Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

MVDP niet naar het WK

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 14 september 2020 09:08
Geen Mathieu van der Poel op het WK in Imola. Dat zei de Nederlandse kampioen na zijn knappe ritzege in de Tirreno-Adriatico aan ‘La Gazzetta dello Sport’. Van der Poel geeft de voorkeur aan de opbouw richting de klassiekers toe.

De wegrit van het WK wielrennen vindt op op 27 september plaats op het autocircuit van Imola, nadat Zwitserland vanwege de coronacrisis afhaakte als organisator. Goed voor 258,2 kilometer en bijna 5.000 hoogtemeters, een parcours niet geheel naar de maat van VDP zo denkt hij. Er zijn ook twee klimmetjes af te werken. De eerste, de Mazzolano, is bijna drie kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 5,9 procent. De Cima Gallisterna is iets korter, maar ook iets steiler: 2,7 kilometer aan 6,4 procent.

Toch een verrassing, zeker nadat de toptroef van Alpecin-Fenix zondag nog machtig de zesde rit in de Tirreno-Adriatico won. In een lastige slotkilometer rekende hij op spectaculaire wijze af met zijn medevluchters en wist hij het aanstormende peloton voor te blijven. VDP vertelde zich weer goed te voelen, nadat hij het na de herstart aanvankelijk moeilijk had de topvorm te vinden.
Na de Tirreno-Adriatico zou Van der Poel zich liever richten op de klassiekers. Op 30 september, drie dagen na het WK, wordt al de Waalse Pijl afgewerkt. De Nederlander staat daar met Alpecin-Fenix op de voorlopige deelnemerslijst.
Andere Peter 14 september 2020 09:28
Pff, wat suf. Niet handig ook. Je kunt je ook voor de ploeg opofferen. Zodat die anderen dat een ander jaar voor jou doen.

Zou hij de bondscoach gebeld hebben? Of was het een slip of the tongue? Hij had toch ook een NL medium blij kunnen maken met de primeur?
veluweracer 14 september 2020 09:42
En de Muur in de WP is dan weer geen probleem. Ik geloof dat Matjeu zich iets teveel heeft laten imponeren door die 2 klimmetjes op Imola. Die kan hij echt wel aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 09:42 door veluweracer.
Bummetje 14 september 2020 10:02
Een maand geleden zou ik zijn mening nog delen, maar na hem in Lombardije aan het werk gezien te hebben denk ik oprecht dat hij kans zou maken op dit parcours. Mathieu is dit jaar meer klimmer dan voorheen lijkt het.
Luijt 14 september 2020 10:05
Jammer. Denk dat hij de beklimmingen als te lang heeft beoordeeld.
En dat ie dan maar "in dienst van" had moeten gaan rijden en/of zijn aankondiging op een andere zender had moeten doen (zie hierboven); beetje gezeur, maar ach, daar spreekt de teleurstelling; heb ik ook wel eens.
Slimmerd 14 september 2020 10:17
Dat de rest maar weigert nog eens voor hem te werken, meneer vergeet te eten in 2019 en een jaar later jezelf te goed vinden voor een ander iets te doen the finger smiley
Nelis! 14 september 2020 10:31
Goed zo. Van der Poel is geen knecht, en moet zich ook niet zo proberen te gedragen.
Heisenberg 14 september 2020 10:32
Als hij Vlaanderen en/of Roubaix wint, vergeef ik het hem.
veluweracer 14 september 2020 10:41
Je mag voor je land vechten maar bedankt ervoor. Zelfs meehelpen is je nog te veel. Want je eigen belang wil je laten prevaleren boven het landsbelang. Waarom laat hij zich eigenlijk niet naturaliseren tot Belg? Dat had allang gekund.
Eqquipo 14 september 2020 10:48
Heisenberg 14 september 2020 10:49
En voor wie zou hij moeten knechten? Kelderman, Dumoulin, Poels?
Eqquipo 14 september 2020 10:49
Weening kopman. Hup Pietersmiling bouncing smiley
Wanny 14 september 2020 11:25
Kruijswijk gaat ook niet. Daar hoor ik ook geen gezeur over dat ie niet wil knechten voor een ander.
arki 14 september 2020 11:28
Dumoulin lijkt me de enige kopman voor het WK. Erg jammer dat Mollema niet mee kan doen, was wat betreft parcours en tijdstip een ideaal geweest voor hem.

Zal nog niet meevallen om 8 renners te vinden die iets toevoegen op dit parcours.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 11:45 door arki.
Nelis! 14 september 2020 11:31
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je mag voor je land vechten maar bedankt ervoor.
> Zelfs meehelpen is je nog te veel. Want je eigen
> belang wil je laten prevaleren boven het
> landsbelang. Waarom laat hij zich eigenlijk niet
> naturaliseren tot Belg? Dat had allang gekund.

Als ik voor mensen zoals jij zou moeten vechten, zou ik ook passen.
Wanny 14 september 2020 11:36
Op zich hoeft het ook niet zo'n problem te zijn om alleen met Dumoulin als kopman te gaan. Is wel lekker duidelijk.

Proberen om Oomen en Kelderman tot in de finale bij de voorsten te houden, zodat Tom goed omringd is. En mannen als Weening mee, die weten wat er gevraagd wordt en een zwaar parcours aan kunnen.
arki 14 september 2020 11:40
De steile stukken van de klimmen zou voor een van de Poel in supervorm te doen moeten zijn. De grootste delen van de klim zijn minder steil: [www.uci.org]

Maar op de steile klimmetjes in de Tireno kwam hij nu ook wel tekort, dat zal zijn vertrouwen wellicht hebben aangetast.
veluweracer 14 september 2020 11:51
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Je mag voor je land vechten maar bedankt
> ervoor.
> > Zelfs meehelpen is je nog te veel. Want je
> eigen
> > belang wil je laten prevaleren boven het
> > landsbelang. Waarom laat hij zich eigenlijk
> niet
> > naturaliseren tot Belg? Dat had allang gekund.
>
> Als ik voor mensen zoals jij zou moeten vechten,
> zou ik ook passen.

Jij wel.
Slimmerd 14 september 2020 11:59
Horsie is back 14 september 2020 12:04
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de Muur in de WP is dan weer geen probleem. Ik
> geloof dat Matjeu zich iets teveel heeft laten
> imponeren door die 2 klimmetjes op Imola. Die kan
> hij echt wel aan.

Er is een fundamenteel verschil tussen anaerobe inclusief de daaropvolgende mengvormen en de vrijwel pure aerobe inspanning.

De overwinningen gisteren van Marianne Vos en Mathieu van der Poel waren twee kanten van dezelfde medaille.
predator 14 september 2020 12:25
Na dat gedoe met Dumoulin in de TdF, kan dit er ook nog wel bij. Als je de Waalse Pijl kan rijden, moet je Imola ook aankunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 12:25 door predator.
Horsie is back 14 september 2020 12:35
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na dat gedoe met Dumoulin in de TdF, kan dit er
> ook nog wel bij. Als je de Waalse Pijl kan rijden,
> moet je Imola ook aankunnen.

De ruim 4000 hoogtemeters liggen vrijwel allemaal in de tweede helft. Gerekend over het totale traject LBL dus 60% meer hoogtemeters. Er volgt dan een korte bergetappe met 7 beklimmingen en dus ook 7 keer dat stuk van 14,5 %. M.a.w. altijd zal de beslissing op zo'n beklimming vallen
Tinuz 14 september 2020 12:35
Wat een bullstront van VDP. Gewoon rije. Ik ben fan, maar dit lijkt een zwak excuus.
Horsie is back 14 september 2020 12:37
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een bullstront van VDP. Gewoon rije. Ik ben
> fan, maar dit lijkt een zwak excuus.

Rije, rije in een rijtuigje helemaal naat Vinkeveen.
Horsie is back 14 september 2020 12:46
Als je dit allemaal tot je door laat dringen zou je bijna gaan denken, dat er weer een uitzending van Lucky TV is geweest, aankondigend dat Willy gaat aftreden.
Luijt 14 september 2020 13:19
Dat klimmetje van gisteren was ook best steil.....
Maar goed, nog wat steiler en langer, dan lijkt het inderdaad teveel voor m.
Luijt 14 september 2020 13:22
Nu VdP niet meedoet zijn we in ieder geval kansloos. Wel veel renners die ver kunnen komen (Dumoulin, Kelderman, Oomen, Poels, Gesink), geen een die het af kan maken.
Horsie is back 14 september 2020 14:03
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu VdP niet meedoet zijn we in ieder geval
> kansloos. Wel veel renners die ver kunnen komen
> (Dumoulin, Kelderman, Oomen, Poels, Gesink), geen
> een die het af kan maken.

Zou Mathieu ook aan 34x30 genoeg gehad hebben, denkst te?
veluweracer 14 september 2020 14:38
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En de Muur in de WP is dan weer geen probleem.
> Ik
> > geloof dat Matjeu zich iets teveel heeft laten
> > imponeren door die 2 klimmetjes op Imola. Die
> kan
> > hij echt wel aan.
>
> Er is een fundamenteel verschil tussen anaerobe
> inclusief de daaropvolgende mengvormen en de
> vrijwel pure aerobe inspanning.
>
> De overwinningen gisteren van Marianne Vos en
> Mathieu van der Poel waren twee kanten van
> dezelfde medaille.

Misschien heeft Mathieu het inderdaad iets minder op LBL achtige beklimmingen.
Eqquipo 14 september 2020 15:16
En ook geen WP en LBL, zo valt op WF te lezen. Alles in het teken van AGR, RVV en PR
veluweracer 14 september 2020 15:21
Daar schuilt dan enige logica in.
Andere Peter 14 september 2020 15:45
Is het niet lollig om nog één keer Gesink uit te spelen? Als soort van hommage.
Tinuz 14 september 2020 17:27
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 17:39 door Tinuz.
Cyclad58 14 september 2020 17:30
Geen Mollema, geen Van der Poel. Met hoeveel man mag Nederland starten? 8?
Dumoulin, Kelderman, Oomen, Poels, Van Baarle, Gesink, Tolhoek, Eenkhoorn. Zoiets.
betuweracer 14 september 2020 17:36
Bijna iedereen hier.
Sub Culture 14 september 2020 17:42
Ach troost je, wij hebben Loïc Vliegen mee.
lodjan 14 september 2020 18:17
Vanwege één bevlieging op de Poggio?
Sub Culture 14 september 2020 18:47
Volgens mij was dat Aimé De Gendt.
El Chaba 14 september 2020 18:49
Kan je daar prima mee hebben, als superknecht! Dus zeker niet alleen als hommage.
El Chaba 14 september 2020 18:50
Nee, vanwege zijn topvorm, zoals onlangs gezien in Tour du Doubs. Uitstekend op korte kleine klimmetjes.
Prikdude 14 september 2020 18:55
Dat was Aimé De Gendt, Vliegen met een aanvalletje op de Cipressa. Loïc 18e in de Strade, daarna sterk in enkele koersen waaronder wederom Wallonie en vorige week winnend in de Tour de Doubs.

Dat is maar de Tour de Doubs wellicht, maar toch een smileys with beer meer, dan straks waarschijnlijk de hele Nederlandse ploeg aan het vertrek in Imola, heeft vergaard.

Van der Poel slaat de WP en LBL kennelijk ook over? Vrij bezopen dat hij niet start op het WK. Was ideaal geweest om mee te sturen in de vroege vlucht.
ton duk 14 september 2020 18:58
Mooi, hij start in de Binckbank-Tour en dan de AGR, RvV en P-R
gr
lodjan 14 september 2020 19:13
De Belgen hebben sowieso een sterkere ploeg en meer kans dan Nederland. Dat geldt ook voor Denemarken en Canada:

Australië
 Simon Clarke
 Luke Durbridge
 Jack Haig
 Lucas Hamilton
 Jai Hindley
 Damien Howson
 Michael Matthews
 Richie Porte

 Rohan Dennis (tijdrit)
 Luke Durbridge (tijdrit)

België
 Wout van Aert
 Tiesj Benoot
 Oliver Naesen
 Pieter Serry
 Jasper Stuyven
 Greg Van Avermaet
 Loïc Vliegen
 Tim Wellens

 Wout van Aert (tijdrit)
 Victor Campenaerts (tijdrit)

Canada
 Guillaume Boivin
 Alexander Cataford
 Hugo Houle
 Michael Woods

 Alexander Cataford (tijdrit)
 Hugo Houle (tijdrit)

Denemarken
 Jakob Fuglsang
 Magnus Cort
 Niklas Eg
 Jonas Gregaard
 Mikkel Honoré
 Christopher Juul-Jensen
 Casper Pedersen
 Michael Valgren

 Kasper Asgreen (tijdrit)
 Mikkel Bjerg (tijdrit)

Verenigde Staten
 Lawson Craddock
 Sepp Kuss
 Brandon McNulty
 Neilson Powless

 Lawson Craddock (tijdrit)
 Brandon McNulty (tijdrit)
veluweracer 14 september 2020 19:38
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi, hij start in de Binckbank-Tour en dan de
> AGR, RvV en P-R
> gr

Laten we er inderdaad vooral blij om zijn dat hij tenminste nog ergens van plan is te starten. Hij had ook heel voldaan na zijn zege gisteren zijn seizoen voor bekeken kunnen houden en tot volgend voorjaar op trainingskamp kunnen gaan.
Prikdude 14 september 2020 19:45
Selectie Nederland voor het WK wielrennen 2020 (27 september)
flag-nl Tom Dumoulin
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Dylan van Baarle
flag-nl Pieter Weening
flag-nl Sam Oomen
flag-nl Martijn Tusveld

Selectie Nederland voor het WK tijdrijden 2020 (25 september)
flag-nl Tom Dumoulin
flag-nl Jos van Emden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2020 19:45 door Prikdude.
Eqquipo 14 september 2020 19:46
Wat een deb ben je toch
lodjan 14 september 2020 19:57
Zonder Mollema, Poels, Van der Poel, Kelderman en Kruijswijk een logische selectie. Het zal van Dumoulin moeten komen.
valse trage 14 september 2020 20:02
Tusveld reed een prima Tirreno, en zit in de ploeg van de winning mood.
Goede keuze. Niet dat het allemaal veel uitmaakt.

Jeeeeezus, KUT-van der Poel!!! Je bent uiteindelijk een entertainer, vergeet dat niet.
Ter onzer entertainment!
Dit vergeef ik je alleen als je RvV of P-R wint.
Alleen de Gold Race is niet genoeg jongen!
betuweracer 14 september 2020 20:22
Dat is wel een heel matige selectie. Wilde Poels zelf niet? Ik had hem toch maar mee genomen. Twee weken is nog lang.
Tinuz 14 september 2020 20:32
De Gold Race en RvV/P-R plus een continent naar keuze.
VDP houdt van bourgondisch tafelen, de lokale snack en zijn hondje. Hij heeft niet de mentaliteit van iemand als Van Avermaet, lijkt het.
ton duk 14 september 2020 22:08
Met kort daarachter Oomen
Gr
Ulrich A. Boschwitz 15 september 2020 05:01
Andere Peter 15 september 2020 08:37
Zeker. Maar ik bedoelde om hem een vrije rol te geven.
Meneer 60% 15 september 2020 08:55
Twee klimmetjes die het midden houden tussen de zwaarste heuvels in de AGR en die in LBL. Mijn gevoel is ook dat dit voor MvdP net een tikje te zwaar is. Ook voor Sagan, Trentin, Matthews. Als Van Aert goed uit de tour komt, moet hij het aankunnen. Alaphilippe, Kwiatkowski, Hirschi ook.

Plus de echte klimmers. Colombia zal een sterk blok op kunnen stellen, hoewel velen niet zo goed uit de Tour lijken te komen. Benieuwd of Slovenië hun topkoppel aan de start krijgt. En wat doen Giro-renners zoals S. Yates, Thomas, Fuglsang en Nibali? Die laatste zal in eigen land zeker starten op een voor hem heel geschikt parcours.
Curzio 15 september 2020 09:09
Van Aevermaat zal vast top-10 rijden, maar ondanks het gebrek aan kracht in de breedte van de Nederlandse selectie denk ik dat Dumoulin echt titelkandidaat is (met ondersteuning van Gesink tot diep in de finale). Het lijkt mij dat op zo'n parcours de beste klimmers komen bovendrijven, en dan met name degene die de Tour hebben gereden.
Prikdude 15 september 2020 09:35
Benieuwd wat het redelijk unieke aanlooploze 260 km-parcours gaat opleveren, met direct uit de start klimmen. Vliegen ze er in zoals jaarlijks in de Strade dan wordt het een slagveld en is Dumoulin kansrijker.

De topfavorieten lijken toch Alaphilippe, Schachmann, Fuglsang, Lutsenko, Hirschi, Kwiatkowski en als hij nog fris is Van Aert. De helft van de top 10 van de Touretape van vandaag kan zomaar top 10 WK rijden.
Curzio 15 september 2020 10:20
Alaphilippe lijkt me tamelijk opgerookt, die zie ik dit jaar niet de benen hebben voor dit parcours. Schachmann en Lutsenko vind ik eerlijk gezegd ook net iets te licht (in termen van klimkwaliteit) hiervoor. Fuglsang ja, Hirschi ja, Kwiat vraagteken, Yates, Uran, Pogacar, G. Bennett, Valverde, Dumoulin, zoiets.
valse trage 15 september 2020 10:39
Dat valt nog te bezien. Door dat ge-MTB en gemodderklos is Van der Poel gewend om zo ongeveer 50% (ik zeg maar wat)
van de wedstrijden waar hij aan de start staat te winnen. Anderhalf jaar geleden draaide hij tijdens elke veldrit rondjes om Wout van Aert.
En daar kon hij ook best nog iedere zondagavond een frietje en een curryworst bij eten.
De Tirreno-etappe na een matige seizoensstart geeft hoop maar de echte test voor Van der Poel moet nog komen.
Eqquipo 15 september 2020 12:43
Kelderman is in vorm. Een parcours op zijn maat gesneden. Maar niet naar Imola, why??
Cecchini 15 september 2020 13:09
Die moet zijn eerste goede eendagskoers nog rijden.
Eqquipo 15 september 2020 14:10
Dat mag wezen, maar als er iemand nog tot diep in de wedstrijd knechtenwerk voor Dumoulin zou kunnen doen is het Kelderman.
Slimmerd 15 september 2020 14:13
Misschien wil die zelf niet? Verstoring in voorbereiding Giro?
betuweracer 15 september 2020 14:41
Dat is maar de vraag.
Tinuz 15 september 2020 16:03
Hij lijkt inderdaad wat lui geworden door die overmacht in het veld. Hij zal gemerkt hebben dat hij moet omschakelen op de weg.
ton duk 15 september 2020 16:08
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Gold Race en RvV/P-R plus een continent naar
> keuze.
> VDP houdt van bourgondisch tafelen, de lokale
> snack en zijn hondje. Hij heeft niet de
> mentaliteit van iemand als Van Avermaet, lijkt
> het.

Die mentaliteit om heel België door te rijden voor de juiste dokter?
Gr
Tinuz 15 september 2020 16:26
ton duk Schreef:

> Die mentaliteit om heel België door te rijden
> voor de juiste dokter?
> Gr

Ben geneigd om deels mee te gaan in deze suggestie. Hetgeen ik VDP niet zou aanbevelen.
ton duk 15 september 2020 16:36
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die moet zijn eerste goede eendagskoers nog
> rijden.

Wat op zich eigenlijk best raar is...
Sowieso ook zijn weinige overwinningen gezien dat ie best rap is (meestal voor plek 4 of 5...)
gr
betuweracer 16 september 2020 16:29
Daar is Poels al. Ook Koos is niet de gedroomde bondscoach. Het te hopen dat Tusveld en Eenkhoorn een beetje gezellig zijn in het hotel.
Wanny 16 september 2020 16:43
Kelderman rijdt niet ivm bubbel voor de Giro
Curzio 16 september 2020 18:32
G. Bennett valt af, en ik zet De la Cruz in als darkhorse.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen