Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VrouwenNK

Gepost door veluweracer 
veluweracer 22 augustus 2020 14:30
Om 15u30 live op Ned1 vanuit het mooie Drenthe voor een rit van 124 km. Op en rond de VAMberg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 01:32 door veluweracer.
Clavan 22 augustus 2020 14:39
Ook vrouwen zonder noemenswaardig overgewicht of onderliggende aandoeningen kunnen Covid19 oplopen en dus start het peloton met -3.
Eqquipo 22 augustus 2020 14:42
Dames zijn gestart. Eerste (anderhalf) uur koers zullen met pittige buien en windvlagen gepaard gaan.
Clavan 22 augustus 2020 17:21
Best een slopend parcours hoor.
Frederik D. 22 augustus 2020 17:36
Annemiek jaagt op Anna. Tussen die twee zit nog een renster.

Col du Vam. Wat een flauwe naam. Als ik renster was, had ik geweigerd te rijden. Vanwege die naam. Waarom niet gewoon op zijn Drents "Vamhoop"?
Clavan 22 augustus 2020 17:51
Anony 22 augustus 2020 17:54
Naar wat ik verneem is Anna goed voor goud.
Eqquipo 22 augustus 2020 18:00
Nog even afwachten of de onreglementaire fietswissel op 3km roet in het eten gooit. Of gelden er vandaag andere regels? (Mecanicien stond met nieuwe fiets klaar langs het parcours)
Eqquipo 22 augustus 2020 18:18
De koers (los van de fietswissel) werd helaas in flinke mate bepaald door de TV motor. Die tot 1,5 ronde voor het einde continue voor de kopgroep reed. En bij de achtervolgers enkel erachter. Annemiek kwam een paar maal op 40-20 seconden, eerst nog samen met Vos, maar in het vlakke deel van slechts 3 a 4km liepen de koplopers dan weer 15-20 seconden weg. Niet erg waarschijnlijk met een vol rijdende Van Vleuten en Vos erachter.

Het is een prima rondje om de sterkere renners vooraan te krijgen, maar wat is het sfeerloos zonder publiek in dat lelijke landschap met nog niet groen begroeide afvalberg en energiecentrale(?) steeds op de achtergrond in beeld.
Horsie is back 22 augustus 2020 18:27
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Annemiek jaagt op Anna. Tussen die twee zit nog
> een renster.
>
> Col du Vam. Wat een flauwe naam. Als ik renster
> was, had ik geweigerd te rijden. Vanwege die naam.
> Waarom niet gewoon op zijn Drents "Vamhoop"?

Dat zie jij verkeerd, Frederik D. VAM staat voor Vellcitá Ascensionale Media of Vertical Ascent Meters, oftewel het is een parameter om in uit te drukken hoeveel meters (hoogtemeters, dus verticaal, niet via de weg) je per uur kunt afleggen. Hiermee kun je ook stijgingen van verschillende percentages met elkaar vergelijken, alhoewel je dat niet mathematisch in absolute zin moet beschouwen. Het was vooral de ultieme rekenmethode van Michele Ferrari en ons aller Bromèrta liebäugelde er ook vaak mee.

VAM Fatale Annemiek van Vleuten won vandaag dus eens niet.
Vamke Anna heeft dus in haar laatste wielerseizoen de nationale titel opgeëist. In de topsport moet je hongerig blijven.

Misschien, dat de Fin nog met een VAM-berekening komt.

De oorspronkelijke betekenis hier van VAM (Vuil Afvoer Maatschappij) past natuurlijk niet bij die lieve famkes.

Straks maar even Strava raadplegen
Clavan 22 augustus 2020 18:33
Prima tijdstip om weer 'Is a Woman' van Lambchop aan te slingeren.
Frederik D. 22 augustus 2020 18:46
Col = bergpas, het hoogste punt tussen twee bergtoppen. Derhalve is die Col du Vam helemaal geen col. Bovendien is "maatschappij" vrouwelijk zodat het "Col de la VAM" behoort te zijn. Maar Nederlanders zijn een dom en achterlijk volkje maar o zo geestig, haha, niet dus. Col du Vam, inderdaad geestig maar wel omdat het totaal niet geestig en zeker niet geestrijk is. Kortom, een puinhoop. Met dank aan een prikker alhier.
Clavan 22 augustus 2020 18:51
Je mag best mijn naam schreeuwen. Je lijkt mijn vrouw wel.
Frederik D. 22 augustus 2020 18:55
Oké. ere wie ere toekomt: CLAVAN !!!!

Sorry, ik had je naam willen noemen maar wist niet zo gauw wie die puinhoop "puinhoop" noemde. Maar bedankt voor je correctie en vooral voor die duidelijke naam: puinhoop.

CLAVAN !!!

Moge je vrouw nu een voorbeeld aan mij nemen. Clavan de man, die er wat van kan.
Clavan 22 augustus 2020 19:07
De jury keurt de fietswissel goed. Dus we hebben een NK bij de dames....
Museeuw 22 augustus 2020 19:18
Die tv motor heeft de wedstrijd behoorlijk verziekt.
Horsie is back 22 augustus 2020 20:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oké. ere wie ere toekomt: CLAVAN !!!!
>
> Sorry, ik had je naam willen noemen maar wist niet
> zo gauw wie die puinhoop "puinhoop" noemde. Maar
> bedankt voor je correctie en vooral voor die
> duidelijke naam: puinhoop.
>
> CLAVAN !!!
>
> Moge je vrouw nu een voorbeeld aan mij nemen.
> Clavan de man, die er wat van kan.

Jij lijkt warempel wel de vos in de fabel met de raaf.
Andere Peter 23 augustus 2020 00:51
Het is in de Nederlandse historie lang goed gebruik geweest om alledaagse zaken een schijn van allure te geven door ze een chique Franse naam te geven.

Col de VAM staat in die zin in de traditie van woorden als allure en chique.
Andere Peter 23 augustus 2020 00:52
Toch wel complimenten voor VAM Fatale.
Sub Culture 23 augustus 2020 09:44
Je kan het zo'n chique naam geven als je wil, als een Nederlander het vervolgens moet gaan uitspreken..
Frederik D. 23 augustus 2020 10:04
Wat zou men in Vlaanderen zeggen met hun vodden, kotten en groen in het snot tegen een ordinaire hoop puin?
Frederik D. 23 augustus 2020 11:16
Er is zelfs een officieel bordje:
Col du Vam
Altitude 4800 cm

Precies 4800 cm? En waarom in cm? In Frankrijk doet het men toch echt in echte meters. En wat is in hemelsnaam maar 48 meter? Nog geen halve domtoren. Maar waarom "altitude"? Doe het in het Nederlands of in het Drents. Eigen taal het eerst. Complete misselijk makende ongein. De puinhoop van Drenthe met zijn minderwaardigheidcomplex. Dat men die puinhoop heeft opgeleukt tot een recreatiegelegenheid, is tot daaraan toe. Maar draaf niet door met je ongein. En dan te bedenken dat die ongein gefinancierd wordt door de kromliggende belastingbetaler.
veluweracer 23 augustus 2020 13:03
Die lolligheid heeft dé wielerambassadeur Gert Jacobs allemaal verzonnen. Dat vermoed ik zo.
Nelis! 23 augustus 2020 13:35
Beste Frederik, lees je eigen woorden en neem er een voorbeeld aan. Draaf niet door...
En daarnaast, er zijn geen kromliggende belastingbetalers. Als je veel belasting moet betalen, is dat omdat je veel verdient. Dus lijkt me er geen sprake van kromliggen.
Frederik D. 23 augustus 2020 14:00
De overheden moeten geen geld verspillen aan flauwe, al te populistische ongein. Zo'n bordje op zich kost geld, het plaatsen kost geld en het lullen vooraf over zo'n bordje kost ook geld. Reclamejongens zijn dure jongens. En de gewone burger betaalt een hoop belasting, ook voor veel onzin zoals overbodige bordjes en overbodige kunstwerkjes in de openbare ruimte. Neem het bordje "Overijssel, veelzijdig verrassend". Volkomen overbodig. Of het bordje op het eind van een bebouwde kom "Tot ziens". Alles bij elkaar opgeteld kan het wel eens gaan om een paar miljoen euro per jaar aan weggegooid geld. Ondertussen wordt er bezuinigd op de thuiszorg aan negentigplussers.
Horsie is back 23 augustus 2020 14:33
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De overheden moeten geen geld verspillen aan
> flauwe, al te populistische ongein. Zo'n bordje op
> zich kost geld, het plaatsen kost geld en het
> lullen vooraf over zo'n bordje kost ook geld.
> Reclamejongens zijn dure jongens. En de gewone
> burger betaalt een hoop belasting, ook voor veel
> onzin zoals overbodige bordjes en overbodige
> kunstwerkjes in de openbare ruimte. Neem het
> bordje "Overijssel, veelzijdig verrassend".
> Volkomen overbodig. Of het bordje op het eind van
> een bebouwde kom "Tot ziens". Alles bij elkaar
> opgeteld kan het wel eens gaan om een paar miljoen
> euro per jaar aan weggegooid geld. Ondertussen
> wordt er bezuinigd op de thuiszorg aan
> negentigplussers.

Wie betaalt de leestijd van Horsie van jouw ongein? grinning smiley
Frederik D. 23 augustus 2020 14:45
Jijzelf. Ik niet. Maar ondertussen krijg jij wel educatie van mij. Dus jij zou mij moeten betalen. Maar mag ook in de vorm van een wederdienst, bijvoorbeeld een interessant muziekje. smiling smiley

Er zou een Ministerie van Afleukerij dienen te komen. Eén minister en twee ambtenaren. Die thuiswerken zodat er geen extra huisvestingskosten zijn. Opleuken is niet leuk, afleuken, da's pas leuk. Maar ook die slogan hoeft niet.
Luijt 24 augustus 2020 10:47
Settle down Beavis.
Horsie is back 24 augustus 2020 12:00
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er is zelfs een officieel bordje:
> Col du Vam
> Altitude 4800 cm
>
> Precies 4800 cm?

Er komt 3200 cm bij, hoor.
Luijt 24 augustus 2020 13:55
Een lullig bordje is het zeker. De opwinding daarover kan ik wat minder goed plaatsen.

En dat "en dat allemaal van onze belastingcenten-argument" vind ik nooit zo'n sterk argument.
Luijt 25 augustus 2020 09:26
En dan deze lelijkheid ook nog aanbieden als WK-parcours.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen