Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema houdt op ronderenner te zijn....

Gepost door Luijt 
Luijt 24 april 2021 10:22
....was al even bekend en lees ik zojuist nog maar eens in het parool.

"In het rondewerk word ik niet meer beter. Ik win liever een rit in de Giro dan negende te worden in de tour"

Daar word ik verdrietig van.
Curzio 24 april 2021 10:52
betuweracer 24 april 2021 11:00
Had hij enkele jaren geleden moeten beslissen.

De Tour de l'Avenir winnen is geen garantie voor de toekomst.

smoking smiley
ton duk 24 april 2021 11:04
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> ...
>
> Daar word ik verdrietig van.

Ik ook
Gr
Eindhovuh 24 april 2021 11:52
Heel begrijpelijk. Wat voegt een 9de plek nog toe aan zijn palmares? Hij weet dat het podium er niet meer in zit.
Dan snap ik dat hij liever probeert nog een etappe te winnen in de enige grote ronde waarin hij dat nog niet deed.
DeZusVanJohan 24 april 2021 12:21
Goed nieuws, nu Dumoulin nog die zijn comeback aankondigt en de klassementen vaarwel zegt.
Probeer maar Olympisch kampioen tijdrijden te worden en klassiekers te winnen.

Jezelf naar de tering fietsen voor kansloze ereplaatsen of knechten voor buitenlanders die toevallig door een Nederlandse supermarkt worden betaald hebben we niks aan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2021 12:22 door DeZusVanJohan.
Horsie is back 24 april 2021 14:08
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> ....was al even bekend en lees ik zojuist nog maar
> eens in het parool.
>
> "In het rondewerk word ik niet meer beter. Ik win
> liever een rit in de Giro dan negende te worden in
> de tour"
>
> Daar word ik verdrietig van.

Het woord Ronderenner valt op mijn netvlies. Meteen dacht ik, dan kan Luijt niet ver weg meer zijn. smiling smiley

Maar on topic: Bauke moet toch gewoon doen wat hemzelf voor ogen staat.
Hij zal vast het boekje op zijn nachtkastje hebben liggen met als titel: Go away from my window, leave at your own chosen speed.
Carlos Danger 24 april 2021 20:31
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had hij enkele jaren geleden moeten beslissen.
>
> De Tour de l'Avenir winnen is geen garantie voor
> de toekomst.
>
> smoking smiley

Bauke heeft vast een mooi Rabobank pensioentje opgebouwd, dus dat zal wel goed komen.
Tinuz 24 april 2021 21:54
Mollema bevindt zich na de Ronde van Lombardije 2019 in een bonuslevel.
Luijt 24 april 2021 22:24
Ik begrijp het - In zijn geval dan - wel hoor, daar niet van, maar toch word ik erdrietig van.
Luijt 24 april 2021 22:29
Dit klinkt meer als de broer van Edwin dan als de zus van Johan.

"Hij zegt never dankjewel"
Prikdude 24 april 2021 22:29
Ik word er blij van. Goede zaak dat Mollema zich niet meer als klassementsvulling laat misbruiken door prehistorische ronde organisatoren die een parcours neerplempen waarop slechts 3 renners kunnen winnen.
Clavan 24 april 2021 22:36
Lekker knechten voor Hindley volgend jaar.
Eqquipo 25 april 2021 07:26
Gave renner, die veel uit zijn carriere heeft gehaald en hopelijk er nog wat bij doet. Op het gebied van grote rondes lijkt het mij zuur voor hem dat hij zijn beste prestatie, 3de plek in de Vuelta, achteraf behaalde. En niet mee op dat eindpodium stond met Froome en Wiggins.

Dat hij ophoudt een goed klassement na te streven in een grote ronde, ik kan zijn keuze wel begrijpen. Nog een keer plek 6 of 9 , geeft het nog voldoenining? Wat mij aanstaat bij Bauke is dat hij juist volop uitstraalt "ik wil het maximale eruit halen, ik wil in koersen meedoen voor winst", als kopman blijven koersen.


In aanloop naar vandaag:
[nos.nl]

Hup Bauke!
Sub Culture 25 april 2021 08:03
Eigenlijk zou het gewoon heel mooi zijn als hij Luik vandaag kan winnen.
Aerts 25 april 2021 08:29
Jammer. Zometeen krijgen we in grote rondes 'matige' renners in de top 10 en staan de toppers op plekken 40 t/m 70.

Maar hopelijk gaat hij dan wel elke heuvel/bergrit in de aanval.
Curzio 25 april 2021 08:50
Nee hoor. Er is een jongere generatie die nog vol ambities de klassementscapaciteiten wil ontdekken. Kijk naar de Giro vorig jaar. Het is volstrekt logisch dat je in een wielercarriere van 12-15 jaar geleidelijk aan andere doelen/accenten kiest.
Horsie is back 25 april 2021 11:40
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer. Zometeen krijgen we in grote rondes
> 'matige' renners in de top 10 en staan de toppers
> op plekken 40 t/m 70.
>
> Maar hopelijk gaat hij dan wel elke heuvel/bergrit
> in de aanval.

Welke "matige" renners heb jij in gedachten? Walkover, Walkby, Walkowiak?
DeZusVanJohan 25 april 2021 13:16
Vaak zijn er maar een stuk of 12 renners die er echt 3 weken voor blijven gaan en zie je na plek 11/12 een groot gat in het klassement.
Giro 2020: 11 man binnen 11 minuten, nummer 12 op 20 en nummer 13 op 35 minuten.

Dus types als Mollema kunnen zonder dat ze hun best er voor doen alsnog "toevallig" in de top 20 terecht komen of nog beter.
Je kunt veel beter in die eerste bergritten niet tot het uiterste gaan, benen sparen voor aanvallen later in de ronde waar je voor ritzeges gaat en als bijvangst je klassement nog verbeterd ook.

Types als Pierre Rolland waren er experts in en reden zo óók top 10 in grote rondes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2021 13:18 door DeZusVanJohan.
Curzio 25 april 2021 13:25
Ja maar dat telt niet voor de puristen. Je benen sparen en je krachten slim inzetten, bah! Aanklampen zul je.
Andere Peter 25 april 2021 13:57
Na 3 weken houd je er een stuk of 12 over, zul je bedoelen. In de Tour zijn er dan ooit een stuk of 30 aan begonnen (in Giro en Vuelta ietsje minder denk ik).
lodjan 25 april 2021 19:39
Ik zie Mollema liever 8e worden in de Tour dan in Luik.
lodjan 25 april 2021 19:42
(En oa Roglic, Pogacar, Nibali, Carapaz en Bernal bewijzen dat je klassiekers en grote ronden kan combineren.)
Curzio 25 april 2021 19:50
Ik zie hem het liefst achtste worden bij het langlaufen in de klassieke stijl op de Olympische Spelen.
Sub Culture 25 april 2021 19:53
Ik zie hem het liefst.
lodjan 25 april 2021 21:02
grinning smiley
Verbaast me niet.
Bummetje 25 april 2021 23:21
Hart van plastic, ogen van koper
Luijt 28 april 2021 14:48
Ja die smiling smiley

(Hij plast ook in de tank van de samenleving)
Luijt 28 april 2021 14:50
Precies!
Niet de hele week in de bus gaan zitten om die ene etappe net niet te scoren.
Luijt 28 april 2021 14:51
Ik ook Lodjan. 8e in de Tour = iedere dag vol in beeld en vol in de strijd.
Luijt 28 april 2021 14:52
Ik zie hem ook heel graag.
merijntje mortirolo 29 april 2021 14:22
We hebben het over Bauke hoor. Niet over Ragnarr Loðbrók.
Koppizoektwachtwoord 29 april 2021 15:28
Ik twijfel. Enerzijds jammer om je zo te beperken. Anderzijds: achtste in de Tour is het vaak net niet (denk Monfort), maar dagelijks aanklampen en finishen op plek 20. Dat hij een aardig klassement kan rijden weten we nu wel, een paar mooie ritzeges erbij maken hem nog legendarischer. Ik twijfel niet meer. Kaap die ritten Bauke!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen