Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Uitslagen coronatests

Gepost door El Chaba 
El Chaba 08 september 2020 11:25
De renners van Jumbo-Visma zouden allen op weg naar de start zijn en dus negatief getest hebben.
Bij DQS zou een iemand van de staf positief getest hebben en met een ambulance zijn weggebracht voor een hertest.
El Chaba 08 september 2020 11:28
Liveblog op WF: [www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2020 11:28 door El Chaba.
merijntje mortirolo 08 september 2020 11:32
-
Ik zou bijna zeggen: "Verheug me nu al op de reactie van Lefevere."
El Chaba 08 september 2020 11:40
Hertest bij DQS zou negatief zijn volgens een tweet van de ploeg.
Eqquipo 08 september 2020 11:59
El Chaba 08 september 2020 12:03
GEEN POSITIEVE CORONATESTS, COMPLEET PELOTON MAG VAN START OP ÎLE D’OLÉRON
DINSDAG 8 SEPTEMBER 2020 OM 11:55

Geen positieve coronatests, compleet peloton mag van start op Île d’Oléron
Het was voor de media heel lang wachten op de resultaten van de corona-tests, deze morgen. De ploegen werden gesommeerd niet te communiceren, dus was het nagelbijtend wachten op de UCI. Uiteindelijk kwam zonet het verlossende bericht: het volledige peloton mag van start in de tiende etappe.

Even opschudding wel bij de uitvalsbasis van Deceuninck-Quick-Step, nadat een van de leden van de staf werd opgehaald door een ambulance voor een hertest. Volgens het team ging het evenwel om een fout in het labo met het oorspronkelijk staal. Bij de hertesting bleek de betrokken persoon negatief.

Verder testte niemand positief, zodat het voltallige peloton van 165 renners straks rond kwart voor twee van start mag in de tiende etappe, die van Île d’Oléron naar Île de Ré. Dat nieuws is ondertussen ook bevestigd door ASO en de UCI.

[www.wielerflits.nl]
Lobsen 08 september 2020 12:07
Maar weer een bewijs dat buiten besmetten vrijwel onmogelijk is
Luijt 08 september 2020 12:08
Of een bewijs dat mazzel nog bestaat.
Eindhovuh 08 september 2020 12:10
Dat geloof je zelf ook niet.
Honderden mensen die zonder mondkapje binnen 1,5 meter van elkaar zijn zonder besmettingen.
Conclusie is dat je met buiten sporten niet snel besmet kan raken.
Lobsen 08 september 2020 12:10
Dat zullen alle experts zeggen inderdaad, dat het mazzel is dus



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2020 12:11 door Lobsen.
El Chaba 08 september 2020 12:14
Maar ze zijn natuurlijk ook vaak binnen in het hotel met personeel, etc.
Horsie is back 08 september 2020 12:16
Zolang de contacttijd bij deze snelheidsduivels van het licht niet meer dan een nanoseconde bedraagt heeft niemand iets te vrezen. In Tokyo verheugen ze zich nu al op de Flying Dutchmen. Waarom denkt U, dat de sur-plcae is afgeschaft? Sorry, Jan en Antonio.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2020 12:18 door Horsie is back.
Wanny 08 september 2020 12:16
Of de conclusie is dat het belang dat de Tour doorgaat gewoon heel groot is.
Meneer 60% 08 september 2020 12:19
Die mensen op de cols, afgelopen zaterdag en zondag vooral, is volgens mij te kort geleden om nu al positief te testen. Niet te vroeg juichen, nog.
Horsie is back 08 september 2020 12:20
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar ze zijn natuurlijk ook vaak binnen in het
> hotel met personeel, etc.

Wel in een bubble. Het virus heeft gelukkig geen pootjes.
Lobsen 08 september 2020 12:22
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of de conclusie is dat het belang dat de Tour
> doorgaat gewoon heel groot is.


Dus de testen zijn gefaked?
Inigo 08 september 2020 12:35
Preudhomme positief
Horsie is back 08 september 2020 12:35
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die mensen op de cols, afgelopen zaterdag en
> zondag vooral, is volgens mij te kort geleden om
> nu al positief te testen. Niet te vroeg juichen,
> nog.

Dus letten op degenen, die naar adem zitten te happen. Vandaag kunnen ze nog in een stoel naar de finish worden gedragen, alwaar Holy Cow(s) als enige toeschouwers mogen toekijken. Aldus de Fin als ik het goed begrepen heb.

Ik denk wel eens, tegenwoordig duren de bergetappe's voor de aller besten soms niet meer dan 4 uur, komt deels natuurlijk ook door het beduidend hogere tempo dan vroeger, maar ook door de kortere afstanden. Hoe hebben die arme stoempende niet per sé rode Duivels het destijds dan volgehouden? Uit "Overpeinzingen in een wielerbrein" distelleer ik toch, dat amfetaminen (Mother's little helper) hierin een grote rol hebben gespeeld. Euforische werking en niet de verwoestende werking van de gedachte, dat er straks een koud pilske klaarstaat, want dan stromen de riviertjes in de benen leeg.

Bron: BW
Eqquipo 08 september 2020 12:36
[sporza.be] Tourbaas test positief
Heisenberg 08 september 2020 12:37
Uiteindelijk weer een teleurstellende etappe zonder verschillen tussen de klassementsmannen.
Horsie is back 08 september 2020 12:46
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Preudhomme positief

In heel Frankrijk gisteren bij benadering 4000 vastgestelde besmettingen en 25 betreurde doden.
Ook in de VS en Brazilië nu een scherpe daling. De maatregelen hongeren op den duur het virus echt wel "uit". Het zijn nu vooral ook de jongeren, die besmet raken bij French kissing en zo en relatief weinigen van hen (in Op1 zagen we gisteren de uitzonderingen) hebben daar veel last van.

Prudhomme staat vanaf nu dus te boek als de man die niet prudent genoeg was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2020 12:52 door Horsie is back.
Wanny 08 september 2020 12:49
Lobsen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Of de conclusie is dat het belang dat de Tour
> > doorgaat gewoon heel groot is.
>
>
> Dus de testen zijn gefaked?

Dat kan ik niet bewijzen, maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken. De belangen zijn erg groot.

Een hertest die negatief uitpakt en vervolgens toch een besmetting, maar van iemand die niet bij een ploeg hoort.
Pakt allemaal wel erg goed uit, terwijl de opinie blijft bestaan dat de Tour goed bezig is.
Eqquipo 08 september 2020 12:53
4 stafleden positief; dit zouden de ploegen zijn waar t om gaat. Ineos-Grenadier, Mitchelton-Scott, Cofidis AG2R-La Mondiale.
Eqquipo 08 september 2020 12:55
Allemaal ploegen met een renner in de top 10 van het AK. Als daar nu nog iemand positief test de komende dagen/week? Is het dan voorbij voor die ploeg?
Sjorsoll 08 september 2020 13:13
Yap, volgens mij is de voorwaarde dat de volgende besmetting binnen acht dagen is.
Luijt 08 september 2020 13:20
Dan doen we die mondjeskappen (zoals ik ze laatst op Stubru hoorde noemen) toch gewoon weer af en laten we die 1.5 meter toch ook zitten.
In de buitenlucht gebeurt er namelijk toch nooit iets.
Frederik D. 08 september 2020 13:48
Er wordt niet gerommeld met die tests. Mocht het wel zo zijn, dan ontstaat er een groot schandaal.
Frederik D. 08 september 2020 13:51
Personeel zal maatregelen hebben genomen om toch afstand te houden.
Wanny 08 september 2020 14:01
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er wordt niet gerommeld met die tests. Mocht het
> wel zo zijn, dan ontstaat er een groot schandaal.

Das een beetje de omgekeerde redenering. Dat zou betekenen dat er nooit schandalen in de wereld ontstaan.
Horsie is back 08 september 2020 14:02
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Personeel zal maatregelen hebben genomen om toch
> afstand te houden.

Als er in een bubble geen besmetting is kan die ook niet zomaar ontstaan. Het is geen spooky action at a distance.
Maatregelen hebben dus alleen zin als just in case.
Orakel 08 september 2020 14:07
Je bedoelt incubatietijd? Dat heeft enkel te maken met ziek worden.

De pcr test zoekt gewoon specifiek virus RNA en indien het virus in jouw lichaam zich vermenigvuldigt dan is het (uitgezonderd wat vals-negatieven) zeer rap na de besmetting al detecteerbaar diep in de neus. Incubatietijd is ook geen fase van stilstand, maar de periode tussen het moment dat je besmet raakt en dat je klachten krijgt. Om die klachten te krijgen zijn er al miljoenen (!) vermenigvuldigen van het virus.
Horsie is back 08 september 2020 14:23
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je bedoelt incubatietijd? Dat heeft enkel te maken
> met ziek worden.
>
> De pcr test zoekt gewoon specifiek virus RNA en
> indien het virus in jouw lichaam zich
> vermenigvuldigt dan is het (uitgezonderd wat
> vals-negatieven) zeer rap na de besmetting al
> detecteerbaar diep in de neus. Incubatietijd is
> ook geen fase van stilstand, maar de periode
> tussen het moment dat je besmet raakt en dat je
> klachten krijgt. Om die klachten te krijgen zijn
> er al miljoenen (!) vermenigvuldigen van het
> virus.

Je neemt mijn woorden veel te serieus. Het naar adem happen doen wielrenners niet snel. Zeker sprinters niet. Maar ik neem aan, dat zodra je echt ziek wordt van Covid heel snel de ademhaling in het geding kan komen. Peter Sagan won ooit een etappe bergop (heuveltje) en een prikker, die hem niet zag ademhalen, vond dat laten we zeggen, verdacht. Evengoed bedankt.
Frederik D. 08 september 2020 15:08
Het is geen omgekeerde redenering. De testers zijn onafhankelijk. En de testen zelf ook. Als de tourorganisatie zou proberen om de testers om te kopen of onder druk te zetten, dan zou dat weldra uitlekken. De tourorganisatie beseft dat dan ook. En ook de overheid kijkt mee. En dan zijn er nog gretige journalisten. Natuurlijk, zeg nooit nooit. Maar de kans op fraude inzake de testen is klein.
Wanny 08 september 2020 15:24
Eens, maar het is wel wielrennen he. Daar waar renners worden geinformeerd wanneer de controleur ongeveer langs gaat komen.
Orakel 08 september 2020 16:17
Ik reageerde op Meneer 60% "is volgens mij te kort geleden om nu al positief te testen" maar ik wil jou later vandaag ook wel wat aandacht geven Horsie.
Clavan 08 september 2020 17:37
De ploegen die op zondag getest zijn moeten gewoon zorgen dat ze de 2e test op maandag doen. Dan omzeil je gewoon lekker de regels indien er dan toch 2 positieven zijn.
Horsie is back 08 september 2020 18:11
Zag vanmiddag tijdens de training iemand achter het stuur met een mondkapje. Verder, prima hoor, maar de chauffeur ging wel nauwelijks 50 m na een onoverzichtelijke bocht op de openbare (snel-) weg stilstaan, waarschijnlijk zoekende. Voor je het weet komt het botsvirusje om de hoek kijken.
Koppizoektwachtwoord 08 september 2020 18:15
Onmogelijk is het niet: [www.volkskrant.nl]
Andere Peter 08 september 2020 19:26
Dat is complete nonsens. Volg even wat er gebeurde na Valencia-Atalanta.

Maar buiten zijn, met alle maatregelen die er zijn en met een alerte populatie (bv geen handen schudden), dat maakt de kans op besmetting berantwoord klein.
Andere Peter 08 september 2020 19:28
Conclusie van die zaken is vooral dat besmetting bijna niet plaats vindt als vooraf de besmettingsgraad van de populatie nul of nihil is. Want dat was-ie bij de start.
Andere Peter 08 september 2020 19:30
Dat zegt niemand.
Andere Peter 08 september 2020 19:32
Dit soort suffe complottheorieën die maken dat de werkelijkheid nooit doordringt bij sommigen... Het is allemaal te gek voor woorden. Terwijl de wetenschap zo helder is.
Andere Peter 08 september 2020 19:34
Niet alleen dat: het zou buitengewoon contra-productief zijn. Het zou namelijk de Tour bedreigen. Die tests zijn niet een wens van buitenaf. De Tour is afhankelijk van goede tests. Geloofwaardige tests zijn een voorwaarde.
Andere Peter 08 september 2020 19:34
Dat is juist. Maar ook geen reden tot paniek.
Andere Peter 08 september 2020 19:35
Dat maakt hier geen reet uit.
Andere Peter 08 september 2020 19:36
Hmjaaa... Maar hoewel het niet is aangetoond nemen alle wetenschappers wel aan dat iemand zonder symptomen veel minder besmettelijk is dan iemand met symptomen.
Andere Peter 08 september 2020 19:37
Een beetje flauw. Zijn functie is heel anders, zoals Vn Avermaet goed benadrukte. We weten niet hoe hij het opliep.
Andere Peter 08 september 2020 19:41
Formeel, ja.

Ik moet nog zien of ze met die nieuwe en nog nooit toegepaste regel niet een beetje gaan schuiven. Dat houd ik voor mogelijk. Ik denk dat daar ruimte voor marchanderen is indien ASO en Franse regering elkaar vinden. Gezien de Franse cultuur, gezien het belang van het vervolmaken van de Tour. En gezien het geringe extra risico van het toestaan van die 2e besmetting in een ploeg (uiteraard wel het individu naar huis). Paris SG voetbalt ook gewoon door, met meer problemen dan de TdF, dus het precedent om door te gaan is in zekere zin eigenlijk al.
Andere Peter 08 september 2020 19:44
Prudhomme positief is een soort godsgeschenk. De ideale waarschuwing voor volgers om het serieus te blijven nemen.
Horsie is back 08 september 2020 20:24
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een beetje flauw. Zijn functie is heel anders,
> zoals Vn Avermaet goed benadrukte. We weten niet
> hoe hij het opliep.

Snap ik, maar ik zag het als een onschuldig woordgrapje. Kennelijk niet zo onschuldig.
Sjorsoll 08 september 2020 21:15
Het is potentieel een relatief drama: Bernal in het geel naar huis over een week. De eerste besmetting bij Ineos is al een feit.
Andere Peter 09 september 2020 08:31
Daarom vind ik ook dat ze die regel iets te hard hebben geformuleerd.
Koppizoektwachtwoord 09 september 2020 08:46
Denken in oplossingen: een ploegarts kan aanraden een niet al te belangrijk en verdacht staflid of zelfs 'overbodige' renner naar huis te sturen. Dat voorkomt wellicht een positieve test.
Curzio 09 september 2020 09:30
Tuurlijk, bij iemand met koorts zeg je gewoon dat het niet de typische corona-symptomen zijn, of dat het goed bij iets anders past, en dan haal je diegene zonder testen eruit.
Andere Peter 09 september 2020 09:37
Klopt. Maar in zekere zin bereikt de TdF dan ook haar doel. De patiënt is zsm weg uit de bubbel. En het afschrikwekkende effect van de regel is fors.

Het zou mii niets verbazen als sommige ploegen 2 dagen eerder zelf alvast even een test doen. Dit is toch de sport van risico's uitsluiten?
Eqquipo 10 september 2020 18:18
Overigens wordt de teller weer op 0 gezet aankomende maandag voor alle ploegen.
Andere Peter 10 september 2020 20:52
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen