Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th Giro d'Italia (2.UWT) Etappe 13 » Montecchio Maggiore › Lido di Jesolo (147k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 21 mei 2015 23:35






Uitslag etappe 12: Imola – Vicenza (190 km)
1. Philippe Gilbert (BMC) 4u22m50s
2. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) op 3 s
3. Diego Ulissi (Lampre) z.t.
4. Simon Geschke (Giant-Alpacin) z.t.
5. Enrico Battaglin (Bardiani) z.t.
6. Paolo Tiralongo (Astana) z.t.
7. Ion Izagirre (Movistar) op 6s
8. Carlos Betancur (AG2R La Mondiale) z.t.
9. Jurgen van den Broeck (Lotto Soudal) z.t.
10 Mikel Landa (Astana) z.t.



Algemeen klassement na etappe 12:
1. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) 51h17m8s
2. Fabio Aru (Astana) op 17s
3. Mikel Landa (Astana) op 55s
4. Dario Cataldo (Astana) op 1m30s
5. Roman Kreuziger (Tinkoff-Saxo) op 1m55s
6. Rigoberto Uran (Etixx-Quickstep) op 2m19s
7. Giovanni Visconti (Movistar) op op 2m21s
8. Damiano Caruso (BMC) op 2m29s
9. Andrey Amador (Movistar) op 2m38s
10.Leopold König (Sky) op 2m44s
Tinuz 21 mei 2015 23:48
Bieljart vlak, zoals sommige Belgen zouden zeggen.
Blueprint 22 mei 2015 00:35
Wie gaat Lotto-Soudal helpen?
Cecchini 22 mei 2015 00:44
Zo zit je diep te pijnigen op een naam uit het Italiaanse wielerarchief en ineens schoot de naam Panizza door mijn hoofd. Vraag me niet waarom, maar zijn naam zit voor altijd in mijn hersenen gegriefd. Zoals Theo Maassen ooit in een conference zich erover verbaasde, dat hij de meest prachtige en van belang zijnde wetenschappelijke beschouwingen over het heelal en het zwarte gat had gelezen maar al deze interessante wetenswaardigheden een week later alweer was vergeten, terwijl hij de namen van René en Willy van der Kerkhoff maar niet uit zijn keiharde schijf verwijderd kreeg.

Dat heb ik nou met Panizza, de kleine Italiaanse pocket klimmer die in het zelfde rijtje namen van Lucien van Impe, Vicente Belda, Beat Breu kan worden geplaatst.



En ach wat voelde Cecchini zich ineens bedroefd toen hij op zoek naar mooie verhalen over Panizza moest lezen dat deze klimmer op 21 mei 2002 op de jonge leeftijd van 57 jaar was overleden (dat was ik dan weer vergeten). De melancholie kwam hard bij mij binnen. Ik vraag me overigens af of Renaat of José in hun verslag van de etappe van gisteren deze sterfdag nog hebben gememoreerd.

Ik dacht zelf altijd een wielerfreak te zijn, maar sinds het internet heb ik daarover geen enkele illusie meer. Ik ben me meer en meer een leek gaan voelen of beter gezegd een Middle of the Road liefhebber. Zeker toen ik op de zoektocht naar story's over Wladimir Panizza ik een "essay" ontdekte van Mathias Vangenechten, een naam die je de laatste week wel eens vaker op het wielerprikbord tegenkomt. Je kunt van alles denken over deze Mathias maar zijn passie voor het wielrennen is minimaal bijzonder te noemen.

Mathias heeft recent een lijst gemaakt (waar halen die lui toch allemaal de tijd vandaan om dit allemaal te onderzoeken) met naar zijn mening de 10 beste Italiaanse klimmers aller tijden, en wat blijkt tot mijn grote verrassing dat hij Panizza tot de beste Italiaanse klimmer aller tijden heeft uitgeroepen. Zijn kandidatuur verwoordde hij zo

"Doordat Vito Taccone en Giovanni Battaglin hierboven al vernoemd zijn, had u als echte wielerliefhebber al wel kunnen bevroeden dat Wladimiro Panizza op de eerste plaats zou staan. De Italiaan kwam uit een communistisch nest en werd hierom naar Lenin genoemd. Omdat Lenir Panizza niet zo goed bekt als Winner Anacona werd het Wladimiro Panizza. Panizza’s strijdterrein om revolutionair te zijn was niet de straat of de politiek, maar het hooggebergte, waar hij als proletariër dag in dag uit knechtte voor de meer geprivilegieerde renners binnen het team waar ie voor reed. Dat belet evenwel niet dat hij tweede werd in de Giro van 1980 na Bernard Hinault en vijf plaatsen voor kopman Saronni. Hij startte achttien keer in de Giro en reed hem zestien keer uit. Zo vaak starten doet zelfs Alessandro Petacchi hem voor 2019 niet na. Maar bovenal was de kleine Panizza de verpersoonlijking van het onrecht teweeggebracht door het feodale systeem genaamd wielrennen. Een kopman was een kopman, een knecht een knecht. Panizza kon als geen ander de absurditeit hiervan openbaren, want iedereen zag dat Panizza duidelijk de meerdere was van zijn kopman, maar dat hij een revolutie bleef uitstellen. "


Wie de lijst van de beste 10 Italiaanse klimmers nog wil nalezen verwijs ik naar deze link
[www.extrasport.be]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 08:12 door Cecchini.
El Chaba 22 mei 2015 07:41
Mooi stukje weer. thumbs up
Van Panizza is mij in die tijd dan weer niet zo heel veel bijgebleven, van Battaglin des temeer. Dat was de klimmer die ik me inbeeldde te zijn als we als jochies (13-14 jaar) deden wie met de fiets het eerste boven was op één of ander viaduct.
Slimmerd 22 mei 2015 09:02
DNS Gerrans (volgens website GreenEdge)
JW 22 mei 2015 09:18
D. Marrage 22 mei 2015 09:55
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie gaat Lotto-Soudal helpen?

Quote
TREK!
Giacomo Nizzolo continued his fight in the points classification, taking a few more sprint points to keep himself in range of the competition. Tomorrow's flat stage should see a bunch sprint and the team will throw its full support behind the Italian fastman as he goes for the win. A high result will also garner him points towards the maglia rossa, which is turning out to be a fierce battle that may not be decided until the final day.
[www.trekfactoryracing.com]
800meter 22 mei 2015 10:00
Cecchini, ik weet verder niet wie je bent, maar ik kan je als journalist wel toestoppen dat je lekker schrijft. De vanzelfsprekende taal gecombineerd met een zekere "losheid" spreken me aan, nog los van de hoogwaardige inhoud.

Voor wat het waard is,

Eelco



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 10:00 door 800meter.
Kuiperinho 22 mei 2015 10:07
Geen Pantani in de top 10 omdat iedereen het verhaal al kent? Aparte redenatie. De rest komt toch niet in de buurt van de piraat?
Sub Culture 22 mei 2015 10:08
Spetterende etappe..

Geen kans op wind vanuit de flank?
JW 22 mei 2015 10:11
Alleen in de laatste 10 km, afgaande op de voorspelling van gisteren.
Verder hele rit een stevige bries tegen, en inderdaad spetterend.
Die 147 km snel afraffelen, sprinten, en lekker achter de warme kachel, zou je zeggen.

Maar in de Giro van 2015 lijkt weinig zeker.
Cecchini 22 mei 2015 12:11
Dank je voor je compliment. Had vroeger ooit als kind de grote wens sportjournalist te worden (zag mezelf al zitten in de volgwagens), maar het is er nooit van gekomen. Ik doe daarom rustig mijn werk als ambtenaar en ouwehoer in mijn vrije tijd met enige regelmaat over de "schone" sport die wielrennen heet
Cecchini 22 mei 2015 12:12
Kung gisteren zwaar gevallen, blijkt zijn rugwervel te hebben gebroken
800meter 22 mei 2015 13:55
Kijk, dat had ik ook, als jonge puber al ambieerde ik het schrijfvak. Was toentertijd een verdienstelijk 800 meterloper, Europese top (hé, die nickname staat er niet voor de kat z'n kut), maar pas later kwam ik in de journalistiek terecht. En dat blijkt achteraf alleen maar een voordeel te zijn: je brengt zo'n bult aan ervaring mee die niet opgebouwd kon worden tijdens journalistieke werkzaamheden, dat je journo's in dezelfde discipline flink de hielen laat zien. Dus Cecchini... Goede columnisten zijn uiterst dun gezaaid. Ik zou het wel weten.
Slimmerd 22 mei 2015 14:04
Gestart in de regen en onderweg schijnt het ook niet droog te zijn, daar gaat een fijne halve rustdag voor vele
Slimmerd 22 mei 2015 14:20
Frapporti, Pineau en Zabel hebben 15'' op Stacchiotti en Finetto, het peloton volgt op 25''.
Lotto Soudal zou overigens de kop hebben in het peloton
Inigo 22 mei 2015 14:20
Beter nu regen dan straks in de bergen... hoe staat het met de voorspellingen daar trouwens?
Sub Culture 22 mei 2015 14:24
Lotto Soudal gunt niemand de vrijgeleide, hopelijk sprintzege van Greipel.
Lauwerszz 22 mei 2015 14:25
Vraag me af wat ze gaan doen.. Waarom laten ze niet een klein groepje van 3 renners wegrijden? Of is het hun bedoeling om mee te zitten in de ontsnapping zodat ze niet hoeven te achtervolgen?
Slimmerd 22 mei 2015 14:31
De twee zijn weer teruggehaald en de drie vooraan krijgen nu de ruimte.

2'10 voor Frapporti, Pineau en Zabel.
Slimmerd 22 mei 2015 14:31
Gisteren zeiden ze op Eurosport dat het op de aankomst van zondag gisteren sneeuwde.
Slimmerd 22 mei 2015 14:33
Met deze kleine kopgroep kunnen Viviani, Nizzolo en Boem iets meer puntjes sprokkelen bij de tussensprints.
Frapporti heeft in een eerdere ontsnapping al 40 punten gepakt, zal nu wel weer gebeuren....Misrekenen lijkt me geen optie, anders Frapporti vandaag in de puntentrui winking smiley
Slimmerd 22 mei 2015 14:43
Na 31km slechts 2'13, het lijkt erop dat Lotto Soudal niet nog eens een sprint wilt missen
Quarantanove 22 mei 2015 15:50
Piove il terzo giorno consecutivo.

Even de TV aangezet maar snel weer uit. Niet om aan te zien.
Zelfs de beelden van het fraaie Venetië door het slechte weer heel somber.
De UCI zou , als men echt naar het nieuwe wielrennen wil , beter besluiten dat dit soort etappes gewoon geschrapt worden.
Ik zie vanavond de samenvatting wel in het 7 uur journaal op Eén.
Maar hopen dat het aantal extra valpartijen niet het meest in het oog springende zal zijn.

[Spaak: als je zo'n hekel hebt aan wielrennen, wat doe je dan op dit prikbord? Je grenzeloos negativisme de afgelopen weken vergalt het plezier voor de andere bezoekers. Vandaar een ban voor jou tot ergens in het veldritseizoen.]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 17:37 door Spaak.
JW 22 mei 2015 15:52
Een uur later en bijna onveranderd het zelfde beeld.
De sprintersploegen een man vooraan, en de vluchters daar een minuut voor.
En als het onder de minuut komt maant Chang tot kalmte.

De vluchters kunnen het in feite veel rustiger aan doen.
Ik vermoed zelfs dat als ze draaien, het peloton ook de andere kant op rijdt winking smiley
veluweracer 22 mei 2015 16:25
Gisteren haperde het geluid op Eén ook al. Iemand toevallig ook last van hetzelfde 'probleem'?
Sticky Bottle 22 mei 2015 16:35
Eens, zouden ze bij veldritten ook moeten doen. Ook bij sneeuwval en temperaturen onder de tien graden Celsius.
Leon 22 mei 2015 17:03
Haha, Aru alsnog roze...
JvR 22 mei 2015 17:03
JvR 22 mei 2015 17:04
Grote valpartij net voor de 3km. Alleen Aru bij de eerste groep. Contador op meer dan 30 sec, Porte op meer dan 2 minuten
MarcoV 22 mei 2015 17:07
tjsonge jongje, wat een @#$koers ...
veluweracer 22 mei 2015 17:13
Als Modolo niet van zijn lijn zou zijn afgeweken , dan had Nizzolo waarschijnlijk gewonnen.
Rory B. 22 mei 2015 17:15
Kijk of even naar de quick wins van het koppel Contador-Tossato. Wat een geniaal idee om als knecht je fiets aan je eigen kopman te geven als die gevallen is zo kort voor de finish...

In de categorie LTS-zwakstroom wielrennen, het zal nog een aantal windtunnel/hoogtestage/marginalgains-bijeenkomsten bij SKY duren voordat ze deze truuc ook doorgronden.
Inigo 22 mei 2015 17:15
Porte verliest dus nu in totaal al 4 minuten met dit soort onzin...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 17:15 door Inigo.
Slimmerd 22 mei 2015 17:15
Wat een drama weer in deze Giro, Aru die duidelijk slechter leek te worden deze week nu opeens in het roze door een flinke val van alle toppers buiten de 3km.
Benieuwd hoe alles door elkaar gaat in de top, Porte weer 2' aan de broek, die moet serieus gaan huishouden morgen
Slimmerd 22 mei 2015 17:16
Was het zo erg? Dan diskwalificatie of gaan ze dat niet doen?

Rectificatie: net de beelden gezien. Het lijkt mij niet dat Modolo hier iets verkeerds deed, ruimte te over voor Nizzolo om er langs te gaan, maar hij haalt de snelheid gewoon niet van de perfect opgezette sprint voor Modolo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 18:49 door Slimmerd.
Rory B. 22 mei 2015 17:17
Jammer van Hofland, hij zit tot in de laatste kilometer echt goed maar verliest tussen 700-350meter van de streep net +-5/6 plekken waardoor hij kansloos is en niet aan echt sprinten toe komt.
JW 22 mei 2015 17:20
Ik ben bang dat die valpartij meer schade heeft veroorzaakt dan een paar secondjes verlies.
Er doken wat renners met een rotgang bovenop de chaos. O.a. een Jumborenner leek slecht terecht te komen.

De valpartij gebeurde op een breed recht stuk weg, waar een renner (Garmin ?) het achterwiel van een Jumborenner aantikte, en onderuit ging. Op die natte weg was er geen remmen aan. Astana en Sky leken me de zwaarst getroffen teams. Contador kreeg meteen een fiets van een ploegmaat (dat laatste weet ik zeker winking smiley ).
Porte weer een paar minuten erbij.
Arsimo 22 mei 2015 17:21
Porte staat volgens PCS niet bij de eerste 124 van de uitslag. 124ste is - jawel - Simon Clarke op 2:47. Maar misschien komen er nog correcties en komt Porte er nog tussen. Heeft-ie mogelijk een andere fiets gekregen zonder (zijn) plaatje? (heb geen tv gekeken)
testa della corsa 22 mei 2015 17:22
wie was die Lotto Jumbo die bij de val zo hard over de rest heen vloog? Hij bleef op de weg zitten, naast zijn Bianchi.
Carlos Danger 22 mei 2015 17:24
Porte op 2.08 over de meet.
Sub Culture 22 mei 2015 17:25
Zelfs zo'n rit zorgt voor verschuivingen in het klassement, opmerkelijk.
Dacht dat ze alleen in Vlaanderen de hele tijd vielen..
AK 22 mei 2015 17:25
Volgens mij was dat Flens
Arsimo 22 mei 2015 17:27
Volgens PCS finishten van Sky alleen Eisel en Kiryienka op 2:08. Zat Porte als derde Sky man daar anoniem nog bij of had hij de fiets van Eisel of Kiryienka en is dat nog niet gecorrigeerd?

Aanvulling: volgens PCS kwam Porte als 179ste op 5:28 binnen. Dag Giro-klassement.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 17:30 door Arsimo.
JW 22 mei 2015 17:31
Tenzij hij inderdaad van fiets is gewisseld.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat die hele Skyploeg gewoon doorrijdt met de kopman nog achteraan.
Rudy t. 22 mei 2015 17:32
Contador zou morgen zomaar eens 4 minuten kunnen pakken op aru en dan is de giro beslist....
Rudy t. 22 mei 2015 17:33
In het klassement staat hij op 5 min, dus dan kan hij idd geen 5 min verkoren hebben....
Arsimo 22 mei 2015 17:35
Klinkt niet onlogisch. Bij die "Porte" zat ook Flens die gevallen was. Logischer lijkt het dus dat inderdaad Eisel of Kiryienka op Porte's fiets (na een nieuw wiel of zo) binnen bolde mer Flens terwijl Porte op 2:08 of een van hun fietsen binnenkwam op 2:08. Afwachten.
AK 22 mei 2015 17:36
Porte kwam binnen op fiets Kiryienka.
TIP: Eurosport kijken na de etappe levert veel extra info op.
JW 22 mei 2015 17:38
Nee, ook dàn is deze Giro niet beslist.
Tot nu toe is er bijna elke dag wel iets verrassends gebeurd.
Zelfs in de meest onschuldige etappes.

Wel saillant: in de meeste finales zaten Sky, Astana en Tinkof tot de 3 km-grens helemaal vooraan om dit soort risico's zoveel mogelijk te ontlopen.
Juist nu zaten ze verder naar achteren, waardoor ze middenin die valpartij terecht kwamen.
Arsimo 22 mei 2015 17:39
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte kwam binnen op fiets Kiryienka.

Merci.

> TIP: Eurosport kijken na de etappe levert veel
> extra info op.

Geloof je best. Maar door de week op het werk Eurosport kijken zit er niet in. Via een streampje even de laatste kilometers kijken is al mooi. En dat zelfs dat zat er niet in vandaag.
JW 22 mei 2015 17:45
Sporza had de binnenkomst van Porte duidelijk in het vizier.
Cyclad 22 mei 2015 17:46
Bizarre etappe. Biljartvlak, maar toch pakt Aru roze.
Valpartij met grote gevolgen kort voor de denkbeeldige lijn van 3 kilometer.
Moreno Hofland die het zelf weer mocht uitzoeken en het 2 keer aan de stok had met Eduard-Michael Grosu, waarbij de Roemeen 2 keer op punten won. Hofland moet nog wel iets meedogenlozer worden, er zat vandaag beslist meer in dan plek 7.
Goozzer 22 mei 2015 17:53
Gisteren zou dat wel in de lijn der verwachting hebben gelegen, maar vandaag gaat hij toch weer onderuit...
Cecchini 22 mei 2015 17:55
Hofland reed een laffe sprint. In een sprint van tien 7e worden is zeer onder de maat.

König weggevallen uit het klassement, maar wordt nergens meer genoemd, terwijl hij in de etappe "slechts" op 2 minuten is geeindigd.
El Chaba 22 mei 2015 18:10
Contador kan alleen maar blij zijn dat Aru nu in het roze rijdt, dan hoeft hij zijn ploeg niet op te souperen aan dat de hele dag op kop rijden. Had hij al veel eerder (bewust) moeten doen. En die paar seconden wint hij straks makkelijk terug. Hup Contador!
Cecchini 22 mei 2015 18:12
Morgen zal Contador het in de tijdrit toch zelf moeten doen. Dus als hij morgen weer 7 sec wint op Aru zit hij weer in het Roze.
Cyclad 22 mei 2015 18:18
Onzin wat je beweert. Modolo deed niets verkeerd.
Curzio 22 mei 2015 18:18
Contador kan Aru mooi gebruiken als richtpunt.

Ik denk overigens niet dat hij 4 minuten gaat pakken, 2 zou echter mogelijk moeten zijn als hij qua schouder in orde is en geen nieuwe fysieke problemen heeft opgelopen.
Cyclad 22 mei 2015 18:19
Gebrek aan durf, hij liet zich 2 keer opzichtig afbluffen door Grosu.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2015 18:19 door Cyclad.
Goozzer 22 mei 2015 18:20
Precies, als Contador goed is pakt hij de trui morgen zonder problemen terug. Bovendien reeds Tinkoff-Saxo ook toen Contador het roze nog niet had al alsof ze dat wel hadden, dus daar verwacht ik geen verschil (zeker nu in de laatste week niet meer). Enige voordeel is dat hij vandaag minder plichtplegingen heeft, maar die extra tijd zal hij goed kunnen gebruiken vermoed ik...
Goozzer 22 mei 2015 18:23
Landa bedoel je?
Massimo 22 mei 2015 18:26
Na de tijdrit heeft Contador gewoon weer roze en zal zijn ploeg dus ook gewoon weer op kop moeten.
AK 22 mei 2015 18:41
Probleem van Astana's achter elkaar in TT is ook meteen opgelost vandaag.
Curzio 22 mei 2015 18:56
Landa inderdaad.
ton duk 22 mei 2015 19:08
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gebrek aan durf, hij liet zich 2 keer opzichtig
> afbluffen door Grosu.

Goed gezien,Cyclad
gr
Lobsen 22 mei 2015 19:11
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Piove il terzo giorno consecutivo.
>
> Even de TV aangezet maar snel weer uit. Niet om
> aan te zien.
> Zelfs de beelden van het fraaie Venetië door het
> slechte weer heel somber.
> De UCI zou , als men echt naar het nieuwe
> wielrennen wil , beter besluiten dat dit soort
> etappes gewoon geschrapt worden.
> Ik zie vanavond de samenvatting wel in het 7 uur
> journaal op Eén.
> Maar hopen dat het aantal extra valpartijen niet
> het meest in het oog springende zal zijn.
>
> [Spaak: als je zo'n hekel hebt aan wielrennen,
> wat doe je dan op dit prikbord? Je grenzeloos
> negativisme de afgelopen weken vergalt het plezier
> voor de andere bezoekers. Vandaar een ban voor jou
> tot ergens in het veldritseizoen.]


Spaak, ik ben geen fan van onze veldritfan, maar vind niet dat hij mijn plezier vergalt.
Bromertà 22 mei 2015 20:08
Logica van lik me versie, want Contador bleek in de afgelopen week erg gesteld op zijn roze trui; hij vergaarde zelfs een boni-seconde tijdens een tussensprint. Inmiddels heeft Vino zich gevoegd bij zijn manschappen, ben benieuwd of dat tot nieuwe ontwikkelingen gaat leiden. Hoop dat de UCI/WADA niet op twee oren zullen slapen.
veluweracer 22 mei 2015 21:16
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was het zo erg? Dan diskwalificatie of gaan ze dat
> niet doen?
>
> Rectificatie: net de beelden gezien. Het lijkt mij
> niet dat Modolo hier iets verkeerds deed, ruimte
> te over voor Nizzolo om er langs te gaan, maar hij
> haalt de snelheid gewoon niet van de perfect
> opgezette sprint voor Modolo

Hij wijkt toch van zijn lijn af. Ik vind dat niet de netste manier om je overwinning veilig te stellen.
Slimmerd 22 mei 2015 21:21
Volledig eens met deze beslissing.

Vergallen is een groot woord, maar het is gewoon irritant al die negatieve posts tussendoor.
JW 22 mei 2015 21:21
Ik meen dat Tinkof na een week afwezigheid dit weekeinde ook weer terugkeert in de Giro.
veluweracer 22 mei 2015 21:21
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onzin wat je beweert. Modolo deed niets verkeerd.

De jury van de Giro heeft vaker zaken door de vingers gezien die eigenlijk niet door de beugel konden. Modolo sprint simpelweg niet recht voor zich uit. Waar trek je de grens?
Carlos Danger 22 mei 2015 21:35
Vino gearriveerd met zijn Okkie Trooi - koffertje? Dan zal het Aru snel beter vergaan.
Koppi 22 mei 2015 22:01
JW 22 mei 2015 22:02
Jammer.
Maar ja, als je zo vaak hardnekkig de indruk wekt dat je voornaamste doel bij deelname aan dit prikbord vooral het irriteren van medeprikkers is, kun je je afvragen hoe zinvol zo'n bezigheid is.
Prima als je helemaal bent uitgekeken op wielrennen op de weg, maar gun anderen dat ze het wel de moeite waard vinden.
Ergens houdt het ook een keer op.
Michael B. 22 mei 2015 22:57
Het permanent bannen van mensen gaat toch wel te ver hoor. Zijn al zo weinig actieve posters hier op het forum. Kunnen we niet beter eerst een gele kaart uitdelen? Dan als het vaker gebeurd een rode?
Heisenberg 22 mei 2015 23:31
In het geval van 49 kan ik me helemaal vinden in het besluit van Spaak.
Walnoot 23 mei 2015 00:40
Op de meeste andere fora had Quarantanove al minstens tien keer een ban aan zijn broek gehad. Mijn plezier vergalt hij ook niet, maar wat hij doet valt zonder enige twijfel onder 'trollen' en dat is bijna overal tegen de regels. Hij levert vrijwel nul constructieve bijdrage aan dit bord, dat is zelfs van AP niet te zeggen.

In het veldritseizoen vind ik het overigens niet sympathieker, maar dat is mijn mening.
Velodroom 23 mei 2015 02:01
Mijn plezier vergalde Q49 een enkele keer, maar wat me nu begon op te vallen, was, dat hij ook zelf geen maat meer wist te houden.
Niet zijn (vaak) tegendraadse meningen zouden een bron van irritatie hoeven te zijn, maar wel het in toenemende mate verbasteren van namen en vooral ridiculiseren van omstandigheden, waarvan hij op zijn klompen aan kon voelen, dat dit bij menigeen irritatie zou oproepen.

Hoe virtueel internet en dus dit forum ook kan zijn (ik ken geen inch van wie dan ook, heb in principe alleen kennis van wat ze hier ventileren), je komt er toch achter, dat het irriteren of beledigen van iemand online net zo veel effect kan hebben als in werkelijkheid. Als iemand van dit forum dus iets ernstigs overkomt en hierover iets schrijft, dan werkt dat net zo als in de zogenaamde werkelijkheid.
Koppi 23 mei 2015 14:50
Michael B: Q heeft al gele kaarten genoeg gehad. Niks mis met deze rode.
Weinig actieve mensen, oké, maar moet je daarom maar blij zijn met mensen die puur trollen om het trollen? Een prikkelende stelling of dwarsdenken is natuurlijk prima, helaas was Q daar zelden op te betrappen. Goed dat 'ie weg is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen