Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France 2015 definitieve deelnemerslijst en discussietopic

Gepost door Pyama 
Pyama 07 juni 2015 11:56
Tour de France 2015





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2015 09:07 door Pyama.
Pyama 07 juni 2015 11:56
Deelnemerslijst Tour de France 2015
Gebaseerd op feiten, fictie, roddels, seizoensplanningen, interviews en uitgelekte selecties. Alleen indien 'voorselectie' staat vermeldt, betreft het een officiële door de ploeg bekend gemaakte selectie.


De Ploegen

1. Ag2r-La Mondiale
Definitieve selectie: Peraud, Bakelants, Bardet, Cherel, Gastauer, Gaudin, Riblon, Vansummeren, Vuillermoz
Niet: Betancur, S. Dumoulin, Dupont, Kadri, Nocentini, Pozzovivo, Turgot

2. Astana
Definitieve selectie: V.Nibali, Boom, Fuglsang, Grivko, Gruzdev, Kangert, Scarponi, Taaramae, Westra
Niet: Aru, Bozic, Cataldo, Guardini, M.Landa, L.L.Sanchez

3. BMC
Definitieve selectie: Van Garderen, D.Caruso, Dennis, Oss, Quinziato, S.Sanchez, Schar, Van Avermaet, D.Wyss
Niet: Atapuma, De Marchi, P.Gilbert, Phinney, Stetina, P.Velits

4. Bora-Argon 18
Definitieve selectie: Barta, S.Bennett, Buchmann, Dempster, Huzarski, Mendes, Nerz, Schillinger, Voss
Niet: Thwaites, Thurau

5. Bretagne-Séché Environnement
Definitieve selectie: Fedrigo, Brun, Delaplace, B.Feillu, Fonseca, Gerard, Perichon, Sepulveda, Vachon
Niet: R.Feillu, Hivert, Hutarovich, McLay

6. Cannondale-Garmin
Definitieve selectie: Talansky, Bauer, Haas, Hesjedal, Koren, Langeveld, D.Martin, Navardauskas, Van Baarle
Niet: Danielson, Formolo, Slagter

7. Cofidis
Voorselectie: Bouhanni, Edet, Laporte, Mate, Navarro, Senechal, Simon, Soupe, Vanbilsen
Niet: Bagot, Lemoine, Rossetto, Van Staeyen

8. Etixx-Quickstep
Definitieve selectie: Cavendish, Golas, Kwiatkowski, T.Martin, Renshaw, Stybar, Trentin, Uran, J.Vermote
Niet: Alaphilippe, Boonen, N.Terpstra

9. Europcar
Definitieve selectie: Voeckler, Coquard, Gautier, Gene, Nauleau, Quemeneur, Rolland, Sicard, Tulik
Niet: Arashiro, Craven

10. FDJ
Definitieve selectie: Pinot, Bonnet, Seb.Chavanel Demare, Geniez, Ladagnous, Morabito, Roy, Vaugrenard
Niet: Jeannesson, Roux, Vichot

11. Giant-Alpecin
Definitieve selectie: Barguil, Curvers, Degenkolb, T.Dumoulin, Geschke, De Kort, Preidler, Sinkeldam, Timmer
Niet: Kittel

12. IAM Cycling
Definitieve selectie: Frank, Brandle, Syl.Chavanel, Clement, Coppel, Elmiger, Hollenstein, Pantano, M.Wyss
Niet: Denifl, Haussler, Pelucchi, Reichenbach

13. Katusha
Definitieve selectie: Kristoff, G.Caruso, Guarnieri, Haller, Kozontchuk, Losada, Machado, Paolini, Q.Rodriguez
Niet: Isaychev, D.Moreno, Trofimov, Silin, Vorganov, Zakarin

14. Lampre-Merida
Definitieve selectie: R.Costa, Bono, Cimolai, Durasek, Oliveira, R.Plaza, Pozzato, Serpa, Valls
Niet: Modolo, Niemiec

15. Lotto-Soudal
Definitieve selectie: Greipel, Bak, Debusschere, De Gendt, Gallopin, Hansen, Henderson, Sieberg, Wellens
Niet: Boeckmans, Vandenbroeck

16. Lotto-Jumbo
Definitieve selectie: Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Leezer, Martens, Tankink, Ten Dam, Van Emden, Vanmarcke

17. Movistar
Definitieve selectie: N.Quintana, Anacona, Castroviejo, Dowsett, Erviti, Jose Herrada, G.Izagirre, Malori, Valverde
Niet: Amador, Anton, Gadret, Intxausti, J.Izagirre, Lobato, Rojas, G.Visconti, Ventoso

18. MTN-Quebeka
Definitieve selectie: Boasson Hagen, Cummings, Farrar, J.Janse van Rensburg, R.Janse van Rensburg, Kudus, Meintjes, S.Pauwels, Teklehaimanot
Niet: Berhane, Bos, Ciolek, Goss

19. Orica-GreenEdge
Definitieve selectie: Matthews, Albasini, Durbridge, Gerrans, Impey, Tuft, Weening, A.Yates, S.Yates
Niet: Chaves, S.Clarke, Santaromita

20. Sky
Definitieve selectie: Froome, Kennaugh, Konig, Poels, Porte, Roche, Rowe, Stannard, Thomas
Niet: Boswell, Eisel, Sergio Henao, Kiryienka, Lopez, Nieve, Nordhaug, Sivtsov, Viviani

21. Tinkoff-Saxo
Definitieve selectie: Contador, Basso, Bennati, Kreuziger, Majka, Rogers, P.Sagan, Tosatto, Valgren
Niet: M.Bodnar, R.Kiserlovski, Paulinho

22. Trek
Definitieve selectie: Mollema, Arredondo, Cancellara, Devolder, Didier, Irizar, Jungels, Rast, H.Zubeldia
Niet: Felline, Nizzolo, F.Schleck, Stuyven

En ook niet aan de start omdat hun ploeg niet start
Appollonio, Bole, Colbrelli, Cunego, Duarte, Duque, Gatto, Hoogerland, Rebellin, Theuns, Wiggins

Nationaliteiten
In 2014 waren er 34 nationaliteiten aan de start. In 2015 zijn dat er 32.
Tussen haakjes het aantal deelnemers in 2014.

FRA 41 (44) Peraud, Bardet, Cherel, Gaudin, Riblon, Vuillermoz, Fedrigo, Brun, Delaplace, B.Feillu, Fonseca, Gerard, Perichon, Vachon, Bouhanni, Edet, Laporte, Senechal, J.Simon, Soupe, Voeckler, Coquard, Gautier, Gene, Nauleau, Quemeneur, Rolland, Sicard, Tulik, Syl.Chavanel, Coppel, Gallopin, Pinot, Bonnet, Seb.Chavanel, Demare, Geniez, Ladagnous, Roy, Vaugrenard, Barguil

NED 20 (17) Boom, Westra, Langeveld, Van Baarle, Curvers, T.Dumoulin, De Kort, Sinkeldam, Timmer, Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Leezer, Tankink, Ten Dam, Van Emden, Poels, Mollema, Clement, Weening

ITA 16 (17) Nibali, Scarponi, D.Caruso, Oss, Quinziato, Trentin, G.Caruso, Guarnieri, Paolini, Pozzato, Bono, Cimolai, Malori, Basso, Bennati, Tosatto

SPA 15 (20) S.Sanchez, Navarro, Mate, Q.Rodriguez, Losada, R.Plaza, Valls, Castroviejo, Erviti, Jose Herrada, G.Izagirre, Valverde, Contador, Irizar, H.Zubeldia

BEL 11 (10) Bakelants, Vanbilsen, J.Vermote, Debusschere, De Gendt, T.Wellens, Vanmarcke, S.Pauwels, Devolder, Vansummeren, Van Avermaet

AUS 10 (11) Rogers, Porte, Renshaw, Haas, Dempster, Dennis, Hansen, Matthews, Durbridge, Gerrans

DUI 10 (10) T.Martin, Degenkolb, Geschke, Buchmann, Nerz, Schillinger, Voss, Sieberg, Martens

GRB 10 (4) Cavendish, Froome, Thomas, Stannard, Rowe, Kennaugh, Dowsett, Cummings, A.Yates, S.Yates

ZWI 10 (9) Cancellara, Rast, Frank, Elmiger, Hollenstein, D.Wyss, M.Wyss, Schar, Morabito, Albasini

COL 6 (3) N.Quintana, Anacona, Uran, Arredondo, Serpa, Pantano

POL 4 (5) Kwiatkowski, Huzarski, Golas, Majka

POR 4 (5) R.Costa, Machado, Oliveira, Mendes

TSJ 4 (2) Kreuziger, Konig, Stybar, Barta

ZAF 4 (-) Meintjes, J.Janse van Rensburg, R.Janse van Rensburg, Impey

DEN 3 (3) Valgren, Bak, Fuglsang

IER 3 (1) S.Bennett, Roche, D.Martin

LUX 3 (3) Didier, Jungels, Gastauer

OOS 3 (1) Haller, Preidler, Brandle

VST 3 (9) Talansky,Farrar, Van Garderen

CAN 2 (1) Hesjedal, Tuft

ERI 2 (-) Kudus, Teklehaimanot

EST 2 (2) Kangert, Taaramae

NOR 2 (1) Kristoff, Boasson Hagen

NZL 2 (2) Henderson, Bauer

ARG 1 (1) Sepulveda

KAZ 1 (2) Gruzdev

KRO 1 (1) Durasek

LIT 1 (1) Navardauskas

OEK 1 (1) Grivko

RUS 1 (4) Kozontchuk

SLV 1 (2) Koren

SLW 1 (2) P.Sagan

CHI 0 (1)

JAP 0 (1)

LET 0 (1)

WIT 0 (1)


Laatste wijziging
18-6: Ag2r
22-6: Lotto NL-Jumbo
23-6: MTN, Trek, Bora
24-6: BMC, Lotto-Soudal, IAM, FDJ
25-6: Katusha, Giant
26-6: Cofidis
27-7: Etixx
28-6: Ag2r, Cofidis, Bretagne, Movistar
29-6: Astana, Movistar, Sky, Lampre, Cannondale, Cofidis, Tinkoff, Europcar, Ag2r
30-6: Orica



55 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2015 09:07 door Pyama.
Chasse Patat 07 juni 2015 14:36
Pyama,
Ik krijg een warm gevoel in mijn onderbuik als ik dit (weer) lees.

Let the good times roll!!!
Het wordt een mooie zomer, waarbij we de verveling op het werk weer kunnen verdrijven met (on)zinnige wielerpraat.

Chasse Patat (aka Stayerslijn)
Leon 07 juni 2015 14:42
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet aan de start
> Alaphilippe, Anton, Appollonio, Aru, Betancur,
> Boaro, Boonen, Bouet, D.Caruso, Cataldo, Ciolek,
> Cunego, Danielson, Duarte, Duque, Gatto, Geschke,
> Goss, Sebastian Henao, Hoogerland, Landa,
> Ligthart, J.Moreno, Nocentini, L.L.Sanchez,
> S.Sanchez, Stybar, N.Terpstra, Ventoso, Weening,
> Wiggins

Als het niet teveel gevraagd is, zou je dan die NIET-jes bij de betreffende ploegen kunnen zetten?
En btw: als je 10 namen neerzet is dat ook een "voorselectie"... winking smiley
Prikdude 07 juni 2015 15:04
Quintana staat op ontmaskeren, Contador gaat dit niet bolwerken, Froome is een labiele Pinokkio en de Spaanse Dopeling is uitgekrakelingd.

Bardet gaat aan zijn Tourrecord beginnen en Frank en Nibali complementeren het podium. Wellens pakt twee ritzeges.
Pyama 07 juni 2015 15:42
Ik zal de disclaimer die ik er altijd bij had staan ook weer plaatsen. Voorselectie is namelijk een officiële selectie door de ploeg vrijgegeven. De rest is eigen interpretatie. Uiteraard is de lijst in aanvulling en dat is weer afhankelijk van mijn vrije tijd.
Massimo 07 juni 2015 15:46
Quintana zal nog even in Colombia blijven en rijdt alleen de Route du Sud als voorbereiding.
NoekieM 07 juni 2015 20:53
Dank! Uit vrees dat dit topic niet meer zou terugkeren was ik aan het kijken naar alternatieven, maar mijn zomer is weer goed! Nu maar niet hopen dat alle Tour-spel-spelers hier ook niet hun ploeg-vragen gaan posten... Misschien een apart deel van dit forum voor inrichten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2015 20:55 door NoekieM.
malheur 07 juni 2015 21:18
Op het gevaar af dat ik er mis natuurlijk. Blote hoofd he, vele malen moeilijker dan via ProCyclingFactSheets.eu. In ieder geval niet veel en al helemaal niet veel uitrijders.

1. Ag2r-La Mondiale
Peraud, Bakelandts, Bardet, Cherel, S.Dumoulin, Gastauer, Kadri, Minard, Riblon, Turgot, Vuillermoz

2. Astana
Nibali, Agnoli, Boom, Fuglsang, Grivko, Gruzdev, Lutsenko, Scarponi, Taaramae, Vanotti, Westra

3. BMC
Van Garderen, De Marchi, Dennis, Gilbert, Hermans, Moinard, Oss, Quinziato, S.Sanchez, Schar, Stetina, Van Avermaet

4. Bora-Argon 18
S.Bennett, Barta, Dempster, Huzarski, Mendes, Nerz, Schorn, Thurau, Thwaites, Voss

5. Bretagne
Voorselectie: Fedrigo, Delaplace, B.Feillu, Gerard, Sepulveda, Vachon + 3 uit: Bideau, Brun, R.Feillu, Fonseca, Guillou, Hutarovich, Jarrier, Laborie, Perichon

6. Cannondale-Garmin
Talansky, Bauer, Haas, Hesjedal, Howes, B.King, Koren, D.Martin, Navardauskas

7. Cofidis
Bouhanni, Bagot, Edet, Lemoine, Molard, Navarro, Simon, Soupe

8. Etixx-Quickstep
Cavendish, Golas, Kwiatkowski, T.Martin, Renshaw, Trentin, Uran, Vandenbergh, J.Vermote

9. Europcar
Voeckler, Arashiro, Coquard, Gautier, Gene, Pichot, Rolland, Sicard

10. FDJ
Pinot, Bonnet, Delage, Demare, Jeannesson, Ladagnous, Offredo, Roy, Vichot

11. Giant-Alpecin
Voorselectie (13): Degenkolb, Barguil, T.Dumoulin + 6 uit: Curvers, De Backer, De Kort, Frohlinger, Geschke, Kittel, Preidler, Sinkeldam, Timmer, Veelers

12. IAM Cycling
Frank, Brandle, Coppel, Denifl, Elmiger, Pantano, V.Reynes, M.Wyss

13. Katusha
Q.Rodriguez, G.Caruso, Guarnieri, Kristoff, Isaychev, Losada, Machado, D.Moreno, Paolini, Silin, Vorganov

14. Lampre-Merida
R.Costa, Bonifazio, Bono, Cimolai, Durasek, Oliveira, R.Plaza, Serpa, Valls

15. Lotto-Soudal
Greipel, Bak, Boeckmans, De Clerq, De Gendt, Gallopin, Hansen, Henderson???, Sieberg, Wellens

16. Lotto-Jumbo
Kelderman, Gesink, Kruijswijk, Leezer, Martens, Tankink, Ten Dam, Van Emden, Vanmarcke, Wynants

17. Movistar
N.Quintana, Dowsett, Erviti, Gadret, Jose Herrada, G.Izagirre, Malori, Rojas, Valverde

18. MTN-Quebeka
Voorselectie: Boasson Hagen, Berhane, Cummings, Farrar, J.Janse van Rensburg, R.Janse van Rensburg, Kudus, Meintjes, S.Pauwels, Reguigui, Teklehaimanot

19. Orica-GreenEdge
Matthews, Albasini, Gerrans, Hayman, Impey, Keukeleire, C.Meyer, Santaromita, Tuft, A.Yates, S.Yates

20. Sky
Froome, Sergio Henao, Kennaugh, D.Lopez, Pate, Poels, Porte, Roche, Rowe, Stannard, Thomas

21. Tinkoff-Saxo
Contador, Basso, Bennati, M.Bodnar, J.Hernandez, Kiserlovski, Kreuziger, Majka, Paulinho, Rogers, P.Sagan, Tossato, Valgren

22. Trek
Mollema, Arredondo, Cancellara, Devolder, Irizar, Jungels, D.van Poppel, Rast, F.Schleck, Stuyven, Zoidl, H.Zubeldia



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2015 21:26 door malheur.
Pyama 07 juni 2015 21:22
Toch een eitje na 3 weken koers kijken? Geschke!
malheur 07 juni 2015 21:26
Ik zat daarbij te twijfelen. Volgens mij reed er nog zo'n overijverige mof rond met zo'n zelfde type achternaam. Dacht er 2 door elkaar te halen. Zo'n tijdrijder-achtig iets samen met Atapuma oid…? Blote hoofd he. Heb m iig dikgedrukt.

Pantano trouwens?

Ach ja! GRETSCH !



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2015 21:29 door malheur.
lodjan 07 juni 2015 22:07
Ik verwacht Langeveld ook aan de start.
Rudy t. 08 juni 2015 06:59
Heb je nu degene die je niet kent weer dik gedrukt? Of komt dat topic nog?

Edit laat maar, ik zie t al.

Over dubbelaars. De onvolprezen pro cycling Tourgids pakte nogal uit met Aru als een favoriet. Het leek me al sterk dat die erbij zou zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2015 07:02 door Rudy t..
Rudy t. 08 juni 2015 07:05
Heb de etappes al eens bekeken en dat zit er mooi uit. De sprinters komen er bekaaid af iig. De laatste twee weken bijna altijd wel een cat 2 of hoger klim.... Ik vroeg me ook af wie geel zou hebben na de tijdrit/huy combi. Froome of Contador al? Of Valverde of dumoulin mss?

En lotto in de ttt? 4 klimmers met een goeie tijdrit en nog wat hardrijders erbij. Serieuze ploeg wel.
El Chaba 08 juni 2015 08:03
Heeft Aru al beslist dat hij niet gaat, dan?
Blueprint 08 juni 2015 08:13
Verplichte registratie zal er ongetwijfeld flink wat buiten de deur houden.
malheur 08 juni 2015 08:40
Dat topic komt wanneer de officiele startlijst er is. Ik beloof plechtig tussentijds geen wielrenfeitjes.nl-achtige sites te raadplegen.
Rudy t. 08 juni 2015 08:51
Geen idee, volgens Pyama wel.

Is er ooit serieus sprake van geweest dat hij de dubbel zou doen?
Slimmerd 08 juni 2015 09:11
El Chaba 08 juni 2015 09:17
Ja zeker, zie dit bericht van 2 juni: [www.wielerflits.nl]. 50% kans dus.
Daarna heb ik er niets meer over gehoord, al kan het zijn dat ik iets gemist heb natuurlijk, vandaar mijn vraag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2015 09:18 door El Chaba.
Ron Meijers 08 juni 2015 09:55
Mocht hij aan de start verschijnen, vraag ik me af wat z'n precieze rol is. Ik neem aan dezelfde als Porte in de Sky-ploeg?
Blueprint 08 juni 2015 17:30
Wielen afstaan aan Froome, Contador en Quintana.
lodjan 08 juni 2015 20:53
El Chaba 09 juni 2015 09:09
@Pyama
Op welke info is jouw aanname dat Aru de Tour niet rijdt, gebaseerd?
Koppi 09 juni 2015 10:31
Toch ga ik het een heel klein beetje missen, de vraag naar wie er gaat 'verassen'. En duizend keer 'wie gaat er meer punten opleveren, A en C of B en D?'
Jaren geleden was het nog wel wat, dat Tourprikbord, maar spelfanaten die niet door enige wielerkennis werden gehinderd kregen steeds meer de overhand.
droomteam 09 juni 2015 13:17
Volgens Wielerflits staat Aru wel op de voorlopige startlijst en geeft aan dat het voor 50 % zeker is dat hij na de Tour gaat ,dus nog maar afwachten .
Pyama 10 juni 2015 08:54
Ergens een quote van Nibali waarin hij zegt te vertrouwen op zijn eigen Tourgroep. Nmm heeft hij ook gelijk. De Tourploeg van vorig jaar deed het prima. Een uitgebluste Aru is daarbij niet nodig.
bakfiets 10 juni 2015 09:14
alaphillipe levere en publiciteit een fransman in frankrijk?
JW 10 juni 2015 09:57
Nibali in het Nieuwsblad vandaag:

Zit Fabio Aru in je Tourploeg?

‘Dat denk ik niet. Het zou ook geen goed idee zijn om hem mee te nemen na zo’n Giro waarin hij veel energie verspeelde. Zo’n Tour de France, al is het maar om ervaring voor de toekomst op te doen, moet je beter voorbereiden.’
sijbriskie 10 juni 2015 10:03
Zou Nibali niet eerder bang zijn dat Aru hem bergop lost? Of in ieder geval vrezen voor twee kapiteins op één schip? Zelfs een 'uitgebluste' (zal wel meevallen, gok ik zo) Aru zou bergop toch uitstekend werk voor hem kunnen verrichten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2015 10:04 door sijbriskie.
JW 10 juni 2015 11:19
Natuurlijk was Aru in de Giro de beoogde kopman, en als Italiaan publicitair veel interessanter dan Landa.

Maar soms leek hij meer erop gericht Landa voor te blijven dan het Contador zo moeilijk mogelijk te maken.
Ik kan me goed voorstellen dat Nibali een zelfde scenario vreest, zeker in geval Aru door omstandigheden duidelijk voor hem in het klassement komt. Aru en knechten, dat lijkt me een onwaarschijnlijke combinatie.
Pyama 10 juni 2015 11:52
Zoiets was de quote inderdaad. Nu is dat geen 100% nee, maar ik ga er vanuit dat Nibali de baas is over zijn ploeg. Er moet ook nog een Kazak of wat mee om Astana tevreden te houden toch?
malheur 10 juni 2015 12:17
Nibali heeft helemaal gelijk wanneer hij Aru niet in het team wil hebben:

A: Onverdeelde aandacht voor de haai
B: Hij heeft de ook giro aan Aru gelaten
C: Negatieve aandacht tov zowel Aru himself als het feit dat hij nog even vrolijk de tour rijdt na 2e te worden in de giro, welke Italiaan deed hem dat ook alweer voor?

Ik begrijp Aru's wil om te rijden ook wel. Lekker achteraan bungelen en een etappe proberen te winnen is voor hem beter dan weer met Landa in de clinch te gaan aanstaande vuelta. Jammer jongen.
Snorfietser 10 juni 2015 12:25
Had Pozzovivo eigenlijk wel verwacht. Van wat ik begreep waren de verwondingen niet ernstig (gelukkig, want zo zag het er op het eerste gezicht niet uit) en heeft het merendeel van de Giro gemist. Iemand die meer weet over zijn herstel?
sijbriskie 10 juni 2015 12:49
Pozzovivo zou sowieso Giro en Vuelta rijden als kopman, Bardet en Peraud de Tour. Denk dat ze daar bij AG2R nu gewoon aan vast willen houden, om problemen met te veel kopmannen en te weinig knechten in de Tour te voorkomen. Los van Pozzivivo's fysieke toestand op het moment van de Tour.
sijbriskie 10 juni 2015 12:51
Dat bedoel ik dus. winking smiley
Clavan 10 juni 2015 13:36
Ik had ergens gelezen dat Fuglsang een paar kilo lichter is dan voorgaande jaren. Volgens mij gaat ie heel goed zijn dit jaar
Blueprint 10 juni 2015 16:16
Daar hebben ze Gruzdev voor.
Ron Meijers 10 juni 2015 17:53
Een 'leuke' discussie, of discussies.
- Bij welke teams staat het kopmanschap nog niet vast (en wordt dat misschien a.d.h.v. het koersverloop bepaald)?
- Welke schaduwkopman of luxeknecht kan zijn kopman naar de kroon steken en verrassen?

Hiervóór wordt al een sterke Fuglsang geopperd.
Bij Ag2r zal er met Péraud en Bardet ook geen uitgesproken kopman zijn.
Bij Cannondale heb je Talansky, Hesjedal én D. Martin.
Bij Lotto zal Gesink zich toch ook niet automatisch neerleggen bij een leidersrol voor Kelderman.
En wat als Henao nu eens sterker dan Froome blijkt te zijn?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2015 10:33 door Ron Meijers.
Massimo 10 juni 2015 17:56
Ik zou daar heel stiekem en met potlood Tinkoff bijzetten.
Slimmerd 10 juni 2015 18:00
Majka kan inderdaad wel eens op en over Contador gaan deze Tour.
Bij Garmin zie ik Hesjedal niet als concurrent voor Talansky en Martin, zeker niet na zijn slopende Giro.

Uran wordt misschien nog bij Etixx verwacht, ook leuk met Kwiatkowski.
Slimmerd 10 juni 2015 18:01
Als die maar niet als Amador en Zakarin 10 kilo kwijt is, anders staat de winnaar al vast!
Curzio 10 juni 2015 19:20
Ik denk dat je Majka nu wat overschat. Zijn resultaten uit het verleden geven geen enkele aanleiding om te denken dat hij qua rol in het AK beter gaat zijn dan Contador.
malheur 10 juni 2015 21:06
Henao vind ik echt een enorm overschatte renner. Ik denk dat hij geeneens voorlaatste man zal blijken bij SKY. Bij AG2R lijkt Peraud me meer dan slim genoeg om het stokje aan Bardet over te dragen en staat voor mij in elk geval wel vast wie daar de kopman is. Talansky, Martin & Hesjedal zie ik ge3en een tour rijden zoals Monfort en VDB de giro, muf doch redelijk tot goed achter de opperkanonnen, dit gevaarlijke scenario valt ook bij TREK met Zubeldia, Mollema en Schleck geenszins uit te sluiten. Kelderman gaat Gesink voorbijstreven deze tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2015 21:09 door malheur.
malheur 10 juni 2015 21:08
Valverde vs Quintana natuurlijk!
ton duk 11 juni 2015 09:55
Froome gaat uiteindelijk voor POELS rijden...
gr
Clavan 11 juni 2015 10:45
In ieder geval voor Poels over de finish.
Snorfietser 11 juni 2015 13:03
Las vanmorgen inderdaad dat hij zaterdag in Zwitserland zijn rentree maakt en de Vuelta als hoofddoel heeft in de tweede helft van het seizoen.
Eazster 11 juni 2015 13:17
Denk dat El Imbatido , Quintana de eerste week wel wat zweetdruppeltjes laat persen. Als Valverde het geel pakt ,wat in Huy zomaar kan gebeuren begint de droom van het podium weer en zal hij zijn rol als kopman zomaar kunnen opeisen.
Ik vind dat ze bij Garmin en Lotto-Jumbo gewoon moeten kijken wie er het beste voorstaat ,allemaal aan elkaar gewaagd.
En Peraud tja al eerder afgeschreven ,kan zomaar zijn dat Bardet nog een jaartje moet wachten op het absolute leiderschap.
Pyama 11 juni 2015 20:59
Ook stom dat ze bij MTN Sbaragli niet meenemen. Als nummer zes in de sprintpikorde is hij de enige die het waar maakt en vaak de boel moet redden.
lodjan 11 juni 2015 22:35
Die gaat naar de Vuelta. EBH gaat met Farrar en/of Reinie naar de Tour. EBH is de laatste tijd beter.
Massimo 12 juni 2015 16:27
En hoe denkt het prikkersensemble over Louis Meintjes in de komende Tour?
Slimmerd 12 juni 2015 16:29
Prima opvulling voor de plekken 15 tot en met 30 en waarschijnlijk redelijk actief in de bergritten.
sijbriskie 12 juni 2015 20:36
Eens. En hetzelfde geldt denk ik voor Kudus en Pauwels.
lodjan 12 juni 2015 21:09
Langeveld is al zeker en volgens de telegraaf maakt Van Baarle ook een goede kans.
Pyama 13 juni 2015 00:33
Wat een drama bij Cannondale.
Blueprint 13 juni 2015 01:44
Daarmee overschat je dat duo.
sijbriskie 13 juni 2015 01:47
Of jij onderschat ze.
Koppi 15 juni 2015 13:04
Een link naar het officiële TdFroadbook: [www.wetransfer.com] (download PDF, negeer de rest).
Hollo Retenstein 16 juni 2015 14:39
Gilbert zal niet starten wegens knieproblemen: [nos.nl]
Hollo Retenstein 16 juni 2015 14:41
En het officiele bericht van BMC: [www.bmc-switzerland.com]
Sticky Bottle 16 juni 2015 20:53
Jeannesson kan je ook verwijderen. Zie zijn website
Pyama 16 juni 2015 21:22
Die is er al af sinds zondag!
PVW 16 juni 2015 21:30
Wat was dat ook alweer? Gevalletje a la Daan Olivier toch?
Pyama 16 juni 2015 22:14
Gevalletje Pinot. Bang om te vallen.
Chris78 17 juni 2015 08:02
Danny van Poppel zou de tour toch niet rijden dit jaar?
zumsteg 17 juni 2015 08:40
Top! Bedankt!

Het boek van de Giro was toch beter. Meer details in de stijgingspercentages van de laatste kilometers en cols. De Tour is zo ongeveer de laatste organisatie die geen hoogtemeters aangeeft in de 'itineraire horaire', bizar.

Hier een link naar de reglementen (hoeveel punten zijn er waar te halen, toegestane achterstanden etc.): [www.letour.fr]
zumsteg 17 juni 2015 08:42
Toch erg jammer. Was in de Giro goed op dreef en als hij in de Tour in vorm zou zijn zou hij in wel 10 etappes mee kunnen hebben gedaan voor de etappezege en zou hij misschien wel een concurrent geweest kunnen zijn voor Sagan/Degenkolb voor het groen.
Sticky Bottle 17 juni 2015 08:47
Alaphillipe en Stybar zeker niet? vandenbergh zeker wel?
Zal daar niet zo zeker van zijn
rustdag 17 juni 2015 08:59
Pas etappe 9 de ploegentijdrit, dat is toch triest. Je kan zomaar 1 a 2 renners kwijt zijn gespeeld. En het is denk ook een erg pittig parcour, echt iets voor de Movistar boys.
Ron Meijers 17 juni 2015 09:11
Volgens Procyclingstats, al weer ik niet hoe betrouwbaar die info is, gaat Stybar i.i.g. wél naar de Tour.
rustdag 17 juni 2015 09:18
Alaphilippe start in de Vuelta. stybar verwacht ik wel in de Tour.
Pyama 17 juni 2015 10:55
Ten eerste: er staat bij dat dit een inschatting is. Geen voorselectie. Dus niemand is 'zeker'.
Ten tweede: Stybar wordt vader en heeft aangegeven liever bij zijn kind te blijven dan de Tour te rijden.
Ten derde: Alaphilippe oproken in de Tour? Lijkt mij niet.
Slimmerd 17 juni 2015 11:12
Dat mbt vaderschap kan ook nog de bottleneck zijn voor Van Avermaet, al zie ik BMC niet zonder Gilbert en Van Avermaet starten. Ze nemen het afstappen van Van Avermaet dan misschien wel voor lief.
Koppi 17 juni 2015 11:19
Denk het ook. Als mevrouw Van Avermaet een beetje meewerkt kan meneer de eerste twee weken in ieder geval gewoon meedoen, en in de laatste week heeft hij sowieso geen kansen meer.
Eddy Veen 17 juni 2015 14:25
Vandaag heb ik met een ouderwetse stadsplattegrond in de hand het parcours van de 'ik noem het maar even proloog' gefietst. Dat heeft mijn behoefte aangewakkerd om 4 juli langs de kant te gaan staan, maar ik wil geen seconde van de televisie-uitzending missen. Weet iemand of er beeldschermen geplaatst worden en waar dan wel?
Aborah 17 juni 2015 15:09
Je kan hier filteren op beeldschermen:

[www.tourdefranceutrecht.com]
Eddy Veen 17 juni 2015 16:09
Hartelijk dank! Gelukkig staan er ook schermen op minder drukke punten zoals het Anne Frankplein. Dat biedt perspectief.
Slimmerd 17 juni 2015 18:45
Zal het niet zo zijn dat het op de punten met beeldschermen automatisch drukker zal worden?
Eddy Veen 17 juni 2015 20:41
Zeker, maar hopelijk niet zo druk als bij de finish op het Jaarbeursplein.
Cyclad 17 juni 2015 21:55
Van Baarle en Langeveld zijn sterke renners, prima ondersteuning voor de kopmannen. Ik begrijp de keuze wel.
Arsimo 18 juni 2015 09:40
Ik neem mijn DVB-T ( "gratis Digitenne" ) module en tablet mee. Altijd tv dus langs de kant.

Je kan ook mini dvb-t mediaspelertjes op het internet vinden, soms voor enkele tientjes. Had/heb zo'n ding bij me bij WK's, klassiekers e.d. En als ik met gezin op stap moest terwijl er koers op tv is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2015 09:40 door Arsimo.
Sticky Bottle 18 juni 2015 10:38
Walnoot 18 juni 2015 11:04
Wat staat daar voor Gastauer - 2017?
Sticky Bottle 18 juni 2015 11:05
Tourfan 18 juni 2015 11:23
Ag2r 7 renners al zeker: Bardet, Peraud, Vuillermoz, Gastauer, Cherel, Gretsch en Vansummeren. Overige 2 plaatsen voor: Jan Bakelants, Hubert Dupont, Blel Kadri, S. Minard, Lloyd Mondory, Christophe Riblon, S. Turgot, M. Montaguti, Samuel Dumoulin
Eindhovuh 18 juni 2015 14:16
Voor mij wel verrassend, Gastauer, Cherel en Gretsch al wel zeker en Bakelants en Riblon nog niet.
Pyama 18 juni 2015 14:17
Vooral na de Giro van Gretsch. En wat te denken van Dumoulin en ritwinnaar Kadri?
Eindhovuh 18 juni 2015 14:18
Die zou ik op voorhand inderdaad ook opgeschreven hebben. Leuke renners.
Goozzer 18 juni 2015 14:33
Gretsch wellicht vooral ook met het oog op de ploegentijdrit? Verder zullen ze met twee uitgesproken klassementsrenners wellicht wat huiverig zijn voor renners met een 'eigen agenda', zoals Bakelants en Kadri...
Von Kármán 18 juni 2015 15:24
Hmm, betekent het feit dat Péraud boven Bardet staat dat hij wordt gezien als de kopman?
sijbriskie 18 juni 2015 15:39
Lijkt me zéér onwaarschijnlijk, zéker gelet op hun beider presteren dit seizoen tot op heden. Waarschijnlijk gedaan uit respect voor de oudere én nummer twee van vorig jaar. Ze beginnen volgens alle persverklaringen van AG2R ook met een gedeeld kopmanschap.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2015 15:40 door sijbriskie.
El Chaba 18 juni 2015 18:03
Pyama 18 juni 2015 20:22
Klopt dit lijstje wel? Normaal ben ik niet van het vragen naar de bron maar ik twijfel bij de naam Mondory. De beste man is naar mijn weten geschorst? Ook de namen Montaguti en Dupont (ivm Giro) verbazen mij.
Pyama 18 juni 2015 20:26
Maar beide geen echte Tourrenners, beetje genre Niki Terpstra. Hesjedal zal op zijn na de Giro en heeft geen knechten nodig. Talansky was vorig jaar geen succes en treft dit jaar ook geen parcours op zijn maat. Martin, oké kan, maar geen topfavoriet waarvoor je de ploeg moet laten rijden (uiteraard wel leuke etappes voor hem). Kortom ik zou kiezen voor meer afmaker types a la Moser. (zal je natuurlijk zien dat 1 van de 2 een rit wint).
Vittal 22 juni 2015 16:34
Gesink en Kelderman speerpunten Team LottoNL-Jumbo tijdens Tour de France

Team LottoNL-Jumbo vertrekt met negen strijdlustige renners naar de Tour de France. Wilco Kelderman en Robert Gesink zijn de speerpunten van de ploeg, terwijl ook Steven Kruijswijk en Laurens ten Dam voor een goed klassement kunnen gaan.

“We hebben voor een evenwichtige samenstelling van onze ploeg gekozen”, verklaart ploegleider Nico Verhoeven. “Met oog op de aard van het parcours, hebben we minder naar de massasprints gekeken. We nemen dit jaar meer klimmers mee. Robert en Wilco zijn de kopmannen, maar ook Laurens en Steven hebben zich bewezen in een grote ronde. Daarbij weet je dat er zeker in de eerste tien dagen van de Tour de France veel kan gebeuren. Met dit blok van vier, lopen we minder risico om na die beginfase ons klassement volledig kwijt te zijn. We kunnen onze kansen spreiden en zetten niet alles op één kopman. Het venijn zit hem in de tweede helft van de wedstrijd, dus als dat gedeelte aanbreekt, moeten we er nog goed bij zitten.”

Alpe d’Huez
Voor Wilco Kelderman wordt het zijn debuut in de Tour de France. “Ik kijk er heel erg naar uit”, zegt de jonge klassementsrenner. “Ik heb me de laatste vijf weken specifiek op de Tour de France voorbereid. Ik ben op hoogtestage geweest en heb het Criterium du Dauphiné gereden in aanloop naar de Tour. Ik kijk vooral uit naar de start in Utrecht en naar de etappe naar Alpe d’Huez. De komende anderhalve week ga ik nog wat specifieke trainingen doen op mijn tijdritfiets en hou ik verder rust, zodat ik fris aan de start verschijn.”

Plateau de Beille
“Dat we in Nederland beginnen, is schitterend en ik ben erg blij dat ik daar bij ben”, zegt Robert Gesink. “Ik heb prachtige herinneringen aan de vorige Tourstart in Nederland en kan niet wachten tot we in Utrecht van start gaan, maar daarnaast snak ik ook bij voorbaat al naar het moment waarop we Nederland weer uit zijn om naar de bergen te vertrekken. Haha. Voor mij is het nu zaak om uit te rusten van mijn zware inspanningen in de Ronde van Zwitserland. Daarnaast probeer ik vanuit Girona de etappe naar Plateau de Beille nog te verkennen.”


Bijzondere editie
"Iedereen is er klaar voor”, vervolgt Verhoeven. “De meeste renners hebben op hoogte naar de Tour de France toegewerkt. Voor Sep Vanmarcke was dat de eerste keer. Hij heeft zich in de Ronde van Zwitserland verder ontwikkeld. Robert en Laurens hebben voor een trainingskamp in de Verenigde Staten gekozen en ook dat is goed gegaan. Daarnaast rijden Wilco en Robert geen NK in het kader van hun voorbereiding op de Tour. We kijken met elkaar uit naar een Tour de France die voor ons extra bijzonder is door de start in eigen land.” Wilco Robert

Team line-up:
Robert Gesink, Wilco Kelderman, Laurens ten Dam, Steven Kruijswijk, Sep Vanmarcke, Bram Tankink, Tom Leezer, Jos van Emden en Paul Martens.

Ploegleiding:
Louis Delahaije, Frans Maassen, Nico Verhoeven en Merijn Zeeman.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2015 16:35 door Vittal.
Prikdude 23 juni 2015 08:31
Dennis 23 juni 2015 12:00
Edvald Boasson Hagen (Norway)
Steve Cummings (Great Britain)
Tyler Farrar (USA)
Jacques Janse van Rensburg (South Africa)
Reinardt Janse van Rensburg (South Africa)
Merhawi Kudus (Eritrea)
Louis Meintjes (South Africa)
Serge Pauwels (Belgium)
Daniel Teklehaimanot (Eritrea
lodjan 23 juni 2015 12:07
Berhane en Reguigui zijn dus de afvallers. Zij mogen zich opmaken voor de Vuelta

[www.nu.nl]

[www.teammtnqhubeka.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 12:27 door lodjan.
Carlos Danger 23 juni 2015 13:15
Fränk Schleck valt af ivm 'knieblessure'. Wie moet, behalve de oude Zubeldia, Mollema over de bergen loodsen?
Slimmerd 23 juni 2015 13:19
Arredondo, Jungels, Zoidl
Carlos Danger 23 juni 2015 13:23
Ron Meijers 23 juni 2015 13:23
Ironisch ergens: Lotto verschijnt met een sterker klimmerscollectief aan de start dan Trek. Maar goed, de voornaamste reden dat Mollema verkaste, was het absolute kopmanschap. Dat heeft-ie nu, terwijl bij Lotto 2 honden moeten vechten om 1 been.
Clavan 23 juni 2015 13:30
Bora Argon18

Jan Barta (30, CZE), Sam Bennett (24, IRL), Emanuel Buchmann (22, GER),
Zakkari Dempster (27, AUS), Bartosz Huzarski (34, POL), Jose Mendes (30, POR),
Dominik Nerz (25, GER), Andreas Schillinger (31, GER), Paul Voss (29, GER)
koos1 23 juni 2015 17:59
Trek Factory Racing:

Bauke Mollema
Julian Arredondo
Fabian Cancellara
Stijn Devolder
Laurent Didier
Markel Irizar
Bob Jungels
Gregory Rast
Haimar Zubeldia
Carlos Danger 23 juni 2015 20:27
TdJ 24 juni 2015 01:03
BMC (met Van Avermaet!):

Damiano Caruso
Rohan Dennis
Daniel Oss
Manuel Quinziato
Samuel Sánchez
Michael Schär
Greg Van Avermaet
Tejay van Garderen
Danilo Wyss

Bron



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2015 01:04 door TdJ.
Slimmerd 24 juni 2015 01:08
Caruso die verrassend nog gaat dubbelen dus, geen klassementsambities in Vuelta voor BMC of daar alles voor Atapuma en verder Gilbert?!
Sub Culture 24 juni 2015 06:11
Weinig steun bergop voor Van Garderen.
Slimmerd 24 juni 2015 10:02
Caruso reed top-10 in de laatste Giro en Vuelta, Dennis was meer dan in orde in de DL en Sanchez is nog betrouwbaar genoeg voor prima knechtenwerk.
Blueprint 24 juni 2015 10:04
Frappant dat Hermans en Moinard ontbreken.
rustdag 24 juni 2015 10:36
Mollema komt pas een paar dagen voor de start van de Tour zijn Berg af. Wilco blijft liever beneden, en gaat een stukkie tegen de klok fietsen.(NK tijdrijden) Over een kleine drie weken staat pas de eerste echte col op het programma. En vijf weken later de zware slotweek, de hoogtestage van kelderman, hoeveel invloed heeft die dan nog. Heeft iemand hier verstand van, want is snap er niet veel van, de verschillen zijn voor mij veel te groot.
El Chaba 24 juni 2015 11:48
Inderdaad en niet te vergeten Michael Schär, die ook uitstekend uit de voeten kan als knecht in de bergen.
Blueprint 24 juni 2015 11:56
Lotto-Soudal:
- Andre Greipel
- Tony Gallopin
- Tim Wellens
- Lars Bak
- Adam Hansen
- Jens Debusschere
- The Secret Pro
- Marcel Sieberg
- Thomas de Gendt
NoekieM 24 juni 2015 11:57
Lotto Soudal komt met volgende negen renners aan de start: Lars Bak, Thomas De Gendt, Jens Debusschere, Tony Gallopin, André Greipel, Adam Hansen, Greg Henderson, Marcel Sieberg en Tim Wellens. Manager Marc Sergeant geeft toelichting bij het negental:

“De keuze voor deze renners is gebaseerd op vertrouwen: in wat ze in het verleden reeds voor de ploeg betekend hebben, hun huidige conditionele niveau en de manier waarop we de komende Tour willen betwisten. André Greipel blijft uiteraard een van de steunpilaren van de ploeg. Hij heeft sinds 2011 elk jaar minstens één etappe gewonnen in de Tour, heeft de voorbije weken vertrouwen getankt in verschillende wedstrijden en met een geoliede machine rond zich hebben we als doel opnieuw een rit te winnen. Het klopt dat het aantal sprintkansen beperkter is dan de voorgaande jaren, maar toch blijft dit onze belangrijkste kans op ritsucces.”

“Greg Henderson, Jens Debusschere en Marcel Sieberg zullen André zo goed mogelijk bijstaan om ons doel te verwezenlijken, maar ook de andere jongens zullen uiteraard hun mouwen opstropen. Denk maar aan de honderden kilometers die Lars Bak vorig jaar op kop heeft gereden van het peloton of het metier en de rust van Adam Hansen in een prangende slotfase. Met Greg Henderson hebben we een van de meest ervaren lead outs van het peloton in onze rangen. Zijn belangrijkste overwinningen heeft André geboekt met Greg als loods voor zich. Met Jens Debusschere hebben we gekozen voor iemand die de rol van Jürgen Roelandts kan overnemen, indien nodig zelf snel is aan de meet en bijvoorbeeld in de kasseienrit zijn kans mag gaan. Hij heeft het afgelopen jaar een goeie ontwikkeling doorgemaakt en is klaar voor zijn Tourdebuut. Marcel Sieberg is al jaren de onmisbaar in zijn rol, kent André heel goed en is perfect ingespeeld op de andere jongens.”

“Daarnaast willen we onze attractieve manier van koersen van het eerste deel van het seizoen verderzetten in de Tour. Dat heeft ons veel publiciteit en lovende commentaren opgeleverd. In elke rit die niet op een sprint zal uitdraaien mogen de andere renners hun kans gaan. Het feit dat we geen klassementsrenner in onze rangen hebben dit jaar, geeft meer vrijheid aan die jongens. Tony Gallopin, Tim Wellens, Thomas De Gendt en eveneens Adam Hansen en Lars Bak kunnen in de ritten die er zich voor hen toe lenen hun kans gaan. Behalve de debuterende Tim Wellens hebben zij in het verleden allen bewezen in staat te zijn een rit te winnen in één of meer grote rondes. Tim gaat voor het eerst naar de Tour en mag die zonder druk aanvatten, op een manier zoals hij vorig jaar de Giro betwist heeft.”
Slimmerd 24 juni 2015 12:01
Die ook nog, bovendien werd Wyss vorig jaar ook nog 36e in de Vuelta (moet je toch je werk als knecht in de bergen ook prima kunnen doen)
Blueprint 24 juni 2015 12:59
IAM:
- Frank
- Chavanel
- Clement
- Brändle
- Pantano
- Wyss
- Elmiger
- Coppel
- Hollenstein
Slimmerd 24 juni 2015 13:00
Had Denifl wel verwacht na zijn optreden in Zwitserland
sijbriskie 24 juni 2015 13:03
Als Frank weer gezond is en blijft zie ik hem wel rond plek 10 eindigen.
Hollo Retenstein 24 juni 2015 13:05
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> IAM:

> - Hollenstein


smileys with beerspinning smiley sticking its tongue outhot smiley
sijbriskie 24 juni 2015 13:07
Zo langzamerhand weet ik écht niet meer of hij nou Reto Hollenstein of Hollo Retenstein heet...grinning smiley
Eindhovuh 24 juni 2015 14:00
Mooi benieuwd naar Clement en Frank.
Blueprint 24 juni 2015 17:30
FDJ:
- S. Chavanel
- W. Bonnet
- M. Ladagnous
- A. Démare
- T. Pinot
- S. Morabito
- A. Geniez
- J. Roy
- B. Vaugrenard
El Chaba 24 juni 2015 18:10
Die gaat naar de ronde van zijn land om 'm te winnen.
Massimo 24 juni 2015 18:14
Ik tel weinig renners in steun voor Pinot, en wat is er eigenlijk met Tuur Vichot aan de hand, die is al tijden op de sukkel.
Slimmerd 24 juni 2015 18:15
Morabito en Geniez moeten toch enige tijd mee kunnen natuurlijk, als de toppers gaan zullen zij lossen maar dat 'probleem' heeft natuurlijk 70% van de klassementstoppers.
Massimo 24 juni 2015 18:19
Ik had op z'n minst Elissonde verwacht

Edit: die reed al de Giro en Dauphiné en verder heeft de ploeg weinig smaken bergop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2015 18:37 door Massimo.
Walnoot 24 juni 2015 20:17
Geniez zal niet iedere dag top zijn, maar kan hier en daar vast lang mee, op de mindere dag van Pinot zich kapot fietsen moet wel lukken zou ik zeggen. Types als Roy en Vaugrenard zullen ook wel een goede dag hebben. Denk niet dat de nood voor Pinot heel hoog zal zijn.
Slimmerd 24 juni 2015 22:18
Zoals wel eens eerder gemeld in dit topic, Van Avermaet heeft thuis natuurlijk een zwangere vriendin zitten (uitgerekend eind juli) waar hij nu dus even afstand van moet nemen.

Sporza: Van Avermaet moet blijven tot ploegentijdrit
Ron Meijers 24 juni 2015 22:36
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lotto-Soudal:
> - Andre Greipel
> - Tony Gallopin
> - Tim Wellens
> - Lars Bak
> - Adam Hansen
> - Jens Debusschere
> - The Secret Pro
> - Marcel Sieberg
> - Thomas de Gendt

grinning smiley
Massimo 24 juni 2015 22:40
Is het nou te flauw om over babyvoeding te beginnen?
Walnoot 24 juni 2015 23:21
El Chaba 25 juni 2015 12:39
[www.nu.nl]

Katoesja met Kristoff en Rodriguez naar Tour de France

zijn de belangrijkste renners in de selectie van Katoesja voor de Tour de France.
De Noorse sprinter Kristoff, winnaar van de Ronde van Vlaanderen, won vorig jaar twee etappes in de Ronde van Frankrijk.
De 36-jarige Rodriguez werd in 2013 al eens derde in het eindklassement en wist in 2010 een rit te winnen in de grootste wielerkoers ter wereld.

Kristoff en Rodriguez worden gesteund door onder anderen de Italiaan Luca Paolini, die dit jaar Gent-Wevelgem won, en zijn landgenoot Giampaolo Caruso, de nummer vier van Luik-Bastenaken-Luik.

De Spanjaard Alberto Losada, de Portugees Tiago Machado, de Oostenrijker Marco Haller, de Rus Dmitri Kozontsjoek en de derde Italiaan Jacopo Guarnieri completeren de selectie van de Russische ploeg.

Samengevat:

Alexander Kristoff
Joaquim Rodriguez
Luca Paolini
Giampaolo Caruso
Alberto Losada
Tiago Machado
Marco Haller
Dmitri Kozontsjoek
Jacopo Guarnieri
sijbriskie 25 juni 2015 13:27
Geen Moreno, opvallend. Toch Purito's 'luitenant'/maatje? Of botert het niet meer zo tussen die twee? Of puur een beslissing van de ploegleiding om een mannetje voor Kristoff ipv Rodriguez mee te nemen? Heeft Kristoff intussen meer te zeggen dan Rodriguez? Vragen...
Sticky Bottle 25 juni 2015 13:58
Warren Barguil (FRA)
Roy Curvers (NED)
John Degenkolb (GER)
Tom Dumoulin (NED)
Simon Geschke (GER)
Koen de Kort (NED)
Georg Preidler (AUT)
Ramon Sinkeldam (NED)
Albert Timmer (NED)
MarcoV 25 juni 2015 14:01
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen Moreno, opvallend. Toch Purito's
> 'luitenant'/maatje? Of botert het niet meer zo
> tussen die twee? Of puur een beslissing van de
> ploegleiding om een mannetje voor Kristoff ipv
> Rodriguez mee te nemen? Heeft Kristoff intussen
> meer te zeggen dan Rodriguez? Vragen...


blijkbaar heeft Moreno niet zo'n zin om z'n contract te verlengen en 'straft' Katusha hem zo. En Kristoff heeft (logisch) inderdaad meer invloed gekregen, dat blijkt ook wel uit deze selectie, anders waren Guarnieri en Paolini er vast niet bij geweest.
Pyama 25 juni 2015 14:08
Tuurlijk heeft Kristoff veel te zeggen. Dat was toch al op voorhand bekend. Met Guarnieri krijgt hij zijn verdiende locomotief mee (+ Haller).
Slimmerd 25 juni 2015 14:09
Inderdaad duidelijk dat de steun voor Kristoff flink is toegenomen, ook Haller nog naast de twee derde genoemde.
Benieuwd hoe Rodriguez deze Tour voor de dag gaat komen, zijn een aantal zeer fraaie aankomsten bij voor hem natuurlijk
Blueprint 25 juni 2015 14:13
Veel Russen! En Paolini is met een zeer bruut seizoen bezig: nu al 59 koersdagen in de benen en dan ook nog even de Tour rijden. Wie biedt er meer?
Slimmerd 25 juni 2015 14:39
Die Russen hebben hun kans gehad in Italië en sommige mogen nu vast met Moreno en Rodriguez naar Spanje
Dennis 25 juni 2015 15:12
Geen Spilak...
Walnoot 25 juni 2015 16:14
Moreno heeft niet zoveel te zoeken in de Tour natuurlijk. Het is ook niet zo dat hij er normaal gesproken altijd bij is, de afgelopen jaren deed hij vaker de Giro-Vuelta dubbel.
Pyama 25 juni 2015 16:28
Onzin natuurlijk. Genoeg etappes die bij hem passen (was al eens winnaar op de muur van hoei). En reed inderdaad G-V, maar dat was omdat Rodriguez dat ook deed.
Blueprint 25 juni 2015 16:57
Treintje met Curvers-De Kort-Sinkeldam voor Degenkolb?
lodjan 25 juni 2015 16:57
Dat wordt toch weer een aardig contingent Nederlanders aan de start:

7 bij Lotto-Jumbo
5 bij Giant
2 bij Astana
1 bij Trek
1 bij IAM
1 bij Sky
1 bij Garmin (misschien 2)
---
18

Wie biedt er meer?

De Belgen met 10?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2015 17:02 door lodjan.
Walnoot 25 juni 2015 17:08
Tuurlijk zijn er wel etappes die bij hem passen. Maar die zijn er in andere koersen ook, en daar maakt hij waarschijnlijk ook nog kans op een klassement. Gezien zijn rijden in Suisse is hij niet in topvorm wat het klimmen betreft. Lijkt me evident dat de Kristoff- en contractbelangen meewegen, maar dat is echt niet het enige argument om hem thuis te laten.
Blueprint 25 juni 2015 17:21
Ik denk dat Frankrijk wel meer gaat bieden.
lodjan 25 juni 2015 17:23
Sehnsucht 26 juni 2015 09:21
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Warren Barguil (FRA)
> Roy Curvers (NED)
> John Degenkolb (GER)
> Tom Dumoulin (NED)
> Simon Geschke (GER)
> Koen de Kort (NED)
> Georg Preidler (AUT)
> Ramon Sinkeldam (NED)
> Albert Timmer (NED)

Opnieuw een renner die als belofte niet goed genoeg werd bevonden bij Rabobank voor de overstap naar de profs maar die nu wel wordt opgesteld in de grootste wielerkoers bij een andere ploeg. Talentherkenning is niet voor iedereen weggelegd blijkt maar weer.
Sehnsucht 26 juni 2015 09:22
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat wordt toch weer een aardig contingent
> Nederlanders aan de start:
>
> 7 bij Lotto-Jumbo
> 5 bij Giant
> 2 bij Astana
> 1 bij Trek
> 1 bij IAM
> 1 bij Sky
> 1 bij Garmin (misschien 2)
> ---
> 18
>
> Wie biedt er meer?
>
> De Belgen met 10?

Volkomen logisch wanneer Nederland meer renners aan de start van de Tour weet te krijgen dan België. Nederland kent immers veel meer inwoners.
Blueprint 26 juni 2015 11:17
Dit lijkt me een typisch gevalletje van 'bij gebrek aan beter'.
Arsimo 26 juni 2015 11:25
Wat nu in Grenoble is gebeurd (nog erg weinig bekend op dit moment) zullen wel enorme veiligheidsmaatregelen rond de Tour gaan betekenen. Bijzaak, maar toch.
GillesEmanuel 26 juni 2015 11:55
Sehnsucht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sticky Bottle Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Warren Barguil (FRA)
> > Roy Curvers (NED)
> > John Degenkolb (GER)
> > Tom Dumoulin (NED)
> > Simon Geschke (GER)
> > Koen de Kort (NED)
> > Georg Preidler (AUT)
> > Ramon Sinkeldam (NED)
> > Albert Timmer (NED)
>
> Opnieuw een renner die als belofte niet goed
> genoeg werd bevonden bij Rabobank voor de overstap
> naar de profs maar die nu wel wordt opgesteld in
> de grootste wielerkoers bij een andere ploeg.
> Talentherkenning is niet voor iedereen weggelegd
> blijkt maar weer.

Volgende optie is zeker geen mogelijkheid voor jou? Sinkeldam leefde er niet naar in zijn Rabo Continental tijd, door uiteenlopende redenen (studie, motivatie. oid), maar nadat hij daar aan de kant is gezet is hij zich 110% op zijn vak gaan richten en wel zijn groeimarge benut?
Massimo 26 juni 2015 11:59
Tour gaat waarschijnlijk van start in een hittegolf, vanaf woensdag is het dagenlang boven de 25 graden.
El Chaba 26 juni 2015 13:41
Niet meer dan anders. De nationale veiligheidscoördinator heeft al gereageerd en gezegd dat het veiligheidsniveau naar aanleiding van deze aanslag niet hoeft te worden opgeschroefd
Arsimo 26 juni 2015 14:08
Ik heb het over in Frankrijk, niet zozeer die anderhalve dagen in Nederland.
koos1 26 juni 2015 17:01
De Belgische!! ploeg Etixx-Quick-Step voor Tour:

Michal Kwiatkowski
Zdenek Stybar
Tony Martin
Mark Cavendish
Mark Renshaw
Michal Golas
Rigoberto Uran
Matteo Trentin
Julien Vermote
Blueprint 26 juni 2015 20:26
Leuk voor Vermote, jammer voor Vandenbergh.
Sticky Bottle 26 juni 2015 22:24
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alaphillipe en Stybar zeker niet? vandenbergh
> zeker wel?
> Zal daar niet zo zeker van zijn
Pyama 27 juni 2015 00:19
Nogmaals: ik heb nergens gezegd dat er iemand zeker wel mee ging. Dan moet je de disclaimer beter lezen. En ook nogmaals: volgens de artikelen zou Stybar niet meegaan vanwege zijn zwangere vrouw. Dat die artikelen niet kloppen daar kan ik niets aan doen. Iemand die weet hoe het daadwerkelijk met de vrouw van Stybar zit?
lodjan 27 juni 2015 07:33
Het gaat goed met Ine, zoontje Lewis is ter wereld gekomen.
El Chaba 27 juni 2015 07:37
Eddy Veen 28 juni 2015 16:32
Weet iemand of Kelderman tijdens de ploegenpresentatie zijn kampioenstrui mag dragen?
MarcoV 28 juni 2015 16:38
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet iemand of Kelderman tijdens de
> ploegenpresentatie zijn kampioenstrui mag dragen?


nee, de ploegenpresentatie is toch geen tijdrit? Zou een beetje gek zijn als zowel Martin als Buchmann met een Duitse trui op kwam ...
Marcos 28 juni 2015 18:19
Geen Bouhanni

@BouhanniNacer Sûrement forfait pour @letour .Côte fêlée ou cassée ... Je donnerai des nouvelles prochainement ..
MarcoV 28 juni 2015 18:23
Marcos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen Bouhanni
>
> @BouhanniNacer Sûrement forfait pour @letour
> .Côte fêlée ou cassée ... Je donnerai des
> nouvelles prochainement ..


zonde, vorig jaar niet mogen starten van Madiot en nu dit. Leek me toch nu écht goed in vorm.
Slimmerd 28 juni 2015 18:25
Gebroken rib dankzij Roux die hem van de fiets reed en die zijn 2e stek in rook zag opgaan.
Ron Meijers 28 juni 2015 18:54
Blijft ook weinig over van die ploeg zo ...
Slimmerd 28 juni 2015 19:49
Bakelants en Riblon maken de selectie van AG2R compleet voor deze Tour. (bron: oa.Twitter AG2R)
Blueprint 28 juni 2015 21:01
Navarro en Simon hebben ze nog... maar dat houdt inderdaad niet over.
Blueprint 28 juni 2015 21:01
Marcos 28 juni 2015 22:10
Had Dumoulin normaal gesproken als 9de verwacht eigenlijk, maar die heeft blijkbaar zelf aangegeven niet goed genoeg te zijn op dit moment.
Pyama 29 juni 2015 11:05
Intussen gaan de wijzigingen door. O.a. Astana, Movistar en Bretagne zijn er bij.
MarcoV 29 juni 2015 11:59
Sky heeft ook z'n selectie vrijgegeven
Blueprint 29 juni 2015 12:07
Geen Henao? Verrassend...
Blueprint 29 juni 2015 12:11


Leuk clubje voor de ploegentijdrit...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2015 12:11 door Blueprint.
Slimmerd 29 juni 2015 12:22
Dat er bij Sky wat 'mooie' namen zouden afvallen was op voorhand wel bekend natuurlijk, ik het zelf ook niet gek opgekeken als Nordhaug en/of Lopez in de selectie hadden gezeten, maarja wie moet je laten afvallen.
Clavan 29 juni 2015 12:33
Bouhanni niks gebroken. Start misschien toch
El Chaba 29 juni 2015 12:38
Ook zonder Henao heeft Sky een bruut sterke ploeg, niet alleen in de bergen maar ook op het vlakke.

Ook samen met Movistar de favorieten voor de ploegentijdrit lijkt me.
rustdag 29 juni 2015 12:43
Ja toen ik het parcors zag, dacht ik gelijk aan deze boeven bende,. die gaan de rest op een ronde zetten..



Valverde in het geel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2015 12:43 door rustdag.
MarcoV 29 juni 2015 12:48
inderdaad, deze heuvelige ploegentijdrit gaat niet voor Orica of Tony Martin & aanhangsels zijn verwacht ik, ik vermoed dat Valverde in het geel aan de Pyreneen mag beginnen.
Massimo 29 juni 2015 12:56
Ron Meijers 29 juni 2015 13:01
Inderdaad verrassend, maar genoeg steun bergop voor Froome. En op het vlakke natuurlijk. Eerst maar 's de eerste week overleven voor alle klassementsfavorieten. Sterk ploegske. Ook zonder Henao.
Slimmerd 29 juni 2015 13:03
Lampre:

Matteo Bono
Davide Cimolai
Rui Costa
Kristijan Durasek
Nelson Oliveira
Rubèn Plaza Molina
Filippo Pozzato
Josè Serpa Perez
Rafael Valls Ferri
MarcoV 29 juni 2015 13:24
Cannondale

Talansky, Martin, Hesjedal, Bauer, Haas, Koren, Langeveld, Navardauskas, Van Baarle

uit respect voor de Tour hebben ze toch besloten 9 renners te sturen, hoewel het de voorbereiding van de Ronde van Alberta wel verstoort.
bernard 29 juni 2015 13:25
Cannondale-Garmin Pro Cycling today announced its 2015 Tour de France Roster. The team features U.S. National Time Trial Champion, Andrew Talansky (10th overall in the 2013 Tour de France); Dan Martin (2014 Lombardia Champion and 2013 Tour de France Stage Winner) and Ryder Hesjedal (2012 Giro d’Italia Champion). The three powerhouses will work together as co-leaders of the argyle squad and will be supported by a strong team including Tour veterans Jack Bauer, Kristjian Koren, Sebastian Langeveld, road captain; and Ramunas Navardauskas, 2014 Tour de France Stage winner. Dylan Van Baarle and Nathan Hass will both be riding their inaugural Tour de France
Goozzer 29 juni 2015 14:10
In potentie op zich nog best een sterke ploeg. Maar wel onzeker en fragiel...
Massimo 29 juni 2015 14:48
Draaiboek Tour


Door Matthias Vangenechten|juni 29th, 2015|Tour de France, Tour de France 2015|1 Reactie


U kent ze wel: van die mensen die tijdens de Tour vakantie nemen om dan naar een of ander strand in Spanje te trekken. En gelijk hebben ze. Sinds de Tour elk jaar in eigen beheer een draaiboek uitgeeft, is het onzinnig om ervoor thuis te blijven.

4 juli Nederland in diepe rouw. Lars Boom wint de openingstijdrit voor Lieuwe Westra en Albert Timmer. Tom Dumoulin wordt pas negende.

5 juli Nauwelijks aandacht voor het openingsweekend in de Tour door de ontknoping in de Sibiu Cycling Tour. In de lastige voorlaatste rit met aankomst op Bâlea Lac stoot Jan Hirt ploeggenoot Davide Rebellin van de troon. Paolo Ciavatta verrast met een derde plaats.

6 juli Met het oog op de kasseienrit stappen Chris Froome, Julian David Arredondo en Robert Gesink preventief uit de Tour. Froome weet wel een wildcard te bemachtigen om de volgende etappe gewoon weer te starten.

7 juli Een jurywagen wordt uit koers genomen vanwege stayeren achter Fabian Cancellara.

8 juli Alberto Contador stapt uit de Tour. Kamergenoot Majka geeft licht en de Spanjaard ziet zijn nachtrust zo te hard verstoord.

9 juli Greg Van Avermaet draagt zijn zesde plaats op aan José Joaquin Rojas Gil, die op fatale wijze over het hoofd is gezien in de Movistar-selectie. ‘Zo wil ik niet zesde worden. Ik had hem liever in de ogen kunnen kijken.’

10 juli Iemand vraagt zich af waarom de Giro d’Italia voor vrouwen niet op tv komt. Iemand anders, 97,5% kans een op zijn tenen getrapte journalist, reageert bliksemsnel dat La Course al wordt uitgezonden. ‘Vrouwen hebben dus niet te klagen.’

11 juli Angelique Kerber wint op Wimbledon de vrouwenfinale. Goed om 4952 keer meer te verdienen dan de winnares van de Giro.

Nog 11 juli Christophe Laporte verschalkt iedereen op de Mûr-de-Bretagne. Voor lezers van het wielerblog Het is Koers geen verrassing.

12 juli – 26 juli Vive le vélo wordt omgedoopt tot Vive Marc Coucke. De focus zal liggen op de avonturen van Marc Coucke en de renners van Etixx-Quickstep. Tom Boonen zal voor het programma ook elke dag een wedstrijd verkennen die hij nooit zal rijden. ‘De VRT-kijker zal geen verschil met anders merken,’ zo stelt Vannieuwkerke gerust.

12 juli Gregor Mühlberger wint de Ronde van Oostenrijk voor Joe Dombrowski en Daniel Moreno. Pavel Kochetkov is eerste Rus op een negende plaats.

13 juli Komen op deze eerste rustdag op geen enkele manier in opspraak: Erik Dekker, Sergej Soechoroetsjenkov en alle renners die ooit voor Patrick Lefevere hebben gereden.

14 juli Chris Froome staat met een elektrische fiets aan de start. ‘Marginal gains,’ zo legt hij uit aan de instemmende en vlijtig noterende pers.

15 juli Tom Boonen maakt voor de derde dag op rij een fruitpapje klaar voor zijn twee kleine bandieten. ‘Voor het eerst met mango in plaats van banaan.’

16 juli Rit met aankomst op Plateau de Beille die gewoon gewonnen wordt door een renner van Astana. De laatste renner die hier voordien won was Jelle Vanendert in 2011. Het jaar dat Philippe Gilbert meer koersen won dan hij er reed, hij zijn haren blondeerde en cortisonen naar binnen lepelde zoals Carlos Betancur een pot choco. Ook het jaar dat Wim Vansevenant TB-500 uit Australië liet overvliegen om van zijn zoontje niet te verliezen bij het sjoelbakken en het kleiduifschieten en Vanendert vanuit het niets sneller klom dan de dartelste klimmers.

17 juli Gelukkige verjaardag Nico Mattan! (bekend van zijn 22ste plaats in de Tour van 2000, eindigde daar net na Peter Luttenberger en net voor José Maria Jiménez zaliger)

18 juli De dag dat een schansspringer de Tour of Qinghai Lake wint, wordt de Wielerprono van Matthias Vangenechten officieel om zeep verklaard. Na de opgaves van Nicolas Edet, Ben Gastauer en Rein Taaramäe kan dat wel met zekerheid gesteld worden.

19 juli Een onverhoopte opsteker voor de Wielerprono van Matthias Vangenechten. Emanuel Buchmann pakt zeven punten dankzij een negende plaats, tevens de eerste niet-Fransman die in deze Tour de Prijs voor de Strijdlust wint.

20 juli Het Portugese continentale team W52-Quinta da Lixa van Gustavo Cesar Veloso en Delio Fernandez beëindigt een hoogtestage van zes weken in Bolivia ter voorbereiding van de Ronde van Portugal. En dit terwijl Radio Popular ONDA Boavista gewoon de Teide verkoos. En het hoeft niet gezegd dat Rui Sousa en Cesar Veloso in het post-David Blancotijdperk de favorieten voor eindwinst zijn. Met Ricardo Vilela, Alberto Gallego en Hernani Broco als belangrijkste uitdagers.

21 juli De dopingbiecht van Angelo Lopeboselli op de tweede rustdag schokt de hele wielerwereld. De ARD trekt zich terug uit de Tour.

22 juli Op de Col d’Allos vraagt Stijn Devolder zich af wie die Stijn Devolder (rijdend voor Discovery Channel) is die derde werd in de Ronde van Zwitserland van 2007. Diezelfde Stijn Devolder werd dat jaar ook derde in de Vuelta op Lagos de Covadonga na Piepoli en voor Menchov. En blijkt ook elfde te zijn geworden in de Vuelta van 2006 op geen dertien minuten van winnaar Vinokourov en twee minuten voor Piepoli.

23 juli De op het laatste nippertje voor de Tour geselecteerde Jan Bakelants wint de achttiende etappe. Al zijn prijzengeld gaat naar het fonds van Alexey Lutsenko ten behoeve van Kazakse jongvolwassenen met afwijkende bloedwaarden.

24 juli Een renner van Astana haalt de publiciteitskaravaan in.

25 juli Een VIP komt tot de ontdekking dat de Tour de France een wielerwedstrijd is.

26 juli Het verdict: Emanuel Buchmann wint de Tour niet en de eerste Belg in het algemeen klassement eindigt op 1 uur 52 minuten van de zevende renner van Astana.

[hetiskoers.nl]
Slimmerd 29 juni 2015 14:53
Geniaal bij vlagen.
Goozzer 29 juni 2015 15:01
Ondanks de vele flauwigheden, en de grijsgedraaide Astana-bash lijn, toch ook wel een aantal zeer geslaagde treffers waar ik tamelijk hard om moest lachen...
Slimmerd 29 juni 2015 15:33
Moet toch zeggen dat 9 juli wel mijn favoriet is
Slimmerd 29 juni 2015 15:48
Tinkoff is er ook uit, opvallend veel dubbelaars.

Pyama 29 juni 2015 15:48
Inclusief Tinkoff nu, waar Kiserlovski en Paulinho thuis blijven.
Slimmerd 29 juni 2015 16:00
Hierbij ook Europcar:

Slimmerd 29 juni 2015 16:01
De laatste ploeg die zijn team bekend moet maken, is Orica GreenEdge: volgens hun Twitter doen zij dit morgen.

Overigens is de selectie van Cofidis inderdaad toch met Bouhanni, Molard en Lemoine staan als reserves te popelen om zijn afmelding natuurlijk winking smiley
Pyama 29 juni 2015 16:09
Europcar had ik inderdaad. Orica was vorig jaar ook de laatste.
Walnoot 29 juni 2015 16:46
Hilarisch plaatje, je zou er bijna van denken dat Contador een afro heeft waar die pijl in vast zit. Lekker dat ze tenminste ook niet proberen te verhullen dat er gefotoshopt is. Hup Saxo!
Rudy t. 29 juni 2015 17:18
Nauleau?? Dat is er 1 voor het lijstje van malheur..
Niels 29 juni 2015 18:56
PVW 29 juni 2015 19:01
Slimmerd 29 juni 2015 19:39
Is Gretsch geblesseerd dat hij is vervangen door Gaudin?
Sticky Bottle 29 juni 2015 20:22
Sticky Bottle 29 juni 2015 22:09
Keukeleire rijdt geen Tour en Weening juist weer wel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2015 22:09 door Sticky Bottle.
Pyama 29 juni 2015 22:11
Het zal vast ergens op gebaseerd zijn, maar tot gister stond Mario Costa ???! nog op je lijstje.
Wanny 29 juni 2015 22:15
Als Weening start 20 Nederlanders in de Tour. Is maar twee keer voorgekomen in de historie dat er meer landgenoten aan de start stonden.
Sub Culture 29 juni 2015 22:23
Een rip off van het draaiboek van Dimitri Verhulst destijds.
Met dat verschil dat de versie van Dimitri grappig was.
En ik mag dat zeggen over Matthias, want ik heb hem helaas kort persoonlijke gekend.
Sticky Bottle 29 juni 2015 22:52
Hou daar nu eens mee op. Ik heb geen lijstjes. Op een of andere manier zien jullie mij aan voor een ander persoon.

Weening is gebaserrd op het feit dat hij mee is met de gebroeders Yates op training volgens [www.frieschdagblad.nl]
lodjan 30 juni 2015 08:56
lodjan 30 juni 2015 09:00
Gerrans
Matthews
Albasini
Durbridge
Impey
Yates
Yates
Tuft
Weening
lodjan 30 juni 2015 09:25
Deelnemers per werelddeel:
1. Europa
2. Oceanië 12
3. Zuid-Amerika 7
4. Afrika 6
5. Noord-Amerika 5
6. Azië 1

Het aandeel Noord-Amerikanen en Aziaten is afgenomen en Afrika maakt een opmars.
lodjan 30 juni 2015 09:36
30-06-2015
Three weeks of opportunities for ORICA-GreenEDGE at Le Tour de France
ORICA-GreenEDGE will start Le Tour de France this Saturday with a nine-man squad full of winning prospects across the three-week race.

Starting in Utrecht, the peloton will race two days in Holland and two in Belgium before crossing over to France to complete the 21stage, 3360km Grand Tour that concludes with the traditional final stage on the Champs Elysees in Paris on Sunday, 26 July.

In its fourth Tour de France, sport director Matt White said the Australian outfit has more cards to play than ever before.

“This is the most well rounded and balanced team we have ever sent to a Grand Tour,” White said. “We have a lot of opportunities right throughout the three weeks, where as at Tour’s in the past we haven’t had guys who can win high mountain stages.”

“The goal for us is stage victories and because of the quality of this team, everyone will be given a chance to win a stage. With so many options right across the board, the month ahead is a pretty exciting prospect.”

Two-time Tour de France stage winner Simon Gerrans and two-time Giro d’Italia stage winner Michael Matthews will provide options for ORICA-GreenEDGE on the various punchy stages.

After a tough start to the season, Gerrans will line up in his tenth Tour de France in peak form, whilst Matthews is chomping at the bit to make his debut having been forced to withdraw in the days leading up to last year’s race due to injuries sustained in a training crash.

“Even though it has been an unfortunate year injury wise for Simon, the build up he has had over these last two months has been pretty ideal,” White said. “He is ready to roll and since this teams inception has been one of our most reliable athletes, we have our eyes on some suitable targets for him.”

“And Michael is certainly ready for the Tour de France after last year’s false start.

“The goal for him is to win a stage and there are good opportunities right throughout the Tour for him. The green jersey, despite much hype, is not on our agenda this year.”

Critical support for the duo and winners in their own right, two-time 2015 Tour de Romandie stage winner Michael Albasini and 2013 Maillot Jaune wearer Daryl Impey complete a dynamic quartet.

“Michael and Daryl are two guys that are very similar in character and ability,” White said. “Both are guys who can take opportunities to win for themselves but they also are very crucial for the team, especially for the likes of Michael Matthews and Simon Gerrans.”

The inclusion of British twins Adam and Simon Yates is what gives ORICA-GreenEDGE a new edge to their sword.

In just their second year as professionals Adam, the 2014 Tour of Turkey champion, and Simon, recent winner of the white young rider’s jersey at the Criterium du Dauphine, have proven they can mixed it with the world’s best climbers.

Despite general classification targets in week-long Tours, the pair will focus purely on stage wins at this year’s Tour de France.

“I think it would be pretty irresponsible for us to put pressure on 22-year-olds, as second year pros, to ride general classification at the Tour de France,” White said. “For both of them, it’s the first Tour de France they are aiming on finishing and so the plan is to gain more experience at the highest level in our sport.”

“What they have proven this year is that they have the ability to be very competitive on a lot of varied terrains and against the best riders in the world.

“We are aiming to win a stage with them. If they can hunt out the right move, then on any given day they certainly have the ability to win.”

A knowledgeable head in 2005 Tour de France stage winner Pieter Weening will provide support to the duo, and the entire team.

“What Pieter gives us is a lot of experience,” White said. “He is a very versatile athlete, he has won at the Tour de France ten years ago so he knows what it’s like to taste success here and has more recent wins at the Giro d’Italia over the last couple of years.”

“He is a winner in his own right, but he gives us an older head around our two young Yates brothers.

Wrapping up the nine-rider squad are two powerhouse riders in Canadian Svein Tuft and Australian Luke Durbridge, who will put in an incredible workload for the team.

“If someone had told me in the last week of April that Svein would be ready for the Tour de France I would have been surprised,” White said.

“His has been a very different preparation than in previous years, but hats off to him, the way he has gone about his comeback from a pretty traumatic injury, to even be on the start line and ready to race the Tour is a big achievement.“

“Like Svein, Luke plays a big role in a lot of what we do. He is a big workhorse and we will be relying on him throughout the Tour to help others get the job done. He will also get opportunities to get down the road himself.”

ORICA-GreenEDGE at Le Tour de France (4-26 July):
Michael Albasini (SWI, 34), 7th TDF appearance
Luke Durbridge (AUS, 24), 2nd TDF appearance
Simon Gerrans (AUS, 35), 10th TDF appearance
Daryl Impey (RSA, 30), 3rd TDF appearance
Michael Matthews (AUS, 24), 1st TDF appearance
Svein Tuft (CAN, 38), 3rd TDF appearance
Pieter Weening (NED, 34), 6th TDF appearance
Adam Yates (GBR, 22), 1st TDF appearance
Simon Yates (GBR, 22), 2nd TDF appearance

2015 Tour de France stats – ORICA-GreenEDGE
Youngest rider(s): Simon and Adam Yates – 22years
Oldest rider: Svein Tuft – 38years
Average Age: 29.22years
TDF debutants: Michael Matthews and Adam Yates
Most TDF appearances: Simon Gerrans (9)
Total TDF appearances: 26
Total OGE TDF stage wins: 2 (2013 – Stage 2 Simon Gerrans and Stage 3 TTT)
Total OGE days in Maillot Jaune: 4 (2013 – 2 Simon Gerrans, 2 Daryl Impey)
JW 30 juni 2015 15:04
En in het aantal deelnemers per land is Nederland, na uiteraard Frankrijk, tweede.

[www.nieuwsblad.be]
Walnoot 30 juni 2015 15:21
Zou het nieuwsblad die statistiekjes uit de openingspost van Pyjamama hebben gejat?
Blueprint 30 juni 2015 15:32
NoekieM 30 juni 2015 15:41
Nu nog de rugnummers. Weet iemand hoe deze worden vergeven? Ploeg van winnaar van vorig jaar krijgt 001. Nummer 2 krijgt 011. Gaat dat zo door tot alle ploegen op zijn? Nieuwe ploegen sluiten achteraan aan?
koos1 30 juni 2015 17:02
NoekieM Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu nog de rugnummers. Weet iemand hoe deze worden
> vergeven? Ploeg van winnaar van vorig jaar krijgt
> 001. Nummer 2 krijgt 011. Gaat dat zo door tot
> alle ploegen op zijn? Nieuwe ploegen sluiten
> achteraan aan?

Normaal gesproken worden in de tour de rugnummers a.d.h.v. het klassement van het jaar ervoor bepaald.
Astana dus 1 t/m 9, Ag2R 11 t/m 19 etc.
Walnoot 30 juni 2015 18:01
Gewoon je naam veranderen in nooit meer naar die site verwijzen dan, dat hebben we echt niet door.
lodjan 30 juni 2015 18:05
1 Nibali
2 Boom
Pyama 30 juni 2015 18:54
Pyama 30 juni 2015 18:55
Haha zo spannend is dat niet toch? Zal vast iemand ook geteld hebben.
Walnoot 30 juni 2015 19:13
Hij zegt dat we hem voor iemand anders aanzien, lijkt me een prima oplossing toch? Site in kwestie lijkt me duidelijk.
Pyama 30 juni 2015 19:50
Oow ging het daarover ;-)
Sticky Bottle 30 juni 2015 20:02
Ik heb nog nooit naar sites verwezen. Het enige wat ik wel eens gedaan heb, volgens mij, is van twitter fotos gejat met hun startlijsten.
Eddy Veen 01 juli 2015 14:01
Voor Ton Duk: 2 Boom, 9 Westra, 43 Poels, 83 Curvers, 84 De Kort, 85 Dumoulin, 88 Sinkeldam, 89 Timmer, 107 Weening, 131 Kelderman, 132 Gesink, 133 Kruijswijk, 134 Leezer, 136 Tankink, 137 Ten Dam, 138 Van Emden, 141 Mollema, 166 Langeveld 169 Van Baarle en 184 Clement.
merijntje mortirolo 01 juli 2015 14:12
Plus: 45 Majka 111 Kwiatkowski 113 Golas 195 Huzarski 218 Meintjes
ton duk 01 juli 2015 20:21
Dank,Heren
gr

HUP HOL-POL.NL
Vittal 02 juli 2015 12:37
Wilco Kelderman is vanochtend gevallen en heeft last van blauwe plekken.

Die kunnen we wel afschrijven voor een topnotering zaterdag.
Rudy t. 02 juli 2015 14:00
Is dat de Wilco Kelderman die het NK niet reed, met het oog op valpartijen?
Koppi 02 juli 2015 14:50
Hij heeft schaafwonden! Gelukkig zegt de ploegleiding 'dat levert geen probleem op voor de Tourstart zaterdag.' Oef.
Ron Meijers 02 juli 2015 15:28
Beetje flauw. Vallen kan altijd. Alleen is de kans daarop in een koers veel groter. Niet gek dat Kelderman verstek liet gaan in een wedstrijd waarin hij weinig kans had, terwijl een week erna voor hem dé wedstrijd van het jaar op het programma staat.
Brieske 02 juli 2015 20:29
Dit topic volgend jaar maar afschaffen? Zorgt voor veel minder discussieonderwerpen zo.

Groet
D. Marrage 03 juli 2015 01:02
Quote
Ron Meijers
Beetje flauw. Vallen kan altijd
Zeker met deze hitte.
rustdag 04 juli 2015 08:56
Zien jullie Valverde knechten voor Quin ik zie het niet snel gebeuren. op al die korte klimmetjes gaat valverde toch los.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2015 08:58 door rustdag.
bakfiets 04 juli 2015 09:20
Toch wel een vervelende ontwikkeling alle toppers in de grote ploegen, naar mijn mening. Als je kijkt wat er nu niet aan de start staat. Jammer dat alaphillipe niet gewoon voor cofidis rijdt of bretagne. Konig gewoon voor bora, i.p.v. knechten voor froome. Quintane en valverde ook niet in dezelfde ploeg, zou mooi zijn. Stybar is ook wel een gemis. Maar dit zijn ontwikkelingen die zijn niet te keren lijkt mij.
Slimmerd 04 juli 2015 09:22
Stybar rijdt gewoon hoor en waarom zou Alaphilippe in vredesnaam voor een niet WT-team gaan rijden? Zijn tijd komt nog wel en het is nou ook niet direct een renner voor de drie weekse rondes natuurlijk.
Ron Meijers 04 juli 2015 09:27
Ja, natuurlijk. Niet voor niets staan Rodriguez en Valverde, t.o.v. bijv. Quintana en Froome, betrekkelijk hoog qua quotering bij de bookies. Ze verwachten die twee al op de 'muren' natuurlijk.

De officiële lezing luidt dat vorig jaar Valverde de kans in de Tour heeft gekregen, 'verprutst', en dat het nu aan Quintana is. Overigens verwacht ik wel 'gewoon' dat die sterker is in het hooggebergte en zich als dé kopman zal ontpoppen.
shake 04 juli 2015 13:34
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zien jullie Valverde knechten voor Quin ik zie het
> niet snel gebeuren. op al die korte klimmetjes
> gaat valverde toch los.


Las ik daar toch 'Zien jullie Valverde knechten voor QuiM". Moest ineens heel hard lachen.
PVW 04 juli 2015 14:10
Quin is ook een afschuwelijke afkorting voor Quintana. Hoop niet dat dat gebruik gaat worden.
Eddy Veen 04 juli 2015 21:40
Dat jochie in het publiek bij 'Tour du Jour' is vast een jonger broertje van Steven Kruijswijk.
ton duk 05 juli 2015 08:20
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quin is ook een afschuwelijke afkorting voor
> Quintana. Hoop niet dat dat gebruik gaat worden.

Klopt, teveel associatie met The Bold en Beautiful
gr
Massimo 12 juli 2015 12:34
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 12:34 door Massimo.
Koppi 27 juli 2015 14:09
En ondertussen... [speld.nl]
JW 27 juli 2015 16:40
Massimo 27 juli 2015 16:52
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen