Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta voorbeschouwing / glazen bol

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 21 augustus 2019 12:59
Een topic voor uw verwachtingen en commentaren over de Vuelta die zaterdag start.

Ondanks de geringe lengte van de ploegentijdrit, loodst Tony Martin zijn ploeg naar de eerste ritzege. Roglic komt als eerst over de streep.

Massasprints worden gewonnen door Sam Bennett. Jakobsen en Gaviria zijn de enige renners die in de buurt komen.

Valverde rijdt als de Valverde van vorig jaar en eindigt in de top-5 en wint minstens één rit.

De Belgen pakken ritzeges met Gilbert, De Gendt en Teuns. Nadat Poels er al in de eerste week doorheen zakt, pakt hij in de laatste week de enige Nederlandse ritzege. In het klassement voor de bergtrui eindigt hij achter Nieve en De Gendt.

De top-10 zal bestaan uit renners van slechts vier verschillende ploegen:
1. Lopez
2. Carapaz
3. Roglic
4. Valverde
5. Kruijswijk
6. Uran
7. Fuglsang
8. Quintana
9. G. Bennett
10. Carthy

Slimmerd 21 augustus 2019 13:12
Als Jumbo-Visma de ploegentijdrit wint, hebben we toch al een Nederlandse ritzege?
Eddy Veen 21 augustus 2019 13:23
Ik verwacht wel enkele ritzeges van Fabio Jakobsen. Komt er trouwens een afvalrace?
Slimmerd 21 augustus 2019 13:31
Enkele zelfs, ik denk dat de beste kansen in week 3 liggen, maar die moet hij eerst maar halen met zijn anti-klimmers lichaam. In week 1 zie ik hem een in topvorm verkerende Bennett niet verslaan.
El Chaba 21 augustus 2019 13:40
In week drie is Jakobsen al afgestapt.
MarkV 21 augustus 2019 13:54
In Polen was Gaviria in elke sprint beter dan Jakobsen.
Slimmerd 21 augustus 2019 13:57
Mijn idee ook, daarna in 2020 weer een stap zetten
Tjappie2 21 augustus 2019 14:17
Ik vermoed dat Bennett dan ook is afgestapt. Die schijnt zichzelf kansen toe te dichten op het WK.
Sub Culture 21 augustus 2019 14:22
Onderschat Bennett niet op sterk glooiende wegen.
En de Ieren kunnen best een aardig ploegje op de been brengen.
Clavan 21 augustus 2019 14:30
{Sven Nijs modus] Polen is niet Spanje.
Vlaflip76 21 augustus 2019 14:38
Latour, Formolo, Chaves en/of Majka ook top 10.
Navarro zoekt ook een leuke etappe uit om te kapen en gaat wellicht voor de bergtrui.
Caja Rural elke dag in de aanval en pakt ook wel wat etappes
Sub Culture 21 augustus 2019 14:44
Tjappie2 21 augustus 2019 14:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> In week drie is Jakobsen al afgestapt.

Is dat trouwens ook echt het plan (van de ploegleiding)?
Eindhovuh 21 augustus 2019 15:22
Ik denk dat Gaviria ook beter is dan Bennett. Bennett is in goede vorm, maar in de BinckBank reden verder geen wereldtoppers behalve Groenewegen en die was aantoonbaar niet in vorm. De 11x dat ze in totaal tegen elkaar sprinten eindigde Gaviria 9x voor Bennett. Dit jaar is het wel maar 3-2.
El Chaba 21 augustus 2019 15:25
Niet dat ik weet, maar zou me niets verbazen. Uit niets is gebleken dat Jakobsen nu al ‘de inhoud’ heeft om een hele zware grote ronde als deze uit te kunnen rijden.
Slimmerd 21 augustus 2019 15:30
Wordt druk in de top-10
Frederik D. 21 augustus 2019 15:34
De Vuelta wordt fraaier dan de Giro?
Tjappie2 21 augustus 2019 15:40
Dat hoop ik wel. Ik vond de Giro dit jaar nu niet echt je van het.
ton duk 21 augustus 2019 15:49
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> hebben we
> toch al een Nederlandse ritzege?

smileys with beer
gr
Koppizoektwachtwoord 21 augustus 2019 15:51
De verrassingen, al kan ik niet goed zien of dat etappewinst oplevert: Ghebreigzabhier, Higuïta, Aranburu en Latour. Óscar Rodríguez pakt op zeker weer een ritzege.
Eindhovuh 21 augustus 2019 16:44
Ik tip Suéterrojo voor het klassement en Combativo zal wel vaak meezitten in de ontsnapping maar gaat niet winnen.
opoeepo 21 augustus 2019 17:22
Hup Jetse!
Hup Caja Rural!
Ridder Kale Knikker 21 augustus 2019 17:57
Mijn glazen bol geeft een ander beeld. Roglic zal de eerste grote ronde winnen voor Jumbo-Visma, Superman wordt tweede en voor de derde plek zal Movistar iemand afleveren. Ik hoop dat dat dan Valverde mag zijn. Kruijswijk gaat het klassement laten schieten en veelvuldig in de aanval gaan, echter pakt hij jammer genoeg geen etappe. Hij strijdt wel lang mee voor de bergtrui, maar die gaat helaas toch naar Thomas de Gendt. Al kan dat ook nog andersom gaam vallen, daar is mijn bol noet helemaal helder in.

De meest aanvallende ploeg van de Vuelta wordt verrassend EF samen met Bora. Ze verdelen samen 7 ritzeges. Formolo eindigt op de vierde plek in het klassement, Majka zakt er weer van ouds doorheen. Doordat deze ronde Tejay niet valt, eindigt hij trouwens ook in de top 10, namelijk op plaats 9 net na George Bennett, die behalve plaats 8 in het klassement een bergetappe gaat winnen.

Aru rijdt een goede Vuelta tot hij plots valt en met een breuk de ronde moet verlaten. Fuglsang klimt anoniem mee naar een plek in de onderste regionen van het algemene klassement mee. Eindigt 7e zonder ooit in beeld gereden te hebben.
lodjan 21 augustus 2019 18:13
Wie eindigt 7e?
ton duk 21 augustus 2019 18:28
Wanneer is er tevredenheid in Huize DUK ?
1 etappe-overwinning (liefst Jakobsen) buiten de eventuele TTT-TJV.NL-overwinning en 1 Top 10 AK (liefst van Kelderman)
gr
Ridder Kale Knikker 21 augustus 2019 18:36
Kromme zin inderdaad van me Lodjan. Ik bedoel dat Fuglsang in de onderste regionen van de top 10 gaat rijden en op plek 7 eindigt zonder dat je een idee hebt dat hij mee deed.
(Is natuurlijk je reinste klets mijn voorspelling, maar goed het is wel leuk om zo eens mijn gedachten te testen en straks met schaamrood op de kaken over een dikke drie weken terug te kijken)
Ridder Kale Knikker 21 augustus 2019 18:40
Oh nog een nagekomen glazenbol-ingeving. Speciaal voor Ton valt Kelderman niet en eindigt op plek 10. Net achter Tejay dus. Daar staat dan helaas voor DUK tegenover dat Jakobsen niet verder komt dan een paar ereplaatsen, wat op zich verdienstelijk is en waar onze Bosschenaar toch mee zal moeten leven.
(Stiekem hoop ik dat Steven een rit pakt of het wel goed gaat doen in het klassement, maar ik vrees ervoor)
Ridder Kale Knikker 21 augustus 2019 18:42
Ik verwacht trouwens ook veel van Latour, zou het hem wel gunnen.
Cyclad58 21 augustus 2019 18:59
Dat is niet waar. Jakobsen won een sprint, maar werd (overigens terecht) gedeklasseerd.
Clavan 21 augustus 2019 19:16
Volgens mij hebben wat mensen de podcast van Het is Koers geluisterd.
ton duk 21 augustus 2019 19:29
Als Kelderman net buiten de top 10 valt, ben ik niet ontevreden hoor winking smiley
Poels en Kruijswijk zijn ook moeilijk in te schatten...

En die paar ereplaatsen voor Jakobsen zijn tegen Bennett en Gaviria natuurlijk ook niet onlogisch maar wie weet...
gr
Vlaflip76 21 augustus 2019 19:32
Ik verwacht dat van Heisenbergs top 10 Kruijswijk, Bennett, Fuglsang en Carthy niet daar eindigen. Dus is er ruimte voor anderen.
Deze vier laten zich zakken voor een etappe of voor knechtwerk.
Ik denk dat Heisenberg gelijk krijgt met MAL in het rood in Madrid
ton duk 21 augustus 2019 19:37
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is niet waar. Jakobsen won een sprint, maar
> werd (overigens terecht) gedeklasseerd.

Die sprint was dan weer wel hoopgevend overtuigend..
gr
ton duk 21 augustus 2019 19:39
Aangezien ik dat niet ben, ben ik wel benieuwd wie uwes wel "verdenkt " ?
gr
Eddy Veen 21 augustus 2019 19:41
Ik denk dat Roglič dit rondje gewoon op zijn naam schrijft. Die is lekker uitgerust en het is de laatste keer dat hij geen rekening hoeft te houden met Dumoulin.
Clavan 21 augustus 2019 20:09
Ik ben gestopt met het verdenken en aangeven van landgenoten sinds Feldmeijer de macht probeerden over te nemen in de partij.
Koppizoektwachtwoord 21 augustus 2019 21:39
Ik heb ook niet geluisterd, maar ik ben wel benieuwd naar de verwachtingen van Het is koers.
Clavan 22 augustus 2019 07:48
Sub Culture 22 augustus 2019 11:29
Carapaz mogelijk out voor de Vuelta
lodjan 22 augustus 2019 11:35
wegens een valpartij in het criterium van Etten-Leur.
Luijt 22 augustus 2019 12:18
Glazen bol-topics. Totaal zinloos. Maar goed: Ik verwacht dat Kelderman uitvalt en hoop dat Roglic de benen van het voorseizoen weer teruggevonden heeft.
Ridder Kale Knikker 22 augustus 2019 13:43
Omdat mijn nieuwsgierigheid gewekt werd door Clavan heb ik even naar de podcast van de Rode lantaarn geluisterd (neem aan dat je die bedoeld toch?). Ik dacht dat ik daardoor de 'verdenkingen' van Clavan zou begrijpen, maar dat is toch niet zo. Veel geleuter, weliswaar erg vermakelijk, maar niet veel opzienbarend. Ben er zelf niet veel wijzer voor geworden voor mijn scorito-pooltje in ieder geval. 4 man aan tafel met 4 verschillende meningen, het lijkt het prikbord wel ;-)

Voor Koppie: 2 x werd Roglic als winnaar getipt, 1 x Lopez en 1 x Kruijswijk. Het cijferwerk van Arjan Zoer vind ik vermakelijk, vooral omdat ik de statistische kant wel interessant vind. Kan daar echter weinig waarde aan hechten. Wielrennen is gelukkig meer dan alleen cijfertjes (behalve voor team Sky/Ineos wellicht).
Koppizoektwachtwoord 22 augustus 2019 14:17
Dank, ja dat schiet lekker op. Ik luisterde rond de Tour naar de Rodelantaarnpodcast maar vond het teveel gezelligheid. Die Zoer volg ik een beetje op Twitter.
ton duk 22 augustus 2019 14:27
Duurbetaalde valpartij...
gr
Clavan 22 augustus 2019 14:31
Door Pyama al gemeld in het Poels topic. De la Cruz toch opgesteld voor Elissonde. Die al afgereisd was en er niks van begrijpt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/08/2019 14:32 door Clavan.
Prikdude 22 augustus 2019 14:47
Er is hier toch ook geen opzienbarende voorspelling gedaan? Of het moet die van jezelf zijn waarin je Roglic als eindwinnaar noemt van een ronde waarin zijn belangrijkste helpers constant aanvallen en bergritten winnen....
Luijt 22 augustus 2019 15:08
Voor Sky/Ineos en tenminste 1 niet bij te naam te noemen forumlid.
Luijt 22 augustus 2019 15:10
Vuelta veel < Giro.

Altijd geweest en zal altijd zo blijven.
Ridder Kale Knikker 22 augustus 2019 15:20
Zit je me nu een beetje te dissen Prikdude? Hahahah, als ik het terug lees dan snap ik dat ook wel trouwens. Maar je chargeert een beetje door het woordje 'constant' en dat triggert mmijn gevoelige en tere zieltje enigszins.

Sjors Bennett zou ik een ritoverwinning gunnen omdat het een kiwi is en ik een onstelpbare liefde heb voor Nieuw Zeeland. Bovendien was hem (meen ik me te herinneren) vooraf aan het seizoen het kopmanschap beloofd in de Vuelta en lijkt me een ritoverwinning wel een goed doekje om het wondje te stelpen. Van Kruijswijk hoop ik dat hij een goed klassement kan rijden, maar zie hem er doorheen zakken en wellicht in de vroege aanvallen mee gaan. Om als springplank te dienen of om voor een ritoverwinning te gaan. Zie hem niet als helper, zoals jij dat wel ziet blijkbaar. Volgens mij kan dat goed samengaan met het rijden voor de winst voor Roglic.
lodjan 22 augustus 2019 16:02
Ik houd ook van kiwi's. Met huid en haar, naar goed voorbeeld van Reinie en Tom.
Sub Culture 22 augustus 2019 17:56
Carapaz officieel niet van start:

Bron: Movistar
Curzio 22 augustus 2019 18:00
Luijt 23 augustus 2019 10:21
Ik zie net op NOS.nl dat een aantal beroepskenners ook kansen toedicht aan Poels.
Zou leuk zijn voor de lieve Limbo als ie een mooi AK rijdt, maar Poels gaat de Vuelta natuurlijk niet winnen.
Luijt 23 augustus 2019 10:22
+ gedoe met z'n werkgever. Carapaz had dat criterium helemaal niet mogen rijden.
Luijt 23 augustus 2019 10:45
Van NOS.nl

KOCK LIPPENS DUCROT VAN DEN BERG NELISSEN
***** Roglic Roglic Roglic Lopez Roglic
**** López Quintana López Roglic López
*** Kruijswijk López Quintana Urán Geoghegan Hart
** Fuglsang Fuglsang Poels Quintana Urán
* Urán Poels Aru Majka Chavez
Pyama 23 augustus 2019 12:06
Poels heeft Kenny dus geflikt. Hij bedacht vorige week pas dat hij wilde rijden.
ton duk 23 augustus 2019 12:19
Tegen zo'n kleintje durft ie wel hè
gr
Slimmerd 23 augustus 2019 12:28
En daarom werd eerst De La Cruz uit de selectie gehouden?
MarkV 23 augustus 2019 13:32
Ze denken ook niet dat hij wint, maar ze moeten meerdere namen noemen en wagen dan een gokje.

Ik denk bijvoorbeeld dat Poels minder kans heeft op een top 10 klassering dan Kruijswijk, maar dat hij wel meer kans heeft om te winnen.
Cecchini 23 augustus 2019 13:40
Daar kan wijlen Cruijff nog een puntje aan zuigen
Prikdude 23 augustus 2019 20:09
Niet onmogelijk dat het een doorgeschoven misverstand was. Ploegmannetje A verwijdert De la Cruz vanwege Poels, ploegfiguur B zegt ho ff en verwijdert Elissonde voor De la Cruz.
ton duk 23 augustus 2019 20:27
las eerst doorgesnoven..zal aan mij liggen
gr
Prikdude 23 augustus 2019 20:56
Het welbekende VSS-principe, al slaat deze vergelijking nergens op. De combinatie Tour-Vuelta blijkt vaak goed te doen. Waarom zou de nummer 3 van de Tour terwijl de rest van de top 6 niet aan de start staat hier minder kans maken dan iemand die constant in z'n broek plast als hij binnen het team het eerste rugnummer krijgt opgespeld?

Roglic!? Ja maar en nee. Kruijswijk gaat heus wel lange tijd achter de hand gehouden worden als reservekopman. Met Gesink, Bennett, Kuss en Powell is die luxe er ook - en vooral met een of andere pannenkoek die in de eerste week in het rood gaat. Waarschijnlijk heeft Kruijwijk deze Vuelta zelfs een betere kans dan afgelopen Tour (waar hij derde werd op 1:30, red.).
Prikdude 23 augustus 2019 21:13


Een weinig kloppend hart waarvan de bypassen geen wonderen gaan verrichten.

Deelnemersveld is (idd) ongelofelijk amzalig en zonder Carapaz kan de top 10 ook bestaan uit 5 tweetallen uit 5 ploegen.

Maar als we toch een glazen bol doen waar is dan de poll over wie.. Oh wacht die kunnen we alsnog opstarten.
Slimmerd 23 augustus 2019 22:42
Glazen bol;

Winnaar; Roglic
Witte trui; MAL
Puntentrui; Valverde
Bergtrui; Carthy

Kansloze strijdlust; De Gendt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen