Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Evenepoel glipt door mazen net in eerste dopingonderzoek

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 19 oktober 2020 16:03
Remco Evenpoel en zijn ploegleider Davide Bramati hebben geen dopingregels overtreden in de Ronde van Lombardije. Dat laat de wielerantidopingorganisatie weten. Het CADF was een onderzoek gestart omdat er op beelden te zien was hoe Bramati na de val van Evenepoel iets uit de zak van zijn renner haalde. "We beschouwen deze zaak als gesloten."
Remco Evenepoel kwam enkele maanden geleden zwaar ten val in de Ronde van Lombardije. Op de beelden die getoond werden na zijn val was te zien hoe Deceuninck-Quick Step-ploegleider Bramati een object uit de achterzak van Evenepoel haalde. Volgens de ploeg ging het om een flesje voedingssupplementen, maar daar nam het CADF niet zomaar genoegen mee.

De organisatie startte in augustus een onderzoek naar het object en pleit de renner en zijn ploeg op basis daarvan vrij. "Nadat we alle betrokkenen gehoord hebben, concluderen we dat er geen dopingregels overtreden werden. We beschouwen deze zaak als gesloten, tenzij ze nog nieuwe elementen naar boven komen."

Het CADF bedankt Evenepoel, Bramati en Deceuninck-Quick Step voor de medewerking. "Voorlopig zullen we hier niet meer over communiceren."



De goeie omstaander weet wel beter.
De dwerg van Schepdaal mag de wielersport de komende jaren dan mss wel gaan domineren dat zal altijd met een gitzwart randje zijn.
Don't believe the hype.
Anony 19 oktober 2020 16:31
Reverse Ulrich smiling bouncing smiley
Luijt 19 oktober 2020 16:47
"Voorlopig zullen we hier niet meer over communiceren."

Dit lijkt me voor ons prikkers ook het beste.
Carlos Danger 19 oktober 2020 16:53
Flesje. Ampul. What's the difference?
veluweracer 19 oktober 2020 17:30
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Voorlopig zullen we hier niet meer over
> communiceren."
>
> Dit lijkt me voor ons prikkers ook het beste.

Toch lijkt me het laatste hier nog niet over gezegd.
Vlaflip76 19 oktober 2020 17:42
Flesje Brinta, die spruit moet nog groeien, hé
El Chaba 19 oktober 2020 19:02
En wat dan nog?
Als Evenepoel al doping zou gebruiken, dan doen de meeste andere toppers dat zeer waarschijnlijk ook, boeien verder.
Overal waar mensen geld en roem kunnen vergaren worden 'verboden' middelen gebruikt om prestaties te verbeteren en echt niet alleen in de sport, hoor.

Daar zijn (doping)wetten voor en niet gepakt of betrapt betekent onschuldig. Punt.
Andere Peter 19 oktober 2020 19:10
Juist die laatste stelling maakt de discussie wel interessant: hoe ver ga je met controleren? Controleren, is dat alleen maar testen? Of kijk je ook in vuilnisbakken? Volg je geldstromen? En ga je af op verdachtmakende filmpjes zoals hier? Zet Justitie zich daarbij ook in (denk aan Armstrong)? Met een deal voor de ene schuldige die een ander beschuldigt? En doen alle landen dat dan op hun eigen manier?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2020 19:10 door Andere Peter.
Horsie is back 19 oktober 2020 20:03
Ik neem aan dat er niks onoirbaars is gepasseerd. Wat iemand graag voor zijn ontbijt heeft (DNA-based voor de RVV winnaar) of onderweg nog tot zich neemt doet niet ter zake, tenzij er evident sprake is van het gebruik van middelen die onder de dopingwet vallen of zouden moeten vallen. In de beroemde raid van Froome in de Giro zou er ook sprake geweest zijn van het nuttigen van een substantie uit een klein flesje. Zo'n flesje, zoals een alcoholicus bij zich zou kunnen hebben.

De topicposter had wat mij betreft wel wat zorgvuldiger met de topictitel kunnen omgaan. Ik schrok me een hoedje (net na een powernap), namelijk tamelijk suggestief.
Horsie is back 19 oktober 2020 20:12
Doping is van alle tijden, maar er is wat mij betreft ook veel te weinig aandacht voor het gegeven, dat wetenschap en techniek in al zijn facetten in de laatste 10 jaar het wielrennen meer heeft veranderd dan in de kwart eeuw ervoor. Daarvan profiteren de jonkies verreweg het meeste. Maar van de bakken doping, die in vooral het einde van de twintigste eeuw en het begin van de eenentwtintigste eeuw werden verteerd is nu geen sprake meer.
Tjappie2 19 oktober 2020 20:17
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------

>Zet Justitie zich daarbij ook in (denk aan Armstrong)?
Wat dit punt betreft: wel als een (vermoeden van een) dopingovertreding een strafbaar feit (strafrechtelijk en/of civielrechtelijk) oplevert. Ik meen dat dit in Italië zo is.

Bij Armstrong had het er volgens mij mee te maken dat US Postal een (semi)overheidsinstelling is en dat er dus belastinggeld mee gemoeid was.
Orakel 20 oktober 2020 07:37
Gaat niet alleen om doping (denk ik), maar ook over een mogelijk verband tussen de finalebidon en de val in het ravijn. Je kunt met cafeïne en legale pijnstillers prima een levensgevaarlijke cocktail maken. Ook door foute dosering bijvoorbeeld.
Andere Peter 20 oktober 2020 08:20
Zeker. Dat was de voet tussen de deur.
Carlos Danger 20 oktober 2020 14:42
Al met al toch Remco's goede naam voor altijd bezoedeld.
Er zal voor altijd een schaduw hangen over zijn elf grote ronde overwinningen.
Horsie is back 20 oktober 2020 16:06
Dit seizoen zijn er nog geen épinglés gemeld door cyclisme-dopage.com voor de TDF, Giro en Vuelta, die uiteraard nog gaande zijn.

Sinds 1968 zijn er alleen "brandschone" podia geweest in 1988 (Giro), 2013 (Giro), 2014 (TDF en Giro), 2015 (Vuelta), 2017 (Giro), 2019 (TDF en Giro), 2020 (TDF).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen