Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jolien Verschueren reageert na haar vertrek bij Pauwel Sauzen-Bingoal: “Er is een oplossing”

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 01 maart 2020 09:16
Quote

Jolien Verschueren reageert na haar vertrek bij Pauwel Sauzen-Bingoal: “Er is een oplossing”

Maart 1, 2020 3 Minute Read

Jolien Verschueren is vanaf 1 maart 2020 renster af bij Pauwels Sauzen-Bingoal. Haar contract is dan ten einde en werd niet verlengd, iets wat ze al langer wist. De ontgoocheling is dan ook niet al te groot. Wat overheerst, is het goede gevoel dat ze zal blijven crossen. “Op 20 maart vertel ik er meer over”, zegt ze.

Jolien Verschueren was afgelopen maanden back on track nadat ze er een volledige winter uit was als het gevolg van een hersentumor. “Het was geen schitterend seizoen, maar dat was te verwachten”, kijkt ze niet ontevreden terug. “Als je zolang uit bent en zoveel training hebt gemist, dan kan je niet meteen resultaten verwachten. Dat wist ik ook vooraf en dus kan ik dat best relativeren, die ups en downs. Ik ben niet te vroeg teruggekeerd, denk ik. Ik wilde wel heel graag snel terug in competitie komen. Het had niet veel nut had gehad als ik nog een winter had gewacht. Nu heb ik alweer dat parcours- en wedstrijdgevoel en het is gewoon ook leuk om er weer bij te horen.”

Geen explosiviteit
De Kruishoutemse heeft er nooit aan gedacht om ooit te stoppen met het veldrijden. “Absoluut niet, ik ben ook tijdens de chemoperiode gewoon blijven fietsen. Het is altijd een doel geweest om er op een dag weer tussen te rijden. De weg terug was echter niet altijd even makkelijk. Ik heb deze zomer geen crosstrainingen kunnen doen omdat ik geen power in de benen had. Dan kan je alleen je basisconditie onderhouden en loop je achter op het explosieve. Vooraf had ik ook niet verwacht dat ik het hele seizoen zou kunnen volmaken op een redelijk niveau. Er zou wel eens een periode komen dat ik erdoor zou zitten, maar achteraf gezien viel dat goed mee.”

“De laatste maanden ging het wel iets minder goed omdat de vermoeidheid toenam en ik dus niet altijd even snel meer recupereerde. Maar ik kan zeker vrede nemen met hoe het seizoen gelopen is. Zeker omdat ik sinds januari ook weer beginnen werken ben – wat ook wel een verklaring is voor mijn mindere vorm omdat ik graag evenveel bleef fietsen als de periode dat ik thuis was. Maar het plezier is terug. Ik ga heel graag trainen, en misschien zelfs soms iets té graag. Maar dat is wie ik ben. Ik vertoef ook graag in de natuur, dus dat speelt ook wel mee. Ook het contact met de supporters heeft me de voorbije maanden veel plezier geschonken.”

Nieuw project?
Verschueren rijdt sinds 1 maart niet langer voor Pauwels Sauzen-Bingoal van Jurgen Mettepenningen. “Ik wist dat mijn aflopende contract niet zou verlengd worden, dat was vooraf besproken met Jurgen. Ik ben heel dankbaar dat hij mij de kans heeft gegeven om opnieuw een rugnummer op te spelden. Tijdens het seizoen merkte ik natuurlijk dat de prestaties niet waren wat ik voorheen kon en natuurlijk worden er op het hoogste niveau resultaten verwacht. Ik kan het dus wel een plaats geven, want elke ploeg heeft een beperkt budget en materiaal kost veel centen. In dat opzicht kan ik het dus wel een plaats geven.”

Op 20 maart, precies een week voor haar eetfestijn, maakt Jolien Verschueren alles bekend over haar toekomst. “De supporters mogen al weten dat ik zeker zal blijven crossen, want er is een oplossing voor mij. Hoe of wat, dat kan ik helaas nog niet prijsgeven. Maar ik wil sowieso wel op het hoogste niveau blijven rijden. Prestaties kunnen nog niet verwacht worden van mij, want mijn oncoloog heeft me gezegd dat ik anderhalf jaar chemo heb gehad en ik dus anderhalf jaar zal nodig hebben om op mijn plooi te komen. Dat zal nog wel gepaard gaan met frustraties, maar ik wil dan ook echt op het allerhoogste niveau terugkeren.”

[wielerverhaal.com]

Het eetfestijn van de sympathieke Jolien is een niet te missen event. Mocht u daarvoor interesse hebben schroom dan niet en kom langs. Jolien zal dat zeker appreciëren! Ik hoop alvast dat veel prikkers dat event gaan bezoeken. Meer info:


Wie van jullie komt ook?
Clavan 01 maart 2020 10:06
Ik wist niet dat ze in Vlaanderen nog Hyves uitnodigingen maakten.
El Chaba 01 maart 2020 22:11
Ik hoop voor haar dat er niet slechts anderhalve troll en een paardenkop komen.
Horsie is back 01 maart 2020 22:21
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop voor haar dat er niet slechts anderhalve
> troll en een paardenkop komen.

Je kent dat sprookje met Genie toch wel. Dat van drie wensen. Als je niet oplet eindig je als een paardenkop. hot smiley
El Chaba 01 maart 2020 22:48
Dan eindig ik dus net als jij, dat kan vast nooit verkeerd zijn.. winking smiley
opoeepo 02 maart 2020 15:20
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> El Chaba Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik hoop voor haar dat er niet slechts
> anderhalve
> > troll en een paardenkop komen.


Het is de zevende editie, dus dat komt wel goed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen