Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Driedelige docureeks 'Jonge Benen' zet beloftevol wielertalent in de schijnwerpers

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 03 juni 2015 15:04
Quote

Driedelige docureeks 'Jonge Benen' zet beloftevol wielertalent in de schijnwerpers

Het is stilaan uitkijken naar eventuele opvolgers van het vermaarde duo Tom Boonen en Philippe Gilbert. In 'Jonge Benen' op Eén wordt het verhaal verteld van vier beloftevolle profrenners die sinds 2009 als vrienden door het leven gaan.

Tim Wellens, Sean De Bie, Louis Vervaeke en Jasper Stuyven besloten eind vorig jaar een huis in Alora, Andalusië te huren omdat onder de kerktoren trainen in hun ogen gelijk staat met stilstand. Vanuit Spanje vatten ze het voor hen zo belangrijke wielerjaar 2015 aan.

De vier beloftevolle wielerprofs/vrienden zochten er naar ideale trainingsomstandigheden. De Eén kijker springt mee op de fiets en volgt de vier jonge wielrenners van dichtbij.

Wellens, De Bie, Vervaeke en Stuyven zijn niet alleen profs, maar ook oprechte vrienden. De basis van deze vriendschap werd gelegd op het WK voor juniores in Moskou in de zomer van 2009. Met de onmisbare steun van Sean en Tim werd Jasper daar wereldkampioen. Eind 2013 sloot de iets jongere Louis Vervaeke, een Oost-Vlaamse klimmer in spé, zich bij hen aan. Anno 2015 maken de vier deel uit van het profpeloton en nemen de verwachtingen toe. Doordat de vier hun lotgevallen deels zelf filmen, krijgt het wielerseizoen de allure van een prikkelende ontdekkingsreis.

'Jonge Benen' is een roadmovie over wielrennen en over vriendschap, waarin het communiceren een belangrijke rol speelt.

'Jonge Benen', drie weken lang vanaf 17 juni om 20.40 uur op Eén.



[www.tv-visie.be]

Trailer: [www.een.be]

Vier van de grootste wielertalenten van de wereld (allen van Belgische afkomst) gebruiken Andalusië als trainingsgrond. Omdat ze willen groeien als renner en dat kan het best in het buitenland. Daar zit een heldenepos in moeten ze gedacht hebben bij de VRT en dus hebben ze er camera's bijgezet. Hopelijk komt goed in beeld hoe Wellens de voorbereiding doet op de Tour. Hij is immers het grootste rondetalent van de lage landen dus zou hij er kunnen scoren. Vooralsnog eerder door een etappe te winnen dan door en goede positie in het AK in te nemen. Wellens wil namelijk langzaam maar duurzaam groeien opdat hij op rijpere leeftijd dan beter voor de dag zal komen. Hup Wellens!
Sub Culture 03 juni 2015 15:14
Vind jij jezelf niet vermoeiend?
Sub Culture 03 juni 2015 15:15
Los van het Sehnsucht getroll wel benieuwd naar deze docureeks op voorwaarde dat er niet te veel wordt ingepikt op het aspect vriendschap.
Wil geen emo shit zien.
Walnoot 03 juni 2015 15:32
Het het gevoel dat de begeleidende tekst niet echt recht doet aan het seizoen 2014 zoals gereden door Tim Wellens. Verder klinkt het me een beetje in de oren als direct gejat uit 'Ventoux' van Wert Bagendorp (een boek over wielrennen en vriendschap [blech] etc.), dat mijns inzien toch wel onder de beroerdste lectuur van 2014 gerekend mag worden. Zal alvast niet klaar zitten voor de eerste aflevering, positieve reflecties daarop kunnen dat echter veranderen voor het vervolg.
Massimo 03 juni 2015 15:53
Lijkt toch niet op Ventoux?
Carlos Danger 03 juni 2015 17:00
Vanavond half twaalf:

[www.sporza.be]
Cyclad 03 juni 2015 17:22
Ja hoor, weer een naamsverbastering. Fan van Quarantanove?
Walnoot 03 juni 2015 17:27
Laten we bidden van niet.
Walnoot 03 juni 2015 17:27
Als hij een of twee keer per maand had gedaan wat hij deed, had ik het wellicht best grappig gewonnen.
D. Marrage 03 juni 2015 18:15
Quote
Sub Culture
Sub Culture Schreef:
Los van het Sehnsucht getroll wel benieuwd naar deze docureeks op voorwaarde dat er niet te veel wordt ingepikt op het aspect vriendschap. Wil geen emo shit zien.
We zijn het eens!
sijbriskie 03 juni 2015 18:22
Was gisteravond. Prachtig portret trouwens.
tvm 03 juni 2015 22:36
Over docu's gesproken.

Iemand enig idee waar ik deze docu terug kan kijken?

Bvd!
Goozzer 03 juni 2015 23:12
Jammer, had ik graag gezien...
Massimo 04 juni 2015 01:55
Voor Goozzer en TVM: de documentaire is (blijkbaar) verwijderd van YouTube en NPO Doc, en op de filmsite van Het is Koers krijg je een foutmelding vanwege rechten. Hij staat wel op Cyclingtorrents.
Kuiperinho 04 juni 2015 12:18
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het het gevoel dat de begeleidende tekst niet echt
> recht doet aan het seizoen 2014 zoals gereden door
> Tim Wellens. Verder klinkt het me een beetje in de
> oren als direct gejat uit 'Ventoux' van Wert
> Bagendorp (een boek over wielrennen en vriendschap
> [blech] etc.), dat mijns inzien toch wel onder de
> beroerdste lectuur van 2014 gerekend mag worden.
> Zal alvast niet klaar zitten voor de eerste
> aflevering, positieve reflecties daarop kunnen dat
> echter veranderen voor het vervolg.

Beroerdste lectuur v 2014? Misschien dat jij de beroerdste smaak hebt v 2014? Best een aardig boek.
Walnoot 04 juni 2015 14:34
Zou ook kunnen inderdaad, bedankt voor de andere kant te belichten.
sijbriskie 04 juni 2015 14:47
Is het trouwens inderdaad 'beroerdste' of 'meest beroerde'? Vind ik altijd ingewikkeld. En ik ben te lui om het nou voor eens en altijd op en uit te zoeken. Maar dit volstrekt terzijde uiteraard.
El Chaba 04 juni 2015 14:50
Aangezien ik de beroerdste niet ben. smileys with beer
Meest beroerde is volgens mij een anglicisme.

Maar ook uit mijn hoofd, heb ook geen zin om het op te zoeken.
sijbriskie 04 juni 2015 15:00
Je bent in ieder geval te beroerd om het uit te zoeken.
El Chaba 04 juni 2015 15:41
Hier dan, lapzwans: [onzetaal.nl]
sijbriskie 04 juni 2015 17:23
smiling smiley

Dank! Ik meen eruit te begrijpen dat 'beroerdste' inderdaad correct is.
Linkebal 17 juni 2015 21:34
Helaas gemist! Is ie ergens terug te kijken?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen