Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aru weet niet wat 'm mankeert

Gepost door Luijt 
Luijt 07 september 2020 10:11
Van Wielerflits.nl

ONTGOOCHELDE FABIO ARU: “IK WEET NIET WAT ME MANKEERT”

Ontgoochelde Fabio Aru: “Ik weet niet wat me mankeert”
Fabio Aru is ontgoocheld nadat hij de Tour de France vroegtijdig moest verlaten. De Italiaan, vijf jaar geleden winnaar van de Vuelta a España, begon met vertrouwen aan de ronde, maar reed in de bergetappe naar Laruns gisteren al snel achter de feiten aan en staakte vervolgens de strijd.


Aru weet niet wat er met hem aan de hand is, liet hij via zijn ploeg UAE Emirates weten. “Ik heb geen antwoorden en lijd daaronder. Ik was op mijn hoede voor deze Tour de France en had goed gewerkt. Niet om voor het klassement te gaan, maar om Tadej op de best mogelijke manier te helpen en misschien, wie weet, mijn eigen kansen te krijgen als die zich voordeden.”

Ondanks een slechte dag in de Ronde van Lombardije putte hij vertrouwen uit zijn prestaties in aanloop naar de Tour. Naar eigen zeggen bereikte hij zijn beste trainingsdata van de laatste drie jaar. “Zaterdag vertelde ik in een gesprek met de ploegarts dat ik me beter voelde en vertrouwen had voor de rest van de ronde. En nu zit ik hier, vastgelopen, zonder echt te snappen waarom.”

De klimmer, die in juli 30 jaar werd, heeft het gevoel dat hij dit niet verdient. “Ik ben namelijk altijd een voorbeeldige prof geweest en zet me altijd maximaal in. De ploeg verdient dit ook niet en ik vind het erg vervelend dat ik mijn bijdrage niet kan leveren zoals ik zou willen. Mijn toekomst? Ik denk er nu niet aan. Ik ben nog steeds mijn teleurstelling aan het verwerken.”
Frederik D. 07 september 2020 10:13
Luijt 07 september 2020 10:13
ook van wielrflits.nl

UAE-ADVISEUR SARONNI: “ARU HAD NIET OPGEROEPEN MOGEN WORDEN VOOR DE TOUR”

UAE-adviseur Saronni: “Aru had niet opgeroepen mogen worden voor de Tour”Fabio Aru - foto: Cor Vos
UAE Emirates is erg teleurgesteld in Fabio Aru. De Italiaan moest gisteren in de negende Tourrit naar Laruns al snel lossen uit het peloton, waarna hij er op de eerste klim de brui aan gaf.


Het was Giuseppe Saronni, tegenwoordig adviseur binnen UAE Emirates, die de onvrede binnen de ploeg deelde met Italiaanse media. “Met zijn conditie had Aru niet opgeroepen mogen worden voor de Tour, dat was al wekenlang duidelijk”, citeert La Gazzetta dello Sport hem. “Iemand uit de groep trainers en coaches moet zich verantwoorden, want Fabio was niet in vorm. We hebben de enige renner die dicht bij Tadej Pogačar moest blijven verloren.”

Als een atleet fysiek en mentaal afziet, vinden sommigen de helderheid en kracht om te reageren, zegt Saronni, die zelf tijdens zijn actieve carrière wereldkampioen werd in Goodwood (1982) en twee keer de Giro won. “Maar Fabio niet. Daar heeft hij het karakter niet voor. Bij problemen toont hij geen vechtlust. Helaas stort hij mentaal en moreel in en maakt alles moeilijker. Het is duidelijk dat we hier met een sterke karaktercomponent te maken hebben.”
De zwarte trui 07 september 2020 10:52
Saronni weet hoe je iemand een hart onder de riem mes in de rug steekt. Was leuk als hij ook man en paard had genoemd wie beslist heeft Aru wel mee te nemen. Mogelijk wilde de ploegleiding publiekelijk met hem afrekenen voor die paar miljoen per jaar die ze naar Italie overmaken?
Clavan 07 september 2020 11:01
Schijnbaar hebben ze nog genoeg om ook nog Trentin te gaan betalen....
De zwarte trui 07 september 2020 11:08
Aru is einde contract toch? Dus er komt wat budget vrij..
Jeanneman 07 september 2020 11:09
9e Bugos
5e Mont Ventoux
10e Tour de l'Ain
21e Gran Piemonte

Er zijn renners die minder kunnen overleggen voor een selectie voor een grote ronde.
Sven Ake Nilsson 07 september 2020 11:31
De eerste Corona besmetting?
predator 07 september 2020 11:51
Het lijkt me vooral een mentale kwestie. Lekker in kleine ploeg gaan rijden, terug naar de basis.
veluweracer 07 september 2020 12:02
Onbetrouwbaar persoon.
Horsie is back 07 september 2020 12:08
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onbetrouwbaar persoon.

U bent echter heel betrouwbaar in Uw uitlatingen. Chapeau!
Ziender Ogen 07 september 2020 12:22
Vandaag een van de spannendste rustdagen ooit wanneer de testen bekend worden gemaakt.
Aru is negatief op het wielervirus in ieder geval..
Eindhovuh 07 september 2020 12:35
2,6 miljoen salaris las ik
Luijt 07 september 2020 12:43
Haha, ja dat is het. Aru is gewoon een onbetrouwbaar persoon.
veluweracer 07 september 2020 13:38
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Onbetrouwbaar persoon.
>
> U bent echter heel betrouwbaar in Uw uitlatingen.
> Chapeau!

Dan koop jij die flierefluiter toch lekker voor jouw wielerploeg.
Stümpert 07 september 2020 13:42
Klinkt samen met de verklaring van Saronni als mentaal. Hoeveel renners zien we daar wel niet daar op stuk gaan: Wielinga, Kreuziger, Sagan, Boom, Brajkovich om maar eens wat te noemen. Allemaal mannen met enorme motoren, maar waarbij mentaal de aansturing niet meer klopt. Daar zal de komende jaren voor ploegen denk ik nog de grootste winst te behalen zijn. Eerst hebben ze veel uit training, medische verzorging, materiaal en de laatste tijd uit voeding gehaald. Het psychologische aspect van een wielerprestatie is nog bijna onontgonnen. Dat bergop fietsen kun je volgens mij het beste vergelijken met spijkerbroek hangen op het dorpsfeest. Iedereen heeft pijn, en als je die pijn maar zo lang mogelijk kan verdragen zie je dat de anderen er een voor een afvallen. Wat dan weer meer moraal en minder pijn geeft om nog veel langer te blijven hangen.
Horsie is back 07 september 2020 13:44
Stümpert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klinkt samen met de verklaring van Saronni als
> mentaal. Hoeveel renners zien we daar wel niet
> daar op stuk gaan: Wielinga, Kreuziger, Sagan,
> Boom, Brajkovich om maar eens wat te noemen.
> Allemaal mannen met enorme motoren, maar waarbij
> mentaal de aansturing niet meer klopt. Daar zal de
> komende jaren voor ploegen denk ik nog de grootste
> winst te behalen zijn. Eerst hebben ze veel uit
> training, medische verzorging, materiaal en de
> laatste tijd uit voeding gehaald. Het
> psychologische aspect van een wielerprestatie is
> nog bijna onontgonnen. Dat bergop fietsen kun je
> volgens mij het beste vergelijken met spijkerbroek
> hangen op het dorpsfeest. Iedereen heeft pijn, en
> als je die pijn maar zo lang mogelijk kan
> verdragen zie je dat de anderen er een voor een
> afvallen. Wat dan weer meer moraal en minder pijn
> geeft om nog veel langer te blijven hangen.

Met een paar van deze gastjes op de bank kan Horsie zich wel voorstellen, dat (1/3 deel) shrinks emotioneel uitgeput raken en (weleens) denken aan stoppen. grinning smiley
Horsie is back 07 september 2020 13:46
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag een van de spannendste rustdagen ooit
> wanneer de testen bekend worden gemaakt.
> Aru is negatief op het wielervirus in ieder
> geval..

Tot vandaag deze gast niet opgemerkt. Was zeker ziende blind. smiling smiley
Clavan 07 september 2020 14:21




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2020 14:25 door Clavan.
Ziender Ogen 07 september 2020 14:25
Dit blinde paard vond een account terug..
Ziender Ogen 07 september 2020 14:32
Het is jaren geleden dat hier gepost heb. Ik vond ineens een account maar jullie zijn er nogwinking smiley
JW 07 september 2020 14:40
Ja, dat viel mij ook op nadat ik een tijdje weinig hier gelezen had winking smiley
Dit ouderwetse prikbord is onverwoestbaar !
Clavan 07 september 2020 15:24
Had Aru ook niet dezelfde bloedvatvernauwingsoperatie als Oomen? Ben benieuwd hoe Sam Oomen gaat presteren na de operatie. Bij Annemiek van Vleuten ging het wel goed, maar ja die hebben ook bredere heupen.drinking smiley
Slimmerd 07 september 2020 15:30
Bij Kruijswijk is het ook duidelijk beter gegaan...
Meneer 60% 07 september 2020 16:08
Sven Ake Nilsson Schreef:
-------------------------------------------------------
> De eerste Corona besmetting?


Complottheorietje (met een knipoog): vandaag grote corona-testdag. Aru vertoonde wat symptomen. Dus voor de test naar huis gestuurd om de zekere tourzege van Tadej niet in gevaar te brengen.
Curzio 07 september 2020 19:00
Ik meende dat Aru een trainingsbeest is en inderdaad een model-prof, dus waar de negativiteit rond zijn persoon nu ineens vandaan komt begrijp ik niet.
El Chaba 07 september 2020 19:00
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag een van de spannendste rustdagen ooit
> wanneer de testen bekend worden gemaakt.
> Aru is negatief op het wielervirus in ieder
> geval..

Resultaten worden pas morgenochtend bekend gemaakt.
Horsie is back 07 september 2020 20:00
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had Aru ook niet dezelfde
> bloedvatvernauwingsoperatie als Oomen? Ben
> benieuwd hoe Sam Oomen gaat presteren na de
> operatie. Bij Annemiek van Vleuten ging het wel
> goed, maar ja die hebben ook bredere heupen.drinking smiley

Volgens mij ook, maar hij reed toch weer goed. Misschien horen we nog wel wat er echt aan de hand is, of ook bij Pinot. Sam Oomen gaat trouwens ook (nog) niet als een speer of weet Luijt meer? @ Clavan, die de anatomie van een vrouw beschrijft. Je wist, dat dit eens zou komen.
Andere Peter 07 september 2020 20:22
Is inderdaad niks geworden met die Sagan...
Eqquipo 07 september 2020 21:30
Dacht ik ook meteen aan. (Niet dat zege-zekere, wel ervoor zorgen dat Aru niet getest wordt).
Museeuw 07 september 2020 23:38
Aru is in ieder geval niet erg populair bij een deel van het peloton. Ik geloof dat dat komt door zn wonderbaarlijke opleving aan het einde van de giro van 2015.
Arnold 09 september 2020 09:48
Klopt, alleen bij Aru hebben ze gekozen voor het plaatsen van een stent en geen complete vaatreconstructie, wat niet gezien kan worden als een definitieve oplossing omdat een stent op die plek vroeg of laat voor problemen gaat zorgen. Grote kans dit zijn euvel is.

Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had Aru ook niet dezelfde
> bloedvatvernauwingsoperatie als Oomen? Ben
> benieuwd hoe Sam Oomen gaat presteren na de
> operatie. Bij Annemiek van Vleuten ging het wel
> goed, maar ja die hebben ook bredere heupen.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen