Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De trein van Groenewegen in de Giro

Gepost door lodjan 
lodjan 07 juni 2020 21:46
Dylan Groenewegen gaat naar de Giro met Tony Martin, Jos van Emden en Christoph Pfingsten.
Teunissen, Grøndahl Jansen en Roosen rijden de Vlaamse klassiekers met Van Aert, Eenkhoorn, Wynants en Van der Hoorn..
tvm 07 juni 2020 22:02
George Bennett voor het algemeen klassement mag ik hopen?
lodjan 07 juni 2020 22:23
Ja, waarschijnlijk met Bouwman, Tolhoek en Hofstede.
lodjan 07 juni 2020 22:29
Tony Martin gaat dus Tour en Giro rijden?

Tourploeg:
Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Gesink, Van Aert, Martin, De Plus en Kuss.
lodjan 07 juni 2020 22:38
Aan de oorspronkelijke Vueltaploeg moet nog wat gesleuteld worden vanwege overlap met de Giro:

 Koen Bouwman
 Jos van Emden
 Robert Gesink
 Dylan Groenewegen
 Steven Kruijswijk
 Sepp Kuss
 Tony Martin
 Mike Teunissen
Bummetje 07 juni 2020 22:53
Logisch dat een groot deel van de oorspronkelijke trein naar Vlaanderen wordt gestuurd. Daar hebben ze toch serieuze kans op succes met Van Aert en dat zal toch zwaarder wegen dan een Giro etappe. Zuur voor Dylan, maar sluit niet uit dat hij met een mindere trein ook succes kan boeken.
Heisenberg 07 juni 2020 22:58
Gaat het echt gebeuren? Lijkt me prachtig als we toch nog een Giro krijgen dit jaar.

Maar Groenewegen wordt wel heel matig ondersteund de laatste kilometer. Roosen heeft veel in z’n mars, maar heeft tot nu minder laten zien in de klassiekers dan Teunissen en Jansen. Ik zou Roosen daarom toch graag ruilen met Pfingsten.
Andere Peter 08 juni 2020 08:04
Martin, Van Emden, Groenewegen en voor mijn part ook Bouwman kunnen toch in beide ronden starten? Ze hoeven 'm niet uit te rijden hè? ;-)
Eindhovuh 08 juni 2020 09:07
Hij zal het in de laatste km zelf uit moeten zoeken. Aan de andere kant kunnen Martin en van Emden hem wel goed naar voren rijden voor de laatste km.
Ik denk dat Groenewegen uiteindelijk weg zal gaan bij deze ploeg. Hij is wereldtop in de sprint, maar bij iedere lastige afweging die ze maken bij Jumbo vist hij achter het net. Begrijpelijk, maar hij zal naar een team willen waar hij gewoon de belangrijke man is, ipv dat de belangen van 4 a 5 man belangrijker zijn.
Bummetje 08 juni 2020 09:38
Kan me best voorstellen dat hij vertrekt inderdaad. Een klassement in grote rondes is toch het summum in het wielrennen en nu Jumbo in die tak van sport bij de grootste ploegen hoort is de rest (terecht) bijzaak geworden.
MarkV 08 juni 2020 10:03
Dumoulin kan het niet meer en Roglic heeft de verkeerde nationaliteit om de hele ploeg rond te bouwen, beter nemen ze van Roglic afscheid. Tenzij Jumbo supermarkten in die contreien wil openen.
Bummetje 08 juni 2020 10:53
Als Roglic een Nederlandse ploeg de tour laat winnen, dan geeft dat wel degelijk een enorme sponsorwaarde in Nederland. Meer dan Dumoulin die de Giro wint. Er zijn in Nederland nou eenmaal miljoenen Tour-volgers die nog nooit een andere koers hebben gevolgd. Dat zou je op een forum met fanaten bijna vergeten.
lodjan 08 juni 2020 12:10
Alleen na toestemming van RCS.
Prikdude 08 juni 2020 12:23
Vermoed dat hij uiteindelijk ook wel zijn fout inziet: deze situatie diende zich eind vorig jaar al keihard aan en toen tekende hij nog vrolijk drie jaar bij (tot eind 2023).
El Chaba 08 juni 2020 12:35
merijntje mortirolo 08 juni 2020 13:37
MarkV 08 juni 2020 15:04
Het interesseert de gemiddelde Nederlander helemaal niets dat één of andere Sloveen een koers wint namens een Nederlandse ploeg, ik denk dat buiten de fanatieke wielervolgers misschien 3 op de 100 Nederlanders weten dat hij de Vuelta heeft gewonnen en dat er precies 0 eerder geneigd zijn om bij de Jumbo te gaan winkelen daardoor.

Laat staan wanneer hij niet wint dan gaat het zelfs juist enorm tegen je werken, denk aan het Rabobank van Leipheimer en andere "falende" buitenlandse kopmannen. Zelfs Menchov heeft Rabobank sponsortechnisch weinig opgeleverd en dat was een internationaler bedrijf dan Jumbo is. De algemene tendens was toch vooral dat Boogerd en Dekker of Gesink voor hun eigen kans moesten rijden in plaats van zichzelf op te offeren voor de ereplaats van een buitenlander.

De doelgroep voor Jumbo ziet liever Nederlandse ritzeges namens de Lidl-ploeg (ik zie Groenewegen wel naar de zegetrein overstappen als hij vertrekt) dan een buitenlandse Tourzege (laat staan ereplaats) namens de Jumbo-ploeg. Ik denk zelfs dat Van Aert meer sponsorwaarde vertegenwoordigd, aangezien Jumbo de Belgische markt aan het betreden is.

Als Lidl nu de sponsor was in plaats van Jumbo, dan was het een ander verhaal. De Lidl is "overal"



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2020 15:11 door MarkV.
Heisenberg 08 juni 2020 16:15
Vorig jaar september wisten echt wel meer dan 3 op de 100 Nederlanders dat Roglic de Vuelta won. Ik denk dat zelfs de landelijke bekendheid van Kuss op dat moment hoger lag. Er kijken namelijk dagelijks twee miljoen mensen naar het journaal en 1 miljoen naar het RTL Nieuws. Ook lezen mensen de Telegraaf of het AD. Of mensen nu nog weten dat hij de Vuelta won is niet zo heel relevant. Hoeveel Nederlanders zullen weten dat Mollema vorig jaar Lombardije won?

Natuurlijk zien ze bij Jumbo het liefst Dumoulin de Tour winnen en anders Kruijswijk. Maar als het niet anders kan zullen ze ook een overwinning van Roglic, Foss, Harper, Bennett wel accepteren.

En de opmerking 'zelfs Van Aert' is een bijzondere. Bij Jumbo begrijpen ze ook wel dat Van Aert een hele grote marktwaarde heeft. Ze hebben hard hun best gedaan om hem binnen te halen en presenteren hem niet voor niets als 1 van de 5 kopmannen.
Frederik D. 08 juni 2020 16:15
Jumbo is Frank Lammers en Frank Lammers heeft zelfs het zwarte garen niet heruitgevonden en zal dat ook nooit doen. Frank Lammers, toch wel het prototype van de typische Nederlander, zal nooit nog meer rotzooi bij de Jumbo kopen als Roglic de Tour wint. Maar een ritoverwinning van Gesink in de Tour zal de toeloop naar de Jumbo wel versnellen, al stelt die ritzege helemaal niets voor. Frank Lammers ... Flauwer kunnen ze het niet maken bij de Jumbo.
merijntje mortirolo 08 juni 2020 16:18
-
Waar héb je het over?

Of is dit iets met opa's mensen die nog naar lineaire tv kijken?
Curzio 08 juni 2020 16:24
Alleen is 'Jumbo' niet de ploegleider en ook niet de algemeen manager van de ploeg.
Frederik D. 08 juni 2020 16:26
TV? Dat je nog weet wat TV is. Wij hier hebben zelfs geen enkel beeldscherm meer. Alles gaat hier per brainchip.
merijntje mortirolo 08 juni 2020 16:28
MarkV 08 juni 2020 16:30
Ik geloof er niks van. Ik weet niet eens wie Sepp Kuss is, wie? Is dat een wielrenner?
Licht overdreven, ik weet nog net dat dit inderdaad een wielrenner is, maar er wordt natuurlijk geen pakje boter meer door hem verkocht bij de Jumbo. Een "leuk" interview van Bram Tankink levert meer op.
MarkV 08 juni 2020 16:43
Wie betaalt bepaalt.

Ik denk niet dat zij gelukkig worden met alle negatieve berichtgeving zoals destijds rondom het Rabobank van Leipheimer, wanneer Nederlanders hun kansen moeten opofferen voor een ereplaatsje van Roglic. Alles minder dan een Tourzege van Roglic zal negatief uitpakken en het positieve effect van een Tourzege van Roglic moet ook niet overdreven worden.
Nee, dan kun je veel beter die paar ritzeges per jaar met Groenewegen pakken. Zeker als het alternatief is dat hij dit mogelijk/waarschijnlijk namens de ploeg die door de Lidl gesponsord wordt gaat doen.
Heisenberg 08 juni 2020 16:52
Het gaat bij Jumbo ook niet om een pakje boter meer verkopen. Gelukkig denken ze bij Jumbo niet zo klein. (En ja, ik weet dat je opmerking gechargeerd is, maar ik kan niet inschatten of je door hebt dat er bij sponsoring meer belangen spelen.)

En de enige reden dat Tankink relevant is (geworden / geweest) voor interviews is omdat hij een goede knecht was voor buitenlandse kopmannen.

En hoeveel mensen zullen vorig jaar op wat voor manier dan ook (bewust of onbewust) zijn geconfronteerd met dit beeld:
Heisenberg 08 juni 2020 16:54
Dus de Nederlander zal heel boos zijn als Roglic tweede wordt, maar niet heel blij als hij eerste wordt?
merijntje mortirolo 08 juni 2020 17:31
-
Enigszins gechargeerd (jouw interpretatie), maar: ja, ik kan het volgen.

Als Groenewegens drie 'zekere' etappezeges worden ingeruild voor een tweede plek van Roglic in het AK, dan zal dat wat MarkV zegt wellicht voor een groot gedeelte van het Nederlandse publiek zo zijn.

Zeker met die populistische chauvinistische stakkers van een commentatoren bij de NOS die het gemis van Groenewegen uiteraard bij elke massasprint zullen aanstippen.
Curzio 08 juni 2020 18:14
Ik denk dat het niks meer is dan speculatie zolang er geen bronnen zijn die onderbouwen dat de sponsor Jumbo inderdaad rechtstreekse invloed heeft of wil hebben op de ploegsamenstelling.
Curzio 08 juni 2020 18:15
Er wordt sowieso geen pakje boter extra verkocht door wielerprestaties. Ik weet ook niet of de Jumbo-eigenaar dat echt denkt.
Curzio 08 juni 2020 18:23
Waar het in de redenering volgens mij fout gaat is het idee dat reclame rationeel is. Reclame is totaal niet rationeel. Het is zelfs maar zeer de vraag of reclame tegenwoordig uberhaupt werkt. Schijten op de grote hoop, dat is wat je aan het doen bent.
Als de eigenaar van Jumbo slim is dan ziet hij dit dus als een hobby-project en dan maakt het allemaal niks uit, als 'ie niet zo slim is dan is hij/zij in de gladde praatjes van de reclamemakers getuind (die natuurlijk bij hoog en bij laag zullen beweren dat je een fantastisch grote impact maakt als je de naam van je bedrijf op wat shirtjes laat drukken die af en toe op televisie verschijnen) en die kunnen hem/haar er vast ook wel van overtuigen dat Roglic en Kuss prima uithangborden zijn (steekwoorden: schansspringer, Amerikaan).
Frederik D. 08 juni 2020 18:54
Gewoon je schouders ophalen en een bier wegwerken. smiling smiley Zo hoort het, hoor.
merijntje mortirolo 08 juni 2020 21:04
-
Schouders ophalen?

Ik dacht: “Hoe doet die opa klootzak lieverd dat? Zo snel reageren. Ik wil godverdomme ook een brainchip.”

Vervolgens kwam ik uit verbijstering niet verder dan een ton duk-smiley.
Frederik D. 08 juni 2020 21:52
Laat ik jou het één en ander uitleggen. Brainchips zijn heel kleine dingetjes met heel veel micronanodraadjes. Met andere woorden, ze zijn alleen te implanteren in fijnzinnige, nog niet door drank aangetaste mensenhersenen en niet in de meer grove dierenhersenen. Dus ... (Je vraagt om zulke nonsense, smiling smiley )
merijntje mortirolo 08 juni 2020 21:55
-
Een brainchip is geen boot?
Aerts 08 juni 2020 22:12
Het gaat toch of je merknaam in beeld is? Groenewegen die alleen in de laatste 10 km interessant is vs Roglic die urenlang in beeld is om de gele trui te houden/veroveren. Reclame gaat meer dan een pakje boter extra binnenhalen uiteraard.
Groenewegen is natuurlijk wel interessanter voor commercials. Dus die blijft wel binnenboord.
Slimmerd 09 juni 2020 00:18
100% eens, de perceptie dat Jumbo meer zou verkopen binnen NL bij een NL-wielerprestatie is lachwekkend



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2020 00:19 door Slimmerd.
Clavan 09 juni 2020 07:53
Ik zag dat Jumbo ook sponsor is van die Nederlandse jongen die dit weekend 2 dure Indycar auto’s in de prak reed. Leverde toch 1 minuut interview reclame op.
Andere Peter 09 juni 2020 09:00
Ik verwacht daar dit jaar wel enige coulance. Zoals alle voetbalcompetities besluiten meer wissels toe te staan.
Slimmerd 09 juni 2020 11:42
Als ik als de RCS zijnde toestemming geef aan afstappers om daarna doodleuk in de Vuelta op te stappen, zou dit wel met de regel zijn dat je het komende seizoen ook niet in de Giro hoeft te komen. Beetje respect voor de koers waarin je opstapt
MarkV 09 juni 2020 13:04
Voor wie denkt dat Jumbo niet sponsort om meer "pakjes boter" (het was maar een voorbeeld) te verkopen, zie:

[www.indeleiderstrui.nl]


Quote

‘Jumbo heeft een uitstekende strategie. Ze sponsoren de schaatsploeg, de wielerploeg en ze zijn partner van Max Verstappen. Dan heb je het over drie sporten die groot zijn in Nederland en het hele jaar dekken. Mensen vinden dat sympathiek, dat is een feit.’

Cloosterman-Van Eerd legt uit waarom juist deze ploegen zijn uitgekozen voor sponsoring. ‘We gaan voor de lange termijn, dus we willen ook de Nederlandse sporttalenten voor vijf jaar zekerheid geven. We richten ons ook steeds meer op gezonde voeding, dus daar past sport heel goed bij.’ Grote sportsuccessen kunnen de consument sneller naar de winkel krijgen, weet Van Grunsven.

‘Als je een paar weken lang een half procent meer omzet draait, is dat echt big business.

Ze willen sympathiek gevonden worden door de Nederlandse klanten, uitstraling hebben als dé Nederlandse ploeg. Goodwill kweken en dat soort kreten. Allemaal zodat er wel degelijk meer omzet gegenereerd wordt.

Daarvoor zijn leuke interviews van Tankink, ritzeges van Groenewegen en ereplaatsen van Kruijswijk véél maar dan ook heel erg véél waardevoller dan ritzeges van Kuss en zeges van Roglic. Sterker nog, het gaat juist tegen je werken als Nederlanders zich moeten wegcijferen voor buitenlanders (en zeker als die niet winnen). Ik denk serieus dat er meer mensen zijn die in zo'n situatie een afkeer gaan krijgen van Jumbo en juist actief de Jumbo gaan ontwijken.
Om zo'n reden zal een Jumbo als ze verstandig zijn bijvoorbeeld ook nooit (direct, wel via Brainport Eindhoven) sponsor van PSV worden en Albert Heijn niet van Ajax, want er zullen een significant aantal supporters van andere clubs juist wegblijven, dan kun je beter het Nederlands elftal sponsoren of een "Nederlandse" wielerploeg of schaatsploeg, want in principe is "iedereen" voor Nederlands succes. Bij zoiets als een supermarkt werkt dit effect nog veel meer dan bij bijvoorbeeld een bank (mensen blijven meestal toch wel waar ze zitten).

Als je een internationale ploeg wil bouwen om zoveel mogelijk succes te halen, dan kun je beter multinationals of aandachtsgeile oliesheiks als sponsor nemen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2020 13:09 door MarkV.
Clavan 09 juni 2020 13:06
Bram Tankink in ‘De Rode Lantaarn’ :

“In de armoede die ontstond, verwerd de ploeg tot het lachertje van het peloton. 'Op een gegeven moment wilden renners niet meer naar onze ploeg, en toen is er ook wel onenigheid geweest. Ze gaven renners als Steven Lammertink een contract, mannen die niks maar dan ook niks aan de ploeg toevoegden en totaal geen professionele instelling hadden. Dat was het absolute dieptepunt, daar heb ik wel over zitten ruziemaken. Die jongens heb je gewoon niet nodig, die maken een ploeg kapot. Nu komen die jongens er gewoon niet meer in.'
Slimmerd 09 juni 2020 13:37
Wijze en rake woorden van Tankink. (Bulgac krijgt er logischerwijs ook van langs)
Curzio 09 juni 2020 14:28
Jumbo wil vast van alles bereiken, al is het maar voor de buhne, maar of ze het ook bereiken is vers twee.

Feit blijft dat zowel Rabobank toen als Jumbo nu niet één maar meerdere niet-Nederlandse sterkhouders in dienst hebben (gehad), vaak jarenlang, en dat het idee dat dit tegen het belang van de sponsor zou zijn nergens op gestoeld is.
Eindhovuh 09 juni 2020 14:43
Zo dat is niet mals zeg.
Nooit geweten dat Lammertink geen goede instelling had.
Heisenberg 09 juni 2020 14:44
Precies. Mark doet een hoop aannames op basis van zijn eigen frustraties.

En dat het hoofddoel (uiteindelijk) meer winst is, mag vanzelfsprekend zijn bij een commercieel bedrijf.
merijntje mortirolo 09 juni 2020 14:54
-
Die ene. Die andere niet, dunkt mij.
MarkV 09 juni 2020 16:02
Het staat er toch echt letterlijk. Ze willen Nederlands talent ontwikkelen, ze willen sympathiek gevonden. Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te begrijpen dat Nederlanders Nederlands succes sympathiek vinden en dat ze niets hebben met een Amerikaan waar nog nooit iemand van gehoord heeft die toevallig door een Nederlands bedrijf wordt betaald. Een wielerploeg is geen voetbalclub waar supporters juichen voor een elke spits uit Finland of Nigeria, zolang hij maar bij hun club speelt. Kijk eens naar wielrennen zoals je zelf naar andere sporten die niet voetbal heten kijkt. Hoeveel niet-Nederlandse zwemmers of turners van deze tijd ken je? Ik precies nul. Niet eens de allerbesten, laat staan de equivalenten van Sepp Kuss.

En ja het is vanzelfsprekend dat ze meer winst willen halen, toch werd dit eerder in dit topic in twijfel getrokken.

Mijn frustraties liggen niet bij het selectiebeleid van Jumbo, het boeit mij werkelijk helemaal niets of Roglic betaald wordt door een aandachtsgeile sjeik uit Bahrein of een Brabantse supermarkt waar ik nog nooit gewinkeld heb. Ik geef alleen mijn mening dat ze beter afscheid kunnen nemen van Roglic dan van Groenewegen en onderbouw dit met mijn inziens geldige argumenten, die ook ondersteund worden door bovenstaand artikel. Dit wordt afgedaan alsof het voor de bühne is en ik word weggezet als één of ander sukkeltje, dáár liggen mijn frustraties.
Prima, dit forum is al maanden niet leuk meer en mijn tijd/frustraties niet waard, ik heb het wel gehad hier. Jullie zijn van een sukkeltje verlost, ik kom hier niet meer. De groeten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2020 16:05 door MarkV.
merijntje mortirolo 09 juni 2020 16:23
-
Ken jij dat nummer van The Cure?

In Between Days?

Come back, come back, don’t walk away.

Horsie-achtige disclaimer: de eerste keer zingtie

Go on, go on, just walk away.

Mijn disclaimer (wat betekent dat eigenlijk?): prikbordtypen op je iPhone terwijl je in de tuin zit is kut.

What the hell am I doing here?
Prikdude 09 juni 2020 18:05
Je hebt deels gelijk, alleen is wielrennen qua populariteit veel meer dan turnen of zwemmen ( 2e/3e sport in Nederland en in juli de eerste) en onderschat je dat veel volgers weldegelijk de ploeg Jumbo supporteren. In dat licht is Roglic bijna een soort combinatie van Nilis, Litmanen en Kiprich. Helemaal als 'ie ook nog de uitstraling van een Sagan zou hebben...

Verder hebben die buitenlandse kopmannen ook een functie in de succesflow van een ploeg waar de (idd belangrijke) Nederlandse renners zich aan kunnen optrekken.

Doch als ik veel van mn (oppervlakkig), de koers volgende vrinden vraag of ze Sepp Kuss (of diens Vueltazege) kennen, is het antwoord waarschijnlijk volmondig nee. Een (nakende) Tourzege van Roglic zouden ze wel volgen / mooi vinden (met Rasmussen was er ook veel teleurstelling als ik me niet vergis).

Tenslotte getuigt hoe men momenteel met Groenewegen omspringt niet van mietersveel overtuiging in zijn marktwaarde - al kan dat ook zijn door de Tourzege obsessie.
Frederik D. 09 juni 2020 19:31
Alsjeblieft, MarcV,

blijf. Ook jij hoort hier thuis. Al was het louter om mij te vermaken en te leren.

Neem even een pauze en kom dan weer terug. smiling smiley
Horsie is back 09 juni 2020 21:45
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alsjeblieft, MarcV,
>
> blijf. Ook jij hoort hier thuis. Al was het louter
> om mij te vermaken en te leren.
>
> Neem even een pauze en kom dan weer terug. smiling smiley

U bedoelt toch niet dat in een rariteitenkabinet iedereen onmisbaar is? In deze hectische dagen kun je maar beter een sukkeltje zijn dan op een sokkel staan. Misschien is Horsie hier wel het sukkeltje, want doorgaans niet zo geïnteresseerd in sportmanagement en heeft dus aan dit topic weinig toe te voegen. Overigens heeft Froome weer eens gewonnen al was dat met de mooie hakken van Mel C. (3. met 6 seconden na Froome) over de sloot. Jan Ullrich is doing well again evenzeer als de theoretisch berekende honderden miljoenen niet-besmette en niet gestorven mensen (hier uiteraard niet één-op-één bedoeld), dankzij de genomen maatregelen.

Mel C. is van de pretindustrie, Frederik D., al geeft Horsie graag toe, dat er op George Floyd Uitvaartdienst beter gezongen wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2020 21:46 door Horsie is back.
Koppizoektwachtwoord 10 juni 2020 11:43
'What the hell am I doing here?' Ken jij dat nummer van Radiohead?
merijntje mortirolo 10 juni 2020 14:13
-
tDuurde even. Yes.
Horsie is back 10 juni 2020 14:31
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> tDuurde even. Yes.

Merijntje, er is altijd meer dan één perspectief, want was het ook niet Bruce Springsteen, niet de eerste de beste, die verzuchtte: What the hell I'm doing here? Het komt voor in de recent nog door Frans Timmermans (geen topic a.u.b.) bejubelde nummer: My father's House. Alleen was het niet de akoestische versie op youtube.
merijntje mortirolo 10 juni 2020 15:46
-
Ja ja, zal zal, kan kan, is is wellicht, maar ik ben een weirdo die meer heeft met Susan's House.

Met het huidige huis van mijn vader (in fucking Helmond nota bene) heb ik niet veel.
Prikdude 10 juni 2020 16:02
George Floyd Uitvaartdienst klinkt als een Rotterdams punkbandje.

Sporty Spice altijd de lelijkste van de pittige meiden geweest. Testosteron hè?

Zou Opa F. trouwens zo'n inferieure muzieksmaak hebben omdat iets enkel harmonieus in zijn Eustachius klingelt als het niet tot de pretindustrie behoort? (Ergo: zulke teringvalse kutherrie dat nog niet de grootste Downie er een rode cent voor over heeft)
merijntje mortirolo 10 juni 2020 16:05
-
Mark is met een k, Frederic.
Brieske 10 juni 2020 19:57
Eels hell yeah, it's a motherfucker...

Groet
Heisenberg 11 juni 2020 09:31
Fijn dat iedereen weer even de muziekkennis kon etaleren. Dit topic dreigde al bijna voornamelijk over wielrennen te gaan.

Wat ik nog wilde toevoegen aan de discussie over de keuze om Groenewegen ondergeschikt te maken aan Roglic. Daarin werd vergeten door MarkV dat Roglic niet de enige kopman is en dat ook Kruijswijk en (de commercieel interessantste voor Jumbo) Dumoulin meedoen.

En over Sepp Kuss gaf ik enkel aan dat hij vorig jaar september één dag vol in het nieuws was door een ritzege. Dat mensen die zege (en de renner) nu al weer zijn vergeten, doet daar niks aan af. Op het moment dat zwemmen en turnen weer actueel zijn (WK of OS) word je ook weer geconfronteerd met de namen van de buitenlandse toppers.

Maar goed, MarkV is hier toch al weg.
veluweracer 11 juni 2020 11:38
Van de week ergens iemand die klaagde over zijn voetbalcluppie. Teveel Afrikaanse spelers op het veld. Negen man in de basis. Hij herkende zijn eigen club niet meer. Werd voor racist uitgemaakt. Maar heeft natuurlijk volledig gelijk. Waarom een paar kleurlingen inhuren als het land zelf talent genoeg heeft? Wat is het doel?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2020 11:39 door veluweracer.
Clavan 11 juni 2020 12:37
Doel verwijst in vele sporten naar een methode van scoren. Het kan ook verwijzen naar de fysieke structuur of het gebied waar een score kan worden gemaakt.

De structuur van een doel varieert sterk van sport tot sport. Bij sporten waarbij een doel de enige methode is om te scoren, heeft het doel vaak een rechthoekige structuur in het midden aan beide uiteinden van het speelveld. Vaak is er een net om de bal of puck op te vangen bij een doelpunt. Sommige sporten hebben in het reglement staan dat een net verplicht is, andere sporten niet.

Andere sporten, vooral die gebruikmaken van velddoelen, hebben zeer uiteenlopende structuren. De meeste hebben een variatie op de vorm van de doelpalen en dwarsbalken.

Bron: Wikipedia
Frederik D. 11 juni 2020 14:35
Omdat onze bloedeigen inheemse inboorlingen toch van iets minder kaliber zijn dan de kleurlingen van heinde en verre? Een trainer stelt toch de beste spelers op. En dan is het jammer voor mij als witte inboorling dat ik niet word opgesteld, maar het is dan zoals het is. Ik word niet opgesteld, niet omdat ik wit ben en geen Veluws praat maar gewoon omdat ik te oud ben en te slecht speel. En Jumbo Visma heeft mij ook afgewezen. Ze zeiden me: al was je groen en kwam je uit Borneo, we willen je best hebben als je maar wel heel hard kunt fietsen. maar als je niet hard kunt fietsen, dan mag je bij ons de vakken vullen, hoor. Van dat soort dingen dus.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2020 14:38 door Frederik D..
Clavan 11 juni 2020 17:09
In Belgie was ooit een voetbalteam met 11 spelers uit een Afrikaans land. Ik ben even kwijt welke club dat ook alweer was.confused smiley

Vanaf 21 juni gaan we het weer over wielrennen hebben. Wie wordt Sloveens kampioen. Pogacar of Roglic?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2020 17:19 door Clavan.
Curzio 11 juni 2020 17:27
Voetbalteams worden nu eenmaal bevolkt door huurlingen, dus als je je clubliefde laat afhangen van de spelers op het veld dan zal je het niet lang volhouden.

Dat Neymar van Barcelona naar PSG verkast voor een absurd bedrag en dat dan fans in de rij staan om, voor hij nog maar één minuut bij de club gespeeld te hebben, z'n shirt aan te schaffen, dat zijn dingen die ik nooit zal begrijpen. Maar zo is het moderne voetbal.
Prikdude 11 juni 2020 17:47
www.vice.com/amp/nl/article/zmk45x/hoe-het-belgische-beveren-veranderde-in-een-elftal-met-zeventien-ivorianen

Bedoel je deze selectie?

Roglic zal wel niet meedoen en ergens in het Kaukasusgebergte aan z'n rode bloedlichaampjes werken. Pogacar laat Polanc winnen.
Luijt 11 juni 2020 18:06
Hee Mark, jammer dat je aankondigt het forum te verlaten. Ik overweeg dit ook bij tijd en wijle, maar merk dat het mij toch steeds maar weer (te) moeilijk valt om definitief te vertrekken. Ik hoop ook dat jij blijft.
Ik weet niet waar jouw frustratie precies zit voor wat betreft dit forum (misschien in de eeuwige vliegenafvangerij of het übermenschgedrag van de zelfbenoemde kenners alhier, om er maar eens een paar te noemen), maar het is wel het enige forum dat over wielrennen gaat, of beter "ging", want er wordt helaas steeds meer geluld over zaken die niets met wielrennen te maken hebben (één van mijn ergernissen).
Hoe het ook zij, blijf! Al was het maar om nog verdere verschraling tegen te gaan!

Groet, Luijt
Eindhovuh 11 juni 2020 18:17
Hier sluit ik mij bij aan.
Gewoon weer koers zou ook helpen.
Frederik D. 11 juni 2020 19:09
Gebeurt in Nederland soms ook bijna. Maar ja, als die donkere spelers beter spelen dan de lokale inboorlingen, dan zou ik als trainer ook al die Gullits opstellen en al die Frederikjes passeren. smiling smiley
Clavan 11 juni 2020 19:24
Ja. Beveren was het inderdaad. Fascinerend.
El Chaba 11 juni 2020 22:12
Eens, zowel met het eerste als het tweede wat je schrijft.
Horsie is back 11 juni 2020 22:20
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens, zowel met het eerste als het tweede wat je
> schrijft.

Dat lees ik nou nooit. hot smiley
Horsie is back 11 juni 2020 22:22
Zat net op letsrun en bedacht ineens letsbike en dan alle topics toestaan. Maar aan de andere kant houd ik dan weer te weinig tijd over voor trainen. sad smiley
Prikdude 11 juni 2020 23:03
Ogenschijnlijk is er is weinig mee oneens te zijn, maar als Messi morgen aangekondigt wordt als nieuwe aankoop van RKC, overweeg ik ook wel een shirtje (in Nederland kunnen we ons dit minder voorstellen omdat er nooit een superster wordt aangetrokken). Hoezeer Rotterdam Zuid ook z'n best doet met die helikopter. Die speler of renner heeft al grootste dingen gedaan en opeens speelt of fietst hij voor jou. Je hebt shirtjes van nostalgie en shirtjes van hoop.

Voetbalclubs ogen in ons beperkte mens zijn veel eeuwiger dan een wielerploeg, maar veel wielerteams zijn niet een bijzonder veel langer leven beschoren, dan onze beleving. Jumbo bestaat al bijna 30 jaar, evenals de ploeg(en) van Lefevere. En wielerteams bestaan net zo goed uit huurlingen en de incidentele goedzak/lamzak die er zn hele carrière blijft.

Men is gewoon snel fan van de spelers en renners die bij jouw club of ploeg acteren. Veel mensen in Nederland zijn meer fan van Roglic dan van Jetse Bol of zelfs Dylan van Baarle. Horillo is in Nederland waarschijnlijnlijk bekender dan in Spanje. Zelfde geldt voor Menchov. Litmanen is een grotere held dan Seedorf en Kluivert bij elkaar.

Je houdt je clubliefde lang vast door te accepteren dat er elke 5-10 jaar een compleet ander(e) team/ploeg staat, maar houdt (al dan niet ironisch) van elk van de teamleden. Je legt je suppprterslot elke keer weer mede in de handen van huurlingen. Dus je clubliefde hangt juist af van de huurlingen. Ook al zijn het 17 Ivorianen.
Frederik D. 11 juni 2020 23:10
Als die Ivorianen een charme-offensief tarten naar de fans van de club waarvoor ze spelen, dan worden ze vast wel in het hart van de fans gesloten.
Luijt 11 juni 2020 23:55
Verschraling dus Mark....
El Chaba 12 juni 2020 02:58
Eens met je inhoudelijke boodschap aan MarkV.
Die heb ik dan ook aan hem via een PB aan hem verstuurd.

Helaas, maar wel typerend voor jou, dat je zo’n bericht dan vervolgens gebruikt om jezelf op de jou gebruikelijke, aanmatigende manier in dezelfde slachtofferrol te plaatsen.
Als er namelijk iemand is, die hier regelmatig übermensch gedrag vertoont, dan ben jij het wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2020 02:59 door El Chaba.
Curzio 12 juni 2020 10:16
Precies, dus is er in het moderne voetbal geen plaats voor teksten als 'ik ken mijn eigen club niet meer' als er 9 Ivorianen op het veld staan.
Luijt 12 juni 2020 10:42
O jee, Mark, een PB van the one and only chabbie, dat is voor meerdere mensen het definitieve zetje geweest om zich hier niet meer te vertonen. Ik hoop dat jij je er niet door laat weerhouden.
Clavan 12 juni 2020 12:49
Hier bij mijn lokale club spelen zelfs spelers die uit de calvinistische hoek komen
Frederik D. 12 juni 2020 13:18
FC Genemuiden tegen vv Dezemuiden. Bidden voor de aftrap, vloeken na het eindsignaal.
Tjappie2 12 juni 2020 19:43
'Morgen zingen we weer samen.' (al mag dat nu even niet van ome Ferd G.)
Frederik D. 12 juni 2020 19:55
De uitdrukking "Voor het zingen de kerk uit gaan" krijgt in deze coronatijd wellicht een nieuwe betekenis.
valse trage 13 juni 2020 14:11
Donders en bliksems!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen