Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jay Hindley naar Trek?

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 21 april 2021 11:00
Jai Hindley wordt stevig gelinkt aan Trek-Segafredo. De Australische klimmer lijkt zijn aflopende contract bij Team DSM niet te willen verlengen. Volgens Het Nieuwsblad is Trek-Segafredo in de markt en Eurosport meldt dat de overgang naar de Amerikaanse ploeg al rond is.

Een vertrek van Hindley zou een flinke aderlating zijn voor Team DSM, dat dan opnieuw een prominente renner zou verliezen. Het rijtje met vertrokken kopmannen is de afgelopen maanden meermaals aangehaald, mede door het recente vertrek van Michael Matthews, Wilco Kelderman en Sam Oomen.

De 24-jarige klimmer reed dit seizoen al Parijs-Nice (18e) en drie etappes in de Ronde van Catalonië. Die laatste rittenkoers reed Hindley door ziekte niet uit.

Ambities voor Giro d’Italia
De nummer twee van de voorbije Giro d’Italia bereidt zich momenteel in de Tour of the Alps voor op een nieuwe deelname aan Giro. “Dit is mijn laatste voorbereidingswedstrijd”, zei Hindley voor de start van de tweede rit. “We zijn pas laat toegevoegd aan de startlijst, maar het is goed om deze koers in de benen te hebben voor de Giro.”

“Ik kijk er echt naar uit”, vertelt hij over de aankomende Ronde van Italië. “Ik weet niet hoe mijn vorm is nu, want we komen net van een hoogtestage en zijn direct hier naartoe gekomen. Daar reageert het lichaam elke keer anders op. Maar ik voel mij goed en ben benieuwd hoe het gaat in deze Tour of the Alps.”

“Natuurlijk ga ik voor de roze trui, die wil ik het allerliefst”, is Hindley stellig. “Ik werk er hard naartoe en heb mooie herinneringen aan vorig jaar. Voor de meeste mensen was het onverwacht, maar voor mij was het het hoogtepunt van mijn carrière tot nu toe. Ik hoop die prestatie te herhalen en zal daar alles voor doen.”

‘Persoonlijke verwachtingen hoger dan vorig jaar’
Ten opzichte van afgelopen najaar is er weinig veranderd voor Hindley. “Ik ben nog altijd dezelfde persoon, maar mijn persoonlijke verwachtingen zijn hoger dan vorig jaar. Alleen de druk van de ploeg of anderen is niet veel anders”, geeft hij aan. “Voor het eerst ben ik in de winter niet naar Australië gegaan. Het kon wel, maar dat was heel moeilijk. Ik zal na dit seizoen proberen te gaan, want er is meer dan alleen wielrennen.”


Mss moeten ze bij DSM echt wel eens bezinnen over de manier van werken..
Wanny 21 april 2021 11:02
Dan weet ie in ieder geval zeker dat ze niet op hem gaan wachten in de Giro.
De zwarte trui 21 april 2021 11:39
Slimmerd 21 april 2021 11:43
Vorige week ook al zo'n apart verhaal over SKA en de tijdritfiets, je kan echt beter geen topper zijn binnen de gelederen van deze ploeg.
veluweracer 21 april 2021 12:13
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vorige week ook al zo'n apart verhaal over SKA en
> de tijdritfiets, je kan echt beter geen topper
> zijn binnen de gelederen van deze ploeg.

Toch is meten wel weten. Een verandering in afstelling kan een positief dan wel negatief effect hebben op de prestaties. Als bijvoorbeeld aangetoond is dat SKA in de positie op zijn oude TRF een lager wattage trapt over een bepaalde tijd dan zullen ze nu een positie hebben gevonden die het meest efficiënt is en het meest oplevert. Maar SKA kan die positie wel niet comfortabel vinden. Maar een TRF is ook nooit ontworpen om er comfortabel op te zitten.
Eindhovuh 21 april 2021 12:28
Team Dsm kan beter een soort opleidingsploeg worden op deze manier.
El Chaba 21 april 2021 12:36
Tja, hun budget is ook veel minder dan de grotere ploegen, dus zodra een renner echt doorbreekt kunnen ze daar niet tegen opbieden.
El Chaba 21 april 2021 12:37
Dat zijn ze feitelijk ook. Net als Ajax voor de Europese topclubs.
Kilometervreter 21 april 2021 17:26
Hoop dat ze meer op AZ lijken, de beste voetbaljeugdopleiding zit namelijk daar. Dat zeg ik niet, dat zeggen de feiten. Al vijf jaar trouwens. [www.nhnieuws.nl].
Slimmerd 21 april 2021 17:31
Sowieso met een nieuwsbericht komen van een jaar terug zegt niks over de huidige stand, maar laten we dat buiten beschouwing laten: het enige feit dat genoemd wordt, is dat de kwantiteit (in speelminuten) het hoogste ligt bij AZ, dit zegt precies helemaal 0,0 over de kwaliteit ( de beste )
Kilometervreter 21 april 2021 17:42
Persoonlijk lijkt me het toch dat de beste spelers de meeste speelminuten krijgen.......Dus ja, dat zegt wel iets (heel veel) over het overall beoordelen van een jeugdopleiding.
Eindhovuh 21 april 2021 18:38
Toen feyenoord geen geld had speelden allemaal jonkies, was toen de heugdopleiding beter?
En zou de lat hij ajax wellicht hoger liggen?
Prikdude 21 april 2021 20:02
Als je de logica van Kilometervreter volgt, heeft Sigma Olomouc (tof stadje, dat wel) de beste jeugdopleiding van Europa...

[www.ad.nl]
El Chaba 21 april 2021 20:44
Kilometervreter 22 april 2021 17:25
Vanzelfsprekend gelinkt aan prestaties op niveau en het huidige niveau van die jeugdspelers. Die toevoeging leek me enigszins overbodig, anders had ik ook wel FC Lunteren op kunnen schrijven met al haar spelers die reeds sinds D1 trouw zijn aan de club. Voor de lieden die niet zonder die toevoeging kunnen: AZ is de club, in Nederland, die de afgelopen 5 jaar de meeste spelers heeft voortgebracht vanuit haar jeugdopleiding die op het hoogste niveau spelen. Daarmee ben je gewoon de beste jeugdopleiding, objectievere parameters zijn er niet
Prikdude 22 april 2021 18:18
Je bent in de war met jeugdopleiding an sich en hoe je die jeugdopleiding in zet (/kan zetten).

Grootste talent die vertrokken is bij AZ de afgelopen 5 jaar? Guus Til. Wrijft z'n kontje wekelijks warm aan een bankstoeltje bij Freiburg.

Straks doen Koopmeiners, Boadu, Stengs en Wijndal hetzelfde bij Genua, Granada, Fulham en Olympique Lyon en is er weer plek voor nieuwe aanwas vanuit de onovertroffen AZ-jeugdopleiding. Wel eerst weer een paar jaartjes middenmoot voordat het oorspronkelijke jeugdelftal volwassen is.
Eddy Veen 23 april 2021 09:07
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> “Natuurlijk ga ik voor de roze trui, die wil ik
> het allerliefst”, is Hindley stellig. “Ik werk
> er hard naartoe en heb mooie herinneringen aan
> vorig jaar. Voor de meeste mensen was het
> onverwacht, maar voor mij was het het hoogtepunt
> van mijn carrière tot nu toe. Ik hoop die
> prestatie te herhalen en zal daar alles voor
> doen.”

Zou hij weten dat Remco meedoetwinking smiley?
Sub Culture 23 april 2021 10:28
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2021 10:29 door Sub Culture.
Clavan 23 april 2021 13:11
Remco wil nog geen covid19 vaccinatie. Want hij is bang voor de eventuele bijwerkingen in z'n voorbereiding. Wat is trouwens de reactie van het vaccin met EPO en/of Ketonen gebruik? drinking smiley
Sub Culture 23 april 2021 13:22
Neen, de teamarts vindt het niet raadzaam nu nog voor de Giro te vaccineren.
En Evenepoel beschikte trouwens al over antilichamen.

(naar het schijnt reed hij op de meest recente hoogtestage steevast de nummer 4 van vorig jaar glad uit de wielen bergop)

Die heeft maar een doel volgende maand..
Horsie is back 23 april 2021 13:27
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> -

Hoe moeilijk kan het zijn dat je een dash in één keer goed opschrijft. hot smiley
Clavan 23 april 2021 13:42
“Remco heeft om te beginnen al een gigantisch aantal antistoffen in het lichaam. Hij had die vorig jaar al en ze zijn torenhoog gebleven. Wanneer er precies een seroconversie (omslag van bloedwaarden van seronegatief naar seropositief, red.) heeft plaatsgevonden, is ons niet duidelijk. Remco is ook nooit ziek geweest, maar antistoffen zien we natuurlijk wel vaker opduiken bij mensen die het virus asymptomatisch meemaakten.”

Is Remco dan toch een supermens?
Curzio 23 april 2021 15:00
Het bloed van Remco zou wel eens gebruikt kunnen gaan worden om kanker te genezen. Maar pas na de Giro, uiteraard.
El Chaba 23 april 2021 15:48
Hoe kom je er nou bij dat hij "in de war" is? Dat vind ik nogal een boude bewering..



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2021 15:49 door El Chaba.
Frederik D. 23 april 2021 19:02
Om met corona halverwege weggestuurd te worden?
Kilometervreter 24 april 2021 20:21
Bedankt voor uw buitengewoon zinvolle (kuch) bijdrage aan deze discussie
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen