Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo Visma 2020 mijmertopic

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 10:59
Voor 2020 heeft Jumbo Visma zoals bekend al een aardig ploegje in de steiger staan. De komst van Dumoulin en Foss is reeds aangekondigd. Op enkele plekken na is de ploeg van 2020 dus bekend, maar er zijn volgens PCS 6 contracten die dit jaar aflopen. Het gaat hierbij om Floris de Tier, Tom Leezer, BJ Lindeman, Paul Martens en Neilson Powless.

Ik had verwacht dat Maarten Wijnants aan zijn laatste jaar als actief renner bezig zou zijn en overgeheveld zou worden naar de opleidingsploeg, maar naar het gerucht gaat doet Maarten er nog een jaar als actief wielrenner bij. Ik verwacht zelf dat ook Martens en Powless voor verlening in aanmerking zullen komen. Rond de andere drie (de Tier, Leezer en Lindeman dus) is er formeel nog niks bekend, heeft iemand wellicht meer informatie? Tevens benieuwd naar jullie meningen over de aflopende contracten, wie wel en wie niet verlengen? En is er nog ruimte voor Nederlands talent en wie zou dat dan moeten zijn?

(En ja, het is komkommertijd op mijn werk, dus ik heb tijd te over om te mijmeren over dit soort zaken).
Heisenberg 29 augustus 2019 11:02
Ook de Australiër Chris Harper is al bevestigd (op social media, door de beddensponsor).
Blueprint 29 augustus 2019 11:04
Ik verwacht dat De Tier en Lindeman mogen vertrekken wegens gebrek aan toegevoegde waarde. Powless is voor mij een vraagteken, ontwikkelt zich langzaam en wil hij zelf blijven? Leezer en Martens zijn gewaardeerde wegkapiteins, denk dat die nog een jaartje door mogen.
Heisenberg 29 augustus 2019 11:05
Zeeman gaf een keer aan dat hij van de 7 (Van Poppel, Wynants, De Tier, Leezer, Lindaman, Martens, Powless) verwachtte dat er 6 bleven. Van Poppel is inmiddels al weg. Dus het lijkt me dat de andere 6 mogen blijven als ze dat willen.
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 11:21
Dat had ik gemist, bedankt voor de update Heisenberg
Heisenberg 29 augustus 2019 11:29
Sub Culture 29 augustus 2019 11:34
Volgens mij zullen er toch enige spanningen komen in de ploeg met oa de komst van Dumoulin.
George Bennett is in elk geval al niet te opgetogen met zijn komst, die heeft natuurlijk ook aspiraties en ziet die nu gefnuikt, temeer omdat hij voor 2 jaar bijtekende voor de transfer van Dumoulin werd bevestigd.
Blueprint 29 augustus 2019 11:48
Bennett heeft dat contract getekend in de wetenschap dat Kruijswijk en Roglic hoger in de pikorde staan. Mogelijk kan hij toch nog zijn eigen gang gaan in bijvoorbeeld de Giro en wat kleinere rondjes. Podiumkandidaat in een grote ronde is hij sowieso niet en een ploeg met de ambities van Jumbo kan het zich niet veroorloven om kopmannen van het kaliber-Bennett te hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2019 11:50 door Blueprint.
Luijt 29 augustus 2019 11:52
Waar leid je dat uit af?
Eddy Veen 29 augustus 2019 11:57
Ik had de hoop dat er door de switch van Dumoulin iets meer openheid rond zijn blessuresituatie zou ontstaan, maar niets is minder waar. Komt dat omdat hij formeel nog voor Sunweb 'uitkomt'?
Prikdude 29 augustus 2019 13:26
Er gaan geruchten dat Sunweb en Dumoulin direct wisten dat hij niet meer op niveau ging komen en Jumbo een kat in de zak hebben verkocht. Zomaar een cadeautje aan jouw sadomasochistische Dumoulinliefde op deze schone donderdag.

(Iedereen weet dat Dumoulin in de eerste plaats door Jumbo is aangetrokken vanwege zijn sfeer verhogende attitude binnen een groep hijgende mannen in lycra en dat er met zijn existentiële twijfel weinig verwachtigen meer zijn m.b.t. een toekomstig kopmanschap. Ineos had het daarom ook graag als knecht ingelijfd)
Cyclad58 29 augustus 2019 18:25
Dat geldt niet alleen voor Powless, maar ook wel voor De Tier. Wil hij zelf blijven? De Tier heeft een blessurejaar, is eigenlijk maar kort terug in competitie. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij misschien liever een niveautje lager gaat rijden (Wanty of zo) en als een Meurisse of Baugnies voor eigen kansen wil rijden.
Cyclad58 29 augustus 2019 18:27
Toch begrijp ik iets niet. Dumoulin komt, Harper, Foss. En er gaat er maar 1 weg? Breidt Jumbo-Visma het aantal renners dan bewust uit?
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 18:29
Daan Olivier is ook gestopt dit jaar
Cyclad58 29 augustus 2019 18:31
Dat was ik vergeten, inderdaad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen