Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Snelheidsboete voor wielrenner.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 24 augustus 2020 17:29
De waanzin neemt ongekende vormen aan. Ik kan me niet heugen dat de politie ooit eerder wielrenners op snelheid controleerde op de Posbank. Van de top naar de rotonde in Rheden haalde ik zelf snelheden van rond de 65 km/per uur.

[www.gelderlander.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2020 17:29 door veluweracer.
Frederik D. 24 augustus 2020 18:36
Nederland is te vol. Men wil rustig wonen én lekker wielrennen. En dat bijt elkaar. Ik zou zeggen: doe wat aan de overbevolking. Verplichte sterilisatie van vrouwen, die zich pas mogen voortplanten als ze een partner voor langere tijd hebben en met succes het moederbewijs hebben gehaald. Veel minder sluikreclame voor het moederschap. En bedenk, des te minder mensen, des te minder opwarming van de aarde. Willen we ooit eeuwige sneeuw op de op te hogen Vampuinhoop, dan dienen we toch echt de bevolking op den duur, het liefst op vredige wijze, te halveren.
veluweracer 24 augustus 2020 18:51
Dat lukt ook als we iedereen de racefiets op dwingen. Moet je eens zien hoe dat uitdunt.the finger smiley
Horsie is back 24 augustus 2020 19:13
Frederik D. is te vol van zichzelf. Op rantsoen: veertig dagen in de woestijn op water en brood. Dat zal zijn vetreserve (100.000 kcal) doen slinken. Om 1 kg vetmassa extra te verbranden is een energieverbruik nodig van 7000-9000 kcal. Ervaren wielrenners zijn daar efficiënter in dan normale burgers.

De ironie van deze wegpiraat is contraproductief of zou de bard 't echt menen? grinning smiley
Horsie is back 24 augustus 2020 19:21
Ook voor Theo Bos, want hij ging tenslotte tegen de 140 km/h.
Horsie is back 25 augustus 2020 01:05
Muziekje voor Frederik D. Beluister Outtakes "One of us must know" (Sooner or later). smiling smiley

Hoeveel nachtjes slapen nog? De afleveringen Shaun het schaap of Shaun the Sleep beginnen op te raken. Met het circus mee was een geweldige aflevering.
Frederik D. 25 augustus 2020 10:41
Ga dan spaken tellen.
Meneer 60% 25 augustus 2020 10:46
Oké een bekeuring bij 45 kpu is wel erg kinderachtig (hoewel: waar was het precies?), maar mensen op een racefiets vergeten toch wel vaak dat ze in de eerste plaats verkeersdeelnemer zijn en dat de verkeersregels ook voor hen gelden. Volgens mij krijgen wielrenners maar relatief weinig bekeuringen. Heeft iemand van jullie bijvoorbeeld ooit een bekeuring gehad voor het niet hebben van een verplichte bel op de fiets? (Ik heb een bel, daar niet van, maar veel anderen niet).

Er wordt veel gedoogd van wat wielrenners doen. Soms terecht (ik pak ook wel eens het autostuk ipv het aparte fietspad als ik zeker weet dat dat voor iedereen veiliger is) maar soms mag er voor mijn gevoel best strenger opgetreden worden tegen de rotte appels. Die geven anderen op een racefiets ook een slechte naam.
veluweracer 25 augustus 2020 10:57
En hoe wil je die 'rotte appels' gaan opsporen? Door massale controles langs wegen? Een verkliksysteem wellicht waarbij andere wielrenners je kunnen aanmerken als 'rotte appel'? Pleit je ook voor hardere aanpak van op leeftijd zijnde onnozelen op elektrische fietsen die op zondag de fietspaden tot een no-go area maken voor de overige weggebruikers?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2020 10:57 door veluweracer.
Andere Peter 25 augustus 2020 12:08
Een systeem met surveillerende politie lijkt mij afdoende. Je hoeft helemaal niet elke overtreding op te sporen.

Je gaat ervan uit dat die 45 km/u het enige asociale gedrag is van deze renner, maar dat staat niet in het artikel. Als iemand eenmaal kutgedrag vertoont, dan pak je hem waar je hem pakken kan. Voor mijn part een boete voor geen bel op de fiets.
Meneer 60% 25 augustus 2020 12:26
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> En hoe wil je die 'rotte appels' gaan opsporen?
> Door massale controles langs wegen? Een
> verkliksysteem wellicht waarbij andere wielrenners
> je kunnen aanmerken als 'rotte appel'? Pleit je
> ook voor hardere aanpak van op leeftijd zijnde
> onnozelen op elektrische fietsen die op zondag de
> fietspaden tot een no-go area maken voor de
> overige weggebruikers?

Precies het soort reactie dat te verwachten was.

1) Uitvoerbaarheid. Gewoon zoals bij andere verkeersmisbruikers. Rondrijden en aanpakken als je ziet dat mensen zich misdragen. Wat AP ook al zegt: je moet niet het doel hebben om iedereen te pakken. Hoeft ook niet. Bovendien: als je er als politie een beetje in verdiept kom je er wel achter op welke punten het vaak misgaat en waar dat voor onveilige situaties zorgt.

2) Onnozelen op de e-bike. Heerlijk klassiek whataboutism. We zitten niet op een e-bike-forum, dus het heeft niets met deze discussie te maken. Maar als je het wilt weten: ja, verkeersregels gelden voor iedereen. Dus ook voor e-bikers. Toch zie ik hen, hoe irritant ze voor wielrenners ook kunnen zijn, doorgaans niet zoveel overtredingen maken.
Eqquipo 25 augustus 2020 13:25
Snelheidsbekeuringen in de gewone 30km-zones worden niet uitgeschreven, ook niet voor auto's. Is juridisch niet houdbaar, tenzij er iedere 5 meter een plantenbak op de weg staat waar je alsverkeersdeelnemer doorheen moet slingeren. Maar dan hebben we het dus niet over de gemiddelde 30km zone.
Luijt 25 augustus 2020 14:50
Ik vind wel dat de politie niet moet komen aanzeiken als ik blijkens m'n Mio al m'n privé-records aan het breken ben.
Sowieso is het dan irritant dat er vaak zoveel verkeer in de weg rijdt. dat moet aan de kant dan.
Horsie is back 25 augustus 2020 15:02
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind wel dat de politie niet moet komen
> aanzeiken als ik blijkens m'n Mio al m'n
> privé-records aan het breken ben.
> Sowieso is het dan irritant dat er vaak zoveel
> verkeer in de weg rijdt. dat moet aan de kant dan.

Wist U trouwens, dat als Mio met U weer van A naar B rijdt telkens als er een auto passeert Uzelf ook harder gaat rijden?
veluweracer 25 augustus 2020 18:53
In het artikel staat toch echt dat de wielertoerist wel 45 km/h reed en dat hij bekeurd is via een of ander verkeerswetje dat even eigenhandig door een agent ter plaatse misbruikt is om deze persoon toch te kunnen beboeten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen