Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Giro d'Italia etappe 19 » Morbegno › Asti (258k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 22 oktober 2020 20:11
Vertrek 10.00 verwachte aankomst




Asti



Algemeen Klassement

1 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 77:46:56
2 HINDLEY Jai Team Sunweb 0:12
3 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 0:15
4 BILBAO Pello Bahrain - McLaren 1:19
5 ALMEIDA João Deceuninck - Quick Step 2:16
6 FUGLSANG Jakob Astana Pro Team 3:59
7 KONRAD Patrick BORA - hansgrohe 5:40
8 NIBALI Vincenzo Trek - Segafredo 5:47
9 MASNADA Fausto Deceuninck - Quick Step 6:46
10 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 7:28

Slimmerd 22 oktober 2020 20:33
251 kilometer!! Ze zijn gek..

Hup lekker wandelen à 35 km/h, verwachte finish dan ergens om 17.15 uur..
Horsie is back 22 oktober 2020 21:20
Nu de klim naar de Tourmalet in de Vuelta ook al is afgeblazen rest van Super Sunday alleen nog de gewenste overwinning van Wilco Kelderman.
tvm 22 oktober 2020 22:12
Maak het rijtje af:
Dumoulin-Aru
Kruijswijk-Nibali
Dumoulin-Froome
Roglic-Pogacar
Kelderman-....

Wordt wel pijnlijk zo.
Slimmerd 22 oktober 2020 22:24
Almeida-Kelderman
Inigo 22 oktober 2020 22:26
Quintana - Dumoulin
Slimmerd 22 oktober 2020 22:38
DNS Spreafico

Na etappe 12 en 13 positief getest
MarkV 22 oktober 2020 23:27
Gesink-Valverde
MarkV 22 oktober 2020 23:30
Overigens is Roglic geen Nederlander.
Heisenberg 22 oktober 2020 23:32
Froome pakte de trui af van Yates.
MarkV 22 oktober 2020 23:40
Nu ik de uitslagen van deze Giro nog eens doorneem zie ik dat G. Hart 19 seconden heeft gewonnen in de rit naar Roccaraso.
Mocht hij daar buiten iedereens aandacht gewoon gratis weg rijden?
Hopelijk worden die 19 seconden niet bepalend.
Carlos Danger 22 oktober 2020 23:43
Janssen - Aimar.
Cecchini 22 oktober 2020 23:47
Van Springel - Janssen
Cecchini 22 oktober 2020 23:47
Kelderman pakte op de Etna bijna 2 minuten op Hart
Cecchini 23 oktober 2020 00:38
‘Nog drie dagen fietsen, dan mag je naar huis’

Volkskrant Journalist Jarl van der Ploeg doorkruist met de Giro nog één keer het land waar hij vier jaar correspondent was. Op zoek naar veerkracht, zorgeloosheid en publiek dat niet klapt voor de zorg, maar voor snelle fietsers.

Lombardije

Deze week kreeg Andrea Natali een berichtje vanuit het peloton. Het bericht was afkomstig van een renner in dienst van team Movistar; dezelfde renner die woensdag, in de zware bergetappe naar Madonna di Campiglio, bijna de hele dag op kop reed. Andrea, zei de renner tegen hem. Ik kan niet wachten tot deze Giro voorbij is, want ik ben iedere dag weer zo bang. Ik wil naar huis.

‘Ik spreek hem eigenlijk iedere avond wel’, vertelt Natali. ‘En iedere avond weer zegt hij: het voelt niet veilig, het voelt niet goed. Al zijn teamgenoten zijn tijdens deze ronde weleens bezorgd geweest. Vooral als ze langs drukke wegen reden waar het publiek ze recht in hun gezicht schreeuwde.’

Andrea Natali is, naast begaafd wielrenner, vooral ambulancebroeder in Bergamo. De renner van Movistar is daarom zeker niet de enige van wie hij tijdens deze Ronde berichtjes ontvangt. Heel veel profrenners uit Lombardije vragen hem geregeld naar de situatie thuis. Ze willen van hem weten hoe het gaat op de intensive care. Hoe hoog de tweede golf volgens hem wordt en of het wel slim is deze Giro helemaal uit te rijden tot aan Milaan, ondanks de vele besmettingen. Als het over het virus gaat, vertrouwen ze hun trainingsmaatje Natali namelijk als geen ander. Dat komt omdat Natali de akeligste kant van het virus al maandenlang recht in de ogen kijkt.

Ik ken Natali omdat hij begin maart de eerste persoon was die mij uitlegde wat voor golf van destructie er door zijn Bergamo trok. Hij vertelde mij dat hij diensten van twaalf uur moest draaien, omdat er zoveel mensen in de stad opeens ernstige ademhalingsproblemen kregen. Hij zei dat hij in het ziekenhuis per ongeluk een kamer inliep waar tientallen lijken lagen opgeslagen, simpelweg omdat er geen plek meer was in de mortuaria. Hij vertelde dat er geen mondmaskers meer waren, geen ademhalingstoestellen, geen reanimatieplaatsen. Dat een van zijn collega’s, een sterke man van 46 jaar, een paar dagen daarvoor pardoes was gestorven.



Het waren de meest verschrikkelijke dagen van zijn leven – dagen die hij voor altijd in zijn geheugen had willen begraven. Hij wilde dat het virus weer ging liggen zodat hij bij het zien van de bergen rondom Bergamo niet langer zou denken aan de vele doden die hij er ooit ophaalde, maar weer aan de fietstochten die hij er ondernam. Hij wilde dat er vanuit zijn herinneringen weer vleugjes geluk naar hem op zouden stijgen in plaats van flarden ellende.

Eigenlijk had vandaag dus een speciale dag moeten zijn voor Natali. De mooiste ronde van allemaal, de Ronde van Italië, rijdt vandaag immers dwars door zijn Lombardije. Hij had langs de kant van de weg willen staan om zijn vrienden aan te moedigen. Het had een feestdag moeten zijn, ‘want mijn leven, dat is de fiets. Ik heb 27 jaar van mijn leven grotendeels fietsend doorgebracht. Deze sport is alles voor mij.’

Het liep alleen anders, want vlak na een zomer met relatief weinig besmettingen dreven er nieuwe wolken voor de zon. In Lombardije worden inmiddels weer zoveel mensen ziek dat zijn dagen, net als in maart en april, weer volledig in beslag worden genomen door het virus. Ook onze afspraak moest hij tot tweemaal toe uitstellen, omdat er alleen al in Milaan ongeveer tweeduizend patiënten per dag bijkomen en het zijn taak is een aantal van hen te vervoeren naar het ziekenhuis van Bergamo.

Het drukt zwaar op het gemoed van Natali. Deze Giro had een symbool van de wederopstanding moeten worden, maar het lijkt er steeds meer op dat die wederopstanding samenvalt met een periode waarin iedereen eigenlijk moet blijven zitten.

Het is daarom een beetje zoals de berichtjes die hij aan zijn vrienden in het peloton blijft sturen: nog drie dagen fietsen, nog drie dagen volhouden en dan, of er nu een Nederlander, een Brit of een Australiër zal zegevieren, dan is het allemaal voorbij. Dan mag iedereen eindelijk naar huis.
De zwarte trui 23 oktober 2020 00:57
Kroon zei dat Hart in die etappe (te) lang bij de gevallen Thomas is gebleven. Dát zou, met de kennis van nu, pas een foute keuze zijn geweest.
Prikdude 23 oktober 2020 02:37
Tao heeft nooit bij Thomas gezeten, of het moet 2 seconden zijn geweest bij eerste lossen.

In die rit naar Roccaraso mochten Hart en Hamilton idd zomaar wegrijden. Almeida had een mindere dag en Keldermans ballen waren nog niet ingedaald( dixit Prik). En niemand die kon voorzien dat er een Giro zou komen waarin Geoghegan een voorname titelpretendent is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 02:43 door Prikdude.
Clavan 23 oktober 2020 07:39
Vini Zabu's Matteo Spreafico on provisional suspension, out of the Giro following adverse analytical findings for Enobosarm/ostarine (a drug not yet approved for human use)
Curzio 23 oktober 2020 07:49
Even opgezocht, dat spul grijpt aan op de androgeen-receptoren en heeft een vergelijkbaar effect als anabole steroiden. Sinds 2008 al op de dopinglijst en er zijn eerdere gevallen mee bekend.

Dit is niet om een dopinginsinuatie te doen, maar wat was eigenlijk de reden dat Visconti, die tot dan toe een goede Giro reed, ineens DNS achter z'n naam had staan?
Vlaflip76 23 oktober 2020 08:25
Iets met z'n kniepezen
Vlaflip76 23 oktober 2020 08:27
Hij stond 127e (vd nog 130 renners).
Effectief spul dus
Clavan 23 oktober 2020 08:55
Ik heb geen verstand van het doping test beleid. Maar is het normaal om iemand die 127e staat 2 dagen achtereen te testen? Wellicht al wat vermoedens?
Inigo 23 oktober 2020 08:56
Waarom is deze etappe zo lang...
ton duk 23 oktober 2020 09:20
Ton DUK ziet Cantu op het kaartje en mijmert naar de Bossche basketbalhistorie
oh Akerboom,oh Akerboom wat zijn uw schoten wonderschoon...
gr
Andere Peter 23 oktober 2020 09:34
Wat een suf rijtje. Heb je ook een rijtje van alle vrouwen die je afwezen?

Sub Culture heeft gelijk. Nederland (of de gemiddelde Nederlander hier) wordt steeds calimeroësquer.
Meneer 60% 23 oktober 2020 09:51
The day after the day before.

Ik wil nog even mijn analyse doen, met het risico dat er wat Sven-Nysjes (open deuren) tussen zitten, of dingen die al lang gezegd zijn hier.

- Allereerst hoop ik dat Sunweb dit scenario vooraf al had besproken. Niet om mezelf op de borst te kloppen (of eigenlijk wel) maar ik bracht dit twee dagen geleden al aan de orde. [wielerprikbord.nl], om 11.23. Toen was mijn gevoel (ook al heb ik een groot zwak voor Kelderman) dat het logischer zou zijn om Hindley niet op te offeren, een beetje afhankelijk van het soort etappe en de plek waar Hart bij Kelderman weg zou rijden.

- Op het moment dat Kelderman moest lossen vond ik het niet gek dat Hindley niet meteen wachtte. Dat risico was groot. Hindley was op dat moment kansrijk om de Giro te winnen. Kelderman was voor hetzelfde geld op weg om 5 minuten te gaan verliezen. In één keer twee man opofferen, niet alleen voor de zege, maar misschien wel allebei voor het podium, was ook heel risicovol geweest.

- Kelderman had op dat moment pech met twee dingen: de superdag van Dennis. Waar kwam dat vandaan? En het feit dat er op de Stelvio niemand vlak achter hem zat waardoor wachten heel logisch was. Dat brengt mij bij het volgende punt...

- Had Kelderman moeten wachten op Bilbao/Fuglsang? Achteraf zeker. Natuurlijk. Maar op dat moment, bovenop de Stelvio? Ik vond van niet. Zijn realistische doel op dat moment was (of had moeten zijn) om met ongeveer 1.30 a 2.00 achterstand op Hart binnen te komen. Zo hield hij nog een mooie marge over. Hij lag bovenop de Stelvio zo'n 45 seconden achter en verloor in de laatste kilometers niet veel meer. Bilbao en Fuglsang lagen daar volgens mij (maar ik kan het nergens terugvinden) weer een minuut achter. Ze verloren nog steeds terrein op de koplopers en Kelderman. Ik was er op dat moment van overtuigd dat beiden op zo'n 3 minuten binnen zouden gaan komen. Ik vond wachten op dat moment geen goed idee. Zo lang was het vlakke stuk na de afdaling ook weer niet. Je kunt erover discussiëren, voor beiden valt wat te zeggen, maar een blunder is het niet. Dumoulin wachtte ooit, terwijl hij er toen achteraf gewoon een lange tijdrit, één op één, tegen Froome van had moeten maken.

- Een andere gedachte: misschien had Hindley op de top wel moeten wachten op Kelderman. Toen was duidelijk dat Kelderman geen totale inzinking had. Dat risico was weg. Dan was het twee tegen twee geworden en ik denk niet dat het verschil dan veel groter was geworden dan de 45 seconden die het op de top waren. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat op dat moment ook niet bedacht had.

- Na het vlakke stuk tussen de cols kwamen Bilbao en Fuglsang heel snel dichterbij. Toen had de ploegleiding moeten zeggen (maar misschien is dat ook wel gewoon gebeurd): Even rustig aan Wilco, kom op adem, en probeer straks aan te pikken. Jammer dat hij dat niet eens probeerde. Hij leek gebroken, op dat moment, terwijl hij zich later wel weer herpakte.

- De enige echte megablunder van Sunweb is het feit dat Hindley niets heeft geprobeerd. Daardoor had het hele idee van hem meesturen achteraf maar heel weinig waarde. Want hij rijdt Hart er niet zomaar af, zaterdag, en zijn marge is normaal gesproken te klein met het oog op de tijdrit. Dus voor Hindley wordt het heel moeilijk om de Giro te winnen. Dan had hij beter voor Kelderman kunnen rijden. Hij had alles moeten proberen op dit laatste col. Aanval na aanval en meteen weer de benen stil wanneer Hart in het wiel zat. Misschien had dat Harts tempo en ritme ook gebroken en was het ook voor Kelderman nog gunstig uitgepakt.

Eén ding is duidelijk. Een paar dagen terug dreigde het risico dat Kelderman winnaar zou worden van een saaie, kleurloze Giro. Een zege op een presenteerblaadje. Dat is nu in ieder geval niet meer zo. Als ie het af kan maken, dan is het een echt een prachtige overwinning waar nog lang over nagesproken gaat worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 09:52 door Meneer 60%.
Andere Peter 23 oktober 2020 10:10
Goed gezegd. Tav Hindley die op de top van de Stelvio had kunnen wachten kun je daaraan toevoegen dat Kelderman op dat moment meende in de afdaling wel wat goed te kunnen maken...

Tevens: niemand kon voorzien dat Dennis zó sterk zou zijn. Dát maakte het verschil.

Hindley kon denk ik echt niet beter en reeds defensief om de boni af te pakken.
Carlos Danger 23 oktober 2020 10:15
Vandaag goed doorkomen en het is gepiept.
Naar Sestriere gaan ze hem er niet afrijden en in de (korte) tijdrit kan hij
nog wat seconden uitlopen.
In the pocket.
Curzio 23 oktober 2020 10:18
Grotendeels eens met je analyse t.a.v. de tactische overwegingen. In de laatste kilometers van de Stelvio en op de top was het verschil tussen Kelderman zo'n 50 seconden (40-50 seconden in de loop van de afdaling). Van een megablunder aangaande Hindley zou ik zelfs niet durven spreken, wel van een gemiste kans, waarbij een aanval op de Stelvio al waarschijnlijk het gunstigst was geweest. Een megablunder is het gebrek aan ploegleiderssteun in de vallei. Langer praten, beetje voordeel geven van bidon/auto, benadrukken dat Hindley voorin zit voor Wilco enz. enz., dat was nodig op dat moment.

Wat je laatste zinnen betreft, de ontknoping is spannend maar in mijn ogen niet heroisch. Kelderman komt als vijfde binnen in deze rit. De enige keer dat hij bergop afstand heeft kunnen nemen van zijn concurrenten was met een verrassingsaanval op de Etna waar niet op gereageerd werd. Dus een spannende ronde maar een aansprekende winst is het in mijn ogen nog steeds niet. Als Hart of Hindley zaterdag in een offensief alsnog de zege grijpt, dan is dat een stuk kleurrijker, maar ik hoop en verwacht het niet.
Wanny 23 oktober 2020 10:32
Etappe met 100 km ingekort.
tvm 23 oktober 2020 10:37
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een suf rijtje. Heb je ook een rijtje van alle
> vrouwen die je afwezen?
>
> Sub Culture heeft gelijk. Nederland (of de
> gemiddelde Nederlander hier) wordt steeds
> calimeroësquer.

Uiteraard was dit rijtje bedoelt om wat te provoceren. Het gebeurt echter wel vaak dat een Nederlander (of Nederlandse ploeg) de overwinning uit handen geeft.

Mooi om zien hoe je hier op de man speelt.
Frederik D. 23 oktober 2020 10:39
Mede vanwege de regen. Men gaat nu met de bus naar Milaan, alwaar gestart wordt.
Eddy Veen 23 oktober 2020 11:06
Wel gek dat het protest tegen de lengte van de rit zo laat is gekomen.
Meneer 60% 23 oktober 2020 11:12
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grotendeels eens met je analyse t.a.v. de
> tactische overwegingen. In de laatste kilometers
> van de Stelvio en op de top was het verschil
> tussen Kelderman zo'n 50 seconden (40-50 seconden
> in de loop van de afdaling). Van een megablunder
> aangaande Hindley zou ik zelfs niet durven
> spreken, wel van een gemiste kans, waarbij een
> aanval op de Stelvio al waarschijnlijk het
> gunstigst was geweest. Een megablunder is het
> gebrek aan ploegleiderssteun in de vallei. Langer
> praten, beetje voordeel geven van bidon/auto,
> benadrukken dat Hindley voorin zit voor Wilco enz.
> enz., dat was nodig op dat moment.
>
> Wat je laatste zinnen betreft, de ontknoping is
> spannend maar in mijn ogen niet heroisch.
> Kelderman komt als vijfde binnen in deze rit. De
> enige keer dat hij bergop afstand heeft kunnen
> nemen van zijn concurrenten was met een
> verrassingsaanval op de Etna waar niet op
> gereageerd werd. Dus een spannende ronde maar een
> aansprekende winst is het in mijn ogen nog steeds
> niet. Als Hart of Hindley zaterdag in een
> offensief alsnog de zege grijpt, dan is dat een
> stuk kleurrijker, maar ik hoop en verwacht het
> niet.

Eens met de kanttekeningen. Megablunder is misschien iets te zwaar gezegd. Maar wanneer voelde Hindley dat hij niet sterker was dan Hart? Op dat moment had hij zich alsnog terug moeten laten zakken. Met alleen zijn bijblijven schiet Sunweb gewoon niets op. Hij heeft Kelderman niet kunnen helpen én heeft zelf de Giro niet in zijn voordeel kunnen beslissen. Het is nu als een voetballer die kan overspelen, óf zelf kan scoren, maar die beiden niet echt probeert en een penalty versiert. Die penalty moet eerst nog maar gescoord worden.

Het gebrek aan steun in de vallei is een heel terecht punt.

Misschien is de eventuele zege niet heroïsch, maar wel zwaarbevochten, spannend, en met een mooi verhaal. Met al dan niet tegenwerking vanuit zijn eigen ploeg. Oppermachtige zeges van iemand die gewoon duidelijk de beste is, spreken meestal toch minder tot de verbeelding. Dumoulin in de Giro van 2017 was ook niet de beste Dumoulin ooit. Hij was in die ronde ook lang niet altijd de beste van het hele clubje. Juist omdat hij het moeilijk had in week 3 en er dat poepmoment was, werd het spannend en uiteindelijk extra mooi. (Enige grote verschil is wel: minder aansprekende tegenstanders nu).
valse trage 23 oktober 2020 11:27
Eén mindere dag, en het kan zaterdag op de Agnello al verloren zijn... Nee, de Giro is voor Kelderman nog láng niet binnen.
Hij is 1 concurrent verloren, en heeft er 2 voor terug gekregen.
valse trage 23 oktober 2020 11:54
Mooie analyse! Goed, we zijn het er denk ik wel unaniem over eens, dat het gebrek aan ploegleiderssteun voor Kelderman Sunweb aan te rekenen valt. Dat is de enige echte flater geweest. En naar die jasjes moet ook eens gekeken worden. Misschien valt er nog een 'marginal gain' te behalen en moeten de renners op hoogtestage ook eens gaan oefenen om bergop met maximale hartslag z.s.m. een jasje aan te trekken drinking smiley

Ja, vanuit tactisch oogpunt, dus in feite het Playstation-wielrennen (AP), had Hindley moeten aanvallen om Gaygan Hart proberen op achterstand te zetten. Ben ik het ook wel mee eens. Dit is ook een fout geweest. Je vergelijking over de spits die kan scoren of afspelen maar in plaats daarvan een penalty versiert, klopt. Maar die spits had zijn doelpoging ook kunnen missen, of de medespeler had 'm ook over de goal kunnen rossen. Waarmee ik wil zeggen: wij kunnen niet in de benen en het koppie van Hindley kijken, misschien voelde hij dat hij niet sterker was dan Hart. Ten tweede, Kelderman had ook finaal kunnen instorten op de slotklim en dan had Hindley voor niets gewacht.

Van mij mag Hindley trouwens best de Giro winnen als hij sterker is dan Kelderman. Niks zo pijnlijk om te zien dan een helper die sterker is dan de kopman, die de ronde kan winnen, maar die dat uit een soort schaamte/no-go om de eigen ploeggenoot aan te vallen niet doet of niet mag doen (Wiggins-Froome, Riis-Ullrich...).
JW 23 oktober 2020 12:03
Vlakke etappe, en dan toch iedereen in de bus.
't Kan verkeren...
JW 23 oktober 2020 12:09
M.i. goeie analyse.
Ook t.a.v. het punt (scenario Ten Dam/Kroon) dat Kelderman had moeten wachten op Bilbao.
Daarvoor lag hij te ver op hen voor, en was niet zeker dat ze zo dichterbij zouden komen.
Bovendien moest ik gisteren ook meteen aan Dumoulin-Froome denken.
Vanuit het idee dat Pinot samen met Reichenbach twee prima mannen zouden zijn om samen met hen het gat dicht te rijden wachtte Dumoulin. Om daarna door het tweetal gebruikt te worden. Het kostte hem de Tour. Dat had gisteren ook kunnen gebeuren.

En die jasjes....Op de top even stilstaan, jasje aan en dan weer vol gas lijkt me een verstandiger keuze. Kost hooguit 10 seconden.
Cecchini 23 oktober 2020 12:21
De Agnello is al een tijdje geleden geschrapt. Morgen 3x Sestriere, en dat is het.
Vlaflip76 23 oktober 2020 12:22
> Het gebrek aan steun in de vallei is een heel
> terecht punt.

Sunweb heeft niets geleerd van de Vuelta 2015
Frederik D. 23 oktober 2020 12:35
Wanneer is die uitdrukking "de bus" ontstaan? Een uitvinding van Knetemann? En wat zeggen ze in het buitenland tegen "de bus"?
Nomath 23 oktober 2020 12:37
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> ...Allereerst hoop ik dat Sunweb dit scenario vooraf al had besproken. Niet om mezelf op de borst te kloppen (of eigenlijk wel) maar ik bracht
> dit twee dagen geleden al aan de orde. [wielerprikbord.nl], om 11.23. Toen was mijn gevoel (ook al heb ik een
> groot zwak voor Kelderman) dat het logischer zou zijn om Hindley niet op te offeren, een beetje
> afhankelijk van het soort etappe en de plek waar Hart bij Kelderman weg zou rijden.
----------------------------

Op 21 oktober om 11:23 ! Misschien een vage herinnering aan wat iemand anders al op 20 oktober om 11:13 schreef ?
valse trage 23 oktober 2020 12:38
Oepsie. Hmm, hmm, ja, hmm, dat verandert de zaak dan misschien wel.
Cecchini 23 oktober 2020 12:39
Ach dat was toen heel wat anders. Toen was er een heel peloton aan Astana renners en nog wat knechten van Movistar die in de vroege vlucht meezaten, en zich allemaal hebben laten terugvallen toen Aru Dumoulin éénmaal gelost had. Dat was een groots opgezet ploegenspel, waarbij nog moet worden opgemerkt dat de Sunweb ploeg geen enkele kwaliteit had en daarom alleen al niet in de vroege vlucht kon zitten. Het goede werk van Sunweb gisteren kreeg eindelijk Almeida op de knieen. Wie had nu kunnen denken, dat Dennis gisteren die spaarzame topdag had ? Dat is eigenlijk gewoon pech. Anders was Hindley met Hart en Kelderman in zijn wiel over de Stelvio gegaan.

Wat dacht je van de Lotto Jumbo ploeg trouwens in 2016 toen Kruijswijk in de afdaling van de Agnello viel. Iedereen denkt nog steeds dat het die val was waardoor Kruijswijk uitiendelijk die Giro verloor, maar dat was vooral te wijten, dat in de lange vroege vlucht van die dag allerlei ploegmaten van Nibali en Valverde zaten die zich allemaal lieten terugzakken om in de vallei die 2 " gangsters" hulp te bieden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 13:07 door Cecchini.
valse trage 23 oktober 2020 12:39
"Gruppetto" is de internationale pelotontaal, dat wéét je toch!?
ton duk 23 oktober 2020 12:44
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mede vanwege de regen. Men gaat nu met de bus naar
> Milaan, alwaar gestart wordt.


... (kort Bosch woord,3 letters) Italianen
Dan rijdt Kelderman in het ROZE,korten ze de rit in angry smiley
gr
Frederik D. 23 oktober 2020 12:50
Maar is niet elk groepje een gruppetto? Ook een vooruit rijdend groepje? De bus is de vaak grote groep die achteraan in de wedstrijd rijdt en gezamenlijk probeert om nog op tijd binnen te komen. Wie ook nog uit de bus valt, kan het vaak schudden.
valse trage 23 oktober 2020 12:54
"gruppetto" = "bus". Ja, letterlijk betekent het "groepje" (toch? Merijntje?). Misschien circuleren er nog andere leuke woorden voor in het peloton voor "bus"?
Ik zou het niet weten verder.
"mongolenwaaier" is ABN als term voor de laatste groep in vlakke koersen.
Frederik D. 23 oktober 2020 13:00
Kort Frans woord voor hertog.

Kelderman draagt vast een roze onderbroek. Rondetricot voor homoseksuelen, acht letters, één spatie. Doe mee met het creëren van het grote wielercryptogram. Als er niets beter is. Duizend kilo fout gespelde Franse hertog. Laag mens met xy-chromosomen. Geluiden van duiven over de weg.
Frederik D. 23 oktober 2020 13:05
Of net iets andere jasjes die bij de schouders net iets ruimer zijn? De niet-Sunweb-renners vooraan hadden geen moeite met hun jasjes. Kutjasjes, zou iemand hier zeggen.
Wanny 23 oktober 2020 13:16
Kelderman van 17 seconden achter op een betere tijdrijder, naar 12 en 15 seconden voor op 2 mindere tijdrijders. Vanuit het scorebord bekeken is ie er op vooruit gegaan.

Enige kanttekening is dat ie gisteren niet mee kon en de vraag is of ie dat morgen wel kan.
Horsie is back 23 oktober 2020 13:23
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kort Frans woord voor hertog.
>
> Kelderman draagt vast een roze onderbroek.
> Rondetricot voor homoseksuelen, acht letters, één spatie. Doe mee met het creëren van het
> grote wielercryptogram. Als er niets beter is.
> Duizend kilo fout gespelde Franse hertog. Laag
> mens met xy-chromosomen. Geluiden van duiven over
> de weg.

Duct tape, maar dan voor je vingers als ze in een te jolige bui de toetsen beroeren. smiling smiley

Leve de lol van het prikken zolang het maar geen 260 (nou 251 dan) km lang regent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 13:25 door Horsie is back.
De zwarte trui 23 oktober 2020 14:42
Pinot had er toen belang bij om niet te rijden. Want hij wist dat dat zijn enige kans was op evt eindwinst. Als hij met Dumoulin was gaan meerijden had Tom hem er op de slotklim waarschijnlijk af gereden.

Bilbao en Fuglsang hadden allebei belang om door te rijden om Almeida, Majka en Nibali af te houden. Mogelijk dat Bilbao wat was gaan linkeballen met de gedachte Kelderman te lossen op de slotklim en zo zicht op het podium te houden, maar die kans leek me kleiner dan proberen met Kelderman terug te komen naar Hart en Hindley.

Demarreren van Hindley op de Stelvio was gevaarlijk geweest. Hart en Dennis hadden hem waarschijnlijk teruggepakt in de vallei. Al had Hindley denk ik niet doorgezet als die 2 bij elkaar zouden blijven. Dennis was té goed deze dag. Dat was het probleem van Sunweb.
El Chaba 23 oktober 2020 14:54
Clavan 23 oktober 2020 14:55
Vooral R. Dennis schijnt vanmorgen de boel platgelegd te hebben en druk met de jury in de weer was. Hmmmmm mijn 5G/ Soros voelsprieten kregen kortsluiting. Theo Tegen Hart vanmorgen slecht opgestaan en nu snel de etappe rijden en rusten voor morgen? drinking smiley
El Chaba 23 oktober 2020 14:57
Juist beter toch? Hoe meer energie hij kan sparen voor morgen en overmorgen, hoe beter, zeker na de zware inspanning van gisteren ("meeste afgezien dan ooit" ).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 14:57 door El Chaba.
Clavan 23 oktober 2020 15:07
Gruppetto is toch de vader van Pinokkio.
Eindhovuh 23 oktober 2020 15:12
Ik zal wel een waardeloze wielervolger zijn, maar wie had hier kunnen verwachten dat Hindley de beste klimmer in de Giro zou zijn? Heeft nog nooit een klassement in een serieus rondje gereden?
Frederik D. 23 oktober 2020 15:12
Nu.nl

De baas van de Giro is boos omdat onder druk van de renners de etappe van vandaag drastisch is ingekort.
Luijt 23 oktober 2020 15:16
Nee, weet ie kennelijk niet.
Slimmerd 23 oktober 2020 15:53
Geen sprint vandaag, 14 koplopers gaan het uitvechten
valse trage 23 oktober 2020 16:12
thumbs up Net zelf geschreven? grinning smiley
Slimmerd 23 oktober 2020 16:12
Nog 40 kilometer voor de 14 vooraan met o.a. Van Empel, Keisse, Armée en Campenaerts
Curzio 23 oktober 2020 16:14
Pinot reed wel mee, maar niet vol, omdat Lopez en nog iemand in het wiel zaten waar hij beducht voor was.
valse trage 23 oktober 2020 16:22
De jongeren lijken inderdaad uit de lucht te komen vallen heden ten dage. Ik ben een nog waardelozere volger want had überhaupt nog nooit van Hindley gehoord, terwijl hij er toch al 2 volledige seizoenen op heeft zitten bij Sunweb. Van Tao weet ik nog dat het een zeer talentvolle belofte was, maar hij is de afgelopen 2 jaar een beetje blijven plakken (beetje zoals Oomen), tot deze Giro.
Curzio 23 oktober 2020 16:28
Hij klinkt alsof hij op het punt staat een bloedige vendetta te ontketenen tegen diverse renners en hun families.
Slimmerd 23 oktober 2020 16:32
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 16:33 door Slimmerd.
Slimmerd 23 oktober 2020 16:33
Kopgroep gebroken met voor de tussensprint op een oplopend stuk door Campenaerts. Met de Belg zijn Pellaud Clarke, Mosca, Cerny en Armée mee
Slimmerd 23 oktober 2020 16:35
Pellaud is er na de tussensprint al aan, Cerny nu solo.

Nog 22km
Slimmerd 23 oktober 2020 16:37
20" voor Cerny op Armée, Clarke, Campenaerts en Mosca
El Chaba 23 oktober 2020 16:37
Simeone 23 oktober 2020 16:38
Italiaanse baasjes zijn altijd snel boos, gelukkig is Mauro geen Maffiabaas
Slimmerd 23 oktober 2020 16:40
18km

Cerny
Achtervolgers 31"

Peloton 10'58
Slimmerd 23 oktober 2020 16:40
Keisse sluit aan bij de vier achtervolgers van Cerny
Slimmerd 23 oktober 2020 16:43
Keisse neemt meteen de kop en het is voor de andere echt bijtrappen om in zijn wiel te blijven.

Cerny lijkt wel gevlogen
Spaak 23 oktober 2020 16:43
Remco had hier gewoon de volledige etappe gereden en gewonnen met vijf minuten voorsprong.
Slimmerd 23 oktober 2020 16:45
13km

Cerny
Achtervolgers 39"

Peloton 11'24
Slimmerd 23 oktober 2020 16:46
Gaat nota bene de beheerder ook beginnen met deze onbedaarlijke troep!
Spaak 23 oktober 2020 16:49
Excuses, verveling leidt soms tot meligheid...
Slimmerd 23 oktober 2020 16:49
Slimmerd 23 oktober 2020 16:54
Slimmerd 23 oktober 2020 16:57
Curzio 23 oktober 2020 16:57
Slimmerd 23 oktober 2020 16:58
Slimmerd 23 oktober 2020 17:01
1. Cerny

Serieus nummertje van 22 kilometer, verdiende zege voor CCC
Slimmerd 23 oktober 2020 17:02
2. Campenaerts 18"
3. Mosca
4. Clarke
5. Keisse
6. Armée
7. Torres
8. Pellaud
9. Dowsett
10. Carboni (?)

9 en 10 kunnen ook omgedraaid zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2020 17:03 door Slimmerd.
Luijt 23 oktober 2020 17:14
Ik sluit niet uit dat onze beheerder het niet al te serieus meende (anders dan een aantal andere lieden hier).
Clavan 23 oktober 2020 17:27
Remco had zich niks aangetrokken van de staking en gewoon 260 km gefietst en nog met 30 minuten voorsprong gewonnen. En onderweg nog Wuyts bevredigd op een parkeerplek.
Sub Culture 23 oktober 2020 17:30
Remco was om 4u 's ochtends opgestaan had de 250 km gereden ,de finish aangetikt, teruggereden om dan met het pak de rit aan te vatten en met 3 uur voorsprong gewonnen en zijn relaas van de hele rit in 5000 volzinnen op het prikbord neergeklad louter om de rest hier nog meer te stangen.
Andere Peter 23 oktober 2020 19:32
Op de man speelt??? Heb ik je vrouw beledigd? Heb ik je broer gediscrimineerd? Heb ik een tackle van achteren ingezet?

Ik zeg zelfs letterlijk iets over de gemiddelde NL'er op deze site en de aanleiding is jouw vergaand defaitistische rijtje. Bewust provoceren en dan piepen na een reactie vind ik ook al niet zo sterk. Ik hoop dat ze je op de IC weer goed kunnen oplappen.
valse trage 23 oktober 2020 19:43
Wat een lollige niet-wielrennerskop heeft die Cerny trouwens! Fan!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen