Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vingegaard ontbrekende schakel in Jumbo Tourploeg

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 26 april 2021 11:21
Vingegaard is laatste schakel in Tourploeg van Jumbo-Visma
De Deen Jonas Vingegaard start komende zomer voor Jumbo-Visma in de Ronde van Frankrijk. De 24-jarige Vingegaard neemt de vrijgekomen plaats van Tom Dumoulin in. De Nederlander maakte eerder bekend een pauze in te lassen, waardoor hij dit jaar sowieso niet in de Tour start.

De overige zeven renners bij Jumbo-Visma waren al bekend. Als kopmannen zullen Steven Kruijswijk en Primoz Roglic worden uitgespeeld, respectievelijk de nummer drie van 2019 en de runner-up van afgelopen jaar. Net als dat duo waren Mike Teunissen, onze landgenoot Wout van Aert, Sepp Kuss, Robert Gesink en hardrijder Tony Martin al eerder aangeduid.

Voor Vingegaard wordt het zijn Tourdebuut. “Hier ben ik natuurlijk heel blij mee”, vertelt de Deen. “Het is een droom die uitkomt. Ik keek altijd naar de Tour op televisie, dus het is erg leuk om ervoor geselecteerd te worden. Ik ben heel content met mijn ontwikkeling, want ik heb me inderdaad behoorlijk verbeterd. Ik wil nog beter worden en ik hoop dat ik met het helpen van Primoz en Steven ook weer een stap kan maken en veel kan leren. De Tour is iets anders dan de Vuelta, maar het zal zeker weer een mooie ervaring worden.”
Eqquipo 26 april 2021 11:41
Ken je het verhaal van die Sam die naar Parijs ging? Die ging niet.

Ik zeg hier niet mee dat het onlogisch is dat Oomen niet gaat gezien de selecti. Maar het is wel ongelofelijk voor een prima renner die al jaren naar de Tour wil, maar om welke reden dan ook, ieder jaar naast de pot pist.
Spaak 26 april 2021 12:07
Het is een prima coureur die in iedere ploeg buiten Ineos en Jumbo wel een tourselectie zouden hebben gehad, maar hij kiest er zelf voor om naar dit team te verkassen. Dan moet je gewoon heel goed zijn. Deze selectie is gewoon buitencategorie en alle namen zijn in principe beter dan hij naar mijn mening.
Curzio 26 april 2021 12:16
Er kan nog van alles gebeuren de komende 2 maanden.
Marc 26 april 2021 12:20
Sam én Antwan zijn prachtige kerels en karakters. Maar (nog) net een treetje lager qua niveau.
Ik hoop althans dat ze na hun resp. ingrepen komende tijd nog meer groei zullen vertonen. Ze zullen afgelopen periode ongetwijfeld veel werk hebben verzet, maar écht lang gingen ze ook niet mee. Zo eerlijk moet je zijn.
Overigens geen idee óf ze nog wel verder kunnen groeien want ben geen arts. Al zag je bij van Vleuten dat het herstel en groei nog enige tijd in beslag nam alvorens ze écht doorbrak. Koffiedik en appelen met peren.

Beste Tour selectie dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2021 12:21 door Marc.
Heisenberg 26 april 2021 12:45
Teunissen heeft nog geen wedstrijd gereden dit jaar. Het zou me verbazen als hij straks meedoet aan de Tour. Als hij het niet redt, ben ik benieuwd of ze voor een knecht voor Van Aert (Van Hooydonk, Eenkhoorn of Roosen) gaan of nog één voor Roglic (Hofstede, Tolhoek of Oomen).
El Chaba 26 april 2021 13:00
De laatste, dat weet ik nagenoeg zeker.
ton duk 26 april 2021 14:28
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Teunissen heeft nog geen wedstrijd gereden dit
> jaar. Het zou me verbazen als hij straks meedoet
> aan de Tour.

Begint volgende week (meen ik) ,samen met Groenewegen,in Hongarije
Op zich kan ie in Mei en Juni aan genoeg wedstrijdkilometers komen....als alles goed gaat
gr
Yannick 26 april 2021 18:42
Oomen wilden zelf geen tour rijden dit jaar, maar liever de vuelta
ton duk 26 april 2021 19:44
Bron , vraag ik namens Ger
gr
Koppizoektwachtwoord 26 april 2021 20:01
Is Ger zoiets als de Fin?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen