Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De doden worden zelfs misbruikt.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 12 april 2020 11:42
In de kwantiteitskrant de Televaag lees ik een bericht over Portal met een foto van Knaven erbij. Met dit bericht wekt men de indruk dat Portal aan Corona is gestorven. Of men tracht die het de lezers te laten denken. Ik denk dat dit een goed voorbeeld is hoe het virus misbruikt wordt door de pers om de boel te belazeren. Dit is toch ronduit schandalig.





[www.telegraaf.nl]
Horsie is back 12 april 2020 12:49
Heb geen premium account, maar denk wel, dat @Veluweracer er te veel in leest. De natuur is volstrekt amoreel en heeft geen enkele bijbedoeling. Wij, earthlings, zijn niet in staat amoreel en zonder bijbedoeling iets te lezen. Stirling Moss (90) is overleden. Het eerste wat Horsie daarbij dacht was, wist niet dat Stirling nog bestond en daarna, zou Stirling na het overleven van ontelbare gevaren op de weg juist het ultieme gevaar van het virus niet hebben kunnen ontwijken? Onzinnige redenering natuurlijk. De dodendans gaat altijd door, alleen op sommige momenten is dat wat uitbundiger.
veluweracer 12 april 2020 14:10
Het is ten eerste geen belangrijk bericht wat op de voorpagina thuishoort. Dat zie ik als misselijkmakende stemmingmakerij. Een tiende van een tiende procent van de lezers kent Portal waarschijnlijk. En in Knaven is ook heen hond geïnteresseerd. Dus de nieuwswaarde is gerust nul.nul te noemen. Ik zie er echt niks anders in dan desinformatie om mensen angstig te houden.
valse trage 12 april 2020 18:53
Ach, wat kun je ook verwachten van iemand die Hans heet.

...als je Hans heet, ben je bij voorbaat al een lul. Fact.
Andere Peter 12 april 2020 21:33
Waar blijkt dan uit dat er sprake is van stemmingmakerij?
Hoe wordt dan de indruk gewekt dat hij aan Corona is gestorven?
Waar blijkt dan uit dat de Telegraaf de bevolking bewust angstig zou willen houden?

Ik vind juist dat al die complottheoristen die overal een boosaardig plan van de media zien, schuldig aan stemmingmakerij.
Noot 13 april 2020 08:19
Er is zoveel mis in de Nederlandse journalistiek en dan hier de dramaqueen over uithangen...

Bijzonder.
Bummetje 13 april 2020 10:13
Het is een interview met Knaven, dus dat zijn foto erbij staat is volstrekt logisch. Het gaat over wat team ineos deze periode meemaakt en dan zijn Corona en het overlijden van Portal de twee belangrijkste zaken. Logisch dus dat er over beide zaken wordt gevraagd aan Knaven. Over de nieuwswaarde kun je dan nog twisten, maar ach, anders heeft de sportredactie ook zo weinig te doen deze dagen he.
veluweracer 13 april 2020 10:47
Je hebt ze door of niet. Als je het niet in de gaten hebt, merk je het ook niet op. Wie nu niet ziet zal nooit zien.
Andere Peter 13 april 2020 11:11
Dit zijn precies de opmerkingen van complottheoristen die leiden tot het in de fik steken van zendmasten.

Het verontrustende is dat kennelijk een substantieel deel van de bevolking helemaal niet meer weten hoe wetenschap of media aan waarheidsvinding doen, welke mechanismen daar zijn. Dat bedreigt democratie en welzijn meer dan corona. En zeker meer dan de Telegraaf.
Andere Peter 13 april 2020 11:15
Eens.

Er wordt ook geen nieuwswaarde geclaimd. Het is achtergrond. Interview. Niet op de voorpagina, maar een linkje naar de premium-afdeling. Op 1e Paasdag, een prima moment om wat achtergrond in de schijnwerpers te zetten, zoals alle nieuwsorganisaties dat doen. De Telegraaf wil niet dat we iets gaan geloven, de Telegraaf wil dat we de Telegraaf €1,04 per week geven.
Nelis! 13 april 2020 11:59
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit zijn precies de opmerkingen van
> complottheoristen die leiden tot het in de fik
> steken van zendmasten.
>
> Het verontrustende is dat kennelijk een
> substantieel deel van de bevolking helemaal niet
> meer weten hoe wetenschap of media aan
> waarheidsvinding doen, welke mechanismen daar
> zijn. Dat bedreigt democratie en welzijn meer dan
> corona. En zeker meer dan de Telegraaf.

Geheel met je eens. Maar weet je ook wat je er tegen kan doen?
Andere Peter 13 april 2020 12:03
Eigenlijk niet. Daarom is de bedreiging zo groot. Er is geen 'vaccin' tegen.

Investeren in waarheidsvinding. Investeer in Onderwijs. Steun onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Houd je grondwet overeind (wordt in EU-landen als Hongarije en Polen, maar ook in de VS, vergaand met voeten getreden). Alert zijn op het beleid van sociale media.

Maar dat zijn allemaal vitamientjes tegen een virus. Het lichaam versterken en daardoor minder kwetsbaar maken. Ik zie geen pasklaar antwoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2020 12:04 door Andere Peter.
Frederik D. 13 april 2020 13:29
En dan druk jij je nog mild uit. smiling smiley
Horsie is back 13 april 2020 13:35
Na een korte powernap even terechtkomend bij Yuval Harari op de website van de NOS en nu dus weer op deze prik. De website verwijst naar een eerder interview op Nieuwsuur. Je zou het met een beetje fantasie zijn 22e les kunnen noemen. "We betalen prijs voor gebrek aan vertrouwen in wetenschap".

Of zoals Horsie's late zaliger ooit eens zei: "Er komt in de toekomst een gebrek aan domme mensen".
Clavan 13 april 2020 16:37
Ik werd Sober wakker door wat Gereedschap. Hoeveel Watts/Kg zou de Heavy100 eigenlijk draaien?...

p.s. Dit is mijn meest Horsie antwoord ooit.
Horsie is back 13 april 2020 18:26
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik werd Sober wakker door wat Gereedschap. Hoeveel
> Watts/Kg zou de Heavy100 eigenlijk draaien?...
>
> p.s. Dit is mijn meest Horsie antwoord ooit.

Ik hoop voor jou niet al te veel. Hoe zou je anders dat gereedschap vast willen houden als wattage per kg zou gelden?
Luijt 13 april 2020 21:49
True that Pete!
Luijt 13 april 2020 21:51
Heb t gelezen en zie er geen kwaad in. Maar onverlet dat het een kutkrant is.
El Chaba 14 april 2020 09:33
Zeg, veluweracer, moet jij geen telefoonmast in de fik gaan steken..?
El Chaba 14 april 2020 09:35
Tegen zwakzinnigheid is geen kruid gewassen.
Clavan 14 april 2020 10:52
Niet alle masten he. Alleen de 5G. Stel je voor dat jezelf niet meer bereikbaar bent.
merijntje mortirolo 14 april 2020 11:09
-
Op de Veluwe bellen ze hier nog mee hoor:
Andere Peter 14 april 2020 11:16
Ha ja. Dat apparaat wordt de Zwarte Dood genoemd. Er is ooit nog een flinke plaag van gekomen. Veluweracer kan maar beter de stekker er 's nachts uit halen.
El Chaba 14 april 2020 11:33
Uitstekende krant. Zeker qua sportnieuws en financieel nieuws is er geen beter ingevoerde krant dan De Telegraaf.
En het non-nieuws over het liefdesleven van Jan Smit, etc. lees ik gewoon niet.
Horsie is back 14 april 2020 12:10
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ha ja. Dat apparaat wordt de Zwarte Dood genoemd.
> Er is ooit nog een flinke
> pla
> ag
van gekomen. Veluweracer kan maar beter
> de stekker er 's nachts uit halen.

Als medicijn toch maar even de website van The Grateful Dead bezocht.
Hiero nog fans. Anyone? Luijt?
Frederik D. 14 april 2020 12:26
Bij vlagen. Vaak vind ik ze te langzaam en te lang. Een soort dood dan maar niet echt genadevol.
Clavan 14 april 2020 12:49
Mwah. Ik vind de hype rondom Garcia en The Grateful Dead altijd wat overtrokken. Muzikaal waren ze ook niet zo echt vernieuwend en/of opwindend. Het schijnt dat ze live wel heel erg goed waren. Eigenlijk was het 1 grote jamsessieband. Maar ja ik heb ze nooit live kunnen zien aangezien ik een oude ziel in een jong goddelijk lichaam ben.
Horsie is back 14 april 2020 13:11
Grateful Dead kwam alleen maar in Horsie's hoofd op als tegengif voor de Zwarte Dood. Ik zou geen noot van hun muziek herkennen.
Wel bekend was, dat ze ook wel eens waren opgetreden met Bob Dylan, maar wie niet?

The Beatles? Klöpp, maar Dylan zong wel het wondermooilijke Fourth Time Around als antwoord op Norwegian Wood van de Beatles.
Andere Peter 14 april 2020 13:18
Zwakzinnigheid is minder gevaarlijk, want minder wantrouwend tegen kennis en instituties.
Frederik D. 14 april 2020 13:38
The Beatles ... Leve lieve Yoko Ono, die een einde aan die band maakte. Het mens verdient een conceptueel standbeeld/bandgesteeld door haarzelf gemaakt en nader verklaard. O, Johoko.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2020 13:43 door Frederik D..
Frederik D. 14 april 2020 13:41
Nou, dan is mevrouw Ossebaard iets voor jou:
Wat je altijd al had willen weten



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2020 13:42 door Frederik D..
Clavan 14 april 2020 14:04
McCartney is de grootste 'Wanker' uit de popgeschiedenis.
Horsie is back 14 april 2020 14:27
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> The Beatles ... Leve lieve Yoko Ono, die een
> einde aan die band maakte. Het mens verdient een
> conceptueel standbeeld/bandgesteeld door haarzelf
> gemaakt en nader verklaard. O, Johoko.

Zo kom je nog eens ergens achter. smiling smiley

Een fan maakte daarentegen weer een einde aan John Lennon.

In Cycling Weekly wordt al weer gepraat over 3 grote ronden in 3 maanden, vanaf augustus: TDF/Vuelta/Giro.
Keep Your Eyes on the Horizon.

Disclaimer: Tegen die tijd is CF weer in vorm. Jongstleden zondag werd ie 6e in een E-race met de voltallige Ineos ploeg.
Een ding is er niet veranderd. Rijden in de mist van de powerdata.

Dat had Horsie niet mogen zeggen. Dat het in the UK heel vaak mist.
De powerdata van in elk geval de top-10 inclusief meestal de hartfrequentie staan op de website van CW, dat mind-blowing power kopte.
Dat viel niet mee, Niet normaal. Niemand kreeg echter een voldoende van de hoofdmeester. De PC hoefde zelfs niet van zolder te worden gehaald. CF, Chris Froome, dat had iedereen hier toch wel begrepen, deed dus een uurgemiddelde van 355w, ongeveer 5,07w/kg.
Wel weer zonder hartslag. Knap. Zou Annemiek het met minder doen on the road?

Nu wordt ineens duidelijk waarom Thomas de Gendt staande werd gehouden al wordt de schuld nu aan een bug gegeven. smiling smiley
Het zou ook kunnen zijn, dat de verkoeling van Riding the Wind op zo'n watttuigje node wordt gemist, of dat het toch echt niet doenlijk is om de werkelijke weerstanden inclusief de implicaties van het lichaamsgewicht nauwkeurig te berekenen. Geraint Thomas werd 19. met slechts 4,3w/kg, maar die was natuurlijk aan het sparen voor het goede doel.

Horsie zit nu op een totaalstand 486985 hours.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2020 21:59 door Horsie is back.
Luijt 14 april 2020 14:54
Luijt 14 april 2020 14:58
Voor jouw doen een nogal krasse uitspraak, krasse knar. Ga je mond nu maar spoelen.
Dr Clavan idem.
Zal blij zijn als het weer over fietsen gaat.
Frederik D. 14 april 2020 16:07
Want Luijt is een diehard onder de Bealtles-fans? smiling smiley Je mag, hoor. Maar ik mag ook hopelijk blijven zeggen dat de Beatles best wel interessant waren, zij het slechts in sociologisch opzicht, niet in muzikaal. Overigens ... Vroeger moest ik ook niets hebben van de Beach Boys. Maar die mening heb ik langzamerhand bijgesteld. Niet dat ik alles apprecieer. Maar sommige muziekjes van hen wel. Dus op zich sta ik open voor enige bekering. smiling smiley Enne sorry dat ik je nu verveel. smiling smiley
Clavan 14 april 2020 16:17
CyclingFreakse?
Clavan 14 april 2020 16:24
Ik was natuurlijk een beetje aan het chargeren. Maar ik vind de muziek van The Beatles geschreven door Sir Paul van een bedenkelijk niveau.
Clavan 14 april 2020 16:27
Mwah. Ook aan The Beach Boys kan ik niet veel plezier beleven. Ook al is 'Thoughts of You' van Dennis Wilson z'n solo album wel een parel van een getergd liefdes liedje.
Eindhovuh 14 april 2020 16:42
Ach ja, als je zo extreem succesvol bent als de Beatles heb je altijd wel een aantal "lekker dwarse" denkers die daar tegenin gaan.
Over smaak valt niet te twisten, over de enorme betekenis, invloed en inspiratie voor de popmuziek van de Beatles ook niet.
Frederik D. 14 april 2020 16:55
Ik was hem vergeten. Maar nu ik weer aan hem denk, ach, ik mocht hem wel.
Sub Culture 14 april 2020 18:45
Feit.
Desalniettemin, fuck the Beatles.
Curzio 14 april 2020 19:09
Nou, als er één krant is die ook wel echt de publieke opinie probeert te sturen (met ongetwijfeld wat grotere fincanciele belangen dan die 1,04 euro per week), dan is het wel de Telegraaf. Befaamd voorbeeld is de decennialange campagne tegen rekeningrijden die deze mensen voeren.
Frederik D. 14 april 2020 19:17
Wellecome in de ABC, de Anti Beatles Club. Je hebt een Beatle-kammetje gewonnen, een kammetje om je haar naar voren te kammen. Of om onder je neus te steken en Sieg Heil te roepen. Anyway, de schoolmeesterige broer (wie speelde er bas? Jack Bruce van Cream) van Paul McCartney heeft meer talent dan de vier misgespelde beetles bij elkaar:
Schavot
Maar of een slok van the national medicinal compound helpt tegen mijn Beatle-allergie? I don't think so. lads. En Leo Blokhuis zou uitleggen: Lilly the Pink, een oud liedje eigenlijk.
Frederik D. 14 april 2020 19:28
En andere voorbeelden?
Curzio 14 april 2020 21:34
Zo ongeveer alles. Hoe het klimaatprobleem geframed wordt. Hoe vluchtelingen worden neergezet, de hele taal die ze daarover bezigen alleen al. Of linkse politici. Daar zit echt wel een bedoeling achter hoor.

Wereldwijd is het een handjevol rijke mannen die heel veel media, waaronder kranten, in handen hebben. Voor de Telegraaf was dit lange tijd de familie Van Puijenbroek. Rupert Murdoch is natuurlijk het bekendste voorbeeld van deze ongezond grote grip op het medialandsschap die enkele miljardairs hebben.
Sub Culture 14 april 2020 22:13
Ik wil de impact van de Beatles niet ontkennen op de popmuziek, mij doet het niet zo veel.

Ralf Hütter en Florian Schneider, daar draait het om.
En Syd Barrett.
Frederik D. 15 april 2020 10:11
En de Telegraaf heeft geen redactiestatuut?
Frederik D. 15 april 2020 10:13
Ramstein? Tirolpunk?
Horsie is back 15 april 2020 11:56
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ramstein? Tirolpunk?

Het viel me recent al vaker op, dat er in een krant een tussen woord ontbrak. Zoals ik heb moeite jou. Hiero een letter.

Disclaimer: Lang met elkaar opgesloten zijn kan leiden tot gênante bekentenissen. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2020 11:58 door Horsie is back.
Frederik D. 15 april 2020 12:17
En uit welke film heb je dat weer? smiling smiley
Horsie is back 15 april 2020 12:44
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En uit welke film heb je dat weer? smiling smiley

Als je doelt op de disclaimer. Vrij naar ABC bovenaan de Volkskrant van vandaag.
Clavan 15 april 2020 13:58
Ikzelf denk dan weer aan Martin Fry en z'n kornuiten
Curzio 15 april 2020 15:49
Vast wel, wat denk jij?

Het is wel grappig dat kritiek op de media nu gekaapt is door Trump-achtige idioten en complotdenkers, maar laten we niet vergeten dat er ook een veel fundamentelere en ook best terechte kritiek te leveren is op hoe nieuwsmedia zijn georganiseerd en hoe ze functioneren. Daar hoeven we niet naief in te zijn. Zeker de grote media-imperia die er zijn. Op z'n best zijn de niet-fincanciele motieven van deze magnaten "brood en spelen" en op z'n slechts "verdeel en heers", zou ik denken.

(Voor Trump kon iemand als Jon Stewart in de VS gewoon CNN affakkelen, dat zie je nu de talkshowhosts niet meer doen.)
Sub Culture 15 april 2020 17:29
Oh wat mis ik Jon Stewart..
Zo'n Trevor Noah, Jimmy Fallon of nog erger James Corden .. vreselijk.
Jon Oliver kan ik ook prima hebben, ik zag afgelopen weekend op de NL tv een of andere kerel die hem nadeed, maar dan wel ongrappig.
MarkV 15 april 2020 17:51
Fallon en Corden hebben dan ook niets te maken met wat Jon Stewart deed. Zij zijn net als Jimmy Kimmel eerder de opvolgers van David Letterman en Jay Leno



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2020 17:52 door MarkV.
Clavan 15 april 2020 18:52
James Corden was/is dan ook alleen te pruimen Gavin & Stacey. Maar het beste wat de Beeb de laatste jaren voortgebracht heeft is dan wel The Royle Family.
Curzio 15 april 2020 18:53
Colbert is wel oke.
Luijt 15 april 2020 21:50
Dan had je naar dat Smile concert moeten gaan. Ben je meteen voorgoed genezen van de Beach Boys.
Luijt 15 april 2020 21:51
Jawel. Je hebt goede smaak en slechte smaak. Sommige mensen zijn best op te voeden in die zin, maar niet alle.
Luijt 15 april 2020 21:52
Ja was allemaal zwaar ondermaats.
Laten we het maar weer over fietsen hebben.
Luijt 15 april 2020 21:55
ABC dat was pas een kutband.
Horsie is back 15 april 2020 23:00
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jawel. Je hebt goede smaak en slechte smaak.
> Sommige mensen zijn best op te voeden in die zin,
> maar niet alle.

Alle mensen kunnen ook niet altijd gelijk hebben, hoogstens gelijk zingen.
Frederik D. 15 april 2020 23:41
Was het zo erg? smiling smiley Maar bands kunnen soms live zeer vreselijk zijn.
Frederik D. 16 april 2020 00:17
Oud zeer bij oude mannetjes: de Beatles. Jonge mannen van nu denken: waar gaat het over, Beatles, nooit van gehoord. smiling smiley Eigenlijk waren de Beatles de voorlopers van Abba, ja ah bah. smiling smiley
Horsie is back 16 april 2020 10:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was het zo erg? smiling smiley Maar bands kunnen soms live
> zeer vreselijk zijn.

In een studio kunnen ze zelfs jou mooi laten zingen.
Frederik D. 16 april 2020 11:24
I know. Maar de charmes gaan er dan wel van af. Plots herinner ik me dat er een acteur was die een plaatje opnam waarop hij meer praatte dan zong. Dick Bogarde? Ja, van die gedachtenflarden ... Misschien vanavond eens op zoek gaan. En die Phil Spector met zijn Wall of Sound? Alsjeblieft, nee.
Horsie is back 16 april 2020 12:07
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> I know. Maar de charmes gaan er dan wel van af.
> Plots herinner ik me dat er een acteur was die een
> plaatje opnam waarop hij meer praatte dan zong.
> Dick Bogarde? Ja, van die gedachtenflarden ...
> Misschien vanavond eens op zoek gaan. En die Phil
> Spector met zijn Wall of Sound? Alsjeblieft, nee.

Dan heb je ook nog die Song and Dance man (I'm common, average, too, talking to me is the same as talking to you, Frederik) met zijn Talking World War Three Blues. One time ago a crazy dream came to me, I dreamt, I was walking to World War Three enzovoorts.
Clavan 16 april 2020 13:04
Daar heb je volkomen gelijk in. Sinds we 'opgesloten' zitten doe ik vaker mee met online popquizen. en valt mij op hoeveel bagger er eind' 70 begin '80 uitgebracht is.
Luijt 16 april 2020 15:41
Had niets te maken met, "live niet om aan te horen".

Beach Boys waren live in de 60er jaren echt niet slecht. Genoeg bewijs op youtube te vinden.

Had wel te maken met: "Smile" had als album in de jaren 60 het antwoord moeten worden op het - geniale (!) - Beatles-album: Sgt Pepper's Lonely Hearts Club band.
Brian Wilson (frontman Beach Boys) kreeg het echter (uiteraard) niet voor elkaar, album werd niet afgemaakt, althans niet uitgebracht en Wilson gleed af naar depressiviteit, LSD etc etc en belandde zelfs in allerlei inrichtingen.
Ergens rond 2005 denk ik zou dit album dan - voor het eerst - live ten gehore worden gebracht, want het was nu wel af, of in ieder geval presentabel. Concert vond plaats in de Statenhal in Den Haag. Ik met andere andere lotgenoten hoopvol die kant op.
Brian Wilson zowaar op het podium. Keek nog steeds uitermate somber. Concert en dan vooral het Smile-gedeelte (was na de pauze) was totaal kut.
Tot zover.
X Luijt
Luijt 16 april 2020 15:44
Juist niet. Veel jongeren schatten de Beatles terecht op waarde.
Pik maar eens een Analogues concert mee (gaat helaas niet meer lukken vrees ik) en kijk om je heen naar het aantal jongeren. Is groot.
Luijt 16 april 2020 15:51
Ook het sportnieuws en al helemaal het financieel nieuws totaal kut in de Telegraaf, maar dat vind ik dan.
Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Wel jammer dat die enge gast met die lange haren (soort Derksen 2) die zo goed op zijn plaats was bij de Telegraaf nu in het Parool schrijft.
Kan ff niet op zijn naam komen.
Luijt 16 april 2020 15:55
en ... zelfs dat niet.
Clavan 16 april 2020 16:08
Je bedoelt Smile door Brian Wilson. Ik heb het over z’n meer getalenteerde broer Dennis.
Luijt 16 april 2020 16:20
El Chaba 16 april 2020 17:36
Dat gebeurt aan de linkerzijde natuurlijk net zo goed. Alleen gaan (populistisch) linkse media in het algemeen anders te werk dan (populistisch) rechtse media. De laatste zijn goed in het direct benoemen, overdrijven, zelfs verdraaien van bepaald nieuws.
Aan de andere zijde is men er van oudsher goed in om (hun onwelgevallig) nieuws, of een deel ervan, niet te benoemen of zelfs gewoon weg te laten.

Maar allebei maken ze in mijn ogen gebruik van manieren om het nieuwspubliek te beïnvloeden of zelfs te bedriegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2020 17:36 door El Chaba.
Clavan 16 april 2020 18:37
O ja. Het blijft een wielerprikbord.
Frederik D. 16 april 2020 23:47
Dat vond Charles Manson ook. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen