Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nog steeds doping in het peloton.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 29 april 2021 13:17
[www.wielerflits.nl]

De winst van de ploeg in Turkije kan hierdoor in een ander daglicht komen te staan. De twijfels rondom de winst van Diaz zullen alleen maar groter worden hierdoor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2021 13:18 door veluweracer.
Horsie is back 29 april 2021 15:09
Nu moet je niet meteen proberen het daglicht zwart te maken, want daarvoor heb je niet genoeg verf.
El Chaba 29 april 2021 15:36
Update – Atsushi Oka accepteert schorsing
Atsushi Oka heeft op sociale media gereageerd op zijn schorsing. “Het is belangrijk om te benadrukken dat de dopingcontrole vier dagen na een oogoperatie plaatsvond”, geeft de Japanner aan. Volgens hem werd tijdens de ingreep acetazolamide toegediend om te voorkomen dat tijdens de operatie drukpieken zouden ontstaan. Dat zou namelijk kunnen leiden tot gedeeltelijk of geheel verlies van het zicht.

Oka vertelt dat hij het verboden middel niet zelf ingenomen heeft. Omdat de UCI erkende dat de coureur het verboden middel niet moedwillig heeft gebruikt, maar voor een operatie, is de straf teruggebracht tot vier maanden. Daar is Oka mee akkoord gegaan. “Ik kom op 25 mei sterker terug en ben vastberaden om weer te koersen”, vertelt hij. (donderdag 29 april, 13.53 uur)

Nu jij weer..
Eindhovuh 29 april 2021 15:55
Waarom is die jongen überhaupt geschorst?
Carlos Danger 29 april 2021 16:20
Oogoperaties zitten niet in het UCI zorgpakket.
veluweracer 29 april 2021 16:29
Met deze verklaring ziet de toekomst van de wielersport er weer een stuk rooskleuriger uit. Het is natuurlijk altijd toch een onverkwikkelijke zaak als er weer zo'n kwestie speelt. In dit geval vind ik die vier maanden schorsing dan ook onterecht en als dat allemaal aangetoond kan worden helemaal. Ik vraag me daarnaast af waarom Oka daar akkoord mee is gegaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2021 16:30 door veluweracer.
De zwarte trui 29 april 2021 16:57
Polen aan de EPO. Vriendjes van Horsie dus geen echte wielrenners. winking smiley
Kilometervreter 29 april 2021 20:38
Klinkt wellicht bureaucratisch maar hij is geschorst omdat hij geen attest heeft aangevraagd voor het middel dat hem is toegediend. Van leden van sportbonden die bij het IOC, en dus WADA, aangesloten zijn wordt verwacht dat zij aangeven welk middel zij eventueel gebruiken t.b.v. een onderliggende medische aandoening. Deze jongen heeft niet gemeld het bij oogoperaties gangbare acetazolamide "gebruikt" te hebben. Een medicijn dat op de dopinglijst staat. Zeer waarschijnlijk heeft hij er geen sportief prestatiebevorderende baat bij gehad, maar in dit geval zijn regels nu eenmaal regels en ligt de fout van de nalatigheid bij de sporter. Schorsing volkomen terecht derhalve.
Frederik D. 29 april 2021 22:56
Ik zou zeggen: de daadwerkelijke "fout" ligt bij de begeleiding. Zij had hem erop moeten attenderen dat er "verboden" middelen toegediend zouden kunnen worden. Maar het voornaamste is dat de sporter in kwestie een goed zicht behoudt.
Horsie is back 29 april 2021 23:12
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------

> Vriendjes van Horsie dus geen echte wielrenners. winking smiley

Vriendjes van Horsie heten Bobcat, Doggo, Cheetah en T-rex.
Pyama 30 april 2021 08:42
Dat valt wel mee. Die ploeg is geen echt team maar meer een combinatie van individuele renners.
veluweracer 30 april 2021 12:48
Dat klinkt inderdaad ontzettend nalatig. En dat noemt zich dan een professional.
veluweracer 30 april 2021 12:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou zeggen: de daadwerkelijke "fout" ligt bij
> de begeleiding. Zij had hem erop moeten attenderen
> dat er "verboden" middelen toegediend zouden
> kunnen worden. Maar het voornaamste is dat de
> sporter in kwestie een goed zicht behoudt.

Daar heeft iedere coureur wel vier maanden voor over. Maar een strakke begeleiding had die schorsing ongetwijfeld eenvoudig kunnen voorkomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen