Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voor bereiding Promoz Roglic op de Tour

Gepost door El Chaba 
El Chaba 25 april 2021 18:16
Ik hoorde vandaag bij het commentaar op Eurosport dat Roglic vanaf nu tot aan de Tour geen enkele wedstrijd meer gaat rijden om daar optimaal fris en fruitig aan de start te staan.

Dat lijkt me wel extreem lang, en heb ik volgens mij nog nooit een Tourfavoriet zien doen.
Zou dat kunnen zonder meer bijna twee en een halve maand wedstrijdritme?
Sub Culture 25 april 2021 18:17
Préparation pour la plat du jour?
Slimmerd 25 april 2021 18:41
62 dagen begreep ik,met misschien de nationale kampioenschappen nog er tussendoor
Curzio 25 april 2021 19:00
Voor bereiding promoz camera tv.
Horsie is back 25 april 2021 19:23
Dat deed Jan Ullrich volgens mij ook ooit en hij werd dan ook prompt in de openingstijdrit door een TGV voorbijgestoken. Just kidding.

Maar hoeveel wedstrijddagen van importantie zou hij dan in de twee maanden wel hebben gehad? Ik krijg toch wel de indruk, dat het wielerpeloton met hun back-to-back seizoen langzamerhand moeie beginnen te worden. Dus een langere tijd ertussenuit om te recupereren en dan geleidelijk weer in topvorm te geraken is op zich niet zo gek, als iemand zich dat tenminste kan permitteren. Zullen we na de 62 daagse wielervasten eens optellen, hoeveel wedstrijden Pogacar heeft gedaan?

Remco Evenepoel gaat het ook proberen met helemaal geen wedstrijdervaring dit jaar.

Disclaimer: Onze Nationale Hoop in Bange dagen, de Flying Dutchmen moeten het goeddoeme praktisch helemaal zonder wedstrijdervaring stellen. Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen hebben dit jaar helemaal nog geen wedstrijd gereden. Nationscup in Newton ging niet door, er wordt, denk ik, ook niet deelgenomen aan de Nationscup Hongkong en aangezien er dan alleen nog de Nationscup overblijft in het verre Cali en er reglementair toch aan minstens één uitgave moet worden deelgenomen .... In Duitsland kan er in de maand mei nog wel buiten of halfbuiten worden meegdaan.
merijntje mortirolo 25 april 2021 19:57
Quote
Horsie
Remco Evenepoel gaat het ook proberen met helemaal geen wedstrijdervaring dit jaar.

Goed punt wel.
El Chaba 25 april 2021 21:12
Weet je nog dat ik zou tellen hoe vaak je dit jaar off topic berichten zou plaatsen?
Still counting.. winking smiley
Lucho Herrera 25 april 2021 21:17
Vorig jaar viel hij kneiterhard in de Dauphine, terwijl hij daar volgens mij al in geweldige doen was. Dus volgens mij is wel duidelijk dat Roglic vanuit hoogtestage meteen in topvorm kan zijn. En zijn basis is uitstekend. Vorig jaar 2 grote rondes in de benen. En dit jaar Parijs - Nice en Baskenland. Ik kan het wel waarderen dat Jumbo het op deze manier probeert!
Clavan 25 april 2021 21:28
Dumoulin gaat helemaal zonder koers dit jaar de gouden plak ophalen in Tokio, toch?
Slimmerd 25 april 2021 21:30
Aan de ringen? Op een surfplank? In ieder geval niet met twee wielen onder zijn reet
Kilometervreter 25 april 2021 21:59
Jijzelf staat voor vandaag op 4. Ga ik dat eens bijhouden.
Horsie is back 25 april 2021 22:31
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet je nog dat ik zou tellen hoe vaak je dit jaar off topic berichten zou plaatsen?
> Still counting.. winking smiley

Persoonlijk vond ik de crossreferentie behoorlijk on topic.
Maar voor de draad ermee: Laat dan eens zien wat je conduitestaat in deze over mij zegt en wel uitgesplitst in Dylan verwijzingen, andere muzikale verwijzingen, watt of half watt, Fin of Roemeen, Oom Antoine, Double Fuck, triple Fuck, WUR, wielrensters Alien, CUL, d'en Eddy, Usain Bolt, de Moeder aller sporten, verwijzingen naar Cheetah, Bobcat, T-rex, I'm walking, Red Rum and last-but-not least Horsie. En ook meteen hoeveel mede-prikkers ik heb verleid off-topic te worden.

He said his name was Columbus.
I just said Good Luck.
El Chaba 25 april 2021 22:59
Prima, benieuwd of je dat kunt onthouden.. smileys with beer
Kilometervreter 25 april 2021 23:02
Telraam (groot exemplaar in dit geval) doet vast wonderen
Kilometervreter 25 april 2021 23:04
Rolstoelbasketbal is dus ook uitgesloten begrijp ik
De zwarte trui 26 april 2021 00:17
Precies dít werd vorig jaar na zijn nederlaag toch genoemd als mogelijke route naar succes? Om zijn spreekwoordelijke slechte 3e week (die hij in die Tour helemaal niet had) te voorkomen.

Leuk dat hij en de ploeg voor deze alternatieve route kiezen. Hij lijkt er altijd gelijk in topvorm te staan na zo'n trainingsblok, dus ben benieuwd.
Carlos Danger 26 april 2021 00:34
Niet nóg een kookprogramma.
Orakel 26 april 2021 11:00
Er zit een verschil tussen ergens starten zonder voorbereiding en ergens starten zonder koersritme.
Ik heb de laatste twee jaar genoeg gezien. Na een stage vliegen de TJV mannen. Van Aert 2019 transformeerde tussen maart-juni van goede renner naar absolute wereldtop.
Frederik D. 26 april 2021 13:09
De Sloveense keuken, niet te versmaden. Hoe bereiden we Roglic? Eerst in stukjes snijden. Hoe we Roglic berijden? Daar denk ik liever niet aan.
Horsie is back 26 april 2021 13:12
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Sloveense keuken, niet te versmaden. Hoe
> bereiden we Roglic? Eerst in stukjes snijden. Hoe
> we Roglic berijden? Daar denk ik liever niet aan.

Ik zou deze post beter verteerd hebben als U de topictitel had aangepast. hot smiley
Sub Culture 26 april 2021 14:45
Fuck man, je kan een variant op deze topictitel echt geen derde keer maken hoor.
merijntje mortirolo 26 april 2021 18:23
Pas op, straks gaat Chabaatje vragen waarom je geen vrachtwagen rijdt in plaats van een fiets.

Ik zeg enkel: succes.
Curzio 26 april 2021 19:40
Ik denk dat je gelijk hebt.

En je kan dus net zo goed de Tour verliezen door wél een voorbereidingskoers te rijden, zoals we vorig jaar gezien hebben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen