Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Klimaat bedreigt WK Weg

Gepost door opoeepo 
opoeepo 31 juli 2019 22:35
Ook in Engeland houdt het klimaat huis en zet het het WK-parcours
op de tocht.

[www.wielerflits.be]
Anony 31 juli 2019 23:59
Voor wie niet wil lezen of klikken: een vloedgolf heeft een brug in Yorkshire doen instorten. En de renners horen daar over te gaan.
El Chaba 01 augustus 2019 02:29
Dank voor de verduidelijking, Anony.
Zodra ik het woord klimaat hoor of lees, krijg ik al een allergische reactie, dus ik had de link nog niet aangeklikt, nee.
Vlaflip76 01 augustus 2019 07:05
De Britten zijn heel goed in bruggen bouwen (de Brexit onderhandelingen zijn daar een goed voorbeeld van)
Curzio 01 augustus 2019 08:43
Dit neigt naar zelfinzicht.
Cecchini 01 augustus 2019 09:01
Gaat lekker in jouw partijtje tegenwoordig.
Inigo 01 augustus 2019 10:39
Zo'n ding is zo neergezet:

[toncarnas.files.wordpress.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2019 10:40 door Inigo.
Blueprint 01 augustus 2019 10:43
Kan dat klimaat zich niet een beetje normaal gedragen?
Horsie is back 01 augustus 2019 10:44
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan dat klimaat zich niet een beetje normaal
> gedragen?

Levert U effe een blauwdruk, speciaal voor El Chaba.
Pyama 01 augustus 2019 17:43
Klimaat = weer in de titel zou juist zijn. Klimaat is een langjarig gemiddelde, daarvan storten geen bruggen in. Door (hevig) weer wel.
merijntje mortirolo 01 augustus 2019 18:26
-
Precies, die termen worden maar wat lukraak door elkaar gebruikt. (Vooral door linkse semi-moraalridders). Zo ongeveer waarom El Chaba er allergisch voor is.

Anderen zijn dat dan weer voor El Chaba, zo is het ook.
Curzio 01 augustus 2019 18:43
Extreem weer is heel vaak een uiting van klimaatverandering. Zie de extreme kou in de VS afgelopen winter, veroorzaakt door verzwakking van de poolwervel t.g.v. opwarming. Zegt althans de links club van Wikipedia: klik.
Het weer dat moet zorgen voor een Elfstedentocht, is buitengewoon onwaarschijnlijk geworden doordat het klimaat niet meer zo is als in de jaren '60.

Maar goed, dit kan je gewoon negeren verder, klimaat is immers links.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2019 18:54 door Curzio.
Pyama 01 augustus 2019 19:12
Die koude bel is een heel normaal verschijnsel. Oorspronkelijk was hij zelfs bij ons berekend met een Elfstedentocht tot gevolg. Last minute is dat gewijzigd. Deel van de bel naar VS, ander deel zat in Oostenrijk, met oa die sneeuwdump.

We vergeten weleens dat we nu veel meer zien via Twitter. Vroeger waren er ook veel extremen.
Wel gaat natuurlijk het langjarig gemiddelde omhoog zodat ook de pieken hoger worden.

Ik zet overigens in op een tocht in 2020 door de invloed van zonnevlekken.
Curzio 01 augustus 2019 19:20
Dat laat ik graag aan weersvoorspellers en klimaatwetenschappers. Waar het mij hier om gaat is dat weer en klimaat weliswaar niet aan elkaar gelijk zijn, maar ook zeker niet van elkaar vallen los te zien.
Horsie is back 01 augustus 2019 19:59
Je hebt de weerman niet nodig om te weten uit welke hoek de wind waait.
Maar wel om er achter te komen waar de wind is als die niet waait.
Horsie is back 01 augustus 2019 19:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank voor de verduidelijking, Anony.
> Zodra ik het woord klimaat hoor of lees, krijg ik
> al een allergische reactie, dus ik had de link nog
> niet aangeklikt, nee.

Die allergische reactie? Krijg je daarvan dus een dikke duim!
Nelis! 01 augustus 2019 20:25
Ik heb toch zo'n schurfthekel aan mensen die het veranderende klimaat en de effecten daarvan ontkennen. Die vallen onder de rechtse populisten als Baudet en Trump. Walgelijke mensen met vreselijke standpunten en een aanhang die bestaat uit domme of asociale mensen.

Overdrijf ik? Misschien een beetje winking smiley Provoceer ik? Zeker weten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2019 20:26 door Nelis!.
Horsie is back 01 augustus 2019 21:17
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> We vergeten weleens dat we nu veel meer zien via
> Twitter. Vroeger waren er ook veel extremen.
> Wel gaat natuurlijk het langjarig gemiddelde
> omhoog zodat ook de pieken hoger worden.

Het weer is een chaotisch systeem en dus met per definitie extreme variaties.
De kans die vorige week bestond op de extreme temperatuurpieken was niet net zo groot als de eerder bereikte temperatuur pieken en ook niet een beetje groter als gevolg van het hoger wordende gemiddelde, maar een factor duizenden keren groter. In de atmosferische toestand van ruim 100 jaar geleden zouden dergelijke temperatuur pieken menselijkerwijs zelfs als ONMOGELIJK moeten worden ingeschaald.

De mate van progressie lag in de orde van een Steven Kruijswijk, die ineens de TDF 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 en 2025 zou hebben gewonnen.
Vooropgesteld natuurlijk dat alles regulair zou zijn verlopen. Niet zoals met de patron, die niet verder dan 7 kon tellen.
Cecchini 01 augustus 2019 21:42
Nelis wees aub voorzichtig, je hebt al heel gauw de Rebellen club van El Chaba en Pyama over je heen. Wetenschappers van een ongekend nivo, maar dat weet nog niemand.
El Chaba 01 augustus 2019 23:29
Eens. Mensen die de klimaatverandering ontkennen zijn dom.
Hoe je vervolgens met die klimaatverandering om gaat is een heel andere discussie. Helaas wordt je door de welhaast sektarische linksmensch dan meteen weg gezet als Trump of Baudet aanhanger, zoals door jou en bijvoorbeeld Cecchini. Waarom is dat toch?
Nelis! 01 augustus 2019 23:36
Als je klimaatverandering ontkent, de gevolgen negeert, als maatschappij je gedrag niet aanpast of mensen die zich zorgen maken hierover basht, dan hoor je perfect in het rijtje Trump en Baudet.
PVW 02 augustus 2019 04:26
Waardoor ontstonden de ijstijden? Een nieuwe lijkt me veel bedreigender voor het wielrennen.

Klimaatverandering is van alle tijden en ik geloof niet dat we dat echt tegen kunnen houden. Dat betekent niet dat ik vind dat we niet hoeven te denken over hoe we met de aarde omspringen, maar allemaal een tesla (of electrische fiets, bah) kopen gaat niks geven.
Curzio 02 augustus 2019 08:47
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2019 08:55 door Curzio.
Cecchini 02 augustus 2019 09:10
Wie nu nog iemand van gutmenscherei beschuldigt, verdient de volle laag, schreef Matthias Heine eerder dit jaar in Die Welt. Geen toerekeningsvatbaar mens, vond hij, zou het woord moeten gebruiken. Het is gaan behoren tot het vocabulaire van revanchistisch rechts, afgevuurd op iedereen die vraagtekens durft te plaatsen bij de daar gecultiveerde ‘paranoia’. Gutmensch, stelt Heine, zeggen nu nog ‘alleen nazi’s en idioten zonder talige verfijning’.
Tjappie2 02 augustus 2019 10:53
Een uitspraak van een Duitse taalkundige (en dus van de Duitse context) rechtstreeks overzetten naar de context van een Nederlands (wielren)forum. Dan mag je wel wat beter expliceren of, en waarom, dit citaat"voor ons geval hout snijdt. Of ben jij, gezien de historische context/gebeurtenissen van zowel Duitsland als Nederland van mening dat de term "gutmenscherei" in beide gevallen dezelfde lading heeft?

Matthias Heine werd overigens 79e in de Niedersachsen-Rundfahrt van 2010. Maar dat was vast een ander grinning smiley
Cecchini 02 augustus 2019 11:07
Ja het heeft wat mij betreft dezelfde lading. Het woord Gut of Links mensch wordt niet voor niets te pas en te onpas gebruikt door Geen Stijl, Pegida, Dagelijkse Standaard adepten en die doen dat niet zo maar. Ik ben trouwens de klimaatdiscussie op dit wielrenforum niet begonnen (dat is toch El Chaba zelf), en ik ben voor je dat mocht weten op dat terrein al helemaal geen principiele in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2019 11:20 door Cecchini.
Blueprint 02 augustus 2019 11:11
Wellicht zien zij het gewoon niet zo zitten dat mensen goed willen zijn en zien ze liever dat iedereen het slechtste uit zichzelf haalt.
Tjappie2 02 augustus 2019 11:12
Oh, maar ik vind het ook helemaal niet erg wanneer er een beetje offtopic wordt gegaan in een discussie hoor. Ook maakt het me niet zoveel uit wie er begint. Ik vind het gewoon leuk om te discussiëren.
Eindhovuh 02 augustus 2019 13:26
Wellicht is dat polariseren en elkaar niet willen begrijpen vooral vermoeiend en contraproductief.
Iedere discussie slaat dood in het niet lezen van elkaars inhoudelijke punten en iedereen blijft hangen in zijn eigen hypocriete gelijk.
Aerts 02 augustus 2019 13:38
Ach Nelis. Ik heb weer een hekel aan mensen die: alleen biologische producten kopen omdat ze 'weten' dat dit het beste is voor het milieu, de Nederlandse agrarische sector de schuld geven van de klimaatverandering, als er temperatuur-of-droogte-record (nog nooit zo warm op 27 februari 03.00 uur bv) wordt verbroken meteen moord en brand schreeuwen.
Iedereen gelooft in zijn eigen waarheid en zoekt daarbij zijn eigen feiten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen