Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Een zondag van Buridan?

Gepost door betuweracer 
betuweracer 29 januari 2021 17:26
Peiling
Komende zondag omstreeks 15:30...
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 41 stemmen ontvangen.
...kijk ik naar het hoogtepunt van het veldritseizoen (WK) 20
 
49%
...kijk ik naar de wegseizoensopener (La Marseillaise) 1
 
2%
...verdeel ik mijn aandacht tussen Mathieu, Wout en La Marseillaise 4
 
10%
...kijk ik een topper uit de Eredivisie (Feyenoord-PSV) 2
 
5%
...kijk ik (de tweede wereldbeker) schaatsen (in Heereveen op rij) 3
 
7%
...kan ik niet kiezen en bereid alvast m'n avondklokrelkit voor 2
 
5%
...wil ik niet kiezen en bevredig m'n huisdier of partner 9
 
22%



Voor m'n thuisstudie sociale demografie aan de Universteit van Cenghialta onderzoek ik de komende tijd de geaardheid onder fans van verschillende sporten. Ik wilde deze week een begin maken onder wielersupporters. Als jullie de poll zouden willen invullen, graag. Ik presenteer de onderzoeksresultaten hier tzt.

merijntje mortirolo 29 januari 2021 19:06
HUP Brute ezel Bruno!
Kilometervreter 29 januari 2021 23:18
In principe zou ik voor de laatste optie gaan ware het niet dat mijn vriendin net bij me weg is omdat ik haar cavia te vaak onzedelijk benaderde. Na enige twijfel kies ik dan maar voor veldrijden, tenzij Animal Planet iets interessants over knaagdieren heeft.
Frederik D. 29 januari 2021 23:44
Zondag kijk ik naar het WK ezelen, op een sublokale zender. De deelnemer uit Zanzibar schijnt een grote kanshebber te zijn. 198 cm.
betuweracer 30 januari 2021 19:47
Vooralsnog een verrassende uitkomst met slechts 3% pure hetero's onder wielerfans.
merijntje mortirolo 30 januari 2021 19:52
Nou ja, als je Faajenoordt-Philips een topper noemt, heb je gewoon een kutpoll gemaakt, dus stemde ik voor je laatste optie en ga ik mijn huisdier kut, ik heb geen huisdier partner iemand afrijden.
merijntje mortirolo 31 januari 2021 08:30
Turrouwwuns, borderlinende betuweracer, ligt de Universteit van Cenghialta daar op dat complex naast de Hogeschool van Giakoumakis? In de derde dimensie van het kwadrantenstelsel?
betuweracer 31 januari 2021 13:07
Het derde dal universum. Daar heb ik in jaren niet aan gedacht. Lees nu dat hij vorig jaar is overleden. Heerlijke fantasie, maar dikwijls misbruikt door walgelijke senesatiezoekertjes (door wie we dan wel weer met hem kennis konden maken, maar hoop dat ze reeds aan een pijnlijke dood gestorven zijn):

[youtu.be]
Eqquipo 31 januari 2021 13:28
verkeerde plek geplaatst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2021 13:29 door Eqquipo.
Spaak 31 januari 2021 22:03
Het mooiste sportmoment van vandaag was toch wel de zinderende ontknoping van Tata Steel Chess met een dramatische Armageddon-partij tussen twee landgenoten. Zelden zoveel drama in een schaakfinale gezien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2021 22:04 door Spaak.
Frederik D. 31 januari 2021 23:07
Ik heb het gelezen. Was inderdaad echt spannend.
El Chaba 01 februari 2021 17:13
thumbs up thumbs up thumbs up

Absoluut! Ook ik heb het live gevolgd, in ieder geval op de dagen dat ik niet op locatie werkte, maar thuis.
En ik was al fan van Jorden van Foreest vanwege zijn onstuimige en aanvallende manier van schaken (veel winnen, maar daardoor ook net iets te vaak verliezen), maar wat hij de afgelopen twee weken presteerde op het meest prestigieuze schaaktoernooi was welhaast 'hallucinant' te noemen. Hij is duidelijk 'volwassen' geworden!

Voor het toernooi was hij 66-ste op de FIDE ranking (nu 37-ste), maar de nummers 1 (Carlsen), 2 (Caruana), 5 (Vachier), 11 (Giri), 17 (Harikrishna), en 18 (Duda) waren hier onder anderen aanwezig en iedereen, die iets van schaken weet en begrijpt, snapt dat het dan nagenoeg onmogelijk is om zo'n sterk bezet toernooi te winnen. Maar hij deed het gewoon toch!

Zelfs Kasparov sprak lof over hem en vond het één van de boeiendste toernooien, die hij ooit had gezien.
lodjan 01 februari 2021 17:35
Sportman van het jaar?
ton duk 01 februari 2021 17:43
Aangezien heel die familie op niveau schaakt...is dit de Van Foreest waar een jaar of 3 geleden (schatting a la Hugo) een docu over was ?
gr
Carlos Danger 01 februari 2021 18:18
Maakte slim gebruik van de afwezigheid van Jan Timman.
Frederik D. 01 februari 2021 18:27
smiling smiley

Timman was net niet gek genoeg om wereldkampioen te worden. En zo was Timman groter dan Fischer.
Horsie is back 01 februari 2021 19:50
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het mooiste sportmoment van vandaag was toch wel
> de zinderende ontknoping van Tata Steel Chess met
> een dramatische Armageddon-partij tussen twee
> landgenoten. Zelden zoveel drama in een
> schaakfinale gezien.

Ik dacht, dat U hier een hyperbool gebruikte met de term Armageddon-partij, maar neuh, het bestaat inderdaad. Een vluggertje schaak met regels die altijd tot een winnaar leiden. Waarbij wit of zwart verschillende voordelen krijgen toebedeeld. Dit alles moet in 6 minuten beslecht worden.

In een WUR zitten dus 10 Armageddon partijen, waarvan de laatste ook al wordt er geen seconde gewonnen, de moeiijkste is. grinning smiley
Maradona 02 februari 2021 13:56
.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2021 14:11 door Maradona.
merijntje mortirolo 02 februari 2021 14:07
Ik vind Jorden en Machteld best leuke namen, maar wat bezielde die ouders om er ook eentje Lucas te noemen?
Spaak 02 februari 2021 16:32
Bijna goed, een Armageddon-partij duurt in totaal 9 minuten (dus ruim zes keer in een WUR). Vijf minuten voor wit en vier minuten voor zwart, waarbij zwart wint bij remise.

In tegenstelling tot "normaal" Blitz-schaak krijgen de spelers ook geen 3 seconden bonus na iedere zet, maar pas na de zestigste zet. Anish Giri stond op winst maar zag dat de tijd op was tijdens bij 58ste zet.

Hier de beelden van het slot van de Armageddon-finale

Zelfs als je totaal geen kennis van de sport hebt ziet dit er toch wel geweldig uit (en als je je afvraagt waarom de vrouwelijke commentaar zo opgaat in het spel, zij is toevallig de echtgenote van Giri)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2021 16:35 door Spaak.
Frederik D. 02 februari 2021 16:42
En wat bezielde jouw ouders om jou uberhaupt te verwekken? (Sorry voor de harde toon. smiling smiley )
merijntje mortirolo 02 februari 2021 17:47
Ik snap niet waarom je dat vraagt, maar goed, ik weet het antwoord niet.
Horsie is back 02 februari 2021 18:01
Natuurlijk Spaak. Na elke zet stopt de tijd. Ik ben nog gewend, dat sporters tegelijkertijd op hetzelfde speelveld staan.

Ik snap, dat het schaken in deze uitvoering nerv wracking is, maar dat had ik ook al bij André van Duin's marmotten. grinning smiley
Het is dus 6 minuten voor wit en 5 minuten voor zwart (bij remise winnaar) of elk een minuut minder om het nog moeilijker te maken.

Wat mij betreft lijkt het wel wat op goochelen. Stellig de indruk, dat de commentatoren met deze snelheid van schaken overvraagd waren.
Bij deze sport moet je wel on par zijn om überhaupt te kunnen volgen van wat er nu echt gebeurt.

Mocht Stockfish niet meedoen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen