Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vakantiecols

Gepost door Luijt 
Luijt 02 augustus 2019 22:16
Worden er nog leuke fietstochtjes gemaakt deze vakantie? Ik heb zowel de mooiste als de lelijkste col van mijn fietscarriere onder de wielen gehad. De mooiste was de colle dei Morti (delle Fauniera) met op de top het standbeeld van Marco Pantani. 25 km klimmen zonder een auto gezien te hebben, oké drie dan. De lelijkste was de klim naar Prato Nevoso, een in de zomer uitgestorven wintersportoord dat Avoriaz in lelijkheid benadert.
Ik hoor graag waar jullie zijn geweest.
Groet, Luijt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2019 22:20 door Luijt.
Lucho Herrera 03 augustus 2019 00:02
Ik heb deze zomer met name wat 2e categorie cols bedwongen:

Eerst in de prachtige Drôme:
-Col de Bacchus
- Col Jérôme Cavalli
- Col de Rousset
- Col des Limouches

Daarna in de Vogezen:
- Ballon d’Alsace
- Ballon de Servance
- Col de Chevreres
Koppizoektwachtwoord 03 augustus 2019 00:29
Ik heb vorige week zondag drie keer de VAM-berg gedaan, het stukje geurbeleving was eigenlijk nog het ergst.
In de vakantie (in juni) kwam ik niet hoger dan de circa 800 meter van wat cols in de buurt van Esparron du Verdon/Valensol. Dat was al zwaar genoeg. Wel mooi trouwens. Later, in de Cevennen, is de fiets niet van de drager geweest.

Luit, ben jij de Luit die bij Nu.nl zo knap presteerde? Dan eindigde je 3 plaatsen boven mij.
lodjan 03 augustus 2019 11:02
Deze zomer ga ik nergens heen, maar de mooiste cols die ik heb gedaan zijn autoluw met een mooi uitzicht boven de boomgrens. Je kunt daarvoor het beste met een mountainbike een onverharde col op. Ik herinner me in de Alpen de Col de Parpaillon, de Khardung La in de Himalaya (en de colletjes tussen Manali en Leh), de Sanipass in de Drakensbergen naar Lesotho. Natuurlijk zijn de Stelvio, Tourmalet, Ventoux, Galibier en Izoard ook mooi, maar niet te vergelijken met de eerder genoemden.
ton duk 03 augustus 2019 11:05
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Luit, ben jij de Luit die bij Nu.nl zo knap
> presteerde? Dan eindigde je 3 plaatsen boven mij.

Het feit dat hij 3 plaatsen boven uwes eindigde , illustreert dat dan de knapheid van de prestatie ??
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2019 12:04 door ton duk.
Nelis! 03 augustus 2019 11:23
Ik heb nog niet super veel gefietst, maar heb wel ambitie voor meer. Inmiddels heb ik twee keer in de Vogezen en twee keer in de Alpen gefietst. En meerdere keren onze eigen bergen in Zuid-Limburg beklommen en in de Ardennen geweest. De Alpen vind ik tot nu toe het mooist, dus daar wil ik volgend jaar naar terug, tenzij het Italië wordt...
ton duk 03 augustus 2019 12:05
Ja, hoe is het met het herstel uwes sleutelbeen ?
gr
lodjan 03 augustus 2019 12:18
Dat gaat goed Ton.
Cecchini 03 augustus 2019 13:10
Daar hebben ze ook Alpen
Eindhovuh 03 augustus 2019 14:13
Ik wat heuvels in de Dordogne en de Loirevallei.
Geen echte cols, wel steile dingen.
El Chaba 03 augustus 2019 14:42
Dertig jaar geleden fietste ik regelmatig 'Kesteren' op (een steil viaduct over de A4 bij Breda-Prinsenbeek), telt dat ook?
Eindhovuh 03 augustus 2019 14:48
Eindhovuh 03 augustus 2019 14:50
En volgend week zuid Limburg met paar van de bekende klimmetjes als de Cauberg, Eyserbosweg etc.
Curzio 03 augustus 2019 15:01
Is dat serieus over de VAM-berg? Afvallucht?
Horsie is back 03 augustus 2019 15:01
De post van Luijt doet me denken aan Jerommeke, die aan het jongleren is met op de ene hand Lambiek en op de andere hand Tante Sidonia. Ook aan de man met super size bovenbenen, enerzijds mede gevormd door een genetische afwijking en anderzijds met het daarna continu prikkelen door het heffen van zware gewichten.
En dan komt de obligate vraag aan de lezer: Wat doe jij?
Horsie is back 03 augustus 2019 15:04
Nu moet Dylan G. wel onthullen hoe hard hij de A6 op stormt achter de bromped van paps.
El Chaba 03 augustus 2019 15:16
Ja, precies.. smoking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2019 15:16 door El Chaba.
El Chaba 03 augustus 2019 15:17
Koppizoektwachtwoord 03 augustus 2019 19:01
Koppizoektwachtwoord 03 augustus 2019 19:08
Ja, er wordt volgens mij nog gewoon gewerkt. In ieder geval liggen er ook bergen stinkend spul te composteren. Bij de 'verkeerde' windrichting is dat niet prettig.
Maar het ziet er wel leuk uit daar, je hebt drie klimroutes en in de (korte) afdaling kun je over de 60/h halen. Wel uitkijken met renners die onverhoeds eerder aftakken of anderszins vreemde manoeuvres uithalen: [www.dvhn.nl].
Ik zou zeggen: nog een schepje er bovenop en Thijs heeft z'n berg.
Noot 03 augustus 2019 22:01
De Ventoux was de enige col van betekenis dit jaar voor mij.
Curzio 03 augustus 2019 22:32
De Ventoux is net zomin een col als de VAM-berg.
Clavan 03 augustus 2019 22:54
Ik heb de Rousset 2 weken geleden ook gedaan. Standplaats Die
Lucho Herrera 03 augustus 2019 23:15
Ik was er eind juni! Standplaats Mirabel et Blacons. Ik vond het heerlijk in de Drôme. Jij ook genoten daar?
Luijt 04 augustus 2019 00:52
Ik was ook een paar dagen bij vrienden in de Drome. Oa de Chaudiere gedaan en ook de Bacchus. Mooi hè?
Luijt 04 augustus 2019 10:28
Nee, dat zou mij nooit lukken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2019 10:29 door Luijt.
Luijt 04 augustus 2019 10:30
Die Parpaillon, gaat dat met een racefiets?
Luijt 04 augustus 2019 10:33
Dank voor je bijdrage.
lodjan 04 augustus 2019 10:49
Lijkt me lastig, of je moet er hele dikke banden opleggen. Ik heb hem vanuit Barcelonette gedaan. Gewoon voor eem dagje een mountainbike huren.
Clavan 04 augustus 2019 11:24
Ik vind het heerlijk fietsen daar. Dit jaar had ik alleen de mountainbike mee. Rondom Die liggen 6 a 7 mooie parcoursen. De Vercors en Drome is een prachtige streek om te 'VTT'en'
De Rousset heb ik dus ook gedaan op de mountainbike om op bezoek te gaan bij iemand in Vassieux. Dat viel best tegen voor de col 2e categorie.
Luijt 04 augustus 2019 17:08
Dit forum zou bij uitstek geschikt moeten zijn voor het uitwisselen van fietservaringen, lijkt mij. Ik doe in dit topic een poging daartoe, omdat ik bergop fietsen, samen met schaatsen op natuurijs, zo'n beetje het mooiste vind dat er op sportgebied te doen is. En gelukkig is er ook een aantal reacties gekomen waar ik, en misschien nog wat anderen ook, wat aan heb(ben). Sowieso leuk om op deze manier nog wat vakantiegevoel te behouden, wat mij betreft.
En dan is er daarnaast ook nog jouw reactie. Dan weet ik weer dat ik weer in dit druilerige kloteland ben. Hinikkiepinnikie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2019 17:16 door Luijt.
Lucho Herrera 04 augustus 2019 19:32
Op de camping waar ik verbleef (camping Gervanne) was ook een Nederlander die de Rousset en Chaudiere had beklommen. Dat was jij toch niet hè?
Luijt 05 augustus 2019 10:07
Nee, ik zat daar wel vlakbij bij vrienden in Eygluy Escoulin.
Horsie is back 05 augustus 2019 14:07
In het kader van de Everest Challenge, nu dus op de beruchte Col de la Madone vanwege de Secret Race Tyler Hamilton / Lance Armstrong Connection, deden Ritchie Porte en Cameron Wurf zaterdag jongstleden, geïnspireerd meelezend op deze prik, hun dingetje. Tien maal op en neer de Col de la Madone, aka Sisyphus Climb, maar dan met een modern voortbewegende steen. Volgens Strava cumulatief 9012 hoogtemeters, virtueel boven het dak van de wereld. Uiteraard moest er onderweg flink wat gedronken en gegeten worden, want op een lege maag is het lastig zelfs langzaam fietsen. Calorieverbruik: 13.491 eenheden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen