Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo-Visma in de Vuelta

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 28 juli 2019 20:39
Roglic
Kruijswijk
Bennett
Gesink
Martin
...
...
...

[sporza.be]
ton duk 28 juli 2019 20:40
Tolhoek ,Bouwman en van
der Hoorn, denk ik dan
gr
Slimmerd 28 juli 2019 20:41
Steek Van Emden er nog maar bij ivm ploegentijdrit
Sub Culture 28 juli 2019 20:43
Heel weinig nog over gehoord maar hoe zit dat nu met Dumoulin voor de Vuelta?
rustdag 28 juli 2019 20:54
Groenewegen zou misschien ook die kant op gaan.


[www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2019 20:57 door rustdag.
Slimmerd 28 juli 2019 20:59
Da's een tijd geleden al afgeschoten
rustdag 28 juli 2019 21:06
Ja als je het parcours ziet snap ik dat wel
Sjorsoll 28 juli 2019 23:41
Die zou onzeker zijn, net als het WK.
ton duk 29 juli 2019 10:38
en sowieso staat ie nog onder contract bij Sunweb
Tussentijdse overgang lijkt me niet te verwachten
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2019 11:32 door ton duk.
Cecchini 29 juli 2019 10:56
Bij Sunweb bedoel je ?
ton duk 29 juli 2019 11:32
Cecchini 29 juli 2019 15:30
Ik noteer toch 6 vlakke etappes in de Vuelta. Meer kansen dus op een sprint dan in de afgelopen Tour. Een echte grote sprinter zoekt m.i. ook andere Grote Rondes op dan de Tour. Maar misschien heeft de Jumbo Visma ploegleiding contact opgenomen met JW, die van mening is, dat je een Ronde niet kunt winnen met een sprinter in de ploeg.
lodjan 29 juli 2019 15:47
Misschien geen gek idee wanneer Dumoulin en Groenewegen van ploeg ruilen.
Tjappie2 29 juli 2019 15:48
grinning smiley

Ja vast, want JW is ongetwijfeld de Tour van 2012 vergeten.

Volgens mij heeft JW alleen maar gesteld (en dat ben ik - voor wat het waard is - overigens met hem eens) dat de kans op succes (als in het winnen van een grote ronde) kleiner wordt als je de dure plekjes deels in laat vullen door renners die niet het meest geschikt zijn een klassementsrenner te helpen, en bovendien ook tijdens etappes soms energie "verspilt" door de sprintkaart te trekken.
Tjappie2 29 juli 2019 15:50
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien geen gek idee wanneer Dumoulin en
> Groenewegen van ploeg ruilen.

Bedacht ik me inderdaad onlangs ook. Een sprinttrein opzetten kunnen ze bij Sunweb natuurlijk wel. Vrees alleen dat het gemiddelde lid van de omkadering huilend van ellende in een depressie zakt als ze geconfronteerd worden met een uitgesproken en directe persoonlijkheid als Groenewegen.
ton duk 29 juli 2019 15:52
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> :
> Volgens mij heeft JW alleen maar gesteld (en dat
> ben ik - voor wat het waard is - overigens met hem
> eens) dat de kans op succes (als in het winnen van
> een grote ronde) kleiner wordt als je de dure
> plekjes deels in laat vullen door renners die niet
> het meest geschikt zijn een klassementsrenner te
> helpen, en bovendien ook tijdens etappes soms
> energie "verspilt" door de sprintkaart te trekken.

Hier zal iedereen het toch wel mee eens zijn ?
gr
Tjappie2 29 juli 2019 15:54
Tuurlijk.

Vandaar dat Cecchini ook beter inhoudelijk dan vilein kan reageren in een topic waar degene waarmee hij het niet eens is zich nog niet eens heeft gemeld winking smiley
ton duk 29 juli 2019 16:00
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tuurlijk.
>
> Vandaar dat Cecchini ook beter inhoudelijk dan
> vilein kan reageren in een topic waar degene
> waarmee hij het niet eens is zich nog niet eens
> heeft gemeld winking smiley

Ach, dat is helaas gemeengoed geworden hier...
gr
Cecchini 29 juli 2019 16:10
Je hebt volgens mij de discussies tussen mij en JW in het verleden over dit onderwerp niet gevolgd, mocht je soms denken dat ik laf achter de rug om van JW hier een reactie plaats. Slimmerd heeft de laatste tijd de rol van mij overgenomen richting JW m.b.t. zijn kritiek, dat een ploeg met klassementsambities een sprinter in zijn gelederen opneemt. De laatste weken was JW in de Tour topics weer opvallend negatief over de Jumbo ploeg. Een opmerking van mij over het al dan niet selecteren van Groenewegen in de Vuelta ploeg met een verwijzing naar JW lijkt mij onschuldig vermaak.
rustdag 29 juli 2019 16:21
TOUR 2019: INEOS VANGT MEESTE PRIJZENGELD DANKZIJ EEN-TWEETJE

[www.wielerflits.nl]
rustdag 29 juli 2019 16:22
Wie gaat Ineos uitspelen als kopman in de Vuelta.?
Cyclad58 29 juli 2019 16:43
Plugge noemde gisteren ook de naam van Sepp Kuss. Hij kan zich natuurlijk vergissen, maar als ondersteuning in de bergen is hij een prima optie. Daarnaast heb ik begrepen dat Lennard Hofstede ook zo goed als zeker is (maar nog niet bevestigd. Antwan Tolhoek, Neilson Powless en Taco van der Hoorn zijn ook mogelijkheden.
Ridder Kale Knikker 29 juli 2019 17:01
Ik ben tijdens de Tour ivm vakantie minder aanwezig geweest op het prikbord, maar heb wel veel meegelezen en me ook wat gestoord aan de opmerkingen van JW. Hij is net als ik erg begaan bij de Jumbo Visma ploeg, maar ik vond hem over het algemeen erg negatief over de ploegleiding en de keuzes. Dit terwijl dit de meest succesvolle Tour van de ploeg (en zijn voorgangers) is geweest in heel haar bestaan. Ben het dus eens met Checchini, die wellicht soms wat scherp kan reageren, maar inhoudelijk wel een punt heeft.

En even on topic qua Vuelta ploeg, jammer dat er naast Roglic geen afmaker mee gaat naar de Vuelta. Ik had graag Groenewegen hier gezien, omdat er zeker in het eerste deel van de Vuelta voldoende spintkansen liggen. Eén of meerdere etappe overwinningen zou de druk bij de klassementsmannen doen afnemen. Net zoals het deze Tour al het geval was.
Ridder Kale Knikker 29 juli 2019 17:03
Draadje verkeerd gehaakt. Maar deze reactie hoort dus hierboven te hangen. Mijn excuses voor de eventuele verwarring
Tjappie2 29 juli 2019 17:07
Die heb ik niet gemist, het ging mij erom dat je stelt dat JW "beweert" dat je met een sprinter in de ploeg geen grote ronde kan winnen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ie dat heeft gezegd (al ga ik het niet nazoeken). Ik heb tot op heden dus de sterke indruk dat je iemand iets in de mond legt wat hij niet heeft gezegd, en dat vind ik niet netjes.

Voor de rest vind ik een beetje prikken helemaal geen probleem op een forum. Wel vreemd dat je negativiteit richting Jumbo als een probleem ziet, dat moet voor jou (neem ik maar even aan) toch weldadig aanvoelen aangezien ze daar nota bene flierefluiter Robert Gesink in de ploeg hebben.
Vlaflip76 29 juli 2019 17:08
Frederik D. 29 juli 2019 18:11
Mijns inziens is Gesink geen flierefluiter maar iemand die zijn best blijft doen maar, helaas, niet beter is dan hij thans laat zien. Een serieuze man die zijn sport echt ernstig neemt. We zullen er ons bij neer moeten leggen. Maar ik heb begrip voor je teleurstelling dat de Gesink van weleer verleden tijd is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2019 18:12 door Frederik D..
Tjappie2 29 juli 2019 18:20
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik vind Gesink een van de meest aansprekende Nederlandse renners. Het was in een reactie op Cecchini, die regelmatig heeft laten merken niets met Gesink te hebben.
Frederik D. 29 juli 2019 18:36
Dan mijn verontschuldigingen. In elk geval, Gesink neemt zijn sport zeer serieus. Tja, soms zie ik niet dat enige ironie in het spel is. smiling smiley
Cecchini 29 juli 2019 18:39
Ha, wat grappig als ik het volgende lees van Tjappie de tweede.

Vandaar dat Cecchini ook beter inhoudelijk dan vilein kan reageren in een topic waar degene waarmee hij het niet eens is zich nog niet eens heeft gemeld

Dit terwijl ik de naam Gesink in dit topic niet eens heb gebruikt (het ging mij vooral om de niet selectie van Groenewegen). Allereerst vind ik dat Gesink een heel goede renner en als knecht in de bergen zeer belangrijk is, hij is daarnaast ook zeer sympathiek en humoristisch. Maar hij ligt altijd tegen de vlakte, en heeft de ploeg al vaak voor erg grote problemen gezet, omdat hij een belangrijk element was in de ploegen voor de Grote Rondes. Kuss moest min of meer onvoorbereid dit jaar in de Giro opdraven, en geluk bij ongeluk viel De Plus in deze ronde uit, en kon hij worden opgesteld in de Tour. Maar Roglic had daardoor wel een heel matige ploeg in de Giro aan zijn zijde, maar de kritiek van vele prikkers hier was gericht op de ploegleiding vanwege de matige Giro selectie. De ploegleiding kan zich wat mij betreft echter beroepen op overmacht. Gesink heeft al zoveel Rondes aan zich voorbij moeten laten gaan door knullige valpartijen, een paar keer op training, een keer in de beklimming van een col, etc. Daar word ik wel eens flauw van na de zoveelste buiteling. Hij is nu weer terug van training in de USA, en gaat zich warm rijden in de Ronde van Polen. Ik vrees weer met vreze.
Tjappie2 29 juli 2019 18:56
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vrees weer met vreze.

Als ik eerlijk ben betwijfel ik dat. Wanneer Gesink heel zou blijven betekent dat namelijk dat jij niet op hem af kan geven.

(op zich mag dat he, afgeven op renners, daarvoor is het een forum. Ik geef ook regelmatig af op renners)
JW 29 juli 2019 19:34
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> grinning smiley
>
> Ja vast, want JW is ongetwijfeld de Tour van 2012
> vergeten.
>
> Volgens mij heeft JW alleen maar gesteld (en dat
> ben ik - voor wat het waard is - overigens met hem
> eens) dat de kans op succes (als in het winnen van
> een grote ronde) kleiner wordt als je de dure
> plekjes deels in laat vullen door renners die niet
> het meest geschikt zijn een klassementsrenner te
> helpen, en bovendien ook tijdens etappes soms
> energie "verspilt" door de sprintkaart te trekken.

Bedankt Tjappie ! Helemaal correct weergegeven smileys with beer
MarkV 29 juli 2019 19:44
Met pakweg Tolhoek, Kuss en Gesink in plaats van pakweg Teunissen, Martin en Van Aert zou Kruijswijk eerder LAGER in het klassement dan HOGER geëindigd zijn.
Hij was bergop zelf niet goed genoeg en mag zijn sprinttrein heel dankbaar zijn dat ze zo goed hebben gereden in de ploegentijdrit anders was de betere klimmer Buchmann nog boven hem gekomen.
JW 29 juli 2019 19:51
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt volgens mij de discussies tussen mij en JW
> in het verleden over dit onderwerp niet gevolgd,
> mocht je soms denken dat ik laf achter de rug om
> van JW hier een reactie plaats. Slimmerd heeft de
> laatste tijd de rol van mij overgenomen richting
> JW m.b.t. zijn kritiek, dat een ploeg met
> klassementsambities een sprinter in zijn gelederen
> opneemt. De laatste weken was JW in de Tour topics
> weer opvallend negatief over de Jumbo ploeg. Een
> opmerking van mij over het al dan niet selecteren
> van Groenewegen in de Vuelta ploeg met een
> verwijzing naar JW lijkt mij onschuldig vermaak.

Tsja, van mij mag je. Maar dan liever wèl juist weergeven.
Mijn kritiek op Jumbo was niet dat ze "een sprinter" in de ploeg hadden, maar een sprintploeg. Naast een klassementsploeg. Zoals Tjappie terecht weergeeft.
En die keuze heeft niet mijn voorkeur als je een man hebt die (wat vanaf het begin mijn mening was) het podium zou kunnen halen. Vooral ook omdat deze Tour naar mijn mening helemaal op zijn maat gemaakt was.
Ik had zó veel vertrouwen in Kruijswijk dat ik tijdens afgelopen Tour verschillende malen postte dat hij nog steeds op koers lag voor het podium (wie het niet gelooft leze maar gerust alle draadjes na winking smiley ).
Ik begrijp niet waarom mijn voorkeur als "negatief" wordt opgevat.
Ik zit ook al heel wat jaren op dit prikbord, maar het laatste half jaar toch aanzienlijk minder. Het wordt me te vaak persoonlijk, onvriendelijk, onverdraagzaam etc.
Dat is jammer. Meningsverschil moet m.i. op een discussieforum toch mogelijk zijn ?
rustdag 29 juli 2019 19:54
Hij is wel jong voor 2 grote rondes.... maar misschien kiezen ze wel weer voor de giro mannen
lodjan 29 juli 2019 20:18
De la Cruz?
Heeft de laatste twee rondjes niet uit gereden.
lodjan 29 juli 2019 20:20
rustdag 29 juli 2019 20:26
Ik lees dat Bernal misschien ook de Vuelta gaat rijden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2019 20:27 door rustdag.
MarkV 29 juli 2019 20:29
Poels misschien om hem te paaien en bij te laten tekenen?
Cecchini 29 juli 2019 20:38
Ik had niet beter kunnen reageren. Kruijswijk heeft in de cols nergens het verschil met Buchman kunnen maken. Erger nog hij heeft bergop tijd verloren t.o.v. Buchman. Hij heeft zijn winst vooral in de (ploegen) tijdritten gepakt. Zonder de "sprintersploeg" hadden ze 1 minuut verloren is mijn inschatting. Kruijswijk zelf was overigens wel uitermate ingenomen met zijn ploeg, die daardoor wat druk om te presteren bij hem weg had genomen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2019 21:04 door Cecchini.
Slimmerd 29 juli 2019 20:42
Geoghegan Hart zal misschien ook wel weer een kansje krijgen
rustdag 29 juli 2019 20:52
Hij gaf gisteren aan, niet naar de Vuelta te gaan
lodjan 29 juli 2019 20:52
Ingetogen = ingenomen?
PVW 29 juli 2019 20:59
Als pyama het altijd kan volgen zal dat ons deze ene keer vast ook lukken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2019 21:18 door PVW.
Tjappie2 29 juli 2019 21:39
Wat mij betreft mogen ze Eenkhoorn wel meenemen. Hoewel je daar in Spanje wellicht niet al te veel aan hebt.
opoeepo 29 juli 2019 21:54
Wat op zich dan weer een prima reden lijkt om hem thuis te laten.
merijntje mortirolo 29 juli 2019 22:02
opoeepo 29 juli 2019 22:04
Christian Knees moet het nu toch maar eens waarmaken.
Tjappie2 29 juli 2019 22:18
Blueprint 30 juli 2019 10:30
PCS heeft dit lijstje:
.. CASTROVIEJO Jonathan
.. THOMAS Geraint
.. ROSA Diego
.. SWIFT Ben
.. ELISSONDE Kenny
.. GEOGHEGAN HART Tao
.. DE LA CRUZ David
.. KIRYIENKA Vasil

Dan zal Thomas wel kopman zijn.
rustdag 30 juli 2019 11:17
Dat is dan net toe gevoegd. Mooie ploeg, erg sterk
Horsie is back 30 juli 2019 13:07
Horsie Standing on the Highway, vraagt zich af waar "iedereen" naar toe is. Een zacht deuntje geeft misschien wel opheldering. "Naar de Maan".
Meanwhile leest Horsie overal, dat het vertrek van Tom Dumoulin bij Sunweb nog verre van rond is.

Tom Dumoulin toch de Patron of Dutch Cycling moet toch ooit weer aan het vertrek te vinden zijn, al was het maar eerst op 6 oktober aanstaande.
opoeepo 30 juli 2019 14:57
Carapaz voor de dubbel.
Slimmerd 30 juli 2019 14:59
Benieuwd of hij in een ploeg met Valverde genoeg vrijheid weet te krijgen (en als vertrekker bij Movistar)
Koppizoektwachtwoord 30 juli 2019 21:38
(Edit: verkeerde plek)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2019 21:38 door Koppizoektwachtwoord.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen