Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th GiroEtappe 14 (ITT) » Treviso › Valdobbiadene (59.4k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 23 mei 2015 00:34







1 MODOLO Sacha Lampre - Merida 3:03:082 NIZZOLO Giacomo Trek Factory Racing ,,
3 VIVIANI Elia Team Sky ,,
4 PORSEV Alexander Team Katusha ,,
5 GROSU Eduard Michael Nippo - Vini Fantini ,,
6 RICHEZE Ariel Maximiliano Lampre - Merida ,,
7 HOFLAND Moreno Team LottoNL-Jumbo ,,
8 RUFFONI Nicola Bardiani - CSF Pro Team ,,
9 MEZGEC Luka Team Giant - Alpecin ,,
10 HAUSSLER Heinrich IAM Cycling ,,

Algemeent Klassement



1 Fabio Aru Astana 54:20:35
2 Alberto Contador Tinkoff - Saxo +19
3 Mikel Landa Astana +1:14
4 Roman Kreuziger Tinkoff - Saxo +1:38
5 Dario Cataldo Astana +1:49
6 Rigoberto Urán Etixx - Quick Step +2:02
7 Damiano Caruso BMC Racing +2:12
8 Andrey Amador Movistar Team +2:21
9 Giovanni Visconti Movistar Team +2:40
10 Yury Trofimov Katusha +3:15
Tinuz 23 mei 2015 01:30
Die obscure Trofimov staat ook nog in de top 10.
Jammer dat Gerard Clement onderuit is gegaan anders had ik hem wel top 3 verwacht in deze tijdrit. Was net lekker in vorm aan het komen.
Carlos Danger 23 mei 2015 01:43
Dan moet Stef het maar doen morgen.
Cecchini 23 mei 2015 02:06


Bij de combinatie van de woorden Tijdrit en de Giro zou je verwachten dat daarbij vanuit Nederlands oogpunt direct de naam Erik Breukink uit de zoekmachines tevoorschijn zou komen rollen.

Erik Breukink was en is mister Giro d Italia. Dé enige Nederlandse renner die ooit werkelijk meedeed voor de Giro zege. Erik was een decennium lang Nederlands beste tijdrijder en in de overlevering zelfs de grootste chronospecilast van die tijd en een geduchte concurrent van Miguel Indurain. In de herinneringen van de gemiddelde wielervolger zal Erik Breukink geboekstaafd staan als een excellent tijdrijder die als hij in vorm was een aardig stukje kon klimmen.

Nou laat ik jullie uit de droom halen. Erik heeft nog nooit een tijdrit in de Giro gewonnen. Juist toen je toen dacht dat hij na zijn winst in de legendarische Gavia etappe de Giro zege in de daaropvolgende 2 tijdritten voor het oprapen had, kwam je zoals zo vaak weer bedrogen uit. Na zijn heroische prestatie in die beruchte sneeuw etappe, waariin de meeste stoere mannen zich laf als mietjes lieten opsluiten in berghutten en ploegleidersauto's , reed hij - normaliter de ideale schoonzoon met een licht homosexuele uitstraling, die thuis meehielp met de afwas, en lieve woordjes overhad voor zijn schoonmoeder - (het woord kwijlebal lag iedereen voorin de mond bestorven), was hij ineens de stoere man, zeg maar de machismo Michiel de Ruyter van het Nederlandse wielrennen die zonder regenjackie en met korte mouwtjes de Gavia afdook.



Na deze etappe was het klip en klaar dat Erik de Girozege niet meer kon ontgaan, want dat kleine Amerikaanse lichtgewichtje Andy Hampsten, die in het AK nog een kleine voorsprong had, had nog nooit een tijdrit gereden waar iemand wakker had van gelegen.

Maar de geschiedenis heeft ons anders geleerd. Erik verloor in een klimtijdit meer dan een minuut en in de lange vlakke afsluitende tijdrit won hij een paar luttele secondjes terug op de frêle Amerikaan. Het mocht dus weer eens niet zo zijn, Daar waar Hugo Borst in zijn boek over Louis van Gaal zich kwetsbaar opstelde door te vertellen dat hij bang is, dat hij nooit zal meemaken dat Nederland wereldkampioen voetbal zal worden, vrees ik voor een leven van een Nederlandse wielerfan die op zijn sterfbed zal beseffen dat zijn leven niet compleet was. Maak dat je treurende familie op dat moment maar eens wijs. Een roze kist zal die pijn moeten verzachten.





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 02:21 door Cecchini.
Slimmerd 23 mei 2015 07:35
Is er iets bekend over de weersverwachting? Kan nog wel bepalend zijn voor de uitslag met Hepburn en Durbridge oa vroeg op het parkoers.
JW 23 mei 2015 08:39
De kans dat de vroegere starters veel beter weer krijgen lijkt erg klein.
Slimmerd 23 mei 2015 08:53
De namen van de eerste niet starters druppelen nu ook binnen: Michael Matthews en Tom Boonen
Sub Culture 23 mei 2015 09:17
Nog eens een lekker ouderwetse tijdrit van een kleine 60 heerlijk.

Velen vinden het maar niks, maar ik vind het heerlijk, die binnenlopende renners terwijl de klok genadeloos wegtikt, tussentijden vergelijken.
Kijken naar de kadans van de renner en er proberen uit af te leiden hoe goed hij is. De startlijst overlopen en zien dat binnen een halfuur die renner start en ooh die start net voor renner die die aardig kan tijdrijden.

Ik hoop dat Porte de rest hier op minuten gaat rijden en zich zo weer een beetje tussen de mensen kan zetten voor het klassement.
Uran hopelijk ook een beetje dichter bij de rest zodat er meer protagnisten voor de eindzege bijeen staan en het een spetterende slotweek wordt.

Ook benieuwd of JVDB zijn uitstekende tijdrit van de slotdag in Romandië kan bevestigen.
Slimmerd 23 mei 2015 09:24
Eens met de uiteenzetting.

En wat zou bevestigen zijn van JVDB in deze? Tijdritten over 60km zijn natuurlijk wel wat anders, ik vermoed dat JVDB zelf tevreden zal zijn met een verlies van ongeveer 2/2,5 minuten op mannen als Contador/Uran/Porte.

Kijk zelf ook wel uit naar de prestaties van Zakarin en wat kan Ulissi (reed vorig jaar een ijzersterke ITT in de Giro) over deze afstand? Astana zal ook wel met een flinke afvaardiging in de top-10 komen met Kangert, Cataldo en misschien wel LLSG.
JW 23 mei 2015 09:28
Geblesseerd ? Ziek ? Niet dat ik weet.

Matthews heeft zijn kunstjes weer mogen doen. Lange tijdrit, hoge bergen ? Daar word je maar moe van...
En Boonen heeft heimwee naar huis.

Wielrenner is toch maar een rot beroep...
Slimmerd 23 mei 2015 09:35
Boonen gaf eerder al aan dat het uitrijden van een grote ronde zonder doel wel erg lastig is voor hem en blijkbaar is misschien straks ergens steun geven aan Uran geen goed doel voor Tommeke?!

Matthews gaat zich nu waarschijnlijk klaar stomen voor de Tour, Greipel zullen we ook wel niet meer al te lang zien.
Kuiperinho 23 mei 2015 09:58
Amador moet dit ook goed kunnen lijkt me. Staat nog vrij verassend in de top 10
JW 23 mei 2015 10:42
Boonen en Greipel zouden voor hun kopmannen in de etappes 17 t/m 21 nog heel nuttig werk voor hun kopmannen kunnen doen.

Bovendien liggen er nog 1 of 2 mogelijkheden om voor eigen succes te gaan.
Dat laatste geldt ook voor Matthews.
Slimmerd 23 mei 2015 10:49
Greipel en Henderson stappen bij Lotto Soudal niet meer op vandaag.

Ulissi en Gilbert kunnen nog een doel gaan maken van de puntentrui als ze willen winking smiley
Slimmerd 23 mei 2015 10:53
Starttijden tijdrit

Toch enkele verschuivingen van renners zodat ploeggenoten niet achter elkaar rijden, zie bijvoorbeeld bij Amador en Visconti en ook bij het Astana-trio achter Kruijswijk
Slimmerd 23 mei 2015 11:05
Lefevere over Boonen: "Het is genoeg geweest. Hij heeft niks meer te winnen." Mogelijk doet Boonen vanaf woensdag mee in de Ronde van België. "Maar daarvoor hebben we de schriftelijke toestemming nodig van de Giro-directie. En die hebben we vandaag nog niet."

Ik zou zeggen, geef die toestemming lekker niet. Renners die doelbewust afstappen omdat ze geen zin meer hebben in de laatste week, maar wel ergens anders willen koersen, moeten in zijn geheel niet beginnen aan een grote ronde.

Val je uit door een valpartij, zie Pozzovivo, mag je natuurlijk wel weer ergens deelnemen in mijn opinie, maar al die renners die vandaag niet opstappen, wachten nog maar tot 1 juni alvorens ze weer kunnen koersen
JW 23 mei 2015 11:07
Helemaal ééns !
JW 23 mei 2015 11:14
Met één minuut verschil in starttijd (m.u.v. de top) kan dat op zo'n lang traject slierten renners op gaan leveren.
Ik mag toch hopen dat de jury de regels op dit vlak vrij strikt handhaaft,

Anders gaan we wellicht rare combines beleven (Vino en Tinkof met gevulde geldbuidel langs het parkoers, Italianen - en vooral - Angelsaksen die elkaar steunen enz. enz.)
Arsimo 23 mei 2015 11:31
Als Kreuziger en Landa beiden 6 minuten verlies willen accepteren en de jury een flink oog dichtknijpt dan kunnen de twee toppers Contador en Aru vandaag elkaar in Trofeo Baracchi bekampen..
sijbriskie 23 mei 2015 11:45
Het is wel vrágen om moeilijkheden: een tijdrit van 60 kilometer en dan om de minuut laten starten.
Slimmerd 23 mei 2015 11:49
Is wel prettig voor een paar outsiders voor dagsucces, die kunnen renners oprapen dat het een lieve lust is (Hepburn/Durbridge/Kiryienka)
Slimmerd 23 mei 2015 12:01
Voorlopig regent het ook over het hele parkoers, dat wordt een flinke baaldag voor een groot deel van het peloton
Slimmerd 23 mei 2015 12:25
Duidelijk is dat de organisatie ook nog even wakker moet worden bij de eerste starters, of Coledan rijdt op een fiets met een supermotortje!!

Goozzer 23 mei 2015 12:33
Ik gok op een lange visdraad en een vliegtuig. Doe daar reglementair maar eens wat tegen...
Slimmerd 23 mei 2015 12:36
Inmiddels de eerste echte tussentijden bekend bij 1e tussenpunt, er zijn wel pas zes renners voorbij, Hepburn voorlopig de rapste daar.
Saramotins daar laatste op al 4'36 (na 17,6 vlakke kilometers)
JW 23 mei 2015 12:39
Als dàt niet verdacht is weet ik het niet meer.
Olano 23 mei 2015 13:01
Inderdaad belachelijk, daar zou de UCI toch ook een stokje voor moeten steken. Ik vind het respectloos naar de organisatie, en zeer zeker ook naar je ploegmaten. Ach, meneertje heeft er geen zin meer in, dus ga maar lekker naar huis hoor jochie.
Olano 23 mei 2015 13:01
Walnoot 23 mei 2015 13:29
Tja, dit is toch wel gangbaar de afgelopen jaren. De Giro zou zichzelf alleen maar in de voet schieten door geen toestemming te geven. Dan komen Boonen c.s. volgend jaar gewoon niet. Nu zullen ze van Boonen niet wakker liggen, maar een Greipel en een Matthews zouden bijvoorbeeld toch zonde zijn voor de wedstrijd.
Bromertà 23 mei 2015 13:32
Daar stond hij dan, eindelijk in het roze, met een grijns van oor tot oor. Het Italiaanse publiek was minstens even verguld. De finish-plaats Jesolo werd het decor van een tombola. Dit had niets meer met wielrennen te maken. Een boom op 3,2km voor het einde stond erbij als scherprechter, maar bleek onverschillig voor de kennis van goed en kwaad. Een achterwiel werd geraakt. De tuimeling begon op links en eindigde op rechts. Contador schoof zijdelings het beeld in. Hij maakte zich klein als een foetus in de baarmoeder, beschermde wat hem het meest dierbaar was: zijn hoofd. Toen de glijpartij tot stilstand kwam, stond ie razend snel op, klapte in de handen als Hennie nabij Hem, en eiste een fiets van een ploegmaat. Helaas had Vrouwe Fortuna een andere lieveling gekozen. Porte was weer de meest onfortuinlijke van de grote drie. De Tasmaanse dwergtijger sliep eenzame nachten in de geïsoleerde ambiance van een super de luxe vakantiewagen. Een heli plukte hem van een overbevolkte bergtop. Niets werd aan het toeval overgelaten, maar de goden denken er anders over.

In een interview na afloop liet Aru blijken geen enkele vorm van medelij te kennen. "Wat gebeurd is, is gebeurd." Tja, daar viel weinig tegenin te brengen. Hij voegde er fijntjes aan toe dat ie de hele dag attent voorin had gereden, alsof ie wilde suggereren dat ie het roze toch wel echt verdiend had.

Inmiddels is Vino binnen. Ben benieuwd hoe en waar hij zijn invloed laat gelden. Een voorrijdende motor, willekeurig van de RAI, carabinieri of de organisatie zelf, is zo omgekocht om hier en daar wat spandiensten te verstrekken, zeker als de regie naar de heli een beetje meewerkt. Tja, bij Vino kan het complot denken niet ver genoeg worden opgevoerd.

Laten we vooral allert blijven en de eenzaamste Richie een hart onder de riem steken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 13:35 door Bromertà.
AK 23 mei 2015 13:42
Hepburn over de finish met gem. van 43,95 km/u.
Geen hele snelle tijdrit dus. Klimmers in vorm kunnen vandaag denk ik verschil beperken.
JW 23 mei 2015 13:58
Ik vraag me af wie, op een enkele Etixx-fan na, Boonen hier zou missen. Als kiespijn misschien, omdat hij zoveel minachting jegens de Giro toont. Dat lijkt me een prima reden toestemming te weigeren.

Zou ik Greipel missen ? Als hij niet had deelgenomen had Lotto Soudal wat minder op kop gereden voor de andere teams (maar dat deden ze toch al met weinig enthousiasme) en misschien wat attractiever aan de Giro deel genomen. Want afgezien van die ene sprintzege is hun deelname tot nu toe best een beetje flets.

Zou ik Henderson missen ? Nee.

Zou ik Matthews missen ? Och, waarom ? Zolang de eerste helft van een grote ronde niet te moeilijk is doet hij knap mee. Daarna haakt hij af. En doet hier en daar nog wat hand- en spandiensten voor "vrienden" (zoals toen hij Porte met zijn OGE-wiel opwachtte, om die z.s.m. naar de finish te brengen). Het kan allemaal, maar ik ben niet enthousiast over dit soort vriendendiensten.

Er zijn m.i. genoeg renners die er meer voor doen om de Giro tot zo'n aantrekkelijk kijkspel te maken.
ton duk 23 mei 2015 14:04
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>. Want
> afgezien van die ene sprintzege is hun deelname
> tot nu toe best een beetje flets.
>

Met de 2 kopmannen na 2 weken koers op 11 en 13 lijkt me daar weinig mis mee,JW ??
gr
El Chaba 23 mei 2015 14:14
Mooi stukkie weer! thumbs up

Johan van de Velde komt ook nog aan de beurt mag ik hopen? smiling smiley
Walnoot 23 mei 2015 14:23
De Brabantse Pijl heeft ook al jaren een aantrekkelijker kijkspel dan Amstel. Toch zullen er internationaal veel meer mensen naar de Amstel hebben gekeken in die jaren. Startveld/prestige is daar natuurlijk de belangrijkste redenen voor, want is hetgeen dat voor publiciteit zorgt. De Giro heeft er alle baat bij dat mannen als Greipel, Matthews, Boonen, Gilbert, Gerrans, Chavanel etc. daar rijden. Dat een groot deel daarvan niet gaat uitrijden is minder belangrijk dan dat ze er zijn.
El Chaba 23 mei 2015 14:24
De categorie 4 klim is 4,9 km lang, 3.8% gemiddeld en 9% max.
De tweede niet gecategoriseerde klim vlak voor de finish is 6 km lang aan 2-3% gemiddeld met een max van 7%.
shake 23 mei 2015 14:26
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> JW Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >. Want
> > afgezien van die ene sprintzege is hun deelname
> > tot nu toe best een beetje flets.
> >
>
> Met de 2 kopmannen na 2 weken koers op 11 en 13
> lijkt me daar weinig mis mee,JW ??
> gr

11 en 13. Wauw! Geweldig! Maar zonder dollen. Als je na 2 weken maar nog geen serieuze bergetappe achter de rug met je kopmannen op die plekken staat, is dat niet slecht. Maar dat betekent niet dat je daarmee niet flets kan zijn. Niets tegen Vdb en Montfort, maar aantrekkelijk koersende renners zijn het niet. Zouden een voorbeeld aan hun ploegmaat Gallopin moeten nemen. Weet dat hij veel meerdaagse koersen niet kan winnen maar gaat er desondanks voor. Of aan Kruijswijk, die met zijn lagere plek in AK al meer heeft laten zien dan genoemde Belgische Lotto's.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 14:27 door shake.
JW 23 mei 2015 14:45
Dat is bijna een gewetensvraag, Ton winking smiley

Veel volgers hebben weinig met renners die aan het einde van een grote ronde rond een tiende plaats in het AK eindigen. Persoonlijk vind ik dat een veel knappere prestatie dan bijna een hele grote ronde lang "rustdagen opnemen", en dan lekker fit een paar dagen uit te kiezen om in de aanval te gaan. Dagwinnaars als Intxausti en Zakharin, die al op meer dan 40 min achterstand staan, heb ik dan ook niet zo veel mee.
Danielsson Hesjedal en ook Kruijswijk, die beide ook nog proberen op te rukken in het klassement, maar nu al meerdere keren in de aanval zijn geweest, vind ik een heel wat knappere prestatie leveren.

Als VdB en Monfort aan het einde in de toptien staan vind ik dat ze het alleszins goed hebben gedaan. Daarvoor moeten ze dan ook in de tijdrit en vooral in het hooggebergte overeind blijven. Dat wordt nog een hele klus.
Wat niet wegneemt dat ze tot nu toe vrij flets hebben gereden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 17:46 door JW.
JW 23 mei 2015 14:46
Nee, hierover worden we het niet eens. Vrees ik. smileys with beer
shake 23 mei 2015 15:05
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, hierover worden we het niet eens. Vrees ik.
> smileys with beer


Wij blijkbaar wel hoor ;-)
shake 23 mei 2015 15:13
Ergens tussentijden te vinden?
MarcoV 23 mei 2015 15:18
Porte zou 56e zijn bij het tussenpunt??? eye popping smiley
Sub Culture 23 mei 2015 15:18
Porte 56ste tussentijd aan 1ste chronometrage..
Goozzer 23 mei 2015 15:21
Dat is niet best. Daarmee lijken de twijfels over zijn niet meerijden met/aanklampen bij zijn ploegmaats na de veelbesproken fietswissel te worden bevestigd...
shake 23 mei 2015 15:21
Achterstand 117 sec
AK 23 mei 2015 15:23
Cecchini 23 mei 2015 15:24
Kun je de tussentijden nog ergens volgen ? Gaarne direct de juiste link. Want tijdrijden zonder tussentijden is zoiets als 10 km schaatsen zonder rondetijden
Tinuz 23 mei 2015 15:25
Wind gedraaid? König, toch een uitstekend tijdrijder, ook op 1,30 minuut na 17km.
shake 23 mei 2015 15:42
Mooie tijd Martijn Keizer. Voorlopig top 10.
JW 23 mei 2015 15:51
LL Sanchez op 12" !
shake 23 mei 2015 15:59
Kruijswijk 4e tijd!!!!
Le Puncheur 23 mei 2015 15:59
Kruijswijk uitstekende tijd!!!

Die staat na het weekend in de top 15.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 16:00 door Le Puncheur.
Tinuz 23 mei 2015 16:00
Kruijswijk ook goed. Chapeau. Die zet zichzelf weer op de kaart deze Giro. Voorlopig 4e op 1.09.
Tinuz 23 mei 2015 16:00
Die zet zichzelf weer op de kaart deze Giro. Voorlopig 4e op 1.09.
JW 23 mei 2015 16:03
Kruijswijk begint na die tegenvallende 4e etappe zich zelf toch wel echt te overtreffen.

Sowieso is het verschil in tijden zo langzamerhand bizar.
Kuiperinho 23 mei 2015 16:05
Die had ik niet zien aankomen bij kruiswijk. Gaat nog mooi worden in de bergen straks.

Vdb ook goed onderweg. Uran en Porte grootste tegenvallers tot nu toe
AK 23 mei 2015 16:13
Achterstand van Kruijswijk op de tussenpunten op Kiryienka.
1: 1:11
2: 1:40
3. 1:32
F: 1:09
JvR 23 mei 2015 16:15
Dat is een lijstje om trots op te zijn.
Fashionisto 23 mei 2015 16:18
Ging Kreuziger nu net voorbij Cataldo?
Kuiperinho 23 mei 2015 16:21
Er lijkt maar 1 ding zeker in deze Giro en das Contador. Als ie op zijn fiets blijft uiteraard...
Spaak 23 mei 2015 16:23
Gezien de tijden van Flens, Keizer en Kruijswijk kunnen de verhalen omtrent de tijdritfiets van Bianchi nu wel de prullenbak in lijkt me?
Cecchini 23 mei 2015 16:24
De Astana ploeg wordt hier op een hoop gereden. Je gaat langzamerhand weer in de wielersport geloven
Kuiperinho 23 mei 2015 16:26
Lol, Aru al op 3 minuten en een beetje halfweg koers
Goozzer 23 mei 2015 16:27
Zonder meer sterk, al heb ik wel het vermoeden dat hij net iets minder nadeel van de omgeslagen weersomstandigheden heeft gehad. Moet rond zijn rijden ergens zijn omgeslagen...
Sub Culture 23 mei 2015 16:27
Contador neemt hier met deze tijdrit wel een groot deel van de spankracht uit deze Giro weg.
Cecchini 23 mei 2015 16:28
Jij wilde toch zelf zo'n lange tijdrit
Kuiperinho 23 mei 2015 16:29
De allereerste glimlach van Kiryienka ooit gezien!
Goozzer 23 mei 2015 16:30
In principe volgens verwachting. Die valpartijen hebben het nog spannend gemaakt, en de Giro is nog niet afgelopen...
Cecchini 23 mei 2015 16:30
Aru nog langzamer dan Nick VanderLijke
AK 23 mei 2015 16:32
Zou kunnen, maar Van Den Broeck heeft ongeveer hetzelfde verloop:
1: 1:12
2: 1:57
3: 1:36
F: 1:25



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 16:33 door AK.
Sub Culture 23 mei 2015 16:32
Wat een tijdrit van JVDB.
Als iedereen in normale omstandigheden had gereden, dan reed hij podium in deze tijdrit.
Goozzer 23 mei 2015 16:33
Verschillende renners maken in dat laatste stuk nog best wat goed op Kiryienka. Contador gaat mogelijk nog dicht komen voor de ritzege...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 16:34 door Goozzer.
ton duk 23 mei 2015 16:34
Contador,Kruijswijk en Kangert....hoe groot is in Belgie zo'n podium dan,Sub ??
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 16:36 door ton duk.
MarcoV 23 mei 2015 16:35
Kiryienka natuurlijk ook 2x 4e op de laatste 2 WK's TT, dus zo'n vreemde dagwinnaar is hij ook weer niet.
Maar verder wel heel opmerkelijke uitslagen. Kruijswijk écht goed.
Cecchini 23 mei 2015 16:36
De tijdritfietsen van de Jumbo ploeg beginnen te renderen
Sub Culture 23 mei 2015 16:50
Kyrienka, Contador, JVDB.
Sub Culture 23 mei 2015 16:57
Pffieuw wat een imposante tijdrit van Contador.
shake 23 mei 2015 17:02
Zo komt zelfs top 10 voor Kruijswijk nog in zicht. En top 3 voor Vdb ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 17:04 door shake.
Sub Culture 23 mei 2015 17:03
Op zich niet eens zo'n slechte tijdrit van Aru.
JW 23 mei 2015 17:09
Die verhalen lagen al in de kliko winking smiley
Curzio 23 mei 2015 17:09
Bizarre tijdrit, mede door het weer.

Contador beslist hier de Giro (maar ik durf er wel wat op te zetten dat hij morgen opnieuw met de hamer zal slaan om te laten zien dat hij ook bergop het sterkste is).
Daarachter is alles nog mogelijk.
Van de Broeck sterk, en Kruijswijk kan zich ook weer op het klassement gaan richten met z'n fameuze derde week.
Cyclad 23 mei 2015 17:10
Geloof ik niets van, Kruijswijk reed gewoon ijzersterk. VDB had echt niet meer nadeel dan Kruijswijk en de ijzersterke LLS.
Hun opbouw is vergelijkbaar.
Spaak 23 mei 2015 17:12
Wederom een fantastische koersmiddag!
Hulde aan VDB en Kruijswijk, eeuwig zonde van die 4de etappe, anders had ie nu gewoon derde gestaan.
Cyclad 23 mei 2015 17:12
Ik vind het wel zeer opvallend dat Kruijswijk zo sterk rijdt vandaag. Tijdrijden was nooit echt zijn ding en nu dit. Formidabel!
Zijn vorm is uitstekend, de 3e week komt eraan.
Ik zou zeggen: gaan voor die dagzege!
Anony 23 mei 2015 17:13
JW 23 mei 2015 17:19
Kruijswijk stijgt van 23 naar 21, en de 10e plaats is nog een vijftal minuten weg.

Zeker lijkt ook dat hij niet meer zo gemakkelijk de kans krijgt om in de aanval te trekken want vanaf nu zal iedereen ook zijn positie gaan verdedigen.
Die aanvallen hebben hem overigens veel energie gekost en weinig tijdwinst opgeleverd.
.
Dus lijkt het vanaf nu een kwestie te gaan worden van lang aanklampen. Daarmee vallen waarschijnlijk nog heel wat plaatsen mee te winnen.

(VDB is er tenslotte nu al vijfde mee winking smiley
Reed vandaag ook een formidabele tijdrit.
Goed dat hij naar de Giro is gegaan !)
Carlos Danger 23 mei 2015 17:19
Jurgen op het podium in Milan!! (?)
Dat vroege verlies (8,05 op Contador) komt Kruiswijk nu wel duur te staan. Toch sneu voor hem. Wel een fantastisch resultaat vandaag.
Leon 23 mei 2015 17:22
Kuiperinho Schreef:
-------------------------------------------------------
> De allereerste glimlach van Kiryienka ooit gezien!


Nee hoor, 't is best een lachebekje in real life...

Walnoot 23 mei 2015 17:27
2. LLSG

Say what?
Sub Culture 23 mei 2015 17:42
Kyrienka en indertijd ook Sergiy Ivanov.
Dat zijn zo van die jongens uit de Oostblokschool die emotieloos op de fiets kunnen zitten en waarvan mensen dan al snel gaan denken dat dat zeer norse jongens zijn.
JW 23 mei 2015 17:49
voute pleck



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 17:51 door JW.
JW 23 mei 2015 17:52
1. CONTADOR VELASCO Alberto TCS 55:39:00
2. ARU Fabio AST 00:02:28
3. AMADOR BIKKAZAKOVA Andrey MOV 00:03:36
4. URAN Rigoberto EQS 00:04:14
5. VAN DEN BROECK Jurgen LTS 00:04:17
6. CATALDO Dario AST 00:04:50
7. LANDA MEANA Mikel AST 00:04:55
8. CARUSO Damiano BMC 00:04:56
9. KREUZIGER Roman TCS 00:04:57
10. KONIG Leopold SKY 00:05:35
11. MONFORT Maxime LTS 00:06:01
12. VISCONTI Giovanni MOV 00:06:04
13. TROFIMOV Yury KAT 00:07:01
14. CUNEGO Damiano NIP 00:07:47
15. HESJEDAL Ryder TCG 00:08:05
16. GENIEZ Alexandre FDJ 00:08:13
17. PORTE Richie SKY 00:08:52
18. IZAGUIRRE INSAUSTI Jon MOV 00:08:55
19. FORMOLO Davide TCG 00:09:05
20. MOINARD Amaël BMC 00:10:52
21. KRUIJSWIJK Steven TLJ 00:11:03
22. NIEVE ITURALDE Mikel SKY 00:11:21
23. ATAPUMA HURTADO Jhon Darwin BMC 00:12:45
24. KANGERT Tanel AST 00:15:51
25. TIRALONGO Paolo AST 00:20:05
26. ROSA Diego AST 00:23:31
27. BETANCUR GOMEZ Carlos Alberto ALM 00:25:01
28. SANCHEZ GIL Luis Leon AST 00:33:28
29. CARDOSO Andre Fernando S. Martins TCG 00:38:00
30. ROGERS Michael TCS 00:38:01
31. REICHENBACH Sébastien IAM 00:38:47
32. KOCHETKOV Pavel KAT 00:42:07
33. CLEMENT Stef IAM 00:42:19
34. INTXAUSTI ELORRIAGA Benat MOV 00:42:27
35. GILBERT Philippe BMC 00:48:27
36. NIEMIEC Przemyslaw LAM 00:50:03
37. PIRAZZI Stefano BAR 00:50:31
38. MONSALVE Jonathan STH 00:51:56
39. CHAVES RUBIO Johan Esteban OGE 00:52:14
40. KEIZER Martijn TLJ 00:54:01
41. PELLIZOTTI Franco AND 00:54:22
42. POLANC Jan LAM 00:55:21
43. ULISSI Diego LAM 01:01:26
44. FELLINE Fabio TFR 01:02:33
44. FINETTO Mauro STH 01:02:33
46. SAMOILAU Branislau CCC 01:05:27
47. ZEITS Andrey AST 01:06:06
48. ZAKARIN Ilnur KAT 01:06:09
49. SIUTSOU Kanstantsin SKY 01:07:17
50. CLARKE Simon OGE 01:07:34
Anony 23 mei 2015 18:03
Als Hesjedal door een slechte positionering in de vierde etappe geen vijf minuten had verloren, maar in dat groepje op 1:04 was gestrand (wat hij had gekund) dan stond hij nu op een vierde plaats in het klassement.
JW 23 mei 2015 18:07
Rauwe binnenkomer voor Vino, ondanks die 2e plaats voor LL.

Giro nu beslist ?
Contador heeft een mooie stap gezet richting eindzege, maar de tijd dat hij zelden pech had is voorbij.
Vorige Tour was het begin maar geen uitzondering, getuige zijn twee duikelingen in deze Giro.
Ook voor Contador is pech niet te vermijden.
Maar als alles verder goed gaat heeft hij in de laatste week niet zo veel serieuze tegenstand meer. Daar lijkt het tenminste op.

Aru overtuigde laatste dagen al niet echt, en heeft vandaag niet meer zelfvertrouwen gekregen.
Porte schakelde zich zelf al eerder uit, en bewijst opnieuw dat hij geen man voor een grote ronde is.
Uran heeft nog geen enkele dag kunnen overtuigen.

Opvallend ook dat de sterkste teams van de eerste Girohelft vandaag geen sterke indruk maken.
Saillant ook dat van de teams van de naaste belagers van het podium (Uran en VDB ) juist vandaag mensen afgestapt zijn. Op het hele traject van 17e etappe naar slotdag zul je die op de vlakkere stukken toch missen.

En dan te bedenken dat de echt zware etappes nog moeten komen !
Saai zal het niet gaan worden.
Dat lijkt althans in deze Giro onmogelijk....



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 18:10 door JW.
MarcoV 23 mei 2015 18:14
ja, zo ken ik er nog een paar, als Pozzovivo niet op z'n hoofd gevallen was stond hij nu tweede ...
Curzio 23 mei 2015 18:18
Bij Porte kun je nog het voorbehoud maken dat hij aan z'n val gisteren knieklachten schijnt overgehouden te hebben.
Anony 23 mei 2015 18:19
Klopt, 't is maar een wat-als-bedenking. We missen Pozzovivo wel, vind ik. Die had de strijd in het gebergte leuker kunnen maken.
El Mik 23 mei 2015 18:22
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Contador heeft een mooie stap gezet richting
> eindzege, maar de tijd dat hij zelden pech had is
> voorbij.
> Vorige Tour was het begin maar geen uitzondering,
> getuige zijn twee duikelingen in deze Giro.

Hij heeft wel vaker pech gehad hoor, denk bv. aan de Tour die Evans won waar Contador in de eerste week 2x viel (1x door Karpets herinner ik me) anders had hij wellicht dat jaar al de dubbel behaald (al zou die achteraf toch weer zijn afgenomen, maar dat terzijde).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2015 18:23 door El Mik.
JW 23 mei 2015 18:25
Tinuz 23 mei 2015 18:29
Waarom zou Kruijswijk niet nog eens meegaan in een ontsnapping? Hij staat ver genoeg om wat ruimte te krijgen, lijkt me.
Vooralsnog schiet hij weinig op in het klassement.
Fashionisto 23 mei 2015 19:26
Ik las ergens dat Kruijswijk van de blauwe trui een doel wilde maken: dat is natuurlijk alleen haalbaar met aanvallen, en aangezien dat tot nu toe zijn sterkte blijkt te zijn, kan hij beter daarop voortborduren. In plaats van plekjes winnen door mee te peddelen en erop hopen dat beter geklasseerden er eerder tussenuit vallen. Als hij deze manier van koersen doorzet en uiteindelijk alsnog 20e wordt, so be it, maar dan zal het een heel andere 20e plek zijn dan eentje van Francis de Greef.
Walnoot 23 mei 2015 19:33
Pozzovivo missen we altijd. Grandioze renner, of hij valt en lijdt, of hij valt aan. Een soort Froome twee klassen minder, alleen dan nog met een mooie stijl en een brute-helden ipv een huichelaarsmentaliteit. En een naam waar Cecchini over 15 jaar berichten over schrijft.
Hoentie 23 mei 2015 20:07
17. PORTE Richie SKY 00:08:52 confused smiley

Ik kan de Giro helaas niet zo intensief volgen als ik wel zou willen, maar wat is hier gebeurd?
veluweracer 23 mei 2015 20:12
Boonen trekt zich terug op een berg om zich op het WK voor te bereiden.
Pyama 23 mei 2015 20:27
Tijdverlies in de ploegentijdrit, 47 seconden door een lekke band, 2 minuten straftijd vanwege een domme wielwissel met een niet-ploeggenoot, een straal minuten door een valpartij vlak voor de 3-km grens en een slechte tijdrit (waarvan vele dachten dat hij die met minuten voorsprong zou winnen).
JW 23 mei 2015 22:11
Porte schijnt te overwegen het bijltje er bij neer te gooien

[www.cyclingweekly.co.uk]
Hoentie 24 mei 2015 07:02
Bedankt van die round up, die wielwissel is compleet langs me heen gegaan.
Toch jammer, weer een kopman minder.
Rudy t. 24 mei 2015 08:37
Porte is inmiddels 30 en wmb 1 van de beste renners ter wereld voor het meerdaagse werk. Toch heeft hij pas 1 keer top tien gereden in al zijn deelnames en dat was de eerste keer, toen helemaal niemand hem nog kende (behalve massimo natuurlijk, die had dat voorspeld). Waar ligt dat aan?

Daarnaast 4 starts in een klassieker en 2 x wk op de weg en allemaal dnf.

Edit: deelnames aan een grote ronde bedoel ik natuurlijk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 08:38 door Rudy t..
Massimo 24 mei 2015 08:42
Eh, en wat heb ik hier nou weer precies mee vandoen?
Curzio 24 mei 2015 08:56
Dit keer zou ik het toch voornamelijk beschouwen als pech (en voor mensen die het regelement uit hun hoofd kennen is het vast ook nog "dom"winking smiley.

Verder is het waarschijnlijk een combinatie van de Sky tactiek (veel gestart als knecht, of als kopman maar dan met dezelfde route als een Froome, dus al het hele seizoen actief zijn op hoog niveau in plaats van proberen te pieken) en naar ik denk ook fysiek en wellicht mentaal niet goed genoeg voor een grote ronde (hoewel ik dat dit jaar graag bewezen had zien worden, maar dat zit er niet in). Waarom dat zo is, tsja. Blijkbaar toch minder goed kunnen recupereren, of wisselvallig zijn in vorm, of een slechte slaper, of mentaal niet sterk genoeg (dat je in een ronde waarin je eindelijk absolute kopman bent er al aan denkt om eruit te stappen om zo Froome te kunnen helpen in de Tour zegt toch íets over de ambities van deze man).
Pyama 24 mei 2015 11:10
Bij Saxo kwam hij vrij laat binnen maar wel als talent. Die top tien in zijn eerste giro was niet omdat hij bergop aan kon haken. Meer dom geluk op zijn navarro's. Porte kan zich beter richten op alle rondjes van een week met een tijdrit erin. Eneco Tour bijvoorbeeld.
nachtwacht 24 mei 2015 13:15
Een combinatie van factoren. De afgelopen seizoenen leefde Porte niet serieus genoeg voor zijn sport. Alcoholgebruik, niet in grote hoeveelheden, maar wel vrijwel iedere dag iets. Hij was berucht om zijn Toblerone-verslaving. Zijn trainingen waren te weinig gestructureerd, met daarin perioden waarin hij te vroeg te veel deed. En een tocht van ruim 400 km in de voorbereiding op het seizoen zoals in 2014 valt ook niet echt onder de noemer verstandig opbouwen.

Dit seizoen is hij eindelijk echt voor zijn vak gaan leven. De voorbereiding op dit seizoen was goed. Geen alcohol, geen Toblerone, vergeleken met vorig jaar is hij 5 kilogram lichter, wat voor iemand van zijn lengte erg veel is. De resultaten waren er dan ook naar. Deze Giro is het vooral een kwestie van pech. Het wielincident, al kun je daar over twisten, maar daar bovenop de valpartij met niet alleen nog meer tijdverlies, maar vooral een gevoellige heup en een knieblessure. De pijn in zijn knie is de belangrijkste reden van zijn slechte tijdrit.
El Chaba 24 mei 2015 14:56
Rudy t. 24 mei 2015 15:27
Dat geloof ik niet omdat hij wel altijd de vorm had om top tien te rijden. Als hij er niet voor leeft kan hij het ook niet in de kleinere rondjes zou ik zeggen.
Rudy t. 24 mei 2015 15:29
Parodietje op de kenners hadden Hansen en landa al lang gezien...
Goozzer 24 mei 2015 15:40
Tenzij hij twintig procent Eskimo is, lijkt het me vooral mentaal te zijn. De stress, voor een kopman, is in zo'n grote ronde natuurlijk toch een pak groter en je maakt een hoop mindere momenten mee, waarmee je natuurlijk om moet kunnen gaan. Hij haakt nu ook af, zonder ogenschijnlijk alles te (willen/kunnen) geven. Lijkt me duidelijk dat hij liever wil afstappen, maar nog min of meer gedwongen doorrijdt...
nachtwacht 24 mei 2015 16:01
Wiggins op de baan en Wiggins die de Tour wint scheelt ook een paar kg. Gewicht maakt vandaag de dag een wereld van verschil, zeker in de grote ronden. Bovendien was zijn basis voorgaande jaren gewoon niet voldoende. Natuurlijk trainde hij wel, maar zijn basis was niet 100%. Ook dat maakt nogal een verschil en is voor een grote ronde een stuk belangrijker dan voor een rondje van een week. Uiteindelijk praten we hier niet over volledig ongetraind vs super getraind. Voeding/verzorging hetzelfde verhaal. Allemaal dingen waar je mee weg kunt komen in een rondje van een week, maar die in een ronde van drie weken door gaan wegen, zeker als het een optelsom wordt.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat hij gegarandeerd podium zal gaan rijden in een grote ronde. Dat moet hij eerst maar zien te bewijzen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen