaar een etappe heeft gewonnen. Daar kun je best sier mee maken met een leuke dame naast je aan de bar, Cecchini zou er een moord voor doen. Gezien zijn éénmalige deelname aan de Tour waarin hij anoniem meereed, mag Cees toch mee doen in mijn collage. Het beeldmateriaal wat ik van hem vond, nam me helemaal in voor deze bescheiden sympathieke Noord-Hollander


UIT NHNieuws

CASTRICUM De naam Cees Lute doet niet meteen bij iedereen een belletje rinkelen. Toch was de man uit Castricum begin jaren zestig van de vorige eeuw één van de beste Nederlandse wielrenners. Vooral als sprinter maakte hij naam.

De meeste bekendheid bouwde Lute op als winnaar van een etappe in de Ronde van Italië van 1964. Dezelfde ronde waar Tom Dumoulin na zijn overwinning van gisteren weer de roze trui mocht aantrekken. Als knecht van de legendarische Jacques Anquetil en ploegmaat van zijn streekgenoot Ab Geldermans maakte Lute deel uit van een kopgroep die 'de zegen' kreeg van het peloton en vooruit bleef. In de spurt in finishplaats Santa Margherita klopte Lute zijn vijf mede-vluchters. Pas veel later kreeg hij de waardering voor zijn ritwinst. Op het moment zelf was er nauwelijks aandacht voor zijn etappezege.

https://www.youtube.com/watch?v=idkcNwLwbJ8





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2019 22:27 door Cecchini.
predator 26 juli 2019 21:23
Yannick 26 juli 2019 21:24
Godver, zo op verheugd op morgen ...
nemo 26 juli 2019 21:28
Slimmerd 26 juli 2019 21:33
De Longefoy ook
Wanny 26 juli 2019 21:35
Zo'n parcours gaan we niet nog eens krijgen denk ik.
Inigo 26 juli 2019 21:37
Bernal ook de bollen morgen lijkt me
Wanny 26 juli 2019 21:41
Zal voor de toppers weinig uitmaken. Tis niet dat ze anders op de eerste col elkaar al zouden bestoken.
Inigo 26 juli 2019 21:41
Tuurlijk maakt dit uit. In nadeel voor de diesels, in voordeel van de springveren
predator 26 juli 2019 21:42
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal ook de bollen morgen lijkt me

Waarom zou hij zich daar druk over maken? Die gaan alleen op Alaphilippe letten.
Wanny 26 juli 2019 21:44
Tis 35 km klimmen. Dan zijn de diesels wel warm.
En daarvoor 25 km vlak.
Inigo 26 juli 2019 21:44
Daarom juist. Met Alaphilippe wil je de klim over z'n totaal zo hard mogelijk doen, en dus minder kans voor ontsnappingen/Bardet.
Horsie is back 26 juli 2019 21:45
Misschien moeten de grote ronde organisatoren en parkoersbouwers eens af van dat megalomaan uittekenen van zulke superzware slotakkoorden en dan liefst nog in no land.
Fcdh 26 juli 2019 21:46
Als je Alaphilippe daar niet onder schaart maakt het inderdaad niet zoveel uit voor Bernal, Thomas, Kruijswijk en Buchmann.
Een Alaphilippe die aan de voet komt met al 25km klimwerk achter de kiezen of nog helemaal fris kan wel eens het verschil maken tussen podium.
Hoop voor de koers dat hij er morgen alsnog doorheen zakt.
Inigo 26 juli 2019 21:47
Het gaat niet om warm-draaien, maar om "meer brandstof overhebben aan het eind".
Eindhovuh 26 juli 2019 21:47
Wanny 26 juli 2019 21:48
Jumbo moet meteen snoeihard de kop nemen op de klim. En dan maar kijken wat er gebeurt.
Als ze Thomas in een knechtenrol kunnen drukken zou Kruijswijk die nog kunnen pakken.
Curzio 26 juli 2019 21:51
Lead-out met de sprinttrein. Groenewegen als luxe-knecht.
Le Puncheur 26 juli 2019 21:51
Waarom niet even de klim naar Valmorel meenemen. Hier had de tour organisatie wel iets creatiever mee om mogen gaan. Zeker na de in korting vandaag.
Slimmerd 26 juli 2019 21:53
Weet jij hoe die er bij ligt?
Kuiperberg 26 juli 2019 21:54
Heel jammer, overmacht. Veel modderstromen over de bergwegen. Als het morgen weer gaat spoken dan krijgen we een ritje van 10km..
Inigo 26 juli 2019 21:58
Zijn het echt modderstromen of willen ze gewoon het zekere voor het onzekere nemen om iets als vandaag te voorkomen? Wat als er een modderstroom over de weg naar Val Thorens gaat? Vragen, vragen, vragen.
Horsie is back 26 juli 2019 22:00
Als Kruijswijk nu morgen eens eindelijk uit zijn hok komt, vrij naar Ducrot, die vandaag ook een lawine over zich heen kreeg.
opoeepo 26 juli 2019 22:00
Curzio 26 juli 2019 22:01
Toch een hoopgevend resultaat uit het verleden: Giro 2016 - etappe 15
Inigo 26 juli 2019 22:05
Vraag me nog steeds af wanneer Kruijswijk die etappezege vie de post gaat krijgen
Vlaflip76 26 juli 2019 22:06
Of de Madeleine
Slimmerd 26 juli 2019 22:07
Zie de foto's van de Roseland op Twitter, die is op.delen compleet onbegaanbaar
Eddy Veen 26 juli 2019 22:27
Gelukkig fietst Mathieu zondag weer.
JW 26 juli 2019 22:31
Pure pech, een paar dagen geleden (zelfs gisteren nog) waren al die wegen prima berijdbaar.
Doodzonde. Vooral ook omdat dit Tourparkoers zo op maat van Kruijswijk was. Hoe hoog hij was geëindigd valt niet te zeggen maar tot de koers vandaag gestaakt werd ging m.i. alles perfect voor hem.
Heisenberg 26 juli 2019 22:38
Buiten het feit dat Bernal duidelijk sterker was.
Orakel 26 juli 2019 23:01
Bernal was sterker over een sprint van 4 km bergop. De rest is speculatie.
tvm 26 juli 2019 23:05
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal was sterker over een sprint van 4 km
> bergop. De rest is speculatie.

Bernal was op de Galibier toch ook al sterker.
nemo 26 juli 2019 23:24
resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Nomath 27 juli 2019 00:56
Het lijkt me vooral uit te draaien op een krachtmeting tussen ploegen waarbij uiteindelijk de reservetank van de kopman de doorslag geeft. Jumbo is al twee grote motoren kwijtgeraakt, dus die moeten zeker niet hard van stapel lopen. Bij Ineos lijken Kwiatkovski en Moscon erg vermoeid en Rowe is weg.. Ik geef Alaphillipe een goede kans om op Bernal wat in te lopen, vooral dankzij zijn sterke moraal en het thuispubliek . Ik hoop dat Kruijswijk Thomas net voldoende voor kan blijven voor de derde plek, maar ik betwijfel of hem dat lukt..
opoeepo 27 juli 2019 01:09
Jammer, dat ze er geen tijdrit van maken.
Horsie is back 27 juli 2019 02:27
Horsie heeft zich al vast ingekeken voor het "slotakkoord". Eerst Pantasaurus motoring op de Val Thorens TDF 1994, waarvoor de Fin voor de laatste 5,75 km een cijfer gaf van 6,6. Tijd van 13:43. Daarna de Podcast the Move met een surrealistische kijk op de etappe van gisteren. Lance Armstrong vond moeder natuur de zogenaamde patron van de dag. Daar dacht hij 2 decennia eerder toch heel anders over. Pas tegen het einde van de Podcast wisten ze uitslag en klassement.

Surrreëel was natuurlijk wel het gegeven, dat ze nog niets wisten over het behoorlijk inkorten van de etappe op zaterdag.
Andere Peter 27 juli 2019 04:16
Lijkt mij logistiek nog niet zo makkelijk te regelen.
rustdag 27 juli 2019 08:09


Berg treintje Jumbo is nodig......
lodjan 27 juli 2019 08:32
Zo jammer, dat neutraliseren en inkorten. Het belangrijkste deel van de Tour voor Kruijswijk zou net beginnen.

Ik had het nog wel willen zien hoe het was gelopen: duo Bernal/Yates in de vallei met tegenwind en dan nog de klim naar Tignes tegen een grote achtervolgende groep met enkele koppeltjes/knechten waardoor de kopmannen relatief fris aan de Tignes kunnen beginnen:
BARGUIL Warren Team Arkéa Samsic 0:40
DE PLUS Laurens Team Jumbo-Visma 1:03
KRUIJSWIJK Steven Team Jumbo-Visma ,,
THOMAS Geraint Team INEOS ,,
BUCHMANN Emanuel BORA - hansgrohe ,,
NIBALI Vincenzo Bahrain Merida ,,
URÁN Rigoberto EF Education First ,,
LANDA Mikel Movistar Team ,,
PORTE Richie Trek - Segafredo 1:20
MÜHLBERGER Gregor BORA - hansgrohe ,,
VALVERDE Alejandro Movistar Team 1:49
CARUSO Damiano Bahrain Merida ,,
POELS Wout Team INEOS ,,
ALAPHILIPPE Julian Deceuninck - Quick Step 2:10

De vermoeienissen zouden dan nog doorwegen naar de oorspronkelijke etappe van vandaag. Alaphilippe zou zakken naar rond de 10e plek. Nu heeft ie nog kans op het podium ten koste van Kruijswijk. Kruijswijk kan zijn plannen niet tot uitvoering brengen. Of Tourwinst erin had gezeten zullen we nooit weten. Podium zeker. En dat laatste is met het huidige parkoers nog maar de vraag.
Curzio 27 juli 2019 08:56
Voor Tourwinst heb je wel veel fantasie nodig hoor. Thomas zat ook nog op de bagagedrager. Hij had en heeft podiumkans, maar die kans is wel kleiner dan met het originele parcours.
Kuiperberg 27 juli 2019 09:05
Ik heb geen moeite met de derde plek van Alaphilippe. Ik gun hem ook wel de tweede plaats ipv Thomas.Hij heeft de TdF veel kleur gegeven. En het is hartstikke mooi dat Kruijswijk zo hoog staat, maar wat heeft hij verder in deze Tour aan aanvallende acties laten zien?

Alleen gisteren viel hij echt voor het eerst aan. Types als Alaphilippe, Pinot maar ook een vd Poel, Avermaet geven kleur aan het wielrennen en dat vind ik bij Kruijswijk veel minder het geval. Waarom is hij niet met Bernal meegefietst, hij wilde echter overhouden voor de laatste klim. Dat is typisch Kruijswijk, altijd calculerend.. Als hij wel met Bernal had meegefietst, dan had hij nu nog een mooie kans op geel...
Soms moet je gewoon je verstand op nul zetten en knallen. Mogelijk laat hij mij verrassen in de slotklim, dat zou heel mooi zijn.
ton duk 27 juli 2019 09:40
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom is hij niet met Bernal meegefietst, hij
> wilde echter overhouden voor de laatste klim. Dat
> is typisch Kruijswijk, altijd calculerend.. Als
> hij wel met Bernal had meegefietst, dan had hij nu
> nog een mooie kans op geel...
> Soms moet je gewoon je verstand op nul zetten en
> knallen...……

Waarschijnlijk zeiden zijn benen vooral NEE en toen ie omkeek zei zijn verstand : Alaphilippe lost, laat ik eerst focussen op podium
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 09:40 door ton duk.
Spaak 27 juli 2019 09:42
Hij probeerde wel mee te gaan met Bernal, maar kon niet beter.
Cyclad58 27 juli 2019 09:48
Het lijkt allemaal zo simpel. Als Buchmann en Kruijswijk het podium willen halen zullen ze vol moeten gaan op de klim. Bennett en De Plus, geholpen door Konrad, stevig tempo laten maken de eerste 15 kilometer om Alaphilippe af te matten. Met een beetje mazzel wordt ook Thomas gekookt. Op een goed moment, zo'n 10 kilometer voor de meet, gaan! Als Alaphilippe dan niet kan volgen volle bak tot de finish. Kruijswijk heeft 27 seconden op Buchmann, dat moet te houden zijn, ook Buchmann mist explosiviteit. Gezien de vorm van gisteren moet het lukken.

Als wielervolger hoop ik overigens oprecht dat Alaphilippe podium behoudt, maar ik vrees dat dat er niet inzit voor hem. Hij is de enige met Pinot en Bernal die deze Tour kleur geeft, ik zou het hem gunnen, zelfs als dit ten koste gaat van de podiumplaats van Kruijswijk. Beter is Bernal, Alaphilippe en Kruijswijk in die volgorde op het podium, maar dan moet Thomas er door zakken. Dat lijkt niet erg waarschijnlijk.
Slimmerd 27 juli 2019 09:54
Beter Mühlberger ipv Konrad, Mühlberger zit steeds nog bij de laatste 15 en Konrad lijkt beter achteruit te fietsen dan vooruit deze Tour
Curzio 27 juli 2019 10:14
Inderdaad. Wat een dom gepraat.
Bernal reed hem los uit het wiel. Eind van de klim had Kruijswijk wsch iets sneller gekund, maar dat was gewoon prima tactiek, helaas kon hij dat niet verzilveren.
Clavan 27 juli 2019 10:25
Ik gun het Alaphilippe wel dat hij op het podium beland. Dat zou ook best wel verdiend zijn. Alleen gun ik het Levefre niet. Hij zal best een hele goeie ploeg directeur zijn. Alleen ik kan niet naar die man luisteren. Thomas, Buchman en Kruiswijk hebben deze toer nog niks laten zien (behoudens de TTT) en mogen het uitvechten voor het podium.
Eindhovuh 27 juli 2019 10:47
Ik gun Alaphillipe het beste maar geen podium. Dat hij aanvalt en kleur geeft is geen argument vind ik.
Heel waarschijnlijk had hij bij een normaal parcours gisteren en vandaag flink tijd verloren. Het is de Tour de France, geen LBL voor aanvalslustigen.
Als iemand het schrappen van etappes nodig heeft, hoort hij simpelweg niet op het podium.
Slimmerd 27 juli 2019 10:50
thumbs up

Eens, hoe mooi de coureur Alaphilippe ook koerst en hoe aantrekkelijk hij het kijken voor ons maakt, wil niet zeggen dat hij nu maar op het podium moet eindigen. Gisteren was de inleiding daar om hem uit de top-5 te rijden (en wie weet meer), het zou zomaar kunnen dat dat vandaag toch nog gebeurd en daar kan ik dan prima mee leven. Maar het zou ook zo maar kunnen dat hij door deze weersomstandigheden plotseling het podium vast houdt en dat is dan naar mijn idee puur en alleen omdat niet het gehele Tourparkoers is afgelegd.
Clavan 27 juli 2019 11:03
Ook wel mee eens. Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat wanneer Bernal nu de Tour gaat winnen dat ook niet de juiste winnaar kan zijn. Omdat je nooit weet hoe de afdaling en laatste berg naar Tignes had verlopen.
Dus al bij al wordt het een 'lelijke' winnaar ( behalve wanneer Kruiswijk vandaag een Alberto doet drinking smiley )
Cecchini 27 juli 2019 11:09
Zoals Cees Bol gisteren het ook zo goed verwoordde toen men het uitvallen van Pinot als pech bestempelde. Hij zei, het hoort er bij dat jouw gestel het 3 weken lang in de Tour zonder gebreken volhoudt. Hij vond het zeker geen gevalletje pech. Vind ik ook.
Andere Peter 27 juli 2019 11:22
Bernal was overall sterker.

Ik vind het wel iets hebben dat gisteren juist de vroege aanvaller beloond is in de afrekening. En de spaarder die wacht op de laatste klim (zie column over 5 cent van Peter Winnen), juist het minst.

(Overigens zie ik Bernal ook als méér benadeeld dan de meesten. Hij was op weg om zijn eerste Tourzege op een historische manier eervol in de verf te zetten. Die kans krijgt hij nooit meer)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 11:23 door Andere Peter.
JW 27 juli 2019 11:26
Inderdaad: het belangrijkste deel van de Tour zou voor Kruijswijk net beginnen.
Juist de klim naar Tignes gevolgd door de loodzware slotdag zouden hem de kans bieden de Tour naar zich toe te harken.
De tijdens de rit over de Iseran opgebouwde zuurstofschuld was toch de angel in de rit van gisteren !!
Gisteren toonde hij ook opnieuw aan dat het verhaal over zijn relatief goede derde week geen sprookje is.
In deze uitputtingsslag was de voor vandaag geplande rit ideaal, maar dat kan helaas niet doorgaan.

Misschien dat hij vandaag nog naar het podium rijdt maar de kans daarop lijkt me niet groot.
Vooral doordat al dat "voorwerk" van gisteren vrijwel weggepoetst is. Alle eraf gereden knechten van Ineos, DQS, Bohra enz. kunnen vandaag weer fris en monter voorin het peloton van start gaan.
diravi 27 juli 2019 11:28
Jeroen Van Merwijk met de dagelijkse actualiteit in dichtvorm:

Wielrenners dat is gewoon een ander woord voor stoppen
Ze zijn gesteld op hun gemak en hun comfort
En als er ook maar even sprake is van sneeuw op bergtoppen
Gaan ze staan te janken als een kinderkoor

En zo gaat het wielrennen dus steeds meer naar de knoppen
Je ziet van afzien zoals vroeger nooit een spoor
Je zou die jongens allemaal toch een geweten schoppen
Ga dan werken op een bank of postkantoor

Ik zelf zal als liedjesschrijver nooit de mensen foppen
Al ben ik nog zo uitgeput, ik ga ervoor
Ik ga mij niet achter een berg of een sneeuwbuitje verstoppen
Wat er ook gebeuren moge - ik ga door!
JW 27 juli 2019 11:32
Andere Peter 27 juli 2019 11:32
Mowaahhh. Mijn smaak is niet veel anders. Maar ik kan wel leven met Alaphilippe op plaats 2. Het punt is: hij viel aan op elke plek waar hij het kon. Dát is wat hem mogelijk op het podium houdt. De renner die hij dan uiteindelijk van het podium af houdt, had véél eerder (Pyreneën) een vroege lange aanval op Alaphilippe kunnen plaatsen.

Het rendement is een keer anders dan we gewend waren de laatste jaren. Aanvallen leverde deze Tour meer rendement dan wachten tot het laatste, hopen dat je concurrent wegvalt. Bernal, Alaphilippe zijn de aanvallers die het hoogste rendement terugkrijgen op hun investeringen. En zonder zijn freaky ongeluk, zou je mogelijk Pinot nog daarbij kunnen zetten.

Het is geen verwijt aan Kruijswijk. Ik snap het. Maar tot op heden in deze Tour heeft Alaphilippe in mijn ogen meer recht op die podiumplek dan de betere ronderenner Kruijswijk. Ironisch is eigenlijk wel dat juist de koning van de versnelling van 5-10 minuten, Alaphilippe, zo aan die eer komt.

En ook ik hoop dat Kruijswijk hem alsnog pakt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 11:37 door Andere Peter.
Slimmerd 27 juli 2019 11:33
Dagje Efteling geweest, je begint steeds meer en meer in je eigen sprookje te geloven
Andere Peter 27 juli 2019 11:40
thumbs up

Eens.

Me dunkt dat een oranje bril hier de smaken mede bepaalt. Als Van der Poel zou hebben gedaan wat Alaphilippe doet en als Buchmann zou hebben gedaan wat Kruijswijk doet, dan zouden die taxaties allicht meer in het voordeel van het type Alaphilippe/Van der Poel uitvallen.
JW 27 juli 2019 11:44
Gisteren was er veel kritiek op de plek waar de organisatie de tijdmeting had gelegd: de top van de Iseran.
Meest gedeelde mening was ook dat dit de minst slechte keuze was.

Voor vandaag zou je erover kunnen discussiëren of het een juiste keuze is om iedereen in dezelfde tijd te laten starten.
Zou het niet beter zijn geweest om de koers van gisteren voort te zetten met, op de startstreep, de verschillen van de top- Iseran ?
Slimmerd 27 juli 2019 11:50
Nee, lachwekkend. Dan stuur je Bernal met S. Yates op weg met 29km vlak voor de boeg (gisteren was het dalen en slechts 10km vals plat richting de slotklim
JW 27 juli 2019 12:15
Ja, en confused smiley
Nu stuur je Bernal op pad met zijn hele Ineos-ploeg, die gisteren al op grote achterstand reed.
Oftewel: zo kun je de trui bijna niet meer kwijtraken !
Alaphilippe krijgt op dezelfde manier zijn podiumplaats cadeau.

Ze hadden net zo goed vandaag niet meer kunnen rijden...
Andere Peter 27 juli 2019 12:19
Creatief, maar nee. Geen enkele basis ook in de regelgeving, dus dat wordt procederen.

Ik zie maar één (dure) remedie. Een reserve-etappe. In de hoge bergen altijd een plan B klaar hebben. Dat moet wel ca 100 km verderop zijn, om te voorkomen dat je Plan B sneuvelt door dezelfde weersomstandigheden als Plan A.

In de Alpen zou bv de Mont Ventoux altijd Plan B kunnen zijn. De meeste volgers in Tignes/Albertville houden. Dus Herbert becommentarieert vanuit Albertville de start in pakweg Vaison-la-Romaine of Sault. Vooraf een gehele reserve-etappe uitstippelen die voor alle Alpenritten als vervanger kan dienen. Anderhalf rondje met twee keer van verschillende zijden de Ventoux op. Start-Sault-Ventoux-Carpentras-Bédoin-Ventoux. Zwaar en mythisch genoeg. Geheel ander weertype. Bereikbaar genoeg, maar ook vrij goed af te zetten voor publiek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 12:21 door Andere Peter.
Wanny 27 juli 2019 12:46
Het blijkt op de klim slecht weer te zijn. Zou zomaar kunnen dat de ingekorte etappe niet of maar deels wordt verreden.

Eigenlijk kun je zo geen eindklassement opmaken. De Tour kun je alleen als geheel zien. Elke etappe wordt gereden met wat er nog komt in gedachten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 12:47 door Wanny.
opoeepo 27 juli 2019 12:49
Publiciteitskaravaan zal niet gaan rijden.
Afgelasting etappe zeer nabij.

Hup Max!
opoeepo 27 juli 2019 12:52
Statement ASO 12.48U. Er kan worden gestart.
Wanny 27 juli 2019 12:53
Hele etappe op kop rijden. Kun je achteraf zomaar gewonnen hebben
Frederik D. 27 juli 2019 12:53
Misschien wordt er vandaag niet gereden. En dan is mijn voorstel om morgen een tijdrit in te lassen misschien nog niet zo gek. smiling smiley
opoeepo 27 juli 2019 12:54
Finish staat onder water.
Frederik D. 27 juli 2019 12:54
Hmmm, klinkt best goed.
Frederik D. 27 juli 2019 12:56
Mooi voor veld- en modderrijder Alaphilippe. smiling smiley
JW 27 juli 2019 12:58
Beetje voorbarig als de start is vastgesteld op 14.30 uur, dan kan het weer heel anders zijn
(Dreigende) modderstromen over de weg, dan houdt het op.
En als ook deze korte etappe niet kan worden gereden. lijkt het opstellen van een eindklassement overbodig.
Blueprint 27 juli 2019 13:00
Van Merwijk raaskalt hier. Misschien moet hij ook eens op een fiets een berg oprijden in zulke omstandigheden...
JW 27 juli 2019 13:01
De finish ? Op 2300 m hoogte ??

Nog tijd genoeg om die wat te verschuiven, zou ik zeggen.
Slimmerd 27 juli 2019 13:03
Ben je vergeten het hitteplan na te leven de afgelopen dagen?
opoeepo 27 juli 2019 13:04
Mogelijk geen beelden ivm onweer.

Op naar Parijs.
Slimmerd 27 juli 2019 13:12
Reclamekaravaan dus niet de weg op, geen helikopters in de lucht.

Dat worden waarschijnlijk enkel beelden van de finish. Verder maar radiocommentaar op de TV dan...
opoeepo 27 juli 2019 13:17
Meanwhile, krijgen Kruijswijk en Alaphilippe wat tijd terug.
en staan nu op resp.: 0.45 en 1.23.
JW 27 juli 2019 13:33
Andersom .

Als het vliegtuig maar de lucht in kan en verbinding kan maken krijgen we toch beelden.
Misschien wat mindere kwaliteit als we deze Tour gewend zijn.

In Val Thorens is het nu droog, maar er worden nieuwe buien voorspeld. Zo lang de veiligheid van de renners niet in het geding is hoeft dat geen probleem te zijn.
Wat ik me afvraag: gaat Wellens nu in zijn favoriete weer alsnog met de bollentrui aan de haal ?
El Chaba 27 juli 2019 13:43
Ach wat boeit het. Vroeg was het een ereprijs, tegenwoordig is het een poedelprijs..
Als jongetje wilde ik in de bollentrui rijden, dat wil nu toch geen enkel jongetje meer?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 13:44 door El Chaba.
JW 27 juli 2019 13:50
Volgens WF heeft RTL France het noodscenario gemeld: als het niet lukt om boven te komen zal de finish 10 km eerder gelegd worden.
Horsie is back 27 juli 2019 13:55
Not Normal twettert Antoine Vayer. Wen er maar aan, zingt Anouk.
Frederik D. 27 juli 2019 14:03
Trough the Rain and Snow, zingt Blind Owl van Canned Heat. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 14:04 door Frederik D..
Walnoot 27 juli 2019 14:08
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu stuur je Bernal op pad met zijn hele
> Ineos-ploeg, die gisteren al op grote achterstand
> reed.

JW, je kijkt al drieëntachtig jaar naar de Tour. Heb je nu nog steeds niet door dat dit precies is hoe men iedere etappe begint?
Slimmerd 27 juli 2019 14:14
En dat besluit wordt pas aan de voet genomen
JW 27 juli 2019 14:20
In die drieëntachtig jaar heb ik dìt nog nooit meegemaakt ! winking smiley
Slimmerd 27 juli 2019 14:24
Voor Bardet nog soort van hoofdprijs denk, al zullen de volgers het zien als poedelprijs.

Ik ben al blij dat we dit jaar een soort van strijd zien voor de trui. Mbt groen is er enkel geprint wie er achter Sagan mag eindigen
Horsie is back 27 juli 2019 14:30
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Trough the Rain and Snow, zingt Blind Owl van
> Canned Heat. smiling smiley

Well I wake up in the morning
There's frogs inside my socks

Bringing it all back home.
rustdag 27 juli 2019 14:36
Wind op kop.dat is wel in het nadeel van de aanvaller.
Slimmerd 27 juli 2019 14:41
Ook voor hen die eenzaam lossen
merijntje mortirolo 27 juli 2019 14:47
-
Even serieus? Sporza. Wat een gezever.
Bummetje 27 juli 2019 14:50
Ja joh, voor de eerste keer deze tour weggezapt naar eurosport en nu in de commercial break zelfs even naar NOS.
merijntje mortirolo 27 juli 2019 14:53
-
Ik geef je groot gelijk. Hemeltergend, dit.

Die Carl Berteele is ergerlijker dan
Slimmerd 27 juli 2019 14:53
Nog 13km naar de klim, Kruijswijk met een grote mond over podium, maar we gaan meteen lekker achter Ineos zitten
Slimmerd 27 juli 2019 14:55
Ineos gaat de groep Nibali zeker 4 minuten cadeau doen.

Hopelijk willen ploegen wel oorlog maken en gaan we niet wachten, wachten, wachten, wachten
El Chaba 27 juli 2019 14:57
Erger dan wie? Vertel.. grinning smiley
El Chaba 27 juli 2019 15:01
Deze renners aan kop:

Magnus Cort (DEN)
Lilian Calmejane (FRA)
Alberto Bettiol (ITA)
Kevin Van Melsen (BEL)
Rui Costa (POR)
Dylan Teuns (BEL

Daarna op 20"

Sébastien Reichenbach (ZWI)
Michael Woods (CAN)
Jasper Stuyven (BEL)
Nicolas Roche (IER)
Gorka Izagirre (SPA)
Vincenzo Nibali (ITA)
Ilnur Zakarin (RUS)
Tony Gallopin (FRA)
Pierre-Luc Périchon (FRA)
Benjamin King (VS)
Nils Politt (DUI)
Omar Fraile (SPA)
Jens Keukeleire (BEL)
Vegard Laengen (NOO)
Nélson Oliveira (POR)
Maxime Bouet (FRA)
Joey Rosskopf (VS)
Niccolò Bonifazio (ITA)
Steve Cummings (GBR)
Elia Viviani (ITA)
Anthony Turgis (FRA)
Frederik Backaert (BEL)
Daryl Impey (ZAF)

Peloton op ongeveer twee minuten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 15:03 door El Chaba.
merijntje mortirolo 27 juli 2019 15:02
Sub Culture 27 juli 2019 15:02
Wat is er gebeurd?
Ben zelf al de hele tijd Sporza aan het kijken, er is mij niks opgevallen?
Stats 27 juli 2019 15:05
Jumbo ondergaat voor de zoveelste keer de koers. Waarom houden Teunissen en Jansen de kopgroep niet dichter? Iedere (boni)seconde kan van belang zijn voor podiumplaats.
El Chaba 27 juli 2019 15:06
Mwah, nog een paar kilometer voor de klim begint, dus dat daat gaat normaal gesproken geen vluchter redden op een klim van 33 km.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 15:06 door El Chaba.
merijntje mortirolo 27 juli 2019 15:07
-
Carl Berteele en Wuyts deden de oortjes pijn.

Het was echt heel erg verschrikkelijk, Sub, trust me.

Gelukkig bestaat José. Zijn vader werd laatst 99 (geloof ik) dus onze man (JDC!) kan hopelijk ook nog even vooruit.
Cecchini 27 juli 2019 15:10
Wellens en de Gendt zijn weer op fietsvakantie terug naar Belgie. Pijnlijk genant
El Chaba 27 juli 2019 15:12
Zinloze actie, ja..
Maar goed, ze rijden in beeld..
El Chaba 27 juli 2019 15:14
Turgis en Périchon aan de leiding..
Stats 27 juli 2019 15:14
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mwah, nog een paar kilometer voor de klim begint,
> dus dat daat gaat normaal gesproken geen vluchter
> redden op een klim van 33 km.

Waarom niet, bijv. een Nibali, Woods of Zakarin in een goed dag? Zo zwaar is deze klim niet, vooral lang. En wie heeft er in het peloton belang om gat dicht te rijden?
Sub Culture 27 juli 2019 15:14
Bijna halfweg de rit.
El Chaba 27 juli 2019 15:16
De uitdagers van Bernal en Alaphilippe om de koers hard te maken om zodoende op het podium te komen..
Walnoot 27 juli 2019 15:16
Dat kereltje dat hem vorig jaar won, schijnt toch behoorlijk populair te zijn in zijn thuisland. Heb verder ook horen zeggen dat het geen al te grote knoeier is...
El Chaba 27 juli 2019 15:18
Jumbo gaat de koers nu hard maken..
El Chaba 27 juli 2019 15:19
Zakarin en Nibali aan de leiding nu..
El Chaba 27 juli 2019 15:20
Bennet, De Plus en Kruijswijk aan kop peloton nu..
lodjan 27 juli 2019 15:21
smileys with beer
Nou, daar is wel wat voor nodig hoor.

Nu we toch off topic zijn:

In de legendarische Tour du Congo start dit weekend (maar je weet nooit zeker of en wanneer ze daadwerkelijk starten) het Nederlandse Global Cycling Team onder leiding van Kees Roks met drie Keniaanse gastrenners: Salim Kipkemboi, Geoffrey Langat en John Kariuki. Namens Nederland stsrt Dennis Ruigt en ..(nog niet bekend voor mij).
Ze maken reclame voor het goede doel: Amani koffie.
El Chaba 27 juli 2019 15:21
Maar de voorsprong van de eerste koplopers blijf ongeveer gelijk: 2'30"
El Chaba 27 juli 2019 15:22
Gallopin en Woods voegen zich bij Nibali en Zakarin.
JW 27 juli 2019 15:23
Alles of niets.
Het zal vrijwel zeker niet lukken maar het bevalt me wel.
Liever strijdend ten onder dan zonder strijd verliezen.
El Chaba 27 juli 2019 15:23
El Chaba 27 juli 2019 15:25
En Périchon voegt zich er ook bij.
Slimmerd 27 juli 2019 15:26
Voor een alles of niets mogen ze wel versnellen...

Buchmann gaat saai blijven.volgen of zal Mühlberger nog wat komen helpen?
El Chaba 27 juli 2019 15:26
Voorsprong op het peloton nog steeds ongeveer hetzelfde. 27 km te gaan.
Sub Culture 27 juli 2019 15:29
Onderneming van De Gendt zit er al weer op en hij reed al zo'n pijnlijk gênante Tour, net als zijn meetje.
lodjan 27 juli 2019 15:32
Hij heeft toch op knappe wijze een etappe gewonnen? Veel meer moet je toch niet verwachten?
El Chaba 27 juli 2019 15:34
Bennet heeft er een schepje bovenop gedaan: twee minuten nog maar voor de koplopers..
El Chaba 27 juli 2019 15:36
El Chaba 27 juli 2019 15:38
Status quo: 23 km te gaan en nog steeds ongeveer twee minuten voor de koplopers..
Slimmerd 27 juli 2019 15:42
Na 10km klimmen is Bennett weg en kijken we naar Van Baarle....
El Chaba 27 juli 2019 15:42
Ineos nu ook mee op kop in het peloton.
Slimmerd 27 juli 2019 15:43
500m later en Bennett van achter weer terug naar voren hereden
JW 27 juli 2019 15:43
Ik ben benieuwd of De Plus straks nog wat kan.
Gisteren was hij ijzersterk.
El Chaba 27 juli 2019 15:44
Jumbo nu weer met Bennet aan kop. Voorsprong nog altijd rond de twee minuten. 20 km te gaan.
El Chaba 27 juli 2019 15:48
Bennet parkeert nu..
El Chaba 27 juli 2019 15:50
De Plus nu op kop en meteen loopt de voorsprong van de koplopers terug..!
El Chaba 27 juli 2019 15:50
1'40" nog maar!
El Chaba 27 juli 2019 15:51
De Plus gaat nu echt als een beest tekeer. Schitterend om te zien!
JW 27 juli 2019 15:52
Indrukwekkend van de Belg.
El Chaba 27 juli 2019 15:53
1'20" nog maar!
JW 27 juli 2019 15:53
1'16"nog, maar nu een vlakker stukje.
El Chaba 27 juli 2019 15:54
Echt bizar wat De Plus doet..
Slimmerd 27 juli 2019 15:54
Movistar zit met 5 man klaar, Porte er af
Slimmerd 27 juli 2019 15:54
Daar is men het hier vast niet mee eens
Slimmerd 27 juli 2019 15:55
rustdag 27 juli 2019 15:59
Hij is eraf,wat NU
diravi 27 juli 2019 16:00
Ik had je hoger zitten.
rustdag 27 juli 2019 16:01
Wat ga je nu doen.voor plek 2 .3 rijden of neem je het risico en ga je voor meer. wat toch onmogelijk lijkt
JW 27 juli 2019 16:03
Ik zou zeggen alles of niets.
Ook al zou hij bij mislukking door iedereen gehoond worden.
El Chaba 27 juli 2019 16:03
Alaphilippe er nu al af, Nibali vooraan alleen nu met een minuutje voorsprong. 11 km te gaan.
JW 27 juli 2019 16:04
Eén dig staat vast: op dit moment wat ik al weken roep: Kruijswijk nog op schema voor podium winking smiley
El Chaba 27 juli 2019 16:04
Podium lijkt wel zeker nu voor Kruijswijk..
JW 27 juli 2019 16:05
Nog 11 km,
er zal worden aangevallen door concurrenten.
Maar voorlopig leidt De Plus nog steeds.
Sub Culture 27 juli 2019 16:05
Top 10 zal nog wel net lukken voor Alaphilippe in AK, alhoewel..
El Chaba 27 juli 2019 16:05
De Plus nu op zijn tandvlees..
Slimmerd 27 juli 2019 16:06
Da's natuurlijk niet waar en dat weet je zelf ook wel
Slimmerd 27 juli 2019 16:06
Porte is al weg, daarna een gigantisch gat
Wanny 27 juli 2019 16:07
Ritzege ligt er ook nog voor de favorieten.
El Chaba 27 juli 2019 16:07
Alaphilippe kraakt volledig nu. Al bijna een minuut verloren op de toppers..
Slimmerd 27 juli 2019 16:09
Alaphilippe verliest nog niet al te veel, zal Mühlberger nog proberen Buchmann voor hem te krijgen of blijft hij grijs meedraaien die Buchmann?
Slimmerd 27 juli 2019 16:10
Nibali nog met een goede minuut, dat gaat met tempo De Plus nu niet meer minder worden denk.

S. Yates lijkt me de gevaarlijkste klant voor de rit
Slimmerd 27 juli 2019 16:13
6.6km voor Nibali nog, 59" op groep geel.

Alaphilippe 2'20
Slimmerd 27 juli 2019 16:14
Daar gaat Simon, op weg naar de bollen
Slimmerd 27 juli 2019 16:15
Barguil en Soler willen mee met S. Yates
Slimmerd 27 juli 2019 16:16
Quintana nu ook met de sprong, ook voor de bollen.

De Plus klaar met werken
El Chaba 27 juli 2019 16:16
Het regent aanvallen nu. De Plus is klaar.
Walnoot 27 juli 2019 16:16
Mag ik zeggen dat Kruijswijk laf rijdt? De Plus gaat al een paar kilometer niet al te hard meer, en zelfs met de aanvalen nu doet Kruijswijk niets.
Slimmerd 27 juli 2019 16:17
Mühlberger nu in de groep geel op kop, Kämna en Poels als niet AK nog in die groep
Slimmerd 27 juli 2019 16:18
Nog 5km voor Nibali, Soler eerste achtervolger op 27".
De rest wordt bijna opgeraapt door groepje geel op 32"
El Chaba 27 juli 2019 16:18
35" nog maar voor Nibali.
El Chaba 27 juli 2019 16:20
gaat Nibali niet redden..
Slimmerd 27 juli 2019 16:21
Nu wordt het weer 50" voor de groep geel, nog 4km
Slimmerd 27 juli 2019 16:22
Soler op 38", groep geel 48", Alaphilppe 3'01
Slimmerd 27 juli 2019 16:23
Soler weer gegrepen en Barguil hangt er nog net aan.

Nog 3km
Slimmerd 27 juli 2019 16:23
Nibali nog altijd met 43"
Slimmerd 27 juli 2019 16:24
Gaat er nog iemand aanvallen?
Slimmerd 27 juli 2019 16:25
Nog 36" op 2.2km, Mühlberger gaat opzij
Slimmerd 27 juli 2019 16:25
Zal Poels versnellen of is Nibali nu binnen?
Slimmerd 27 juli 2019 16:26
Soler en Barguil eraf, 30" nog
Slimmerd 27 juli 2019 16:27
Nog 1km voor Nibali, die mag 32" niet weggeven
rustdag 27 juli 2019 16:29
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 16:29 door rustdag.
Slimmerd 27 juli 2019 16:29
1. Nibali
2. Valverde
3. Landa
4. Bernal
5. Thomas
6. Uran
7. Buchmann
8. Kruijswijk
9. Poels
10. Quintana



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 16:30 door Slimmerd.
Slimmerd 27 juli 2019 16:31
Buiten het voorwerk, een anti-climax
predator 27 juli 2019 16:31
Kruijswijk 3e, prima gedaan
Wanny 27 juli 2019 16:32
Mooie Tour die eindigt in een geweldige anti climax.

Saaiste bergrit in tijden.
rustdag 27 juli 2019 16:32
Mooi voor Kruijswijksmileys with beer
Sub Culture 27 juli 2019 16:32
Bernal oververvende Tourwinnaar, een van de weinige die heeft aangevallen.
Ondanks een matige Ineos ploeg toch netjes 1 en 2 in het AK. Of was de tegenstand gewoon matig?

Gelukkig was er nog de factor Alaphilippe in de bergen.
Eindhovuh 27 juli 2019 16:33
Blijkbaar kon Kruijswijk niets meer. Dan is 3de een prachtig resultaat.
Deze tour zal niet legendarisch zijn vrees ik.
Fcdh 27 juli 2019 16:35
Ben ik de enige met een nachtkaars gevoel?
Kruijswijk heeft zijn podium beet en gezien de laatste kilometer zat er vandaag ook niet meer in
ton duk 27 juli 2019 16:35
Goed knechtenwerk Teunissen, Bennett en De Plus bezorgt Kruijswijk zijn verdiende podiumplek smileys with beer
gr
Slimmerd 27 juli 2019 16:36
En om terug te komen op de bollen, ok het is een poedelprijs. Zelfs vandaag totaal nul interesse ervoor
Stats 27 juli 2019 16:36
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mwah, nog een paar kilometer voor de klim begint,
> dus dat daat gaat normaal gesproken geen vluchter
> redden op een klim van 33 km.

Makkie voor Nibali ;-)

Wat een passiviteit in de groep erachter.... Ook een Movistar mag die ruimte natuurlijk nooit weggeven, een beetje ondersteuning aan De Plus en je gaat voor etappe
rustdag 27 juli 2019 16:37
Ja mooi voor de ploeg
rustdag 27 juli 2019 16:39
Zal Dumoulin Kämna mee nemen naar Jumbo winking smiley
Walnoot 27 juli 2019 16:41
Neuh. Dit was de Tour van Alaphilippe. Dat redelijk ongemakkelijke interviewtje waarbij Macron zijn armen uit de krom trok om ze om Pinot en Alaphilppe te slaan, dat blijft voor mij het moment van de Tour. In de voorbereiding deden wat Belgen en Nederlanders fraaie dingen.

Wat er in de Alpen is gebeurd, daar hoeven we niet veel van te onthouden. Dat Bernal verdiend won en dat Quintana en Nibali toch nog niet zo slecht zijn als ze leken eerder in de Tour. Die lafaards die plekken 2-4 bezetten, die mogen zeker vergeten worden.

Zo, morgen nog eens een duelletje Ewan-Groenewegen-Viviani en dan zijn we er weer vanaf. Hup veldritseizoen, zou ik bijna denken.
JW 27 juli 2019 16:42
Blijkbaar is er wat mis met je geheugen.
Walnoot 27 juli 2019 16:43
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> En om terug te komen op de bollen, ok het is een
> poedelprijs. Zelfs vandaag totaal nul interesse
> ervoor

Dat is niet waar. Yates en Wellens hebben nog pogingen gedaan. De enige die er geen interesse voor had, was Bernal. Dat lijkt me op zich redelijk logisch. Al had ik graag de etappe gewonnen als ik hem was.
tvm 27 juli 2019 16:44
Kruijswijk schijnt het sterkst te zijn in de vierde week van de tourdrinking smiley.
Fcdh 27 juli 2019 16:44
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal Dumoulin Kämna mee nemen naar Jumbo winking smiley

Voor mij het enige opzienbarende deze etappe samen net Nibali.
Kamna ontspringt wel de hele Sunweb ellende dit jaar. Met zijn 22 jaar Komt hij toch wel heel sterk uit de Tour wie had dat gedacht vorig jaar? Was nagenoeg gestopt.
Sub Culture 27 juli 2019 16:45
Die plaatsen 2, 3 en 4 laf noemen vind ik kort door de bocht.
Vanuit NL perspectief is een podiumplek voor Kruijswijk schitterend, maar daarbuiten heeft dat weinig weerklank, maar dat zal hem een zorg zijn.

Met Bernal zit je nu wel safe voor een aantal jaar, het is nu de vraag hoe de Pogacars en Evenepoels zich de komende jaren gaan ontwikkelen.

En als je de baby Giro ziet, komt er nog wel voldoende Colombiaans geweld aan.

Espen Braven voorzag het allemaal.
ton duk 27 juli 2019 16:46
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> rustdag Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zal Dumoulin Kämna mee nemen naar Jumbo winking smiley
>
> Voor mij het enige opzienbarende deze etappe samen
> net Nibali.

Nou, Impey bleeft er ook heeeeel lang aanhangen...
gr
Slimmerd 27 juli 2019 16:46
Die pogingen kon ik moeilijk serieus nemen, dan hadden ze natuurlijk gewoon in die kopgroep moeten zitten
ton duk 27 juli 2019 16:49
Die kopgroep waar Gallopin berenwerk verzette voor Bardet thumbs up
gr
Eindhovuh 27 juli 2019 16:51
Ik hou toch het gevoel dat Bernal niet zo super was als het wellicht lijkt.
Pinot was in ieder geval 1x beter bergop. Met een top Dunoulin en Froome erbij.
Ik zou niet durven stellen dat Bernal de komende jaren gaat heersen.
Slimmerd 27 juli 2019 16:51
Begonnen met 2'50 voorsprong hè
De zwarte trui 27 juli 2019 16:53
Tja Kruis op het podium, voor hem het hoogst haalbare. Ook vandaag weer de mindere en gelost op het einde. En mét Pinot was het podium niet gelukt. Hij heeft het nét niet en de pech dat 'we' verwend zijn door Dumoulin die het nét wel heeft; Giro winst en zijn podia van vorig jaar.

Bernal de verwachte en terechte winnaar. Had hij zich laten knevelen door Thomas dan was het pas een anti-climax geweest.

Alaflip bewijst zijn status als nr 1, maar tis geen ronde renner.

Benieuwd hoe volgend jaar de strijd (binnen) Ineos, Froome, Bernal en Thomas en (binnen) Jumbo, Roglic, Dumoulin en Kruiswijk gaat verlopen...
ton duk 27 juli 2019 16:57
maar bleef er heel lang aanhangen...
Waarom is mij ook de vraag
gr
Slimmerd 27 juli 2019 16:59
We zijn trouwe s ook de winnaar van de Rode Lantaarn, dank Langeveld!
merijntje mortirolo 27 juli 2019 16:59
-
Sebas voor intimi.
Wanny 27 juli 2019 17:07
9e Nederlander op tourpodium?
Frederik D. 27 juli 2019 17:13
Lijkt me sterk. smiling smiley
Nomath 27 juli 2019 17:15
Knap van Kruijswijk dat hij derde geworden is. Jumbo heeft vandaag er hard voor gewerkt. Ik had niet verwacht dat Alaphilippe zo snel zou breken. Maar de prikkers die hem in de marge van de top-10 inschatten zijn ook niet goed snik. Alaphilippe is een strijdbare, veerkrachtige renner en hij verdient m.i. de super-strijdlust.
Jammer dat het hier zo vaak Nederlan tegen Belgie speelt. De etappewinst van De Gendt was een van de mooiste.
predator 27 juli 2019 17:15
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> 9e Nederlander op tourpodium?

Klopt
Slimmerd 27 juli 2019 17:18
Met de complete rit van gisteren en vandaag, was Alaphilippe altijd buiten de top-10 geëindigd natuurlijk. Doet helemaal niks af aan wat voor renner hij is
opoeepo 27 juli 2019 17:20
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> We zijn trouwe s ook de winnaar van de Rode
> Lantaarn, dank Langeveld!


Eindelijk een opvolger voor John Talen.
Cecchini 27 juli 2019 17:21
Ja zo lust ik er nog wel meer. Met Eddy Merckx of Hinault in het deelnemersveld was het ook niet gelukt. Pinot heeft zich geforceerd, net als vorig jaar in de Giro en moest daarom afstappen. Dat is geen pech, maar dat zijn de wetten van de topsport. Dat hoort er ook bij. Nee, de 3e plek van Kruijswijk is zeer verdiend.
El Chaba 27 juli 2019 17:27
Nou, Pinot heeft zich helemaal niet geforceerd. Hij moest abrupt in de remmen door een valpartij vlak voor hem, waardoor zijn been net boven zijn knie tegen zijn stuur aan kwam..
De zwarte trui 27 juli 2019 17:29
Alle respect voor Eddy en Bernard maar die zie ik in hun huidige vorm toch echt niet meer voor Kruis eindigen smiling smiley
merijntje mortirolo 27 juli 2019 17:30
-
Zo is het.

(In mijn beleving)
Alaphilippe mocht nooit zo lang in het geel rijden, maar dat gebeurde. Op den duur, met al die lamme takken als Kruijswijk en Thomas, ging je juist hopen dat Alaphilippe het wél zou redden. Ergens helaas niet, maar goed, Bernal is toch wel de meest verdiende winnaar, al blijf ik erbij dat men gister geen tijdsverschillen had mogen opnemen. Ik kan daar nu nog altijd (en de komende jaren ook nog) vreselijk boos om worden.

Mijn rechtvaardigheidsgevoel is rechtvaardiger dan de rechtvaardigheid zelve.
lodjan 27 juli 2019 17:33
Eens met Slimmerd. Ik vind mezelf wel goed snik.
El Chaba 27 juli 2019 17:41
Eens met lodjan. En ik vind mezelf ook goed snik. Hoewel..
Wanny 27 juli 2019 17:42
Jumbo heeft nu 2 jaar kunnen oefenen. Volgend jaar alles op geel met Dumoulin.

Roglic, Gesink, Bennett, Tolhoek en De Plus mee in steun. Martin en Van Aert voor het vlakke.

Kruijswijk naar Giro en Vuelta.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 17:42 door Wanny.
Sub Culture 27 juli 2019 17:42
Niet eens met lodjan of slimmerd.
Weet niet eens waarover het gaat.
Cecchini 27 juli 2019 17:51
"Ik kreeg een kleine klap bij de aankomst in Nîmes, maar ik ben er niet zeker van of dat het wel is", verklaarde Pinot. "Ik had gisteren echt pijn bij het versnellen in een afdaling. Die pijn is daarna verergerd" , aldus Pinot
lodjan 27 juli 2019 17:52
Maar jij had dan weer nooit gedacht dat Kruijswijk top 5 zou halen. Eens met hoewel dus.
opoeepo 27 juli 2019 17:59
Goedsniks of kwaadsniks.
Eazster 27 juli 2019 18:16
Het voorspel was zoveel beter dan de climax, ie was er namelijk niet. Kruiswijk ,Buchmann blij op hun plek en met hun plekje.. D'accord dat is het maximum voor ze.
Een verdiende Tourwinnaar dat wel..maar eigenlijk maar door 2 korte aanvalletjes. Episch zal niet in de statuten voorkomen.
Jumbo heeft wel een prachttour en voor Kruiswijk mag je die podiumplek als een oeuvre award zien.
Wanny 27 juli 2019 18:20
Na die ene Giro is dit voor Kruijswijk het hoogst haalbare. Om een grote ronde te winnen komt ie tekort en dagzeges is moeilijk omdat ie geen versnelling in de benen heeft.
Fantastisch resultaat dus deze 3e plek. Zal voor hem voelen als een overwinning.
merijntje mortirolo 27 juli 2019 18:23
-
Well spoken.

tWas eigenlijk uiteindelijk (rijmt ook, El Chaba) 'gewoon' weer een kutTour. Jammer.
Tinuz 27 juli 2019 18:50
Gefeliciteerd Kuijfje. Mooi zijn gezicht van een kind in de snoepwinkel. Derde plek Tour de France het hoogst haalbare dat Kruijswijk kon bereiken in zin carriere, lijkt me, of je moet Giro winst net wat hoger aanslaan dan deze derde plek wat er intrinsiek natuurlijk dik inzat in 2016.
Ik gun hem wel wat meer overwinningen. Op naar de Vuelta dan maar.
Orakel 27 juli 2019 19:11
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met de complete rit van gisteren en vandaag, was
> Alaphilippe altijd buiten de top-10 geëindigd
> natuurlijk. Doet helemaal niks af aan wat voor renner hij is


Hij heeft nog 8:20 minuten marge op plek 11. En Quintana is er met een vlucht terug in gekomen.
Wel de feiten respecteren he.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 19:12 door Orakel.
Orakel 27 juli 2019 19:14
Kruijswijk zou een goede rittenkaper zijn zoals Mollema dat af en toe doet. Moet hij wel zijn klassement opgeven.
Kuiperberg 27 juli 2019 19:44
Zoetemelk knap derde in de TdF. Oh sorry ik
bedoel Kruiswijck. Ik blijf bij mijn standpunt dat zijn prestatie uitstekend is. Maar als renner is hij oersaai.
Tinuz 27 juli 2019 19:50
Dan komt weer het dilemma: als je goed genoeg bent voor een top 10 notering laat je dat dan lopen voor rittenkapen?
Als je niet goed genoeg bent voor een top 10 dan wordt rittenkapen ook lastig. Ik prefereer toch een top 10 klassering boven ritwinst, maar op die manier komt kachelaar Kruijswijk natuurlijk nooit aan een overwinning.
valse trage 27 juli 2019 20:10
Mwa… contrast moet er zijn. Stel je voor dat alle renners van die hyperactieve hitserige mannetjes zijn als die Fransozen, de natte tongen van links naar rechts draaiend, en iedere keer als oversekste konijntjes wegdemarreren…
Ik vind Kruijswijk vet, met z'n rooie bakkes. Niet zo vet als Mollema, maar toch. Dikke survivor is het. Minutieuze voorbereiding, monomaan, aan één tempo doorkachelen. Hij heeft er alles voor opzij gezet. En nu staat hij op het podium… De Commando. Zoals Eazster terecht opmerkte: een Oeuvre Award. Hulde!
Horsie is back 27 juli 2019 20:12
It ain't over until the man who said I didn't say she was fat has had his final say on Cruiseweak or is it Cruiseweek?
And why does Hinkeppie dance so vividly on those Columbian sounds? Maar over twee weken weet Horsie alleen nog maar, dat Anna en Melanie op bezoek waren.

Het is weliswaar nog geen evaluatietijd, maar twee dingen zijn Horsie wel duidelijk: "Iedereen" wist dat Julian Alaphilippe zou kraken, maar niet precies wanneer. Horsie schat dat meer dan de helft van de tv kijkers het ultieme moment hebben gemist. Zoals ook "iedereen" wist, dat Steven Kruijswijk nooit zou aanvallen, omdat de echte predatoren niet aan premature ejaculation doen, precies weten hoe en wanneer iets wel of iets niet te doen. Drie jaar geleden was hij dus nog te jong! grinning smiley

De hang van de moderne mens naar epic stuit toch echt op zijn grenzen. Datgene wat ze de renners voorschotelen neigt echt naar slaaf gemaakte wielerarbeid, al is ook Sisyphus daarmee begonnen om de steen steeds maar weer naar de top van de berg te rollen, simpelweg omdat het kan (Drucrot) of gewoon omdat hij het wonder van het kinetisch terug rollen van de steen naar beneden (Drucrot dacht dat gisteren ook nog voor de renners) steeds weer opnieuw wil ervaren.

Ook schijnt de stockmarket voor ketonen sterk te zijn gedaald, net nu Horsie een flinke partij heeft ingekocht.
Gelukkig heeft Horsie als Senkrechtstarter dit ook helemaal niet nodig.
Frederik D. 27 juli 2019 20:55
Dat plakken van Kruijswijk is knap en in wezen niet saai want de vraag blijft steeds: kan die nog steeds aanklampen?

Hoeveel Nederlanders stonden er eerder op het Tour-podium?
MarkV 27 juli 2019 21:08
Kruijswijk is de 9e na Janssen, Zoetemelk, Kuiper, vd Velde, Winnen, Rooks, Breukink en Dumoulin.
Horsie is back 27 juli 2019 21:21
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk is de 9e na Janssen, Zoetemelk, Kuiper,
> vd Velde, Winnen, Rooks, Breukink en Dumoulin.

Het staatje van Thijs Z. is veel indrukwekkender.
Top-10 in een decennium: van 6 naar 2 naar 28.
Eindhovuh 27 juli 2019 21:39
Ja dat rijtje is mooi ja.
Nederlandse renners in toptien grote ronde:
1990-1999: 6x
2000-2009: 2x
2010-2019: 28x

Al wordt de spoeling iets dunner de komende jaren vrees ik.
MarkV 27 juli 2019 21:41
Liever de podiumplekken van deze jaren dan 20 top 10 plekken bij elkaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2019 21:42 door MarkV.
Curzio 27 juli 2019 21:50
Ja, het was een Lau-Tour. (En achter De Plus ook een eervolle vermelding voor het knechtenwerk van Marc Soler deze ronde).
Curzio 27 juli 2019 21:55
Als Thomas een beter voorseizoen had gereden dan zou Bernal, de goede ziel, vermoedelijk voor hem geknecht hebben. Te weinig als een prof geleefd en dan laat je een tweede tourzege liggen.
Curzio 27 juli 2019 21:58
Korte aanvalletjes? De aanval van Bernal gisteren was een straffe stoot van jewelste. Zo'n lange, succesvolle aanval hebben we vorig jaar niet gezien. Weliswaar beknot door de omstandigheden, maar dan nog.
Curzio 27 juli 2019 22:00
thumbs up En een herkenbare stijl/lichaamsbouw, waarmee hij zich zelfs onderscheidt als hij gewoon mee peddelt. Hij trapt met lust, zoveel is duidelijk.
Clavan 28 juli 2019 00:25
Wat een kutweekend. Een tourwinnaar met 2 aanvalletjes. Een Welshman die met helemaal niks doen 2e wordt. En een Brabander die met nog minder actie 3e eindigt. Een aanfluiting deze tour. 3 verspilde weken. Echt zo saai. Vreselijk
Horsie is back 28 juli 2019 01:36
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een kutweekend. Een tourwinnaar met 2
> aanvalletjes. Een Welshman die met helemaal niks
> doen 2e wordt. En een Brabander die met nog minder
> actie 3e eindigt. Een aanfluiting deze tour. 3
> verspilde weken. Echt zo saai. Vreselijk

Als je die punt ook nog had gezet had je tenminste een punt.
JW 28 juli 2019 08:50
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo heeft nu 2 jaar kunnen oefenen. Volgend jaar
> alles op geel met Dumoulin.
>
> Roglic, Gesink, Bennett, Tolhoek en De Plus mee in
> steun. Martin en Van Aert voor het vlakke.
>
> Kruijswijk naar Giro en Vuelta.

Tsja, met zo'n omkadering had Kruijswijk ook meer kans gehad om deze Tour te winnen.
Tjomas pochtte niet voor niets op de eerste rustdag dat Ineos slechts één doel had ! Terwijl de kopman van Jumbo met een sprintploeg op pad werd gestuurd.
Ook FDJ had slechts één doelstelling.

Het leverde veel succes op maar blijft m.i. een foute keuze als je echt voor geel wilt gaan.
Bernal had zijn winst voor een groot deel te danken aan zijn sterke ploeg.
Met twee ijzers in het vuur konden ze om de beurt aanvallen en zo de concurrentie slopen.
Dat was de basis voor hun klassementsucces.
Heisenberg 28 juli 2019 09:55
Gelukkig was er bij Jumbo wel het besef dat voor geel gaan met Kruijswijk geen realistisch doel was. Al had Kruijswijk de trein van Armstrong: hij ging echt niet sneller klimmen dan Bernal. Hij pakt 1'11 in de twee tijdritten en eindigt alsnog op 1'31.

En ter illustratie: AG2R, EF1 en Astana waren hier ook met één doel en die hebben een matige Tour gehad. Een (tegen)vallende kopman en je staat met (vrijwel) lege handen in Parijs.

We hebben het wel telkens over Jumbo, maar hoe kijk je naar de prestaties van bijvoorbeeld Mitchelton-Scott? Als Impey en Simon Yates in rit 9 en 12 niet in de aanval waren gegaan, had Adam Yates dan wel een goed klassement gereden? Want nu zakte hij er in rit 13 en 14 doorheen.
Curzio 28 juli 2019 10:21
Ik raad ook aan om het interview met Kruijswijk met Herman van der Zandt hierover gisteren in De Avondetappe te kijken. Steven zegt daar klip en klaar dat hij er de voorkeur aan geeft om meerdere doelen te hebben met je ploeg.
JW 28 juli 2019 10:50
Niet gezien maar dat is inderdaad interessant om te horen.
Ik denk (maar ook dat weet ik natuurlijk niet zeker) dat Dumoulin daar anders tegenaan kijkt.
En dan is het maar de vraag of Jumbo zijn (in de Tour succesvol gebleken) strategie wil omgooien.
Zo niet, dan is het maar de vraag of Dumoulin daarheen zou moeten gaan.
Sowieso vraag ik me af of hij er slim aan doet te verkassen.
Zo slecht is Sunweb nu ook weer niet, als iedereen weer fit is.
Heisenberg 28 juli 2019 11:05
Je noemt zelf ook de twee ijzers in het vuur bij Ineos. Dat is bij Sunweb onmogelijk. Kelderman en Oomen zijn van vergelijkbaar niveau als Bennett. Met Roglic en/of Kruijswijk heb je wel een tweede renner mee waar concurrenten ook voor vrezen.

Dit lijkt me mooi:
Kruijswijk en Groenewegen met een sterke en Nederlands georiënteerde ploeg naar de Giro (Tolhoek, Kuss, Teunissen, Jansen, Bouwman, Eenkhoorn).

En voor de Tour vijf man (De Plus, Kruijswijk, Bennett, Gesink, Martin) in dienst van Roglic en Dumoulin met Van Aert als knecht, sprinter en vrijbuiter.
Cecchini 28 juli 2019 11:39
Je vergeet dat Gesink vermoedelijk in mei of juni in traningskamp in de States tijdens een fotootje nemen van de prachtige omgeving tegen de vlakte gaat, en zijn sleutelbeen breekt. Daarna weer lekker voorbereiden op de Vuelta.
JW 28 juli 2019 11:41
En dan te bedenken dat Ineos normaliter ook Froome er nog bij had gehad !....
Voor vrijwel elke tegenstander vrijwel niet te verslaan.
Dumoulin is misschien de renner die met maximale ondersteuning het verst zou kunnen komen.
En ik vind dat Kruijswijk, met zijn beperkte ondersteuning, afgelopen Tour het maximale heeft bereikt. Dat dat door sommigen als "laf rijden" wordt beschouwd doet hem te kort. Als hij nog gekund had had hij aangevallen, maar dit was duidelijk zijn max. Ik heb al die Tourdeelnames van Zoetemelk destijds gevolgd, en dat was destijds niet anders. Tot Hinault zich in 1980 een keer forceerde in een kasseienetappe.

Met meer sterke knechten had hij waarschijnlijk niet harder kunnen rijden. Hoewel dat ook moeilijk te zeggen is. In het wiel van Bennett en De Plus wist hij goed bij te blijven, terwijl steeds meer renners losten. Niet spectaculair, maar wèl effectief. Met nog een paar zulke knechten erbij was het de vraag of er nog meer Ineos-mannen (Poels, Thomas ?) bezweken waren.
Zoals het ook onzeker is wat er gebeurd was als de weergoden de laatste ritten geen spelbreker waren geweest, of als Pinot niet opgegeven had.
El Chaba 28 juli 2019 12:03
Geen podium had ik gezegd. En dat had best gekund, want hij is i.t.t. tot veel concurrenten helemaal helemaal niets vervelends tegen gekomen.
Cecchini 28 juli 2019 12:07
Wie is buiten Pinot deze Tour wel iets vervelends tegengekomen ?
Slimmerd 28 juli 2019 12:12
Landa werd letterlijk uit de eerste waaier geduwd, met val tot gevolg, en verloor daar twee minuten
El Chaba 28 juli 2019 12:15
Fuglsang vergeten?
Porte?
D.R.E. 28 juli 2019 12:17
Beperkte ploeg JW? Volgens mij is Jumbo veruit de beste ploeg on deze tour. En al reden er nog 10 de plussen voor Kruiswijk uit, die gaan Thomas en Bernal echt niet los rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2019 12:19 door D.R.E..
Slimmerd 28 juli 2019 12:19
Porte? Vertel die ben ik dan denk ook vergeten, volgens mij is dit gewoon zijn niveau (na drie weken) en is het al heel wat dat hij de koers uit rijdt
JW 28 juli 2019 12:35
Het mag duidelijk zijn dat "beperkte ploeg" betrekking heeft op de tweeledige doelstelling. Terwijl de belangrijkste concurrenten Ineos en FDG maar één doelstelling hadden. Voor een gelijk speelveld had ik liever een zelfde steun voor Kruijswijk gezien

Of meer klimknechten veel hadden uitgemaakt durf ik niet te beweren, de mogelijkheid bestaat dat Jumbo nog langer hoog tempo (op diesel-ritme van Kruijswijk) hadden kunnen rijden, en daarmee heel misschien Bernal kunnen isoleren. Net zoals de ploeg met minder klimknechten die derde plaats misschien niet had kunnen houden, voor Buchmann was het aanlokkelijke gat naar het podium toch ook maar klein.

En met beperkte ploeg wil ik zeker niets afdoen aan het rijden van Jumbo. De tweeledige doelstelling lijkt me meer dan gehaald, en de twee klimknechten stegen boven zich zelf uit.


Overigens denk ik nog steeds, maar ook dat kan ik op geen enkele wijze hard maken, dat de wijzigingen van de laatste bergetappes niet in het voordeel van Kruijswijk, en wèl in het voordeel van Bernal uitpakten.
Cecchini 28 juli 2019 12:45
Allereerst Fuglsang. Veertien keer aan een Grote Ronde deelgenomen, 2 x bij de eerste 10 (7e en 10e). Ook al 34 jaar, en dat deze renner een zekere podiumkandidaat werd genoemd is natuurlijk al belachelijk. Dan Porte, ook al 34 jaar, ook 14 keer deelgenomen waarvan 2x bij de eerste 10 (één keer 5e en een keer 7e). En gezien zijn track record van de laatste jaren zou het al helemaal ridicuul zijn, dat je hem meer kansen op een podiumplek zou toedichten dan Kruijswijk. Deze heeft 15 keer deelgenomen aan een Grote Ronde, waarvan 7 bij de eerste 10 (waaronder tweemaal 4e en ''eenmaal 5e), en is de laatste jaren zelfs een zekere factor geworden en in feite in winnende positie een Giro aan zich voorbij heeft moeten laten gaan. Dat deze bescheiden jongen zich vooraf als doel een podiumplek stelde geeft m.i. al aan, dat deze derde plek eigenlijk een te verwachten resultaat is.

Ik geloof dat het Boogerd was, die zei dat Landa er feitelijk zelf debet aan was, dat hij zich in de waaieretappe van de weg had laten rijden. Volgens hem kan Landa zich in dat soort posities nooit goed plaatsen.
opoeepo 28 juli 2019 12:59
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie is buiten Pinot deze Tour wel iets vervelends
> tegengekomen ?


Ik kwam vorig weekend mijn ex tegen.
El Chaba 28 juli 2019 13:20
Of meer klimknechten veel hadden uitgemaakt durf ik niet te beweren, de mogelijkheid bestaat dat Jumbo nog langer hoog tempo (op diesel-ritme van Kruijswijk) hadden kunnen rijden, en daarmee heel misschien Bernal kunnen isoleren.

Precies dit dus, dat had eventueel iets uit kunnen maken.
Misschien ook niet, maar dan had je ten minste wel de mogelijkheid tot je beschikking gehad om het te proberen.
Slimmerd 28 juli 2019 13:31
Gezien de beelden van Landa wil ik dit keer niet zeggen dat het zijn fout was, maar gewoon pure pech en daardoor iets tegengekomen wat hem anders misschien op het podium had gebracht.
El Chaba 28 juli 2019 13:35
El Chaba 28 juli 2019 13:38
El Chaba 28 juli 2019 13:42
Fuglsang is tot twee keer toe zwaar gevallen. Helemaal in het begin en uiteindelijk die val die hem uitschakelde. Of hij zonder die valpartijen beter had gedaan dan jij denkt, zullen we nooit weten natuurlijk, maar het is echt wel iemand die dit jaar in de vorm van zijn leven was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2019 13:44 door El Chaba.
Horsie is back 28 juli 2019 15:06
Als iets op topsportniveau niet binnen je bereik ligt, maakt het ook niet uit of de wedstrijd 1 minuut of een dag duurt.
We hebben het dan natuurlijk niet over de Grand National waar iedereen onderweg "sneuvelt" en alleen Horsie zonder berijder de finish haalt.
Het Wat Als is van minder betekenis dan velen geloven.
De werkelijkheid is geen voorbedrukte pagina. Zo van als ik ergens één woord uit weg haal, blijft de rest onveranderd staan. Alles verandert voortdurend.
Je kunt dus zeggen, dat Kruijswijk "niets" aan het toeval heeft overgelaten. Voilà.

Maar de Wet dat de Voorspellingen van de Gozer, die vandaag over 50 mijl de uitdaging aangaat de Columbiaan Hincapie te verslaan, niet serieus zijn te nemen, blijft ook na vandaag zijn geldigheid behouden.

Horsie sluit af met Wapiyapi, zoals in het Duits Hals- en Beinbruch. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen