Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103rd Giro dell’Emilia 2020 (1.Pro)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 17 augustus 2020 17:45



103rd Giro dell’Emilia 2020 (1.Pro): Casalecchio di Reno - Bologna (San Luca) (199,7 km)

Omdat veel renners in voorbereiding zijn op de Tour is het deelnemersveld van deze altijd mooie koers dit jaar helaas een stuk minder.

Profiel parcours:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Top 10 vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. SLO ROGLIC Primoz TJV 5h08'08" 140
2. CAN WOODS Michael EF1 15" 84
3. COL HIGUITA GARCIA Sergio Andres EF1 15" 72
4. NED MOLLEMA Bauke TFS 17" 62
5. ESP VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 17" 54
6. ITA ULISSI Diego UAD 21" 48
7. FRA LATOUR Pierre ALM 24" 42
8. DEN FUGLSANG Jakob AST 24" 36
9. COL BERNAL GOMEZ Egan Arley INS 28" 30
10. ITA BRAMBILLA Gianluca TFS 32" 26




Promiz Roglic, de winnaar van vorig jaar, zal er dit jaar om de bekende redenen niet bij zijn..

Start: 11:30 uur.
Finish: rond 16:30 uur.

TV: volgens mij geen TV-uitzending op de bekende kanalen.

Livestream vanaf 15:00 uur: [cycling.today]
knutje 17 augustus 2020 19:18
Geen NL-ers aan de start, ook wel een zeer matig deelnemersveld voor deze koers
Andere Peter 17 augustus 2020 20:29
Toch wel verfrissend hoor, al die koersen op een raar moment. Vorige week was het nog lente, zaterdag was het alweer herfst. En over een week of twee is het juli.
Fcdh 17 augustus 2020 20:31
Laatste kwartier altijd een schitterende wedstrijd alleen helaas holt het deelnemersveld de laatste paar jaar achteruit.
De Italiaanse Waalse Pijl...
Horsie is back 17 augustus 2020 20:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch wel verfrissend hoor, al die koersen op een
> raar moment. Vorige week was het nog lente,
> zaterdag was het alweer herfst. En over een week
> of twee is het juli.

Ik snap U, maar desondanks is het wel een vreemd idee, dat U oppert. Tot nu toe leveren alle wedstrijden vooral veel verhitting op (long hot summer) en dan is de TDF nog niet eens begonnen. Daarentegen is het wel raar, dat een als de te voorspellen aanstaande majeure gebeurtenis, namelijk de abdicatie in het Britse Koninkrijk, tot nu toe wordt bekeken als dit was ook nog op het nieuws. Of gelooft er iemand nog in Not Normal Chris Froome?
Heisenberg 17 augustus 2020 21:14
Laatste jaren? Kijk even naar de top-10 van vorig jaar smiling smiley
Inigo 17 augustus 2020 21:26
Ik vind het ook wel leuk voor de verandering.
Prikdude 17 augustus 2020 22:05
Deelnemersveld is inderdaad al enkele jaren sterker dan het ooit(?) geweest is, als ultieme voorbereidingskoers op Lombardije. Doch bij de bekendmaking van de secundaire wielerkalender was al duidelijk dat de RCS (/Italiaanse organisatoren) mokerhard in het rectum getroubleerd zou(-den) zijn.

Wederom hier dus de enkel 'Giro-bubbel' aan het vertrek en ditmaal zelfs zonder aansprekende figuren als het -poelduo of terug gerangeerde individuen als Bennett en Mollema.

Trek tegen Fuglsang en wellicht Carapaz. Als die andere 20+ teams dat beseffen wordt het wellicht kijkbaar.
Fcdh 17 augustus 2020 22:15
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laatste jaren? Kijk even naar de top-10 van vorig
> jaar smiling smiley
Je hebt helemaal gelijk. Geen idee waar dit gevoel bij mij vandaan komt? Kan me nog een editie herinneren dat het van de Vuillermoz, Woods en Gesinks van deze wereld moest komen. Misschien omdat het de laatste tijd niet meer op het open net te zien is en was deze wedstrijd ook niet verplaatst op de kalender? In ieder geval een blunder van mijn kant smiling smiley
Slimmerd 18 augustus 2020 12:32
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:06
Visconti al tijdje op kop met ploegmaat. In de achtergrond een flits van de haai. 16 km nog
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:16
Almeida d'r op en d'r over
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:17
Dunbar, Cicone, Nibali, Vlasov, Fuglsang er dicht achter
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:28
Bagioli zit er ook bij net als Ulissi. Laatste klim
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:30
Vlasov reageert Bagioli als waakhond mee. Almeida nog 35" voor
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:31
Hehe. Vlasov lost Bagioli en rijdt naar Almeida
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:32
D'r op en d'r over. Almeida zit te huilen op zijn fiets
De zwarte trui 18 augustus 2020 16:34
1. Vlasov
2. Almeida
3. Ulissi
4. Dunbar
5. Bagioli
6. Fuglsang
Horsie is back 18 augustus 2020 21:34
Velen zullen het wel weer CUL vinden, maar het wielerseizoen voor de vrouwen is weer opgestart. Alleen geen beelden laat staat het interview.

Mooi, dat weer vastgesteld kon worden, dat Robert Gesink in 2011 in een heel vlot tempo de San Luca opvloog. Hij had de winnaar van vandaag kunnen volgen.
Sub Culture 18 augustus 2020 21:45
Cattaneo ook nog eens out voor de rest van het seizoen bij Quickstep.
Met Jakobsen en Evenepoel staat de teller al op 3 renners die dit seizoen niet meer zullen koersen.
Lampaert ook nog even out.

Dan moet je het resterende seizoen gaan aanvatten met 25 renners in een volgepropt programma.


Wel andermaal gecharmeerd door Almeida en Bagioli.
valse trage 19 augustus 2020 10:08
Die Vlasov liet zich vorig seizoen al opmerken, maar heeft dit jaar toch wel een flinke stap gezet.
Met Sivakov d'rbij hebben ze 2 potentiële wereldtoppers. Van Zakarin verwacht ik niet zoveel meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen