Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sam Oomen naar Jumbo Visma

Gepost door Luijt 
Luijt 25 augustus 2020 10:52
Van NOS.nl:

Na Dumoulin stapt ook Oomen over naar Jumbo-Visma
Het hing al een tijdje in de lucht en is nu beklonken: wielrenner Sam Oomen verruilt Team Sunweb na dit seizoen voor Jumbo-Visma.

De 25-jarige Brabander heeft zich voor drie jaar verbonden aan de Nederlandse topploeg. Oomen volgt met zijn overstap het spoor van Tom Dumoulin, die vorig jaar al overstapte van Sunweb naar Jumbo-Visma.

"Ik heb vijf goede en fijne jaren gehad bij Team Sunweb. Aan mijn toekomst denkend, voelt het echter als het juiste moment om te kiezen voor een nieuwe stap", zegt Oomen, die zich aan het voorbereiden is op de Ronde van Italiƫ. Hij doet niet mee aan de komende Tour de France.

'Grootste talent'
Jumbo-Visma, de ploeg van Primoz Roglic, Dumoulin en Steven Kruijswijk, haalt met Oomen nog een sterke klimmer binnen. "Sam is het grootste jonge Nederlandse rondetalent", aldus sportief directeur Merijn Zeeman.

Oomen was in 2018 de luxeknecht van Dumoulin in de Giro d'Italia en eindigde knap als negende. In de Giro van 2019 liep hij echter een gebroken heup op, waarna hij ook geopereerd moest worden aan een vernauwde liesslagader. Alles bij elkaar kostte dat hem negen maanden, waarna de renner zijn oude topniveau nog niet wist aan te tikken.
Luijt 25 augustus 2020 10:55
Ik dacht dat dit al lang bekend was, maar kennelijk nu pas definitief.
Fijn dat over Sam nog altijd gesproken wordt als "het grootste klimtalent" door Zeeman, waaraan ik de hoop ontleen dat Oomen niet (alleen) wordt binnengehaald als helper a la Tolhoek.
Inigo 25 augustus 2020 11:04
Eqquipo 25 augustus 2020 11:20
Jammer dat Sam niet met een sterke ploeg zelf kopman mag zijn bij Sunweb. Nu wordt het knechten voor anderen bij Jumbo. Ook mooi werk, maar toch.
Wanny 25 augustus 2020 11:29
Het is te hopen dat Oomen zich als ronderenner kan ontwikkelen, want anders krijgen we zeer magere jaren als de oude garde afzwaait.
Eindhovuh 25 augustus 2020 11:32
Bij geeneen WT team zou hij kopman zijn. Daarvoor nog net te weinig bewezen.
Dan nu bij Jumbo nog die laatste stap maken, prima.
Kuiperberg 25 augustus 2020 11:45
Er staat nu toch druk op bij Oomen. Hij blijft al een jaar of twee op hetzelfde niveau. Moet volgend seizoen echt blijken of hij stappen gaat zetten.
Anders wordt het alleen maar knechten voor de toppers. Beetje een Kelderman story...
Luijt 25 augustus 2020 12:18
Zelfde niveau? Het ging steeds minder en mede daarom is ie geopereerd; daarna bijna niets meer gereden.
Horsie is back 25 augustus 2020 14:37
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfde niveau? Het ging steeds minder en mede
> daarom is ie geopereerd; daarna bijna niets meer
> gereden.

Mensen zijn geen automaten. Het is niet vanzelfsprekend dat ie nog steeds verder komt. Bij Annemiek van Vleuten heeft het uiteindelijk wel heel goed uitgepakt, maar wellicht kwamen daar buitenaardsen aan te pas.

Een zelfde type achterwiel is uiteraard wel altijd inwisselbaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen