Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contador komt weg met 'helmincident'

Gepost door Snorfietser 
Snorfietser 21 mei 2015 16:34
Uit de Telegraaf:

Contador komt weg met 'helmincident'

Van onze Telesportredactie
Daar waar Richie Porte dinsdag nog te maken kreeg met de bijzonder strenge naleving van de regels van de UCI, komt Albert Contador een aantal dagen later met de schrik vrij.

Porte kreeg na de tiende etappe van de Giro twee minuten tijdstraf aan zijn broek omdat hij een wiel aannam van een renner van een concurrende ploeg. Omdat de organisatie in dat geval zo streng was, onstond er in de elfde etappe wat opschudding over Contador
De Spaanse drager van de roze trui zette al rijdend even zijn helm af. Volgens de letter van de wet zou een renner in dat geval uitgesloten moeten worden. In Het Nieuwsblad legt UCI-commissaris Guy Dobbelaere echter uit dat officials alleen optreden wanneer een renner minutenlang zonder helm rijdt.
"Wanneer het gaat om een gespje dat irriteert of een zweetdoekje dat niet goed zit, zien we dit door de vingers." En dus blijft Contador gewoon de leider in de Ronde van Italië.

Eerder deze week was er een hoop te doen ronde de affaire Porte. Zwaar gestraft, maar conform de regels. Contador wordt nu niet bestraft. Dit is toch meten met 2 maten? Ik vind het al rijdend afzetten van je helm toch een stuk kwalijker dan het aanpakken van een wiel van iemand van een andere ploeg.
Quarantanove 21 mei 2015 16:37
Wat jij en ik er van vinden doet er niet toe. De jury beslissing is het enige wat er toe doet.
Leon 21 mei 2015 16:38
Kruijswijk mocht dit een paar dagen geleden ook, live op TV.
Slimmerd 21 mei 2015 16:45
Pff, wat een gejank om niks allemaal.

We gaan nu van elke mug een olifant maken blijkbaar!
Quarantanove 21 mei 2015 16:49
Jammer dat ze Kruijsweg niet uit koers hebben genomen en Contador gewoon door laten gaan.
Ik mag dat meten met twee maten wel. Zolang het maar om onbelangrijke zaken gaat.
malheur 21 mei 2015 17:33
Curzio 21 mei 2015 18:58
Dood aan de letter van de wet.
sijbriskie 21 mei 2015 22:12
Hoewel ik óók fel gekant was en ben tegen de straf voor Porte en Clarke, moet ik toch zeggen dat dit natuurlijk een principieel andere categorie van overtreding is. In het geval van Porte gaat het om een (vermeende) schending van de sportiviteit, en hier gaat het om de veiligheid - dat is natuurlijk een andere 'morele' caregorie. Vind de coulantie jegens Contador en anderen voor het 'even' zonder helm rijden dan ook nóg veel begrijpelijker dan de coulantie die volgens mij ook Porte en Clarke ten deel had moeten vallen. In dít geval heeft de jury mijns inziens dan ook prima gehandeld.
Lucho Herrera 21 mei 2015 23:39
Sijbriskie: mag ik jou tot mijn woordvoerder benoemen? Ik kan het niet beter verwoorden. Volledig met je eens.
Carlos Danger 22 mei 2015 02:15
Klassejustitie. Onderste steen (helm) moet boven,Mooie zaak voor Inspectore Montalbano.
JW 22 mei 2015 10:23
Te gek voor woorden. Alleen de topictitel al.
pirke 22 mei 2015 10:39
De schrik voor de jury van deze Giro zit er wel goed in; Clement in de piepzak door de dopingcontrole een minuut te laat te bereiken na zijn val en oponthoud van gisteren...

[heldenonline.nl]
Snorfietser 22 mei 2015 13:43
Eigenlijk al bekend of dat nog een staartje gaat krijgen?
Andere Peter 24 mei 2015 18:03
Altijd lekker discussiëren met een stalinist.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen