Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Tour?

Gepost door Curzio 
Curzio 17 augustus 2020 19:19
Peiling
Wie wint de Tour?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 61 stemmen ontvangen.
G. Thomas 1
 
2%
P. Roglic 22
 
36%
T. Dumoulin 17
 
28%
T. Pinot 3
 
5%
T. Pogacar 6
 
10%
E. Buchmann 1
 
2%
N. Quintana 0
 
0%
M. Landa 1
 
2%
E. Bernal 6
 
10%
Iemand anders 4
 
5%



De vorige peiling was op 24/7. Inmiddels hebben we de Dauphinee en diverse valpartijen gehad. Dus dit mag als de definitieve pre-Tour peiling worden gezien.

Ik heb alleen renners opgenomen die van een serieus vormpeil blijk hebben gegeven in combinatie met resultaten uit het verleden.
Prikdude 17 augustus 2020 19:42
François Bidard terug in koers na knieproblemen

François Bidard keert in de Tour du Limousin, die morgen van start gaat, voor het eerst sinds de coronabreak terug in wedstrijdverband. Dat is later dan gepland, want de AG2R-renner stond al op de planning voor de Ronde van Polen. “Tijdens het trainingskamp in juli voelde ik pijn in mijn linkerknie. Daardoor moest ik mijn eerste wedstrijden overslaan. Dus ik kan niet wachten om mijn rugnummer opnieuw op te spelden.”

Bron: Wielerflits
Curzio 17 augustus 2020 20:01
Dit bericht is mij helaas ontgaan, anders had ik me de moeite van dit topic uiteraard bespaard.
Tinuz 17 augustus 2020 20:13
Ik neig nu naar Mollema, nu Kruijswijk onzeker is voor de Tour.
Horsie is back 17 augustus 2020 20:55
Zou Walkowiak ook nog kunnen, tenzij er iemand stiekem met die bijnaam rondrijdt.
veluweracer 17 augustus 2020 21:06
Ik had gehoopt op een eigen topic voor Tour de Wallonie waarin we fel van leer hadden kunnen trekken tegen het levensgevaarlijke parcours aldaar. Vandaag lagen ze om de 10 minuten op de grond.
Prikdude 17 augustus 2020 21:44
Was waarlijk bezopen inderdaad. Had veel weg van een geasfalteerde veldrit, alleen dan met ongeforceerde hindernissen.

Wederom staat iedereen er bij en klaagt er naar.

Edit: Gilbert lapte in volle finale de regels (weer eens) aan zijn laars door naast een kasseienpuistje vol aan te gaan op de stoep. Dat het hele parcours slecht is, mag niet weg nemen dat hij uit koers moet worden genomen. Al geef je als UCI zijnde jezelf wel steeds minder teugelgrepen om enige sturing te pretenderen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2020 21:50 door Prikdude.
Johan 17 augustus 2020 22:44
Tom gaat het doen!
Nelis! 17 augustus 2020 23:19
Mijn eerste kandidaat is nog steeds Bernal. Tweede kandidaat is Roglic, gevolgd door Dumoulin en Thomas. Bernal heeft niet heel veel indruk gemaakt en Roglic zeker wel, maar ik verwacht dat Ineos Bernal (en Thomas) wel goed geprepareerd aan de start krijgt. Dumoulin heeft iets beter gepresteerd dan ik had verwacht, dus die geef ik zeker winkansen. Ik hoop dat de ploegorders het niet voor hem gaan verpesten.
Anony 18 augustus 2020 05:38
Curzio 18 augustus 2020 07:54
Als we er vanuit gaan dat Pinot toch weer een mentaal krasje heeft overgehouden aan de slotetappe van de Dauphinee, dan zijn volgens mij Pogacar en Dumoulin de enige met een perfecte voorbereiding tot nu toe. Het feit dat alle belangrijke knechten bij Jumbo-Visma al koersen hebben gewonnen (Van Aert, Bennett, Kuss en Roglic spinning smiley sticking its tongue out ) lijkt me ook positief voor het gevoel tijdens deze laatste hoogtestage.
Andere Peter 18 augustus 2020 09:46
Opmerkelijk hoe snel het wishful thinking tav Dumoulin de kop opsteekt. Afhankelijk van mij bui geef ik hem tussen de 1% en 3% kans. Voer me dronken en er is kans dat ik 5% roep.
Frederik D. 18 augustus 2020 10:15
Ik haat dronkenschap. Ik word zelf beroerd van teveel drank. Op zijn hoogst drie glaasjes voor mij. Maar ook ik zie Dumoulin niet echt als de kanshebber bij uitstek. Wel zie ik een grote kans dat hij podium rijdt. Maar dit is slechts natte-vingerwerk. Vingers nat van koffie of van water, niet van alcoholische drank, wel te verstaan.
Luijt 18 augustus 2020 10:38
Wel gek dat Kruijswijk niet in het rijtje staat.
Als de tour doorgaat wint Tom.
Luijt 18 augustus 2020 10:39
In dronken toestand spring je flink uit de band zie ik.
De zwarte trui 18 augustus 2020 10:52
Van Bernal naar Roglic geswitched.
Andere Peter 18 augustus 2020 11:26
Andere Peter 18 augustus 2020 11:34
Het ligt meer voor de hand dat Bidard voor Vuelta of Giro gaat.

Vuelta: 94e in 2016 en 24e in 2019. Dat is 70 plaatsen progressie in 3 jaar. Dus 23 plaatsen progressie per jaar. Wordt dus in 2020 1e.

Giro: 39e in 2017, 37e in 2018, 30e in 2019. Hier is sprake van exponentiële progressie die Bidard in top-5 moet doen belanden als hij de lijn doortrekt. Eerst 2 plaatsen progressie en het jaar daarna 7 plaatsen progressie. Dat is 3,5 keer meer plaatsen winst. Doet hij dat in 2020 weer, dan boekt hij 24,5 plekjes winsten dan moet hij 5e of te worden.

Zal wel voor Vuelta kiezen dus.
lodjan 18 augustus 2020 11:48
Van tussen 1 en 3 naar 5 is 100%.
Pyama 18 augustus 2020 11:58
Dan zou CCC hem even over moeten hevelen naar het WT team.
Curzio 18 augustus 2020 12:04
Je kan ook andersom redeneren: opmerkelijk hoe snel de waanzinnige prestaties van Dumoulin vergeten zijn: op een haar na de Vuelta winnen, nadien de Giro winnen en het jaar nadien 2e in de Giro én in de Tour.
Johan 18 augustus 2020 12:53
En nu heeft hij een sterkere ploeg dan al die keren.
Ik schat Tourwinst toch wel op 25-30 procent.
Andere Peter 18 augustus 2020 14:35
El Chaba 18 augustus 2020 16:38
Dumoulins kansen schat ik op maximaal 10%. Die van Roglic op 50%, Bernal op 30% en 10% voor één van de anderen. Uiteraard zonder malheur gerekend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2020 16:38 door El Chaba.
merijntje mortirolo 18 augustus 2020 16:42
-
Want malheur heeft er meer verstand van dan jij?
Wanny 18 augustus 2020 16:48
Zoals Roglic in de Dauphine reed en Bernal vorig jaar in de Tour, zijn dat voor mij de grootste kanshebbers.

Echter kampen beiden in meer of mindere mate met fysieke problemen. Als dat ervoor zorgt dat ze niet in topvorm de Tour kunnen betwisten, is Dumoulin voor mij de eerstvolgende in het rijtje.

Thomas en Froome zijn overduidelijk minder dan Dumoulin op het moment, de Fransen komen ook tekort en Quintana kan ook niet veel meer dan volgen. Pogacar is nog wat te jong en in Landa en Lopez zie ik geen Tourwinnaars.

Voor mij dus Dumoulin op plekje 3 en indien de twee daarboven problemen hebben/houden zie ik hem de Tour wel winnen.
Eindhovuh 18 augustus 2020 17:11
Ohh ik dacht dat dit een verwijzing was naar alcoholgebruik.
Andere Peter 18 augustus 2020 17:21
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Er is vaak een grote 'bias' van het verleden bij toekomstvoorspellingen. Het Tourpodium herhaalt zich nooit. Het is allemaal veel vluchtiger.

Anderhalf jaar niet koersen. En dan na een handvol wedstrijddagen de Tour in, die je in topvorm niet won. Dan ben je op zijn best outsider.
Johan 18 augustus 2020 17:51
Toen had hij de Giro al gereden, anders had hij hem gewonnen.
Zeker met een ploeg als deze.
Wanny 18 augustus 2020 18:19
@ Andere Peter

Belangrijk is wel dat ook de rest van het peloton sinds oktober weinig gekoerst heeft. Dus daar is de achterstand van Dumoulin geen anderhalf jaar.

En hij werd inderdaad tweede in de Tour, maar wel nadat hij een Giro had gereden voor het klassement. Terwijl Thomas zich volledig had gefocust op de Tour.

Voor mij zijn er gewoon weinig renners die ik de Tour zie winnen. Bernal en Roglic zijn er zeker 2, als ze op hun best kunnen zijn. Thomas en Froome natuurlijk ook, maar die zijn op de sukkel. En dan nog Dumoulin. De rest zie ik als verre outsiders.
Curzio 18 augustus 2020 18:21
Hij heeft de Tour nog nooit in topvorm betwist. Wél toen hij al de Giro had gereden, iets wat velen geprobeerd hebben maar bijna niemand zo succesvol als Dumoulin. Hij troefde toen ook nog eens meervoudig Tourwinnaar Froome af.
Horsie is back 18 augustus 2020 19:37
Roglic 13/8
Bernal 10/3
Dumoulin en Pinot 8/1
Pogacar 15/1
Thomas 17/1
Carapaz 20/1
.
.
Froome 28/1

Aldus de Bookies op CW.
MarcoV 19 augustus 2020 09:35
Thomas en Froome mag je schrappen wegens geen deelname ....

vooral w.b. Thomas toch wel een verrassing wat mij betreft ...
Slimmerd 19 augustus 2020 09:41
Evenepoel weg van de Giro, ze zagen een kans.. (Kruijswijk zal die route ook wel volgen)
Eindhovuh 19 augustus 2020 10:15
Lijkt mij toch niet.
Ineos heeft altijd de Tour prio nr 1 gegeven en dan heel lang niets voor prio2.

Ik vind het best wel een hele erge verrassing. De winnaar van 2 jaar geleden en de nr 2 van vorig jaar thuislaten. ZO slecht was hij toch ook weer niet?
valse trage 19 augustus 2020 10:17
Waar is malheur eigenlijk gebleven? Of heeft hij misschien zijn nickname veranderd?
valse trage 19 augustus 2020 10:21
Ik schat Dumoulin's kansen toch net iets hoger in... Geef alleen Bernal en Roglic een hogere winstkans, dat zijn de topfavorieten.

Roglic 40
Bernal 30
Dumoulin 20
Pogacar 10
de rest 0 of daaromtrent



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2020 10:21 door valse trage.
valse trage 19 augustus 2020 10:22
Zo denk ik er ook precies over, behalve dan dat ik ingezet heb op winst voor Pogacar winking smiley
valse trage 19 augustus 2020 10:24
Wow, shocker!!! Jammer...
Curzio 19 augustus 2020 10:56
Laatste dagen van de Dauphinee is hij zelfs niet in beeld geweest in de laatste 40 km, terwijl zijn trainer had gezegd dat hij de laatste dag zich zou testen.
Orakel 19 augustus 2020 17:34
Roglic heeft 8 maanden niet gereden, Dumoulin 14 maanden niet. Koersritme is zeker handig, maar wanneer je zo lang geen wedstrijden rijdt dan maakt een maandje meer of minder geen verschil denk ik. Grootste 'probleem' voor ons volgers is dat we het niveau van Dumoulin lastig kunnen inschatten omdat de referenties wat weg zijn. Echter zal zijn niveau intern zeker bekend zijn en zullen we ook snel horen dat hij naast Roglic een beschermde kopman is (werkelijk, niet voor de bühne).
Horsie is back 19 augustus 2020 21:40
Roglic heeft tot nu toe alle meerdaagse koersen, waaraan hij in 2019 en 2020 deelnam zo'n beetje allemaal gewonnen, dus is het toch logisch dat Dumoulin mede door alle medische perikelen (420 dagen zonder koers) niet meteen naar voren kon worden geschoven. Deze keuze zal op basis van de praktijk genomen moeten worden. Zij staan beiden voor de taak als het erop komt uit te vechten, wie nu echt de beste is. Krijgen we de herhaling Wiggo/Froome of zelfs Riss/Ullrich?

Wie herinnert zich niet de eerste keer, dat Dumoulin bergop alle usual suspects versloeg. De Engelse commentator ging uit zijn dak.
Het zijn allebei heel goede tijdrijders, dus spektakel gegarandeerd.
merijntje mortirolo 20 augustus 2020 10:03
-
Geen idee. Zag/sprak hem voor het laatst in Luik, 2016 of 15.
valse trage 21 augustus 2020 12:09
Poeh, dat is al lang geleden...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen