Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th Giro d'Italia (2.UWT) etappe15 » Marostica › Madonna di Campiglio (165k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 23 mei 2015 23:23






Uitslag 14e etappe tijdrit: Treviso – Valdobbiadene (59,4 km)



1. Vasil Kiryienka (Sky) in 1u17m52s
2. Luis Leon Sanchez (Astana) op 12s
3. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) op 14s
4. Patrick Gretsch (AG2R La Mondiale) op 23s
5. Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) op 1m09s
6. Tanel Kangert (Astana) op 1m17s
7. Jurgen Van den Broeck (Lotto Soudal) op 1m25s
8. Fabio Felline (Trek Factory Racing) op 1m26s
9. Tobias Ludvigsson (Giant-Alpecin) op 1m27s
10 Kristof Vandewalle (Trek Factory Racing) op 1m41s

Klassement na veertiende etappe



1. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) in 55u39m00s
2. Fabio Aru (Astana) op 2m28
3. Andrey Amador (Movistar) op 3m36s
4. Rigoberto Uran (Etixx-Quick-Step) op 4m14s
5. Jurgen Van den Broeck (Lotto Soudal) op 4m17s
6. Dario Cataldo (Astana) 4m50s
7. Mikel Landa (Astana) 4m55s
8. Damiano Caruso (BMC) op 4m56s
9. Roman Kreuziger (Tinkoff-Saxo) op 4m57s
10.Leopold König op 5m35s
Blueprint 23 mei 2015 23:25
Best een overschatte klim eigenlijk, die Madonna di Campiglio...
Cecchini 23 mei 2015 23:36


"Cecchini hoe ver duik je in de historie van de Giro in je openingstopic van de etappe van de dag" ? is een vraag die wel eens aan mij gesteld wordt. Nou zoals ik als kind op de middelbare school bij het vak Geschiedenis alleen maar geinteresseerd was in de 2e WO en alles wat daarna is gebeurd, is mijn geboortejaar (1957) zo'n beetje het ijkpunt waar het mijn interesse voor de wielrennen betreft. Ach ja natuurlijk heb ik alle verhalen over de Tour de France vanaf de eerste Tour tot mij genomen en de anekdote over de broers Pelissier ("ze gingen alleen maar trainen met de wind in de rug en het kon soms daarom dagen duren voor ze terug kwamen"winking smiley wil ik nog wel eens in de strijd gooien als er pijnlijke stiltes vallen op saaie feestjes. Maar echt serieus heb ik de verhalen over de wielrennerij in het begin van de 20-ste eeuw nooit genomen, met etappes van ver boven de 400 km, die in het donker begonnen, en sommige renners onderweg de trein namen, of dronken de roes tegen een boom uitsliepen, de nummer 3 een keer in het eindklassement op meer dan 3 uur eindigde of nog erger het Algemeen Klassement een puntenklassement was. Nee Cecchini is nooit de man geweest die opleefde bij sterke verhalen en op een gegeven moment de naam Maurice Garin niet meer kon horen.



Cecchini's 1957 is het jaar waarin Gastone Nencini de Giro won. Dat was verdorie niet zo maar een renner, want hij heeft ook de Tour gewonnen (in 1960), en als hij in deze tijd zou rijden was dat waarschijnlijk voor de ploeg van Tinkoff geweest want hij is naast Raphael Geminiani de enige renner die in één jaar (1957) in alle 3 de Grote Rondes in het Eindklassement bij de eerste 10 eindigde.

Gastone Nencini, kettingroker volgens de overlevering, is al op zijn 50-ste aan de gevolgen van maagkanker overleden. Op You Tube vond ik een mooie ode van zijn dochter Elisabetta aan haar vader die gerust één van de grote vedettes uit Italiaanse wielerhistorie mag worden genoemd. Bijzondere bijrollen voor Fausto Coppi en Charles de Gaulle overigens.

[www.youtube.com]





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 02:08 door Cecchini.
Goozzer 23 mei 2015 23:47
De Giro kent dit jaar eigenlijk überhaupt geen zware aankomsten.
Slimmerd 24 mei 2015 08:25
Die daguitslag van gister klopt niet helemaal, Durbridge en Chavanel waren ook nog sneller dan Vandewalle
lodjan 24 mei 2015 08:46
Vandewalle gevallen.
Slimmerd 24 mei 2015 09:16
Maar dat maakt hem toch geen 10e in de daguitslag?
JW 24 mei 2015 09:35
Overschat. Maar de combinatie met de Daone op en af is het een ander verhaal.
Nibali zou hier aanvallen, denk ik.

Maar nu ?
Ik denk dat iedereen in de top tevreden is als hij zonder verder tijdverlies de rustdag haalt.
Dat geldt zeker voor de verrassende Amador en VDB.

Als er oorlog wordt gemaakt zal dat vanuit de tweede lijn moeten komen.
Pyama 24 mei 2015 10:24
Is voorlopig ook niet nodig voor mooie koers.
Fashionisto 24 mei 2015 10:34
Bijzonder ook dat Amador derde staat in het klassement, zonder een enkele keer bij de beste tien van een etappe te zijn geëindigd.
Bromertà 24 mei 2015 10:36
Allemaal leuk en aardig maar tussen alle schermutselingen door mag de loftrompet toch wel wat luider geblazen worden voor "onze" Steven Kruijswijk? Langzaamaan begint het klassement in zijn natuurlijke plooi te vallen: Contador soeverein overklast vriend en vijand. Wat een geluk dat deze danseur pur sang precies in tijd en ruimte zijn podium breed uitgemeten krijgt in dit grenzeloze televisie-tijdperk. Maar, ergens op het tweede plan staat een Nederlander die slechts een steek heeft laten vallen. Helaas wel een steek met desastreuze gevolgen: 8 minuten tijdverlies. Als we, okay "als" telt niet, maar toch, als we deze jour sans, dit eenmalige debacle, eventjes zouden mogen wegstrepen dan had "onze" Steven wel eventjes top drie gestaan. U leest het goed: top drie.

Potverdikke, straks krijgt die mallotige Louis nog gelijk ook.
Slimmerd 24 mei 2015 10:36
Als er vandaag gekoerst wordt vanaf de Doane, staat hij na vandaag denk ook buiten de top-10
lodjan 24 mei 2015 11:11
Nee, gewoon een gedichtje.
malheur 24 mei 2015 11:14
Al die grappige berekeningen van jou met 'wat niet kan-blabla' hebben zeker geen betrekking op de hallucinante chrono van Kruijswijk gisteren?

En 'als' is als de ballen van je niggie yo.
Blueprint 24 mei 2015 11:30
Als Kruijswijk geen acht minuten had verloren, was hij natuurlijk net zo enthousiast gaan aanvallen en hadden de andere klassementsrenners hem natuurlijk ook gewoon laten rijden...
Fcdh 24 mei 2015 11:36
ALS ALS ALS
Kruijswijk is op het moment aan een goede Giro bezig alleen het rendement is vooralsnog laag.
Vooral hoe hij zich herpakt heeft na de zeperd van 8 minuten zegt iets over zijn mentale weerbaarheid.
Keuteberg 24 mei 2015 11:40
Nee dat niet. Maar zoveel minuten heeft ie ook niet gewonnen met de aanvallen omdat peloton er toch nog redelijk hard achter reed in de meeste gevallen. In die bergrit waar hij solo op kop reed heeft het hem zelfs denk ik extra tijd gekost t.o.v aanklampen
Pyama 24 mei 2015 11:45
Dit is een beetje de discussie wat wil je nou:
Kruijswijk die a la Francis de Greef / Maxime Monfort (ik las dit gister, dus niet mijn verzinsel), aanklampt en daarmee onzichtbaar 10e wordt?
Of
Kruijswijk die lekker in de aanval trekt, paar keer top 5 rijdt, kans maakt op een rit en en passant een mooie klassering rijdt?
Pyama 24 mei 2015 11:48
Scenario's voor vandaag? Vluchtergroep met mannen voor de bergtrui (categorie: Zilioli, Pirazzi, Rosa, Nieve, Monsalve, Danielson, Intxausti, Kruijswijk, Betancur) die voorop blijven omdat:
1- Saxo het wel prima vind en geen zin heeft de ploeg over de kling te jagen.
2- Astana even moet bekomen van de schrik (maar nog wel manschappen in vorm heeft met LLSG, Kangert e.d.).
3- Uran geen ploegmaats heeft

Of toch het trio Contador, Aru en Uran dat voor de rit gaat strijden?
JW 24 mei 2015 11:55
Yep.
Die aanvallen hebben veel energie gekost maar qua tijdswinst bar weinig opgeleverd.
Met aanklampen en alle energie gebruiken in de finale was hij waarschijnlijk wat verder gekomen.

Wat niet wegneemt dat hij afgelopen week erg gewerkt heeft aan zijn imago.
Hij was door veel volgers na de jaren met tegenslag al afgeschreven, maar hoort nu m.i. gewoon weer tot de "kroonjuwelen" van de ploeg.
Curzio 24 mei 2015 11:56
Als ik Contador goed inschat gaat hij in elk geval op de slotklim aan, mocht hij het gevoel hebben dat Aru zwak is zelfs wellicht eerder.

Verder denk ik dat we van Konig nog wel wat aanvalswerk kunnen verwachten. Eén van de grootste namen uiteindelijk in de top-10 en hij zal wel kopman mogen spelen nu.
Bromertà 24 mei 2015 11:58
Via de gegevens van Strava reed Kruijswijk op de eerste klim in de tijdrit van gisteren zo'n 5,2 w/kg en de tweede gaf ie wat meer gas en kwam ie op 5,4 w/kg. Niks mis mee. Verder doet het me vooral goed dat ik "jouw taal" niet begrijp. Probeer Nederlands.
JW 24 mei 2015 11:58
Ik gok toch op een vluchtersgroep die voorop blijft.
Maar denk niet dat ze Kruijswijk nog veel ruimte geven na zijn prestatie van gisteren.
Dus die zit er vandaag waarschijnlijk niet bij (of de vlucht blijft niet weg).
Pyama 24 mei 2015 11:59
Wat dat betreft verwacht ik eerder Nieve bij Sky.
Konig vind je trouwens een grotere naam dan bijv. Kreuziger? Uran? Vandenbroeck?
sijbriskie 24 mei 2015 12:00
Maar ook Aru lijkt me geen jongen van het type "Als ik de rustdag maar haal zonder tijdverlies". Aru leek voor de tijdrit inderdaad wat te verzwakken (zelf hield hij het op te weinig eten onderweg), maar z'n tijdrit gisteren was helemaal zo slecht nog niet. Zou me niks verbazen als ie er vandaag weer staat en gaat aanvallen op de slotklim.
Bromertà 24 mei 2015 12:01
Denk het niet. Kruijswijk mist het piek vermogen; haalt nooit waarden in de buurt van 6 w/kg. Vooral zo doorgaan. Lekker dieselen voor de meute uit om tijdverlies te beperken.
Curzio 24 mei 2015 12:06
Geen grotere naam inderdaad. Maar Uran lijkt niet de vorm te hebben om nu aan te vallen, VDB is denk ik blij met waar hij nu staat, en Kreuziger heeft de orders van Contador uit te voeren (en maakt ook nog geen grootse indruk).
Curzio 24 mei 2015 12:12
Dat betwijfel ik. Denk dat Aru vanaf nu achterom moet kijken.
zumsteg 24 mei 2015 12:29
Net 4e, om heel precies te zijn. (Als ie in het groepje van dat op de 14e t/m 23e plek op 1:04 is gefinshed had gezeten.)

De vraag is echter of ie ook 3 keer voor het peloton was gaan rijden en had mogen rijden (al is mijn indruk dat hij daar niet veel tijd heeft gewonnen). En of ie gisteren ook voordeel heeft gehad van de veranderde weersomstandigheden (dat had ie dan niet gehad).

Daarnaast kan je eenzelfde redenatie toepassen bij Hesjedal en Izagirre, die komen dan net achter Kruijswijk te staan (Hesjedal zelfs maar 2 seconden).
El Chaba 24 mei 2015 12:31
Waarom wordt die Kw/h piekvermogen methode, etc. van jou dan niet door de UCI of het WADA gebruikt om dopingzondaars op te sporen?
Heel simpel, omdat die wetenschappelijk niet verantwoord is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 12:39 door El Chaba.
zumsteg 24 mei 2015 12:32
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat dat betreft verwacht ik eerder Nieve bij Sky.
>
> Konig vind je trouwens een grotere naam dan bijv.
> Kreuziger? Uran? Vandenbroeck?

Voor de etappezege misschien ja, maar Curzio bedoelt denk ik het algemeen klassement en daarin staat Konig 10e op 5:35 en Nieve 22e op 11:21. Lijkt me niet dat Sky Nieve daarin gaat uitspelen.
Flat 24 mei 2015 12:53
DNS Vandewalle [twitter.com]
DNS Gatto



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 12:56 door Flat.
Bromertà 24 mei 2015 13:24
Na Kw/h vond ik het niet meer de moeite waard om verder te lezen. Zoveel wetenschappelijke humor is mij te veel van een andere planeet.
lodjan 24 mei 2015 13:24
Nadat Felline en Bongiorno even weg waren, is er nu een grote groep van een man of 20 licht vooruit.

Nadat ze ingelopen zijn, gaat Pirazzi zijn geluk beproeven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 13:31 door lodjan.
lodjan 24 mei 2015 13:34
De uitzending op Sporza begint om 13.40 uur.
ton duk 24 mei 2015 13:42
met handbal.....
gr
Kuiperinho 24 mei 2015 13:47
er wordt hard gekoerst op de 1e klim. Visconti en Zakarin ad leiding. Kruiswijk goed voorin gezien.
lodjan 24 mei 2015 13:48
Is dat een groet of een GGGGRRRRRRRRR?

Op liveticker sporza:

Uitzending vanaf 13.40u
Renaat Schotte en José De Cauwer beginnen vandaag wat vroeger aan de uitzending. Vanaf 13.40u kan u voor live-beelden terecht op Eén en op onze website.

en later:

Renaat Schotte
‏@wielerman
Arrivo in quota/mountaintop finish! #MadonnadiCampiglio #giroditalia #giroSporza 1345 Live!
lodjan 24 mei 2015 13:49
Nu speciaal voor Ton Duk:

Nog even geduld voor de livestream
Het is nog even wachten op de livestream, die begint om 13.56u.
ton duk 24 mei 2015 13:50
Ik grrrrrrr zelden in het openbaar, Lodjan
gr
lodjan 24 mei 2015 13:51
Voor degenen die geen geduld hebben: [www.sportingvideo.tv]
ton duk 24 mei 2015 13:56
Ach....ik zal niemand verrassen dat ik toch eerst naar Antwerpen-Rotterdam ga kijken op L1
gr
JW 24 mei 2015 14:47
Nog 70 km en een sterke kopgroep vooruit.

Met 2x Movistar (Visconti en Intxausti), 2x AG2R, een bewaker van Contador en van Astana, en een stelletje eenlingen, waaronder Zakarin.. Lopen weg naar 2'30"'
Visconti op 6'04 best geplaatste.
Monfort en König moeten oppassen !.

Tinkof leidt rustig het peloton.
Voorlopig status quo.
El Chaba 24 mei 2015 14:49
Met Visconti erbij worden de kansen van de koplopers wel duidelijk minder.
El Chaba 24 mei 2015 14:59
Je maakt je er weer makkelijk vanaf zoals gewoonlijk. Nooit ga je in op andermans argumenten.
Wel een makkelijk leven zo, met oogkleppen op en een bord voor je kop. grinning smiley
JW 24 mei 2015 15:00
Dat vindt Contador ook.
Verschil was 3'30", maar Tinkof heeft geschakeld.
Waardoor de voorsprong weer terugloopt. 3'10"
JW 24 mei 2015 15:09
Grappig. Om Tinkof aan te moedigen is Visconti gedemarreerd.
Slechts 3 man mee.
De rest van de kopgroep lijkt er de brui aan te geven.

Dat wordt dus een vlucht van niks.
El Chaba 24 mei 2015 15:15
Toch een rare move van Movistar. Waarom liet Visconti zich niet terug zakken zodat Intxausti op zijn minst nog de punten kon pakken op de Passo Daone?
JW 24 mei 2015 15:17
Snap ik ook niet.
De bergtrui cs inmiddels ingelopen.
Nog 49 km en 3'17" voor Visconti, Dupont, Sivtsov en Bookwalter.

Ik denk niet dat ze de volgende bergtop gaan halen.
JW 24 mei 2015 15:28
Nog 49 km, en 2'40" voorsprong aan de voet van de klim.
Fcdh 24 mei 2015 15:39
Kruijswijk zit wel heel goed voorin het peloton, ziet er goed uit.
Gaat in ieder geval Porte voorbij die al is gelost en denk ik na vandaag er de brui aan geeft.
Uran de nummer 4 in het klassement moet nu ook lossen.
Rudy t. 24 mei 2015 15:39
Kruijswijk isnheel dik in orde dat is duidelijk. Uran en porte eruit zo lijkt. Kruijswijk gaat nog top 10 rijden verwacht ik....
Fashionisto 24 mei 2015 15:40
Betancur dansend voorin: mooi gezicht.
Goozzer 24 mei 2015 15:44
Contador dreigt stiekem geïsoleerd te raken. Als Aru wat van diens koersinzicht heeft, gaat hij een bommetje gooien...
Prikdude 24 mei 2015 15:46
Geinig die Kruijswijk. Had hem al volledig veraddyengelst maar met branie en een surplus aan schijt of is dat hetzelfde, blijkbaar toch een tweede carriere.
Prikdude 24 mei 2015 15:51
Kreuz lossend?
Prikdude 24 mei 2015 15:53
En ook niet geheel onbelangrijk, is de kleine garnaal nog op appèl?
Kuiperinho 24 mei 2015 15:55
Bij de gelosten uran kreuziger porte cataldo en cunego
Goozzer 24 mei 2015 15:58
Kruijswijk zit met overschot. Als hij het slim speelt, en goede vrienden maakt, kan hij nog een etappe winnen deze Giro. Helaas kiest hij vooralsnog voor om energie te verspillen aan spurtjes voor bergpunten die hij niet gaat winnen...
Goozzer 24 mei 2015 15:59
Hij zet nu wel door, ik ben benieuwd..
Kuiperinho 24 mei 2015 16:06
Groep breekt in 2-en, astana zet zich op kop. Benieuwd wat dit geeft
Goozzer 24 mei 2015 16:08
Contador alleen. Als Kruijswijk slim is, maakt hij nu vrienden. Als het stilvalt, ga ik op kop rijden (is ook goed voor zijn eigen klassement) maar als ik wegrijd dan laat je me rijden...
Kuiperinho 24 mei 2015 16:08
14 man met 5 astana. Kruiswijk en een lotto mee
Kuiperinho 24 mei 2015 16:12
Caruso, contador, kruiswijk, amador, konig, geniez, montfort en 5 astana. De rest is gezien denk ik
Kuiperinho 24 mei 2015 16:13
Betancur en trofimov ook nog mee
AK 24 mei 2015 16:21
Astana's zijn Aru, Landa, Rosa, Kangert en Tiralongo
Rudy t. 24 mei 2015 16:21
Montfort wacht niet op VDB. Kriuiswijk doet goeie zaken
Fashionisto 24 mei 2015 16:31
Jurgen Pak-op-z'n-broeck.
Fashionisto 24 mei 2015 16:36
Een laatste snok van Tiralongo heeft ervoor gezorgd dat Visconti en Betanur en Monfort er zijn uitgewapperd.
Fashionisto 24 mei 2015 16:37
En mijn Sporza-stream toont opeens Eupen-Charleroi (voetbal), alsof dat er iets toedoet.
Fashionisto 24 mei 2015 16:38
Ook Caruso moet er af, Geniez spartelt nog tegen.
JvR 24 mei 2015 16:39
Over zijn Kangert, Landa, Contador, Aru, Trofimov, König, Amador, Kruiswijk en Geniez
Kuiperinho 24 mei 2015 16:41
Geniez er af. Wat een slagveld weer. Prachtig
GillesEmanuel 24 mei 2015 16:43
Kruijswijk held!
Fashionisto 24 mei 2015 16:43
Het is wel duidelijk dat Aru Pantani wil opvolgen op Madonna di Campiglio, maar Contador is ook nog zonder ritwinst.
Prikdude 24 mei 2015 16:52
Absurdistisch. Maar, wat is dat niet?
Arsimo 24 mei 2015 17:03
Nog zo'n dag en Kruiswijk haalt alsnog zijn top 10.
Michael B. 24 mei 2015 17:04
Kruiswijk 5e, kan iemand mij uitleggen hoe die Zeeman en Louis Delahaije het toch iedere keer voor elkaar krijgen om renners verkeerd te laten pieken. Eerst Sepp Vermarcke die al in het Omloop van het Volk in topvorm was en in de week van de Ronde van Vlaanderen en Roubaix een pak minder was. Nu Kruiswijk die de eerste week als een drol in de Giro rondrijdt en nu in een van de zwaarste etappes vrolijk 5e bergop finisht? Gaat wel goed hoor met die hoogtestages bij Lotto Jumbospinning smiley sticking its tongue out
lodjan 24 mei 2015 17:05
Kruijswijk stijgt naar 15 en staat dicht op zijn voorgangers. De top 10 lonkt.
Cecchini 24 mei 2015 17:07
Zal wel cynisch zijn. Kruijswijk reed niet als een drol rond in de eerste week. Hij heeft simpel gezegd gewoon de slag gemist. Een grote fout om het maar zo te zeggen. Hij zal zich enorm voor de kop hebben geslagen. Zoals ze dat altijd zo mooi zeggen, op dit nivo mocht dat niet gebeuren.
Pyama 24 mei 2015 17:09
Astana wint dan wel vandaag, maar die tactiek? Hadden ze Landa niet veel eerder moeten laten aanvallen?
lodjan 24 mei 2015 17:10
Kruijswijk is en was prima in vorm. In de etappe toen ie 8 minuten verloor zat ie achter een breukje en net toen ie dat had dichtgereden ging de Astana er een moordend tempo op leggen. Dat kon ie, logischerwijs, niet meer dichtrijden. Hesjedal en Kruijswijk waren de eerst binnenkomende renners die de Astanatrein hadden gemist (op respectievelijk 5 en 8 minuten).
Michael B. 24 mei 2015 17:12
Geen idee of Kruiswijk de Tour gaat rijden, maar de verhoudingen zijn nu wel duidelijk. Voor de Tour sowieso de volgende renners selecteren:

1 Kopman Wilco Kelderman (Geen discussie, absoluut de nummer 1)
2 Schaduwkopman Kruiswijk (blijkt toch taaier als verwacht, kan de derde week in Tour weleens gaan verrassen)
3 Knecht Robert Gesink (heeft het hele seizoen al geen goede indruk gemaakt)
4 Knecht Laurens ten Dam (is al teveel op leeftijd zal geen top 10 in een etappe kunnen halen)
5 Sepp Vermarcke (Leuke knecht voor het vlakke)
JW 24 mei 2015 17:12
Kruijswijk reed die eerste week helemaal niet als een drol. Dat is domme scorebordjournalistiek.

In die 4e etappe miste Kruijswijk, net als Hesjedal, de beslissende slag, en moest daarna de hele verdere rit in de achtervolging.
Hesjedal en Kruijswijk waren de enigen van al die achterblijvers die de schade toen nog enigszins wisten te beperken. Ik signaleerde dat toen al.

Vanaf die dag heeft hij, deels uit frustratie, zich zelf bijna dagelijks overtroffen.

Vandaag was het natuurlijk een enorm gunstig uitvallende rit voor hem.
Bromerta had vanochtend gelijk, hij is een diesel.
Zodra er een forse tempoversnelling komt krijgt hij het moeilijk. Die bleef vandaag uit tot een paar km voor de finish.

Bovendien was hij, zoals dagelijks, erg alert met dat bergsprintje.
Onbelangrijke punten, maar daardoor kon hij wel vooraan die rot afdaling in.
Na die vierde dag zag ik die toptien nog steeds zitten (zoek maar op) .
En nòg steeds winking smiley
Goozzer 24 mei 2015 17:13
Dan was Aru er eerder afgereden, dus denk het niet.
Blueprint 24 mei 2015 17:13
Kruijswijk kan de bergtrui zo wel vergeten...
Arsimo 24 mei 2015 17:16
14de. Top 6 is realistisch gezien volkomen uit beeld, maar vanaf de 7de plek wordt het mogelijk. Hij zal ze niet allemaal nog voorbij kunnen, maar op 9de of 10de maakt het een zeer reeele kans.
Goozzer 24 mei 2015 17:19
Opvallend dat de twee schaduwmannen van Astana en Sky hun kopmannen enigszins te kakken zetten. Landa zegt feitelijk dat hij niet meer gelooft in de eindzege voor Aru en König stipt aan dat het bij Porte vandaag weleens aan zijn motivatie kan liggen, maar dat ze hem dat zelf maar moeten vragen...
Pyama 24 mei 2015 17:27
Als Contador was mee gegaan wel. Dit was toch de rode loper van Astana... Andere ritten moeten ze toch wat anders proberen.
Blueprint 24 mei 2015 17:30
En daar hebben ze groot gelijk in! König heeft nu al een beter CV dan Porte wat betreft grote rondes en voor Aru is de tweede plek het hoogst haalbare.
Sticky Bottle 24 mei 2015 17:30
Michael B.

Een prikker die ik al een tijd niet serieus neem. Wat een nonsens kraam je weer uit
Michael B. 24 mei 2015 17:31
Stef Clement is ook uit koers. Valpartij gehad, toen nog even 14e geworden in de tijdrit. Vond hij het wel weer welletjes, zogenaamd teveel last van zijn valpartij.. pffff dan kan je wel 14e worden in een tijdritspinning smiley sticking its tongue out Waar in 2007 nog 3e werd op het WK, is het daarna alleen maar meer geschonken, toch wel zonde. Vraag me af of het bij hem een kwestie is van teweinig talent, teweinig voor zijn sport leeft of mentaal tussen de oren niet sterk genoeg is?
Lucho Herrera 24 mei 2015 17:31
Haha! Lekker kort door de bocht. Gesink maakt het hele seizoen al geen goede indruk. Volgens mij maakte Gesink als familieman een uitstekende indruk en zijn hij en zijn familie een zeer moeilijke periode goed doorgekomen. Vervolgens met een krakkemikkige voorbereiding 15e in Romandië en 5e in Californië. Helemaal niet slecht. Als Kelderman een goed niveau heeft in de Dauphine lijkt hij me de kopman. Gesink en ten Dam in een vrije rol daaromheen. Van Kruijswijk is helemaal niet zeker dat hij naar de Tour gaat. Misschien lekker naar Zwitserland of Dauphine sturen. Daar kan hij profiteren van deze Giro topvorm.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 17:37 door Lucho Herrera.
Lucho Herrera 24 mei 2015 17:35
Misschien de laatste procycling nog maar eens lezen? De beroepsernst van Clement is enorm. Deze Giro tijdrit was een groot doel van hem. Als hij niet gevallen was had ik hem op zijn minst in top 5 gezien. Met de moed der wanhoop heeft hij er nog een 14e plek uitgesleept. Erg knap. Maar zijn heup was te gehavend om nog een week door de bergen te fietsen.
Eindhovuh 24 mei 2015 17:37
Exact, nu eerst herstellen.
Dom gelul van provocateur michael b.
Cecchini 24 mei 2015 17:39
Quarantanove is weer terug. Hopelijk is Spaak voldoende hersteld voor nog een ban.
Cecchini 24 mei 2015 17:49
De bergtrui ja. Okay Intxausti kan ik me iets bij voorstellen. Goede renner, met etappe winst bergop, kan ik mee leven. Maar ik heb de Giro redelijk gevolgd, maar hoe is het eigenlijk mogelijk dat die Geschke even veel punten heeft dan Kruijswijk.

Om dan toch wat te zeiken hebben over de Nederlanders, wat rijdt Weening toch een fletse Giro, in de eerste etappes nog wat leuks gedaan voor de ploeg, maar voor de rest niet gezien. Weer toe aan een nieuwe uitdaging ?

Om ook nog wat - buiten Kruijswijk - leuks op te merken over de Nederlanders, Nick van der Lijke wordt meer en meer renner. Zit in de vlakke etappes goed vooraan om Hofland bij te staan, en zit in de bergetappes vaak in de eerste bus, en zat ook al in lange vlucht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 17:55 door Cecchini.
ton duk 24 mei 2015 18:00
Goh, Cecchini...dat over vander Lijke wilde ik nu net gaan schrijven...mooi omte zien dat Keizer ,Lindeman en vanderLijke idd gewoon in de middenmoot binnenkomen.Goed voor hun ontwikkeling !

Weening probeerde vandaag wel in een van de ontsnappingen mee te zijn...ik denk dat we die deze week nog wel zien in een kansrijke ontsnapping...
gr
Keuteberg 24 mei 2015 18:42
Weening is ziek geworden na een aantal dagen Giro. Is denk ik vooral bezig met krachten sparen en proberen in de juiste vlucht mee te zitten op een goede dag
JW 24 mei 2015 18:45
In de aanloop naar de Daone reden de "pelotonvullers" van Jumbo zich voor in het peloton het vuur uit de sloffen om Kruijswijk goed vooraan af te zetten.
Vanaf de start van deze Giro vind ik dat het team "grinta" uitstraalt.

Het zal lange tijd niet echt mee dit seizoen, en ze hebben nòg weinig gewonnen. Maar aan de instelling lijkt me weinig mis.
Het zou mooi zijn als iemand in die laatste week nog voor een etappewinst kan zorgen.
Maar ook zonder dat hebben ze de ploeg m.i. behoorlijk in beeld gebracht.

Van de overige Nederlandse kanshebbers reed Clement prima, maar helaas uitgevallen. Slagter deed een heel verdienstelijke poging en zal het nog wel een keer proberen. En Weening mag m.i. voor eigen kans gaan, en zullen we ook zeker nog in een vlucht gaan zien.
Maar een rit winnen blijft lastig, voor iedereen.
Eazster 24 mei 2015 18:45
Diep respect voor de taaiheid van Kruiswijk. ondanks die fout in de eerste week ( en dat was echt wel zijn eigen fout) blijkt maar weer dat zijn herstelvermogen uitmuntend is en door zijn instelling blijkt een top 10 nog mogelijk. Alleen jammer dat hij nu wel een beetje tussen wal en schip dreigt te geraken.
Gaat ie nog voor die etappe of Bergtrui? De ruimte zal nu hij 14 staat weer beperkt worden. De etappes die komen zijn wel erg zwaar en met z'n verval in zijn vorm zit het wel goed.
Best case Scenario : Kruiswijk word 8-9 pakt bergtrui + etappe
Worst Case Scenario: kruiswijk word Roemloos 11-13 . Roemloos is natuurlijk niet geheel waar dan ,maar wie weet dat nog als de uitslagen worden teruggebladerd over pakweg 5 jaar tijd.
ton duk 24 mei 2015 18:55
Deze Giro word wel als kantelpunt in zijn carriere gezien....blijf ik mezelf als Ronderenner zien of word ik knecht van een Ronderenner
Denk dat Steven nu voor zijn 1e optie blijft gaan...

gr
Tinuz 24 mei 2015 19:02
Kruijswijk is subtop ronderenner. Bij een ploeg als Jumbo-Lotto kan hij een vrije rol krijgen in grote rondes - echt kopman is wel een trapje te hoog voor hem, schat ik in, zowel fysiek als mentaal.
Cecchini 24 mei 2015 19:17
Het kan nooit kwaad om een euforische stemming te relativeren, maar hoe krijg je het toch altijd voor elkaar Tinuz om in bijna elke bijdrage zuurtjes te doen over welke Nederlandse prestatie dan ook ?
lodjan 24 mei 2015 19:24
Inderdaad, König rijdt in alle grote rondes waarin hij start in de top 10 en na deze Giro heeft hij in alle grote rondes al top 10 gereden. Tamelijk uniek.
Sub Culture 24 mei 2015 19:52
Niks van de koers gezien, JVDB 5 minuten verloren, dat is jammer, zeker na de goeie vorm die hij gisteren etaleerde.

Toch een vreemde huidige klassement. Jongens als Trofimov, Monfort, Amador in de top 10, wat zegt dit over het deelnemersveld hier?
Cecchini 24 mei 2015 19:53
Dat JVDB simpelweg tekort komt
Sub Culture 24 mei 2015 19:57
JVDB op acherstand geraakt in de afdaling, dat verklaart al het één en ander.
Staat nu 11de.
Top 10 moet mogelijk blijven.
Cecchini 24 mei 2015 20:01
Uran geraakte in de één na laatste beklimming op achterstand, dat verklaart ook veel.Hij staat nu 15e, daar krijgt JVDB nog een lastige klant aan.
Sub Culture 24 mei 2015 20:07
Uran is ziek geweest en kampt nog met de naweeën van een val.
Als ik Uran was dan vergat ik het klassement probeer ik nog een ritzege te forceren in de slotweek.
Westfalen 24 mei 2015 20:07
Kruijswijk heeft hier toch wel aangetoond een echte klassementsman te zijn. Gisteren ook al een goede tijdrit. Alleen niet meer van die fouten maken zoals in etappe 4.
PVW 24 mei 2015 20:39
Monfort wordt zelfs door onze zuiderburen onderschat als ronderenner.
Moest in het verleden toch altijd wel knechten voor een podiumkandidaat en daardoor is het niet erg zichtbaar geweest. Ik vind hem hier echt niet misstaan in de top 10 en tis hem ook gegund.

Onze andere belgische vriend had ik na gisteren grote verwachtingen van. Die kan ie in ieder geval vandaag niet waar maken. Ook Kruijswijk kan nog zo'n dag tegen komen (al ligt dat niet in de verwachting omdat die juist bekend staat om zn kleine verval, in deze giro is alles mogelijk)

Vandaag opnieuw genieten. De afgelopen dagen zijn de dopingverdenkingen volgens mij eerder ontkracht dan bevestigd maar als enige nieuwe shit tot zulke etappe koersen leidt dan ben ik vóór!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 20:41 door PVW.
JW 24 mei 2015 20:52
Toptien blijft zeker mogelijk.
Die afdaling was best lastig, maar gelukkig niet nat.
VDB raakte door een val achterop en begon met 2 min achterstand aan de slotklim, waar de Astanatrein voluit gas gaf.
Uit zijn groep demarreerde Hesjedal, die opnieuw (net als in et. 4) in de achtervolging moest.
Die kwam nog vrij dichtbij, maar zag later zijn achterstand weer groeien.
Vergeleken met Hesjadal was Jurgen vandaag niet goed genoeg.
JW 24 mei 2015 21:03
Toch een vreemde huidige klassement. Jongens als Trofimov, Monfort, Amador in de top 10, wat zegt dit over het deelnemersveld hier?

Ik denk dat het vooral veel, zo niet alles, zegt over de hectiek in deze Giro.
Als je het veld aan het begin zag was het m.i. gewoon een sterk deelnemersveld.
Heel veel koersdagen leverden grote verrassingen op.
Alleen al dag vier elimineerde een groot aantal potentiële kandidaten voor de toptien.
Bovendien werden verschillende (sub-)toppers getroffen door valpartijen, ziekte of andere tegenslag.
De renners die je noemt hebben nog weinig tegenslag gehad.
Het is m.i. ook nog de vraag of ze allemaal in de toptien blijven. Er komen nog een paar etappes...
JW 24 mei 2015 21:11
Toch moeilijk als je erin geslaagd bent Contador te isoleren, maar hij dan toch de sterkste blijkt.
En daar kom je pas achter als je probeert hem eraf te rijden.

Als Astana op deze manier met twee man achter Contador op het podium eindigt zullen ze m.i. ook tevreden moeten zijn.
En daarvoor deden ze vandaag toch weer goede zaken.
Het lijkt me geen schande als je, ondanks je sterke team, deze Contador niet kunt verslaan.

Bovendien, ook Contador kan nog in problemen komen 'door zo'n geïsoleerde positie.
B.v. door materiaalpech of val.
JW 24 mei 2015 21:18
Ik zou eerder zeggen dat Monfort (naar mijn smaak althans) ondergewaardeerd wordt.
Het is geen man om topvijf in een grote ronde te rijden.
Maar wel vaak ergens rond de 8e - 15e plaats.
Dat is m.i. toch een kwaliteit, waar veel hoger gewaardeerde renners (b.v. de types die zich veel dagen sparen om dan enkele etappes "uit te kiezen"winking smiley niet toe in staat zijn.
lodjan 24 mei 2015 21:33
Als het een Vlaming zou zijn, zou er anders naar gekeken worden.
Carlos Danger 24 mei 2015 21:49
Door Renaat en Jose in ieder geval.
sijbriskie 24 mei 2015 21:53
Is dat nou werkelijk onderschatting, dat schijnbare of blijkbare gebrek aan enthousiasme voor Monfort? Ik kan me herinneren dat de Belgen (ook de Vlamingen) in het verleden wel degelijk hoge verwachtingen van hem hadden in de grote rondes, maar dat hij die verwachtingen en het enthousiasme wat daarmee samenging, niet kon waarmaken. Nu is het een renner voor plek 10-15, die tamelijk anoniem op de tweede rij mee(st)rijdt. Hoe relatief knap wellicht ook, het is gewoon te weinig prominent op de voorgrond om echt enthousiast over te raken, denk ik.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 21:54 door sijbriskie.
Tinuz 24 mei 2015 22:10
Kalmte, Cecchini. Als iets goed is mag het ook gezegd worden, wat mij betreft. Dit was mijn commentaar gisteren:
Tinuz 23 mei 2015 16:00
Kruijswijk ook goed. Chapeau. Die zet zichzelf weer op de kaart deze Giro. Voorlopig 4e op 1.09.
Curzio 24 mei 2015 22:47
Tuurlijk, het zegt vooral iets over de fixatie op het algemeen klassement van sommige prikkers om Monfort onderschat te noemen. Dat zo'n renner al jaren op rij voor eigen kansen mag gaan in een grote ronde en niks anders weet te bereiken dan anoniem tussen 10-20 te fietsen, een plek waar echt maar heel weinig renners echt mee bezig zijn, is gewoon ronduit matig. Als je op zo'n plek uitkomt, tuurlijk, dan wil je het wel behouden, maar Monfort maakt er een soort doel op zich van en daarin is hij één van de weinigen (wat het des te minder een prestatie maakt).
Zou wellicht een prima knecht kunnen zijn, want constant is hij wel en kan zowel op het vlakke als bergop redelijk uit de voeten. Maar dit meegepeddel in de marge, daar word ik niet vrolijk van.
JW 24 mei 2015 22:48
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Leon 24 mei 2015 23:13
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Ik vraag het me ook af, ik ken een Vlaming die als 28-jarige moest ophoepelen bij Lotto, ondanks dit rijtje top-30-eindklasseringen in Grote Rondes: 19-20-20-21-21-23-29
Al is het rijtje van Monfort wel indrukwekkender: 6-11-14-14-16-16-16-21

Ter vergelijking het rijtje van Kruijswijk: 8-15-18-25-25

Ter info ook de 3 beste Beneluxers van de afgelopen jaren:
4-4-7-8-13-14
5-6-6-7-26
4-6-10-12-28
JW 24 mei 2015 23:14
Monfort is volgens mij twee keer in de toptien van een grote ronde geëindigd. Dat is voor een klassementsrenner van 32 jaar niet spectaculair veel, maar meer dan niks.
En hij heeft al jaren weinig echte uitschieters, eindigt zelfs in etappes volgens mij zelden in de toptien.
Dan rijdt je inderdaad erg onopvallend, en kom je ook weinig in beeld.
Afgaande op vandaag denk ik dat hij ook dit jaar niet in de toptien blijft.
Maar gezien zijn huidige plaats op de ranglijst lijkt het me wel logisch dat hij ervoor knokt.

Ik had me vanmiddag ook kunnen voorstellen dat hij op VDB had gewacht, die toch meer capaciteiten heeft.
Die zat aan het hoofd van een groepje meerijders te worstelen om terug te komen, en lag aanvankelijk nog niet zo ver achter..
Maar hij heeft blijkbaar ook nu een vrije rol in de ploeg.
Fcdh 24 mei 2015 23:24
Zoals gisteren iemand al opmerkte lijkt Kruijswijk begonnen aan zijn tweede carrière.
Zijn doelstelling van top 10 lijkt me na gisteren en vandaag niet meer reëel, hij kan nog wel wat hoger gaan mikken.
Zeker met de wetenschap dat hij i.t.t. veel tegenstanders veel langzamer verslechterd in een grote ronde. Oude tijden herleven de komende lastige week? Kruijswijk zij aan zij met Contador over de Finestre (paar jaar geleden was het de Stelvio uit mijn hoofd?)
We gaan nog een hele leuke week tegemoet zo chauvinistisch als ik ben.

Overigens vind ik het rijden van Landa en Amador een nog grotere verassing dan Kruijswijk. Zal dit alles te maken hebben met een laag niveau deze giro of gaan we deze jongens nog vaker zien in de top 5 van een grote ronde?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2015 23:25 door Fcdh.
Michael B. 24 mei 2015 23:42
Kruiswijk voor volgend jaar optimaal prepareren voor de Tour de France, Zijn de afgelopen 10 jaar maar weinig Nederlandse renners geweest die een lange tijdrit bij de eerste 10 hebben gereden in een grote ronde, Daarbij beukt Kruiswijk bergop ook nog leuk mee. Voor de aankomende Tour de France.... alle ballen op Wilco Kelderman, niks dat gezwam met schaduwkopmannen (Gesink en Ten Dam). Gesink en Ten Datum volledig knechten voor Kelderman. Zo werken ze bij Sky en alle andere grote ploegen ook! Als Gesink net zo knecht als toen in dat jaar bij Belkin voor Mollema.... laat (stoorzender) Gesink dan maar lekker thuis.
Blueprint 24 mei 2015 23:46
Kruijswijk lijkt me helemaal geen renner voor de Tour, maar volgend jaar zal hij vanwege commerciële belangen wel daar moeten starten, wat dan ten koste zal gaan van zijn Giro-deelname.
sijbriskie 25 mei 2015 00:48
Waarom lijkt hij jou helemaal geen renner voor de Tour? Is het verschil Giro-Tour dan zó groot dat iemand wél voor de ene en blijkbaar helemaal niet voor de andere geschikt zou zijn? Lijkt me eerlijk gezegd onzin. Bovendien finishte Kruijswijk vorig jaar als 15e in de Tour, wat toch alleszins behoorlijk genoemd mag worden - zéker voor een renner die toen nog aan het terugkomen was na een blessure en nog niet z'n oude topvorm te pakken had.
Carlos Danger 25 mei 2015 01:03
Giro is een wielerkoers. Tour is een wielercircus. De laatste Hollander, die daar stoïcijns onder bleef was ene Joop Zoetemelk.

@JW, Een Waal die op een Vlaming wacht??tongue sticking out smiley
lodjan 25 mei 2015 07:09
Inderdaad totaal niet te vergelijken: de slechtste presentatie van Monfort komt overeen met de beste van De Greef. Dan nog in ogenschouw genomen dat veel renners niet meer strijden voor een GC-plaats buiten de Top 10/15 en vooral niet buiten de Top 20.

Voor de nieuwsgierigen: je rijtjes zijn voor achtereenvolgens VDB2, Gesink en Mollema. Al schuiven de Belgen (Vlamingen?) VDB2 graag een podiumplaats toe na de schorsing van Menchov. Ik weet niet of dat terecht is.
lodjan 25 mei 2015 07:14
Overigens de beste Beneluxers van de laatste jaren:
1-2-2-2-11-20
3-4-4-5-10-12-17
JW 25 mei 2015 11:10
@Carlos, Nu je het zegt..
..en ik maar denken dat dat landgenoten zijn...eye rolling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen