Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107th Tour de France (2.UWT) Rustdag

Gepost door Clavan 
Clavan 07 september 2020 08:08


1e rustdag. Ik ben niet zo goed in beschouwingen dus kom maar door. Winnaars, verliezers etc. Of valt er eigenlijk al iets te zeggen op dit moment.
Heisenberg 07 september 2020 09:56
Roglic voorlopig de grote winnaar. Staat er het beste voor, heeft de sterkste ploeg en heeft bergop alles onder controle (heeft alleen zijn vriend Pogacar een keer laten rijden). Daarnaast is hij als het om de boni's gaat de snelste. De enige reden dat Pogacar gisteren de sprint van hem kon winnen, was omdat hij de laatste 500 meter het kopwerk deed om het groepje Quintana achter zich te houden.
Andere Peter 07 september 2020 10:18
Er zit wel extra suspense in die coronatests. Heeft iemand enig idee wanneer en hoe de uitslagen bekend worden gemaakt?

Je zou daar misschien iets leuks van kunnen maken. Zoals de UEFA van lotingen apart de tv-rechten verkoopt. Stuk of 30 man in een stuk of 20 ploegen, dat is de hele dag door elke minuut één uitslag online zetten. Moet je eens kijken hoe dat op de voet gevolgd zou worden. Of elk half uur een hele ploeg samen en dan voor iedereen een groen of een rood beeldscherm als in WIDM. Kijkersrecord verzekerd,
Luijt 07 september 2020 10:24
Ik zou dat toch niet zo heel leuk vinden, maar smaken verschillen.
lodjan 07 september 2020 10:42
Slim van Roglic om net voor de rust- en testdag nog even het geel te pakken. Je weet nooit hoe lang de Tour nog duurt.
Wanny 07 september 2020 10:57
Bernal vind ik ook wel een winnaar van de eerste week.

Vooraf veel twijfels over zijn gesteldheid en zijn ploeg. Maar hij is er nergens afgereden en staat lekker kort in het klassement, zonder het gedoe van de gele trui.
predator 07 september 2020 11:44
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal vind ik ook wel een winnaar van de eerste
> week.
>
> Vooraf veel twijfels over zijn gesteldheid en zijn
> ploeg. Maar hij is er nergens afgereden en staat
> lekker kort in het klassement, zonder het gedoe
> van de gele trui.

Eens, dacht toch echt dat hij ergens eraf zou moeten. Daar kan Roglic het nog lastig mee gaan krijgen.
Ziender Ogen 07 september 2020 11:53
Gedoe met de gele trui? Hier gaat het spelletje toch over....
Eqquipo 07 september 2020 12:05
Bespiegeling door Kruijswijk en status-update in interview met cyclingnews.

[www.cyclingnews.com]
Eindhovuh 07 september 2020 12:48
Ja leuk: spanning met “ben je ziek of niet” live op tv! En dan livebeelden van de familie thuis. Opa en oma die vorige week nog op bezoek zijn geweest. Top tv.
Heisenberg 07 september 2020 12:48
Bovendien draagt Bernal het wit, waardoor hij ook elke dag het podium op moet.
Orakel 07 september 2020 12:52
Bernal lijkt mij de grote winnaar van de eerste week. Duidelijk nog niet goed, maar niemand die er van heeft willen profiteren. Daar gaan ze nog spijt van krijgen in de 3e week.

Mijn voorspelling eindklassement is nu (dagkoers):
1. Bernal
2. Pogacar
3. Roglic
Eindhovuh 07 september 2020 12:58
Dat wordt steeds meer een self fulfilling prophecy.
Als je het jezelf maar genoeg wijsmaakt ga je erin geloven.
Als je je directe concurrenten pijn kan doen moet je het doen. Je weet nooit hoe later de verhoudingen zijn.
Dat je soms een vluchter hem tijdelijk kan laten pakken is natuurlijk prima.
Overigens: Thomas veroverde hem in etappe 11, bernal in 19de(Alaphillipe was taai).
Froome 2017 al in etappe 5 met daarvoor Thomas en tussendoor 2 dagen Aru.
En jaar ervoor in etappe 8.

Dus als Roglic ergens Bernal, Pogacar etc meer pijn had kunnen doen had hij het moeten doen.
Ziender Ogen 07 september 2020 13:00
Het zou weleens kunnen gaan tussen Covid en Corona..
En anders is het Bernal.
Nomath 07 september 2020 13:04
Ik meen dat Wuijts gisteren zei dat de uitslagen van de coronatest dinsdagmorgen om 10 uur bekend gemaakt worden.
Waarschijnlijk worden de ploegen al veel eerder geïnformeerd, zodat de positieve testen herhaald kunnen worden.
[sporza.be]
Nomath 07 september 2020 13:10
Toch vreemd, die Dumoulin. Wilde graag medekopman zijn en staat nu in het AK onder o.a. Uran, Yates, Porte, Mollema, ondanks de sterke JV ploeg. Heeft ook lang niet zoveel kopwerk gedaan als Van Aert, Gesink, Kuss. Eigenlijk zichzelf opgeblazen.
Wanny 07 september 2020 13:27
Bij TJV zullen ze ook niet zo blij zijn met Dumoulin. Voor dat geld hadden ze ook wel een andere knecht kunnen halen en dan nog een kopman erbij voor de klassiekers.

Qua publiciteit in Nederland is het dan wel weer een ander verhaal.
Orakel 07 september 2020 13:30
Wat Dumoulin betreft zou dit best wel eens een investering in de toekomst kunnen zijn. Hij voelt momenteel aan dat hij de benen heeft om ergens tussen plek 6-10 te finishen maar net dat beetje te kort te komen om podium of Tourwinst na te kunnen streven. Door zich nu zo nadrukkelijk als knecht te profileren bouwt hij goodwill op en wordt hij gezien als een teamspeler. Bij een volgende GT waar Dumoulin als vanouds supersterk is vanaf dag 1 (hij is een man van de 1e en 2e week) kan hij met een uitgekiende aanval het kopmanschap opeisen en Roglic in een knechtenrol duwen.
stoempert 07 september 2020 13:30
Dumoulin heeft zichzelf en de ploeg in een (mentaal) zwak moment tekort gedaan. Had nog veel korter kunnen staam en wie weet hoe de vorm evolueert richting week 3. Gevalletje teveel druk en paniek.

Strijd om geel gaat tussen Bernal en Pogacar zijn.
stoempert 07 september 2020 13:40
Dat is wel vergezocht en m.i. kampioen onwaardig. Tom heeft nota bene aangegeven dat het onnodig en niet slim was, heeft dus niks met investeren te maken.
Ziender Ogen 07 september 2020 13:45
Ik denk dat Dumoulin precies weet wat hij doet. Het is net niet goed genoeg. Misschien kan hij nog groeien naar de derde week.
Inigo 07 september 2020 13:50
piwi 07 september 2020 13:57
Was het probleem bij Dumoulin zaterdag niet vooral de afwezigheid van Kuss? Als die zijn Dauphiné vorm had gehad had hij op kop gereden op dat moment en had Dumoulin moeten volgen, zo lang het ging. Kuss had een off-day en toen dat gat ontstond kwam bij Dumoulin de twijfel op of hij dat gat moest gaan vullen.
Heisenberg 07 september 2020 14:06
stoempert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Strijd om geel gaat tussen Bernal en Pogacar zijn.

Heeft Roglic corona?
Clavan 07 september 2020 14:16
Morgen om 1000 uur is pas het communiqué. De Sunwebrijders worden vandaag pas getest hoorde ik bij een podcast.
JW 07 september 2020 14:28
Kruijswijk is wèl de man die ik hier het meest mis.
De kans voor JV om het geel in Parijs definitief in te lijsten was met hem erbij beslist groter geweest.
Alleen al vanwege zijn fameuze derde week.
Dat had de klus ook voor Roglic een stuk gemakkelijker gemaakt.
JW 07 september 2020 14:33
Goeie vraag.
Het tempo waarin Roglic hier door enkele medeprikkers wordt weggespoeld verbaast mij ook.
Tot nu toe de kopman die het meest constant was, bovendien lijkt hij nog steeds over de beste ploeg te beschikken.
stoempert 07 september 2020 15:15
Mijn glazen bol ziet Roglic er een beetje doorheen zakken in de Alpen.
Aerts 07 september 2020 15:19
Beste ploeg, beste benen, gedeeltelijk beste sprint bergop, beste tijdrit, best geplaatst in klassement.
Hoge bomen vangen veel wind, blijkt maar weer.
Frederik D. 07 september 2020 16:06
Dumoulin kan het opnieuw proberen in de Vuelta.
Nomath 07 september 2020 16:30
Ik vermoed dat het 'wegspoelen van Roglic' op dit prikbord een chauvinistische reactie is op het wegkwijnen van Dumoulin. Ze gunnen het hem niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2020 16:35 door Nomath.
Wanny 07 september 2020 16:55
Natuurlijk is Roglic degene met de beste kaarten op dit moment. Hij staat bovenaan, heeft nog geen momenten van zwakte laten zien en zijn ploeg ziet er sterk uit.

Ik hoop zelf dat ie nog wel wat mindere momenten krijgt, zodat de Tour een beetje spannend blijft. Als ie secondjes blijft sprokkelen en met voorsprong die tijdrit in gaat, dan gaat het uit als een nachtkaars.

Gunnen doe ik het onze landgenoten het meest. Gewoon omdat ik weleens bewust wil meemaken dat een landgenoot de Tour wint.

Roglic gun ik het net zo veel of zo weinig als Bernal of Quintana. Dat ie bij Jumbo rijdt maakt niet dat ik liever heb dat hij wint dan een ander.
Als ik kijk naar hoe er gekoerst is, zou ik nu het liefst Pogacar zien winnen.
Curzio 07 september 2020 19:04
Goh, 9 dagen op niveau gekoerst en de eerste kruidenier meldt zich alweer.
Curzio 07 september 2020 19:08
Het lijkt mij op dit moment vrij gelijkwaardig tussen de drie grootste kanshebbers: Roglic, Pogacar en Bernal. Ik zie niet in waarom Roglic de topfavoriet zou zijn omdat hij een paar seconden voor staat. Zijn sterke ploeg is natuurlijk wel een pré, maar als je het hebt over iemand die over een langere klim tijd kan pakken op zijn concurrenten dan komen Pogacar en Bernal eerder bovendrijven als kandidaten. Bernal heeft daarnaast de ervaring van Tourwinst en hij heeft de meest ervaren ploeg ook daarin (zowel ploeggenoten als omkadering).

Andere uitdagers zijn er ook nog, maar qua Tourwinst zie ik het tussen deze drie gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2020 19:10 door Curzio.
Curzio 07 september 2020 19:10
Geloof ik niks van en ik zie het ook niet hier. Roglic heeft nog niet eerder de Tour gewonnen, laat staan meerdere keren, en hij heeft serieuze uitdagers, dus er is gewoon onzekerheid over wie hier gaat winnen en daar is ook niks mis mee.
Andere Peter 07 september 2020 20:11
1) besmetting is geen ziekte
2) ironie
Andere Peter 07 september 2020 20:13
Eens. Voor Dumoulin is het pure winst. Hij is weer renner. Hij is weer onder de toppers. Het was illusionair om te denken dat hij hier zomaar even Bernal fietsles zou komen geven. De grote winst is dat zijn oude vermogen blijkbaar nog altijd mogelijk is. Best kans dat er ergens in het najaar nog eens een mooie bevestiging komt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2020 20:15 door Andere Peter.
Curzio 07 september 2020 20:48
Illusionair zeg je steeds, maar dat is achteraf nogal makkelijk, en Dumoulin/Jumbo hoopten ook gewoon dat hij hier voor de winst kon meestrijden. (Sterker nog, dat kan nog steeds. Gebeurt niet, maar kan wel.)
Curzio 07 september 2020 21:01
In Parijs is het voor alle renners behalve de drager van de gele trui illusionair geweest om aan winst te denken.
Curzio 07 september 2020 21:21
Prima aflevering van De avondetappe weer gisteren, met Visbeek over Dumoulin.
Realiseer me ook weer hoe fijn het is dat de Tour gewoon plaatsvindt.
Horsie is back 07 september 2020 21:31
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. Voor Dumoulin is het pure winst. Hij is weer
> renner. Hij is weer onder de toppers. Het was
> illusionair om te denken dat hij hier zomaar even
> Bernal fietsles zou komen geven. De grote winst is
> dat zijn oude vermogen blijkbaar nog altijd
> mogelijk is. Best kans dat er ergens in het najaar
> nog eens een mooie bevestiging komt.

Ik zou toch voor het begrip illusoir gekozen hebben, want dat geeft duidelijk aan, dat iets bedrieglijk is, gewaand desnoods. Bij illusionair wordt eerder gedacht aan ook iets dat denkbeeldig is, maar vooral onverwezenlijkbaar en dat laatste vind ik toch iets te min voor iemand als Tom Dumoulin.
Voor Tom Dumoulin is het uiteraard een tegenvaller dat er tegenwoordig bergop kneiterhard gereden kan worden. Sommigen wagen het al een link te leggen met de wereldwijde luwte qua dopingbestrijding. Over Chris Froome heeft niemand het meer want die heeft dat op zijn "oude dag" en na een lange revalidatie uiteraard nog veel meer aan den lijve ondervonden.

Overigens, over Alejandro Valverde heeft ook niemand het meer, terwijl die toch zijn partijtje mee blaast. De macht van het getal dat velen in zijn greep houdt.
Eqquipo 07 september 2020 21:54
Rasmussen aan het woord in gesprek bij Sporza. Ook flink over 2007.

[sporza.be]
Nomath 07 september 2020 22:20
Geweldig interview, met de nodige humor.
Heisenberg 07 september 2020 22:54
Roglic schoot overigens wel flink te kort als knecht, zo las ik vandaag op sporza.be:

"Ik ging ervan uit dat hij een steuntje zou krijgen van Roglic en Dumoulin na zijn werk in de voorafgaande etappes. Dat steuntje vond ik bepaald pover. Hij werd afgezet en dat was onder het motto: trek je plan."
Wanny 08 september 2020 08:24
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roglic schoot overigens wel flink te kort als
> knecht, zo las ik vandaag op sporza.be:
>
> "Ik ging ervan uit dat hij een steuntje zou
> krijgen van Roglic en Dumoulin na zijn werk in de
> voorafgaande etappes. Dat steuntje vond ik bepaald
> pover. Hij werd afgezet en dat was onder het
> motto: trek je plan."

Volgens mij is Van Aert zelf wel tevreden met de rolverdeling in de ploeg. Heb hem daar nog niet over horen klagen, dat komt eigenlijk alleen van de Belgische wielerpers en -fans.

Mocht ie er wel problemen mee hebben, dan zal ie toch een andere ploeg moeten opzoeken, wil ie ook in de toekomst voor ritzeges en wellicht de groene trui gaan.
Andere Peter 08 september 2020 08:31
Alles met Ellen ten Damme is goed. Ik vind dat de Avondetappe er op een aardige wijze het beste van maakt. Ik vind dat ASO en de Franse overheidm hulde verdienen voor het lef dat ze tonen om de Tour door te gaan. Ik vind het nog steeds een respectabele risico-afweging, Vergelijk dat bv met die Zwitsers en dat WK...
Andere Peter 08 september 2020 08:39
''Rabobank, the predecessor of Jumbo-Visma''.

Dan probeer je niet aardig te zijn, hè? Het is toch een beetje: Angela Merkel, de navolger van Adolf Hitler.

Maar zeker een prettig gesprek.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2020 09:09 door Andere Peter.
Eindhovuh 08 september 2020 10:47
Mooie vergelijking ja.
Trump de opvolger van Obama. Oh nee wacht.
Nomath 08 september 2020 11:23
Frans Maassen, Jan Boven, Addi Engels, Grisha Niermann. Hoeveel ex-en wil je hebben? Vergangenheitsbewältigung?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen