Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Europese Spelen in Nederland gecancelled

Gepost door JW 
JW 10 juni 2015 18:45
Zoals ik een tijdje geleden al stellig voorspelde.

[www.nu.nl]

[www.nu.nl]

[www.nu.nl]

Vrijdag start het feestje in Bakoe.
Het zal daar gezellig worden:

[www.nu.nl]

En ik moet nog zien of er een tweede editie komt.
Cyclad 10 juni 2015 18:51
Volkomen terecht dat de ES 2019 niet in Nederland worden gehouden.
De regering heeft er geen geld voor over, dat heb ik ook niet.
Ik zie de meerwaarde van de ES nog steeds niet in (en ik verwacht ook niet dat Baku daaraan veel zal veranderen).
NOC/NSF reageert nu heel teleurgesteld en ook wel stekelig, maar had men dit vooraf niet kunnen zien aankomen?
Nooit op paarden wedden die de koers toch niet kunnen winnen.
malheur 10 juni 2015 19:14
Slim en moedig besluit!

[www.youtube.com]

Kut-Europese spelen!
Sticky Bottle 10 juni 2015 19:33
Ongelofelijk nonsense evenement
Massimo 10 juni 2015 19:36
Vind dit nogal domme symboolpolitiek van een angstige overheid, die kennelijk te benauwd is om 4 euro belastinggeld per Nederlander over de komende 4 jaar te vragen. En dan het kulargument dat andere grote sportevenementen wellicht daardoor geen doorgang kunnen vinden. Ja, de overheid maakt zich altijd echt hard voor die andere grote sportevenementen (not!). En het kwalijkste nog vind ik dat er niet even afgewacht is hoe het komend toernooi verloopt, cancellen had altijd nog gekund.
veluweracer 10 juni 2015 19:46
Een keer een feestje minder voor de Bobo,s zal ze goed doen.
Pyama 10 juni 2015 19:56
Waarom moet dit met belastinggeld gefinancierd worden? Laat sport (lees voetbal) zijn eigen broek ophouden. Mijn fiets wordt ook niet voor mij betaald.
Massimo 10 juni 2015 20:00
De wegen waarover jij fietst gelukkig wel, of zit jij de hele dag op de rollers in je garage?
Cyclad 10 juni 2015 20:45
Ik wil hier geenszins een politieke discussie openen, maar jouw visie zal toch weinig draagvlak vinden. Het leeuwendeel van de bevolking ziet zo'n evenement echt niet zitten.
Zo'n beslissing heeft niets met angst te maken, eerder met gezond verstand.
Massimo 10 juni 2015 21:02
Best wel knap dat jij precies weet wat "een leeuwendeel van de bevolking niet zit zitten" over een evenement dat nog nooit gehouden is, en belangrijker nog: het Nederlandse volk peanuts kost (tenzij een Euro per jaar voor jou teveel is). Ik zou toch hopen dat er mensen intelligenter zijn en op zijn minst een oordeel hadden geveld na de eerste editie.
malheur 10 juni 2015 21:12
Die gaat enorm kut worden denk ik.

Neemt niet weg dat je ook even had kunnen wachten om er een veelbetekenend shiiiiiiiiiiiiiit (Clay Davis-stijl) aan toe te voegen:

[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2015 21:47 door malheur.
Simeone 10 juni 2015 21:27
Voetbal zijn eigen broek op houden, laat me niet lachen. Wanneer gemeente(lees politiek) geen financiële bijdrage leveren
hadden we nog een competitie met 2 elftallen over. En zouden we elke week naar Feyenoord-Ajax kijken .
En hebben we het nog niet eens over de kosten voor de veiligheidsmaatregelen rond een wedstrijd.

Ik vind het wel een verstandig besluit.
malheur 10 juni 2015 21:48
Dat bedoelt Pyama ook, hij dist ze juist, yo!
lodjan 10 juni 2015 21:54
Continentale Spelen zijn (alleen) interessant voor die continenten die er op de echte Spelen niet aan te pas komen: winnen ze ook eens wat. Voor Noord-Amerika en Europa zijn het maar surrogaat Spelen.
Cyclad 10 juni 2015 22:05
Je ziet iets heel belangrijks over het hoofd: het draagvlak bij de burgers. Dat is er nauwelijks.
Zelfs de meeste sportliefhebbers zien het niet zitten. Volkomen logisch dat de overheid besluit om die 57 miljoen niet aan het evenement te spenderen. Het leeuwendeel van de bevolking noem ik bewust. Daar hoef je niet eens intelligent voor te zijn, ook niet om dat te snappen: er is al het nodige over geschreven en op diverse fora over gepraat. Het is mij wel helder hoe de verhoudingen liggen, jou klaarblijkelijk niet. Houd moed, dat komt nog wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2015 22:09 door Cyclad.
El Chaba 10 juni 2015 22:25
Eindhovuh 11 juni 2015 07:23
Dat zie je toch niet vaak.
Meestal moeten dit soort evenementen per se doorgaan zodat de politici geen gezichtsverlies leiden en samen met de bobo's vooraan kunnen staan.
Nederland is te klein voor mondiale evenementen. De olympische spelen en wk's voetbal en atletiek worden nooit gehouden in landen van vergelijkbare omvang. (Athene historische uitzondering)
Massimo 11 juni 2015 07:31
Ik heb net de ASO gebeld dat Nederland te klein is voor mondiale evenementen.
Massimo 11 juni 2015 07:37
Ik zou niet te blind afgaan op wat mensen op fora zeggen, de tegenstemmers roepen altijd het hardst en het meest en zij die voor zijn reageren vaak niet of onopvallend nuancerend. En wat vind je er van dat de eerste editie en de ervaringen daaruit niet is afgewacht?
JW 11 juni 2015 11:00
Uiteraard zal er na afloop van de eerste ES een beter beeld zijn over zaken als sportieve waarde, publieke belangstelling in Europa etc.

Maar ook op dit moment, vlak voor de start, is daar een beeld van. Dat lijkt me toch niet echt veel belovend.

Belangrijkste nieuws dat ik deze week in de media las is dat de delegatie van Amnesty International is geweigerd.
Dat zegt wel wat over het land dat de primeur van deze ES heeft. Qua mensenrechten is er heel veel mis.
De 7 miljard Euro die het land eraan besteedt (hoeveel is dat per inwoner ?) moet Europa het gezicht van een modern en welvarend land bieden. Alles ter meerdere eer en glorie van het regiem.

Heb je serieus idee dat deze spelen leven bij het grote publiek ?
Dat mensen zich nu al voorbereiden op programma, wedstrijddagen, etc etc ?
Welke grote publiekssporten zijn hier serieus met hun toppers vertegenwoordigd ?
Zowel buitenlandse media die ik op internet raadpleeg als onze Nederlandse media behandelen dit zeker niet als een nakend groots evenement.

Het enthousiasme van Nederlandse steden om hieraan mee te mogen doen lag diep onder het nulpunt.
Bolhuis en Dielesen zijn wel heel ver voor de muziek uit geparadeerd. Toen ze achter zich keken zagen ze niemand meer.
Hoe naïef kun je zijn.....
malheur 11 juni 2015 12:23
Goed zo! Helemaal waar ook, lekker in grote landen houden dit soort evenementen.
El Mik 11 juni 2015 13:15
Australië heeft niet veel meer inwoners dan Nederland, ja het is veel groter maar 99% van dat overschot aan oppervlakte wordt toch niet gebruikt. Om te zwijgen over Qatar (al is dat niet echt een gelukkig voorbeeld winking smiley )...

Niet dat ik voor deze Europese Spelen ben, vooral omdat het een gedrocht van een toernooi is dat toch niet gaat leven (denk ik), maar we zouden het prima kunnen organiseren en ook de Olympische Spelen zijn heus niet zo moeilijk te organiseren als er maar een wil is.
Je hebt maar 1 groot stadion nodig (tegenover 12 bij een WK), alle andere voorzieningen zijn al aanwezig of vrij makkelijk te realiseren en na het toernooi kun je veel gewoon hergebruiken voor andere doelen.
Dat sommige andere landen het veel duurder dan nodig maken met allerlei hypermoderne megalomane voorzieningen betekent nog niet dat het niet anders kan. Vraag is alleen of je het IOC er van kunt overtuigen...
JW 11 juni 2015 15:17
'Azerbeidzjan weert journalisten en activisten bij Europese Spelen'


Verschillende journalisten en mensenrechtenactivisten zijn niet welkom bij de Europese Spelen in Azerbeidzjan.

De Britse krant The Guardian meldde donderdag dat zij geen visum kregen van de overheid in Bakoe en dat ook andere media en organisaties nul op het rekest kregen, toen zij visa-aanvragen deden.

Sportverslaggever Owen Gibson van de Britse krant kreeg donderdagochtend te horen dat zijn aanvraag was afgewezen, drie uur voordat hij op het vliegtuig zou stappen.

De krant koppelt de afwijzing aan een artikel uit januari, waarin critici aan het woord kwamen. Die beschuldigden in het artikel de overheid van Azerbeidzjan ervan dat ze kritische geluiden onderdrukt en corrupt is.

Mensenrechtenorganisaties uitten de afgelopen tijd forse kritiek op Azerbeidzjan. Volgens Human Rights Watch is de eerste editie van de spelen "historisch om de verkeerde redenen".
malheur 11 juni 2015 15:46
Ge-fucking-zellig!

Boycotten die rotzooi!
Massimo 11 juni 2015 16:00
De relevantie van bovenstaand bericht in dit topic ontgaat me even



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/06/2015 16:04 door Massimo.
JW 11 juni 2015 16:18
Volgens jou hadden de politici eerst deze spelen af moeten wachten, alvorens een besluit te nemen (als ik dat goed verwoord).

Mijn reactie daarop was dat je heel goed nu al kunt vaststellen dat deze spelen geen groot succes worden.

Een arm en corrupt land dat 7 miljard verspijkert om te laten zien hoe mooi, modern en welvarend het wel niet is....
Het enige dat in de media scoort zijn de negatieve uitwassen, zoals gisteren en vandaag.
Over de "geweldige topsport" die we er kunnen verwachten wordt nauwelijks gerept.
En ik vrees dat dat komende weken niet veel beter zal gaan worden

Hoe is de keus voor deze eerste ES in vredesnaam op dit land kunnen vallen ? Was dat een democratisch proces ?
Net zo democratisch als het aanbod van Bolhuis en co, die Nederland in de aanbieding deden en nu verontwaardigd kakelen dat de overheid hun ongedekte cheque niet wil betalen ?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen