Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

The Secret Pro over de Giro en andere belangrijke zaken

Gepost door Massimo 
Massimo 09 juni 2015 08:12
En ik denk nu te weten wie het is: Michael Rogers, hij verraadt zichzelf in dit stukje in de laatste alinea over de Tour en dat hij met Wiggins als junior heeft gekoerst (denk ik dan toch)



The Secret Pro on the Giro: ‘There were days when you’d just despair’

by The Secret Pro


June 9, 2015

Photography by Simon Moody


With the Giro d’Italia over we thought it was the perfect time to catch up with our favourite anonymous insider, The Secret Pro. While this year’s Giro was a throughly entertaining spectacle from the outside, The Secret Pro writes that, within the peloton, the main feeling was one of frustration and despair.


Quick question: who remembers the good old days of the 1990s and 2000s, a time of fast racing when guys were achieving superhuman feats? Sure it was spectacular to watch but imagine being in that peloton and looking at guys you knew you couldn’t touch because they were, well, superhuman. Do you think we could ever return to those times again?

Anyway, what about this year’s Giro, eh? Some amazing performances by some of the guys in the peloton, don’t you think?

For me, I can gladly say I’m happy to see the back of my first Grand Tour of the season. Getting home after three weeks of racing is usually a relief for the legs and fatigued body but this time it was also relief from the stress of being cheesed off at the race organisation, other riders blatantly showing how “amazing” they are, and a lack of consistent rule-keeping.

If you followed the Giro you might have thought it looked like an exciting and fireworks-infused race on most of the stages. There were multiple stages where breakaways managed to stay away to take the win, or riders performed like they never have before. Certain teams just took the race by the horns and turned it into a display of who had the biggest balls. Simply put, this year’s Giro was the hardest race I (and pretty much all of my fellow riders) have ever done. It was as if every stage was a single-day race.

I can’t think of any race in my career where I’ve come away from it and sworn never to go back. But I did just that after this year’s Giro. Having done several editions of the Giro it’s a race I would now sooner skip next year. I’ll try and talk the team bosses into letting me aim for the Tour of California instead. It’d make sense too as it’s a perfect platform for our team’s title sponsor.

I can only remember one stage where there was time to sit back and chat a bit. It was on from the gun every other day. The mountain stages were made hard and controlled by some savage riding from the big teams. And once riders noticed that breaks were staying away to win, there was an all-out gun fight on the other stages just to get in the the breakaway.

There were days when you’d just despair. I know myself, my teammates and many of the guys in the peloton aren’t crap riders — we’d trained, eaten and prepared for the race 100%; we’d had the best form it’s humanly possible to achieve. And then we came up against guys who simply took the piss.

The general consensus in the peloton was that you may as well have just finished the stage in the bunch because no matter what you did, it wasn’t going to make an ounce of difference on the GC or even on the stage. It wasn’t just frustrating, it was bloody insulting.

When guys who, last season — or even earlier this season — were in your group or at your level take off up the road or put out that extra 30-40 watts? They may as well be laughing in your face.

Sure, the peloton is now at a level where you have to be on the top of your game due to the lack of money in the sport, the diminishing quantity of teams and the need to fight for your place in a team. But some of the performances are very questionable.

Inconsistency from the race judges when it comes to rules and regulations takes its toll on the head too. Look at poor Richie Porte and the saga of him taking a wheel from Simon Clarke and getting a two-minute penalty. You have to wonder if the same thing would have happened if it had been two Italian riders. Keep it consistent, please.

The Tour de France isn’t like this at all. The race is a lot better organised, not just in rule-keeping but with the way it pans out. It’s still a crazy-hard race but at least you have a pattern and a flow to the race that you know how to tackle on some level.

It’s not just the organisers and style of racing that have me swear I don’t want to return to Italy to race the Giro in future. Certain so-called ‘journalists’ left me despairing as well. I’d love them to take a look at themselves when asking specific questions, or thinking that they know what we are thinking. To say to our faces that the race is boring or that it’s not hard enough is just insulting. If I’d had the energy after the stages they said this I’d have swung at them.

It’s not just the mountains, the length of the stages or the way certain teams control the race that can be a cause for concern — there’s also the fact the organisers seem to make some stages dangerous just in the hope that it will make for great television. The last stage had a tight, twisting circuit with shitty road surfaces, cobbles and tram tracks. It’s another reason to call the race a joke. I mean, come on — we are all seriously tired and with stuff like this you’re just asking for trouble. Too bad they wanted an ‘exciting’ final stage to attract good TV viewing figures.

Astana had a great race didn’t they? Six riders in the top 25, and with guys that I’ve not seen that high up on a GC list before. They sure rode out of their skins! I’ve said it before but it needs stating again — especially after how they dominated the Giro in the mountains — but it amazes me (and many of the other guys in the peloton) that Astana still has a WorldTour Licence.

It’s beyond puzzling that they are still running as a team. What on earth is going on in the heads of the people at the UCI when it comes to agreeing to let Astana keep their licence? It’s a question that I’m sure I’ll never know the answer to.

I would love to have seen Astana made an example of. If the UCI had revoked their licence it would have shown a solid stance and been a massive step in the right direction. Instead we see Astana dominate the Giro.

Anyway enough of me moaning about Astana and the UCI. What about the whole FIFA scandal – seems to be a lot of corruption in that sport doesn’t there?

Contador did a good job of taking the pink home; his team was solid with a few scrappy exclusions. But he rode well, showed class on a few stages and then showed he couldn’t do it day after day.

Away from the Giro the big news this week has been the hour record. Wiggins is simply a machine and on top of that he’s one smart cookie. He manages to sell himself like no-one else in the sport — he’s hit the mainstream media in the UK and abroad perfectly. He can comfortably sit at home in his new Wiggo kit safe in the knowledge that he can milk this for a bit longer.

He’s done it all: Olympics, the Tour and now the hour record. You have to take your cap off to him. I remember racing against him as a junior and knowing back then he was going places. This was just before British Cycling had the piles of lottery-funded cash they do now to cultivate elite-level riders. He was a talent waiting to go places.

On the UCI-related talk again, Kreuziger’s case being dropped by all parties is an odd one. He’s not riding like he used to at all, but it’s impossible to say what’s going on. Maybe all the stress of being in the public eye for a while has taken its toll? It’ll be interesting to follow his form now.

On to a lighter note: Adam Hansen did it again, adding yet another Grand Tour to his ever-growing tally of back-to-back attempts. He’s a guy that clearly loves racing his bike, and he’s an absolute nut-job for attempting such a feat.

Who’d want to do ride 11 Grand Tours in a row?! Massive respect to him though. He’s smart enough to not have to turn a pedal too — the guy could earn a lot more money than he is as a rider but clearly he races because he wants to. Pure class. I wonder when he’ll say enough is enough?

Next up for me is the build-up races before the Tour de France. Compared to the Giro, the Tour should hopefully be a relatively stressless race. Fingers crossed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 08:17 door Massimo.
Lucho Herrera 09 juni 2015 08:33
Interessant stuk. Kun je aan de hand van de eerder geplaatste stukken ook de link naar Rogers maken? Aan de hand van de startlijsten van de wedstrijden waarin de secret pro startte moet er al flink gefilterd kunnen worden. Rogers zou zeker kunnen.
malheur 09 juni 2015 08:36
Henderson, zeker weten. Laatst nog zichzelf veren in de reet stoppend zodat je niet denkt dat hij het is.

Jaja, Greg kwekkelbek, ik heb je door mate.
Sub Culture 09 juni 2015 08:45
Intrigerend gegeven dat hele Secret Pro gedoe al vind ik er ergens ook wel een laf kantje aan.

Het is duidelijk dat veel renners niet zo opgetogen zijn met het rijden van Astana.
Was Rogers als junior al in Europa dan? Lezend dattie als junior al met/tegen Wiggins reed... Oh, even opgezocht: ja vanaf zijn 16de koerst hij al in Europa.

Zou zomaar kunnen.

Wat malheur zegt heb ik ook even overwogen, maar de tekst hierboven impliceert toch (al dan niet tussen de regels door) dat de Secret Pro de Giro uitgereden heeft. Dat deed Henderson dan weer niet. Dan eerder Adam Hansen. (Hier nog zichzelf veren in de reet stoppend zodat je niet denkt dat hij het is.)

Wat betreft het stuk zelf: echt heel veel nieuws (oftewel andere gedachten/bedenkingen dan een wat fanatiekere wielervolger ook al heeft) lees ik nu ook weer niet.
El Chaba 09 juni 2015 09:06
Tja, maar wie zegt dat hij met alles de waarheid spreekt? Als hij mensen echt op een dwaalspoor wil zetten dan impliceert hij bijvoorbeeld dat hij de Giro heeft uit gereden, terwijl dat eigenlijk niet zo is, etc.
JW 09 juni 2015 09:10
Volgens mij legde hij dat soort dwaalsporen veel vaker..
Ik kan me voorstellen dat hij liever onbekend blijft.
MarcoV 09 juni 2015 09:10
The Secret Pro is gewoon een verzinsel van een goed ingevoerde Australische journalist die met een aantal Aussie-renners belt en uit het geheel één verhaal destilleert. Waarschijnlijk vindt die journalist het leuk dat er volgers zijn die er krampachtig persé één echte renner in willen zien ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 09:10 door MarcoV.
Blueprint 09 juni 2015 09:14
Ik vond The Secret Pro best een aardig concept, maar het 'leuke nieuwtjes vanuit het peloton' gehalte is helaas drastisch verlaagd ten gunste van anti-Astana geklaag en groeiend chauvinisme. Beetje jammer.
JW 09 juni 2015 09:21
Dat lijkt mij ook verreweg de waarschijnlijkste optie.
Het is in elk geval iemand uit de Angelsaksische hoek.
En echt veel nieuws vertelt hij nu ook weer niet.
Walnoot 09 juni 2015 09:24
Inderdaad, het is gewoon een ghostwriter die een beetje stoer doet. Maar dat types als Rogers en Henderson tot zijn informanten behoren, lijkt me vrij zeker.
Hoentie 09 juni 2015 09:27
Quote
There were days when you’d just despair. I know myself, my teammates and many of the guys in the peloton aren’t crap riders — we’d trained, eaten and prepared for the race 100%; we’d had the best form it’s humanly possible to achieve. And then we came up against guys who simply took the piss.

The general consensus in the peloton was that you may as well have just finished the stage in the bunch because no matter what you did, it wasn’t going to make an ounce of difference on the GC or even on the stage. It wasn’t just frustrating, it was bloody insulting.

When guys who, last season — or even earlier this season — were in your group or at your level take off up the road or put out that extra 30-40 watts? They may as well be laughing in your face.

Sure, the peloton is now at a level where you have to be on the top of your game due to the lack of money in the sport, the diminishing quantity of teams and the need to fight for your place in a team. But some of the performances are very questionable.


Dit doet mij erg veel denken aan hoe Hamilton en Coyle de EPO koersen aan het eind van de jaren '90 beschrijven in The secret race. Jongens met wie je telkens goed mee kon rijden je er plotseling met het grootste gemak af. Jongens van wie niemand ooit had gehoord, die plotseling rondjes om het peloton reden.

Ik geloof alvast helemaal niets van dat schone peloton, en al helemaal niets van Astana.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 09:27 door Hoentie.
Walnoot 09 juni 2015 09:30
Ook eens, dit is gewoon een sneu stukje.
Leon 09 juni 2015 09:30
The Secret Pro is toch een fictieve verzamelrenner gebaseerd op non-fictieve informatie van renners als Henderson, Rogers, Hansen, etc.?

edit: wat Marco zegt dus... (gaap, voortaan eerst F5 doen als je de pagina al een half uur open hebt staan)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 09:31 door Leon.
Lucho Herrera 09 juni 2015 09:35
Bedankt Leon en Marco. Weer wat nieuws geleerd.
El Chaba 09 juni 2015 09:41
Rudy t. 09 juni 2015 10:05
Rogers zou wel lachen zijn. Astana pakken allemaal maar Contador niet. Toch was die de beste. En porte kon ook goed mee maar dat is een landgenoot..

Sowieso is Rogers bizar goed weg gekomen met z'n vlees verzinsel.
JW 09 juni 2015 10:55
Vraag is misschien ook of die "secret pro" die wielerliteratuur ook kent, en ze ijverig citeert.

Het blijft een crime om prestaties in te schalen op graad van verdachtheid. Het scorebord sec is niet zaligmakend.

Astana ? Ja, die staken er behoorlijk bovenuit. Maar overtroffen ze allemaal zich zelf ? Of was het sowieso het team dat in zijn sterkste samenstelling hier aan de start verscheen ?
Contador was de beste, maar daarom ook verdacht ? Ik betwijfel dat.
Als Astana alleen al op grond van de uitslagen verdacht zou zijn, hoe moet je dan aankijken tegen de prestaties van Hesjedal en Kruijswijk ? Of Amador, Geniez, Trofimof, Monfort... ?
Wat is het vergrootglas van Lausanne waard ??

Onverwachte uitschieters zijn vaak achteraf frauduleus gebleken.
Anderzijds is er weinig gemakkelijker dan elke goede prestatie verdacht te noemen.
Dat blijft altijd een moeilijke spagaat voor de volgers.

De hele toonzetting van de secret pro bevalt me niet echt. Anti-Giro, dàt vooral. Terwijl die Giro toch vooral voor enorm veel kijkplezier heeft gezorgd, alleen al door de manier waarop er gereden werd. Het spektakel kwam niet alleen van Astana, maar van heel veel renners en teams, die op elk moment voor de aanval durfden te kiezen.
De suggestie dat het Porte-incident, als het Italiaanse renners had betroffen, niet bestraft zou zijn, vind ik veel zeggend. De jury is volgens mij gewoon internationaal (UCI) .

Niemand zal beweren dat het peloton helemaal schoon is.
Maar de vergelijking met het epo-tijdperk slaat m.i. volledig door.
Arsimo 09 juni 2015 11:27
malheur 09 juni 2015 11:36
Dat lult ie natuurlijk om de identiteit geheim te houden, net zoals de vingerwijzing naar zichzelf onlangs.

Henderson is een bewezen aandachttrekker, twitteraar en fatsoenrakker, voilà naadloos toepasbaar op de 'secret pro', voor mij geen twijfel mogelijk.
malheur 09 juni 2015 11:39
Dik eens > De verletterwording van de hypocriete, 'good side'-Angelsaks in een door Olijolie, Cocaïne en Sovjetolie besmeurd Peloton-boehoehoe

Ik vond het concept trouwens nooit leuk en altijd laf
malheur 09 juni 2015 11:49
Zou ook kunnen dattie idd Clarke (al genoemd) Hansen, Henderson, Porte en al die kangeroes op één hoop pleurt ja,.

In ieder geval een mooie samenvatting van de Australiër, ondanks een aardig imago vol obligate slijmerij, fatsoenrakkerij en een stuk minder sportief dan menigeen denkt.
Robert Koopman 09 juni 2015 11:58
Flinke uitspraken doen onder een schuilnaam, niet mijn smaak.
Bromertà 09 juni 2015 12:02
"Maar de vergelijking met het epo-tijdperk slaat m.i. volledig door."

In het EPO-tijdperk was de verhouding 80/20 en volgens conservatieve schattingen is die verhouding nu 20/80. Na alle berichtgevingen en journalistieke onderzoeken mag toch inmiddels iets meer besef komen dat het bloedpaspoort (ABP) zo lek is als een mandje. Tijdens deze Giro kreeg JVDB darmklachten en zakte weg uit het klassement. Helemaal volgens de onverbiddelijke wetten van de natuur. Aru overkwam hetzelfde euvel, maar kon zich niet alleen handhaven in de top, maar bovendien 2 overwinningen boeken op een manier waar minimaal 6 w/kg voor nodig is gedurende meer dan 10 minuten en dat aan het eind van 2 uitputtende etappes.
Landa is een uitstekende renner hoor, maar ik heb 'm nooit in een etappe-wedstrijd voor Kelderman zien eindigen. Waar komt die progressie ineens vandaan? LLS reed bij Rabo/Belkin geen deuk in een pakkie boter, evenmin bij Caja Rural. Bij Astana rijdt ie zomaar bergop het hele peloton aan flarden; zelfs Rogers en Kreuziger moesten afhaken.

Rein Taaramäe schreef laatst op Facebook dat ie 480 watt gedurende 12 minuten reed. Let wel, hij weegt 67 kg, wat meer dan 7 w/kg betekent en dus een VO2max waar Greg Lemond in zijn beste jaren mee overtroffen zou worden.
malheur 09 juni 2015 12:16
Ja, dat zet je wel aan het denken ja.
Bromertà 09 juni 2015 12:37
Voorzichtig hoor met al dat denken, want voor je het weet verschijnt er weer zo'n kek lijstje.
Leon 09 juni 2015 13:56
Rudy met kleine t en Rory met grote B-fan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Dat deed Henderson dan weer
> niet. Dan eerder Adam Hansen.

Mocht het toch om 1 persoon gaan, dan kun je dit duo al uitsluiten op basis van deze quote:
I’ll try and talk the team bosses into letting me aim for the Tour of California instead. It’d make sense too as it’s a perfect platform for our team’s title sponsor.
(of beheert men daar ook de Californische Lotto?)
Leon 09 juni 2015 14:21
Secret Pro Schreef:
-------------------------------------------------------

> Astana had a great race didn’t they? Six riders
> in the top 25, and with guys that I’ve not seen
> that high up on a GC list before
.

Sommige opmerkingen kun je ook even checken op feitelijke juistheid voordat je ze in zo'n stukje opschrijft, of je nou een geheime prof of een ghostwriter bent...

2. Aru > was al 3e in de Giro en 5e in de Vuelta
13. Kangert > was al 11e in de Vuelta en 13e in de Giro
19. Tiralongo > was al 8e in de Vuelta en 15e en 18e in de Giro
23. Rosa > was al 22e in de Giro
25. Cataldo > was al 2 keer 12e in de Giro
3. Landa > was dus de enige die het nooit in een grote ronde toonde. Maar Mr Secret Story houdt wel van generaliseren...
Koppi 09 juni 2015 14:28
Terwijl het van Landa nou niet echt verrassend was dat hij eens bij de top 25 zou gaan eindigen. Al was die derde plek hier wel opvallend goed.
malheur 09 juni 2015 14:36
Yep, van een stukje smeurderij is GreggleHen nooit vies geweest.
Blueprint 09 juni 2015 15:11
Hij heeft dus wel gelijk: Aru is nog nooit zo hoog geëindigd in het algemeen klassement van een grote ronde winking smiley
Arsimo 09 juni 2015 15:14
Krijg soms ook het gevoel dat er renners zijn die hun eigen matig presteren proberen te verbloemen door te suggereren dat hun beter rijdende tegenstanders wel eens vals kunnen spelen.

Het zal ongetwijfeld ook nu inderdaad nog soms het geval zijn, maar als algemene verklaring/excuus is het erg slap.
MarcoV 09 juni 2015 15:17
overigens in dit verband wellicht interessant te melden dat we een epo-geval hebben, namelijk de met grote voorsprong allerslechtste renner uit deze Giro ... de Panamees Carretero, de man die zelden een profkoers uitrijdt ...
[www.biciciclismo.com]

Dat had de secret pro zeker niet voorzien; want Carretero z'n uitslagen waren wel constant ...
sijbriskie 09 juni 2015 15:22
Zeker interessante cijfers, maar zegt mij zeker ook niet alles. Je kunt namelijk ook als 23e in het AK finishen door de hele dag bergop op kop gereden te hebben en je op de laatste col te laten lossen en op een kwartier binnen te komen, zoals verschillende Astana's deden. Het opmerkelijke was voor mij juist het collectief vrijwel de hele dag en Giro bergop op kop (kunnen) rijden in moordend tempo, zoals de US Postals dat vroeger deden. Dat je vervolgens het Landa en Aru af laat maken en je krachten verder spaart voor de volgende dag - tja. Waarmee ik niet zeg dat Astana voor honderd procent zeker gedopeerd was, maar opmerkelijk vond ik hun rijden in de breedte zéker en ook volstrekt begrijpelijk dat de concurrentie daar z'n vraagtekens bij zet.
JW 09 juni 2015 15:26
Ik vond het al verdacht dat hij zo probeerde zijn goede vorm te verbergen.
En dat er ook een renner van Rusvelo betrapt is zal velen hier niet verbazen. Altijd verdacht, Russen....
Massimo 09 juni 2015 15:35
Gesteld dat The Secret Pro een verzameling is van meningen van meerdere renners met wie de journalist af en toe belt, en dat er bewust een dwaalspoor wordt gelegd, kun je wel concluderen dat dit soort geluiden steeds meer naar de oppervlakte komt en dat er waarschijnlijk wel een kern van waarheid in zit. Renners in zo'n peloton zien en horen natuurlijk veel meer, i.i.g. meer dan wij. Zoals laatst al opgemerkt door Thomas Dekker bij Jinek: Iedereen wist wat Lance deed. En met iedereen bedoelde hij het peloton.
Massimo 09 juni 2015 15:38
Lucho Herrera 09 juni 2015 15:44
Oneens. Misschien zijn het geen hoogdravende stukjes, maar toch wil je ze absoluut lezen. En klagen noem ik het zeker niet. Vanuit je eigen vakgebied kritisch kijken naar collega's lijkt me niet verkeerd. Dat zouden ze op alle plekken meer moeten doen. Bedrijfsleven & banken & ook bij topsport.
Blueprint 09 juni 2015 15:45
Of Henderson is een van de Secret Pro renners en krijgt hier nogmaals een podium om Astana (anoniem) aan te vallen.
Lucho Herrera 09 juni 2015 15:51
Hup Sijbriskie. Hup Massimo.
malheur 09 juni 2015 16:58
'Renners in zo'n peloton zien en horen natuurlijk veel meer, i.i.g. meer dan wij'

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Ik heb Tankink helemaal niet nodig dat er 15% echt clean rijdt 10% met valse attesten en 'papieren trucjes' dopeert, zo'n 70% marginaal en kundig dope gebruikt (waarvan weer 40% bij de topploegen rijdt) en tenslotte 5% het betere hee-yay cowboy spul consumeert.

Daarbij is de omgekeerde weg, namelijk dat de braverikken aanslaan op alle media-pulp en ze na gaan praten geenszins uit te sluiten. En ondertussen SKY maar lekker doortuffen op hun anorexiazooi.
Willekeur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 17:09 door malheur.
Goozzer 09 juni 2015 20:51
Precies, overduidelijk. Dit lijkt me er ook eentje...
Goozzer 09 juni 2015 21:02
Dat leek me ook altijd het meest waarschijnlijke, maar is door de ghostwriter(s) altijd stevig ontkend - met de opermeking eraan toegevoegd dat het om een bewerking gaat, waarin bewust 'afleidende' informatie werd opgenomen om hem anoniem te houden. Ik ga er dus maar vanuit dat dat waar is, en denk dat ook wel te zien als je de grote lijn volgt. Maar het is natuurlijk best mogelijk dat er met meerdere renners gesproken wordt, en dat hier zelfs de 'afleidende info' voor een deel vandaan komt...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/06/2015 21:02 door Goozzer.
Goozzer 09 juni 2015 21:06
Ik ben er 99.9 procent zeker van dat dat geen verzinsel was. Verder zou het me énorm verbazen, mocht hij het zijn omdat het dag en nacht verschilt met hoe hij zich door het peloton beweegt, hij zichzelf in zekere zin bij de neus neemt en Rogers in het algemeen als een tamelijk intelligente en weldoordachte kerel overkomt (waar de heer in kwestie eerder impulsief, niet echt goed ingevoerd en emotioneel lijkt te zijn)....
Rudy t. 09 juni 2015 21:40
Ook als er niet meer gepakt wordt zal er altijd een groepje zijn die blijft klagen over de rest. En van Lance wist toch ook gewoon echt iedereen??
Leon 09 juni 2015 21:57
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> (waar de heer in kwestie eerder impulsief, niet echt
> goed ingevoerd en emotioneel lijkt te zijn)....

In die zin lijkt het me vrijwel zeker dat flapuitdrol Henderson 1 van de informanten is.
Nee hoor, PietvZ, JANI Brajkovic en Gijsje wisten het niet.
Rudy t. 10 juni 2015 07:10
En Mart Smeets
punt 10 juni 2015 14:47
Hahaha, post van het jaar. Een prikker die meent vast te kunnen stellen dat een renner niet ingevoerd is in het peloton. Hoe kun je als renner in godesnaam niet ingevoerd zijn in een peloton waarin je drie weken lang dag in dag uit hebt vertoefd? Waar je het hele jaar door wedstrijden in rijdt, met renners waar je vrijwel dagelijks mee traint?
JW 10 juni 2015 15:40
Er bestaan vast wel domme renners die geen enkele krant lezen etc, en zich nergens voor interesseren.
Van alleen maar wat over voetbal, auto's en vrouwen kletsen word je ook niet echt slimmer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2015 15:40 door JW.
Koppi 10 juni 2015 16:35
Groot gelijk Punt. Maar welke prikker geef je dan die prijs voor de post van het jaar? Goozer heeft het volgens mij met zijn 'heer in kwestie' over The Secret Pro en niet over een bestaande renner.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen