Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom Dumoulin en Sunweb uit elkaar

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 19 augustus 2019 08:59
Tom Dumoulin is vanaf 1 januari aanstaande een vrij man. Zojuist bevestigd door Sunweb. Wanneer horen we iets van Tom zelf? Kan nu natuurlijk snel gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 09:00 door Ridder Kale Knikker.
Wanny 19 augustus 2019 09:05
Zal al wel rond zijn. Ik neem aan dat er geen contract ontbonden wordt als er geen uitzicht is op iets anders.
Luijt 19 augustus 2019 09:15
Volgens NOS waarschijnlijk naar Jumbo Visma, maar dat wisten we al van alom verguisde Thijs.
Sub Culture 19 augustus 2019 09:17
Benieuwd naar de Jumbo Visma Tourploeg van volgend seizoen.
Al kunnen de Olympische Spelen enige dilemma's mss nog vergemakkelijken.
Wanny 19 augustus 2019 09:22
Volgens Zeeman in een interview in Wieler Revue gaan ze starten met Roglic, Dumoulin en Kruijswijk.
De Plus zal zijn plekje ook wel hebben, net als Martin en Van Aert (zeker als er een PTT in zit).

Dan is de keuze of je Teunissen en Groenewegen daar aan toevoegt. Of Gesink en Bennet.
opoeepo 19 augustus 2019 09:23
Geforceerd huwelijk met te hoge verwachtingen.
lodjan 19 augustus 2019 09:23
Sunweb citeert Dumoulin op hun website:

Dumoulin explained: “As a rider you always search for the highest achievable and you constantly ask yourself whether you are still in the right place, what is the best team for you and where the best options and opportunities are. There has always been interest from other teams, that’s normal, but the facilities here have always made me not to speak with other teams. After the disappointment of missing the Tour and finding myself sitting at home, I started to consider that a new environment could be refreshing. That’s why I decided to focus on the interest of some teams. There were great offers and this phase of my career felt like the right time to take it.
“It really does hurt to leave. My heart is here and together we have achieved great things that I’m very proud of. I’ve proven with Team Sunweb that winning a Grand Tour is possible with this team and I have no doubt that I could do it again with them. I know that the grass will not always be greener than at Team Sunweb and I want to emphasise that without them, I could never have got to where I am today. I will always remain grateful for the opportunities that I have had, and the opportunity that the team now grants me to allow me to explore my options within a new team.”
Lion 19 augustus 2019 09:26
Best een leuk treintje voor TTT en de bergen:

Martin
Van Aert
Gesink
Bennett
De Plus
Kruijswijk
Roglic
Dumoulin
Luijt 19 augustus 2019 09:29
Kruijswijk zal zich wel weer op de Giro mogen gaan richten.
Clavan 19 augustus 2019 09:52
Volgens de Telegraaf 3 jaar getekend bij JumboVisma. Er was ook interesse van Ineos en CCC.
Eddy Veen 19 augustus 2019 10:29
Dan wil ik nu wel graag iets over zijn knie horen.
Orakel 19 augustus 2019 10:35
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geforceerd huwelijk met te hoge verwachtingen.


Twee stevige statements vragen om nadere argumentatie.
El Chaba 19 augustus 2019 10:36
Zullen in die opstelling weinig onderdoen voor Ineos lijkt me..
Clavan 19 augustus 2019 10:37
Wat ik mij eigenlijk afvraag. Worden wielrenners ook medisch gekeurd bij een transfer zoals gebruikelijk is bij voetbal?
Meneer 60% 19 augustus 2019 10:41
Benieuwd wat dit voor Groenewegen gaat betekenen. Ik denk dat hij geen Tour zal rijden met zoveel klassementsrenners. Neemt hij in dat geval genoegen met bijvoorbeeld Giro en Vuelta? Of gaat hij weg?
Walnoot 19 augustus 2019 10:46
Mag toch hopen dat Kruijswijk gewoon op kop gaat rijden voor Dumoulin. Alle respect voor hoe hard Kruijswijk kan fietsen, maar het is op de kop af vijf jaar geleden dat hij nog eens een wedstrijd won. Die kan je met een beetje realiteitszin echt niet op dezelfde hoogte zetten als Dumoulin en Roglic.

Bovendien zou het ook helemaal geen persoonlijke ramp hoeven zijn voor Kruijswijk. Sky laat al jaren zien dat een tweede man met een goede ondersteuning en een berg ketonen het helpen en zelf een klassement rijden prima kan combineren.
Vlaflip76 19 augustus 2019 10:48
Groenewegen heeft tijdens tour bijgetekend tot 2023
Luijt 19 augustus 2019 10:48
Dat van die ketonen weet ik nu wel.
Slimmerd 19 augustus 2019 10:48
Jumbo-Visma bevestigt inmiddels dat het Dumoulin heeft vastgelegd
Wanny 19 augustus 2019 10:52
Als ze idd met jongens als De Plus, Bennett en Gesink aan komen in de Tour, dan valt er voor Kruijswijk niet zoveel op kop te rijden. Ik heb Thomas ook weinig zien knechten deze Tour.
Sub Culture 19 augustus 2019 10:58
Op basis waarvan wordt Gesink hier door sommigen nog genoemd voor de Tourploeg?
Wanny 19 augustus 2019 11:03
Gesink reed vorig jaar een prima Tour. Als ie fit is kun je die er prima bij hebben.
Tjappie2 19 augustus 2019 11:03
Misschien met name omdat er (in elk geval bij mij) veel sympathie bestaat voor Gesink. Denk dat hij qua prestaties/verwachtingen helaas niet meer in aanmerking zou moeten komen.
valse trage 19 augustus 2019 11:06
Wát een horrorjaar voor Sunweb… Als je wint, heb je vrienden.
Koppizoektwachtwoord 19 augustus 2019 11:15
'We hebben samen veel bereikt. We zijn natuurlijk verdrietig om hem te zien vertrekken, maar uiteindelijk is dit topsport: atleten gaan en de volgende generatie veelbelovende atleten komt. We kiezen er echter voor om positief en met trots terug te kijken op onze geweldige jaren met een werkelijk fantastische atleet', aldus Spekenbrink (bron Wielerflits). Dat zegt hij dan toch maar netjes (wat moet'ie ook anders trouwens.) Hup Sunweb 3.0!
valse trage 19 augustus 2019 11:23
Einfach Klasse! Al had hij beter gezegd "We kijken met trots terug..." i.p.v. "We kiezen er voor om met trots terug te kijken...", dat is toch een beetje mehhhh…

Met Hirschi hebben ze i.i.g. een lichtpuntje aan de donkere wielerhemel van 2019.
MarkV 19 augustus 2019 11:23
Lijkt mij dat ze sowieso regelmatig gekeurd worden, ook bij geen transfer, met bijzondere aandacht voor het hart. Is nogal een risico factor in deze sport.
Tjappie2 19 augustus 2019 11:29
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Einfach Klasse! Al had hij beter gezegd "We kijken
> met trots terug..." i.p.v. "We kiezen er voor om
> met trots terug te kijken...", dat is toch een
> beetje mehhhh…


Neem aan dat dat op basis is van de nodige modellen van KPMG. Dus in die zin is deze woordkeus natuurlijk wel verklaarbaar.
Frederik D. 19 augustus 2019 11:30
Toch heeft Sunweb zich in het verleden goed ingespannen voor Dumoulin. En dus is enige trots best op zijn plaats. En Sunweb neemt op waardige wijze afscheid van Dumoulin.

Dat Dumoulin een iets betere ploeg wenst, is uiteraard ook zeer te billijken. Moge hij en Jumbo Visma samen mooie dingen doen.
Koppizoektwachtwoord 19 augustus 2019 11:36
grinning smiley O zeker. Het laat zien dat het een keuze is, dat een andere (meer gefrustreerde) houding ook een mogelijkheid was (maar waarmee je weinig zou opschieten).
'We kijken met trots terug' zou teveel van het positieve zijn. Nu is het geloofwaardiger.
Eddy Veen 19 augustus 2019 11:41
De term 'trots' duidt op een gevoel. Daar kies je niet voor; dat overkomt je.
valse trage 19 augustus 2019 11:47
Eindhovuh 19 augustus 2019 11:49
Wordt één van de allersterkste WT teams nu. Knappe transformatie in enkele jaren tijd.
Van Vlaanderen tot klassementen in grote en kleine rondes plus een topsprinter.

Voor 2020 wordt het wel heel spannend. Gaat Groenewegen de Tour rijden?
Gaat Kruijswijk knechten voor Dumoulin en/of Roglic? Gaat dat leiden tot fricties?
Wat blijft er over van Sunweb?

Persoonlijk vind ik het voor het Nederlandse wielrennen wel mooi. De absolute Nederlandse toppers voor de rondes en sprint in 1 ploeg.
valse trage 19 augustus 2019 11:50
"Eigenlijk was ik diep bedroefd om dit verraad en dacht ik: "die arrogante ondankbare zakkenwasser met z'n Daltonkin kan diep in de stront zakken". Dát is eerlijk, maar daarmee laat ik mezelf wel heel erg kennen en het klinkt ook zo onprofessioneel. Daarom kies ik ervoor om grootmoedig te zijn en met trots op onze samenwerking terug te kijken."
valse trage 19 augustus 2019 11:54
Van Vanmarcke tot Vanalles. Ja, dit is alvast op papier het Raleigh van de 21e eeuw... Al zijn Dumoulin en Van Aert zwaar geblesseerd en zullen volgens Sven Nys tijd nodig hebben om weer op niveau te komen.
Eddy Veen 19 augustus 2019 11:57
De vraag is nu wel of Bernal (en straks Evenepoel) niet zo sterk is dat er met geen ploeg tegenop te boksen valt. Jumbo moet maar eens met de ASO gaan praten over het TDF-parcours. Een tijdrit van 54 km bijvoorbeeldsmiling smiley
Tjappie2 19 augustus 2019 11:58
Eddy Veen 19 augustus 2019 11:59
Dumoulin hoopt in oktober weer op de fiets te zitten: [sporza.be]
Tjappie2 19 augustus 2019 12:00
Is ook zo. Het blijft een feit dat Sunweb de eerste Nederlandse Girowinnaar heeft voortgebracht.
Eindhovuh 19 augustus 2019 12:05
Ik heb Bernal dit seizoen nog niets extreems zien doen. Maar als hij nog beter zal worden wellicht wel.
Evenpoel heeft bergop ook nog niets extreem laten zien toch? In San Sebastian moest hij bergop eerst lossen?
Frederik D. 19 augustus 2019 12:10
Precies. En dat succes ligt natuurlijk in de eerste plaats aan de klasse van Dumoulin. Maar in de tweede plaats zeer zeker ook aan de ploegleiding. En wat was het mooi op die laatste dag van die Giro.
Horsie is back 19 augustus 2019 12:15
Horsie komt zoals gewoonlijk als mosterd na de maaltijd, maar wist bijtijds, dat het prikbord zwart zou kleuren.
Eye-opener voor Horsie naast de relativerende lach van de (t)egeltjeswijsheid, was, dat Dumoulin in de pauze een cursus Einstein heeft gedaan.
"Zonder wrijving geen warmte".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 13:21 door Horsie is back.
Fcdh 19 augustus 2019 12:31
Kijk dat is eens goed nieuws en wat een ploeg zijn ze daar aan het krijgen.
Willen Ineos / Sky achterna en zijn op de goede weg.
Ieder jaar wat groter budget en ieder jaar betere prestaties.

Hopelijk komt Dumoulin met zo'n doorzeurende blessure weer een beetje op zijn oude niveau terug van afgelopen 2 seizoenen.
Dan zorgen de juiste mix van ketonen wel voor die laatste paar procenten naar de nr.1 positie i.p.v. nr.2

Even afwachten wat het met Sunweb gaat worden maar die hebben ineens wel een smak met budget beschikbaar om andere renners aan te trekken en dus in meerdere wedstrijden ook een rol te gaan spelen. Met Hirschi en Kamna hebben ze wel 2 talenten die en stap gezet hebben afgelopen jaar.
Eddy Veen 19 augustus 2019 12:39
Dat lossen van Evenepoel kwam door materiaalpech.
Miquel1983 19 augustus 2019 12:48
Jammer dan de ploegentijdrit voor teams uit het WK is geschrapt. Anders had de winnaar voor 2020 al vastgestaan.

De tourploeg doet zo zeker niet onder voor Ineos; de vraag is inderdaad alleen of ze zowel met topsprinter als topklassementrenners gaan starten. Misschien gaan ze in 2020 wel laten zien dat dit kan.

Dumoulin
Roglic
Kruiswijk
De Plus
T. Martin
Van Aert
Teunissen
Groenewegen

Bizar dat een renner van het kaliber Bennett of Gesink er dan al niet meer in past.
Inigo 19 augustus 2019 13:01
Vind dat Sunweb, Dumoulin en Jumbo Visma dit nieuws zeer strak geregisseerd en met veel wederzijds respect uitbrengen. Klasse.
El Chaba 19 augustus 2019 13:02
Het kaliber Bennet is inmiddels echt wel beter dan het kaliber Gesink hoor..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 13:18 door El Chaba.
Lucho Herrera 19 augustus 2019 13:09
Kruijswijk lekker voor de Giro laten gaan. Want het is niet gezegd dat Kruijswijk een betere knecht is dan Bennet of de Plus of zelfs Gesink. Want hoe vaak hebben we Kruijswijk in zijn carrière zien knechten?
Eddy Veen 19 augustus 2019 13:16
Groenewegen gaat vast niet naar de Tour.
Eindhovuh 19 augustus 2019 13:21
Helder dat wist ik niet.
Los daarvan heeft hij bergop op WT niveau nog niets bewezen? Vond ik hem bijvoorbeeld in Romandië niet opvallend goed klimmen, al had hij daar ook wat pech.
Lijkt mij niet dat hij komend jaar al voor de overwinning mee gaat doen in een Grote ronde.
Frederik D. 19 augustus 2019 13:24
Zeker Bennett is een topkracht. Wat kan hij zichzelf wegcijferen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 13:26 door Frederik D..
Luijt 19 augustus 2019 13:26
Zeeman inschattende gaan ze wel met Groenewegen naar de tour. En met Dumoulin natuurlijk.
Roglic zal ook wel gaan, als ie tenminste blijft. Kruijswijk zal alleen kopman mogen zijn in Giro of Vuelta.
Tinuz 19 augustus 2019 13:34
Ik vraag me af hoeveel extra budget Jumbo er tegenaan gooit voor het aantrekken van Dumoulin. Denk niet dat ze zoveel op zouden hoesten voor een buutenlander, ook gezien de grootverdieners die er al onder contract staan. Daar moet toch behoorlijk wat geld beschikbaar zijn.
Ik ga vandaag boodschappen doen bij de Jumbo.
Koppizoektwachtwoord 19 augustus 2019 13:34
Uiteraard voelt Spekenbrink zich trots op wat er bereikt is. Terecht, dat zullen weinigen betwisten. Maar daarnaast zal hij behalve het verdrietige ongetwijfeld nog een ander gevoel hebben; het gevoel dat Valse Trage hieronder uitdrukt. De keuze was nu om qua communicatie dat trotsgevoel voorrang te geven.
ton duk 19 augustus 2019 13:36
Mag ik dan eventueel uwes messenzegels ?
gr
Orakel 19 augustus 2019 13:37
Het gaat niet zo zeer om de prestaties van 2018, maar om het plekje in de pikorde in mei/juni 2020.
Tinuz 19 augustus 2019 13:43
Wie het eerst komt wie het eerst maalt, meestal degene achter me in de rij bij de kassa.
Koppizoektwachtwoord 19 augustus 2019 13:44
Ik shopte vanochtend voor een kleine 30 euro en kreeg 9 messenzegels dankzij connecties met de kassamevrouw. Maar ik moest die zegels bij mijn vriendin inleveren, anders had ik ze je opgestuurd (die zegels).
Orakel 19 augustus 2019 13:45
"Ik had al een tijdje het gevoel dat het niet meer zo lekker liep", zegt Tom Dumoulin over zijn breuk met Sunweb bij de NOS. "Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging."

"Uiteindelijk heb ik er met de manager van Sunweb over gepraat. Met lood in mijn schoenen heb ik hem gezegd dat ik niet meer het uiterste uit mezelf kon halen. Op een aantal vlakken zaten we zo ver van elkaar af dat het moeilijk zou worden."

"Er wordt wel eens gezegd: zonder wrijving geen warmte. 8 jaar lang hebben we gewreven, maar ook veel warmte gehad. We hebben supermooie dingen laten zien. Maar de laatste tijd was er alleen maar wrijving en geen warmte meer."

"Toen de beslissing was genomen, waren het geen leuke gesprekken met het management. Op een gegeven moment wordt het een heel zakelijk verhaal. Maar mijn zaakwaarnemer zegt: als je allebei ontevreden bent over de deal heb je een goeie deal."
Tjappie2 19 augustus 2019 13:50
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar mijn zaakwaarnemer zegt: als je
> allebei ontevreden bent over de deal heb je een
> goeie deal."

Mooie uitspraak van z'n manager vind ik smiling smiley
Koppizoektwachtwoord 19 augustus 2019 13:54
Het is van ver na Woodstock, maar wegens de tekst speciaal voor jou.
Vlaflip76 19 augustus 2019 14:09
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roglic zal ook wel gaan, als ie tenminste blijft.

Roglic blijft voorlopig tot 2023, maar sinds Dumoulin kunnen contracten ook worden ontbonden
Luijt 19 augustus 2019 14:10
Ik vind Tom in de media bijna altijd goed overkomen en met name ook respectvol richting zijn ploeg. Maar als je 'm dan aan het begin van zo'n interview hoort zeggen dat ie naar Spekenbrink was gestapt en gezegd dat ie niet meer het uiterste uit zichzelf kon halen bij Sunweb, dan word ik toch lichtelijk onwel.
"Niet meer het uiterste uit zichzelf kunnen halen". Gelul. Maar goed, je moet wat als je eens wat anders wil.
Luijt 19 augustus 2019 14:13
"Roglic zal ook wel gaan, als ie tenminste blijft."

Ik zie het nu pas. Wat een gelul.
MarkV 19 augustus 2019 14:17
Hij zei tussen neus en lippen door ook dat hij en Spekenbrink op sommige punten van mening verschillen, maar hij wilde er niet verder op in gaan.

Ik gok dat het met een k begint en eindigt op etonen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 14:18 door MarkV.
Nomath 19 augustus 2019 14:19
Ik vind dat Dumoulin hier veel te veel in bescherming genomen wordt.
Wat heeft hij dit jaar gepresteerd voor een jaarsalaris van meer dan 1 miljoen?
Na de ongelukkige val is hij in slow motion naar de streep gereden, waarna medisch onderzoek liet zien dat er functioneel met de knie weinig aan de hand was.
Het liet zien dat Dumoulin toen al helemaal geen zin had in de Giro en waarschijnlijk ook niet meer in Sunweb.
Cecchini 19 augustus 2019 14:25
In de docu De machinekamer van Tom Dumoulin vond ik hem al knap chagrijnig overkomen richting zijn directe omgeving. Daar straalde hij in de voorbereiding op de Giro en na de proloog tijdtrit al knap weinig enthousiasme uit.
Eddy Veen 19 augustus 2019 14:30
Dat salaris moet je over acht jaar bekijken en dan heeft Dumoulin meer dan genoeg geleverd qua prestaties en positieve publiciteit. En met die knie blijkt serieus veel mis te zijn. Hij zit echt niet voor zijn lol thuis.
lodjan 19 augustus 2019 14:34
Ik vind dat Nomath hier veel te veel in bescherming genomen wordt gezien de onzin die hij hier keer op keer uitkraamt.
Wanny 19 augustus 2019 14:45
Waarom zou Dumoulin hier in bescherming genomen moeten worden? Die leest hier de commentaren van een paar verstokte fans toch niet.

Uiteindelijk maakt het ook niet uit of het sjiek is of niet. Dumoulin heeft nog maar een paar mogelijke topjaren voor de boeg en dan is het voorbij. Dan kun je maar beter zorgen dat je ergens zit waar je denkt het meeste resultaat te kunnen behalen. Ook als dat betekent dat je een contract moet ontbinden. Misschien jammer voor Spekenbrink, maar die redt zich wel.
El Chaba 19 augustus 2019 14:46
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> waarna medisch onderzoek liet zien dat er functioneel met de knie weinig aan de
> hand was.

Heb jij het nieuws wel gevolgd..?!?
Orakel 19 augustus 2019 14:48
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Niet meer het uiterste uit zichzelf kunnen halen". Gelul.


Waarom zou dat gelul zijn?
Mensen presteren het beste wanneer ze zich op hun gemak voelen, vertrouwen hebben in de gekozen richting en het gevoel hebben dat ze hun doel kunnen bereiken.

Misschien bedoelt Dumoulin wel:
- Ik wil meer mijn gevoel volgen (situatie op dát moment) en minder op rekenmodellen die uit gaan van het verleden (en dus misschien achterhaald zijn).
- Of: ik wil ook ketonen want anno 2019/2020 win je geen grote ronde zonder dezelfde brandstof als de concurrentie.
- Etc.
In zo'n situaties, waarbij je niet het gevoel hebt dat de keuze van je werkgever leidt tot een nieuwe GT-overwinning, kan je als sporter nét niet dat beetje extra geven. Het ware geloof is er dan niet. Dumoulin spreekt zelf over een puzzle en de puzzelstukjes in elkaar laten passen. Als een puzzel uit 20 stukjes bestaat en 3 stukjes (die bij het team liggen) passen niet, dan demotiveert dat.
Frederik D. 19 augustus 2019 14:49
Nou ja, ik vind dat Nomath mag schrijven wat hij vindt. Maar dat neemt niet weg dat ik het oneens ben met hem inzake Dumoulin. Die knie was geen kleinigheid. Knieën moeten goed in orde zijn om goed te presteren in het wielrennen. Natuurlijk stelde Dumoulin zich niet aan. Een jaar verspillen vanwege aanstelleritis doet een goede topsporter niet. En daarnaast heb je als Dumoulin een goede ploeg nodig. En dat had Dumoulin niet echt, al deden zijn teamgenoten naar hun kunnen hun best. En ook de Sunweb leiding deed haar best.
Luijt 19 augustus 2019 14:53
Ik vind jouw verhaal beter passen bij die natte-winden-voetballers met te grote koptelefoons. Die raken ook door van alles en nog wat gedemotiveerd. Ach ach ach.
Luijt 19 augustus 2019 14:56
Hoe is het met Sam Oomen?
Eddy Veen 19 augustus 2019 15:06
Bij nader inzien denk ik dat we de reactie van Nomath als ironie moeten opvatten.
lodjan 19 augustus 2019 15:14
Dat zou je verwachten ja, maar gezien zijn eerdere bijdragen op dit prikbord denk ik dat het geen ironie is.
Nomath 19 augustus 2019 15:32
Onzin?
Over de slow motion naar de finish van de 4e Giro-etappe : zie [www.youtube.com]
Over de knie na de crash, zie de uitspraken van de ploegarts in De machinekamer van Tom Dumoulin (34:00 - 36:00)
Op 3 juli schreef Zonneveld in het AD over de transfer naar Jumbo. Alle zaken die nu geleidelijk naar buiten komen passen in het verhaal waarin de liefde tussen Dumoulin en Sunweb al langer bekoeld was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 15:36 door Nomath.
valse trage 19 augustus 2019 15:34
Ben jij toevallig Maarten Ducrot? grinning smiley
valse trage 19 augustus 2019 15:34
El Chaba 19 augustus 2019 15:53
En wat bleek later over die knie? Dat het effe een stukje erger was dan aanvankelijk gedacht door de ploegarts. Versterkt ook de gedachte dat de twijfels van Dumoulin pas later begonnen dan jij veronderstelt.
Tjappie2 19 augustus 2019 15:58
Ik denk dat zelfs Maarten Ducrot nog wel onderkent dat motivatie (en wisselingen in de mate van motivatie) onlosmakelijk verbonden zijn met het zijn van een mens. Of je nu voetballer, wielrenner of kantoorklerk bent.
Eindhovuh 19 augustus 2019 16:01
Mee eens.
Dat gelul over ik kan me niet motiveren. Motivatie komt uit jezelf en niet vanuit de ploeg.
Tjappie2 19 augustus 2019 16:08
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Motivatie komt uit jezelf en niet vanuit de ploeg.

Want extrinsieke motivatie bestaat niet?
Prikdude 19 augustus 2019 16:12
Jammer toch inderdaad dat je niet eens wat vaker van dit soort berichten leest.

Dumoulin had ook wel even de KKK mogen benoemen (Knechten - Knie - Ketonen) als voornaamste redenen waarom hij de klan verlaten heeft.
Eindhovuh 19 augustus 2019 16:13
In de topsport op dat niveau niet nee. Je praat voer de absolute top, winnaars van grote rondes. Of denk je dat Armstrong motivatie nodig had vanuit zijn ploeg? Of presteerde Contador minder goed toen Astana niet lief voor hem was? Of Nibali ook bij Astana na de conflicten met Vinokoerov?
Etc.
Dan ben je excuses aan het zoeken.
El Chaba 19 augustus 2019 16:16
Nee hoor, zie zijn volgende reactie onderaan..
Tjappie2 19 augustus 2019 16:16
Ik ben het (gevoelsmatig) niet eens met je stelling dat extrinsieke motivatie vanaf een bepaald prestatieniveau plotseling verdwijnt. Maar goed ik ben geen psycholoog.
punt 19 augustus 2019 16:25
Ik begrijp Nomath wel eigenlijk. Of hij gelijk heeft weet ik niet, maar zo raar klinkt het ook weer niet. Tennissers hadden ook maandenlang 'knieblessures' voor de buitenwereld als de internationale tennisbond vond dat ze stout geweest waren.

Nee, ik beschuldig Dumoulin niet van dopinggebruik. Het verhaal rond zijn knie is echter wel een raar verhaal met al die misdiagnoses, afreizen naar trainingskampen en dan toch weer niet, wel en weer niet, enz. Misschien waren Dumoulin en Subweb volledig op elkaar uitgekeken en wilde Dumoulin niet meer voor de ploeg rijden. Maar om netjes uit elkaar te gaan en om voor beide partijen geen pr-schade op te lopen is een 'knieblessure' vele malen beter dan zeggen, ik stop er mee, wil nooit meer voor deze ploeg rijden.

Nogmaals, ik weet niet of het zo gegaan is, maar een heel vreemd verhaal is dat van Nomath ook weer niet.
Eindhovuh 19 augustus 2019 16:28
Laat ik het anders stellen. Bij echte grote kampioenen is dat volgens mij aantoonbaar zo.
Luijt 19 augustus 2019 16:29
Ik weet niet precies wat extrinsieke motivatie is. Maar dat Tom het niet meer kon opbrengen om alles uit zichzelf te halen vind ik gewoon slap gewauwel. En ik denk hij zelf ook.
Dat je een keer toe bent aan een andere omgeving en dat dat ook voor einde contract kan zijn, snap ik overigens best. Zeker als de Jumbo Visma boys lekker met de geldbuidel zwaaien.
valse trage 19 augustus 2019 16:29
Je hebt gelijk. Ik zit er weer eens 100% naast. Maarten Ducrot is JUIST van de puzzelstukjes… ".. En dan gaat het toch knagen bij zo'n Dumoulin. Je zit dag in dag uit ergens hoog op een berg om uberhaupt zo'n grote ronde te kunnen winnen, en dan moet ieder puzzelstukje op z'n plaats vallen"...
Eindhovuh 19 augustus 2019 16:30
Het kan ook nog zo zijn dat er wel degelijk een blessure was en dat die vervolgens gerekt werd toen bleek dat ze niet meer samen verder wilden.
Dus dat de tour niet, maar de Vuelta bijvoorbeeld nog best wel had gekund bij wederzijds vertrouwen in elkaar.
Prikdude 19 augustus 2019 16:41
Dat kán (een geil idee (zijn) als je flink wat aluminiumfolie om je complotwortel rolt), maar waarom dan telkens de diagnose veranderen (van niets, naar grind, naar kraakbeen)?

Dat zijn ontevredenheid langzaam is toegenomen is redelijk helder. Van matige knechten, mindere tijdritfietsen, geen ketonen, rare modellen en naar uiteindelijk het gepruts met de knie.

Zou niks mogen verbazen als Plugge Dumoulin al is tegemoet gereden op diens terugweg van de Alpen. Afgesproken op zo'n ouderwetse homoparkeerplaats langs de snelweg. En met z'n boeventronie Dumoulin een envelop toegeschoven met een aanbod dat, temeer in Dumoulina's mentale weerloosheid, niet geweigerd kon worden.

(Via via) lekken naar de wielerjournalist met het grootste bereik in Nederland was alles wat Plugge daarna nog hoefde te doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 16:44 door Prikdude.
valse trage 19 augustus 2019 16:54
Ik denk ook dat Nomath best dicht bij de waarheid zit, en weet eigenlijk wel zeker dat de twijfel bij Dumoulin al veel langer speelt.
Dat 'de knie' de druppel is geweest die de emmer heeft doen overlopen, los van de vraag hoe ernstig de blessure werkelijk is.
My two cents (een hoop speculaas, maar daarvoor is dit forum smiling smiley). De oorzaken van de twijfels bij Dumoulin:

- De stijve, stricte teamdiscipline. Niet echt Dumoulins ding, maar who cares, we winnen! Dumoulin gelóóft met zijn hersens ook wel in een wetenschappelijke benadering, maar is in zijn hart stiekem een zeer emotioneel type. Spekenbrink kán niet zoveel met gevoel en emoties, simpelweg omdat hij die zelf niet zo sterk heeft en bij een ander niet goed aanvoelt. (Hij doet me denken aan veel mensen uit de exacte wetenschap, een zeer intelligente man maar op het gebied van gevoelens en coaching kun je er niks mee). Maar goed, never change a winning team, toch?

- Dan het programma: Dumoulin wil gewoon de Tour winnen, maar de omkadering wil om de een of andere reden vanuit hun stijve, stricte, data-georiënteerde KPMG wetenschappelijke visie voor de Giro gaan. Ze weten hem toch om te lullen, maar er is twijfel gezaait.

- Dan tijdens het seizoen: het gehannes met de knechten (Kelderman, Oomen, etc.) + de hoop tegenslag die hier ook nog eens bij kwam kijken.

- De fietsvreugde en het succes van Mathieu van der Poel die lijnrecht tegenover de dogma's van Sunweb lijkt te staan.

- Ketonen???

Dumoulin heeft er tijdens het seizoen verschillende malen voor GEKOZEN om het gevoel van wilskracht om nog een grote ronde te winnen de bovenhand te laten nemen over zijn twijfels … maar toen tijdens de Giro het noodlot toesloeg, brak de veer. Dumoulin is pas sinds een paar jaar Groteronderenner en om daar succesvol in te zijn is mentaal een enorm zwaar vak, dat behoeft verder geen uitleg. Types als bijv. Froome en Kruijswijk kunnen mijns inziens, van nature veel beter met de opofferingen omgaan die hiervoor nodig zijn … Dumoulin zal zich bij tegenslag eerder afvragen "waar doe ik het allemaal voor?".

Maar: stel dat Dumoulin niet was gevallen en de Giro had gewonnen... Dan had hij misschien wel GEKOZEN voor het gevoel van tevredenheid en was hij bij Sunweb gebleven.
valse trage 19 augustus 2019 17:00
Misschien is Dumoulin ook wel geen 'echt grote kampioen'? Ik meen De Cauwer, die behoorlijk onder de indruk van de renner Dumoulin is, toch ook wel eens diens twijfels over de instelling van Dumoulin te hebben horen uitspreken?
valse trage 19 augustus 2019 17:01
Oh Heerlijk!!! grinning smiley Plugge nog doortrapter dan Lefevere.
Horsie is back 19 augustus 2019 17:21
Na al deze ontboezemingen is nu wel duidelijk wie in Nederland de patron van het mannen wielrennen is.
Huub van der Lubbe leest aandachtig mee, want die weet tenminste wanneer hij iemand mist.
diravi 19 augustus 2019 17:36
In elk volwaardig team hoort een brekebeen.
Eddy Veen 19 augustus 2019 17:36
Dumoulin heeft voor een renner die al een tijdje aan de kant staat wel een afgetraind koppie. Ik had liever gezien dat hij er direct was overgestapt. Dan was het waarschijnlijker geweest dat hij dit seizoen nog in actie zou komen.
El Chaba 19 augustus 2019 18:03
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Je schreef iets dergelijks over zijn karakter al meer hieronder.
Dumoulin is volgens mij ook niet iemand die 15 jaar lang als een ‘gestoorde’ monnik met oogkleppen op kan leven en alles op topsport kan zetten. Daar is hij veel te veel een (sociaal) intelligent mens voor, omdat hij weet en voelt dat er nog veel meer in het leven is. Hij zal volgens mij dan ook nooit tot zijn 35-ste of nog langer doorgaan.
Hij doet nu waar hij goed in is en omdat hij daar veel geld mee kan verdienen, maar dat zal hij dus nooit heel lang volhouden..
Frederik D. 19 augustus 2019 18:54
Kom toch uit de kast, Alsjeblieft, laten we een dam opwerpen tegen De Dijk. Je hebt nep, grote nep en De Dijk. Waar is mijn cavia?
Jelle

Voor wat meer informatie:
Andere versie

Die Siep van de Kast is toch een kinderachtige kluns.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 19:03 door Frederik D..
Curzio 19 augustus 2019 19:09
In het sportjournaal zei hij dat hij er al maanden mee liep.
Aerts 19 augustus 2019 19:11
Het lijkt wel een Nederlandse 'ziekte'. Want al 'onze' toppers vinden hun sport eigenlijk niet leuk (Bertens, Dumoulin, Schippers). Gelukkig zijn Max en Mathieu halve Belgen.
Frederik D. 19 augustus 2019 19:13
MarkV 19 augustus 2019 19:14
Je vergeet het halve voetbalelftal dat liever rapper zou zijn.
Curzio 19 augustus 2019 19:20
Ik had altijd begrepen dat Dumoulin zelf opnieuw naar de ploeg is gestapt om te bespreken of de Giro niet beter zou zijn dan de Tour. Zo bracht hij het volgens mij destijds.
Sjorsoll 19 augustus 2019 19:54
Bizar dat Nomath weer benoemt dat er uit een scan op de dag zelf bleek dat er weinig met de knie aan de hand was. En dat hij dan buiten beschouwing laat dat Dumoulin een maand geleden (nota bene) voor de tweede keer geopereerd is. Op de dag zelf vond ik het al een bizar standpunt, maar nu..? Hoe selectief wil je zijn?

Zit jij ook op de redactie van Martinvrijland.nl, Nomath?
Fcdh 19 augustus 2019 20:05
@Curzio zo bracht hij het inderdaad destijds.
Denk eerder dat ze zijn jaarsalaris in 1x van de giro organisatie hebben ontvangen als startgeld maargoed dat is ook speculatie van mijn kant.

Verder zie ik hier een hoop goede argumenten langskomen waarom hij bewust maar ook zeker onbewust problemen had om zich 100% op te laden/motiveren.
De K3 hier in het topic zeggen volgens mij alles. (@post Prikdude)
Horsie is back 19 augustus 2019 20:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Kom toch uit de kast, Alsjeblieft,
> laten we een dam opwerpen tegen De Dijk. Je hebt
> nep, grote nep en De Dijk. Waar is mijn cavia?

Wie moet hier uit de kast komen, Frederik D. ?
Deze prik is niet bedoeld om te pas en te onpas allerlei sing songwriters al dan niet van enig allooi te promoten of te demoten. hot smiley
Horsie is back 19 augustus 2019 20:43
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je vergeet het halve voetbalelftal dat liever
> rapper zou zijn.

Rapper met de bal zal je bedoelen.
Luijt 19 augustus 2019 22:30
Knoop t in je oren. Of laat me je eens op iets origineels betrappen.
Frederik D. 19 augustus 2019 23:03
Ja ja, Paardje, zo is het maar net. Wild Horses ..... smiling smiley
valse trage 20 augustus 2019 00:14
Serieus? Wow... nou, dan valt die reden af.
Horsie is back 20 augustus 2019 00:18
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knoop t in je oren. Of laat me je eens op iets
> origineels betrappen.

Luijt says he's looking for Horsie's originals
for gathering flowers for himself
for Horsie to come each time Luijt calls
but it ain't Horsie, Luijt, anyrmore



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2019 00:30 door Horsie is back.
Nomath 20 augustus 2019 02:33
@Sjorsoll
Je verwijt mij dat ik steeds met de medische diagnose van de dag van de crash aankom. Dat is niet waar.
Hier zijn wat data en observaties die je eenvoudig door het terugkijken van de PowNed documentaire kunt checken:

De crash was op 14 mei in de 4e etappe, op 6,4 km van de finish in Frascati. Op de Eurosport-beelden zie je Dumoulin even na de crash weer op de fiets met een achterstand van 28 seconden op de kopgroep. Vervolgens zie je bijna het hele Sunweb-team tesamen verslagen over de finish rollen met een achterstand van 3'49". Iedereen weet dat zo'n val met verwonding in het begin een flinke adrenalinestoot geeft, terwijl de pijn pas later opkomt. Bij Dumoulin werkte dat niet zo.
Ploegarts Stephan Jacobino geeft zijn uitleg over de knie op de eerste rustdag, 20 mei, dus bijna een week later. Er was toen informatie van diverse scans en onderzoeken beschikbaar voor de medische staf.

Op 12 juni is de 5e etappe van de Dauphiné, een tijdrit. De commentaarstem zegt dat Dumoulin nog een metaalsplinter in zijn knie heeft. Als Dumoulin is binnengerold hoor je hem zeggen "Als ik nu niet win, dan snap ik er niets van...dan moeten we toch eens naar het materiaal kijken". Hij is redelijk tevreden over zijn tijd: "not great, but not bad". Daarna wordt zijn tijd verpulverd door Van Aert en zie je een moedeloze en schichtig naar de PowNed camera kijkende Dumoulin.
Twee dagen later stapt hij vervroegd uit de Dauphiné. Ploegleider Visbeek antwoordt op een journalistenvraag of er "iets ergs met de knie" aan de hand kan zijn met "Zeker niet!".

In die week volgt er volgens teamarts Camiel Aldershof een kleine operatie waarbij iets verwijderd is wat een metaalsplinter leek maar een stukje grind bleek te zijn. Een testrit na de operatie verliep goed. Op 18 juni was Dumoulin op weg naar La Plagne voor de hoogtestage waarbij hij onderweg omkeerde.

De laatste beelden in de documentaire zijn van 19 juni. Tussen die datum en de uitzending op 6 juli moet de documentaire zijn samengesteld. Bij de aftiteling staat "met speciale dank aan Team Sunweb". Je mag, denk ik, aannemen dat de uitspraken van de medische staf weloverwogen zijn en goedgekeurd door de leiding van Sunweb.

Vóór de uitzenddatum van 6 juli zit nog 3 juli, de dag dat Zonneveld in het AD schreef dat hij uit welingelichte bronnen had vernomen dat Dumoulin zou willen overstappen naar Jumbo.

Je moet je nu echt afvragen wat geloofwaardiger is:
(1) dat de medische staf van Sunweb, en de knie-specialisten, gedurende een ruime maand de knieproblemen totaal onderschat hebben ;
(2) dat de knieklacht voor Dumoulin een middel was om een breuk met Sunweb te forceren.

Ik had al vrij snel het gevoel dat Dumoulin geen trek had in deze Giro en een toekomst bij Sunweb
De informatie van vandaag, waarin Dumoulin zelf zegt dat hij al een hele tijd rond liep met het gevoel dat hij bij Sunweb weg wilde, bevestigt dat laatste.
Andere Peter 20 augustus 2019 03:41
Raleigh reed een Tour met 10 man. Dat scheelt wel effe in de opstellingskeuzes.
Andere Peter 20 augustus 2019 03:46
Als het eenmaal zo ver is dan worden de poppetjeskeuzes voor Tour-2020 vast geholpen door blessures en vormverlies. Ik moet zien of DUM - ROG - KRU daar echt alledrie zullen starten.

Groenewegen eens een jaartje voor de dubbel Giro/Vuelta?
diravi 20 augustus 2019 07:16
Na zijn mislukte tijdrit in de Giro was het al over.
ton duk 20 augustus 2019 09:05
in combinatie met zijn volledig mislukte L-B-L...na een goed pre-voorjaar
gr
Sub Culture 20 augustus 2019 09:13
Idd, was niet eens bezig aan een slecht voorjaar.
Niet slechter dan zijn voorgaande topseizoenen.
En zijn tijdrit in de giro als slecht omschrijven als je achter renners als Yates, Roglic, Nibali eindigt..
Slimmerd 20 augustus 2019 11:00
En hoe zit het met de OS? Zijn die te combineren met de Tour?
ton duk 20 augustus 2019 12:54
Jumbo speelt vandaag in op de transfer
20% korting op alle Tompoucen en ander Jumbo-gebak...
gr
Sub Culture 20 augustus 2019 13:23
Komt goed uit, wou net Jumbogebak gaan kopen.

Denkt niemand.
Sjorsoll 20 augustus 2019 20:39
Jij denkt dus dat de vertrekwens de oorzaak is van de 'knieklachten'. Ik denk dat de knieklachten een van de oorzaken van de vertrekwens is.

Ik snap niet dat je telkens zegt dat de pijn pas later komt. Er zijn legio renners die na een val niet meer opstappen.

Thanks voor je uitleg in ieder geval.
Luijt 20 augustus 2019 21:58
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen