Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Michael Matthews mag weg bij Sunweb

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 30 augustus 2020 21:18
Het nieuws waar je op kon wachten na het onbegrijpelijke besluit van Sunweb, om Bling niet te laten starten in de Tour. Wat is daar toch allemaal loos? En nog een grotere vraag, waar gaat hij naar toe?
Slimmerd 30 augustus 2020 21:20
Zoveelste renner die met instemming van Sunweb zijn contract niet hoeft uit te dienen.


Mitchelton kan wel weer een kopman gebruiken zou je zeggen. Matthews had daar toch vooral problemen met Gerrans?
Nelis! 30 augustus 2020 21:26
Sunweb wordt een echte opleidingsploeg voor de grootste talenten. Daar zijn ze trots op. Als sponsor kan ik mij dat niet voorstellen, want die renners gaan dan wel wellicht in de toekomst gezichtsbepalend zijn in het wielrennen, maar dan rijden ze inmiddels al lang voor nieuwe ploegen...
Eindhovuh 30 augustus 2020 22:00
Hebben ze financiële problemen daar?
Tinuz 30 augustus 2020 22:04
Vreemd. Iedere renner die wat ouder is en een zeker palmares heeft opgebouwd komt in de problemen bij die ploeg, lijkt het.
En ze blijven maar (steeds) jongere renners aantrekken.
lodjan 31 augustus 2020 06:57
Hij gaat inderdaad naar Mitchelton Scott.
Vlaflip76 31 augustus 2020 08:04
Denk dat de input van de hoofdsponsor wel omlaag geschroefd gaan worden komend jaar. Dan kan je maar beter wat dure renners laten gaan
Aerts 31 augustus 2020 09:27
Ze hebben bij sunweb wel beleid en visie. Bovendien zal het financieel ook niet goed gaan bij de sponsor.
Zelf vind ik het wel raar hoe ze omgaan met 'hun' toppers. Uiteindelijk is bij wielrennen individuele kwaliteit belangrijker dan het team. Maar wel bewonderingswaardig hoe zij dit willen 'veranderen'.
Orakel 31 augustus 2020 09:49
Door het vertrek van Matthews gooi je 20 top10 plaatsen per jaar weg en 1-3 overwinningen.

Kunnen Bol, Hirschi en Eekhoff niet hetzelfde voor elkaar krijgen heel eerlijk gezegd?
Voorbeeld San Remo. Matthews heeft keer op keer aangetoond de demarrage op de Poggio niet te kunnen beantwoorden.
Gisteren hebben we gezien dat Hirschi dat waarschijnlijk wel zal gaan kunnen. En dan heb je Bol achter de hand voor de sprint.
Zekerheidjes? Nee, natuurlijk niet. Maar ook niet ver gezocht of onrealistisch.
Meneer 60% 31 augustus 2020 11:12
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Door het vertrek van Matthews gooi je 20 top10
> plaatsen per jaar weg en 1-3 overwinningen.
>
> Kunnen Bol, Hirschi en Eekhoff niet hetzelfde voor
> elkaar krijgen heel eerlijk gezegd?
> Voorbeeld San Remo. Matthews heeft keer op keer
> aangetoond de demarrage op de Poggio niet te
> kunnen beantwoorden.
> Gisteren hebben we gezien dat Hirschi dat
> waarschijnlijk wel zal gaan kunnen. En dan heb je
> Bol achter de hand voor de sprint.
> Zekerheidjes? Nee, natuurlijk niet. Maar ook niet
> ver gezocht of onrealistisch.

Precies dit. Mijn gevoel zegt ook dat dit een goed moment is om Matthews te laten gaan. Die wordt de komende jaren niet meer beter, verwacht ik. Zal waarschijnlijk ook wel heel dure renner zijn.

Bashen op Sunweb is makkelijk en soms ook terecht. Maar het moet gezegd: velen zeiden (ook ik) dat ze met een heel zwakke ploeg naar deze Tour gingen, maar in twee etappes twee keer dichtbij de etappezege. Het begin is veelbelovend.
veluweracer 31 augustus 2020 11:19
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hebben ze financiële problemen daar?

Uiteraard. Sunweb heeft natuurlijk zeer zware klappen gekregen door de Chinese griep.
veluweracer 31 augustus 2020 11:23
De eisen van Matthews kunnen te hoog zijn voor Sunweb. Voor het salaris van "Bling Bling" hebben ze misschien 2 jonge talenten.
ton duk 31 augustus 2020 13:00
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Orakel Schreef > >

Ton DUK onderschrijft dat wat bovenstaande meneren schreven
gr
Luijt 01 september 2020 10:02
Ook Luijt onderschrijft dat wat bovengenoemde heren beschreven. Duk en Luijt dus allebei. Nou Orakel en 60%, steek die maar in de achterzak!

(Bol verdiende wel een betere lead out).
Eqquipo 01 september 2020 10:34
Zonde dat Sunweb zo met hun toprenners omgaat. Matthews; steengoed coureur die de ploeg veel heeft gebracht. Zijn niet selectie voor de Tour en klassiekers vind ik onbegrijpelijk en getuigen van weining respect naar de renner toe. Dat zien we ook bij Oomen, die wéer niet naar de Tour mocht. Jammer.

Veel succes voor Matthews bij zijn nieuwe ploeg! (En helemaal voor Sam natuurlijk, maar daar gaat dit topic niet over)
Slimmerd 01 september 2020 10:44
Oomen was ook niet fit geweest uiteraard, waarom moet een renner trouwens die terug komt van een zware operatie direct de Tour in?
Eqquipo 01 september 2020 12:38
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2020 12:39 door Eqquipo.
Eqquipo 01 september 2020 12:39
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen