Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK elite

Gepost door Lucho Herrera 
Lucho Herrera 22 augustus 2020 22:16
Zeg het maar! Wie wordt de opvolger van Fabio Jakobsen? Mathieu van der Poel lijkt de grote favoriet. Solo of in een massasprint bergop of in een klein groepje. In alle scenario’s kan hij winnen. Maar een NK blijft onvoorspelbaar. Hoe sterk is het overgebleven Jumbo blok (9 renners)? Werkt het SEG blok weer samen? Krijgen we een zware koers met regen? Er zijn in elk geval genoeg belangen om er een pittige koers van te maken. Naast de jacht op het rood-wit-blauw zijn er flink wat renners (ook van naam) die nog geen contract hebben voor volgend jaar. En een rood-wit-blauwe trui of een korte uitslag komt dan goed van pas.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/08/2020 22:18 door Lucho Herrera.
Slimmerd 22 augustus 2020 23:57
Kleine vraag aan onze Belgische prikkers, komt er nog één BK?
Slimmerd 22 augustus 2020 23:58
Rood-wit-blauw met een sterretje dan, helaas niet het beste startveld. Het parkoers belooft wel een leuke koers.
Anony 23 augustus 2020 01:22
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kleine vraag aan onze Belgische prikkers, komt er
> nog één BK?


De dinsdag na de Tour, normaliter. Pracht van een datum.
Fcdh 23 augustus 2020 07:41
Een parkoers op maat voor vd Poel met achter elkaar korte intervallen. Misschien wel een te grote favoriet, denk dat er een ander mee vandoor gaat.
Ben wel benieuwd hoe een Inkelaar het gaat doen en ook Bol moet wel een eind komen op dit parkoers en deelnemersveld.
Hoop dat het NK een keer gaat verhuizen op de kalender zodat niet alle tourdeelnemers en nu ook giro deelnemers afhaken. Sunweb met maar 1 starter is natuurlijk dramatisch.

Overigens leuk parkoers zeker zo voor een kampioenschap. Helaas is de hele entourage wel doods maar dat zal vooral door corona komen? Is er überhaupt publiek welkom?
Curzio 23 augustus 2020 08:54
Een paar weken geleden repte men van inschrijving en dat er 250 mensen konden komen of iets dergelijks.
Cyclad58 23 augustus 2020 10:05
Mathieu heeft broerlief en een goede Oscar Riesebeek aan zijn zijde. Het Jumbocollectief is niet al te stevig.
Grootste concurrent is wellicht Nils Eekhoff, maar hij heeft helemaal geen ploegmakkers
Jumbo zal het van Timo Roosen en Pascal Eenkhoorn moeten hebben denk ik.
De strijd zal wel gaan tussen de 9 Jumbo's, Mathieu en misschien lan Sebastian Langeveld iets doen.
Wel een mooi en eerlijk parkoers, zo zagen we gisteren bij de vrouwen.
Koppizoektwachtwoord 23 augustus 2020 10:11
Alleen de boeren uit de buurt zijn welkom: [www.rtvdrenthe.nl]
lodjan 23 augustus 2020 10:41
Het NK is met 2 rondjes ingekort wegens slecht weer: 25 ipv 27 rondjes. 182 km in totaal.
Clavan 23 augustus 2020 10:44
Het NK is met 2 ronden ingekort. Iets met teveel weersomstandigheden.
Frederik D. 23 augustus 2020 11:05
NK voor mietjes? Het zijn al zondagrijders. En nu ook nog mooiweerrijders die als het eens regent, hun ritje maar inkorten. Blijf dan thuis op de bank.
Lucho Herrera 23 augustus 2020 11:37
Hoe graag ik Langeveld ook weer zie schitteren op het Nk denk ik dat het lastig wordt. Zijn explosiviteit was al niet zijn beste wapen, maar met het verstrijken van de jaren wordt dat nog moeilijker. Zijn grootste kwaliteiten zijn taaiheid/hardheid en stuurvaardigheid. Dat laatste komt van pas. Maar die hardheid komt meestal pas echt bovendrijven in een koers van meer dan 220km. Het NK dat hij won was meen ik 240km.

Ik hoop vooral op een aanvallende harde koers! Denk dat Lindeman en vd Hoorn zich ook nog in de kijker willen fietsen. En waarom niet Pieter Weening als Nederlands kampioen?
veluweracer 23 augustus 2020 12:57
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een parkoers op maat voor vd Poel met achter
> elkaar korte intervallen. Misschien wel een te
> grote favoriet, denk dat er een ander mee vandoor
> gaat.
> Ben wel benieuwd hoe een Inkelaar het gaat doen en
> ook Bol moet wel een eind komen op dit parkoers en
> deelnemersveld.
> Hoop dat het NK een keer gaat verhuizen op de
> kalender zodat niet alle tourdeelnemers en nu ook
> giro deelnemers afhaken. Sunweb met maar 1 starter
> is natuurlijk dramatisch.
>
> Overigens leuk parkoers zeker zo voor een
> kampioenschap. Helaas is de hele entourage wel
> doods maar dat zal vooral door corona komen? Is er
> überhaupt publiek welkom?

Ik hoop zelfs dat hij deze titel niet krijgt. En wel hierom. Ik las dat hij het 'NK wel ging rijden want zo'n trui is wel leuk'. Van dat soort uitspraken die totaal niet de importance van die trui dekken zakt mijn broek af. Hij vindt vast wel een of ander shirt wat ook wel leuk is om te dragen als hij vanmiddag niet op het podium staat.
Eqquipo 23 augustus 2020 13:14
t zou helpen als je het hele interview keek voor de context van die quote. Maargoed, we weten allemaal dat je liever afgeeft op vd Poel, wat hij ook doet/rijdt/zegt, 't is tegen uw zin. Succes daarmee de komende jaren van zijn carriere. En zoals eerder gezegd, ik zou gewoon een 5de keer proberen een handtekening te krijgen van Matje, misschien lukt het nu wel!!
Eqquipo 23 augustus 2020 13:17
Verplaatst naar onder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 13:18 door Eqquipo.
Eqquipo 23 augustus 2020 13:18
Officiële tiwitterlink.

[twitter.com]

Ze zijn inmiddels vertrokken. Eerste doorkomst alles samen.
Eqquipo 23 augustus 2020 13:19
Eqquipo 23 augustus 2020 13:22
Tijdens het WK dus.

Geldt/gold er in Belgie een startplicht voor de profs bij de wegwedstrijd?
veluweracer 23 augustus 2020 13:34
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> t zou helpen als je het hele interview keek voor
> de context van die quote. Maargoed, we weten
> allemaal dat je liever afgeeft op vd Poel, wat hij
> ook doet/rijdt/zegt, 't is tegen uw zin. Succes
> daarmee de komende jaren van zijn carriere. En
> zoals eerder gezegd, ik zou gewoon een 5de keer
> proberen een handtekening te krijgen van Matje,
> misschien lukt het nu wel!!

Aan dweperij doe ik niet. Vandaar dat ik ook niet voor Matje ga vandaag. En morgen inderdaad ook niet. Handtekeningen is iets voor kinderen. Doe mij maar een petje of bidon. Alleen petjes die niet volgescheten zijn dan hè.
Nelis! 23 augustus 2020 13:37
Go Equipo! Goed gesproken. Eigenlijk past bij dit soort sneue lui slechts medelijden.
pl0rk 23 augustus 2020 13:56
kopgroep van 9 man. Joris en Roxane zullen denken dat alles gespeeld is nou en misschien krijgen ze wel gelijk want MvdP is mee.
lodjan 23 augustus 2020 14:38
Lennard Hofstede
Pascal Eenkhoorn
Bert Jan Lindeman
Oscar Riesebeek
Stef Krul
Alex Molenaar

Deze kopgroep heeft een minuut.
Frederik D. 23 augustus 2020 14:52
Met nog hoeveel km te gaan?
lodjan 23 augustus 2020 15:15
Hergroepering.
Nog 92 km.
Nu live op tv.
Frederik D. 23 augustus 2020 15:30
Finish om plusminus half zes. Pas om half vijf beginnen met kijken. smiling smiley Althans ik.
Slimmerd 23 augustus 2020 15:34
80km.

Aanval van Eekhoff nu
Slimmerd 23 augustus 2020 15:48
20" voor de eenling op 71km
Slimmerd 23 augustus 2020 15:51
MvdP geeft weer even gas en brengt Eenkhoorn, Van Emden, Sinkeldam, De Kort en Van Kessel in één streep bij Eekhoff



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 15:52 door Slimmerd.
Slimmerd 23 augustus 2020 15:56
De Kleijn, Roosen, Lindeman en Riesebeek sluiten weer aan en zo hebben we elf koplopers
Anony 23 augustus 2020 15:57
Enig idee hoe het met Danny gaat?
Slimmerd 23 augustus 2020 15:57
MvdP geeft nog eens gas vooraan op 64km, Eenkhoorn sluit aan schudt maar weer nee als het op overnemen aankomt.
Slimmerd 23 augustus 2020 16:02
De Kort is vooraan afgehaakt en er lijkt nu eindelijk een soort van samenwerking te ontstaan.

Terpstra stapt nu af.

Nog 60km
Slimmerd 23 augustus 2020 16:06
Deze tien hebben 50" op nog een groep van een renner of 25-30
Nelis! 23 augustus 2020 16:11
Wat een gênante tactiek van Jumbo. Veruit de grootste ploeg, maar neemt geen enkel initiatief.
Erik S. 23 augustus 2020 16:12
Beetje zuur commentaar van van Emden op de beslissing mensen op meer dan 6 minuten uit koers te nemen. Als je wilt voorkomen dat een groep meer dan 6 minuten pakt moet je harder trappen, zeker als je verreweg in de grootste ploeg zit.
Nelis! 23 augustus 2020 16:14
Helemaal eens Erik. Jumbo en de renners maken een slechte beurt vandaag.
Slimmerd 23 augustus 2020 16:15
Groep van acht met o.a. Van Schip, Ligthart, Bouwman, be Hoorn zijn in de achtervolging gegaan.

Rijden op 20", 52km
Slimmerd 23 augustus 2020 16:16
Vier van deze Jumbos gaat nooit genoeg zijn tegen MvdP
Slimmerd 23 augustus 2020 16:17
MvdP knalt weg op 50km,Eenkhoorn weer snel op het wiel,de rest nog niet mee
Curzio 23 augustus 2020 16:28
VDP doet alsof het een veldrit is.
Slimmerd 23 augustus 2020 16:32
43km solo aanstaande
Slimmerd 23 augustus 2020 16:42
33km, 1'03..

Kan die alles en iedereen op.zes minuten zetten,mogen ze allemaal uit koers..
Eqquipo 23 augustus 2020 16:45
Qua motoren gaat het nu precies omgkeerd aan gistereren. Vd Poel heeft de moto achter hem. De 6 achtervolgers hebben de motor voor zich.
lodjan 23 augustus 2020 16:46
Eekhoff en Eenkhoorn mee op het podium.
Qua koersverloop ook terecht.
Slimmerd 23 augustus 2020 16:47
Zonder de pech had Sinkeldam ook gekund op het podium
Erik S. 23 augustus 2020 17:00
Nu VdP wachten op Eekhoff en die, als cadeau voor het missen van het WK kampioen laten worden winking smiley
Pyama 23 augustus 2020 17:17
Iemand die iets fout doet moet je niet belonen.
Sjorsoll 23 augustus 2020 17:25
Wat een figuur die Mathieu.

Wat is dat geluid telkens ineens?

Edit: ik denk als er iemand over een rooster rijdt. Alleen soms is het niet gelijktijdig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 17:26 door Sjorsoll.
Horsie is back 23 augustus 2020 17:27
D&D dagdromen wat af; het WK is nakende.
Slimmerd 23 augustus 2020 17:29
1. MvdP
2. Eekhoff 1'30
3. Roosen 3'08
4. Eenkhoorn 3'17
5. Van Emden 3'19
6. De Kleijn 4'08
7. Van Kessel
8. Bouwman
9. Vd Hoorn



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 17:36 door Slimmerd.
Slimmerd 23 augustus 2020 17:34
Dit NK bevestigd dat we heel blij moeten zijn dat Dijkstra de Tour niet doet, ruim twee uur alleen maar onzin! Hopelijk kan vd Berg Ducrot wat kennis bij brengen en wisselt Ducrot veel af met Clement
Frederik D. 23 augustus 2020 17:37
Toch een mooie wedstrijd. Een mooie omgeving. Een mooie berg met toch wel aardige weggetjes. En een mooie winnaar. En JV viel tegen. Maar dat maakte de wedstrijd ook wel weer mooi.
Horsie is back 23 augustus 2020 17:38
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit NK bevestigd dat we heel blij moeten zijn dat
> Dijkstra de Tour niet doet, ruim twee uur alleen
> maar onzin! Hopelijk kan vd Berg Ducrot wat kennis
> bij brengen en wisselt Ducrot veel af met Clement

Hoho, Slimmerd, hier zijn geen kastelen te bewonderen. De holen van de konijnen waren niet zichtbaar.
Anony 23 augustus 2020 17:38
Knap van Van Kessel.
Had iets meer verwacht van Jan-Willem.
Also: waar was Langeveld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 17:39 door Anony.
lodjan 23 augustus 2020 17:40
De cameramotor (met geluid) over het rooster.
Frederik D. 23 augustus 2020 17:42
Van mij mag Dijkstra nog meer informatie geven over kastelen. smiling smiley . Eigenlijk moet het commentaarduo uitgebreid worden tot een trio met de heer Baedeker als babbelende derde.
Slimmerd 23 augustus 2020 17:45
In koers tot hij uit koers werd gehaald
Horsie is back 23 augustus 2020 17:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch een mooie wedstrijd. Een mooie omgeving. Een
> mooie berg met toch wel aardige weggetjes. En een
> mooie winnaar. En JV viel tegen. Maar dat maakte
> de wedstrijd ook wel weer mooi.

Mooi niet. De kans, dat hier een JV renner gewonnen zou hebben, was maar 0,01%. Het zogenaamde drag effect speelt hier hoegenaamd geen rol, dus spreken we bijna over een puur atletische prestatie en dan is van der Poel in dit veld natuurlijk zonder concurrentie.
Eqquipo 23 augustus 2020 17:56
Mathieu oppermachtig. Geweldenaar, al was het in een matig deelnemersveld.
Knap gereden van Eekhoff.
Ridder Kale Knikker 23 augustus 2020 18:11
Het was lang geleden dat ik koers heb gevolgd bij de NOS, maar doordat het NK nergens anders werd uitgezonden moest ik wel afstemmen op NL1. Mijn herrinneringen aan het commentaarduo bij de NOS waren helaas milder dan de werkelijkheid.

Ik heb namelijk echt met verbazing naar met name Ducrot lopen luisteren. Wat een oelewapper eerste klas, hoe is 't mogelijk dat hij (en Dijkstra in mindere mate) nog steeds commentaar mogen geven bij de NOS? Mijn god wat ben ik blij dat ik de rest van het seizoen niet meer op de NOS hoef af te stemmen.

In Nederland zijn er voldoende capabele commentatoren voor handen, ik snap werkelijk waar de keuze niet voor dit duo...

(Zeikmodus uit, excuses voor dit gegalbak)
Frederik D. 23 augustus 2020 18:21
Maar kan dit parcours voor een WK? Volgens VDP niet: ben je mal, veel te smal.
ton duk 23 augustus 2020 18:24
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mathieu heeft broerlief en een goede Oscar
> Riesebeek aan zijn zijde. Het Jumbocollectief is
> niet al te stevig.
> Grootste concurrent is wellicht Nils Eekhoff, maar
> hij heeft helemaal geen ploegmakkers
> Jumbo zal het van Timo Roosen en Pascal Eenkhoorn
> moeten hebben denk ik.
> De strijd zal wel gaan tussen de 9 Jumbo's,
> Mathieu en misschien lan Sebastian Langeveld iets
> doen.
> Wel een mooi en eerlijk parkoers, zo zagen we
> gisteren bij de vrouwen.

Ik zou nu om 18.30 deze analyse kunnen maken, Cyclad
Goed gezien !
gr
ton duk 23 augustus 2020 18:28
om een vraag verder beleefd terug te krabbelen naar nee,tenzij met grote lus
NEE, lijkt me, hoe leuk ik het vandaag ook vond
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2020 18:28 door ton duk.
ton duk 23 augustus 2020 18:35
In ieder geval wint de BESTE en kan het RWB weer trots door het peloton rijden ...
Met Eekhoff en Eenkhoorn ook wat hoop bij DUK voor de komende klassieke voorjaren
Eekhoff sprak zijn en mijn voorliefde voor P-R uit !!

gr

ps: petje af voor Riesebeek die het lang genoeg volhield zodat MvdP aan zijn onemanshow kon beginnen !
Sub Culture 23 augustus 2020 19:08
Mooie overwinning van deze Vlaams sprekende jongeman in een belabberd deelnemersveld.
veluweracer 23 augustus 2020 19:11
Na deze zwaarbevochten zege zal hij ongetwijfeld apetrots zijn op zijn nieuwe shirt. Gelukkig heeft de sterkste, meest aanvalslustige en dappere renner gewonnen. En daarbij is een NK waarin het blok van JV gebroken wordt natuurlijk altijd mooi om te zien.
pl0rk 23 augustus 2020 19:13
Het was niet best maar wees blij dat die Joris van gisteren het niet deed. Ik dacht dat het niet kon maar die is dus nog slechter dan deze twee.
Cyclad58 23 augustus 2020 19:45
Tja, ik had elders de prognose 1 Mathieu 2 Eenkhoorn 3 Eekhoff 4 Roosen gemaakt. Zoveel verstand heb ik er toch niet van, 1 helemaal goed, 3 op de verkeerde plaats.

Puur op basis van kwaliteiten kwam ik op die 4 uit, wetende dat Terpstra niet in orde is en Langeveld ook nog niet echt op topniveau is.
Ik heb naast een uitmuntende Van der Poel ook een prima, maar zichzelf ietwat overschattende Pascal Eenkhoorn gezien en een heel sterke Nils Eekhoff. Onze klassieke hoop voor de nabije toekomst.
Wat had Jumbo kunnen doen tegen Van der Poel? Niets. Ze hadden wellicht Eenkhoorn als kopman kunnen aanwijzen, Dan had hij niet al in de 1e kopgroep hoeven zitten en zou hij wellicht 2e geworden zijn. Met geen enkele tactiek had Jumbo gewonnen.
Timo Roosen zei het na afloop oprecht: Van der Poel is te sterk voor de rest.
Cyclad58 23 augustus 2020 19:48
Oscar Riesebeek was zeer goed in dienst van Mathieu. Terecht dat je dat opmerkt!
valse trage 23 augustus 2020 19:52
Sjorsoll 24 augustus 2020 02:10
Oh dat kan goed ja, dat mogen ze meenemen als hier het wk daadwerkelijk wordt gehouden. Ik schrok me de tering telkens.
Anony 24 augustus 2020 14:00
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tijdens het WK dus.
>
> Geldt/gold er in Belgie een startplicht voor de
> profs bij de wegwedstrijd?


Normaal wel, maar mogelijks wijken ze daar eenmalig van af.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen